Video Lembu PKR Disaman RM100 Juta

Thursday, January 19, 2012




Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menfailkan saman RM100 Juta ke atas dua Pemimpin PKR iaitu Ahli Parlimen Ampang YB. Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.



Saman tersebut dikeluarkan berikutan tindakan kedua-dua individu tersebut yang didakwa telah mengeluarkan kenyataan berbentuk fitnah ke atas dirinya mengenai Syarikat milik suami Shahrizat iaitu Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC).

Shahrizat yang diwakili Peguam beliau Safie Abdullah mendakwa, saman tersebut merupakan saman yang dikeluarkan Ketua Wanita UMNO Malaysia itu sendiri berdasarkan serangan bertubi-tubi sehingga mengaibkan beliau.

Maklumat Lanjut
Sila Layari DISINI


Psssttt.... Kebenaran semakin hampir buat Shahrizat Sekeluarga yang menjadi mangsa Fitnah PKR...amin


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

27 comments:

Anonymous,  January 19, 2012 at 7:40 PM  

kalau kalah bayo je laaa hahaha

Anonymous,  January 19, 2012 at 7:49 PM  

elleh...takat rm100 juta... ape barang... sap sap sui je tuh... ahaks...

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:19 PM  

puak puak amno kalu nak rembat duit kerajaan. jgn lupakan papa gomo...sumbangan beliau selaku penulis maya yg ganas lucah porno fitnahu bodek cacai maki ego dan lawak...

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:23 PM  

Saman malu ker hapa ni?...

GEMBO,  January 19, 2012 at 8:29 PM  

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU MELAYU ANTI ISLAM

GOMO KELATE GOMO..GOOOOAALLL!!

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:31 PM  

Asset syarikat dah kena bekukan , tak dapat maintin cari hidup mewah...kena cari sumbar kewangan yang macam ni boleh tahan juga..... Sian gymo....terpaksa promo untuk Kak Zat , dia tambah pendapatan nak bayar balik wang dana.... RM 250juta macam, 250 ringgit aja.

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:34 PM  

SEJAK RUANG CYBER NI DIGUNAKAN OLEH BLOGGER AMNO SEMAKIN BANYAK BINCANA KEPADA MP AMNO TERIMA.........APA SEBENAR NYA KERJA BLOGGER-BLOGGER NI YAH GYMO?.....................................................................JAHANAMKAN ORANG-ORANG AMNO KAH!

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:37 PM  

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU MELAYU ANTI ISLAM.....MINTA MELAYU SUCIKAN PERBUATAN MENCURI DUIT RAKYAT........

GOMO KELATE GOMO..GOOOOAALLL!!

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:44 PM  

LAWYER MAMAK INDIA MINTA INJUNCTION NAK BERHENTIKAN PENDEDAHAN LANJUT DARI BANYAK LAGI DIKELUARKAN OLEH PEMBANGKANG....ALAHAI GOMO, MENCURI DISIANG HARI DISAHKAN OLEH KETUA AUDIT (AUDITOR RAKYAT) MINTA DISOROK-SOROK PULAK OLEH MAHKAMAH ( MAHKAMAH RAKYAT)..........APA PUNYA PERTIMBANGAN NI LAH! UNTUK RAKYAT KAH UNTUK PEMIMPIN......BOLEH JAWAP GOMO..

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:51 PM  

Berita buat penat rakyat malaysia mendengar nya.......minta dihalalkan perbuatan yang haram......sakit nya telinga aku......dalam 10 juta rakyat malaysia punya peti tv kat rumah cuma 8,000 saja yang menuntun berita ni....itu pun yang tinggal di One Renung - lembu kat zat.

Anonymous,  January 19, 2012 at 8:57 PM  

Lawyer ni bercakap dari lubang jubur , betul-betul tak masuk akal....ada kah di kata Kak Zat tak tahu menahu / sangkut paut / terlibat tentang bisness NFC ni..... Macam mana yah syarikat tak diketahui ni boleh dapat projek RM 250 juta tanpa pengaruh dalaman......itu yang tak masuk akal.

Anonymous,  January 19, 2012 at 9:17 PM  

jap...nak bg bunyi sikit.. bboooohhhhhhhhhhhhhhhh.....

manBonda,  January 19, 2012 at 9:31 PM  

Puak2 FUCKatan kalau tak fitnah tak senang duduk..dah memang dasar2 FUCKatan..lagi banyak fitnah lagi bagus..Khatuuiii..

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:15 PM  

Orang yang sama duk melalak.. Mulut bau longkang. Piuh...!!! Orang tak percaya berita puak2 korang. Semuanya fitnah..!!!

ingat PAS ingat ANJING

ingat PKR ingat JUBO

ingat DAP ingat BABI

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:16 PM  

wei..kak jat tak tahu menahu??
dia tak tidur sekatil ngan laki dia kaaaa??

lembu sungguh...nak menipu agak2 la lembu

saman sekali ketua audit negara la ngong

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:17 PM  

ingat buntut ingat sayfool

ingat buntut ingat gomo

ingat lembu ingat kak jat

ingat lembu ingat umngok

ingat gomo ingat jogging

Anonymous,  January 19, 2012 at 10:42 PM  

SAYA dimaklumkan melalui media internet bahawa pada hari ini, Dato’ Seri Shahrizat Jalil telah mengemukakan saman menuntut pampasan RM100 juta terhadap saya dan YB Zuraida Kamaruddin atas penglibatan kami mendedahkan skandal NFC setakat ini.

Saya yakin bahawa semua pendedahan yang dibuat setakat ini adalah benar belaka kerana ia berdasarkan maklumat kewangan dan operasi yang dibocorkan dari dalam NFC sendiri. Sebelum memulakan siri pendedahan skandal, pasukan kami telah pun berbincang dengan peguam-peguam KEADILAN mengenai kemungkinan dikenakan tindakan saman.

Oleh yang demikian, saya dan YB Zuraida Kamaruddin bersedia untuk berdepan dengan peguam-peguam Umno di mahkamah kelak. Peluang ini memang telah ditunggu-tunggu agar kami boleh menggunakan kuasa mahkamah untuk mencari kebenaran sejauh manakah berlakunya penyelewengan di dalam NFC, selain dari yang didedahkan setakat ini.

Pun begitu, Dato’ Seri Shahrizat Jalil juga perlu berdepan dengan mahkamah rakyat yang mual dengan pelbagai keborosan dan salahguna wang yang didedahkan setakat ini.

Sebab itu saya percaya tindakan mengenakan saman ini adalah tindakan politik untuk menutup mulut saya dan YB Zuraida Kamaruddin dari terus membuat pendedahan, di samping cuba memberi gambaran seolah-olah beliau tidak gentar untuk mempertahankan NFC di mahkamah.

Risikonya memang lebih berat di pihak saya dan YB Zuraida Kamaruddin yang berdepan dengan kemungkinan muflis jika kalah, sedangkan Dato’ Seri Shahrizat Jalil hanya perlu membayar kos guaman dan pentadbiran jika saman beliau ditolak. Dengan kekayaan keluarga beliau, sudah tentu beliau mampu membayarnya.

Jika pimpinan Umno seperti Dato’ Seri Shahrizat Jalil beranggapan mereka boleh menutup mulut dan akal rakyat seperti saya dengan mengemukakan saman seperti ini, mereka tersilap besar. Peluang di mahkamah kelak akan digunakan sepenuhnya untuk membongkar lebih banyak penyelewengan dan bakal diikuti oleh lebih ramai rakyat.

Oleh itu, kami cukup bersedia dan teruja untuk berdepan dengan Dato’ Seri Shahrizat Jalil dan peguam-peguam Umno di mahkamah kelak.




MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN

19 JANUARI 2012

*lembu sudah masuk perangkap...kah kah kah

Anonymous,  January 19, 2012 at 11:17 PM  

anon 10;42

Kita tengok siapa yng akan jadi lembu
jadi jadian kehkehkeh

Siapa yng masuk perangkap dan siapa yng terperangkap kehkehkeh....

Anonymous,  January 19, 2012 at 11:59 PM  

depa dah kalutttt...

tak tau nak buat apa... memaki je la kat sini....

PAPA GOMO January 20, 2012 at 1:31 AM  

rafizi tu bodoh..ha ha ha
yang saman dia tu adalah Shahrizat Jalil atas kapasitinya sebagai invididu yang difitnah. bukannya syarikat NFC yang saman.

kah kah kah.... kau orang tunjukkan lah bukti Shahrizat Jalil terlibat dalam NFC..he he he

Anonymous,  January 20, 2012 at 1:53 AM  

bodoh punya rafizi

Anonymous,  January 20, 2012 at 4:02 AM  

mangkuk2 pakatan nih kalau kalah nak guna makamah rakyat kunun...kalau menang ok..macam haram jadah... keadilan kepala bapak dia orang..otak jumud...

Anonymous,  January 20, 2012 at 5:55 AM  

habis la..sorang akan di heret mcm Muhydin dan Noh Omar..kita akan tau NFC dpat kerana kronisme dan nepotisme ke tidak..bagaimana Shahrizat Mamak ingin melawan fitnah..nak harapkan suami dan anak, malu plak nnt tersangkut paut NFC plak yekk..papehal punnn

PAS itu Islam Melayu
UMNO itu Mamak..mana ada melayu dah dlm parti nie..menyamar jadi melayu ramai



Psstt gomo tak malu ker mengaku melayu?? padahal mamak hitam

Anonymous,  January 20, 2012 at 12:16 PM  

Anon 01:35

Kronisme dalam pkr ko x nak cerita pulak..dalam dap ko but x nampak pulak.!! Bodoh dah buta tuli pulak tu.

ingat PAS ingat ANJING

ingat PKR ingat JUBOR

ingat DAP ingat BABI

Anonymous,  January 20, 2012 at 7:01 PM  

Ni pasal duit rakyat bro..
Pikir la sikit..

Anonymous,  January 26, 2012 at 12:47 PM  

takut lah kamu akan azab Allah pabila berbicara...

Anonymous,  January 26, 2012 at 10:28 PM  

semakin byk berckp benda yg tak berfaedah semakin byk dosa korang

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP