Najib Razak Buktikan Felda Tidak Bangkrap Sepertimana Dakwaan Pembangkang

Tuesday, May 8, 2012


"Fitnah Pembangkang Sebelum Ini"

Pembangkang cukup hebat dalam menfitnah Najib Razak dan kepimpinan Barisan Nasional terutamanya UMNO. Dan FELDA merupakan sasaran utama mereka Pakatan Pembangkang yang mana cuba menghasut warga Felda agar anti Kerajaan.

Hakikatnya Kerajaan Barisan Nasional sentiasa menjaga warga FELDA dari masa ke semasa sejak dulu hingga kini. Dan hari ini Najib Razak mengumumkan satu Durian Runtuh buat peneroka FELDA.

8 Mei 2012 - Perdana Menteri mengumumkan durian runtuh berjumlah RM 1.689 bilion kepada 112,000 warga peneroka FELDA.

Jumlah tersebut lebih besar jika dibandingkan dengan jumlah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), yang diberikan oleh kerajaan.

Mengikut Fasa 1, setiap keluarga akan menerima RM5,000, hari ini diikuti dengan fasa ke-2 berjumlah RM5,000 kepada setiap isteri peneroka. Fasa 3 pula wang berjumlah RM5,000 akan diberikan kepada setiap peneroka generasi kedua FELDA (anak-anak peneroka).

Setiap keluarga bakal menerima wang berjumlah RM15,000 dan ini belum termasuk pemberian saham FGVH.

Sumber KL POS


Psssttt...Tak sia sia perjuangan Almarhum Tun Abdul Razak sebelum ini

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

46 comments:

Anonymous,  May 8, 2012 at 6:14 PM  

Kalau felda bengkrap gak..abiship la

Anonymous,  May 8, 2012 at 6:20 PM  

Berdasarkan prospektus penyenaraian, dana yang akan dikutip oleh FELDA selepas penyenaraian berjumlah RM5.6 bilion, tetapi Najib hanya mengumumkan sejumlah RM1.689 bilion akan diagihkan kepada kira-kira 112,000 peneroka…

Anonymous,  May 8, 2012 at 6:25 PM  

Anonymous said...
Berdasarkan prospektus penyenaraian, dana yang akan dikutip oleh FELDA selepas penyenaraian berjumlah RM5.6 bilion, tetapi Najib hanya mengumumkan sejumlah RM1.689 bilion akan diagihkan kepada kira-kira 112,000 peneroka…
----------------------
ni tentu nak di jadi isu .WOTAK PEMBANGKANG.

takan semua nak dibagi abis nak buat modal pusingan projek NAK KOREK KAT MANA.

Anonymous,  May 8, 2012 at 6:28 PM  

"Mungkin peneroka bakal dibayar durian runtuh tunai. Sumbernya dari Felda yang bakal memperoleh RM5.62 bilion tunai. Kalau peneroka diberikan RM10,000 seorang, jumlahnya RM1.13 bilion. Ini tidak berbalau kerana nilai tanah Felda Plantation Sdn. Bhd. sudah jauh lebih besar. Kalau diagihkan kesemua RM5.62 bilion itu, peneroka bakal mendapat RM50,000 seorang. Kurang dari RM50,000 seorang bukan durian runtuh namanya. Kebenarannya ialah, Felda tidak mungkin membayar jumlah ini."


1.tu diatas tu!!analisa orang yang ada akai sikit!!
2.siannnnn kat puak-puak felda!!dok berkurun kena tipu dengan puak umno!!

awi May 8, 2012 at 6:39 PM  

wakakakaka... kena tipu lg... pandai2 umno ni .. kalau nk cekek duit rakyat meme pandai.....lepas tu kalau felda bankrup tanah tergadai... shit punya umno...

Anonymous,  May 8, 2012 at 6:44 PM  

Korek kat lobang kunyit ko lah

Anonymous,  May 8, 2012 at 6:54 PM  

Hekeleh.. Apakebenda la lu orang ni. Dulu kan main lagi lu org ckp felda bangkrup la. Hutang banyak la. Asset kena curi la. Skang bila krajaan umum bagi duit 15k satu family lu orang ckp plak tak cukup. Patutnya 50k la apa la. Kan felda bangkrup mana bleh bayar kat peneroka... Kwang kwang kwang kwang
lu org dlm kepala mmg ada taik babi la. Dahlah tu ada virus JE plak tu. Tak tau malu. Sesuka jek buat statement. Poooorah cit...
Kah kah kah kah. Baik korang pegi tanya kat krajaan negeri kedah tu. Apasal kolej kuin naikkkan kos satu subjek dari pada RM60 satu jam ke RM200 /1 jam. Konon nak bagi pendidikan free. Free kebenda. Makin naik lagi adala. Kwang kwang kwang
Berangan jekla korang ni. Kah kah kah kah.

Wei.. Baik ko gi tengok dan counter check pemimpin2 korang tu. Pi tgur n btulkan apa yang tak btul. Jgn jdi prasan pandai tp sebono eh bodoh bongap. Kah kah kah kah

7242

Juara Wira,  May 8, 2012 at 6:54 PM  

ckp la apa nak ckp..ada sape kisah??? yg pasti yg dok ckp tu bkn warga felda pun...bg sikit ke banyak bkn masalahnya...yg penting niat nak bg...cuba klu pm just nak list felda kat bursa saham tanpa apa2 imbuhan...ada sape peduli??? time tu lidah ni mesti ckp..felda tersenarai tp apa peneroka dapat???ni bila ada habuan dikatakan sikit..saja nak raih populariti....akai binggai...tahan la dari nuar juburi...

1st..janji kat penduduk kg buah pala..ini hari menang lps 1minggu masalah selesai.....ada selesai???
2nd..16sept kerajaan akan jatuh ketangan pembangkang...ada tumbang???
3rd..pilihanraya yg adil dan demokrasi...amacam ngan pemilihan parti sendiri???

ni dah janji malam menang pru13 esok lps angkat sumpah minyak turun???tol hapus???ptptn hapus??? hahahahaaha!!!monyet pun susah nak percaya la...dah bnyk sgt bukti dia ni penipu..tp masih ada yg dok menaruh harapan..takpe la itu hak masing2..tp yg masalahnya benda baik yg dah terbukti dpn mata mcm ni pun masih nak pertikai??? sian....dah terkedu...

Alhamdulillah.... syukur pada yg ESA..dan pada kedua arwah ibu bapa saya yg memilih untuk menjadi peneroka...dan rezeki ini dikongsi kami adik beradik...

Talhah May 8, 2012 at 7:03 PM  

Kepada Anonymous, May 8, 2012 6:28 PM

Merujuk kepada penyataan saudara
"
1.tu diatas tu!!analisa orang yang ada akai sikit!!
2.siannnnn kat puak-puak felda!!dok berkurun kena tipu dengan puak umno!!"

Itu analisa orang yang bodoh. Jahil. Yang tak tau apa-apa. Yang tidak pernah ambil kertas Corporate Finance, yang tak tau apa-apa pasal penyenaraian, yang tak tau apa-apa hal-hal syarikat dan saham, tak tahu kenapa sesuatu syarikat itu disenaraikan, analisa yang bodoh yang lebih bodoh dari terlalu bodoh sampai tak ada perkataan yang sesuai lagi dah nak cakap. Buat Malu je.

Saya cadangkan saudara pergi belajar balik ABC bermula dari huruf "O" balik semuala sebab pada saya saudara amatlah bodoh dan dari pos saudara, saudara nampaknya yang pandai sampai huruf "N" sahaja. (Mungkin Cikgu anda cakap " N£ untuk apa murid-murid? dan anda JAwab N untuk Nik Ajis. Cikgu anda terkejut lalu mati - sebab tu anda hanya pandai sampai huruf "N" sahaja)

Minta maaf saya cakap Ikhlas dan DEMI ALLAH serta kerana ALLAH saya cakap di sini saudara memang bodoh pada pandangan saya. Tolong lah belajar sikit sebelum buat Komen. Belajar lah sikit-sikit pasal syarikat, apa itu saham, apa itu penyenaraian, dan lain-lain. Tolong la belajar selepas saudara dah khatam huruf "O".

Saya telah di zalimi oleh saudara sebab tekanan darah saya naik betul sebab terbaca dan tak sangka ada orang bodoh macam saudara ni. Maka Doa saya makbul. Maka saya doakan saudara diberikan Ilmu yang manafaat oleh Allah s.w.t.

Ikhlas

Anonymous,  May 8, 2012 at 7:05 PM  

Abang awi..bila nak pegi mongolia ni?ade tempat lagi?tak pegi perancis sekali ke?

Anonymous,  May 8, 2012 at 7:06 PM  

Kwang kwang kwang. Kejap kata felda dah bangkrup. Kerajaan bagi bonus kat warga felda kata krajaan tipu lak.
Balik makan taik la ko.

7242

Anonymous,  May 8, 2012 at 7:07 PM  

Antara ilmu Allah adalah tidak mengata orang lain bodoh...

Anonymous,  May 8, 2012 at 7:17 PM  

Sekiranya pendapat dan komen berdasarkan fakta walau pun kurang tepat mmg tak patut mengata org itu bodoh.
Tetapi kalau pendapat dn komen di beri brdasarkan nafsu dan kepentingan sendiri tidak di kata bodoh pun tuan punya badan dah menunjukkan kebodohan sendiri.

7242

sOstai May 8, 2012 at 7:31 PM  

pasal dia tak dapat tu yg hangin satu badan tu.. pastu ckp duit rakyat la apa la.. tu duit felda khas untuk warga felda yang dah bertungkus lumus kerjakan tanah hutan untuk sara family hidup sampai berjaya skolah kan anak2 masuk uni.. aku pun bukan warga felda, aku tak dapat tapi aku ada sedara mara warga felda..sikit pun aku tak cemburu..sbb aku tahu itu rezeki Allah pada dia.. bersyukur lah apa yg ada sekurang2 aku tak merempat..dan aku tau org yg bencikan kerajaan pun bukan merempat tetapi tetap xbersyukur nikmat..

Lagubestbest May 8, 2012 at 7:32 PM  

Orang felda taraf2 pegawai bank dah pendapatan diorang. Bezanya mereka tak dok di bandar dan tak pakai baju kemeja.

razifyahya May 8, 2012 at 7:46 PM  

Tahniah dato seri najib beri wang pada peneroka felda..arwah ayah saya berkhidmat sebagai pegawai kerajaan di pejabat tanah selama 35 thn tapi sebidang tanah anugerah pun tak dapat walaupun permohonan dibuat..orang felda tetap dapat tanah 10 ekar..sampai sekarang maseh dapat imbuhan..anak2 felda pun dapat merasainya..ibu saya dapat pencen seribu lebih sebulan tapi apabila da meninggal anak2 tak dapat apa2..tiada tanah..cuma peninggalan harta ilmu dimana anak2 dapat bekerja dengan gaji yang sederhana dan juga yang selesa.Tp kami terpaksa membeli harta tanah sendiri..tiada bantuan..kami adik beradik da 20 thn lebih membayar cukai..segala2nya kami buat sendiri dgn berjimat cermat..apa ada dengan gaji 5k kalo isteri x bekerja dan dgn 5 org anak..Dato seri najib patut lebih adil..meluat jugak bila baca utusan malaysia yg crite pasal warga felda ni..kenapa dato seri najib kena pikir generasi kedua dan ketiga..rakyat lain pun ada generasi kedua dan ke tiga..henti2kan bermanja pada felda.. tak perlu lebih2..ramai lg org perlu perhatian di luar sana tu..

Anonymous,  May 8, 2012 at 7:50 PM  

Sapa cakap orang felda tak pakai baju kemeja...suka hati ko je...orang felda pun moden la..ade yg pakai bmw,merc...ko?

Prince of Noob May 8, 2012 at 8:05 PM  

dia macam ni la... buat masa sekarang mmg byk untung dan durian runtuh. dan kemungkinan besar felda akan untung dan berjalan cam biasa... tapi still kemungkinan utk rugi tu ada. so kalau rugi, akan timbulla benda2 yg tak diingini dan secara tak langsung melibatkan juga peneroka2 yg join saham tu.

Abd Razak May 8, 2012 at 8:21 PM  

kepada pengkritik diatas yang sedih kerana arwah bapanya bekerja di pejabat tanah saya harap bersabar dan jangan iri hati kepada sesiapa pun yang di anugerahkan rezeki dari allah tu.bukan kah rezeki itu dari allah dah menjadi kettentuan alaah dan hak allah kepada siapa dia memberi lebih.sedangkan arwah bapa kau bahagia semasa bertugas tampa bersabung nyawa berbanding anggota kerajaan seperti tentera yg cerdera dan mati di era 80an dulu.kalau arwah bapa awak kurang rezeki masih ada yang kekurangan rezeki malah lebik teruk dari arwah bapa kau tu.
ternyata kau seorang yg iri hati terhadap orang lain.

capt razak
dalam tentera laut aku hanyalah lain2 anggota(private cabuk) tapi dah bersara tak pulak iri hati dengan orang kaya

taiklaorangpas May 8, 2012 at 8:54 PM  

Kepada >>> razifyahya

Kalau tuan hamba nak tanah datanglah berkhidmat di pejabat tanah di negeri Kelantan di bawah pimpinan PAS taik.Bukan setakat sebidang tanah lu boleh dapat Kalau lu sokong PAS n kerja di Pejabat Tanah Kelantan,satu Gua Musang pun lu blh dapat.Janji lu sokong PAS.Lu blh rampas tanah orang sebab lu sokong PAS.Lu boleh kenakan bayaran Proses yg tinggi utk proses permohonan rakyat utk dapatkan geran tanah.Duit tu boleh lg lu buat beli tanah...boleh tmbah koleksi tanah lu.Kalau tak percaya datnglah sendiri di Pejabat Tanah Kelantan.

Yg benar

Aku Ore Klate...

Bicara Kelantan May 8, 2012 at 8:56 PM  

http://bicarakelantan.blogspot.com/2012/05/felda-bangkrap-buu.html

Singgang May 8, 2012 at 9:06 PM  

Kepada pengomen dungu kat bawah ni...
Anonymous said...
"Mungkin peneroka bakal dibayar durian runtuh tunai. Sumbernya dari Felda yang bakal memperoleh RM5.62 bilion tunai. Kalau peneroka diberikan RM10,000 seorang, jumlahnya RM1.13 bilion. Ini tidak berbalau kerana nilai tanah Felda Plantation Sdn. Bhd. sudah jauh lebih besar. Kalau diagihkan kesemua RM5.62 bilion itu, peneroka bakal mendapat RM50,000 seorang. Kurang dari RM50,000 seorang bukan durian runtuh namanya. Kebenarannya ialah, Felda tidak mungkin membayar jumlah ini."


1.tu diatas tu!!analisa orang yang ada akai sikit!!
2.siannnnn kat puak-puak felda!!dok berkurun kena tipu dengan puak umno!!

-------------
Salam bro...aku rasa ko ni belajar sampai SRP je kot....ataupun mmg ko jenis tak amik tau langsung pasal business..
Kesian aku tengok org melayu bodoh gile macam ko ni...
Nak tanya ko pernah ke ikuti penyenaraian syarikat lain sebelum Felda buat...kat Malaysia ada lebih 1000 syarikat tersenarai kat Malaysia dan tiap2 tahun ada syarikat baru senarai....ko pernah ikuti ke?....dari cara ko post confirm ko tak tau apa pasal listing ni....mmg zero...takyah la aku nak explain lagi jauh pasal PE, balance sheet etc....terus otak ko jem...
Bawa2 la membaca sikit...tambahkan ilmu di dada....jangan suka diperbodohkan.
Simple tips la aku bagi...ko compare penyenraian felda dengan com yang baru2 senarai sebelum ni...i.e MMHE,PCHEM,,,Bumi Armada...apa yg derang buat dgn duit tu....tapi aku tau...ko takkan cari punya sbb otak ko mmg dah beku...company kat atas tu pun ko tak pernah dgr....
Rasa nak menangis aku ada lagi insan bodoh nak mampus tapi berlagak pandai ni....
Kalau komen ko ni aku bagi kat Lim Guan Eng...sure dia tergelak besar....sadis2....

Anonymous,  May 8, 2012 at 9:31 PM  

kata la apa pun.org bg kita ambil.lepas tu pangkah fuckatan...itulah realitinya skrg.
cuma aku nak layan pono je...mana pono gomo?

Anonymous,  May 8, 2012 at 9:58 PM  

bagi statement pon dah ok dah..

mengatakan bodoh pada orang lain...itu x perlu

Anonymous,  May 8, 2012 at 10:03 PM  

APA NAK DIHERANKAN TAJUK MUKA DEPAN SUARA KELDAIAN...HANYA KELDAI2 JER YG PERCAYA...TAPI...ADA SATU TAJUK YG MANA SAMPAI SEKARANG PON MASEH ADA KELDAI2 YG PERCAYA...TAJUKNYA..."16 SEPTEMBER 2008 : ROAD TO PUTARGJAYA : I HAVE THE NOMBOR EKORG "...KEH KEH KEH

Anonymous,  May 8, 2012 at 10:07 PM  

xpayah berbalah bro...

baca elok2 ayat dia...

kau dok felda mana bro...,
aku dok felda sungai mas kota tinggi

Anonymous,  May 8, 2012 at 10:24 PM  

Awi bodoh bebal dengki busuk hati!!!

zam May 8, 2012 at 10:33 PM  

7242. Lu betul bro. heee.... jenis bangsat pada org melayu org mcm ni lah. Org lain buat tak pernah elok. ketua dok stim dlm jamban elok pula heee....

Anonymous,  May 8, 2012 at 11:24 PM  

jeles aku dgn felda tapi jgn salah faham.. bukan dengki tapi tumpang gembira dgn kejayaan felda skrg..

memang patut pun kerajaan jaga diorg ni sbb bukan senang nak jadi senang mcm skrg ni.. aku tau bertapa susahnya generasi dulu berusaha sama2 membangunkan felda.. dan memang patut generasi skrg menerima hasilnya...

bagusnya kerajaan yg sentiasa mengambil berat dan menjaga masyarakat felda dari dulu hingga skrg...

cuma nak tanya sikit sejak bila pulak pihak pembangkang ni ambil berat tentang felda..?? apa jasa dan sumbangan diorg ni pada felda..??

Anonymous,  May 8, 2012 at 11:53 PM  

Suara keadilan mmg keje buat fitnah.layak buat tisu jamban azmin akhbar ni. wei puak pencacai pakatan rakyat,suh anwar bg kat ketua keluarga felda 5k satu keluaga, dula anwar dah kebas 30 billion duit rakyat. org pulau pinang lg kesian,pecaya anwar ngan DAP nak mansuh tol sg nyior 50sen je, sampai skarang x buat lg. kesian sbb 50sen penangdpt kat DAP bangsat ni

Anonymous,  May 8, 2012 at 11:58 PM  

apa2 hal pon, kita jangan terlalu cepat terpesona...

seperti orang pemancing ikan....

memberi makan dia kepada ikan itu,
adakah itu tanda dia sayang pada ikan itu..

tentu anda semua lebih arif dalam hal ini...

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:02 AM  

yeke.ahaks..mane baik?bg details uahh..

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:04 AM  

zam..sahabat karib kau pashit mana...

sambung lagi lah kerja amal dia

janga taubat dan berhenti kecuali mati...

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:41 AM  

talhah u r the best. btw tak baik ckp org bodoh patut ckp diorg ni baghal,keldai dan bengap. felda dpt duit korg dpt apa?keldai suda jeles

Anonymous,  May 9, 2012 at 12:42 AM  

felda wujud bukannya baru dua tiga tahun tapi sudah puluhan tahun...

jika tak ikhas dah lama masyrakat felda ni hidup merempat hingga sekarang ni tapi kebenaranya generasi sekarang mempunyai taraf hidup yang lebih baik dari yg diluar sana... sbb tu baru sekarang ada yang cuba nak ambil berat.. tapi semuanya tipu muslihat..

dah terang2 depan mata pihak yang mana banyak membantu dan pihak yang mana pulak yang akhir2 ini cuba nak menunjuk hero tapi kenyataannya langsung tidak mempunyai jasa tapi hanya pandai membuat janji2 palsu utk merosakan kemakmuran warga felda yg telah dikecapi selama ini..

perumpamaan yg dibagi tu langsung tak layak digunakan atau diambil manafat darinya..kosong...

kebenaranya kerajaan dulu yg mewujudkan felda... felda terus dibela sehingga kini oleh kerajaan sekarang.. terimakasih kerajaan dulu kini dan selamanya

akusokongPKR,  May 9, 2012 at 12:56 AM  

Najib Kantoi Lagi!
PENEROKA FELDA BERHAK MENDAPAT RM50,000 SATU KELUARGA, BUKANNYA RM15,000.
bend membolot kekayaan sesama diorang, sedang rakyat diberikan hampas dan imbuhan kecil.

Anonymous,  May 9, 2012 at 1:17 AM  

pusing lagi wahai pecacai...

bodoh.. otak ada letak kat lutut..

hehhehe..kasian cakap macam org gila.. kasian nengok puak2 cai ni..

Anonymous,  May 9, 2012 at 1:18 AM  

itu kerajaan dulu dan pemimpin yg terdahulu
x seperti pemimpin kerajaan sekarang...

pemimpin kerajaan dulu sibuk bagi tanah pada orang melayu..

pemimpin sekarang sibuk "rampas" tanah orang melayu..

Anonymous,  May 9, 2012 at 1:25 AM  

aku dok felda sungai mas, kota tinggi johor..

kau dok felda mana....

amirsp,  May 9, 2012 at 3:06 AM  

salam...seronok juga aku baca komen pasai felda ni...tapi apa pun aku nak ucapkan tahniah kpd kerajaan dan peneroka...

bab ni aku nak komen sikit ja,tentang perkataan bodoh ni...
bg aku perkataan bodoh ni kalau nak diikutkan memang la kasar...tp bg aku kasar lagi kalau orang yang tau agama selalu membodohkan orangf lain...contohnya ustaz azhar idrus...yang tu pasai apa tak ada orang komen.ooooo mungkin pasai dia ustaz kot....
itu ja...

Anonymous,  May 9, 2012 at 3:18 AM  

Bkn maen lg puak pakatan kencingkan rakyat mainkan isu ye.....itu je klebihan yg diorg ade je ye...nk hasot org FELDA plak dgr ctenye btol ke tdk ni ye?

Anonymous,  May 9, 2012 at 7:46 AM  

Apa plak najib yang kantoi. Dia dh kotakan janji dia apa. Bukan korang ke yang kantoi. Dulu bukan main lagi ckp brdegar2 kata felda di ambang kebangkrupan. Skang bila krjaan bagi bonus 15k sekeluarga ko plak kata patutnya dpt 50k.
Woi encik akusokongpkr... Org bangkrup jgn kata 15k... 2 ringgit pun tak mampu byr tau tak. Kelakar la ko ni. Sedri tunjuk taik pastu sndiri makan taik. Sdp sgt ke taik tu. Kwang kwang kwang...
Dah2 lah tu nak spin. Kot mana pun ko spin tetap taik tu masuk mulut ko balik..... Kah kah kah kah kah wraghhh kah kah kah kah.

7242

Anonymous,  May 9, 2012 at 10:03 AM  

entah bangang punye manusia,klu dah pembangkang mmg sial jer dlm kepala hotak dia..

Malaysia Bangkit May 9, 2012 at 2:18 PM  

Pendedahan di dalam blog papagomo sgt menarik ramai rakyat. Semoga perjuangan kita akan berakhir dengan kejayaan. Untuk pengetahuan tuan, blogger-blogger kapak sentiasa bersama tuan. diharapkan tuan dapat memberi komen pada blog-blog kami dan memberi pandangan yang bernas bagaimana kami dapat meningkatkan keberkesanan supaya rakyat di peringkat akar umbi dapat menghayatinya. tqvm

Anonymous,  May 10, 2012 at 11:13 PM  

amirsp...

pada wak lebih baik kau bermuzakarah dengan ustaz azhar idrus tu..

sekarang ni kan bermacam cara boleh.....


wak

Anonymous,  May 11, 2012 at 12:41 AM  

umno terus bernyawa ikan kerana di sokong geng bodo- bodo belake....senang kena tipu x reti menipu

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP