PADAN MUKA - Koma Setelah Jatuh Merempuh Sekatan Pihak Polis

Tuesday, March 6, 2012





PADAN MUKA
"Akibat Rempuh Sekatan Jalanraya"


Polis Kejam, Polis Jahat, Polis Zalim semua tu sememangnya ditanam dalam kepala otak kita bernama manusia ni dalam Malaysia. Semua itu dibuat oleh pihak pihak tertentu yang Anti Polis dan terutamanya Anti MELAYU.

Dalam isu seorang remaja Cina yang Koma setelah terjatuh dari motor dalam melarikan diri dari sekatan jalan. Pihak keluarga remaja tersebut menyalahkan pihak polis sehingga menyebabkan anak mereka Koma akibat dari jatuhan tersebut.

Menurut apa yang disebarkan:

Hanya kerana adik saya tidak memakai topi keledar, dia menendang motosikalnya. Kenapa dia berbuat demikian kepada adik saya yang berusia 14 tahun apabila dia hanya boleh mengeluarkan saman?” soal kakak Lim

Itu kenyataan dari Kakak kepada remaja yang telah menadapat kecederaan itu. Satu serangan keatas Anggota Polis sedangkan Kakak remaja itu tidak ada di lokasi kejadian berlaku. Cina Anti Melayu mungkin kita boleh renungkan dengan kenyataan tersebut.

Apa yang pasti dan untuk pengetahuan semua, remaja lelaki Cina tersebut berumur 14 tahun dan sewaktu kejadian beliau tidak memakai Topi Keledar dan tidak memiliki lesen memandu motosikal. Apabila melihat satu sekatan jalanraya diadakan maka remaja lelaki Cina itu telah merempuh sekatan yang pihak Polis lakukan.

Sedikit pun Anggota Polis tidak menendang remaja lelaki cina tersebut sebaliknya remaja tersebut hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan sehingga mendapat kecederaan. Itulah pekara sebenar yang berlaku setelah Gomo menghubungi Balai Polis Ledang dalam mendapatkan pengesahan mengenai Insiden ini.

Hakikat sebenar tidak dapat diterima oleh keluarga remaja Lelaki Cina tersebut lalu menyebarkan cerita bahawa Polis menendang lelaki cina tersebut sehingga koma. Ditambah lagi Anggota Polis yang bertugas adalah melayu maka serangan hebat mesti dilakukan dan menafikan kejadian sebenar yang telah berlaku.



Siapa simpati pada anggota Polis yang
cedera dilanggar pengguna Jalanraya ni?

Cuba anda semua bayangkan jika waktu kejadian Remaja lelaki cina tersebut merempuh sekatan jalan dan kemudiannya melanggar anggota Polis yang bertugas. Apa pula cerita yang akan keluar? Apakah akan ada apa apa simpati mahupun liputan akhbar dari akhbar cina secara meluas mengenai insiden Polis dilanggar remaja Cina?



Anggota Polis Yang dilanggar Pengguna Jalanraya
Ketika sekatan diadakan

Sudah banyak tragedi yang menimpa anggota Polis yang bertugas. Ada anggota Polis yang bertugas telah lumpuh seumur hidup akibat dilanggar penunggang motosikal. Ada anggota Polis yang kehilangan kaki dan tangan akibat rempuhan penunggang motosikal. Apakah ada rakyat Malaysia yang akan prihatin mengenai pekara tersebut?

Rakyat Malaysia perlu sedar dan jelas mengenai pekara yang sedang disebarkan dan dihasut oleh pihak tak bertanggungjawap mengenai insiden remaja lelaki Cina yang lumnpuh setelah melanggar pembahagi jalan.

SALAH remaja Lelaki Cina itu kerana tidak mempunyai lesen memandu yang mana tidak mempunyai kelayakkan untuk menunggang motosikal. Secara jelas remaja lelaki cina itu tidak tahu mengawal motosikal yang ditunggang kerana tidak mempunyai lesen memandu.


Berhentilah di pemeriksaan Polis

SALAH remaja Cina itu apabila melanggar sekatatan jalanraya kerana jika tidak dilanggar sekatan jalan maka sudah pasti remaja cina itu tidak hilang kawalan dan tidak akan melanggar pembahagi jalan sehingga beliau mendapat koma.

SALAH keluarga remaja Cina itu kerana membenarkan menunggang motosikal TAMPA LESEN MEMANDU yang sah. Keluarga remaja cina itu perlu mengambil tanggungjawap mengenai insiden yang berlaku kerana GAGAL dalam menjaga anak yang berumur 14 tahun.

Dengan ini juga Gomo mohon pihak Polis untuk mengambil tindakan tegas keatas pemilik Motosikal yang ditunggang oleh remaja lelaki cina itu. Tindakan tegas ke atas remaja lelaki cina itu juga mesti diambil dan tidak boleh sama sekali pihak PDRM memberikan simpati ataupun Kemaafan kepada penunggang motosikal mahupun pemilik motosikal yang sudah terbukti melakukan kesalahan Trafik.


Kalau Polis tu yang tendang dia dah Berambus
balik Balai takut kena Pukul.

Tolong sahabat yang lain maklumkan pekara ini. Remaja cina tidak ditendang sebaliknya telah jatuh ketika merempuh angggota Polis yang bertugas setelah melanggar pembahagi jalan. Salah Keluarga remaja Cina itu kerana membenarkan anak umur 14 tahun menunggang motosikal.


Psssttt.....bila polis yang cedera kena langgar takda pulak puak babi tu nak simpati...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


65 comments:

rezqeen hill March 6, 2012 at 4:58 PM  

berani buat berani tanggung lah.. of kos la isu polis ni bakal dipolitikkan..

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:13 PM  

dorang mana penah salah..yang salah kita, orang melayu.

ABU (AKU BENCI UMNO) March 6, 2012 at 5:15 PM  

Kalau neh blog aku, lebih baik aku bunuh diri. Pasal hidup aku neh dah menyusahkan orang lain. Hidup yang dah menyusahkan orang lain neh ialah hidup yang sia2. Macam mana insan yang bergelar papa gomo neh masih lagi boleh wujud dan bergelak2 tawa senda riang tanpa ada perasan bersalah waima sedikit pun? Heran aku.

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:19 PM  

hebat betul cina-cina ni kan , bila sesuatu berlaku terus salahkan Polis dan yang menambah rempah pulak akhbar cina yang memutar belitkan fakta ..

bila mat rempit melayu kena hambat pandai pulak cina ni kata padan muka of coz aku sendiri akan kata padan muka juga sebab kita bukan racist , kalau dah salah tu tak perlu tengok kepada bangsa ...

Inilah akibatnya bila hanya tengok kepada bangsa , jadinya macam akhbar-akhbar cina yang begitu racist sekali termasuk kakak mangsa tu !!!

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:27 PM  

Kesian remaja tu koma. Kalau dah sedar nanti mungkin biol kot kepala dia. Biol pun takpa, buleh saja jadi wakil rakyat Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat mana ada pemimpin yang otak betul, kebanyakannya dah sewel. Mungkin Gomo boleh buat kajian, adakah wakil rakyat PR ni dulu pernah jatuh motor atau kena dera masa kecil.

BTW apa masalah Anon ABU ni? Kau nak simpati sgt kat budak tu pegi je la hospital atau pegi lawat mak ayah dia. Bawak lilin sekali. Dah jatuh sendiri lepas tu fitnah kata polis yang buat. Elok benarla tertonggeng kat situ. Bukan PapaGomo je bergelak ketawa, aku pun tumpang gembira sekali. Lalalalala....

akuantiPAKATAN.

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:27 PM  

cina mmmg menatang babi yang racist ....perangai itu serupa babi yang racist .... org lain mati cina jgn mati . kepala hotak dia .......mmg rasict tahap babi

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:28 PM  

Aku rasa budak tu bukan saja tak kena tendang tapi jatuh langgar pembahagi jalan dsb kemudian buat-buat koma.

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:31 PM  

Saya sekadar nak cerita pengalaman saya.

Sedang saya memandu kereta di suatu malam, saya dapati sebuah kereta Kancil sedang tersangkut pada pembahagi jalan. Kereta itu "mengaum-ngaum" cuba untuk melepasi pembahagi jalan itu. Ekzos kereta telah tercabut dan bunyi kereta tanpa ekzos tu memanglah kuat. Nampaknya kereta itu memang telah tersangkut.

Rupa-rupa di hadapan lebih kurang 150 meter ada sekatan jalan raya oleh polis. Patutlah kereta tadi gelabah, nak lari dari road block rupanya!

Semasa melintasi polis itu saya dapati 2 orang anggota polis sedang ketawa kecil memerhatikan gelagat kereta Kancil tu.

Kalaulah polis ni jahat dah tentu dia pergi tahan kereta tu. Sebenarnya polis pun malas nak layan budak-budak yang tak de lesen ni. Tapi budak2 tu yang gelabah. Mungkin keadaan ini sama dengan kes di dalam cerita ini.

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:34 PM  

racist jangan tak racist!!!kerana racist saja akan menjamin UMNO terus mengcengkam Malaysia.Papagomo adalah digalahkan terus anti-cina,anti india.hidup MCA/MIC/UMNO dahulu kini dan selama-lamanya.racist jangan tak racist.Hidup papagomo.

Peter LIAU PENG CHUAN March 6, 2012 at 5:37 PM  

racist jangan tak racist!!!kerana racist saja akan menjamin UMNO terus mengcengkam Malaysia.Papagomo adalah digalahkan terus anti-cina,anti india.hidup MCA/MIC/UMNO dahulu kini dan selama-lamanya.racist jangan tak racist.Hidup papagomo.

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:43 PM  

mentaliti racist low class yang diajar DAPigs dan surat khabar cina dekat apek LIAU .. lepas ni kalau sesapa langgar sekatan jalan raya polis kena bagi tabik hormat kat dorang lasp tu biar mat rempit ni kasi langgar anak dan ahli keluarga apek LIAU sampai mampus .. baru dia tau....

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:44 PM  

isunya d sini ialah seorang remaja yg bersalah melanggar sekatan polis & akhirnya kemalangan.

Tapi Papagomo menjadikan isu ini sebagai: REMAJA CINA YG MELANGGAR PERATURAN VS POLIS MELAYU.

Bodoh punya blogger! Tak habis2 mainkan sentimen PERKAUMAN!! Memang padan pun kau dibuang kerja dari PDRM!! Mmg tak layak!! jgn 2 bini ko tu pun ko kutip dari sarang GRO utk dibuat bini!!

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:46 PM  

memang celaka si komunis bangsat ni.....harap polis jangan bagi peluang.....tibai je diaorang noi...lagipun budak ni banyak buat kesalahan serta dengan tuan punya motorsikal ni....

koz,  March 6, 2012 at 5:47 PM  

Tahniah Gomo kerana mendedahkan cerita sebenar. Amat malang kerana Cina di Malaysia ramai yang racist tapi tak mahu mengaku. Sindrom baling batu sembunyi tangan. Tapi yang paling malang sekali akan ada juga orang kita yang akan tumpang sekaki menyalahkan polis dan kerajaan untuk meraih undi

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:49 PM  

Anon 5:46..hehehe...malangnya yg paling ramai mat rempit ialah org melayu jugak...mmg celakalah bangsa aku sendiri sbb selalu jadi peragut nak beli dadah

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:50 PM  

hahaha pelik aku papagomo puak yang salah , cerita ni telah dibelitkan dan diputar oleh akhbar cina untuk mengatakan polis yang salah .. kenapa akhbar cina yang nak apikan isu ini ..

ohhh yeaahhh sebab remaja tu cina ... Tak macam remaja Melayu yang meninggal semasa lari sekatan polis macam kat Shah Alam hari tu , maka suratkhabar cina heran sebab remaja tu Melayu

Inilah akibatnya bila wartawan DAP menulis di Suratkhabar , semuanya serupa racist

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:56 PM  

paling best kes kpl Jenain Subi yg menembak mati budak umur 13-14 thn. Kemudian menuduh yg budak2 tu nak buat rompakan...siap letak parang dlm kereta...hehehehe


kalau dah mcm tu, budak kurus nak pegi merompak dgn parang...agak2 sapa yg nak percaya?

Akhirnya: masyarakat hilang kepercayaan kpd PDRM.

Anonymous,  March 6, 2012 at 5:59 PM  

Anon 5:50

Sekurang2nya suratkahabar cina tu menulis mengikut aduan keluarga mangsa & paling penting tak kata kesalahan POLIS BANGSA MELAYU.

Takderlah mcm blog ni...letak bangsa cina-melayu lagi

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:01 PM  

anon 5.56 get ur fact , Kpl Jenain Subi didapati salah kerana menembak terlalu banyak .. fakta yang mengatakan dia letak parang tu tak betul . Tapi isu ni seperti biasa di Politik kan oleh orang yang berkepentingan , sama juga macam kes budak yang koma ni .

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:06 PM  

Anon 5:56
menurut laporan utusan versi awal kes ni, polis membuat tuduhan bhw budak2 tu dlm perjalanan nak pegi merompak & parang2 dijumpai dlm kereta tersebut.

nampak tak bagaimana polis nak cover kesilapan dorang...

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:07 PM  

anon 5.59 aikkk?? mana hang belajar ni , sedangkan keluarga dia takde kat situ , fakta apa yang dia pakai ? fakta kepala lutut kaa .. sorilaa , akhbar cina ni tak payah laa semua isu dia bekaitan dengan bangsa cina je , kalau pendera yang ditangkap tu berbangsa cina dia akan tetap mainkan fakta dan menyebarkan perkara tak betul . Sama macam isu budak kena langgar ni . Polis pulak yang salah , kita tengok ahli Politik mana yang akan menyalak nanti .

Itulaa jadinya bila merasakan bangsa mereka sahaja yang bagus dan bangsa lain pemalas , tak boleh nak ngaku salah laa jawabnya

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:10 PM  

lepas ni DAPigs & BAR council akan spin cerita dan minta di tubuhkan siasatan di raja....surat kabar cina akan spin cerita selagi boleh...ahlul balol pas akan menyalakan candle light (kalau mamposla budak ni)& berguling guling di jalan raya....minta di adakan suruhanjaya siasatan diraja
kalau melaayu yg kena hatta kalau polis melayu yg kena....ada sapa kesah????
kerajaan & PDRM & kehakiman pun begitu berbudi bahasa dan bersopan sekali dlm mengendalikan kes ini...kalau melayu yg kena atau polis melaayu yg kena ...ada sesapa kesah?????
melayu melayu bangsat yg lain akan terus menerus mengutuk polis & kerajaan...

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:12 PM  

Budak nie yg tak betul nak salahkan orang lain... dah tau undang2 kena pakai helmet.. kena ada lesen.. ikut jerlar.. tak nak ikut undang2 pegi duduk dalam hutan... lagi satu.. kalo ko duk sepanyol ke itali dah lama kena langgar dengan polis trafik kalau degil sangat.. kalau salah mengaku jerlah.. jadi mak bapak tue jangan alpa!

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:14 PM  

Anon 6:07
apabila wartawan menyoal seseorang, & org tu kata HITAM...wartawan harus merekodkan kenyataan tersebut sebagai HITAM...tak boleh ditukar...

Dlm kes mcm ni...sama ada kenyataan keluarga mangsa betul atau tidak, dlm etika kewartawanan adalah tidak dibolehkan mengubah apa yg dikatakan oleh keluarga mangsa tersebut.

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:21 PM  

anon 6.14

ya terima kasih , dan saya TERsangat setuju dengan kata-kata anda . Dan orang-orang yang harus dimasukkan kat dalam suratkhabar dengan isu-isu tersebut haruslah kes seperti budak kena langgar ni (kes mati sebab langgar sekatan tak boleh sebab budak tu Melayu) , seorang pendera (anda tentu ingat kes mana ) .. dan isu-isu ini ialah yang sangat menarik untuk di salah paparkan untuk tatapan pembaca dan inilah khidmat mereka kepada masyarakat dan budaya mereka sendiri

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:28 PM  

Anon 6:21
maka di sinilah tanggungjawab c tertuduh (cth PDRM) utk membuat kenyataan akhbar dlm versi mereka pulak.

Pointnya, kedua2 pihak punya hak yg sama mempertahankan diri. Suratkhabar menjadi medium kes tersbut utk diketahui oleh org ramai & mahkamah menentukan siapa yg salah @ benar.

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:30 PM  

laaaaaaaaaa kesian patutnya dah mampos ...

azilah,  March 6, 2012 at 6:30 PM  

jom kita baca...mcm mana britain melantik umno sebagai mewarisi perlembagaan freemason http://www.ohrakyat.org/2012/03/pesanan-khalifah-islam-terakhir-sultan.html

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:38 PM  

politik perkauman sempit menyebabkan isu2 seperti ini menjadi api dlm sekam. Sama ada UMNO @ DAP kedua2nya mempertahan survival dgn permainan politik perkauman yg halus & licik.

Amat malang sekali apabila kedua2 parti ini melebarkan sayapnya ke negeri Sabah. Sebuah negeri yg sangat terkenal dgn keharmonian kaum.

Semoga pemikiran racist ala2 melayu & cina semenanjung tidak merebak ke negeriku yg tercinta ini.

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:52 PM  

anon 6.28 , suratkhabar memang adalah medium , tapi bukannya medium untuk memutar belit fakta , sebab tu laa suratkhabar cina ni lagi dasyat perangai dorang . Lagi satu Polis berlambak keje daripada keluar masuk papar hari hari.

Patutnya takde banyak cite kasi dakwa jee , tapi ni lain , masuk papaer dulu , dapat sokongan ahli politik dan geng-geng racist yang tak suka Polis , of coz laa berlambak racist cukup tak suka Polis Malaysia ni... kalau mahkamah kata Polis tak salah , buat demontrasi dan nak huru harakan keharmonian masyarakat .. inilah modus operandi sejak sekian lama aku tengok .. perangai macam bangsat ,

jadi janganlaa nak salahkan Polis kalau ada orang cina ni kena ragut atau kena rompak . Sebab Polis pun dah tertekan dengan fitnah dan penipuan , mereka pun manusia juga . Jadinya nak tangkap orang atau tahan orang kena fikir 8 kali

Anonymous,  March 6, 2012 at 6:58 PM  

AKU CADANGKAN BILA POLIS BUAT SEKATAN JALANRAYA KENA PASANG CCTV. PERKARA NI PENTING. INGAT TAK BILA MAT SABU KATA DIA DILANGGAR TAPI CCTV NAMPAK JELAS DIA PUSING DAN JATUH SENDIRI.

KORANG FIKIRLAH....POLIS SATU MALAYSIA SEMUA PASANG KAKI BESI SEBAB KERJA MEREKA TENDANG MOTOR DAN KERETA. LOGIK KE?? SEDANGKAN DIAORANG PUN ADA PERASAAN MACAM KITA, ADA KELUARGA DAN ANAK2.

BILA SUSAH CARI POLIS, BILA DAH BUAT SALAH TUNDING JARI PADA POLIS. ORANG BUAT SALAH AJE TAK SUKA POLIS. HIDUP PDRM.

pukimaq March 6, 2012 at 7:05 PM  

Jom langgar polis dan biarkan penjenayah lari selepas merompak.Homo cun suka bontot.

Anonymous,  March 6, 2012 at 7:12 PM  

undang2 ada tapi tak dilaksana, sebab dok pikir macam2. kesianlah.., politik lah.. dulu kata kalau remaja atau sesiapa tak ada lesen, bawak moto hatta kereta sekalipun, tuan nya kenderaan akan di tahan dan di kenakan tindakan undang2. dah banyak kes macam ini, tapi tak ada apa2 pun. itu sebab budak2 ni mengada2, emak bapak pun mengada2, anak beranak yang lain tumpang sekaki. kalau bagi orang pinjam senapang atau pistol macam mana? kenderaan bermoto pun berkait rapat besar dengan nyawa beb!

Anonymous,  March 6, 2012 at 7:13 PM  

lancauuuuuu

Anonymous,  March 6, 2012 at 7:15 PM  

kalu aku jumpa lau choi ni kena langga aku langga lg sekali....

Anonymous,  March 6, 2012 at 7:20 PM  

sbb tuh kt cina guna sistem komunis krn hanya jauhari mengenal permata .... he he

Anonymous,  March 6, 2012 at 8:18 PM  

Biarle PDRM jalankan tugas.. korang yang layan blog ni dah jalankan keje korang? asyik layan internet je..

Anonymous,  March 6, 2012 at 8:35 PM  

Itu lah kelemahan org melayu..cina dah mula pijak kpala.masih nak diam lg ke..kalau semua bersatu, nescaya puak2 tu tak brani.pikirlah anak cucu kita utk masa dpan.

Anonymous,  March 6, 2012 at 8:48 PM  

pecacai melayu tak habis2 menjilat juboq cina... apa saja bangsa tu buat semuanya dijilat dek melayu pecacai.. semuanya betul...semuannya harum....

hampehh... masih ada melayu yg terhegeh2 julang org2 cina ni

Anonymous,  March 6, 2012 at 8:50 PM  

kes ini akan di politik kan juuga dan seperti biasa dap akan kehadapan,,,lepas itu akan dimain kan oleh pencacai pkr dan pas dan kesemua menyalahkan polis,,sedangkan begitu jelas budak tu tak pakai helmet dan tak ada lesen,,
jelas sekali budak tu bersalah,,

Anonymous,  March 6, 2012 at 8:53 PM  

racist-racist cina DAPigs dah menyalak macam anjing .. tapi bila kena rompak menangis macam budak-budak mintak tolong kat Polis kahkahkah ... akhirnya akhbar-akhbar cina dan kakak mangsa telah membangkitkan racist-racist seluruh Malaysia . Betul cakap anon atas tu pasal benda ni akan terus membangkitkan semangat racist-racist DAPigs menyala-nyala , racist ni takkan percaya apapun penjelasan PDRM sebab dah kena pusing fakta dengan akhbar cina dan kakak mangsa .. kesian .. harap mereka semua tu mampus di tangan penjenayah !!!

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/03/melampau-penyokong-dap-label-pdrm.html

Anonymous,  March 6, 2012 at 8:58 PM  

Habis nak undi punya hat, sangup kempen untuk cina dan lawan melayu pas, sekarang lu sukak lu rasa lah..

Anonymous,  March 6, 2012 at 9:07 PM  

Klu tau cina ni nk buat citer sial cmni,baik pijak je anak dia tu smpi mampos.. hidup @ mampos bdk cina tu, sama gak citer dia.. lu bangsat cina...

Anonymous,  March 6, 2012 at 9:19 PM  

Apa susah2!!! Suruh jelah keluarganya saman polis,pas tu kalau keluarganya kalah dekat court!!! Gantung aje segala mcm lesen kenderaan yg ada kat Malaysia ni..kalau dia nak lesen sangat suruh dia ambik segala mcm lesen kenderaan overseas punya.
Kah!Kah!Kah!.

Anonymous,  March 6, 2012 at 9:19 PM  

Apa susah2!!! Suruh jelah keluarganya saman polis,pas tu kalau keluarganya kalah dekat court!!! Gantung aje segala mcm lesen kenderaan yg ada kat Malaysia ni..kalau dia nak lesen sangat suruh dia ambik segala mcm lesen kenderaan overseas punya.
Kah!Kah!Kah!.

Anonymous,  March 6, 2012 at 9:49 PM  

I'm proud of our PDRM. The best! IGP that I know.

1. Hanif Omar
2. Hamid Khan (ye ke IGP but famous)
3. Norian Mai
4. Rahim Noor (terbaek! You got big cohonis)

Anonymous,  March 6, 2012 at 10:35 PM  

aku suka papagomo. dah semangkin ramai pembaca blog ini.

tamasik

Anonymous,  March 6, 2012 at 10:44 PM  

Orang yang rasis akan mempertahankan bangsanya walaupun salah dan menzalimi orang yang tidak bersalah.

Anonymous,  March 6, 2012 at 10:54 PM  

saya nampak sepupu muncung menyondol. Jd saya pun ikut menyondol lah.
Malangnya, terbabas.

bekas sarjan pencen,  March 6, 2012 at 11:07 PM  

klau kejadian mcm ini tentu anggota yg brtugas disekatan jalanraya itu akan ditekan seolah2 kejdian ini adalh kesalhn dilakukan oleh angota2 yg bertugas kerana selalunya dlm PDRM trdpat ramai pegawai atasan polis yg hendak jaga pangkat akn berpihak kpd magsa acident, tambah pulak kejadian ini melibatkan kaum yg punya........paham2 ler...yg kena bukan pegawai atasan tapi anggota bawahab yg blh disuruh pergi dan di pngil mari...

Anonymous,  March 6, 2012 at 11:50 PM  

Seorang lagi top police in Malaysia, the one and only MUSA HASSAN.

Umpama David vs. Goliath. Menentang Mordecai Anwar Ibrahim. Steadylah.

Anonymous,  March 7, 2012 at 12:03 AM  

Wei mangkok kat atas... Pas kempen suruh undi cina dap plak cemana? Menatang dap ni lagi rasis... Hang jawab...

Anonymous,  March 7, 2012 at 1:04 AM  

Betul2 kami berbilang kaum sama saja..

Anonymous,  March 7, 2012 at 1:09 AM  

One bad apple spoil the whole damn bunch? Nah.. PDRM is the best.

Bila govt. implement minimum wages, do it at PDRM, SPRM, KDRM, ATM and to all govt enforcement bodies. Appreciate their sacrifice to make sure rakyat hidup senang-lenang.

Jenayah membawa padah. Bila tonton 999, kes cawangan kongsi gelap dan maksiat mesti banyak di Selangor dan Penang. Mengapa? Apa kejadahnya semua ini?

Anonymous,  March 7, 2012 at 1:36 AM  

Nak sara kehidupan dgn buat fitnah camtu la bro. Selagi ada pencacai umno yang termakan fitnah yang disebarkan, berasap la dapur. Makan hasil lendir je la Gomo oii

Anonymous,  March 7, 2012 at 9:12 AM  

tidak memakai topi keledar kerana saiz kepalanya terlalu besar...tidak memiliki lesen motorsikal kerana selalu memboncengkan babi liar...sebab itulah hilang kawalan...kerana terlupa memboncengkan babi liar...lantas terus jadi sewel macam babi...lagi baik kalau digelek steamroll...keh keh keh

Anonymous,  March 7, 2012 at 9:26 AM  

bro. gua ingat la kan. si abu ni. ade sumtin rong la kat die. mungkin die x suke polis. tu sbb die berani ckp cm tu. klu die ade prob ke atau rumah kne pecah ke atau sebagai nye yg la kan. yg die cari siape? POLIS juga....... LU PIKIR LA SENDIRI ABU BIN BAKAR

Anonymous,  March 7, 2012 at 10:22 AM  

4 mac 2012 pemuda melayu maut setelah dikatakan cuba lari drp sekatan jalan raya di Shah Alam.Tak ada pun racist anak haram drp pakatan rakyat ambil tahu.bila anak cina terlibat habis pdrm di maki hamun.Yang makan babi dia tapi melayu dia kata serupa babi

Anonymous,  March 7, 2012 at 11:18 AM  

Dalam paper tulis about 100 orang termakan hasutan perkauman telah menyerang balai polis selepas kejadian ini. Betoi ke?

Ikut laporan akhbar, budak ni mengelabah puyuh pasal ada satu polis sudah baling satu helmet suruh ini budak pakai.

Fakta. Bonceng motor tanpa lesen dan tiada helmet. Disergah PDRM, jatuh, koma. Simple fact.


Jatuh kerana panik dan tiada pengalaman membonceng motorsikal. Oleh itu kepada ibu bapa, pantau aktiviti anak anda, patuhi undang2 jalan raya.

PDRM tak kkenal dan tak kira anak UMNO, PKR, PAS, DAP. Salah tetap salah. Period.
Tiada isu perkauman. Bangsa mana yang buat salah bawa motor tanpa lesen, tak pakai helmet, merempit akan disergah PDRM. Case close.

Koru,  March 8, 2012 at 9:12 AM  

dcadangkn tubuh 1 tabung derma tuk polis 1 malaysia. jika berlaku pndakwaan yg x sepatut kpd polis, mereka dpt mgupah peguam yg hebat

Anonymous,  March 8, 2012 at 11:18 PM  

Elok la budak cina ni koma. Kalau bangkit pun sure menyusahkan org. Firstlu sure x fasih berbahasa melayu kalau kena buat laporan polis.

BOBOIBOYGENG March 12, 2012 at 9:01 AM  

adeh kalau nak senang kan malaysia bubar polis mcm kat US pecahkan dimana kerajaan tidak mempunyai kuasa mutlak kat polis. tp memberi dana untuk polis melakkukan tugas. jadi sebagai rakyat yang nak saman polis tu boleh saman jerk badan induk polis. sapa salah buang keje leh rakyat mogok. cakap polis jahat haha so tak der nak politik... dah lari dari polis jatuh tu padan muke lah wakaka sib baik tak langgar belakang traler .

Anonymous,  March 12, 2012 at 11:27 PM  

Sendiri buat salah sendiri tanggung. Polis menjalankan tugas dengan baik tak kira Melayu,Cina, India. Penjenayah terdiri dalam berbilang kaum.Dalam dunia ni tak ade kumpulan manusia dilahirkan baik memanjang. Kejadian kat Shah Alam membabitkan budak yang tak ada lesen dan cuba melarikan diri apabila disuruh berhenti pun ditembak. Kepada remaja....jangan bertindak semacam hero kat dalam TV. This is reality.....jenayah membawa padah. Kalau melawan akibatnya mati tapi kalau serah diri mungkin hidup hingga sekarang. Beringat sebelum terkena.

Anonymous,  March 12, 2012 at 11:35 PM  

Cina kurang minat dunia kepolisan. Baik jual VCD, jadi tonto. jual kad gores dan memang, jual henpon ciplak, jual barang tiruan, menipu pembeli. Duit ibarat macam tuhan tapi tak semua Cina tu jahat....ada yang baik jugak. Cuma segelintir anggap mereka ni kebal sangat tapi sebenarnya bebal.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP