BERSIH 3.0 - Syabas Jemaah Menteri Kabinet

Thursday, May 3, 2012





Syabas jemaah Menteri yang peka akan pekara ini terutama keganasan yang dilakukan pihak BERSIH 3.0 ke atas pihak PDRM sewaktu perhimpunan BERSIH tempoh hari.

Gomo dan ramai lagi rakyat Malaysia mengharapkan agar pihak Kerajaan teruatamanya barisan kabinet memberikan perhatian serius berhubung insiden yang dilakukan oleh pihak Pakatan Pembangkang tempoh hari.

Justeru itu Gomo juga meminta agar Peguam Negara menjalankan tugas dengan segera bagi mendakwa mereka yang terlibat dalam insiden pada Sabtu 28hb April tempoh hari. Keganasan mereka pihak BERSIH 3.0 ke atas pihak Polis, Wartawan dan orang awam mesti diadili dan 27.6 juta rakyat Malaysia menantikannya.


"Tolak Pakatan PAS,DAP,PKR"

Syabas pihak Polis dan Kementerian Dalam Negeri dan tidak lupa barisan Blogger Pro Kerajaan yang turun pada 28hb tempoh hari. Semua melaksanakan tugas dengan terbaik dalam memastikan rakyat mengetahui kebenarannya. Amin.

Psssttt... Anwar Ibrahim mesti bertanggungjawap!

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


36 comments:

Cheguman Waadat May 3, 2012 at 10:15 AM  

Kerajaan jgn lupa sebahagian besar rakyat yg diam yg mahukan keamanan dipertahankan.

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:29 AM  

Tangkap si baboon monkey tu dulu.... Biar dia merasa duk dlm lokap.... Angin aku tgk gambar die sepak polis....

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:29 AM  

Bersih jelas menampakan keinginan dapigg memerintah msia melalui cina2 yg mmg gelojoh dan tamak. Mereka inginkan malaysia utk diri dan kaum mereka. Mereka ingin jadikan malaysia mcm singapore dan mereka mesti tahu dan faham bahawa kami orang melayu dan islam takkan benarkan itu berlaku. Kalau nak berebut juga baliklah ke negeri cina sebab negara itu cukuo besar untuk kamu semua. Jgn kacau TANAH MELAYU yg kecik ini. Dah namanya TANAH MELAYU tentulah ianya untuk orang melayu. Janganlah cuba pertikainya.

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:38 AM  

BERSIH 3.0 menunjukkan sokongan rakyat terhadap PR bertambah kuat...


gambar lucah mirip Azmin tu sekadar nak divert isu BERSIH 3.0...

maklumlah...UMNO mmg takut dgn kebangkitan rakyat...

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:40 AM  

Ko ingat spin ko tu rakyat tak tahu, satu dunia tahu polis yang ganas.... Beribu polis pakai baju bersih menyamar... Ko ingat rakyat tak tahu????

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:42 AM  

Sah2 gambar tu azmin..cara pakai jam tangan belah kiri, warna sama, baji butang kat kolar..azmin kulum tu....elokla ketua suka menonggeng dgn cina doll anak buah suka oral...mampus la pakatan haram tahun ni...aku tak undi dah

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:42 AM  

Dah lah Sham, dah 3 x bersih ko masih tak mampu nak tangkap Ambiga, Pak Samad, Rais...

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:45 AM  

Kalo konek tak sunat tu bukan Azmin... Tunjuk konek close up boleh??

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:51 AM  

RAKYAT MALAYSIA PERLU SEMATKAN DIKEPALA AGENDA PAKATAN RAKYAT;

DAPig .... MATLAMAT INGIN MEREBUT
KUASA DAN MENGENEPIKAN
SEGALA KEISTEMEWAAN
MELAYU, RAJA2 MELAYU
DAN ISLAM;
LANGKAH 1 - TUKAR
PERLEMBAGAAN.
LANGKAH 2 - KURANGKAN
BIL. KAKITANGAN AWAM.
LANGKAH 3 - ROMBAKAN ATM
DAN PDRM.
LANGKAH 4 - ROMBAKAN
KANUN TANAH NEGARA.
DAN PELBAGAI ROMBAKAN
KHUSUSNYA STRUKTUR
PENTADBIRAN NEGARA.
ANUWAR IBRAHIM, KALAU JADI PM;
LANGKAH 1 - PINDA
PERLEMBAGAAN.
LANGKAH 2 - SERAGAMKAN
UNDANG2 SYARIAH -
KHUSUSNYA BAB ZINA DAN
LIWAT - BIAR SESUAI
DENGAN HOBI.
LANGKAH 3 - ISLAM
PLURALISM DAN
LIBERALISM JADI
MENJADI ASAS
PEGANGAN.
LAIN-LAIN SUBJECT - KENA TANYA LIM GUAN ENG DAN HADI AWANG.

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:59 AM  

Anonymous said...

BERSIH 3.0 menunjukkan sokongan rakyat terhadap PR bertambah kuat...


gambar lucah mirip Azmin tu sekadar nak divert isu BERSIH 3.0...

maklumlah...UMNO mmg takut dgn kebangkitan rakyat...

May 3, 2012 10:38 AM
__________________________________
dalam toilet aku tgk pompuan isap peliaq assmin...

luar toilet mesti ko plak yg isap...

pejuang hamas...

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:00 AM  

Anonymous said...

Ko ingat spin ko tu rakyat tak tahu, satu dunia tahu polis yang ganas.... Beribu polis pakai baju bersih menyamar... Ko ingat rakyat tak tahu????

May 3, 2012 10:40 AM
___________________________________
pakar fitnah yg tak berbayar la ko nie...

pejuang hamas...

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:06 AM  

rakyat dah sedar selepas bershit lepas... bagus dah boleh menilai siapa puak2 ni... tak sanggup dah tengok negara ni jadi huru hara...

dah bagi peluang sekali cukup la tu... monyosal den bagi undi kek diorg ni... lepas ni aku dah tahu nak undi sapa... pasti tak akan silap lagi..

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:17 AM  

ERRRRMMMM...DGN INI SAYAAAA.....ERRRRRRRRMMMMMM...MEMBERI SATU LAGI AMARAN TERAKHIR...BUAT KALI YG KE ERRRRRRRMMMM...SAYA PUN DAH TAK INGAT DAH KALI YG KE BERAPA...ERRRRMMMMMMM

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:32 AM  

WAHai org2 islam,org2 melayu..asal usul memang tanah melayu,raja melayu,pm melayu,kenapa perlu ubah,change,suruh cina,india jadi king,kita jadi kadam..jgn bodo oleh babi dan lembu ni,..fikir2.

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:41 AM  

Tosah meroyan lah pasal politik ni....

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:43 AM  

Tak malu ke mak ayah kat rumah isap isap ni...

Anonymous,  May 3, 2012 at 11:45 AM  

Bagi je kuasa kat raja, bubar politik

Anonymous,  May 3, 2012 at 12:09 PM  

.........permainan anuar dan ambiga ni permainan besar. Orang islam malaysia kena faham ada tangan2 yg sgt brkuasa
disebalik mereka.Mereka akan menyerang berterusan.Nak
menang?....jom sekolah pondok /masjid / membaca dll.

Anonymous,  May 3, 2012 at 12:13 PM  

....kalo close up gambar konek x sunat pun x guna! nnt keluar plak Umi Hafilda kata kote abangnya mmg x sunat dr kecil...abis Azmin nk jawab apa? yg penting kepala kita kena BERSIH dlm menilai cerita dr puak2 rendah akhlak ni...kan islam pun ajar gitu

Anonymous,  May 3, 2012 at 12:18 PM  

Tak payah cakap banyaklah mamat. Tunggu PRU 13 nak tengok sapa sokong sapa. Jangan jadi takut lah mamat, gunakan cara demokrasi. Takut ke sehingga nak cari cara berdemo.

Anonymous,  May 3, 2012 at 12:26 PM  

Menteri KDn jgn cakap je....BERTINDAK! BERTINDAK! BERTINDAK! Rakyat dh rimas, dh meluat dh bosan dgn klise : "Kita akan siasat!"

Come on laa, dh terang2 pengkhianat2 negara tu sume sengaja nk menghuru-harakan negara tercinta ni, lagi KDN nk tangguh2 hukuman?

Anonymous,  May 3, 2012 at 12:35 PM  

kerajaan lemahh kita kena cari melayu yang paling racist utk ganti hishamuddin ini. apa kata kita pilih ibrahim katak ! tapi kelemahannya kecut bila seoran. kaki semua goyang. tapi dia power ranger bila geng geng samseng gemok umno ada sebelah sisi ketiak dia.....oh ko orang semua tak paham lagi ke? ini tanah asli saya krne saya adalah bengali muslim. jadi ini tanah hak saya. bukan tanah melayu je. tanah bumiputra, dan hak kpd myammar muslim, mamak kling, cina muslim..tak paham paham lagi ke..

Anonymous,  May 3, 2012 at 1:03 PM  

Betul tu tapi kenapa anon atas ni kata tosah meroyan. Balaci dapigg ke dia. BILA BACA APA YG ORG TULIS DUDUK DAN FIKIR BUKAN KATA TOSAH MEROYAN. NEGARA KAU ORANG NAK PUN KAU MASIH SETUJU. BONGGOK BETUL.

Anonymous,  May 3, 2012 at 3:31 PM  

bersih 4.0 bila?

Anonymous,  May 3, 2012 at 8:39 PM  

saya dari bangla..saya kat malaysia 4tahun kerja dgn cina. Orang cina ini baik, orang melayu yang buat kacau. lagi lagi orang melayu yang mengakui yang dia melayu islam, tapi hari hari cakap mau 'settle' kenape saya pun tak tahu. macam kerajaan umno tak bagi cukup wang gaji. kami datang sini untuk kerja. untuk menbangunkan negara malaysia kerana orang melayu tak mau kerja ini yang kena kerja 12 jam sehari dan kerja kotor cuci longkang, cuci tahi, dan cakap cakap ini tanah melayu. kerja semua tak mau buat.

Anonymous,  May 3, 2012 at 8:43 PM  

mana ada bersih 4 brader,kotor 4 ler...mat sabun nk buat,dia tgh bincang ngan karpal singh..baring aman katanya..aku cadangkan pihak polis guna paint ball tembak kaki/badan dari dekat..kalau tembak air diorang nie xhairan...biar dia rasa sakit agar dpt bepikir skit

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:44 PM  

KALO MAT SYABOO NAK BARING AMAN...NANTI BULDOZER SODOK...PASTU...STIMROL GELEK...AMACAM...MAT SYABOO ADA BERANI KA...SILAP2 TENGAH DOK SYOK BARING AMAN...TIBA2 BINGKAS BANGUN...LARI TERKENGKANG-KENGKANG...PASTU WAT MUKA WELPE BABOON PI REPOT KAT POLIS...KEH KEH KEH

Anonymous,  May 3, 2012 at 10:45 PM  

Kamu Racist sekali. Ucapan kamu kurang sopan dan menyinggung bangat.

Mohon kamu buka mata dan fikirkan Baik baik apakah ide dan ucapan kamu itu betul atau tidak. Tolong lah tolong lah bersikap rasional dan muhibah sikit. Generasi muda akan terpengaruh membaca ucapan kamu yang tidak baik ini.

Anonymous,  May 4, 2012 at 12:30 AM  

sudahhh... pecacai PR dah menyamar jadi bangla dan bengali pulak dahhh...

itu hari jadi cina, lepas tu jadi pelancong, jadi indon pun ada..sekarang jadi bangla dan bengali pulakkk..

apa ke jadahnya puak2 pecacai ni.. sejak bila plak dah pandai menyamar ni..siottt ni mesti belajar dgn sifu abang non dgn asyemen...

lepas ni nak jadi apa..pulok?? jadi myanmar pulak kot..??

heheheee... pandainya warga asing buat komen yee.. semuanya senada memuji puak2 bengong PR dan cina Dap dan pandai pulak kata kerajaan umno tak bagus siap mengata lagi pada bangsa melayu... semua komen penyamar warga asing bunyi mcm puak2 cibai melayu PR punya komen... taktik kauorg tu taktik bodoh dan menampakan kebodohan puak2 pecacai...muhahahaa...ishh mungkin pecacai pak pandir yg sama ni..

dah gilo tahap babi puak2 ni.. jgn menyamar jadi monyet buat komen kat sini dah lah cai...

muhahhahahahaaa

Anonymous,  May 4, 2012 at 1:17 AM  

klu menyamar pun itu adalah fakta fakta yang betul mereka lalui. pengalaman rasuah yang teruk skali,malas, sombong, bangsat, tak kisah orang dari puak atau kaum mana pr ke, bn ke, umno ke ini lah fakta sejarah ko melayu... baca lah buku tokoh Tun M pasal malay dilema...pemalas..pi lah kaki melancap ko. pi bau juboh anuar..bodoh !

Anonymous,  May 4, 2012 at 1:53 AM  

panas nampak bro... releks la...
heheee..

Anonymous,  May 4, 2012 at 3:01 PM  

jgn kacau gua tengah main ini..sedapnya....eh umi pun lawa ya

Anonymous,  May 15, 2012 at 3:14 PM  

STUDENT@MALAYSIA-STUDENT.com (BERSIH MALAYSIA)
MCA (DATUK YIP KUM FOOK, MCA CHAIRMAN GOMBAK) INSULTED BUDDHIST MONKS
Dear Devotees into the Dhamma,
I sincerely shall use the language to make publicly the bitter experience that actually has happened in the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.
I am not satisfied with the Gombak MCA Division chairman (Yip Kum Fook) and the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSSOCIATION chairman (Yip Kum Fook) because he used vicious and arrogant means in bringing in a group of individuals from other places to provoke and trample the sacred ground and without any sound reason called in the police to forcefully detain the monk so as to humiliate worshippers of Buddhism.
I strongly would like to ask here that what great sin and crimes had he committed to the extent of you Yip Kum Fook lawyer by means or by crooks called in the police to detain a monk like him?
I came from Penang, I was a newcomer and I temporarily put up at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION to study and learn to practice Buddhism. While at the temple, I could not bear with the way Yip Kum Fook lawyer behaved, your uncourteous, arrogant and unexcelled attitude in treating the Temple abbot.
Because I said a few words about your behavior to you Yip Kum Fook, you resorted to such dirty means to hurt a monk. It is indeed unacceptable and cast a very bad example.
For a school principal, if his and her student has committed an offence, the police must as a matter of courtesy meet up with the principal, try to understand the actual situation, before the police take any actions. This is the usual practice.
But it is sorry to say, that Yip kum Fook lawyer who himself is a lawyer chose to have done. Otherwise, he did not act in accordance with the teaching of Buddhism and looked down on the spirit of Buddhism for the sole purpose of showing off that he is the powerful chairman of MCA Gombak Division and the chairman of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. He demanded the police to detain the monk so as to realize his motive.
It is very fortunate that due to the fact that religion itself is a sensitive matter, even the Malay policemen understood and respected the religion, culture and customs of other communities, so they did not rush into taking any actions. Otherwise, the consequences would be catastrophic.
I understand why Yip Kum Fook lawyer was furious and flared up. The main reason is as follows. The abbot of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. He has been the abbot for 20 years. He was the architect and played the pivotal in raising fund the public to build up the Temple.
Continued next………

Anonymous,  May 15, 2012 at 3:15 PM  

The abbot was alarmed to find out that a new person like him Yip Kum Fook lawyer; the chairman of MCA Gombak Division did not walk the talks. His talks were beautiful decorated with humanity, virtue and morality.
But in practice, he always marginalized and pushed out those who did see eye to eye with him. The Temple committees were instead made up mostly of his relatives. Moreover, the Temple fund was not managed in a transparent manner. Ultimately, his true motive was to turn the pure and sacred ground into a political stepping stone and political ground and from a place of worship into a personal property.
The abbot was well aware of what had taken placed, but in order to look preserve the whole wellness of the temple, he gave him Yip Kum Fook lawyer well-intentioned advices. But such an advice was not well received, it made Yip Kum Fook lawyer unhappy, restless and ran wild. Instead of heeding the advice, he made use of every opportunity to create problem and to persecute the abbot and monks so that they could no longer stay and left the temple.
Yip Kum Fook lawyer and the chairman of MCA Gombak Division whose villain’s design is obvious and whose style is hypocritical is known by everyone… your sweet words can deceive and mislead some people some of the time, but you cannot do it all the time. The karma or preordained fate of Buddhism will definitely befall.
As my last word, I would like to take this opportunity to bless him, may Yip Kum Fook lawyer wake up to reality, repent before it is too late. Do whatever is good, shed the evil.
Your Dhamma,
Ven. Phra Piya Dhamma
Penang, Malaysia.

We translated Chinese to English (why!) because we are want to give all people know and understand about more detail information, also to give people learn of this matter(HISTORY), this not for attacked individual DATUK YIP KUM FOOK, pls click here to see:- http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

Anonymous,  May 15, 2012 at 5:18 PM  

margeemar: pro umno mca is anti buddhist in malaysia

敬爱的佛教伩徒,
有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说:

1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪.

2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为.

3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。

囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么.

至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。

縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。

在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.

hancur datuk yip kum fook

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP