Pergaduhan Di Lembah Pantai, YB KJ Bidas Anwar Ibrahim "GAY JAMBAN"

Sunday, May 27, 2012



Kecoh kelmarin mengenai insiden pergaduhan baling membaling ketulan batu di Ceramah PKR dan UMNO berlokasi di Lembah Pantai yang mana mengakibatkan kedua dua pihak ada yang mendapat kecederaan sehingga dikejarkan ke Hospital.

Kronologi insiden tersebut sila Layari Blogg Rezqeen Hill KLIK DISINI.

Apa yang menariknya adalah reaksi spontan yang dikeluarkan pihak Pembangkang terutama Anwar Ibrahim apabila menyalahkan UMNO dalam kejadian tersebut walhalkan siasatan belum dijalankan dan dalam insiden tersebut kedua dua penyokong parti juga mendapat kecederaan.

Cuba lihat video dibawah ini dan dengar apa yang dikatakan oleh Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaluddin:






Nah jelas YB KJ lebih bersikap rasional dan boleh le Gomo nyatakan yang kenyataan KJ ini merupakan kenyataa orang yang ada OTAK dan bukan emosi semata mata. Berbeda sama sekali dengan kenyataan pembangkang yang terus menyalahkan UMNO dalam insiden tersebut.

Rakyat boleh menilai mentaliti pembangkang yang kerja mereka hanya tahu mencari kesalahan pihak lain terutama UMNO dan menyalahkan apa sahaja yang berlaku didalam dunia ini kepada UMNO. Serba serbi akan disalahkan UMNO walaupun yang melakukan aktiviti AISKRIM dalam JAMBAN adalah pemimpin mereka sendiri.


Psssttt.... Jauh beza kualiti kepimpinan UMNO dari puak Pakatan Pembangkang ini.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


19 comments:

Anonymous,  May 27, 2012 at 4:29 AM  

Dah jadi kebiasaan apa yg berlaku semua salah UMNO. Satu dunia pun tahu. Cam bersih 3.0 yg takde permit, dah tu buat kat jalanan. Bila cedera salahkan UMNO. Kena dakwa kat mahkamah pun salah UMNO.

Yang best tu Wall Street Journal pun suruh Anwar mengaku salah hahahaha...padan muka.

Aku suka sangat pengarang buku bekas CIA kata....'Anwar adalah lelaki tanpa muka'. Satu dunia setuju pulak tu. Oops... melainkan yg dah tertelan kencing dia hahaha.

AMBO ORANG KAMPUNG May 27, 2012 at 5:13 AM  

Assalamualaikum Abe, mitok tulong pautkan blog ambo ni buleh ko ? amboorangkampung.blogspot.com/ Insyaallah

Anonymous,  May 27, 2012 at 8:01 AM  

paksheikh terkincit terkucil pon umno/bn yg atur...kehkehkehkehkeh

Anonymous,  May 27, 2012 at 8:47 AM  

berita dah besi, rakyat dah tahu siapa pelaku nya................

biasa aja lah la KJ ni, banyak kali dia dah cakap macam ni, dia nafi bila dah diketahui dia pun diam, tv3 diam, utusan diam.................. tak payah cek kredibiliti dia, rakyat dah faham.

Anonymous,  May 27, 2012 at 9:24 AM  

satu ketika dlu gak majalah economist menggelarkan anwar 'chameleon' yg boleh bertukar warna ikut keadaan dan situasi semasa,hanya otak bengong saja yg percaya dgn anwar ni.

Tahap pemikiran pemikiran pemimpin pakatan memang tahap lembam tak ada kreativiti selain hanya tahu meletakkan segala kesalahan keatas pihak lawan. .memualkan..

Anonymous,  May 27, 2012 at 1:25 PM  

Tak semua org dibarat sokong Nuar. Sebab tu dia cari jalan yg paling gila utk raih sokongan. Harapan terbesarnya sudah pasti.. YAHUDI.. kerana pengaruh mereka yg kuat dlm bidang ekonomi selain kumpulan2 pejuang human rights yg banyak dana hasil sumbangan korporat, sebab tu bekas ketua Bar council, dan NGO femes Ambiga diangkat oleh Nuar bengkok.....

Anonymous,  May 27, 2012 at 2:41 PM  

Aku tak kisah dgn nuar bengkok sbb satu dunia dah tau perangai dia tapi yg aku kisah ni ulamak politik seperti n.ajis, kenyataan dan keNYANYUKan nye adalah punca sebenar umat melayu islam bermusuhan..kebenciannye sungguh menebal

Anonymous,  May 27, 2012 at 2:55 PM  

Ape2 pun, jom kita ramai-ramai tolak pemimpin2 parti yang :
Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki jantan, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

Anonymous,  May 27, 2012 at 3:35 PM  

Gue sokong kenyataan Dr Mahathir yg tinggal dlm umno skrg hanya org2 bodoh.kahkahkahkah

6803man sarawak May 27, 2012 at 4:43 PM  

Aku sokong pemimpin yg mengelapkn duit rakyak,bela lembu,jual enjit jet,beli kapal selam xleh menyelam,lupus duit tajudin,pkfz,kaki botol,kaki pukol.paling seronok ade gf dari mongolia.

Anonymous,  May 27, 2012 at 6:03 PM  

ek eleh...balik balik citer mongolia. keh keh keh...takdak modaal lain ka??

Org dah bermubahalah. Yg al juburi, sampai la ni..TAKUUUUUTTTT!!!

Anonymous,  May 27, 2012 at 6:06 PM  

Aku lak sokong kenyaatn Anwar Ibrahim, orang orang yg duk dalam PKR sekarang ialah GAY, LESBIAN, TRANSGENDER, BISEKSUAL, PENYOKONG MURTAD, PENYOKONG ISRAEL, ANAK DERHAKA.

Yg duk dalam PAS lak. KELDAI, ANJING dan unit ANIMAL.

kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous,  May 27, 2012 at 6:28 PM  

Begitu gak ngan nuar..xde pon kene tangkap.kene tangkap 1998 ape kes,jubur??ngan saiful kene tangkap??china doll ke tangkap??
Bodoh umngok datuk T xde otak.jgn duk aibkn org je,klu btl nuar dlm blik ngan china doll,nape x report kat jais??xpun datukT lebih berkuasa dari jais?kes azmin da terbukti dye salah??jgn duk suke fitnah.tau ler bapak korang umno ni berkuasa.

Anonymous,  May 27, 2012 at 7:01 PM  

DATUK YIP Kum FOOK, MCA PENGERUSI GOMBAK menghina dan ANTI Sami-Sami Buddha.
Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,
Saya ikhlas hendaklah menggunakan bahasa secara terbuka pengalaman pahit yang sebenarnya telah berlaku di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.
Saya tidak berpuas hati dengan Pengerusi MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (Yip Kum Fook) kerana dia menggunakan cara yang ganas dan sombong dalam membawa masuk sekumpulan individu dari tempat-tempat lain untuk memprovokasi dan memijak sucidarat dan tanpa apa-apa sebab bunyi yang dipanggil polis untuk menahan Sami apabila bertentangan untuk mengaibkan penyembah Buddhisme.
Saya amat ingin bertanya di sini bahawa apa dosa besar dan jenayah telah dia telah melakukan setakat anda peguam Datuk Yip Kum Fook dengan cara atau oleh penjahat yang dipanggil polis untuk menahan seorang rahib yang seperti dia?
Saya datang dari Pulau Pinang, saya adalah pendatang baru dan saya sementara meletakkan di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI untuk mengkaji dan belajar untuk mempraktikkan Buddhisme. Ketika di kuil tersebut, saya tidak tahan dengan cara yang peguam Datuk Yip Kum Fook berkelakuan, sikap anda tidak sopan, sombong dan tidak terkalahkan dalam merawat ketua Sami di Kuil.
Kerana saya berkata beberapa perkataan mengenai kelakuan anda kepada anda peguam Datuk Yip Kum Fook, anda menggunakan cara-cara kotor untuk menyakiti Sami. Ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan membuang satu contoh yang sangat buruk.
Untuk pengetua sebuah sekolah, jika pelajar itu dan telah melakukan suatu kesalahan, pihak polis mestilah sebagai perkara ihsan bertemu dengan pengetua, cuba untuk memahami situasi sebenar, sebelum polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.
Tetapi ia memohon maaf untuk mengatakan, bahawa peguam Datuk Yip Kum Fook yang dirinya adalah seorang peguam memilih untuk mempunyai dilakukan. Jika tidak, dia tidak bertindak selaras dengan ajaran Agama Buddha dan memandang rendah kepada semangat Buddhisme untuk satu tujuan, menunjukkan bahawa dia adalah pengerusi yang kuat Bahagian MCA Gombak dan pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau menuntut pihak polis untuk menahan Sami Buddha untuk merealisasikan motif beliau
Ia amat bertuah yang disebabkan oleh hakikat bahawa agama itu sendiri adalah satu perkara yang sensitif, malah anggota polis Melayu difahami dan dihormati agama, budaya dan adat resam kaum lain, jadi mereka tidak terburu-buru mengambil apa-apa tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.

Anonymous,  May 27, 2012 at 7:02 PM  

Saya faham mengapa peguam Datuk Yip Kum Fook amat marah dan juga turut bertambah. Sebab utama adalah seperti berikut. Ketua Sami PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau telah Ketua Sami selama 20 tahun. Beliau adalah arkitek dan memainkan penting dalam meningkatkan dana awam untuk membina Kuil Buddha.
Ketua Sami itu cemas untuk mengetahui bahawa seseorang yang baru seperti dia peguam Datuk Yip Kum Fook; pengerusi MCA Bahagian Gombak tidak berjalan di bercakap. Bercakap beliau yang indah dihiasi dengan kemanusiaan, menurut dan moral.
Tetapi dalam amalan, beliau sentiasa dipinggirkan dan ditolak keluar orang-orang yang melihat mata ke mata dengan dia. Jawatankuasa Kuil sebaliknya membuat kebanyakannya saudaranya. Selain itu, dana Kuil Buddha tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau ialah untuk menghidupkan tanah yang tulen dan suci menjadi batu loncatan politik dan alasan politik dan dari tempat ibadat menjadi harta peribadi.
Ketua Sami amat menyedari apa yang telah diambil diletakkan, tetapi untuk mencari memelihara kesejahteraan keseluruhan kuil, dia memberinya nasihat Yip Kum Fook peguam berniat baik. Tetapi nasihat sedemikian telah tidak diterima dengan baik, ia dibuat peguam Datuk Yip Kum Fook tidak berpuas hati, resah dan berlari liar. Bukannya mengendahkan nasihat itu, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan untuk menganiaya Ketua Sami dan Sami-Sami supaya mereka tidak lagi boleh tinggal dan meninggalkan kuil Buddha.
peguam Datuk Yip Kum Fook dan pengerusi Bahagian Gombak MCA yang penjahat, reka bentuk adalah jelas dan yang gaya adalah hipokrit dikenali oleh semua orang … kata-kata manis anda boleh menipu dan mengelirukan beberapa orang beberapa masa, tetapi anda tidak boleh lakukan ia pada setiap masa. Nasib karma atau takdir agama Buddha pasti akan menimpa.
Sebagai perkataan terakhir saya, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati dia, boleh peguam Datuk Yip Kum Fook bangun dengan realiti, bertaubat sebelum terlambat. Melakukan apa yang baik, menumpahkan jahat.
Anda Dhamma,

Ven. Piya Phra Dhammo.
Pulau Pinang, Malaysia.

Kita menterjemahkan Bahasa Cina dan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia (sebab!) kerana kita mahu memberi semua orang tahu dan memahami terperinci maklumat mengenai, juga untuk memberi orang ramai mengetahui perkara ini (SEJARAH), ini bukan untuk menyerang individu DATUK YIP KUM FOOK, sila klik di sini untuk melihat: – http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

Anonymous,  May 27, 2012 at 7:46 PM  

Ko cakap apa lah.. Tapi rakyat tahu.. Tahu nak bezakan antara lembu dengan manusia... Tahu drama drama taik lembu umno

Anonymous,  May 27, 2012 at 10:09 PM  

Sudah lah Umno, dah pukul pun nak spin.... Lembu boleh lah ko tipu

Anonymous,  May 28, 2012 at 11:10 AM  

敬爱的佛教信土:
我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。

最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。

至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。

马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。

叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。

目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。

再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。

在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。

Mr Lim Sok Chia敬啟
Ms Yap
"To remove bad people in malaysian, sayang malaysia and love malaysia"

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP