Menteri Besar Selangor Tak Boleh Harap - Aduan Rakyat Ijok

Wednesday, April 18, 2012


"MB GAGAL"


“Menteri Besar tak boleh harap”, demikian luah seorang penduduk Kampung Ijok ketika ditanya pendapat mengenai Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Ijok.

Haji Mohd Afandy bin Dahalan, 49 memberitahu sejak 2008, Khalid seolah-olah bersikap lepas tangan tentang kebajikan penduduk-penduduk Ijok. Menurutnya, Khalid selaku ADUN di kawasan tersebut menyerahkan segala tanggungjawab pentadbiran kepada wakil yang dilantiknya.



“Kita nampak MB memang tidak bertanggungjawab. Dia tak tahu apa-apa. Semua perkara diserahkan bulat-bulat kepada wakilnya,” kata Afandy. Masalah pula timbul bila wakil-wakil yang dilantik pun lepas tangan sekali. Jadi kita lihat MB memang tidak menjaga orang Ijok,” tambah beliau.

Menurutnya, sepanjang empat tahun menjadi wakil rakyat di Ijok langsung tiada sebarang pembangunan yang dibuat oleh Khalid yang boleh memberikan manfaat kepada penduduk-penduduk Ijok.

Tambah beliau, janji-janji yang dibuat ketika pilihanraya umum yang ke 12 lalu juga masih belum dilaksanakan oleh Khalid.

“Sudah empat tahun berlalu, tiada satu sumber ekonomi pun yang dibawa ke Ijok. Inikah pakar ekonomi? Janji nak berikan hak tanah pada masyarakat India, sampai hari ini masyarakat India di Ijok masih tak dapat menikmati apa yang dijanjikan itu,” katanya.

Menurut beliau, situasi ketika ini lebih teruk jika dibandingkan dengan sewaktu Barisan Nasional berkuasa di mana katanya ketika itu kebajikan rakyatnya terjaga.

Beliau turut membandingkan pentadbiran Khalid dengan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abu Hassan Omar di mana menurut Afandy walaupun hanya menjadi Menteri Besar selama dua tahun, tetapi banyak pembangunan yang dibawanya ke Kuala Selangor.

“Abu Hassan jadi MB hanya dua tahun, tapi pembangunan untuk Kuala Selangor naik. Ada stadium, perpustakaan dan banyak lagi. Tapi Khalid dalam tempoh empat tahun ni, langsung tiada pembangunan. Yang ada hanya rumah urut yang tumbuh macam cendawan di Kuala Selangor,” katanya.



Seorang lagi penduduk Ijok, Zaini Korman, 61, Pesara, turut bersetuju dengan Afandy. Menurutnya, peruntukan untuk memperbaiki kerosakan pada kemudahan penduduk kampong juga sukar untuk diterima daripada pejabat Khalid.

“Selalunya bila orang kampong minta peruntukan, mesti tak dapat. Saya sendiri sebagai pengerusi surau, minta peruntukan untuk lampu jalan sampai sekarang tiada apa-apa tindakan daripada MB ataupun wakilnya.

“Jalan-jalan yang rosak, tidak dibetulkan. Kutipan sampah tidak teratur, tiada tindakan. Kebajikan kami penduduk di sini langsung tidak terjaga. Mujur wakil Barisan Nasional di sini banyak membantu. Tapi tak banyak yang dapat dibuat kerana yang ada kuasa di Selangor adalah Pakatan Rakyat,” kata Zaini.

Tambah beliau, sebagai Menteri Besar yang datang dari DUN Ijok, sepatutnya penduduk Ijok mendapat sedikit kelebihan dari segi kemudahan tetapi sebaliknya berlaku apabila mereka seolah-olah dianak-tirikan.

“Rugi orang kampung pilih Khalid,” tegas Zaini.

Sumber KL POS

Psssttt... Itulah Khalid Ibrahim ataupun dikenali dengan nama Khalid Gagap, Cakap pandai tapi kerja tak buat.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


27 comments:

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:18 PM  

Wah........ sedappppppppp nya burit artis!!!!

Siapa sanggup bayar RM10k dari kalangan pancai kat sini.... kalau bukan duit dari titik peluh sendiri.

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:25 PM  

SAYOQ KOBIH KUALA PERLIH
DUIT HABIS BURIT X BLEH

ULAM RAJA KACANG MELENGIAQ
DOK SAJA GOYANG PELIAQ.

HAHAHAHAHAHAAHAH!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:28 PM  

Kalid bawak pembangunan untuk Sgor bukan Ijok. Tu cara Umno, menteri buat pembangunan kat kampung sendiri, walaupun tempat lain lagi stratergik...

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:30 PM  

Tapi kata menteri Umno serupa angel

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:39 PM  

adakah 2-3 mangkuk kt atas mewakili kesluruhan suara penduduk ijok? Sape2 pun boleh panggil 2-3 org yg pro pr buat statement pastu siar secara meluas

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:41 PM  

Kain batik dipakai selendang
Di bawah pusar, daging berlubang.
Jangan pegang punya si Abang
kalo kena “si urat panjang”
Air setitik akan menjadi orang.

Daun sirih daun kelor,
apa isi di balik kolor,
satu pistol dua pelor,
buah kecapi rasanya kecut,
apa isi di dalam cancut,
dua bibir yang berambut lagi cemberut!

Jinak-jinak burung merpati
Lebih jinak burung lelaki
Burung merpati dipegang lari
Burung lelaki dipegang berdiri!

Seringgit sidua kupang,
Sendal jepit buatan Jepang.
Apa itu dibalik kutang,
lembek-lembek tidak bertulang.
Dipegang malah menantang,
bikin batang menjadi tegang

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:43 PM  

mangkuk kt atas ckp pemilikan tanah dekat kaum india??? Kah kah kah..bukan nk racist, kalu khalid buat cmfirm puak umno totok serang khalid pasal senang2 bagi tanah kt org india mcm kes nizar bg tanah dekat perak dulu..diorg tahu nk spin je..

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:49 PM  

maSA musim banjir di kampung sekitar IJOK pun MB tak turun...kalau bukan org Kg.Ijok, jgn nak banyak komen...

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:02 PM  

Senarai nama-nama calon untuk PRU13 sedang rancak dilakukan oleh parti-parti yang akan bertanding sekarang ini. Diharap sangat pihak pimpinan tertinggi PERKASA tidak terlepas pandang akan strategi " Selective Loser" dan "Selective Winner" untuk calon-calon yang akan bertanding nanti. Mungkin pihak PERKASA sudah pun mempunyai senarai calon-calon yang akan bertanding ini melalui "kebocoran" atau maklumat tidak rasmi. Di harap PERKASA mula membincangkan calon mana yang perlu disenaraikan untuk di "hapus" kan ketika PRU13 kelak. Ini adalah tersangat penting kerana jika mereka yang masih bermasalah kepada bangsa melayu dan agama Islam ini masih lagi terlibat dalam arena politik selepas PRU13, mereka ini akan terus menerus menjahanamkan bangsa melayu dan negara. Oleh itu, diharap PERKASA dapat bergabung tenaga bersama-sama dengan JATI serta NGO-NGO pro-penyatuan melayu untuk berbincang akan hal ini supaya senarai calon-calon bermasalah ini perlu dihebahkan kepada rakyat. Hebahan perlu dibuat seluas-luasnya, dari laman-laman blog hingga ke dada akhbar2 harian utama. Mohon semua bangsa melayu untuk bersatu undi, hati dan suara mengikut arahan PERKASA dan JATI supaya kita bebas dari anasir-anasir yang ingin menjahanamkan kedaulatan bangsa melayu dan agama Islam.

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:07 PM  

Apa ade Kalid...... Dia terbaik di Sgor, semua orang tahu, tanya orang pejabat Sgor.... Semua puji.... Ni UMNo sudah kena cek mate lagi sedap... Habis lah PRu kali ni, orang kuat dah kantoi bela artis, bagi 1.5 juta, ni lah orang yang kutok anwar bisexual, Badrul kalwat bini orang, tapi tengok sapa lagi busok.... Allah maha kaya.... Takbir... Skg apa lagi Gomo, cari lah modal baru untuk spin.... Gomo jangan tak Gomo.... Kah kah kah, gomo artis rupanya.... Kah kah kah

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:23 PM  

Tubuhkan pati politik lah, jangan buat semak, pi tanding kat sabah, serawak kalo terror

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:45 PM  

Boleh bagi kat kaum lain tapi sa
mpi 999 tahun hak dia, pikir2 la. Nizar tu pukimak.

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:58 PM  

Mamat ni syok sendiri nampak. Kau duduk dalam tempurung yop. Lain kali baca lah berita se lain harakah. Kalau kalah PRU 13, jangan cakap ada pengundi hantu. Yang hantu tu kau la yop.

Anonymous,  April 18, 2012 at 11:12 PM  

Byk btul skarNg ni anjing2 aljuburit menyalak kat Web gomo.... Dah tentu arahan tuan dia.... At least gomo gentle publish komen.... Kalau blog anjing2 ni mana ada telor nak publish komen pro bn..... Telor semua abis dah aljuburit isap...

zam April 18, 2012 at 11:12 PM  

lu budak mana? ohhhh bukan kg lu. lu boleh belah. bodoh nya org

Anonymous,  April 18, 2012 at 11:19 PM  

BIASE LA PKR MMG MCM TU, KALO UMNO MENG PRU DIE CKP UNDI HANTU, KALO PKR MENG PRU PNH XDNGR ORG2 UMNO CKP UNDI HANTU? XPNH PN AKU DNGR ORG2 UMNO CKP CMTU, SBB PRU RAKYAT YG TNTUKAN, KUASA XLAKU PN TIME PRU, SBB SUME KT TANGAN RAKYAT.. AKU BG CONTOH LA KALO BTL LA UMNO ADE UNDI HANTU XKN KELANTAN BPULUH TAUN HAMPAS YG DPT? BLH JD TANDA TANYA BEB...

Anonymous,  April 18, 2012 at 11:50 PM  

PR tak tabur fitnah...bukan nama PR...yang tinggal pun En gayah menjalankan tugas cybertrop... perasan suci...ha..ha..

Dah terang terjuntai-juntai pun mau cover-cover. geli lah kome

Antibarua April 19, 2012 at 12:30 AM  

kalau tak fitnah bukatan pakatan haram namanya

Anonymous,  April 19, 2012 at 8:29 AM  

kalau x duduk ijok jgn byk cakaplah...mangsa banjir 2011 apa yg khalid ni tolong?...turun pon x..boleh pi luar negara pulak tu..ada satu malam tu suruh penduduk tunggu kat surau sbb dia nak bg bantuan, tunggu sampai pukul 10, wakil dia dtg bawak nasi goreng sorang sebungkus..apa punya bangsat dia buat mcm ni?...ingat org kampung ni hina sgt? kalau x boleh beri bantuan utk kami mangsa banjir, jgn janji...

Anonymous,  April 19, 2012 at 12:35 PM  

mb 2 sibuk orangnyer. akan kalo gomo patah kaki dia nak kene g tengok, bialah doktor yang pergi tengok. bukan macam umnok nak publisiti jer, sikit2 masuk tv padahal habok pun tarak.(benda penting tak buat, benda x penting terhegeh2)

Anonymous,  April 19, 2012 at 1:43 PM  

khir toyo prnh ckp, khalid hanya pandai untung rugi..dia bjaya uruskan guthrie..dlm pentadbiran untuk 4 tahun ok lah tp bab survive politik dia gagal..dia x pandai bmuka2 mcm pemimpin lain..time bencana, bos dtg ngan nk pru n prk je nmpk btg idung..pandai bmuka2..

dah kantoi,  April 19, 2012 at 1:52 PM  

korang baca gak parporkari, dia gentle berani papar pasal scandal 1.5 juta..gomo? Tanda kiamat lah kalu dia brani papar kepincangan umNGOK..

Anonymous,  April 19, 2012 at 7:20 PM  

..nasi goreng?? itulah darjat sebenar si Khalid gagap ni...sama dengan juak2 PKR yg lain...sibuk menghabiskan harta negeri Selangor!!! kami menyesal tak sudah undi PKR dulu....BN tetap terbaik!!!

Anonymous,  April 19, 2012 at 8:16 PM  

umno kan pembangkang situ..mmg ler membangkang jer apa kerajaan negeri buat...

Tak pandai berterima kasih!

Anonymous,  April 19, 2012 at 8:59 PM  

mangsa banjir.. MB hantar wakil bagi nasik bungkus jee..lepas tu kononnya tak dapat datang sbb sibuk...???
besarnya sumbangan MB ni kepada rakyat yg dilanda masaalah...

fuh siottt... hinanya mangsa2 banjir tu sepatutnya masa tu lah kena pegi melawat kawasan yg ditimpa musibah

belum terlambat utk ubah semula...kuasa ditangan anda.. jadikan sebagai satu pengajaran dan ingatan

UMNO/BN selamanya

Anonymous,  April 19, 2012 at 9:55 PM  

Betul la tuh...memang MB Selangor haram jadah.Mcm pundek.aku yg dok bawah dearah ijok ni da bthn2..xde perubahan apa pun. Dok ceramah letup bagai..Output is 0...none...MBS K.B...apa pun tarak..

Anonymous,  May 12, 2012 at 10:43 PM  

ORANG YANG BAIK BERKURANGAN SEDANG YANG JAHAT BERTAMBAH BANYAK
Ertinya:
Daripada Aisyah r.a. berkata, aku mendengar Rasulullah saw. bersabda, "Tidak akan berlaku hari qiamat sehingga anak seseorang menjadi punca kemarahan (bagi ibu bapanya) dan hujan akan menjadi panas (hujan akan berkurang dan cuaca akan menjadi panas) dan akan bertambah ramai orang yang tercela dan akan berkurangan orang yang baik dan anak-anak menjadi berani melawan orang-orang tua dan orang yang jahat berani melawan orang-orang baik".



H.R. Thabrani

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP