Kenyataan Menteri Pengajian Tinggi Isu Anak Jantan,Kenapa Timbalan Menteri Bekelakuan Pondan?

Monday, April 16, 2012



"Saya Pondan So What?"


Pelajar yang terlibat dalam demonstrasi mendesak kerajaan memansuhkan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di sini dicabar supaya memulangkan semula pinjaman itu.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata kumpulan pelajar terbabit perlu berbuat demikian untuk membuktikan bahawa mereka sememangnya enggan pembiayaan pendidikan itu diteruskan.

"Saya ingat mereka semua anak jantan, jadi mereka patut pulangkan," katanya kepada Bernama selepas melancarkan Pengakreditan Pembelajaran Berasaskan Pengalaman Terdahulu (APEL) di sini, hari ini.

Khaled berkata Universiti Selangor (Unisel) milik kerajaan negeri Selangor yang turut memperjuangkan supaya PTPTN dimansuhkan juga patut menyatakan pendirian mereka dengan tegas mengenai isu berkenaan.

"Mereka (Unisel) nak atau tak nak pelajar mereka mendapat PTPTN? Kalau betul nak mansuhkan PTPTN jangan buat iklan dalam akhbar siapa yang masuk Unisel boleh dapat PTPTN," katanya.

Mengulas mengenai APEL, Khaled berkata ia akan memberi lebih ruang dan peluang kepada individu yang berkerjaya yang sebelum ini tidak berpeluang mengikuti pembelajaran di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) untuk berbuat demikian.

Beliau berkata menerusi APEL, individu yang mempunyai pengalaman kerja akan melalui satu proses penilaian khusus bagi menentukan tahap kompetensi mereka yang dilakukan oleh Pusat APEL, Universiti Terbuka Malaysia dan Universiti Wawasan Malaysia.

"Setelah penilaian dibuat, mereka yang layak akan diberi sijil bagi membolehkan individu terbabit mengenal pasti peluang pengajian tinggi yang bersesuaian di mana-mana IPT.

"Ini adalah satu lagi ruang asas bagi kemasukan ke IPT, kalau dahulu matrikulasi, tingkatan enam, A-Level tapi sekarang APEL," katanya.


"Ntah Dia Punya Kecik Ni Kot"

Khaled berkata buat permulaan, kemasukan pelajar melalui APEL di semua IPT dihadkan kepada lima peratus sahaja daripada keseluruhan jumlah pelajar semasa.

Beliau berkata, langkah itu dibuat bagi membolehkan pihak IPT memberi perhatian yang sewajarnya dalam menyediakan khidmat sokongan yang khusus untuk pelajar berkenaan.

Pada masa sama, Mohamed Khaled berkata pengenalan sistem APEL itu juga diharap dapat mengimbangi jumlah pelajar lelaki dengan pelajar perempuan di IPT.

"Apabila ada APEL ia beri peluang kepada golongan lelaki yang tidak dapat masuk IPT secara formal, dapat masuk melalui cara ini kerana pengalaman yang ada itu akan bolehkan mereka masuk," katanya.

Sumber KL POS



GOMO: Setuju dengan apa yang dijelaskan oleh Menteri Pengajian Tinggi. "Jika anak Jantan pastinya membayar balik wang yang telah dipinjam". Syabas Menteri yang bertindak lebih Jantan dari Timbalannya Si Pudin Temerloh.

Kalau lah Timbalan Menteri pun ada Telor dah pasti Mahasiswa Robot tak bertindak keterlaluan sampai membuang Bendera Najib Razak Perdana Menteri di PWTC tempoh hari. Malah jika Timbalan Menteri si Pudin Jantan sudah pasti beliau akan turun berjumpa para Mahasiswa menjelaskan apa itu PTPTN.

Najib Razak dan Menteri dikalungkan bunga kematian kelmarin oleh Mahasiswa Robot tetapi si Pudin Timbalan Menteri disanjung bagai nak gila oleh Mahasiswa Robot. Apakah si Pudin tidak merasa malu dengan pekara itu Boss nya dikalungkan bunga kematian?

Sayang Timbalan Menteri bukan anak Jantan tetapi PONDAN yang membarisi Kabinet Najib Razak yang mengakibatkan Kabinet dilihat turut sama mendapat tempiasnya.


Psssttt... Si Pudin memang Pondan, Dulu ugut Aku nak Balun Blogger, Fuck U lah Pudin


"Masih ku ingat PRK Kerdau si Pudin ni Ugut Nak balun Blogger"

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


12 comments:

Anonymous,  April 16, 2012 at 5:46 PM  

Sapa yang pilih dia jadi timbalan...? Ni mesti ketua umum yang pilih dia suka ala-ala jambu batu gitu..

Anonymous,  April 16, 2012 at 6:01 PM  

Kita yang sayang agama, bngsa dan negara, harap Ds Najib sebelum PRU membersihkan UMNO dari dalam dan tegas dan berani mengambil tindakan, jangan lah nak playsafe, lembik dan lemau hinggakan parasit2 bermaharajelela. Kita tidak mahu UMNO di zaman Tun Tdolah berulang lagi. Duri dalam daging dalam UMNO sperti Pudin bacul harus disisih jauh2 dan sepak teranjang kalau perlu untuk dijadikan pelajaran kepada melaun2 kalau berani menjadi talibarut dan pencacai2 musoh parti harus di operasi dan buang sebelum merebak menjadi melarat. Kenapa Ds Najib begitu bacul dan tidak tegas mengambil tindakan, membuatkan rakyat semua tanda tanya. Hanya pemimpin yg berani dan tegas sperti Tun Dr Mahathir akan dihormati oleh semua rakyat selama lamanya. Janganlah Ds Najib merelakn diri kecundang dalam kemaluan sperti Tun Tdolah. Jadi jantan dan lelaki, harus berani, janganlah bacul macam Hero Tamil pare pundek, harap kote bengkok je, suruh sumpah lahanat pun bacul, anugerah konon, konspirasi konon, akhirnya mengaku liwat atas dasar suka sama suka, binawe punya BABI haramjadah.

Anonymous,  April 16, 2012 at 6:07 PM  

lebih baik tak bersumpah dari membuat sumpah palsu.

Anonymous,  April 16, 2012 at 6:24 PM  

tak yah nak gado2, suruh je najib turun berdebat pastu undi. abis citer.

Anonymous,  April 16, 2012 at 7:02 PM  

Aku setuju dgn anon 6.24 syorkna Ds Najib berdebat dgn Hero Tamil, pasal moral, korupsi, kronisma dan Yahudi zionist. Apakah Hero Tamil bacul pundek ada berani? Suruh tunjokkan jam Omegay tak berani? Suruh berikan darah untuk buktikna DNA tak berani? Suruh bersumpah tak berani? Apa yg kote bengkok berani selain meliwat jantan2 dan pelacur2?

Anonymous,  April 16, 2012 at 7:49 PM  

Hero Tamil auta juga ada lebe. Cuba senaraikan jasa Hero Tamil kepada negara sejak dia jadi menteri pertanian, pelajaran, kewangan, TPM, Ketua Pembangkang? Boleh?

fairuzkhan,  April 16, 2012 at 7:56 PM  

alah sijuburi tu tau najib takkan lyn debat ngan dia pasai tu la dia berani nak berdebat..apa brg pm berdebat ngan bekas banduan?elok suruh nuar berdebat ngan ezam..eskay..umi.nalla..bersih kan dulu nama dia..walaupun ianya konspirasi pun cara terbaik ialah nuar bawak depa semua pastu kantoikan depa..barulah anak jantan..ini tak..nak berdebat ngan pm je..podah chi...

Anonymous,  April 16, 2012 at 9:07 PM  

ape cite kite geng2 umno lepas bn menang pru 13 pakat calon kan mahathir jadi pm..tgk najib lembek lah..jaga bini pun takut, apatah lg dgn pemimpin bwhn dan komponen bn lain

Anonymous,  April 16, 2012 at 10:02 PM  

So far belum nampak lagi yang boleh menandingi Tun M.

Anonymous,  April 16, 2012 at 11:56 PM  

1 Rumah 1 Utusan Malaysia

Anonymous,  April 17, 2012 at 12:12 AM  

Sapa nak pulang balik duit. Mereka nak free. Alasannya kerana banyak hutang orang-orang korporat yang kerajaan hapuskirakan. Jadi dia orang pun minta sama juga. Memang dia orang ni tiada semangat cintakan negara. Sama-sama nak negara rosak binasa.

Anonymous,  April 17, 2012 at 8:34 AM  

Jangan DS Najib berdebat dgn orang yg jahil dan fasik kerana ia tidak membawa apa apa faedah.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP