BIADAP - Pemimpin Pembangkang Perlekeh Raja Raja Melayu

Thursday, April 12, 2012





Insiden buruk ini di ceritakan oleh Dr Rahman Kadir (Pegawai Perubatan), semasa pertabalan DYMM YDP Agong.

11 April 2012 mencatat satu sejarah di dalam negara dengan berlangsungnya pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Seawal jam 6.30 pagi, pasukan perubatan telah tiba di istana dan set up klinik-klinik di tempat-tempat strategik dan tersembunyi. Petugas-petugas perubatan yang berpakaian mengikut protokol istana sudahpun mengambil posisi masing-masing.

Saya beruntung kerana di tempatkan di dalam Balairong Seri. Ini memberikan saya peluang keemasan untuk menyaksikan istiadat pertabalan Tuanku dengan mata kepala saya sendiri, merasai suasana dan atmosfera pertabalan yang cukup penuh dengan adat istiadat serta protokol yang bukan semua orang dapat merasainya.

Saya duduk bersama dengan para dif-dif kehormat di belakang saf-saf kedutaan negara asing. Duduk di sebelah saya adalah Professor Datuk Dr. Firdaus Abdullah, bekas Timbalan Naib Canselor, Universiti Malaya, TNC saya semasa saya masih seorang mahasiswa Universiti Malaya.

Saya menyapa beliau dan beliau cukup berbangga kerana ‘murid’nya kini adalah merupakan seorang doktor yang duduk sebaris dengan beliau kini.

Azmin Buat Bising Dan Biadap Semasa Pertabalan.

Malangnya, suasana istana yang murni dicemari dengan perlakuan beberapa orang yang sepatutnya menunjukkan satu contoh tauladan yang baik kepada rakyat Malaysia.

Di belakang saya, suasana cukup bising dengan hilaian ketawa dan apabila saya menoleh ke belakang, rupa-rupanya, ada beberapa ahli parlimen pembangkang yang duduk di belakang saya.

Antara yang saya kenal adalah Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan isterinya Shamsidar Taharin, Tian Chua Naib Presiden PKR, Dr Siti Mariah Mahmud PAS serta beberapa orang lain yang saya tidak kenal nama mereka. Nurul Izzah Anwar, Khalid Samad dan Loh Gwoh Burne duduk jauh sedikit dari mereka. YB Kamalanathan Ahli Parlimen BN dari Hulu Selangor duduk di belakang mereka ini.

Saya amat terkejut dan kecewa apabila melihat mereka mempersendakan serta mengejek-ejek pemimpin negara seawal dari kemasukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Ada hilaian ketawa dan bermula dari situ saya mendengar apa yang mereka perkatakan.

Apabila majlis mengumumkan kemasukan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak ke dalam Balairong, mereka cukup berat hati hendak bangun berdiri. Sambil ketawa dan mengejek-ejek, saya mendengar Azmin Ali berkata, “bangun untuk Rosmah, Perdana Menteri Wanita Pertama Malaysia.” Tian Chua menyampuk sama dan menyebut-nyebut“Menteri Wanita” dan hilaian tawa berterusan.

Saya sangka ejekan-ejekan ini hanyalah untuk pemimpin politik sahaja, maklumlah mereka ini (pembangkang) memanglah seteru politik bagi PM. Saya boleh terima, kerana memang mereka saban hari pun berceramah mengejek dan menghina PM.

Alangkah terkejutnya saya ejekan dan gurauan mereka itu berterusan kepada TYT Negeri Melaka dan seterusnya kepada bentuk fizikal beberapa Sultan dan Raja yang masuk secara teratur ke dalam balairong Seri.

Menerusi TV plasma yang ditempatkan, mereka dapat melihat setiap Sultan masuk ke dalam Balairong.

Seolah-olah seperti kanak-kanak di sekolah, mereka mentertawakan penampilan dan fizikal beberapa Sultan. Saya tidak tergamak hendak menulis di sini kerana ia sama seperti menghina baginda semua.

Apabila Sultan Selangor masuk, Azmin yang paling kuat ketawa dan berperangai kebudak-budakan memanggil Tian Chua dan berkata, “Tangan jangan masuk poket….nanti dia marah.” Semua mereka ketawa termasuk Dr Siti Mariah Mahmud sambil Tian Chua terus memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya seolah-olah memberi isyarat, “i don’t care“.

Kemasukan Sultan Perak juga mencetuskan kata-kata biadap yang seterusnya mencetuskan deraian tawa mereka.

Hanya kemasukan Sultan Kelantan sahaja yang mereka puji dengan mengatakan, “Wah! Laju tuanku masuk. Segak dan tampan. Nik Aziz tak boleh kejar” sambil Khalid Samad senyum dengan bangga.

Saya cukup hairan. Mereka semua ini adalah sultan-sultan kita. Pegawai-pegawai kedutaan asing duduk dengan tertib tanpa bersuara dan jika perlu bercakap hanya berbisik sesama mereka. Begitu menghormati protokol dan adat istiadat. Tetapi, pemimpin pembangkang ini yang merupakan rakyat Malaysia dan bercita-cita besar memimpin negara satu hari nanti, bersikap biadap kepada Raja-raja Melayu. Sebagai Ahli Parlimen dan ADUN yang mengaku taat setia kepada Raja, sewajarnya perangai seperti ini dihindarkan.

Saya dapat melihat para hulubalang istana yang berdiri di tepi balairong bersebelahan mereka cukup terganggu dengan gelagat biadap kumpulan pemimpin pembangkang ini.Jika negara ini tiada undang-undang, ada kemungkinan lembing yang mereka pegang dirodok kepada mereka-mereka yang biadap ini.

Suasana kurang manis ini berterusan sehinggalah majlis bermula dengan rasminya dengan kemasukan Seri Paduka Baginda berdua ke Balairong Seri. Mujurlah selepas dari itu, majlis berlangsung dengan aman dan tenteram.

Tidak semua pemimpin pembangkang yang berperangai sedemikian. Ahli Parlimen Kepong Dr Tan Seng Giaw misalannya, kelihatan cukup tertib, berdiam diri dan tidak menyertai gurauan-gurauan mereka yang lain malah tidak senyum pun mendengar kata-kata rakan-rakannya. Sikap dan tingkah lakunya di dalam balairong adalah terpuji.

Nasihat saya kepada Azmin Ali, Tian Chua dan angkatannya, jika menghadiri majlis rasmi, berperangailah sebagai manusia yang bertamadun. Janganlah terbawa dengan sikap murahan jalanan anda ke istana. Lihatlah di sekeling sebelum berkata-kata kerana apa yang dipertuturkan mencerminkan sikap dan jiwa anda. Sebagai rakyat, tunjukkanlah kesetiaan dan rasa hormat anda kepada Raja selaku tonggak negara.

Perkara ini tidak perlu saya nasihatkan pun sepatutnya kerana ia perkara asas yang sudah pun termaktub di dalam Rukunegara yang kanak-kanak sekolah pun arif tentangnya.

Semoga Allah SWT panjangkan umur Tuanku dan kekal negara aman dan Islam terus terbela di bawah payungan Tuanku.

Daulat Tuanku.

Dr Rahman Kadir – AIDC>

Psssttt...... Gua ingat depa ni semua patut ditikam je oleh hulubalang Istana. memang bangsa haramjadah anak haram.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

80 comments:

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:01 PM  

Ko lagi teror, Siap daulat Tuaku ko post.

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:05 PM  

Daulat Tuanku.

JAS SALLEH April 12, 2012 at 1:10 PM  

Pergi Jahanamlah
PKR
DAP
PAS

ANWAR EJEN ISRAEL,  April 12, 2012 at 1:22 PM  

Celaka lah Azmin Ali dan isteri.

Celaka lah Tian Chua.

Dan celaka lah kepada semua yg mempermainkan lambang kedaulatan negara ini.

Azmin pernah tidak bangun berdiri di majlis rasmi apabila lagu negaraku berkumandang.

Si celaka ini rakyat negara mana??

Pergi lah berambus dari Tanah Melayu ini wahai si celaka dayus Azmin Ali!

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:24 PM  

Kau bukan tk tahu Gomo.... mrk ni ckp aje nk pertahankan Raja-raja Melayu ttp niat mrk sebenarnya adalah nk menjadikan Malaysia ni Republik. Bila mrk dpt berkuasa nnt kau tgklah, dgn majoriti yg ada mrk akan membuat usul & sudah tentu sedikit demi sedikit akan berkuranganlah kuasa Raja-Raja td. Lps tu semua apa yg diperuntukkan utk Raja-Raja akan disapu oleh mrk dan mrk akan mengubah bbrp perkara supaya mrk akan kekal berkuasa selama-lamanya sama spt kerajaan PAP di Singapura.

Anak Melayu,  April 12, 2012 at 1:29 PM  

Kepada orang orang Melayu yg sayang agama Islam, sayang bangsanya dan raja rajanya..

TOLAK Azmin Ali dan kekasihnya Anwar Ibrahim. Mereka ini umpama menang sorak kampung tergadai.

Air mata darah bercampur keringat,
Bumi dipijak milik orang..

Sanggupkah kita menghadapi perkara ini kelak??

Jika secara jelas dia tanpa segan dan hormat, memijak sendiri maruah kedaulatan (sebut Raja Raja Melayu) dgn menghina baginda semua sedemekian rupa..

Tidak kah menjadi kegusaran di hati orang orang Melayu apa yg bakal dilakukan jika memegang kuasa??

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:31 PM  

Woi Tian Chua,

Baik ngko simpan rambut panjang sampai paras bontot, lepas tu buat tocang lipan...lepas tu cukur rambut belah depan sampai ke tengah kepala.

Lepas tu..naik tongkang, balik shanghai.

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:32 PM  

Babi betul la azmin ali ni...

politik..politik la sial..

Yg kau nak hina raja raja Melayu apa hal!!!???

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:36 PM  

Lahabau..

Anak haram punya Azmin Ali!!

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:41 PM  

MEREKA GULUNGAN BANGSAT!!!!

manjung,  April 12, 2012 at 1:47 PM  

kalau aku lah yang ada kat situ memang sakit le puak2 tu. macam haramjadah. sampai mampos le aku kerja kan...ingat sarang tebuan jangan di jolok.....

Anonymous,  April 12, 2012 at 1:58 PM  

Apa agaknya riak meka kalu atok tuo diaorg yg kek dopan. mesti pakat2 cover montot ngan tangan except azmi..... wakaka

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:00 PM  

MCMANA BANGSA ASING NI TAK KURANG AJAR. MELAYU2 TAK SEDAR DIRI NI YG SOKONG. CKP TAK BEROTAK MARAH. TAPI TGKLAH SENDIRI. BALACI JGN CUBA SPIN. INI BUKAN MAINAN. HORMAT SIKIT KAT RAJA2 KITA.

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:03 PM  

BN JE BETUL... KES LEMBU MCM MANA PLK...KES TOYO... KES NATANG DI TERENGANU....DI MALAYSIA RAJA TAK BERKUASA... YG BERKUASA PM... RAJA SYARAT JER... BILA AHLI BN KUTUK RAJA SUME DIAM... MANA PERKASA, MANA PEKIDA YANG KONON MENJUNJUNG RAJA2.....PUIII

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:03 PM  

Jgn jadi melayu dungu ikut rentak sibabi sialancina.

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:03 PM  

Begini ke sikap seorang pemimpin. Baru jd MP dah naik kepala. Bayangkan lah kalau mereka ni jadi pemimpin negara.. Wbswb....

fikir2kan lah..

tukang telek April 12, 2012 at 2:06 PM  

Memanglah mereka ini tak ada akal. Mereka-mereka ini lah yang akan mengjahanam kan negara. Muka muka orang yang tak bertamadun. Sial betul pakatan haram jadah ni. Jangan nak bermimpi lah nak menang PRU ke 13 ni.

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:24 PM  

Takde gunanya ko mencelaka kan orang kat sini...dapat dosa free je...ko tau mana nk jumpa dia kan...pergi la tunggu kat parlimen@dun selangor @mana2 tempat ceramah dia...pastu ko celakakan depan muka dia...baru anak jantan melayu...berani macam hang tuah...ni macam mama juwie aje berani dgn tulisan....orang umno tak macam ni..kita berani...ko ni menyamar umno tapi minum air free kerajaan selangor bagi...hidup umno

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:25 PM  

BN JE BETUL... KES LEMBU MCM MANA PLK...KES TOYO... KES NATANG DI TERENGANU....DI MALAYSIA RAJA TAK BERKUASA... YG BERKUASA PM... RAJA SYARAT JER... BILA AHLI BN KUTUK RAJA SUME DIAM... MANA PERKASA, MANA PEKIDA YANG KONON MENJUNJUNG RAJA2.....PUIII

Kepada anon babi,

Oi babi,

Apa hal pulak ke BN je yg betul ar babi?? Ini soal orang Melayu yg menghina Rajanya sendiri. Betul kah??

ini sudah melangkaui agenda politik bertamadun. Ini soal kebiadapan.

Soal Lembu yg kau bising. Ada org BN/UMNO yg demo demo kata takde kesalahan?? Ini manusia, bukan Malaikat..

Kerajaan Kelantan pun lesapkan RM600 juta utk pembangunan air kelantan?? Mereka manusia..bukan malaikta. Aku boleh faham lagi..

Yang korang angkat nabi, angkat imam mahadi..aku boleh faham lagi...soal politik..

Oi, babi..

Sbb kuasa raja raja Melayu lah.. PM mesti beragama Islam berbangsa Melayu.

Sbb kuasa raja raja Melayu lah..di Perak dulu MB nyer org Islam berbangsa Melayu walaupun majoritinya kerusi DAP yg menang.

Kau faham tak?? Babi???

Aku bukan sokong pun BN atau Pakatan.. Aku cuma orang Islam berbangsa Melayu yg cukup cukup marah dgn kebiadapan manusia berama Islam dan bangsa Melayu mcm si Azmin Dayus ni!!!

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:28 PM  

anon 2.24pm,

ko plak minum petrol subsidi, minum gula subsidi, beras harga subsidi, kerajaan BN boleh plak la kan..

Cakap tu doa. CELAKA AZMIN ALI!!

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:30 PM  

Apa plak takde guna cakap kat sini..

Berguna apa..44 org yg cakap..Betul betul celaka Azmin Ali..

CELAKA AZMIN ALI!!

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:31 PM  

Dah pegi depan depan...jadi lah pulak mcm kes abang Lan sorang sorang pegi sergah sekawan lembu PKR..

Maka terkedu, terkencing, lari mencicit si Adam Adli..

Jangan larik plak nanti ye..Azmin Dayus...

wakakakaka

CELAKA AZMIN ALI!!

kongnek,  April 12, 2012 at 2:37 PM  

aduiiiiiiii....hang x tau ke raja raja melayu nie memang le bangsat je....dorang cam parasit je dok dlm negara...semua gemok cam babi...camane nak jaga melayu dan islam gua pun x tau........pooorahhhh......sultan bodoh

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:38 PM  

Aq tak hairan kalau mereka tu berperangai macam tu, sbb mereka tu pun pembangkang yang tidak sadar diri, mereka tak patut di undi. Porrrah !

kongnek,  April 12, 2012 at 2:39 PM  

Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah, Ko boleh pergi MAMPOS dalam istana baru hang........isap pantat aje ko mahir.......ape lagi ko tau???????? makan, tidor, perempuan tuh la cara hidup korang...ptuihhhhhhh..........babi SULTAN...Eishhhhhh....SETAN lagi sesuai kot...

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:42 PM  

jgn lupa angkut LGE sekali.... kamik tak mau sampah kt sinik...

kongnek,  April 12, 2012 at 2:46 PM  

Nih celeko Syaitan semua x yah kerja...Dok makan wang rakyat berjuta-juta setahun.

Bini korang ade ikut ISLAM ke????? x malu ke Syaitan syaitan nih gelar sendiri sebagai ketua ISLAM negara!!!!!!!Ptuihhhhhhhh....

Anak korang suka suka pukul orang, bunuh orang...layak ke syaitan ni jadi ketua melayu..

Dah makan free, tinggal free, lagi nak mintak kontrak sini kontrak sana pulak tuh.....ingat gua x tau keh.......lepas tuh nak mintak kita sembah korang syaitan pula.....Poooooooraaaaaaahhhhhhhh

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:46 PM  

Orang British..orang Siam..tidak pernah dijajah. Sbb mereka menghormati raja raja mereka..

Kat Malaysia ni..berlambak rakyatnya yg tak hormat rajanya sendiri..

Patut la..400 tahun kena jajah..

Baru mereka tak sampai 60 tahun..

Datang lagi malaun yg nak negara ini dijajah semula..

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:48 PM  

kongnek ni org berniaga agaknya..

panas hati ke wei..tak dapek tender??

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:49 PM  

orang berniaga kalau meroyan...memang le teruk..

sumpah seranah tapi memandu mercedez benz. Hutang keliling pinggang..

itu yg cakap merapu mcm org takde tamadun tu...

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:51 PM  

mana tak panas hati..

kipas bodek cemana pun...still tak cukup jugak rezki tu..

jadi mcm azmin ali la..jual bini pada anwar ibrahim..

boleh pakai ferari woo..

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:51 PM  

dulu masa mahathir "usik" raja2 melayu.....
kenaps ko orang x komen apa2, semua pakai hangguk belaka...



waKKang

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:54 PM  

Peh...

meroyan nampaknya si kongnek..

hehe..panas ke bang??

kongnek,  April 12, 2012 at 2:54 PM  

Elizabeth queen di UK lagi berguna drpd gerombolan syaitan-syaitan nih..sekurang-kurangnya boleh membawa keuntungan berjuta-juta kepada negara melalui industri pelancongan....

orang Elizabeth queen kat london pon dah kena cari wang sendiri dgn membuka istananya kpd orang ramai

tapi gerombolan syaitan di negara ini hanya tau mintak wang drpd kerajaan, kontrak sini kontrak sana, semua pon nak sapu.....sumbangan kpd industri pelancongan habuk pon xde..

siap ade istana yg mewah cantik, nak tukar lagi istana baru lagi bernilai beratus-ratus juta......pukimak betui.oiiiii.....burkingham palace x pernah di tukar dan bersejarah beribu tahun, paham........ptuihhhhh

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:56 PM  

aik???

dah ke mahathir pulak..


iyolah.."mahligai Mahathir" tersergam di Putrajaya... dia la yg paling jahat...

spin bro..jangan tak spin...

kongnek,  April 12, 2012 at 2:58 PM  

kesimpulannya...sultan sultan nih semua sebenarnya adalah SYAITAN

Anonymous,  April 12, 2012 at 2:59 PM  

rakyat britain ada kat sini la bagi komen...

apa kau buat kat sini ar foreigner??

pegi pindah thailand la wei..boleh kena penjara kalau hina raja.

Senang sikit...

zam April 12, 2012 at 3:15 PM  

ha padan muka korang dah kena panggil babi heeee. bro memang lepa tu babi pun sbb suka sondol2

Anonymous,  April 12, 2012 at 3:20 PM  

Kesimpulannya Anwar Ibrahim takut kena soal samada dgn wartawan ataupun pendakwaraya.

Kesimpulannya, Anwar Ibrahim bapak SYAITONIRROJIM..

Peliwat.
Penzina.
Penyokong murtad.
Penyokong pluralisme agama.

CELAKA LAH AZMIN ALI yg DAYUS..

Anonymous,  April 12, 2012 at 3:23 PM  

puak pembangkang ni elok direjam je sampai mati..hidup lamapun menyusahkan rakyat je.dah lah zalim, bodoh bebal pulak tu.

zam April 12, 2012 at 3:24 PM  

oi bangsat la lu. mak bapak tak ajar adap. heeee... ni jenis tak dapat projek la ni tu yg marah sakan dekat sultan. hutang keliling pingang silap hari bulan gi gadai bini la tu mcm yb tu.... heeee

Anonymous,  April 12, 2012 at 3:32 PM  

kenapa berita tak keluar cerita ni.atau fitnah kot.

Anonymous,  April 12, 2012 at 3:52 PM  

Azmin ni kalo dia mati nnt kita kencing atas mayat dia..kalo tak sempat boleh kencing atas kubur dia..cilaka punya azmin.

kongnek,  April 12, 2012 at 4:01 PM  

Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah, Ko boleh pergi MAMPOS......

Anonymous,  April 12, 2012 at 4:07 PM  

Pembangkang punya bodo bebal mcm keldai.

Jual aset, lepas tu eksyen cakap byk duit.. Aku setuju. Elok direjam sampai mati. Bukan nak tolong...laaaaagi aniaya orang miskin dan susah.

Kerajaan bagi bantuan, cakap haram tapi ambik.

Bagi air free 20 sen sehari pun...nak berlagak. Yg dapat subsidi itu ini nilai berlipat ganda, tak nak besyukur..

Anonymous,  April 12, 2012 at 4:10 PM  

Pandai plak eja nama penuh tuanku..
Ahaks!

Ko meroyan pun tak guna...silap hari bulan kena tangkap..

Anugayrah syaiton mati nanti kuburkan dia di tanah ISRAEL ye...

rajagopal,  April 12, 2012 at 4:14 PM  

Mari kita semua kira berapa banyak wang yang telah dibazirkan oleh rakyat Malaysia untuk menanggung Rajah Gopal dan Free Loaders untuk terus makan tanggung berak cangkung: Ini adalah dibawah Undang-undang Malaysia Akta 269 (Akta Peruntukan Makan Free Berak Cangkung 1982).


Ini adalah budget tahunan untuk Ketua Rajah Gopal yang akan dibayar secara bulanan kepada Ketua Rajah Gopal oleh semua rakyat Malaysia yang membayar cukai. Elaun untuk Ketua Segala Rajah Gopal dan Permai Suri Gopal

1. Privy Purse - RM360,000 (bermakna bulanan adalah RM30,000).
2. Elaun keraian - RM120,000 (bulanan sebanyak RM10,000)
3. Elaun diraja Istana Negara - RM144,000 (bulanan sebanyak RM12,000) Setiap bulan Ketua Rajah Gopal dapat adalah sebanyak RM 52,000.

Elaun untuk Permai Suri Gopal ialah:
1. Privy Purse - RM 67,200 (iaitu RM5,600 sebulan).
2. Elaun keraian - RM21,600 (RM1,800 sebulan). Jumlah sebulan Permai Suri Gopal dapat ialah RM7,400 Selain daripada tu, setiap tahun Ketua Rajah Gopal dapat lebih RM53 juta untuk perbelanjaan istana, sambutan tetamu dan untuk gaji pekerja.

Breakdown nya adalah seperti berikut

1. Perbelanjaan istana dan sambutan tetamu - RM52,259,100 2. Gaji kakitangan istana - RM1,004,880 Kita harus ingat bahawa selain dari elaun untuk Ketua Rajah Gopal ni, mereka masih dapat elaun sebagai Rajah Gopal dinegeri masing masing.


PERINGKAT NEGERI 1. Elaun Rajah Gopal – RM 52,600.00 sebulan 2. Elaun keraian Rajah Gopal – RM 15,480.00 sebulan Jadi setiap bulan Rajah Gopal ditanggung oleh rakyat negeri -negeri bergopal sebanyak RM 68,080.00

Untuk Bini Rajah Gopal pula elaunnya adalah: 1. Elaun Bini Rajah Gopal – RM 12,000.00 sebulan 2. Elaun peribadi Bini Rajah Gopal – RM 2,600.00 sebulan. Jumlah elaun Bini Rajah Gopal ialah RM 14,600.00 sebulan Elaun lain lain untuk kerabat Rajah Gopal a.k.a. Free Loaders ialah:

Rajah Gopal Muda - RM 13,000.00 Rajah Puan Gopal Muda – RM 5,200.00
Tunku Gopal Bendahara - RM 4,000.00
Isteri Tunku Gopal Bendahara - RM 1,250.00
Tunku Gopal Temenggung – RM 3,500.00
Isteri Tunku Gopal Temenggung - RM 900.00
Tunku Gopal Laksamana – RM 3,000.00
Isteri Tunku Gopal Laksamana - RM 600.00


Elaun untuk bekas Ketua Rajah Gopal dan bekas Permai Suri Gopal Setiap bekas Ketua Rajah Gopal yang tukar setiap 5 tahun tu akan dapat elaun bekas Ketua Rajah Gopal & bekas Permai Suri Gopal. Ini adalah dibawah peruntukan Undang-undang Malaysia Akta 270 (Akta Istana Negara Elaun-elaun Untuk Free Loaders 1982) pindaan 2006.

Dibawah akta ni elaun akan dibayar kepada bekas Ketua Rajah Gopal dan bekas Permai Suri Gopal setiap bulan untuk seumur hidup.

1. Elaun Diraja Istana Negara untuk bekas Agong - RM15,180 sebulan.
2. Elaun Diraja Istana Negara untuk bekas Permaisuri Agong - RM4,500 sebulan.

Jadi berapa banyak Ketua Rajah Gopal sekarang yang pernah menjadi bekas Ketua Rajah Gopal dapat?
By JANGAN BAZIR WANG RAKYAT

Anonymous,  April 12, 2012 at 4:32 PM  

Sakit hati tahap gaban si kongnek pada sultan..
Sakit jiwa dia ni...
Hehe...kesian.....

Anonymous,  April 12, 2012 at 4:36 PM  

Raja Gopal nak tukar negeri ni jadi republik ke? biar Anak haram Chin Peng jadi Presiden....... melayu jadi jaga dan pencacai saja!

Anonymous,  April 12, 2012 at 4:37 PM  

Ceh...

Wang rakyat la kunun...padahal duit dia barang sesen pun tak de dalam perbendaharaan negara. Cukai pendapatan tak pernah bayor.

Yang sebenarnya, wang rakyat adalah wang UMNO dan BN.

Sebab? UMNO tunjang kepada BN. Kerajaan BN mengilhamkan GLC.??

GLC lah yg paling byk menyumbang kepada pendapatan negara..

Kalau makan gaji RM 6-7 ribu sebulan, tak payah pun bayo cukai... Tolak itu ini, kerajaan BN bagi balik duit...

Takde GLC, negara ini akan hilang pendapatan.

Bayor cukai makan kfc pun nak bising wang rakyat.. Ceh....

kingnek April 12, 2012 at 4:53 PM  

Hahahaa aku ada peminat rupanya, nama aku sedap2 kingnek dengan huruf i jadi kongnek dengan huruf o, hahaha. takde.modal.betul puak yahudi ni, sekurang-kurangnya, penyokong yahudi sangat marah dengan aku sampai nama diikut, alhamdulillah, bermakna jihad aku memanaskan musuh Allah, aku sangat gembira, semoga Allah menerima jasa kami memerangi anwar ibrahim dan kuncu-kuncunya, amin

mangkuk tingkat,  April 12, 2012 at 5:00 PM  

"yg sebenarnya, wang rakyat adalah wang umno dan bn"


Kah kah kah kah..lawak hari ini..mesti budak tadika yg taip msg nie..bab cukai? Ke ko x layak byr cukai, geng2 brim..kah kah kah..dh dpt 500 duk diam2 mkn kfc kt rumah lah..dgn ada org mcm ko lah rasuah salah guna kuasa bleluasa..xpe pemimpin sapu bjuta2, janji aku dh dpt brim..kah kah kah..mangkuk tul ko nie

Kakitangan PDRM,  April 12, 2012 at 5:16 PM  

AMARAN KEPADA BLOG OWNER INI.

AKU BAGI SATU JAM UNTUK KAMU MEMADAMKAN KOMEN-KOMEN YANG MENGHINA KEPADA RAJA RAJA MELAYU.

JIKA KOMEN KOMEN ITU TIDAK DIPADAMKAN, AKU AKAN LAPORKAN KEPADA POLIS MALAM NANTI.

Anonymous,  April 12, 2012 at 5:38 PM  

Aku memang penyokong bn la...cuma aku tak suka jenis yang hanya tau tulis je...pegi la buat betul..tau tak sapa kepala kejadian di jalan kebun tu...tu baru pejuang bn sejati...ni baru maplare....ko tu suka menyibuk hal orang...tapi batu kecut mcm penyakit angin pasang...

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:11 PM  

Saudara kingnek ada peminat nampak..pencacai ni memang suka copycat. Kadang kadang suka menyamar jadi Rakab. Tapi yg dah biasa dgn blog ni tentu tau mana yang asli mana yg tiruan. Syabas lah komen komen saudara berjaya membuat pencacai upahan panas bontot.

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:14 PM  

Hidup kingnek.... 'boooooooo' kongnek!!!!

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:15 PM  

Mahathir tak mentertawakan raja. Puak kau jer yg buat tu. Jgn asyik naj ungkit2 laa. Takde modal ker.

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:20 PM  

Akan lebih teruk kalau Pakatan Jahat memerintah.

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:26 PM  

Ini lah yg diajarkan oleh Pakatan Jahat. Mereka memang pengkhianat.

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:30 PM  

Aku rasa lahabau ni mmg patut ditangkap dan penjara. Pekida tolong buat report polis...

Anonymous,  April 12, 2012 at 6:41 PM  

Habis laa kau kongnek, masuk penjara laa kau. Dapat makan free...

kongnek,  April 12, 2012 at 6:56 PM  

Aku tak sokong mane mane pihak dalam bab politik.....Yg aku x suke ialah perangai raja-raja melayu tuh je...

Bukan aku seorang je yg benci ngan keluarga syaitan syaitan tuh, tapi x berani nak cakap aje, kecut telor be...

Aku x kesah korang buat report polis ke, tangkap ku dlm penjara pon aku x takut.

Lagi sekali, Raja-raja melayu di negara ini adalah parasit bangsat yg hanya tau makan, tidur, cari kontrak dan main perempuan. Kehabatan depa ialah tindas rakyat jelata tapi elaun, tinggal, makan dorang semua dibayar oleh rakyat.

Ptuihhhhhhhhh celeko punya Syaitan.

Anonymous,  April 12, 2012 at 7:14 PM  

Orang yang hatinya hitam memang perangai buruk. Sudah tidak tahu apa yang baik apa yang buruk. Biarlah mereka menyerlahkan kebodohan masing2. Allah memang benci pada orang2 yang begini. InsyaAllah akan mendapat balasan di dunia lagi terutama apabila derhaka kepada ibu.

Anonymous,  April 12, 2012 at 7:44 PM  

ape yg kongek tulis memang ade kebenarannya.

tengok ape yg terjadi di kelantan. Minta la kerajaan kurangkan peruntukan kewangan untuk kumpulan makan free tu.

Anonymous,  April 12, 2012 at 7:51 PM  

Puak2 kurang ajar ! Tak sedar diri ! Kecik2 tak nak mampus dah besar menyusahkan negara ! Ingat korang ni puak2 tak sedar diri jawab nanti di depan Allah s.w.t di akhirat.

kingnek April 12, 2012 at 8:01 PM  

Wahai kongnek, apa yang kau buat ni amat biadap dan tidak diajar Rasulullah saw. kau ingat susah sangat ke pdrm nak track kau punya ip address? Kalau ada orang report, nasib kau lah!

kongnek,  April 12, 2012 at 8:27 PM  

hang pergi le report ade aku peduli...

Anonymous,  April 12, 2012 at 8:39 PM  

Kalu kt siam dah kena tarah kongnek koh....

Anonymous,  April 12, 2012 at 8:44 PM  

Lantak! Tak Tahu! Kongnek nyorok belakang mak bapak lu!

PDRM tengah cari. ISA belum mansuh lagi. Isnin depan baru mansuh. Ada 3 hari boleh kasi bedal bikin lauk kongnek ni....

Muahahahahahaha.....

Anonymous,  April 12, 2012 at 11:25 PM  

aku rela n sanggup membayar demi kedaulatan dan kemertabatan raja2 melayu...dan kalau puak2 cina n india yg tknak nyumbang ke arah memertabatkan keinstitusi beraja...sila balik ke cina!!!negara tu besar lg..byk tanah kosong!!bgitu gka dgn india..besar n lapang...balik ke sana!!!!!bawak sekali anuar berahim nan azmin ali sekali!!hehehe

Anonymous,  April 13, 2012 at 12:27 AM  

Si Kongnek ni sama dgn si Cibai yang komen dalam AIDC. Bodoh tahap longkang, tak ada ahlak, marah sangat nampak mungkin kes sama kot biasa jual bini, betul ke? Bukan menuduh tapi bertanya kalau tak jawab tu .... faham faham je lah intelek tahap sampah, cina ada yang biasa buat cam tu ... asal masyuk. Anwar ajar, Azmin ajar atau ikut perangai DAP. Sial punya Kongnek.

Anonymous,  April 13, 2012 at 12:46 AM  

Kongnek lu kira kira berani juga cakap walaupun kat blog je, tak suka Sultan tapi manusia kimak dalam PKR kalau betul nak Republic cakap lah tengok amacam ada banyak support ke? Ini hipokrit & cam budak budak sekolah, grow up lah sial, gentlemen lah bukan genital men semua lubang pakai pasti belagak alim. Pukimak Anwar Pukimak Azmin Pukimak Tian Chua Pukimak DAP. Kongnek lu Azmin ke? menyamar, siap tau detail elaun Rajagopal lagi, lu memang anak sial.

Anonymous,  April 13, 2012 at 1:51 AM  

Haah, nnt pakatan rakyat pulak bela kau. Angkat kau sehebat Jebat. Glamer laa kau, dapat perlindungan mcm adam adli pondan tu....

AZZA,  April 13, 2012 at 7:38 AM  

Sedih tengok org melayu ni hilang batasan bila terlalu taksub dalam politik .Bercakap pasal islam,pasal kedaulatan,pasal melayu tapi ayat mencarut,memaki dan menghina langsung tak melambangkan peradapan.

kongnek,  April 13, 2012 at 7:51 AM  

hahahaha....sultan melayu memang bangsat le...setuju....

woiii, kingnek sudah ke engkau lapor polis..hahahaha

gua dah tunggu satu malam tapi x nampak pon polis datang rumah aku..hahahaha

Anonymous,  April 13, 2012 at 9:08 AM  

wahh.. takburnya ko kongnek, ko igt cucu cicit kaum kerabat xbaca ke blog2 yg ada kt M'sia nie, tp aku xrasa yg ko kene tangkap ngn polis, aku rasa mungkin ko kene kutip semasa tgh mkn ngn anak bini kt shopping complex atau bini/anak ko kene kutip semasa beriadah diluar dgn orang upahan, pada waktu itu ko kene flashback kenapa berlaku sedemikian pada keluarga ko, he..he...he....

kongnek,  April 13, 2012 at 9:40 AM  

aduiiiiiii...polis dah mai rumah ku...hahahahahahahahahaha

Anonymous,  April 13, 2012 at 1:05 PM  

hahha... makin menipi jer.. Mana bukti diawng ketawa atau persenda pertbalan... MANE BUKTi..
Main tuduh2 aje sapae2 bole buat..

ntah sapa penulis kadir nie...
Bidan terjun kot...
HAHHAHA..

FAKAP PAPAGEMUK@SHIT!

Anonymous,  April 13, 2012 at 2:23 PM  

aku yakin kongnek tu bangsa makan BABI tak kerat kote, jgn peduli provokasi dr dia

Anti PR April 13, 2012 at 7:58 PM  

Manusia mcm kongnek memang menyokong raja konek. Pantang lubang semua nak cocok. Manusia mcm memang buah langsat. Ooo silap "bangsat'.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP