Marina Mahathir Elok Berhenti Dari Jadi Anjing Ambiga

Thursday, May 10, 2012



Ada juga sebenarnya beberapa kerat penyokong & peserta BERSIH 3.0 yang non-partisan masih memegang erat kepercayaan bahawa BERSIH hanyalah sebuah NGO yang berniat baik sebagaimana digambarkan melalui 8 tuntutannya yang kelihatan tulus dan murni.

Bab kata orang, mudah terpesona melihat kulit buku dan tajuknya hingga terlupa peri penting isinya perlu dihalusi dahulu sebelum mengotakan niat untuk membeli buku tersebut.

Marina Mahathir adalah antara peserta BERSIH 3.0 yang tergolong dalam kumpulan tersebut, terpengaruh dengan tuntutan yang dilihat bagus dan menarik kemudiannya terjebak untuk mempertahankan segala tindak tanduk BERSIH atas nama kebebasan bersuara, keadilan dan hak asasi manusia.

Menulis dalam blognya pada 08 Mei, Marina meluahkan pendapatnya mempertahankan BERSIH 3.0 sebagai agenda rakyat yang langsung tiada kaitan dengan kebangkitan di negara Arab khususnya yang berlaku di Mesir, Yemen, Libya dan Syria.

Katanya lagi, tiada alasan untuk dibimbangi tentang kemungkinan BERSIH 3.0 bertukar menjadi kacau bilau seperti yang terjadi di negara-negara Arab tersebut.

Itu kata Marina yang kita ketahui kerap bergiat aktif bersama pelbagai NGO, berfikiran sedikit liberal & terbuka tapi naif soal sepak teranjang dunia politik sekalipun ayahnya, Tun Dr Mahathir Mohammad adalah tokoh politik terkenal tanahair.

Sebenarnya ternampak jelas, Marina samaada lurus bendul atau sebenarnya sudah terjerat dalam mainan politik pembangkang hingga terpaksa mencari dalil dan hujah untuk menghalalkan penglibatan dalam kerusuhan yang tercetus gara-gara BERSIH 3.0

Hakikatnya apa yang berlaku 28 April lalu hanyalah lanjutan kepada cubaan pembangkang yang mahu meng'tahrir'kan Dataran Merdeka sebagaimana diterjemahkan melalui perarakan anti-PTPTN yang diadakan pada 14 April 2012 yang kemudian meleret menjadi perkhemahan siang malam di sana selama beberapa hari.

BERSIH 3.0 temanya 'Duduk dan Bantah' manakala penegasan oleh Pengerusi Bersama BERSIH 3.0, Datuk S. Ambiga sehari sebelum perhimpunan berlangsung ialah mereka hanya akan duduk dan bantah di kawasan yang sehampir mungkin dengan Dataran Merdeka tanpa melanggar atau mengalih pengadang jalan yang didirikan oleh pihak polis dan DBKL.



Jika BERSIH 3.0 berniat tulus ikhlas untuk mengadakan perhimpunan aman tentu saja sebaik arahan oleh Ambiga yang mahu peserta bersurai maka semuanya berakhir begitu saja tanpa sebarang kejadian yang tidak diingini.

Namun apa yang berlaku ialah perhimpunan diteruskan dan berlakunya serbuan peserta ke arah Dataran Merdeka selepas Anwar dan Azmin berbalas isyarat yang kemudiannya diikuti dengan tindakbalas pihak berkuasa untuk menyuraikan serbuan tersebut.

Malah ucapan Azmin Ali kira-kira sejam sebelum keributan berlaku jelas membayangkan hasrat pembangkang yang mahu mengepung dan menawan Dataran Merdeka - satu bukti nyata mereka mahu menjadikan Dataran Merdeka sama seperti yang berlaku di Dataran Tahrir.

Begitu juga ucapan Anwar Ibrahim sebelum masuknya waktu solat Zohor yang mahu peserta BERSIH 3.0 menuju masuk ke Dataran Merdeka - bukankah itu terbukti membelakangi arahan mahkamah yang memerintahkan supaya tiada perhimpunan di adakan di kawasan tersebut.

Arahan mahkamah akhirnya dicabuli, undang-undang dilanggar dan harta benda awam dijahanamkan dan anggota polis dicederakan - realitinya perhimpunan aman yang kononnya memperjuangkan ketelusan dan keadilan sebagaimana digambarkan selama ini oleh BERSIH dan pembangkang, sebetulnya hanyalah tong kosong yang dipukul bertalu-talu bunyi kuat tapi isinya zero tiada manfaat.

sumber Beruang Biru


Psssttt... Marina ni sejak dulu memang dah Sewel....Gila meroyan


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

29 comments:

Anonymous,  May 10, 2012 at 6:28 PM  

Eh kalau nak tawan putrajaya apekehee nye datang KL, yop?

pening kepala teman

Anonymous,  May 10, 2012 at 6:29 PM  

Boring lah subject Sejarah ni, banyak pihak mengaku betul... Marina anak Mdir yang bijak tu ada versi sendiri... Mungkin dia betul.

Anonymous,  May 10, 2012 at 6:31 PM  

Woi gomo...kami mahukan video sex Marina.BUkan artikel pasal BERSIH.Bodoh punya bloger..bukan blog lu blog lucah ke?KALU xde video sex Marina, video sex CSL pun xpelah...janji bertepatan dgn pemikiran UMNO=Porno..

Prince of Noob May 10, 2012 at 6:35 PM  

marina bila sokong bersih, dosanya telah suci oleh penyokong pr... sama jugak la hassan ali bila kena pecat dari pas, dosanya telah suci oleh penyokong umno

Anonymous,  May 10, 2012 at 6:43 PM  

anak bekas orang no satu dalam umno pon dah
macam gitu dah....

apa nak dikata...

Anonymous,  May 10, 2012 at 6:46 PM  

Keep it up gomo...manusia memang bermacam ragam dan asam...

Anonymous,  May 10, 2012 at 6:48 PM  

Woi gomo...kami mahukan video sex big mama(rosmah).BUkan artikel pasal BERSIH.Bodoh punya bloger..bukan blog lu blog lucah ke?KALU xde video sex big mama(rosmah) , video sex ajib pun xpelah...janji bertepatan dgn pemikiran UMNO=Porno..

Anonymous,  May 10, 2012 at 7:13 PM  

Gomo bila lagi?

Anonymous,  May 10, 2012 at 7:13 PM  

6.48
ko tanya abang sayang
pasti memenuhi nafsu anuar & azmin ko tu...

Anonymous,  May 10, 2012 at 7:33 PM  

Bersih 3 disertai oleh mereka yang mempunyAi agenda masing-masing. PAS rasa macam demo hudud sebab tu rasa kalau mati kira syahid. DAP pula ada rahsia sendiri. PKR pula ada agenda yang lebih besar. Yang lain hanya pak turut. Masing-masing tak jelas apa yang diperjuangkan.

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:05 PM  

May 10, 2012 6:48 PM <-- Video mak pak hang pun aku tingin nk nengok gak...suruh papagomo uploadkan sekali

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:19 PM  

Eh bingai lu buat lah video sex lu sendiri.gile sex betul lu nih! ! !
Lu mintak lu punye anugerah tutuh
lu sambil lu punye bini rakam aksi
lu. Lepas tu lu bagi gomo. Bolehlah
kita ramai2 tengok..amacam bleh!!??

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:20 PM  

Jangan main2 bro panggil anak dia anjing...pm pun takut ngan dia...

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:26 PM  

Bersih 3. Ada parti dikudakan oleh individu tertentu. Tapi parti ni rasa dia yang memperkudakan orang itu. Masing-masing syok sendiri. Macam Tuk Guru, dia tak suruh gi demo rusuhan. Patut pesan lah awal awal gi duduk je lepas tu balik.

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:32 PM  

may 10...6.48....lu rakam lu pya video sendiri,klu x de rakam mak bapak lu pya vdo.... kasi PAPA GOMO,jd ramai2 blh tgk....gila sex btul ko ni...lu pn sama cam anwar aljuburi n assmin....

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:41 PM  

macam ibu ayam gila sepera!

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:45 PM  

heran betoi..kalau x bersih lagi, dah tentula negeri yg pembangkang dpt tu kepunyaan bn masa pru 12 lepas.....apa punya mangkuk

Anonymous,  May 10, 2012 at 8:51 PM  

pencacai pkr dah takda modal..
takda idea nak counter...dia keja mintak video seks je..

iskisk..kesian..
nilah akibatnya menyokong pemimpin yg kuat seks...ahli tegarnya pon dah jadi gila seks..

Anonymous,  May 10, 2012 at 9:05 PM  

Baru tadi keling keling berarak berdemo kat Shah Alam, takde pun kena water canon, takde pun teksi marah jam, tak de pun ko kisah, ko diam je.... Tu hari mamak mamak Umno buat demo kacau kat Penang ko diam je, tak de pulak polis buru... Ni Marina sokong bersih je ko kata anak Mahadir tu biol... Tapi dia tu ahli umno gak...

Talhah May 10, 2012 at 11:37 PM  

Kepada Anonymous May 10, 2012 6:31 PM dan 6:48pm yang saya jangka orang yang sama

Merujuk kepada kedua-dua Post Cikencik (saya guna Cikencik sebab tak tau gender kamu - sebab kamu guna anonymous - maka saya guna sembah salam Cikencik dari perkataan Cik dan Encik yang sesuai untuk kedua-dua gender. Cikencik juga baru saya cipta untuk digunakan kepada mereka yang benar-benar ada dua alat sulit atau khunsa tetapi tidak mau merujuk kepada jabatan agama untuk pengesahan jantina. Juga sesuai pada orang yang suka maki hamun tetapi guna Anonymous sahaja - mungkin termasuk dalam sedikit alat jantinanya atau terkecut kalau guna nama betul sebab kerisauan atau ketakutan melampau)

Merujuk kepada penyataan berikut:-

'Woi gomo...kami mahukan video sex Marina.BUkan artikel pasal BERSIH.Bodoh punya bloger..bukan blog lu blog lucah ke?KALU xde video sex Marina, video sex CSL pun xpelah...janji bertepatan dgn pemikiran UMNO=Porno..'

_________________________________
Di bawah sambungan/ link untuk artikel berkenaan seks yang sesuai dengan kehendak Cikencik. Sila ke pautan yang diberikan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_sexual_jurisprudence

Disebabkan Cikencik ni rasanya agak sederhana pemikirannya maka artikel dari wikipedia amat bersesuaian sebagai pengenalan untuk topik yang Cikencik dambakan dari Papagomo. Tambahan pula dari gaya penulisan Cikencik umur matang Cikencik saya tidak dapat pastikan- mungkin sekitar 15 tahun baru baligh mungkin jika lelaki. Maka tulisan atau pendapat-pendapat yang lebih berat tidak perlu didedahkan dahulu kerana takut Cikencik trauma pula. Menurut Freud pengalaman traumatik terutamanya dari seksualiti boleh merubah citarasa seks seseorang. Takut-takut Cikencik yang rasanya belum matang penuh ( saya ulang pendapat umur ni dari permerhatian saya atas tulisan Cikencik di sini pada pukul 6:31 dan 6:48 pm 10 may 2012) akibat membaca topik-topik yang berat menjadikan Cikencik seorang Homoseksual pula nanti. Ataupun jika Cikencik memang sudah homoseksual terjadi seorang yang straight. Jika straight Anwar tak suka pulak. Nanti terlepaslah peluang Cikencik untuk menjadi tukang bancuh kopi Anwar.

Sekian. Terimaksih. Jangan lupa ke link yang saya berikan. Saya jamin link tersebut amat bermanafaat. Dapat pahala rasanya jika kita membaca dan memahami artikel tersebut secara bersungguh-sungguh. Insyallah.

Sekali lagi linknya di sini. Hanya copy-paste ok?

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_sexual_jurisprudence

Anonymous,  May 11, 2012 at 7:19 AM  

oleh kerana demo itu tidak menjejaskan kedudukan PM, maka ia dibolehkan

tapi jika sebaliknya....
maka anda ta'wil lah sendiri..

wak

Anonymous,  May 11, 2012 at 10:36 AM  

marina mahathir melayu bangsat!

berlagak nak jadi pejuang kebebasan katanya!

g mampuslah!

bapak kau jadi presiden umno yang kau kata korup tu apa kes?

kau membesar pun makan gaji dari gaji ayah kau yang jadi PM dari parti yang kau benci iaitu BN!

kau cakap tak serupa bikin!

dari kecik sampai besar kau makan duit rakyat!

kau betina hipokrit!

Anonymous,  May 11, 2012 at 11:05 AM  

Dia salah pilih kawanlah tue..kecian kat dia nie... mungkin dia kecewa kerana x berjaya macam adik2 dia kot..blog papagomo nie sering dilabel blog lucah/porno oleh pencacai2 pr tetapi mereka lupa pelakon2 porno tue semua pelakon dari mana??? hehehe...kalau playboy tahu nie confirm diorg minta kebenaran untuk jadi pengedar hahahhaha

Anonymous,  May 11, 2012 at 2:44 PM  

Anon 9.05 SDR SILAP FAHAM.
500 KELING DEMO DEPAN PJBT SUK TIDAK LANGGAR PERINTAH MAHKAMAH NAK BUAT NGAN SEMBUR AIR MALAHAN POLIS PUN TAK ADA DISITU.

BEGITU DEMO D PENANG MEREKA TIDAK LANGGAR PERINTAH MAHKAMAH.

KEDUA2 DEMO TERSEBUT TERTAKLUK DIBAWAH UNDANG2 BARU DEMO AMAN DAN MEREKA TIDAK MEREMPUH BARISAN POLIS DAN MEROBOH SEKATAN POLIS SEPERTI DILAKUKAN OLEH UNIT AMAL PATI AJARAN SESAT. KENALAH SEMBURAN NASIB BAIK BUKAN SEMBURAN AIR KENCING KERANA SOKONG PARTI KENCING RAKYAT. PAS NI BETUL2 KUDA TYUNGGANGAN DAH BACA APA KAPAL POOSING KATA KPD HJ HADI..KAPAL POOSING SURUH HADI TUTUP MULUT.

KUDA TUNGGANGAN DAHHHH.

NEXT TIME POLIS MALAYSIA KENA IKUT MACAM POLIS D INDONESIA GUNA SEMBURAN BERWARNA..LAGI BEST

Anonymous,  May 11, 2012 at 2:48 PM  

Marina Mahathir dari muda lagi sudah liar kesian Tun M dapat anak cam ni..

Anonymous,  May 11, 2012 at 3:57 PM  

Ala apa nak pelik,marina ni mmg pro Hindu skit,ex husband die pun Hindu gak,so wajiblah die pro ambiga..satu kapal..kelaut..

Anonymous,  May 11, 2012 at 4:56 PM  

Hidup Dap, Hidup Marina, Hidup Bersih..ko lain pi mampus ya

Anonymous,  May 11, 2012 at 4:57 PM  

Hidup Dap, Hidup Marina, Hidup Bersih..ko lain pi mampus ya

Anonymous,  May 12, 2012 at 8:53 AM  

kenapa bising2 ni...
marina sokong bersih bukan sokong pembangkang....
x kan itu pon dah takut..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP