PANAS - Suhaimi Adun PKR Sri Muda Akui MB Khalid Ibrahim Mati Pucuk

Saturday, March 10, 2012





Kalau dah Bachol memang tak boleh nak cakap apa lagi berkenaan pemimpin Pakatan ni. Punyalah bachol sampaikan tergagap gagap nak jawap apa yang rakyat inginkan.

Suhaimi RAJA PASIR Ketua Penerangan PKR Selangor dalam kenyataan nya mendesak agar Noh Omar Timbalan Pengerusi BN Selangor berdebat dengan beliau berkenaan isu pasir. Dalam kenyataanya beliau menyatakan:

“Saya cabar Dato Seri Noh Omar jika benar beliau bukan seperti ayam jantan hanya berkokok, jaguh berkokok. Kalau beliau betul-betul mempunyai bukti betul ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta. Dia sediakan gelanggang kita berdebat. Tak perlu panggil Menteri Besar, saya sahut cabaran. Saya sedia berdebat dengan Dato Seri Noh Omar untuk menjawab khususnya daripada segi isu pentadbiran kerajaan semasa di zaman Khir Toyo dan semasa zaman Tan Sri Khalid Ibrahim. Dia sediakan tempat saya hadir. Hantar di Tanjung Karang sekalipun saya akan pergi.”

Wah hebat Suhaimi ni hahaha, ajak BERDEBAT dalam menyelesaikan isu Penyelewengan Pasir Selangor pulak. Kalau sekali dengar orang akan kata Yb Suhaimi ni ada Telor tetapi realitinya Suhaimi ni takda Telor dan boleh lah dikatakan Bachol.

Patutnya Suhaimi kata:

"Kalau betul-betul mempunyai bukti betul ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta. kita bawa ke Suruhanjaya Diraja bagi membersihkan nama saya."

Tapi mana Suhaimi ni berani. Nak bersihkan nama sendiri pun tak berani tampil kehadapan.

Isu utama adalah penyelewengan pasir Selangor yang mana ianya melibatkan kepentingan rakyat Selangor. Penyelewengan yang berlaku sudah mencapai tahap Kronik sehinggakan Patrick Wong mati dipercayai dibunuh ekoran isu pasir Selangor ini.



8 pekerja yang dibuang KSSB juga merupakan satu isu yang serius yang mana kelapan lapan mereka dibuang kerja ekoran tidak disenangi pemimpin Kerajaan Pakatan Selangor kerana mempertikaikan penyelewengan yang berlaku dalam urusan jual beli pasir Kerajaan Selangor.

Isu penyelewengan pasir ini seharusnya dibawa ke peringkat yang profesional yang mana satu Siasatan Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan bagi mengetahui dan menghukum pihak yang terlibat. Jika Suhaimi seorang Adun yang matang sudah pasti beliau menyahut cabaran Noh Omar dengan mencadangkan kepada Menteri Besar untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat isu penyelewengan pasir dan dalam masa yang sama membersihkan nama beliau yang sudah terpalit dengan penyelewengan yang berlaku.

Inilah dia pemimpin Pakatan PAS, DAP dan PKR. Isu yang sepatutnya dibawa secara Profesional ingin dihala ke arah perdebatan yang tidak menyelesaikan kemelut yang berlaku. Debat hanya untuk syok sediri sedangkan tindakan dan keputusan siasatan tidak diambil kira.

Ini baru Kerajaan Selangor mereka bersikap sebegini belum lagi mentadbir Malaysia. Percayalah jika mereka menguasai kerajaan Malaysia sudah pasti setiap isu akan didebat dan buka dibawa secara profesional. Jawapnya merana badan lah rakyat Malaysia.










Gomo dengan ini mencabar Suhaimi RAJA PASIR untuk membawa isu penyelewengan Pasir Selangor ini ke Gelanggang Terhormat iaitu Suruhanjaya Diraja. Jangan jadi Bachol seperti Anwar Ibrahim yang sehingga ke hari ini masih lagi GAGAL membersihkan namanya dalam video Seks. Jangan seperti Badrul Amin penasihat ugama MB Selangor yang belum lagi membuat laporan Polis ke atas suami wanita yang beliau di tangkap khalwat.



Rakyat bukan mahukan satu perdebatan dalam mengetahui siapa yang terlibat dalam penyelewengan pasir Selangor. tetapi rakyat inginkan satu Suruhanjaya Diraja dalam membuktikan sama ada Suhaimi terlibat ataupun tidak. Takkan lah nak bersihkan nama sendiri pun takut?


Psssttt.... Pakatan ni suka bawa politik Sarkas....memang memalukan.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


28 comments:

Adi Kencana March 10, 2012 at 10:45 AM  

Suhaimi nak buka silat tepis tuduhan, malangnya bukti kukuh dah ada. Tepis mcm manapun xkan lepas!!

NURUL IZZAH TABUR FITNAH DI BUKIT GASING? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous,  March 10, 2012 at 10:53 AM  

"Ketika Najib sibuk mempromosikan menu rakyat 1Malaysia kepada rakyat, majlis pertunangan anaknya sendiri beliau lebih memilih untuk menghidangkan makanan mirip santapan di raja kepada tetamu yang hadir.“Tetamu tidak dihidangkan dengan menu rakyat 1Malaysia, sebaliknya menu yang mirip santapan di raja termasuklah daging panggang Australia, makanan-makanan laut dan pelbagai juadah yang di luar kemampuan dan imaginasi rakyat biasa,” katanya.

“Adalah sangat memualkan apabila wang rakyat digunakan memenuhi nafsu dan citarasa mereka itu. Pada masa yang sama, Perdana Menteri membayar perunding-perunding untuk membina imej seorang yang makan bersama-sama rakyat dan menampilkan kesederhanaan.”


Menurut Rafizi, majlis pertunangan anak Najib dengan pasangan dari Kazakhstan telah menelan belanja RM409,767 itu berlangsung di Seri Perdana dan ditanggung rakyat kerana berdasarkan dokumen pembayaran yang dikeluarkan pihak katering majlis tersebut dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri.

PERDANA MENTERI SELEWENG WANG RAKYAT UNTUK MAJLIS PERTUNANGAN ANAK BELIAU?

Anonymous,  March 10, 2012 at 10:55 AM  

"Majlis pertunangan anak perdana menteri Datuk Najib Razak menjejah hampir RM500,000 dikatakan dibiayai oleh kerajaan Malaysia melalui tempahan Jabatan Perdana Menteri disebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur. Pendedahan ini dibuat oleh Pengarah Stategi PKR Sdr. Rafizi Ramli.

Dipaparkan sedikit maklumat dan belanja pertunangan Anak Najib Razak untuk difikirkan bersama semua rakyat Malaysia. SEMUA PERBELANJAAN INI DITANGGUNG OLEH KERAJAAN MALAYSIA.

JAMUAN VVIP SERAMAI 36 ORANG RM18,792

JAMUAN 862 ORANG RM309,975

JAMUAN/KOS PENGENDALIAN RM81,000

(tuan tuan sila layari harakadaily untuk berita yang lebih detail)

Kami sebagai rakyat Malaysia agar semua wakil rakyat Pakatan yang akan bersidang (dewan rakyat) agar dapat satu penjelesan yang betul dan sahih dari Najib Razak sendiri atau JPM atau Kementerian Kewangan kerana menggunakan wang kerajaan untuk kepentingan peribadi atau majlis pertunangan anak Najib Razak.

Anonymous,  March 10, 2012 at 10:58 AM  

Patut la sampai sekarang diA PEGANG Menteri KEwangan. Rupanya senang utk dia SONGLAP duit rakyat, Dari anak sampai ke bini MENYAPU bersih duit rakyat.

Haram Jadah punya PM

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:00 AM  

bukan senang nak dapat PM mcm ni.menggunakan wang rakyat dgn begitu berhemah'.kami sbg rakyat Msia begitu terharu' dgn kebijaksanaan PM menguruskan wang rakyat dan mendoakan semoga beliau cepat2 membubarkan parlimen.kami dah tak sabar dah ni.

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:27 AM  

Kami memang tak sabar nak hapus PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA DAN NEGARA. Kami
mahu anak2 kami bebas dari DAJJAL
dan pengikutnya.

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:30 AM  

Apalah kowang nih. Jgn buat kesimpulan awal pasal perbelanjaan pertunangan anak najib. Klu betul la guna duit rakyat selagi takde bukti jgn main tuduh. Rafizi pasal kes NFC pun rakyat tau salah tajuk. Inikan bil dr hotel terus kpd pjbt najib.

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:32 AM  

500,000.00 kalau bahagi dengan 20,000(contoh) gaji PM, ambil masa 25bulan/2tahun 1 bulan, PM dah jadi TPM berapa tahun, PM berapa tahun, dia mampu lahhhhh.... lain lah kalau majlis tu 50,000,000.00 baru lah tak berapa logik.

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:35 AM  

KAH KAH KAH

noh omar penakut, nak debat pon takut???

KAH KAH KAH

tapi apa yg boleh diharapkan oleh ahlol umngo, dari PM sampai menteri sampai balaci2 dia semua penakut, tuduh kaw2 bila ajakdebat semua terdiam

KAH KAH KAH

gomo, bila nak berdebat dgn annuar mohd noor??

KAH KAH KAH

igt penakut dgn lawan saja, dgn geng sendiri pon kecut telor

KAH KAH KAH

ala ala ala comelnye telor gomo

KAH KAH KAH

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:38 AM  

HAHA

ye gaji PM selama ni memang disimpan semata2 unruk kawenkan anak dia SAHAJA

hahahaha, pencacai umno kalau bercakap asyink nak melawak je...aku x tau samada dorg betul2 bergurau atau memang dorg bodoh nak mampus

dan satu lagi bill bayararn tu jelas bertulis ia bukan dtg dari account NAJIB SI PERDANA MENTERI, TAPI PEJABAT PERDANA MENTERI PAHAM....PAHAM KE TAK PAHAM LAGI?? kalo tak paham tu aku sendiri paham la, level otak pencacai umno memang mcm tu

HAHAHHA

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:39 AM  

nak jadi PEJUANG AGAMA, BANGSA DAN NEGARA....konon.
nak pegi solat subuh berjemaah pon kecut...macam mana nak jadi penjuang....tidor jer lah

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:39 AM  

Kalau dah boddo (bak kata ustaz Azhar diorg) boddo la jugak. Semua benda nak di spinnya :p

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:43 AM  

Belajar bapak jauh eh. Tapi bongap eh ngalah kan tungguk kayu. Apo sengkek bona kow PM kito nak blanjo tunang anak eh. Setakat 4 ratus K apolah sgt jawatan sbg PM. Fucktan ni mmg buto hati. Nih kek ateh tu, dah kuar surat dan bukti penyelewangan masih sokong yow laie fuckatan. Apo otak kowang nih lotak mano. Bukti jelas diperlekehkan. Yg syubhat di laung2kan. Hati kowang nih dah itan bona. Bukti jelas pun tak mampu nak sokong. Baik masuk balik pondoklah weh. Balaja laie agamo tu. Bukti jelas pun nak sanggah laie. Sombong betul kowang nih

Anonymous,  March 10, 2012 at 11:45 AM  

betul sangat tu...
buat lah sesuka hati engkau wahai PM
dan sangat besar harapan aku supaya PM mati dalam keadaan fasiq...

Anonymous,  March 10, 2012 at 12:04 PM  

Kalu anak PM mcam anak totok PAS yang kena tangkap khalwat/ ngandung 3 bulan tak pe la buat keluar belanja RM500 hutang dgn tok ngulu..

Nak jamu orang cukup ke ayam 10 ekor?? VVIP luar negara lagi pulak tu!


BODDO punya ostad

Anonymous,  March 10, 2012 at 12:11 PM  

PM tak nak debat dengan ANUAR...
tu macam mana pulak...

Anonymous,  March 10, 2012 at 12:19 PM  

Tak yah ngan nuar la....ngan kalid gagap pun dia tak nak...

Anonymous,  March 10, 2012 at 12:19 PM  

Itulah. Lain kali baca habis. PM setuju nak berdebat tapi dgn org yg waras dan normal. Nyata org yg ajak berdebat pun banyak sokong yg tak normal. Mcmna nak ajak berdebat. Buang masa. Berdebat ni lebih kpd populariti meraih undi. Jgn bijak bercakap tapi mutu kerja zero bang. Pandai janji tapi munafik, ko nak ker berdebat dgn org mcm ni?

Anonymous,  March 10, 2012 at 12:30 PM  

Penyokong fuckatan semua bodo

manBonda,  March 10, 2012 at 12:33 PM  

Kepada puak2 FUCKatan diatas..
jangan merbodohkan diri sendiri ketahuilah bahawa pemimpin2 kamu semuanya tak berakal..sudah terang2ngan bahawa kamu semua telah diperbodoh2kan oleh mereka dengan janji2 kosong dan janganlah cakap berputar2 belit seperti Anuar AlJuburi nanti sendiri yang terbelit..dan cakapkan lah kepada Anuar kalau nak jadi PM ,cuci Kote tu dulu..kepada Nik Aziz cukup2lah minum air Lumpur dan kepada Lim Guan Eng tolonglah potong Lancau dulu sebelum jadi Timbalan Presiden PAS..

Anonymous,  March 10, 2012 at 12:47 PM  

najib bukan takut..
cuma dia xberani tu jer...

Anonymous,  March 10, 2012 at 1:10 PM  

posting manBonda yang xberakal...

Anonymous,  March 10, 2012 at 1:23 PM  

kalau PM tak cukup duit belanja nak tanggung majlis tunang anak dia, adik dia ceo cimb boleh sponsor. Ceo cimb berapa gaji dia bhai? Kalau siti kawin, norman hakim kawin org sponsor kau tak bising pulak?

Kalau betul resit dari JPM, cimb tak boleh bagi cek kat JPM? Cimb kena bagi cek ke JPM untuk bukti transaksi, boleh claim double deduction tax ke, approved donation ke, apa ada hal?

Benda ni pun boleh jadi isu? Belajo tinggi2 tapi otak still paras lutut lagi?

Anonymous,  March 10, 2012 at 1:35 PM  

anon 10:53 AM - bodoh sial ko ni...DS Najib mcm la xde dt sndiri je nk wt mjls bsr2an tuk anak'y..ko pikir la guna akal..bkn emosi bodoh...gaji PM kn tinggi around RM 10k above a month..gaji ketua mentri n mentri bsr pn tinggi gak kn pn so kira la sndri la ye bodoh!!..ko agak2 skrg beliau mampu ke x nk mjls bsr2 tnpa guna dt rakyat??...sekali aku katakan ko mmg bodoh anon 10:53 AM..pmikiran ko mmg cetek tahap lembu!!

Anonymous,  March 10, 2012 at 1:35 PM  

f..cktan yg dia tahu debat..demo..guling atas jalan...buat2 mati..

itu saja lah yg diorg tau buat... perbuatan yg tak ada kesudahan, yg salah tetap tersenyum lebar asalkan perut kenyang...

suruhanjaya diraja yg dilaung2kan oleh f..cktan mana???

bukannya minta buat perkara yg tak ada kesudahan dan membazir masa... yg salah tetap bermaharajalela..

kalau kerajaan siang malam akan keluar dari mulut busuk f..cktan suruhanjaya diraja lah.. keadilan lah..bersih lah tapi kalau kena pada batang hidung sendiri minta buat perkara yg tak logik utk selesaikan masaalah....

F..ckatan memang hampehhh... rosak lunyai dapat kat diorg ni..

Anonymous,  March 10, 2012 at 2:11 PM  

seorang lagi anak murid manBonda.

bukak youtube-wacana perdana, buat penilaian sendiri...

Anonymous,  March 11, 2012 at 12:44 AM  

husam lari bila ezam dtg pas kecut bila hassan ali bukak mulut hehehe

Anonymous,  March 13, 2012 at 8:27 AM  

allo 2-2 anom kt atas..mmg gaji dia besar, gaji adik dia besar..tp bila tamak haloba, tak amanah ada diri manusia, duit bbilion dlm bank pun akan ambik duit org lain jgk..bai, nk komen tgk dulu bukti yg hafizi bg..mmg under jpm bro..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP