Peniaga & Penjaja Kecil Mainkan Peranan Besar Buat Negara - Najib Razak

Monday, May 28, 2012






Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak Mengumunkan beberapa insentif penting untuk golongan peniaga dan penjaja kecil termasuk menurunkan kadar bayaran pendaftaran kali pertama bagi perniagaan pemilik tunggal dan perkongsian kepada RM50 untuk tempoh lima tahun sekali gus. Beliau Berkata Demikian Semasa Majlis Ramah Mesra Warga Penjaja & Peniaga Kecil 1 Malaysia di Dataran Merdeka pada 27 Mei 2012


Psssttt... makin hari makin panas punggung pemimpin dan pencacai pembangkang.


AP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAY
UUMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

7 comments:

Anonymous,  May 28, 2012 at 2:23 AM  

Anjing Barisan Nasional

Bro Becx May 28, 2012 at 2:24 AM  

bro, gua minta lu tlg jawab jap..

http://brobecx.blogspot.com/2012/05/zahid-md-arip-perlu-baca-dan-jawab.html

Anonymous,  May 28, 2012 at 6:51 AM  

Peniaga & Penjaja Kecil Main peranan besar buat negara - Najib Razak, aku pon setuju....


yang ni anda semua jangan setuju...

dengan banyaknya super& hypermarket ia juga berperanan besar bagi "mensesakan nafas" mini market, penjaja & peniaga kecil....

Anonymous,  May 28, 2012 at 8:48 AM  

ini la penjaja kecilan yg Najib cakap tu...

http://darisungaiderhaka.blogspot.jp/2012/05/patutlah-terdesak-sangat-barang-barang.html

teori adam smith,  May 28, 2012 at 8:59 AM  

Supermarket pun kena telan dengan hypermarket dan hypermarket pun kena makan dengan hypermarket. Tapi apa nak buat ini adalah skenario ekonomi pasaran bebas. Berkenaan pasaran barangan konsumer kerajaan harus bijak dalam menangani gejala monopoli mahupun oligopoli. Di Malaysia beberapa komoditi konsumer penting adalah dimonopoli iaitu pembekalan tenaga oleh TNB, jaringan komunikasi talian tetap oleh TM dan penyiaran oleh Astro. Bagaimanapun entiti-entiti ini adalah milik kerajaan atau dikonsesikan serta kerajaan juga menguasai sebahagian besar kepentingan dalam syarikat melalui badan korporat pemegangan ekuiti seperti Khazanah Nasional dan sebagainya.

Anonymous,  May 28, 2012 at 9:35 AM  

ape lagi bro?bersaingle dgn sihat...
buat company lain yg leh jadi saingan utk TM, ASTRO dll :) ade bran?

teori adam smith,  May 28, 2012 at 10:06 AM  

TM mungkin tak boleh bro. ASTRO dah ada yang cuba tapi tak jaya, tapi ASTRO ni syarikat konsesi dan Khazanah ada pegang banyak ekuiti dalam syarikat tu.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP