TERKINI BERSIH 3.0 - Pihak BERSIH Berjaya Menawan Dataran Merdeka Memaksa Pihak Polis Berundur

Saturday, April 28, 2012



Kuala Lumpur 28 April - NGO BERSIH yang dihalang memasuki Dataran Merdeka akhirnya berjaya melepasi halangan pihak Polis apabila sekitar 100 Ribu penyokong yang berpakaian Kuning berjaya menjejakkan kaki di Dataran Merdeka lewat petang tadi.

Pihak Polis yang mengawal ketat Dataran Merdeka dengan kekuatan kira kira 1000 anggota dan pegawai Polis akhirnya mengalah ekoran disembur Gas pemedih mata oleh pihak BERSIH.







Berita ni Gua Gebang je...hua hua hua

Kah kah kah... tu gua cakap nak usha line puak pembangkang yang dok gebang satu Malaysia dan juga Dunia bahawa demo depa suksess... Hehehe.... Ok meh sini ye....

Pembangkang kata kehadiran penyokong Bersih hari ini adalah 100 ribu orang. Tu depa yang kata sebab setahu Gomo yang berada di sekitar Dataran Merdeka mendapati penyokong Bersih sekitar 30 ribu orang ke bawah sahaja yang mana membuktikan bahawa Kata kata mereka sebelum ini yang akan menghimpunkan 500 ribu orang peserta tidak mendapat sambutan dari rakyat Malaysia.

Kedua mereka kata mereka akan berhimpun di Dataran Merdeka dan kata kata pemimpin mereka yang membakar semangat penyokong dengan menyatakan "Kita akan tawan Dataran Merdeka walaupun bermandi Darah sekalipun"

Ada juga pemimpin pembangkang yang kata "Biar kita mati Syahid hari ini yang penting Dataran Merdeka kita dapat Tawan"

Hakikatnya Dataran Merdeka masih lagi belum dapat ditawan oleh mereka juak BERSIH yang dianggotai Pakatan Pembangkang ini. Mereka masih lagi keliru sama ada nak balik ataupun mengikut telunjuk pemimpin mereka yang menyuruh Tawan Dataran Merdeka.

Kah Kah Kah... So misi pembangkang yang kononya nak bawa 500 ribu rakyat GAGAL. Malah untuk menawan Dataran Merdeka juga mereka GAGAL sama sekali.

Ehhhh ada yang kata Polis halang Dataran Merdeka sebab tu depa tak boleh tawan. Kalau Polis tak zalim depa semua dah duduk di Dataran Merdeka. Emmm tu lah kata depa puak BERSHIT Pakatan Pembangkang. Hahaha

tapi lu orang cuba bayangkan, kalau dah depa sendiri kata penyokong BERSIH hari ini berjumlah 100 Ribu takkan lah masih GAGAL lagi nak rampas Dataran Merdeka dari pihak Polis yang hanya lebih kurang 1000 orang je mengawal Dataran Merdeka tu. Keh keh keh


"Bila Lu Orang Puak BERSIH Nak Tawan?"

Apa sekalipun yang pasti mereka pihak BERSIH telah GAGAL untuk Demo BERSIH 3.0 kali ini. Oleh kerana kegagalan mereka itulah maka serangan ke atas pihak Polis perlu dilakukan dan sebaran cerita palsu bahawa pihak Polis telah berlaku kejam dan zalim kepada mereka.

Rakyat berhak menilainya.....


Pssssttt.. Kesian, depa GAGAL...jom kita gelak KAH KAH KAH


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

116 comments:

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:39 PM  

KUALA LUMPUR, April 28 – The government’s handling of the Bersih sit-in protest at Kuala Lumpur shows its ‘authoritarian’ nature, according to an Australian Senator who is here as an election observer.

Nicholas Xenophon, who was at the rally, said that the police had fired teargas and chemical-laced water in what had been a largely peaceful rally.
“It raises serious questions over how authoritarian it is. The police have just let off canister after canister of teargas,” he was quoted as saying by the Australian Associated Press (AAP).
Xenophon said this raised questions over Canberra’s persistence in pursuing the controversial refugee swap deal with Malaysia that has sunk the approval ratings of Australia’s Labor government over the past year.
Xenophon is part of a seven-member international “pre-election assessment” team asked to come up with recommendations to improve the Malaysian electoral system.
Despite being invited by the Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, the group insists they are independent, claiming that their expenses for the fact-finding mission are being borne by themselves or their respective governments.
However, after the protest ended, some protestors misbehaved and taunted the police.
Angry protestors had attacked a police car, causing it to flee and crash into at least two people.
A male protestor had leapt on the police car’s bonnet while surrounding protestors threw stones and water bottles at the vehicle, causing the windscreen to shatter.
After an ambulance took away the injured policemen, the protestors turned the car over on its side but then fled after tear gas was fired.
Police also claimed on the micro-blogging site Twitter that one of the protestors stole a police firearm.
However, Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein said on Twitter the weapon was recovered and the two policemen in the car are receiving treatment in hospital.

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:41 PM  

Alhamdulillah....klau btl gagal bgus la,xde faedah pn join mnde ni. Lebih baik kte sme2 Bersihkn hti ni dlu,tu yg lbih utama.

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:43 PM  

Peserta Bersih Tanah Merah naiki 12 gerabak kereta api

(Sumber Hara-kah kah kah kah)

TANAH MERAH: Biar pun kerajaan Barisan Nasional (BN) menggunakan mahkamah bagi menghalang perhimpunan Duduk Bantah di Dataran Merdeka petang ini, namun ia tidak mematah semangat kira-kira 5,000 pendokong Pakatan Rakyat dari sini menyertainya.

Malam tadi sebahagian mereka menaiki 12 gerabak kereta api Ekspress Wau dari Tanah Merah menuju ke Kuala Lumpur bagi menyertai perhimpunan membantah ketidakadilan dalam proses pengendalian pilihan raya di negara ini.

Sejak awal malam lagi stesen kereta api Tanah Merah mulai penuh dengan peserta Bersih 3.0 terutamanya mereka yang datang dari tempat yang agak jauh.

Rombongan berkenaan diketuai anggota Jawatankuasa PAS Tanah Merah, Mejar (B) Ramli Zakaria. Turut serta bersama rombongan berkenaan Setiausaha Kerja PAS Tanah Merah, Mohd Nordin Ahmad dan anggota jawatankuasa Dewan Muslimat PAS kawasan, Wan Doti Wan Yahya.

Nordin berkata, mereka menaiki 12 gerabak dan yang lain menaiki bas dan kenderaan sendiri yang bertolak lebih awal.

Difahamkan Kereta Api Tanah Melayu menambah bilangan gerabak memandangkan permintaan penumpang begitu tinggi.

Kereta api ekspress terbabit tiba kira-kira jam 9 malam dan mereka beratur panjang menaiki gerabak berhawa dingin untuk bersama rakyat dari jajahan lain menyertai Duduk Bantah petang ini.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9920-peserta-bersih-tanah-merah-naiki-12-gerabak-kereta-api

------

Warga kota cam mana ?? setuju ke dengan tindakan beruk2 pengacau yang diimport dari seluruh 'MALAYA' nih ???

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:50 PM  

Sembang je lebih... import2 pun, angka yang tercapai cume dua ploh ribu plus jeh... matlamat 500 juta nya GAGAL... (Suara minoriti mengatasi suara majoriti WTF) kah kah kah kah..

(25 ribu dari jumlah 15 juta rakyat yang layak mengundi (estimate) - berapa persen je der ?? Kah kah kah)

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:52 PM  

Jgn la panggil beruk. Melampau. Diorang dah kalah tu. Chill

kingnek April 28, 2012 at 9:53 PM  

Aku suka kalau senator australia kutuk malaysia, membuktikan kuasa luar menyokong anwar, memang anwar sah.agen yahudi internasionalis!

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:54 PM  

tak dapat nak tawan coz polis sembur gas???habis nape guna ayat nak berjuang hingga titisan darah terakhir??klu dapat masuk mcm tu bkn tawan namanya..dgn slogan yg hebat mcm tu nak harapkan polis bg masuk cam tu je???apa barang...skrg apa dapat???spr dah dibubar ke?najib dah diguling ke?hampeh pun tada..yg dpt sakit je... memang cina ramai tp rata2 yg sakit melayu je.. hero tak bertempat...bodoh tak boleh diajar dah!!!!

Anonymous,  April 28, 2012 at 9:56 PM  

suruh mat saleh gampang tu gi selesai masalah peribumi negara dia dulu...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:02 PM  

Nak harap program UMNO, kena rasuah dulu baru la dtg.BERSIH secara sukarela.Papagomo dh goyang..kedatangan melebihi jangkaan UMNO..NAJIB DH PENING.CINA dh pandai berdemo.Ini bermakna BN mampus..

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:02 PM  

Apa pun lembu lembu mengemoo, Sejarah Telah Tercipta dan aku bangga jadi sebahagian dari sejarah

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:06 PM  

Apahal lak kita nak kisah cakap MP Australia Xenophone tu. Dahlah dia sokong gay marriage yg memang bertentangan dgn ugama dan budaya kita.

Merusuh kat Arab dan London, dia ada sibuk check tak?? Nasihat aku kat Xenophone tu....go back to your country.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:06 PM  

Warga kota santai je , tengok persembahan beruk-beruk yg diimport ni, setahun sekali beb, bila lagi nak tengok puak2 Pas Pkr Dap LGBT beraksi, hehehe

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:07 PM  

Lembu2 yg kat dataran tu ke ???

(Cina bingai dah pandai berdemo pun bleh BANGGA gak ke ??? kah kah kah...)

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:07 PM  

Bersih memang gagal. Tapi aku tak puas
hati campur sakit hati pasal musibah
yg terjadi pada polis dan repoter tu..
Jahanam betul barua bershit ni.harap ada yg
dapat ambik gambar muka diaorang.
Kasi diaorang kaw kaw punya.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:08 PM  

Bodoh punya lembu ko ni, yang dtg tu 10% je...90% tunggu hari mengundi esok... Itu pun setelah diugut, setelah dapat perentah mahkamah, setelah dipagar duri dan ribuan polis turun...terima jelah permintaan rakyat Ah Jib, yang ko lari ke kucing tu ngapa??

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:09 PM  

Aku pun bangga menjadi sebahagian sejarah itu...aku akan bercerita kpd anak cucu aku nanti

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:10 PM  

barua hang gomo bikin aku tekezut. TQ bro polis sebb tak bagi peluang kat beruk beruk ni.. syukur alhamdulillah. Yang pasti undi simpati kat UMNO makin meningkat insyaallah. Depa kata depa terer.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:10 PM  

Klu guna geng geng Samseng gemok BN boleh utk tawan dataran? Kakakaka BN bodoh ...kau semua cerita kartoon boleh lah.. semua boleh cerita apa saja tapi utk saya BERSIH berjaya tak faham lagi ke? Cerita anuar main juboh lah itu lah yang kau orang hari hari main puki? Seronok? Nengkok juboh awek hari hari Dan hayal...hipokrit kau itu bodoh

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:12 PM  

Najib cool, BN steady.

Kesian pakatan tertekan, terpaksa masuk bersih sokong lgbt. Kalau nak harap program pakatan sendiri....alahai kesian, lebih banyak kerusi dari orang keh keh keh.

Lepas tu dah takde cara lain, panggil lah kawan2 mat salleh gay. Emmm...ada mykad ke mat salleh tu nak cakap lebih2??

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:13 PM  

I cannot blame the Australian senator on Pro BERSHIT comment.
He is the decendant of te ex-convict so his report will be full of lies

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:13 PM  

Dok ambik kira suara2 beruk yang naik syeh kat dataran tu buat mende ??

Rakyat malaysia yang layak mengundi - 12.5 juta lebih der.. minoriti beruk yang melompat2 dan melalak-lalak dengan hailer kat dataran (anggaran - ribu2 jer) silent majoriti tak nak ambik kira ke ??

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:14 PM  

Hahaha Xenophon can go to hell!

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:14 PM  

Pemerintah yang tidak sensitif kehendak rakyat dimana mana didunia akhirnya akan tersungkur, dengar lah Ah Jib Gor..

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:15 PM  

betul ke 30000 gomo? Kamu ada kat situ kan, mesti jumlah dia banyak mcm mana..gomo mamak nie dari dulu suka tipu tau..30000 tu selalu jumlah kehadiran majlis umno, perkasa n jati..itu pun kena upah bebudak skolah..nie tgk apa malaysiakini n al-jazeera ckp http://www.malaysiakini.com/news/196356 , http://tukartiub.blogspot.com/2012/04/saheh-250000-turun.html

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:16 PM  

najib mana ada lari ke kuching??najib atas urusan rasmi.. klu lari mcm nuar alkuburi tu.. baru kena tuduh terus tinggal anak bini masuk kedutaan turki..haa itu baru lari...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:18 PM  

kalau demo itu ramai melayu, gomo ckp melayu jd keldai cina..bila cina ramai demo, gomo cakap melayu akan pupus...hahahahah! Gomo ni memang orang Kelantan paling joke dlm seumur hidup saya..mohon bila Gomo meninggal, kisahnya akan keluar dalam Mastika..hehe

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:18 PM  

Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..Dengan ini dimaklumkan pada PRU13 nanti PR akan mampus dengan rasminya..

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:19 PM  

SEKEJAP BERSIH BERJAYA MENAWAN DM SEKEJAP BERSIH GAGAL MENAWAN DM.............RAKYAT BOLEH NILAI APA PUNYA BODOH PUNYA BLOG.

Ojay -Z April 28, 2012 at 10:20 PM  

Bodoh punya beruk..ko jangan ingat org yg diam bermakna sokong pakatan LGBT..org ramai dah muak le dengan permainan serta agenda menawan putrajaya tu..
Tunggu PRU..kita saksikan..kuasa pengundi senyap..

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:20 PM  

ambiga pun berkata - "matlamat bersin kita telah tercapai, kita telah berjaya mematikan polis, dan bar counsil akan mempertahankan sepenuh tenaga dan menggunakan segenap ruang yang diberikan olih perlembagaan dan undang-undang demi mempertahankan para peserta demonstran yang berjaya mematikan polis, dan ini kita akan buat dengan lebih baik lagi pada bersin 4.0 dan kecederaan kepada pihak polis kita akan tambah lagi, tetapi pada masa yang sama kita hendaklah memasang perangkap dan bersiap sedia dengan rakaman vidio jika sekiranya peserta demontran dari bersin tercalar walaupun sedikit kita akan tayangkan ke seluruh dunia dan dedahkan sebagai kezaliman polis. rakaman vidio olih pihak polis itu kita akan patahkan dengan menggunakan fatwa yang dikeluarkan olih haji adi - vidio itu besi dan tidak bolih menjadi saksi. tetapi jika kita siarkan vidio keganasan polis, kita akan gunakan karpal singh atau saya sendiri beserta pakar dari dalam dan luar negara untuk kita buktikan bahawa vidio itu benat dan bolih dibuktikan sebagai keterangan di mahkamah. itulah kelebihan yang ada apabila kita tahaluf siyafi bersama pas." sekarang ini, saya kena berlakon sat, "er .. saya tak sangka keganasan demonstran ini bolih berlaku, ini semua salah polis, kalau polis benarkan kami buat demontrasi di dataran merdeka saya yakin perkara seperti ini tidak akan berlaku ..."

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:21 PM  

ko lg bengap..antara dia wat gempak ngan realiti pun tak dapat nak beza...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:21 PM  

Ramai gak pak2 lebai dan minah2 lebai bodoh yang mendukung ketuanya yang bisexsual serta penganjurnya yang pro LGBT ye ??

Subhanallah.. ujian dari Allah tu.. mereka2 tu sudah mula gila dan tamakkan kuasa... pak2 lebai gila tu sudah tidak dapat membezakan antara perkara yang baik dan mungkar dah... sesungguhnya Allah sedang menguji lebai2 bodoh itu dengan secebis kuasa.. dan ternya mereka sudah gagal dengan ujian yang diturunkan...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:22 PM  

Alim kononnya sial...cerita sial pasal jubori lah sex bebas lah tapi dalam hati hari hari nengok Kuching main juboh. Hari hari buka Internet tengok wayang sex bebas alim kononnya bangsat ! Selagi ia pasal puki ini semua Akan tak Jadi alim tak paham lagi ke? Klu manusia tak Ada Nafsu dia bukan manusia lah bodoh. lembu pun Ada otak bila nak sex bodoh kau semua orang BN jgn cerita kartoon ..Hidup BERSIH hancur BN

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:25 PM  

Bukan nya PR mampus . Najis yang akan mampus oleh mahkamah Prancis.
Bukan nya PR mampus . Najis yang akan mampus oleh mahkamah Prancis.
Bukan nya PR mampus . Najis yang akan mampus oleh mahkamah Prancis.
Bukan nya PR mampus . Najis yang akan mampus oleh mahkamah Prancis.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:25 PM  

250 juta turun pun still tak leh nak tawan dataran merdeka yang dikawal oleh 10 orang anggota FRU ke ??

Kah kah kah kah... plawok... plawok...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:27 PM  

memang la manusia semua ada nafsu..tp ada manusia yg punya nafsu songsang tu yg parahnya wei..mana ada alim2..tak main la...kami low profile punya gang..asal Amalan diterima Allah dan nabi mengaku kami ni umatnya diakhirat kelak udah memadai bg kami...tak perlu pengampunan atau sijil alim dari niajis...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:29 PM  

Juboh sedap.....BN tak dapat juboh mengamuk.. Bodoh .. Choi soil lek pun cakap betul ...sedappppp.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:30 PM  

Stadium ada tapi tak mahu.

Memang dah niat nak merusuh.

Hidup BN. Rasa selamat dibawah pemerintahn BN.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:31 PM  

Yang pastinya pas memang telah dikeldaikan oleh ambiga, pkr dan dap. Datang dari jauh jalan kat kl pun tak tau. Itu yang pusing2 keliling saja. Balik dapat apa? Syorga? Hahaha lebih lawak Dr maharaja lawak sampai tak larat nak gelak. Sedarlah negeri sendiri pun tak mampu nAk bangunkan nak kacau Kl. Janganlah taksub sangat. Ambiga dan dap tak bertambah pun hormatnya pada pas.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:32 PM  

Gua guna Google Earth Live jam 3 petang , gua anggarkan Kira2 300,000 tidak termasuk image yang terlindung pohon2 kayu , flyover subway dan bangunan....

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:34 PM  

najib seboleh2 takkan nak pilihanraya yg bersih..tahun 1999 dulu dia menang majoriti 400 jer, dah hampir kalah..lepas persempadanan dan undi pos Najib menang majoriti 20000 pilihanraya 2004..kita tau najib takda telor punya orang..nk PRU13 kita tunggu tilikan dari Rosmah Mansur dul

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:36 PM  

PR MAMPOSSSS
PERCAYALAH CAKAP KITAORANG.
DENGAN PERANGAI KORANG YG
MERUSUH MACAM NI.
RAKYAT M'SIA TAMBAH MELUAT PADA
PR.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:36 PM  

Pakai geng SamsengBN boleh lawan dataran lah kononnya bodoh lagi gemok Samseng hari hari minum susu mak kot. Atau pakai geng masiat Ibrahim katak kau lagi power root? Kakakaka eh pasal alim cerita ini awak knape jawab..hahaha kau lah memang tak alim Kerana kau lah makan pedas Dan rasa Nya pedas ya...kakakakaka

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:37 PM  

Hooray!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bersih berjaya, Ambiga best..........Hidup melayu , jangan lagi tertipu............... DBKL pi bersih sisa najis tuan perkuda engko.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:39 PM  

Demo demo ni semua kami tolak. Yang kami mahu dapat cari rezeki halal dan beribadat. Mati tak bawak harta semua.

Warga kota kl yang menyumpah lagi ratusan ribu.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:40 PM  

Mat Google earth.. tak print screen ke imej 300 juta baghal yang nak pergi merusuh tuh...

kah kah kah kah...

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:41 PM  

Bro berderau darah anon tu. Dia
ingat betul2..bersih dapat masuk dataran.tu pasal dia marah blog
gomo. Ha ha hi

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:43 PM  

Boleh caya kata janji dia orang tu, abis2 mereka kata pemilik stadium tak benarkan....bodoh

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:45 PM  

BN Akan hancur Dan ini adakan Jadi sejarah dalam sekolah yang najis jatuk tangga, ibrahim katak jatuk longkang, mooohihding Akan ketawa Dan Tunggu dah cakap gua next bila nak Jadi PM.. Kakakaakaka Tapi line up Annuar PM, mooohihding DPM kakakakaka Hidup anuar !

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:45 PM  

Kesian....melayu lgbt suka dapat sokong lawyer murtad.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:48 PM  

Rugi merugi, rompak merompak, cedera mencedera, bunuh membunuh, pukul memukul, flip2 meflop2 memang kegemaran Najib

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:48 PM  

Baik nicholas buat perbandingan antara cara polis malaysia tangani peserta bersih 3.0 dengan cara polis australia tangani peserta occupy melbourne. kalau kena macam uk itu hari, baru tahu. tak lama lepas uk kutuk cara malaysia tangani bersih 2.0, diaorang kena lagi teruk. sampai student malaysia kat uk pun patah rahang.

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:49 PM  

Eh bomoh gua pun kata line up betul PM anuar, DPM muhiddin....

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:50 PM  

Katanya wakil rakyat yang memperjuangkan nasib rakyat, sikit2 demi rakyat.. sikit2 kerana rakyat (retoriknya).. kalau betul lah segalanya diperjuangkan demi kepentingan rakyat.. perjuangkan la disaluran yang betul, fight di sidang DUN dan Parlimen.. rakyat lantik kamu sebagai wakilnya bagi menyuarakan hasrat mereka.. jangan pergunakan rakyat dengan cara mengheret mereka ke jalanraya..

Faham tak wahai 'wakil rakyat' yang bodoh !!

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:52 PM  

Tapi banyak lagi melayu bodoh membiarkan dan menyokong khasanah melayu dirompak, hal mengundi melayu dicabuli warga asing

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:56 PM  

250juta simpan kat mana, 7 billion kat mana lagi, MAS dah jadi apa, AGgate, igpgate etc...........tak sekolah memang tak tahu kira

Anonymous,  April 28, 2012 at 10:57 PM  

UNTUK HISHAMUDIN MENTERI KDN, DENGAR BAIK2 NASIHAT ORG LAMA. KALAU ANDA TERUS BERLEMBUT DAN BERI MUKA, NESCAYA NEGARA INI AKAN HANCUR. JANGAN PANDANG MUDAH ISU KESELAMATAN NEGARA, ITU SEBAB KENAPA MASIH RAMAI RAKYAT YANG MENYOKONG DIKEKALKAN ISA, IANYA MERUPAKAN SENJATA TERAKHIR UNTUK MENGEKALKAN KEAMANAN DAN KETENTERAMAN NEGARA. TAPI, KAU DAN NAJIB DAH RASA MALAYSIA INI DAH BEBAS DARI ANASIR2 YANG MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA. APA MAKNA 55 TAHUN KITA MERDEKA, TAPI SEGALA KEMAJUAN DAN KEAMANAN YG KITA KECAPI SELAMA INI MUSNAH SEKELIP MATA? HISHAMUDIN, KAU DARI MULA LAGI TELAH RAMAI LIHAT KAU SEBAGAI SEORANG PONDAN YANG BACUL. KAU TERLALU BERLEMBUT, DAN KAU MEMANG TAK LAYAK MEMEGANG JAWATAN ITU. NEGARA AKAN HANCUR JIKA KAU MASIH TERUS MENJADI MENTERI KDN.

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:01 PM  

anwar dan azmin 'dimaki' di freemalaysiatoday.com atas tuduhan sebagai pemula tindakan perusuh. anwar dan azmin juga dituduh mencuri kredit daripada ambiga.

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:01 PM  

Kau lah semua BN bodoh bagau. BN semua kontrol. Polis semua BN, Askar semua BN, bomba semua BN, pos laju semua BN, ghani partial semua BN, MACC semua BN, rela semua BN, EC semua BN, indah water semua BN.... RAKYAT lah yang Kena keluar Dan utk dapat buat Dan ambil balik kontrol bodoh ! Awak mau kita duduk diam di rumah Dan BN buat lagi bagi kad pengenalan kat Bangla, Myanmar? Awak lah bodoh sekali seorang RAKYAT yang kroni besar ya..

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:03 PM  

Mana lah sama budak oi, diUK budak samseng bodoh aja yang merusoh yang baik duduk kat rumah. Bersih , yang bodoh dan samseng duduk kat rumah , yang bijak berani dan baik baik pi demo...........bahlol........Demo Di UK matlamat nak mencuri, di Malaysia Menteri dia yang nak mencuri........kan tak sama.....bahlol

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:05 PM  

Ah.. sudah lah kao... baru kena tear gas sikit pun dah ngadu sana sini sambil nangis2.. ada hati nak ocupy dataran plak..

Aku Pui !!! kat muka ko...

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:08 PM  

Berani kepala buto ko.. baru kena sembur sikit pun dah berterabur korang lari cam anjing, lagi mau sembang ka ???

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:11 PM  

Ya lah aku silap. Mulai hari ni aku akan lanyak semua bangla2 philipin2 indon2 dan myanmar2 yang guna ic haram

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:13 PM  

Setau aku - cuma orang bodo je yang suka buat benda yang pelik2 nih...

Duduk dan BERAK di jalanraya...

Membantah sambil tido kat atas jalan jalan tar...

Tak ke bodo namanya tu...

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:14 PM  

Kalau nak camping - gi masuk utan la woi !!!

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:14 PM  

MEMANG MALAYSIA MASIH PERLUKAN AKTA ISA. SINGAPURA YG KONONNYA LEBIH MAJU DARI KITA PUN TETAP KEKALKAN ISA NYA. HANYA ISA SAJA DAPAT MENDIDIK MANUSIA2 YANG GEMAR MENGGUGAT KESELAMATAN DAN KEAMANAN NEGARA INI SUPAYA MENGENAL DUNIA MANA YANG MEREKA SEDANG BERADA.

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:18 PM  

Kesian aku nengok dak2 gelandangan kat dataran tuh...

Kalau dia orang bergelandangan lagi kat situ.. jangan lupa hantar makan minum kat dia orang tu keh...

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:23 PM  

@anon 11:03 yang tak faham bahasa dan emo. baca elok-elok, bertenang dan fahamkan betul-betul. tak der sapa sebut pasal motif perusuh. yang disentuh adalah tentang kecaman pihak ke-3. kan tak lama lepas uk kutuk cara polis malaysia tangani demo bersih 2, berlaku rusuhan yang lebih buruk di uk dan cara polis uk tangani perusuh adalah lebih buruk berbanding cara polis malaysia. sekarang ni nicholas bersuara tentang cara polis malaysia tangani perusuh bersih 3. kenapa dia berdiam dengan cara polis australia layan (read - manhandlled) protestors masa occupy melbourne. Siap ada yang kena lenyek dengan kuda.

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:28 PM  

Hoi orang BN yang bodoh bagau ! Kau pun demo dgn kepala lembu buat apa ? Sakit hati dgn orang India buat apa? Orang luar negri buat demo kau lanat pun nak buat demo kat kedutaan America buat apa? Mamat Kling yang u orang suka itu kat Penang selalu buat demo pasal apa? Shiok sendiri ke? Awak lah yang suka komen kat sini pasal demo ini adalah yang pengecut... Yang jilat telor kering BN kau itu

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:34 PM  

Masa tu kah lembu buat urusan, atuk lembu lari luar negeri pulak

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:36 PM  

Hi everyone if you need bodyguard pls call sang moo do. We are the best. We can fight 100 armed men at one time.we are the best. Supermodel grandmaster prof dr (paramount uni) philbin tan

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:36 PM  

anon 11.03 = anon 11.28 = psychotic. Tuduhlah apa pun. kalau salah, mati nanti menjawablahyek. Tengok nanti sapa menyembah sapa untuk keampunan. lain kali berperuklah kat malaysia jer. resting my case 'ere. my apologies 2 all. :). nak tengok anwar + azmin kena 'maki' kat freemalaysiatoday.com.

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:41 PM  

Non 11:28.. Ko criter mender nih ?? ko ngeja dan ngarang pun tak betul - apa ko ni bodoh yeh ?

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:44 PM  

Alahai gomo..sudah2 lah tu gomo...masih nak kata 30 ribu..ntah la gua pun dah tak tau nak komen aper psl juak ameno yg bodo bodo ayam ni...sian ameno..huahhhh sangap gua..akhirnya misi gomo utk tgk bersih fail TAK MENJADI...or senang cakap GAGAL, GAGAL, GAGAL. Lalalalalalalala syok nyer ketawakan gomo! Lalalalalalalala

Anonymous,  April 28, 2012 at 11:47 PM  

Kak kah kah mana samseng boroi, mana brahim alkataki, mana Zaid mulsidul Tibal, mana Ikan Pekasam.. Mana menteri Menteri Umno semua.. Takan tak nak bersihkan diri.... Kah kah kah budak MCA dan MIC ramai tadi ..kah kahkah

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:03 AM  

Nik Aziz Tidak Faham Agama Mewajibkan Bersih 3.0

http://www.youtube.com/watch?v=XDVgwV566rg&feature=youtube_gdata

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:13 AM  

U tak faham ke Karagan sye nie?

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:19 AM  

11.28 tu estet mari. Dalam bn dah 23 tahun.

Dah tak dapat projek. Tu yang marah.

Spesis bodoh bangang.

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:25 AM  

Bukan tak faham.awak mengaku
rakyat malaysia.tapi awak punya
bahasa malaysia tak baguslah.

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:25 AM  

500 ribu? Jangan nak kencingla baru ngadap 1000 anggota polis pun dah kantoi kata berjuang. Apa barang beb buat malu je jiran2 kat kampung kata sanggup mati syahid demi LGBT.

akusokongPKR,  April 29, 2012 at 12:27 AM  

Hari ini 28hb Apr akan menjadi bukti..

Bahawa rakyat negara ini bukan pengecut!!!!

Jauh sekali dayus dan penakut!!!!

Macam orang umno apatah lagi gomo.. ptuiii!!! Mana cerita prono kau gomo dah takde idea ke??

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:34 AM  

anon 11:47 PM, menteri2 semua dok diam kat rumah dan takde ngelabah beruk cam korang. Perbuatan korang ni sebenarnya lebih meningkatkan kebencian rakyat pd PR. Ini bukan cara terhormat tp lebih pada cara desperado

kadiak April 29, 2012 at 12:37 AM  

Bg aku la dorang buduhh dah tentu undi pos dr polis dan tentu undi bn sebab dorang pukul polis bertugas. Bn menang insyaallah

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:40 AM  

Hahaha... Berjaya ... apa yg berjaya.... Berjaya jd balaci dap.... Kesian lah juak2 aljuburit ni...... Berjaya ker nak mengangkat pemimpin yg menjubur sana sini.... Tungguje lah sape yg tersungkur nanti.....

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:43 AM  

12:19 BN Ada project? Kau yang makan semua ke lanat. Yang sye tau BN janji nak buat itu dan ini sampai 20tahun belum buat lagi. Nak Tunggu apa lagi? Itu lah sye pi berak kat dataran tadi kesian orang dbkl Kena cuci tahi sye ini. Awak lah yang makan project semua ini Kena pi cuci orang yang kencing dan berak kat situ.. Bodoh !

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:50 AM  

Hidup bersih hancur BN dan yang bodoh dgn lembu issue issue dan yang pandai macam kambing

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:52 AM  

Kau ni bangla ke? Berterabur bahasa
kau.

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:52 AM  

Pakatan masuk perangkap BN. Polis cool je sebab tu Anwar tak tahan, terus bakar semangat penyokong rempuh polis. Dah pukul 4 ptg lebih, baru polis bertindak. Kalau polis luar negara mana nak sabar macam tu.

Simpati mencurah2 kepada polis sekarang ni. Kena maki, kena baling, kena tendang, kena pukul. Sabar polis. Allah kata, orang2 yang sabar akan beroleh kejayaan.

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:53 AM  

Papgomo gemuk hanya tunggu masa masuk icu. Either heart attack, colon cancer, kencing manis, dan banyak lagi. Silakan list penyakit papagomo akan dapat. By d way papagomo mesti.failed matematik upsr. Tak dapat beza 30000 ddengan 300000.

Anonymous,  April 29, 2012 at 12:57 AM  

I think bangla yang boleh undi. Later we have bangla bumi, nepal bumi, indon bumi, pinoy bumi dan ramail lagi bumi. Tahniah kpd bn melahirkan bebilang bangsa bumi.

profmie April 29, 2012 at 1:02 AM  
This comment has been removed by the author.
Anonymous,  April 29, 2012 at 1:07 AM  

Apa yang anda lihat hari ni adalah jumlah kempen politik Anwar. (Tu pun datang sebab kena bayar). Tolak pemerhati, reporter, blogger, budak2 kecik dan remaja yg belum boleh mengundi.

Anwar tengah mengeluh kat rumah. Basah ketiak dia bercakap dan berkempen setahun lalu. Gomo kata 30,000. Polis kata 25,000. Ada kata 75,000. Lepas tolak bukan penyokong, anda fikirlah sendiri jumlah kempen Anwar Ibrahim buat modal PRU13.

Anonymous,  April 29, 2012 at 1:12 AM  

pada semua yg hadir perhimpunan bersih adalah semua anak haram....tak ada agama...kalau dah ketua kaki bontot...dengar lak kata babiga...jadi babi lah semua...bodoh

Anonymous,  April 29, 2012 at 1:20 AM  

Puak2 PR nie x p sekolah ke???x faham la apa yg diaorang tulis...kelam kabut tulisan diaorang...jiwa kacau pun jgk haha hidup x tenteram kot...lama2 kena sakit jantung...lagi bagus mampus cepat

Anonymous,  April 29, 2012 at 1:23 AM  

Yang boleh dipanggil bumiputera cuma melayu dan peribumi sabah dan sarawak
sahaja.
Cina dan india yg lahir kat sini pun tak
boleh dapat bumiputera.
Kau cerita apa? Fitnah tak habis habis.
Ds najib dah cabar bagi bukti. Apa kau
tunggu lagi. Bukti ada ditangan kau.
Hari isnin nanti kau terus hantar pada ds najib. Cerita banyak tak gunalah...

Anonymous,  April 29, 2012 at 1:27 AM  

Nuar nuar....kalau ko tak hilang wang taruhan PRU13 pun dah nasib baik. Zaman kegemilangan ko dah berlalu.

Anonymous,  April 29, 2012 at 1:41 AM  

Rakan aku pengundi atas pagar mula takut dgn cara demo pembangkang..alhamdulillah hasil demo bersih hari ni BN dh dpt 1 vote utk pru13 dari ex-voter pembangkang pru12..

Anonymous,  April 29, 2012 at 1:56 AM  

kuning Taik kata 20ribu,30ribu,50ribu peserta kuning taik..dia tak tahu juta orang KL dok menyumpah..hahahahahaha.Macam sakai dan org tak bertemadun merusuh.Allhamdulillah dari keganasan BERSIHT taik kuning ini..Rakyat satu Malaysia pasti tolak PR. Bijak DS Najib mencatur perjalanan POLITIK. Pesan kat Paria Ambabiga tu cepat2 buat lagi BERSHIT 4.0..sempat lagi sebelum ngundi.Jgn lupa upah lagi sakai2 tak bertemadun tu.hahahahahaha.

zam April 29, 2012 at 2:17 AM  

tu sbb nk dapatkan mati syahid la tu heeee.... nik ajis dah kasi tiket utk gi syurga sorang satu harap polis buat tindakan keras utk kasi lepa mati heeee...

Anonymous,  April 29, 2012 at 2:21 AM  

Anuar..kembalilah ke pangkal jalan..anda sudah jauh tersasar..dari muda hingga kini Allah memberi anda peluang utk bertaubat..terlalu byk kemungkaran dan kerosakan yg telah anda lakukan..bertaubatlah sebelumNya mejemput anda pulang..igtlah dunia hanya sementara..saya doakan anda berubah dan Malaysia terus maju dan makmur..

Anonymous,  April 29, 2012 at 2:53 AM  

tak da ka barua yg mati idup balik???

pejuang hamas...

Anonymous,  April 29, 2012 at 3:17 AM  

Hidup 2x hidup rakyat, hancur 2x hancur penipu, pengotor, perasuah, pembohong, pengoreng, penibai, penyangak, pembelit, pembodek, pembodoh, pedajal, yang nak menang dgn cara menipu dan mencuri duit rakyat....serta pencacai, chu kong dan lembu lembu yang di cucuk hidung....

Anonymous,  April 29, 2012 at 4:43 AM  

Alahai.... ada hati nak tawan Dataran Merdeka, Mana pi.. Selangor, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan. Gebang... baru kena sebur air dah lari lintang pukang, kat indon bolihlah main2 demo2, budak sekolah demo pun bolih bertukar pemerintah, ini Tanah Melayu wei..... kita tengok PRU13nanti, siapa sokong geng pendemo & siapa sokong kerajaan BN. Kalau pendemo menang dalam PRU13, kami nak tengok korang berani tak berdemo untuk kesalahan2 kepala2 korang yang disanjung ni. Jawapanya...pasti tak berani.

PAPA GOMO April 29, 2012 at 5:03 AM  

puak pakatan rakyat tak sabar nak ke putrajaya. tapi hangpa tengok le apa yang berlaku semalam. tu belum lagi depa jadi kerajaan Malaysia. Kalau jadi ntah apa lah yang dibuatnya.

Kalau Polis pun depa boleh pukul sampai koma apatahlagi orang awam?

Wartawan pun dipukul sampai pecah kepala apatahlagi rakyat biasa?

Fikir fikirkanlah......

Pakatan PAS,DAP, PKR tak layak mentadbir negara

Anonymous,  April 29, 2012 at 6:19 AM  

Kalau rakyat monggolia?

Anonymous,  April 29, 2012 at 7:02 AM  

300000??? Campur semut semut kot?? Kah kah lkah.

Anonymous,  April 29, 2012 at 7:40 AM  

Ngok ni tak habis-habis dgn mongolia.
Ada bukti pergilah puterjaya.campak
bukti tu pada muka najib.tak kan kau
tak berani.

Anonymous,  April 29, 2012 at 8:55 AM  

gagal sekarang x bermakna aakan gagal masa PRU nanti.. pastikan kejatuhan umno dan beend nanti!

UMno and beeend will be dead soon!

Anonymous,  April 29, 2012 at 9:04 AM  

AN EVENING IN PARIS

Anonymous,  April 29, 2012 at 9:08 AM  

Kullu napsen za ikatul maut...setiap yang bernyawa pasti akan mati....umno dan bn ada nyawa ke?....boss dia ada la....

Anonymous,  April 29, 2012 at 3:16 PM  

Anwar bertaubatlah kau sebelum terlambat ! Umur kau dah penghujung ! Buatlah perkara2 yang mendatangkan faedah pada negara bukan menghancurkan! Sesungguhnya Allah s.w.t melihat apa yang kau buat di muka bumi ini ,Ingat mati dan ingat akhirat ! Kau tak boleh dari mahkamah Allah s.w.t !F

Anonymous,  April 29, 2012 at 8:12 PM  

Awak ini kurang ugama. Cara ko ini macam selalu tengok Internet sex ? ko ini hari hari pi mandi wajib buat apa? taubat lah kamu sebelum anuar cari ko

Anonymous,  April 30, 2012 at 12:29 AM  

bila anuwar jadi pm.. agak2 apalah permintaan si cina dan india burit ni akan suruh anuwar buat supaya semua melayu mampus.... anwar pun nanti akan disembelih ...

Anonymous,  May 2, 2012 at 2:31 PM  

Tunggu masa aje Malaysia akn jdi macam Kemboja d zaman Pol Pot.Tunggu le.Semua Negara d Asia Tenggara (kecuali Singapura n Brunei)yg lain semua tak stabil Politiknya maka kemiskinan begitu ketara sekali.Singapura pun nampak aje aman tapi rakyat tak lena tidur gak terutama orang Melayu yg hampir pupus dah.Malaysia tunggu masa aje kalau lah dok layan Ambiga,Nuar , LGE n Mat Sabu.Dlm PAS kena orang agama macam Hasan Ali berkuasa ok la.Nik Aziz n Hadi hanya jdi alat aje.K.Jaga2 la wahai rakyat Malaysia.Kalau u all pilih kekacauan maka.....kesusahan akan kita terima.Wasalam.

Anonymous,  May 2, 2012 at 3:47 PM  

inilah produk insan2 yg berjaya dilahirkan PKr... ganas, kurang ajar, tak ada peri kemanusiaan, seks bebas, nilai agama ditolak tepi...malangnya ada anak muda yg terpengaruh dgn pihak pembangkang yg bermatlamat biar negara hancur asalkan mereka berkuasa... anak2 kena tanya sama ibu bapa atau datuk yg ada pengalaman ketika negara huruhara pd zaman komunis dan peristiwa 13 mei...dahshat sekali!...kehilangan segala2nya...tiada siapa senang...penuh derita...hancur lebur segala2nya... adakah kita nak ulangi detik2 kesengsaraan sedemikian?

Anonymous,  May 7, 2012 at 11:20 PM  

ramai lagi rupanya yg bodoh2 kat sini.kahkah

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP