Durian Runtuh - Pembangkang Desak Najib Razak Beri Keutamaan Kepada Mereka Dahulu Duit BROOM

Wednesday, May 9, 2012





Rata-rata peneroka terkejut dan tidak menyangka sama sekali dengan pengumuman 'durian runtuh' yang diumum Perdana Menteri di sini hari ini yang menyebabkan kebanyakan warga FELDA berasa bersyukur dan terharu.

Durian runtuh yang dimaksudkan adalah bonus atau imbuhan yang berjumlah RM1.689 billion untuk diagihkan kepada 112,000 warga peneroka.

"Ini bukan BR1M, ini 'Broom' - kata Dato' Seri Najib Tun Razak di hadapan hampir 50 ribu hadirin.

Sebelum itu Najib kembali mengimbau susah payah warga peneroka ketika zaman Ayahanda Allahyarham Tun Razak.
Menurutnya, penat jerih peneroka membawa kepada kejayaan yang dikecapi hari ini bersama kerajaan Barisan Nasional yang begitu prihatin kepada rakyat.

"Kita berada di sini atas timbunan jerih payah kudrat empat kerat para peneroka yang telah berkorban" - ujar beliau.

"Dengan menebang hutan. Berdepan dengan rimau (harimau), dan segala binatang buas, menangani jembalang dan puaka, kalau ada di hutan. Akhirnya bertukar wajah menjadi rancangan FELDA yang berjaya hari ini" - tambahnya lagi.


alt

Kedatangan Perdana Menteri ke FELDA Jengka 8 itu disambut dengan kegembiraan warga peneroka FELDA.

Pengagihan durian runtuh tersebut terbahagi kepada tiga (3) fasa. Untuk fasa pertama, RM5,000 buat setiap ketua keluarga dan lagi RM5,000 untuk isteri peneroka. Manakala anak peneroka pula yang berstatus generasi kedua akan menerima nilai yang sama RM5,000.

Malah Najib juga membawa khabar gembira selain durian runtuh menurutnya, ada lagi bonus yang digelar beliau sebagai "durian gugur"

Durian gugur yang dimaksudkan ialah pemberian saham percuma untuk mereka (peneroka).

"Tabung amanah sebanyak 20%. Dividen itu diberi kepada setiap peneroka" - katanya.

Najib sambil itu berharap supaya peneroka tidak menjual saham tersebut kerana percaya FELDA yang mengikut rekod telah membawa keuntungan setiap tahun.

Najib juga menolak dakwaan yang mengatakan FELDA adalah 'anak emas' sedangkan menurutnya ia adalah menunjukkan kekuatan dalaman FELDA itu sendiri.

Pegawai serta kakitangan FELDA juga turut menerima berita gembira daripada Najib dengan pemberian bonus gaji 2 setengah bulan.

"Ini kejayaan kita urus FELDA dan negara" ujar Najib lantas mendapat tepukan gemuruh dari peneroka dan hadirin yang hadir membukti sokongan kuat tanpa berbelah bahagi terhadap kerajaan Barisan Nasional pimpinan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Sumber KL POS

GOMO: Syabas Najib Razak atas Durian Runtuh ini buat para peneroka FELDA. Satu hadiah yang bermakna dan pastinya menafikan segala Fitnah pembangkang yang sebelum ini menyebarkan cerita Fitnah bahawa FELDA Bangkrap.

Teruskan membantu rakyat Malaysia kerana Kerajaan yang mampu membela rakyat hanyalah kerajaan Barisan Nasional. Jika nak diharapkan dengan pembangkang jawapnya janji tinggal janji sahaja.

Psssttt... Kita tengok puak Pembangkang sapu ke tidak duit Durian Runtuh ni.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


55 comments:

Anonymous,  May 9, 2012 at 8:18 AM  

maka nanti akan berkmmundanglah suara2 sumbang mengatakan ini semua adalah kerana desakan mereka terhadap kerajaan maka semua orang felda dpatlah bonus, kepada mereka yang tidak bersetuju dengan peyenaraian fgvh ke bursa saham bukak lah mata, nasib baik najib tak kata sebab mereka ni tak setuju kita tak dapat lah nak bantu mereka sebab mereka tak suka, mungkin kita akan pikirkan cara lain bagi golongan mereka ini....

buka lah mata dan hati tu, cukup2lah hasad dengki yang tak berhabisan tengok contoh golongan yang kononnya menang saman dengan felda akhirnya kena tipu balik dengan peguam mereka (agaknya2 perintagatan dari tuhan tu dorang nak kata konspirasi BN juga ke?)yang daripada golongan pakatan haram..

Anonymous,  May 9, 2012 at 8:20 AM  

Link bawah Cina hina Melayu dan Islam...
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150892392688331&set=a.10150227439538331.338325.542033330&type=1

Megat Alam Gempita May 9, 2012 at 8:26 AM  

Syukur pada Allah, jangan kita kufur pada nikmatNya. berterima kasih pada kerajaan jangan kita lupa jasanya.

Bagi puak-puak peneroka pengkhianat yang dok kutuk Felda selama ni, aku sumpah haram dan tak redha dunia akhirat kalau mereka ambil juga duit durian runtuh tu. Kalau ambik, guna dan makan duit tu biar bahlol dunia akhirat!

Teman pun Anak Felda!

Anonymous,  May 9, 2012 at 8:42 AM  

Macam mana sipir ni ? Dari 1.7billion jadi 5 ribu je

hangkedee May 9, 2012 at 8:52 AM  

Anon8.42.Disebab kamu bengap lah senang di perbodohkan oleh Al jub.apa faedahnya kamu berjubur ada dapat anak?...ketul Taik ada le.

Anonymous,  May 9, 2012 at 8:55 AM  

Bapa ko sorang je ke berdepan dgn harimau, jembalang dan puaka?? Luas mana lot bapak ko punya??

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:00 AM  

Durian dah runtuh tapi sayang kene curi orang macam ko, keje jaja politik pas tu kebas durian orang...lembu

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:01 AM  

Hahaha...apa agaknya nuar nak buat lepas ni. Apa helah nuar, kita sama2 tunggu. Hal Assmin pun dia dok diam je. Takkan habis manis sepah dibuang? Dok sedap pakai laki bini orang tu untuk puaskan nafsu iblis dia. Sama2 kita doakan Assmin kembali ke pangkal jalan dan bertaubat seperti doa ibunya. Tinggal nuar terkonting sorang. Mampus dengan AIDS.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:04 AM  

AIYOYOYOYO...TIMA KASIH BANYAK PEMBAKANG....KERANA PERJUANGAN MU LAH BN UMPORNO MENJADI TAKUT...LIHATLAH BERPA BANYAK HABUAN RAKYAT DAPAT...ALHAMDULILLAH...BILA RAMAI RAKYAT KRITIKI BN UMPORNO...MAKA KERAJAN UMPORNO BN AKAN TAKUT...DAN LIHAT HASILNYE....RAKYAT BOLEH DUIT....MASUKKKKKKKKKKKKKKK....

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:06 AM  

Muka fuckatan memang tak malu. Mulut mengutuk kerajaan dan mulut yg sama juga menyuap duit hasil usaha orang lain. Harammmmmmmm.....

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:07 AM  

Hang kedut, orang suruh belajar ilmu hisab, hang pi belajak hisap kote

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:11 AM  

Hahaha....perjuangan fuckatan??? Are u serious. Dok kondem pagi petang siang malam....sekarang nak cari nama. Hahahaha....balik tengok cermin.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:16 AM  

fungsi pembangkang memang check n balance, bukannya hijack n romance...hahaha

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:16 AM  

hmm..agak2 la brpe la ye puak2 ni dpata nak dibandingkan dengan y pneroka dapat..ntah2 lebih dari lombong emas...kalo brani kabo-kan brpe TSIS dapat...ada brani???
http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/10165-durian-runtuh-berapa-isa-dapat-lombong-emas

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:30 AM  

Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) is clearly employing the lemming logic, directing his poor and pathetic followers down the political precipice and oblivion!
For a man who is HIV positive, yes you heard me right, surviving only on cocktail drugs that only the rich can afford, and just to prolong his life or to borrow some time, this man has nothing to lose. (BarkingMagpie)

-------------------------

Nuar - HIV positif?? Hmmm...patutlah jijah rileks je bila laki dia tutuh pelacur. Rasakan ko nuar. Muka pun dah macam tapai basi.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:37 AM  

Anon diatas itu hari fitnah Felda nak bankrap, alih2 cuba spin pulak ke penyelewengan HAHAHA tak abis2 fitnah. Sudah jelas 15ribu telah disalurkan utk setiap keluarga peneroka dlm 3 fasa. Pertama utk bapaknya, Kedua utk maknye, Ketiga utk anaknye.
Janganlah jakun sangat kiraannya pun sempoi 112ribu peneroka x rm15 ribu = 1.68 billion abis cerita.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:38 AM  

Kalau Isa dapat berapa pun biak pe la yang hang dengki irihati apa hal. Hang tak dapat apa apa kami dapat.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:40 AM  

haha ok la tu dapat 15k...peneroka felda ada jgk sumbangan pada negara..puak fuckatan sumbang apa? sumbang sampah kuning bershit 3 adala.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:41 AM  

Kerajaaan ko menyuap duit rakyat takpe pulak...

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:43 AM  

Politik merepek sengkek

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:45 AM  

ISA pun sama, sebab tu kene sokong pembangkang baru Umno buat keje kuat

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:48 AM  

Bising bising ni cukai dah bayar ke??

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:50 AM  

Rm1.68 billion dengan US 1 billion mana lagi banyak???

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:52 AM  

Desperado politik anjing dan lembu

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:54 AM  

Sikit je tak dapat lah beat 1 billion dollar man... Ciput... 3 bulan habis

Prince of Noob May 9, 2012 at 9:54 AM  

bestnya dapat rm15,000... tak payah susah2 nak suruh org jual dan hisap ganja.

Anonymous,  May 9, 2012 at 9:55 AM  

Janganlah JELAOUS wahai pencacai semua. Dulu masa BR1M pun bukan main bangkang tapi bila sampai masa mak bapak dan kau orang yg berdiri paling depat. Bila orang ingatkan mulalah cakap duit rakyat. Patutnya duit rakyatlah lagi takut sebab mcmana kalau ada rakyat yg tak halalkan kau ambik. Tapi dah muka spongebob kan tanpa rasa malu atau bersalah pagi2 dah tunggu pintu buka. Sekarang pun sama. Peneroka felda yg tak sokong kerajaan patut rasa malu. Tapi kerajaan tak zalim walaupun tau ada yg belot dan ada yg anak dia pencacai. Sendiri sedarlah.

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:01 AM  

APA AYOYOYOYO??? Patut terima kasihlah pd k'jaan. Berbeza dengan projek ladang rakyat Pas, last2 apa yg korang dapat? semua sapu dek kroni atasan buat beli mercedes.

Selama ini track record felda mmg cemerlang, sebab itu mereka tak bimbang bersaing dlm pasaran bebas. Lagipun harapan kjaan mmg tinggi utk meletakkan felda setaraf petronas.

Andai felda berjaya disenaraikan nanti selain mendatangkan untung ia juga dpt meningkatkan keyakinan rakyat dan masyarakat luar terhadap syarikat malaysia sehebat petronas

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:16 AM  

Anon 10.01am PENCACAI TAK TAU APA FUNGSI PETRONAS ATAU FELDA. DIA CUMA TAU LEMBU LEMBU LEMBU. OTAK PUN MCM LEMBU ROBOT IKUT SAJA APA KETUA PENCACAI CAKAP. FIKIR FIKIR TAK MAIN LAH.

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:25 AM  

Pencacai lembu, takkan lah berpuloh tahun bertarung dengan Harimau, Jembalang Tanah, dan Puasa Mak Limah... Ko kata 15ribu cukup.. Cuba ko pergi bertarung dgn rimau tengok?? Ko orang apa tahu, jadi jembalang tahu lah..he he he

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:26 AM  

Apa pulak si samdol pencacai najis N.Ajis ni meraban. 1billion fitnah HAHAHA. Kerja memutar belit fakta mmg kerja bangang. Cuba tanya Rafizi brape kali mau kantoi menipu daaaaa

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:27 AM  

LKTP dah dapat durian runtuh.. LGBT bila lagi?

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:36 AM  

Pencacai N.Ajis jgnlah tunjuk sangat ko tu org Ki iL sgt. Ko ingat diorang buat kerja free ke bahlol diorang pun ada income bulanan dan dpt bonus setiap tahun tu pasal ada yg rumah besar dan dah pergi haji 2-3 kali malah ada yg mampu buat bisnes sendiri mereka aset pling penting dlm hidup.... TANAH.

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:45 AM  

Gomo buang nampak...Ko bukan dapat durian runtuh, tapi pokok durian runtuh....

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:49 AM  

Besar la tu lot bapak dia...
Komen yg bernas dan membina buang rasa irihati aka phd

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:50 AM  

hahahaha..50ribu selayaknya.hasil mereka.pinjam banyak dpt sikit.sapa tanggung?mereka dan keluarga mereka.balance p mana?jeng3..

Ini berikutan urus niaga yang berikut:
1. FELDA akan menjual 59% dari pegangannya sedia ada di dalam FGV (bersamaan 1,208,890,900 saham) kepada pelabur-pelabur baru

2. FGV akan menerbitkan saham baru berjumlah 980,000,000 yang akan dijual kepada pelabur-pelabur baru

3. Harga penyenaraian setiap unit saham adalah RM4.65

4. Dana tambahan yang dikutip oleh FELDA adalah RM4.65 X 1,208,890,900 = RM5.6 bilion

5. Dana tambahan yang dikutip oleh FGV adalah RM4.65 X 980,000,000 = RM4.557 bilion

Jumlah keluarga peneroka FELDA di seluruh negara adalah 112,635 yang berhak mendapat keuntungan dari proses penyenaraian ini kerana tanah-tanah seluas 840,603 ekar yang diusahakan oleh Felda Plantatians Sdn Bhd adalah milik mereka. Tanah ini dipajakkan kepada FGV yang memberi nilaian besar kepada penyenaraian ini. Tanpa tanah yang diambil oleh FELDA atas nama peneroka ini, penyenaraian FGV akan gagal.

woii jumlan dia bg 30% saja yg najib sndiri mengaku.70% lagi disimpan untuk pntadbiran.
hahahhahaahaha..jelaskn nk buat apa sbb rakyat berhak tau duit p mana.


pumpang3 langit bergegar guruh.tgk2 hujan renyai2 saja.

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:53 AM  

Sokong bg menjahanam negara tu syiah punye keje

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:58 AM  

Dorang ni klo layak bayo cukai pon mesti cukai jalan n pintu je...
meroyan je la lebeh

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:03 AM  

Haramkah daily hehehe
awat hang jelouse ka....
Br1m dapat dah?

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:06 AM  

Betul dua tiga bulan dulu aku ingat sorang dapat 200 ribu, rupa nya ciput je, tak padan harga bertarung dgn Harimau, jembalang dan Puaka.. Ce Najib dan Isa bertarung dgn rimau dan puaka?? Mampu ke??

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:10 AM  

Himpun bershit banding himpun imr mana bagus?
oooi meroyan leee xdpt duit brooom hehehe

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:10 AM  

Kalo bagus baik kita banyakan pembangkang

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:13 AM  

Lu tak fitnah gua pun tak fitnah baru betul

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:15 AM  

Yang susah berlambak do

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:20 AM  

Apa salah bagi peneroka lebih sikit, ko orang nak undi dia.

Anonymous,  May 9, 2012 at 11:22 AM  

Alhamdulillah dpt rm15k dari pegi bershit tu pemimpin ko bg brape rm?
mesti ko dpt riban riban kan......

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:01 PM  

Buat spesis2 lahanat Parti Kuat Rogol, PGayR, Fuckaton haramjadah, untuk menjadi kaya raya dan aman sentosa senang saja, jadikan Hero Tamil pare pundek, BABI, Anwar Zionist, peliwat terkutok menjadi PM. Semua nya beres, semua dihapuskan, Toll jalan, air, listrik, beras, tepung, gula, PTPTN, dan lain semua dihapuskan. Inilah untuk orang2 yg bongok nak mampos, bole lah terima, tetapi orang yg ada akal, inilah janji2 Dajjal lahanat, janji bacul Yahudi zionist sewaktu belum dapat apa2, sperti beliau janjikan pendudok Kampong Buah Pala, yg akhirnya semua tinggal janji, kampong tergadai dan pendudok menangis tak berlagu.
Kalau pencacai2 dan penjilat2 juboq Hero Tamil nak menjadi kaya raya, ikut contoh saja Assmin Dayus, hanya menjual lendir isteri beliau hidup dalam kemewahan, gaji yg hanya RM2-3ribu bole mampu beli katil Itali, Kereta Ferrari, rumah besau, jamban besau, wang harami dalam dan luar negara, hanya mempersundalkan isteri.
Janganlah ada anak2 bngsa membesar mengikuti jejak langkah keparat, bngsat, bacul dan dayus pemimpin2 Fuckataon haramjadah. Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhilah dari menyokong dan bersengkongkol dgn spesis2 keparat dan bngsat yg harus direjam sampe mampos.

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:05 PM  

INSYAALLAH KERAJAAN AKAN BAYAR DARI MASA KESEMASA. APA KAU PENCACAI ADA????????. CAKAP BANYAK. SELAMA NI KAU DAPAT APA.

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:06 PM  

Anjing gila.. Najib dah pesan jangan bongkak dgn rakyat, nanti rakyat tak nak undi.... Azmin tu kalo ko kata rasuah pegi lah ke SPRM apa susah...lembu korban pun dia orang siasat... Kah kah kah

kingnek May 9, 2012 at 1:30 PM  

Kecik2 tak nak belajar matematiks atau ekonomiks, dah besar susahkan org, mesti lah jumlah tu dibahagi dgn jumlah peneroka. yg pkr musykil lagi belen 3 bilion lebih ringgit, itu lagi satu tak pernah belajar bisnes kat sekolah, wang yang diberi dinamakan dividen, yang lain digunakan sebagai simpanan atau untuk melabur, kalau semua duit diagih, tinggal apa kan? betul tak pencacai pkr yang sentiasa dengki dan tak pass mata pelaran di sekolah? kalau pjr ambil alih, aku rasa malaydia lingkup dalam 5 tahun! sama macam zaman pemerintah pak lah!

Anonymous,  May 9, 2012 at 4:22 PM  

dnwar hiv ke aids.
kalau aids that mean anwar ibrahim dah sasau

Anonymous,  May 9, 2012 at 6:21 PM  

Anjing yahudi.. Kalau nak dihukum semua kesalahan pemimpin PR alamatnya hilanglah 50% pemimpin atasan Pakatan. Sudah tentu akan ada suara sumbang pembangkang akan kaitkan hukuman itu dgn unsur politik. Penat pulak Najib nak jawab badan hak asasi sedunia nanti. Cara terbaik dedahkan saja semua salah laku biar rakyat sendiri yg menilai. Najib mmg dah baca game PR.
Anti-pro yahudi

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:13 PM  

Aku nak tanya berapa lot sahamyang felda nak bagi percuma kepada peneroka FELDA? Adakah dengan duit 15 ribu tu nak beli saham FGVH ?Tengoklah nanti FGVH akan kata peneroka tak berminat nak beli saham ......maka dijualnya kepada ........pada masa itu apa yang penneroka dapat ?kata najib kalau beli saham dan simpan bolehmakan dividen .......Kepada yang tak beli keranatak ada duit yang cukup maka meloponglah sepanjang 99 tahun ....inilah yang dikatakan rugi bagi pihak penoroka FELDA.Kalau ini pun peneroka tak faham memang lah peneroka ni bodoh bodah belaka dan senang kena tipu.......

Anonymous,  May 10, 2012 at 12:07 PM  

1
1
1
1 HARAM JADAH

Anonymous,  May 10, 2012 at 2:26 PM  

Yang aku pasti kerajaan pembangkang tidak beri hasil pun apa apa kat rakyat..depa hanya nampak kesalahan kerajaan.. Buat apa aku sokong PAS PKR?

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP