Tranformasi RELA Memberikan Banyak Manfaat Untuk Rakyat Malaysia - H2O

Wednesday, April 18, 2012


PM Najib Razak & Angkatan Relawan Rakyat RELA







Kementerian Dalam Negeri menegaskan Peraturan Perlu Ikatan Relawan Rakyat 1964 Pindaan 2005 telah dipinda kepada Akta Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) 2012 yang dilihat lebih efektif.Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein menjelaskan, antara perbezaan dalam akta ini adalah had umur yang ditetapkan sebelum ini untuk menyertai anggota sukarelawan itu adalah 16 tahun kini dipinda kepada 18 tahun. Malah setiap ahli perlu memperbaharui keahlian mereka setiap 5 tahun sebagai langkah untuk mengenalpasti ahli-ahli yang aktif.Manakala beliau turut mendakwa kuasa untuk menahan, memeriksa dan menangkap mana-mana individu yang tidak diingini seperti pengganas, pendatang asing dan sebagainya digugurkan.

Maklumat Lanjut Layari KL POS


GOMO: RELA merupakan satu pasukan yang penting buat negara bagi membantu pihak berkuasa lain dalam membanteras jenayah mahupun membantu masyarakat dalam banyak hal. Keberkesanan RELA telah terbukti dengan bantuan yang mereka jalankan selama ini sampaikan jika nak diadakan majlis perkahwinan pun bantuan dari RELA amat ditagih oleh rakyat Malaysia.

Syabas Kementerian Dalam Negeri atas Tranformasi yang dilakukan bagi menambahbaik RELA didalam tugas yang dijalankan. Imej RELA perlu sentiasa dibersihkan bagi memastikan rakyat Malaysia menghormati peranan besar RELA dalam membantu masyarakat. Dalam masa yang sama mereka yang selalu menjalankan perniagaan jual RELA kesana kemari perlu dibanteras termasuk dikalangan pegawai Kementerian KDN sendiri : )


Psssttt... Puak pembangkang anti RELA pasal apa?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


7 comments:

Anonymous,  April 18, 2012 at 8:32 AM  

Rela tu penting tapi kos dia penting juga, kalo kos tinggi setakad suruh jaga orang kawin, Bangla lagi cekap beb..

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:08 AM  

samapi bila nak bergantung pd bangla?

Anonymous,  April 18, 2012 at 9:41 AM  

Harga tinggi berpatutan dengan tugas. Barulah dapat capai rakyat berpendapatan tinggi. Cayalah....

Adi Kencana April 18, 2012 at 9:49 AM  

RELA byk bantu. Mmg wajar dihargai.

NURUL IZZAH: ANTARA NOBAT & LAGU P.RAMLEE... Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:19 AM  

Sampai pemimpin peminpin ala bangla takde dalam Umno..... Dkk... Kah kah kah

Anonymous,  April 18, 2012 at 10:21 AM  

Tapi dah banyak kes Rela pau orang, salah guna kuasa...

Anonymous,  April 18, 2012 at 11:21 AM  

siott la.. PR ni..hina Rela plak..

selalu aku nengok bila puak2 PR ni kahwin guna hikmat Rela gak woi..
kenapa tak pegi ambik bangla tu jaga..hehe silap2 dgn bini2 kau, anak2 kau pun dia jaga...

bila senang hina, bila susah terhegeh2 cari Rela....hampehhhhh siott...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP