Saifuddin Nasution Sengaja Malukan Pakatan Rakyat - Wan Azizah

Sunday, May 6, 2012



Sebelum ini, Saifuddin Nasution telah mengeluarkan kenyataan media rasmi PKR menyarankan agar Timbalan Pengerusi SPR meletakkan jawatan kerana dituduh sebagai ahli UMNO ... hanya berdasarkan kepada maklumat dibawah ini.


Nama WAN AHMAD BIN WAN OMAR
No KP 490101035179
No Keahlian UMNO 2374564

Baca selanjutnya Disini Gelombang Wangsa Maju



Psssttt... Wan Jijah diam je setakat ni, dia dah ready nak mengaum..hahaha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

36 comments:

Anonymous,  May 6, 2012 at 4:36 PM  

Gua yg 1st komen ha ha ha!

Anonymous,  May 6, 2012 at 4:39 PM  

Siap ko pudin, aku picit2 jerawat batu engko.. fitnah je keje ko ye ?

PAShit,  May 6, 2012 at 4:53 PM  

Dasr pemfitnah tegar asyik2 menipu lepas tu kantoi buat muka selamba mcm tak bersalah

PAShit

PAShit,  May 6, 2012 at 4:54 PM  

pencacai2 bangang Pakatan Rogol dah mula merapu hahaha.

Perangai sebijik umat Nabi Luth. Sila semak kembali kisah Sodom & Gomorrah dah kaji persamaan korang dgn umat Nabi Luth tu ok pencacai2 sial?

PKR adalah parti seks bebas, peliwat main bontot, tukar bini suka sama suka (tp bukan Wan Azizah sbb anwar panggil dia 'sepat kering' haha)

aku nak tanya pencacai2 sial korang kenal Assmin lebih dari ibu kandungnya sendiri ke?

tolong jawab pencacai2 sial!

Rakyat wajib mengetahui latarbelakang dan perangai seseorang yang kita mahu lantik sebagai pemimpin.

Kalau bersifat si Tanggang, kongsi bini, seks bebas maka kita WAJIB TOLAK!

Siapa pencacai yg berani sanggah statement aku ni?

PAShit

Anonymous,  May 6, 2012 at 5:33 PM  

Pengerusi SPR pula macam mana?

Anonymous,  May 6, 2012 at 5:37 PM  

HAHAHA!!! SUKATI MAK BAPAK KAU JE NAK PETIK NAMA ORANG. SAH2 MUKA DLM I.C TU 100% SAMA DGN PEMILIKNYA DIATAS. AKU RASA INI ANTARA FITNAH TERBODOH PUDIN, SETARAF LAWAK MAHFUZ BEAN.

Anonymous,  May 6, 2012 at 5:43 PM  

Orang yang suka fitnah2 nih ahli neraka tau..

Anonymous,  May 6, 2012 at 5:44 PM  

saifudin nasution keturunan batak sumatera tu wat fitnah sebab tekanan umno..sian dia..demi untuk mendapat perhatian dan kote nuar dia terpaksa melakukan fitnah tersebut..dia helpless...namun hingga kini pandangan nuar tetap pada assmin jamban dan rafizi lembu jambu... nasution punya anak mgkn kena cuba kote kit siang kot...ni semua salah umno...media umno yg spin cite..kan kan kan saifudin???????saman la..ada dia kisah??duit yahudi lg bertambah la..tada kering punya..kan kan kan saifudin?? sebab tu ulama tersohor pas babi kuning tok guru hadi babi kuning ckp boleh berurusan ngan yahudi haram jadah!!duit beb duit!!

Anonymous,  May 6, 2012 at 6:10 PM  

sapudin pun nak publisiti gak dekat2 ngundi ni.ni asek assmin dgn raffizzy je kuar paper,tergugat gak dia beb..klu tgk Pa Rak skrg ni,dari tahap pencacai sampai top management sume nak buat statement kt paper.bodek beb..skrgla nak kipas kuat2 mane tau bole jadi colan2 pru13.hehee..nasihat aku 'gosok jgn xgosok..'

Anonymous,  May 6, 2012 at 6:24 PM  

kalo aku jd tmbalan SPR tu,
aku saman je 100 juta kt si pudin tu...
kalo aku(timbln spr) x berani saman,
mmg sah le org akn ckp aku ahli umno...hihihi

Anonymous,  May 6, 2012 at 6:25 PM  

Ummi Kucing, Azmin Anjing.. sebab tu mereka tidak bleh bertemu...

Anonymous,  May 6, 2012 at 6:28 PM  

Tak daftar ke daftar ke dah tentu umno gak.... Jangan lah nak tipu lembu... Tapi yang daftar tu tak letak jawatan pasal pe??

Anonymous,  May 6, 2012 at 6:38 PM  

alamak oiii..apa dan jadi pudin nasution...buat malu marga batak "nasution" aje..

Anonymous,  May 6, 2012 at 6:44 PM  

Ko orang ni kalo dah suka kat wakil wakil PKR cakap ke lah...hari hari ko promo dia orang... Apa dah jadi dgn wakil Umno semua.... Tak de promo ke?? Tido ke dia orang semua ... Senyap je... Kalo cakap pasal artis, laju dia orang ni

Anonymous,  May 6, 2012 at 7:15 PM  

Diaorg tak takut nak fitnah sbb bar council blh tolong ...dh tak takut dosa dah..yg penting powerrr....

Anonymous,  May 6, 2012 at 7:21 PM  

pudin memang semak. cakap bukan main lagi. tapi bongok hehehe

Anonymous,  May 6, 2012 at 7:31 PM  

Sukati dialah nak saman ke tak abg jerawat ni. Yg penting k'jaan dah banyak bagi ruang pd Pkr, kalau tak menang PRU jugak taktau la mmg bodoh thp dewa. Mereka patut tunjuk mereka lebih baik dr BN bukannya isu fitnah bingai mcmni yg lebih menguntungkan BN...

Anonymous,  May 6, 2012 at 7:52 PM  

Promo wakil PKR? HAHA. Bukan ke pembangkang lebih dulu yg promo wakil umno di internet sejak azali zaman internet? Jgn lupa najib tu pun korang yg promot, baru naik TPM korang dah fitnah bukan2. Last2 seperti yg dah tertulis dia ditakdirkan tetap naik jd PM. Allahualam.

Anonymous,  May 6, 2012 at 7:53 PM  

Orang2 PKR ni memang bodoh tahap gaban. Yang betul di kata Fitnah, yang Fitnah di kata betul. Binggai...binggai.

Anonymous,  May 6, 2012 at 8:02 PM  

Abih tu kau nak dr kalangan DAP, PKR @ PAS? Betapa bangangnya komen kau! Dia tu rakyat yg baik la bru ada keahlian. Atau kau nak komunis yg pgg jawatan tu?

Anonymous,  May 6, 2012 at 8:31 PM  

Saifuddin Nasution memang dilahirkan untuk membuat fitnah. Kalau tak buat fitnah, mungkin dia makan tak kenyang agaknya.

Anonymous,  May 6, 2012 at 8:40 PM  

Pengerusi BAR kencing tu Ahli DAP...

Bersih kepala taik..

Anonymous,  May 6, 2012 at 9:00 PM  

Hello semua, aku baru jumpa satu cara macam mana nak kasi hantam sama ambabiga. Semua boleh pergi ke laman web nie :-

http://www.dearambiga.com/

Isi nama, e-mel dan ubah tajuk dengan menaip ayat-ayat maki hamun dan sebagainya. Kemudian klik 'send' dan e-mel dengan tajuk maki hamun tersebut akan sampai kepada ambabiga.

Nie salah satu cara kita nak revenge segala fitnah, huru-hara dan kerosakan yg dibuat oleh ambabiga kpd pdrm dan kerajaan.

Tolong sebarkan. Biar kita kasi hantam cukup-cukup sama itu ambabiga.

Anonymous,  May 6, 2012 at 9:31 PM  

Apa lemah sangat Pak Menteri ko... Kalau kat megeri Cina sah dah kene hukum tembak.... Mana dolat Melayu kita???

Anonymous,  May 6, 2012 at 9:32 PM  

Ini bukan negara komunis kay, jangan jadi beruk...

Anonymous,  May 6, 2012 at 9:46 PM  

Planet of the ape pun kasi tembak

Anonymous,  May 6, 2012 at 10:04 PM  

walaupon saifudin begitu...

aku tengok terkedu jugak yb fuad,
bila berdebat dengan dia dalam wacana perdana...

nak sahih lagi tengok you tube...

tafsir lah sendiri

Anonymous,  May 6, 2012 at 10:11 PM  

sesekali kau test market dengan dia...

semua orang sedia jadi penonton....

cuba lah.

Anonymous,  May 6, 2012 at 10:17 PM  

memang bukan negara komunis ponnn,

sebab tu dengan ambiga yg sekor tu pon xboleh buat apa apa

Anonymous,  May 6, 2012 at 10:20 PM  

pasal pak menteri takut denga keling betina tu,

zam May 7, 2012 at 12:47 AM  

hentam lagi Pashit heee... org pebangkang ni mn ada akai. makbapak pun dibuang klu en nuar punya pasal heeee.....

Anonymous,  May 7, 2012 at 10:54 AM  

PKR = PENGHISAP KOTE RAKYAT

Anonymous,  May 7, 2012 at 12:47 PM  

wah garang nya..terror..PKR memang ok. tak payah hisap kote rakyat..ko yang tak dapat hisap itu lah marah sangat le... eh u pompuan ah?

Hang Tu ah bin Abdullah

Anonymous,  May 7, 2012 at 3:26 PM  

Ni plak crita pasal pengerusi SPR..

'Saya sama nama Pengerusi SPR'

WARTAWAN SINAR HARIAN

7 Mei 2012

UTRAJAYA – “Saya yang memegang jawatan Timbalan Pengerusi Tetap Umno Cawangan Bunga Daisy, Putrajaya, bukan seperti dakwaan dalam sebuah blog,” kata Abd Aziz Mohd Yusof, 53.

Pemandu di Bahagian Kabinet, Jabatan Perdana Menteri (JPM) itu menganggotai Umno 30 tahun lalu dan memegang jawatan di cawangan berkenaan dua penggal dalam tempoh 10 tahun itu.

Abd Aziz yang sama nama dengan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof tampil menafikan tuduhan­ di blog bahawa Pengerusi SPR itu memegang jawatan Timbalan Pengerusi Tetap Umno Cawangan Bunga Daisy, Putrajaya.

Beliau terkejut ia dijadikan isu oleh pembangkang, sedangkan ia tidak benar.

“Ini permainan biasa pembangkang yang cuba menjatuhkan imej Umno dan mengelirukan rakyat.

“Saya menasihatkan mereka (yang terlibat) hentikan fitnah ini,” katanya.

Anak kelahiran Pedas, Negeri Sembilan ini berkhidmat sebagai kakitangan kerajaan sejak 1979.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/saya-sama-nama-pengerusi-spr-1.45901?localLinksEnabled=false

-----------

Pudin, suka hati bapak kau jer buat fitnah ye??... damage had been done..

Siapa plak yang nak cuci dosa pemfitnah nih ???

Anonymous,  May 16, 2012 at 10:42 PM  

Kepada semua saudara dan saudari yang dihormati.

Kami kumpulan Myanmar di Malaysia; kita hidup di Malaysia sejak sedekad dan sentiasa pergi ke kuil ( PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI) No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia dan kami sangat sedih dan menyesali dengan Ahli Jawatankuasa Kuil kerana mereka menggunakan Sami kami dalam tanggapan yang salah Buddha mengajar atau kaedah-kaedah Buddha. Kami datang ke Kuil ini untuk membantu Sami-Sami dan dihormati agama kita.

Bahawa Kuil adalah Pengerusi yang bernama Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA Bahagian Gombak), Sami kami berkata dan dia dijemput Sami kami dari Myanmar untuk menjaga Kuil itu tetapi tanpa membuat apa-apa bayaran kepada Sami-Sami kami, tambah beliau dan tidak menghormati beliau daripada kami Sami-Sami dan ada kalanya dia memerintahkan kaumnya ke barang-barang yang dikumpul seperti kertas, dan sebagainya. Pengerusi mengambil air mineral tanpa memaklumkan apa-apa perkataan untuk sami-sami kami. Dalam agama kita percaya kita tidak boleh mengambil apa-apa Tempat suci(Kuil), jika kita dilakukan kita adalah dosa besar.

Dalam sebelumnya, Sami kami berkata Ahli Jawatankuasa sentiasa meminta wang daripada beliau, apabila Sami kami memberikan RM20, 000.00 secara tunai pada tahun 2001 kepada Pengerusi(Yip kum Fook), maka Jawatankuasa berdiam diri, Jawatankuasa kemudian membuat masalah dengan seorang Sami kami yang bernama Ven. U Nandiya sekali lagi dan dibatalkan membenarkan (permit Visa) Sami kami untuk tinggal di Malaysia, maka Sami kita (Sadayaw U Nandiya) pergi ke Australia dan Sami kami tidak datang Kuil itu pada masa panjang. Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memberi komputer notebook kepada Sami kami untuk perlindungan jumlah tersebut wang, ini-lah sami kami memberitahu;

Ramai orang tempatan di sekitar Kuil berkata, Kini tiada lebih ramai orang datang ke Kuil ini kerana Ahli Jawatankuasa sentiasa membuat masalah atau sangat sombong dan kita mendengar daripada orang tempatan berkata: Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memerintahkan kaumnya untuk membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong kerana dia perlukan tempat itu untuk membuat perniagaan kedai perabot, ini berlaku beberapa tahun yang lalu. Semua orang mengetahui apa yang dilakukan untuk Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong. Kuala Lumpur, Malaysia.

bersambungan lagi....

Anonymous,  May 16, 2012 at 10:43 PM  

Kali terakhir juga dia menjemput polis untuk menangkap Sami-Sami di tempat suci (kuil) dan dikunci kuil tanpa takut Karma dan memalukan orang, kerana dia percaya Ahli Jawatankuasa yang kuasa lebih daripada Sami-Sami. Juga anak Datuk Yip Kum Fook selalu berkata, Kuil ini adalah kepunyaan bapanya. Yang betul, Kuil ini sumbangan daripada orang ramai, kita kerja keras untuk Kuil ini. (Anak Datuk Yip Kum Fook dipanggil Yip Jiun Han)

Kuil ini Ahli Jawatankuasa yang sentiasa berubah Sami-Sami, kini mereka menukar sami baru dalam menjaga kuil, Sami baru ini juga aduan perkara-perkara buruk jawatankuasa kerana jawatankuasa juga menunggu kotak derma wang sahaja, mereka tanpa apa-apa bantuan kepada Sami-Sami kami dan jawatankuasa yang dikawal dengan sami-sami kami tidak bercakap atau aduan lebih, Sami-Sami kami tinggal di sana sebagai omong kosong dan takut kepada Ahli Jawatankuasa.

Di bangunan baru di mana dicagarkan adalah marmar patung Buddha; kita mempunyai pengubahsuaian patung Buddha kerana itu patung Buddha diletakkan sangat rendah, kita mengangkat tertinggi Ahli Jawatankuasa tidak suka dan tidak berpuas hati. Di negara kita, sesiapa sahaja boleh datang ke Kuil untuk menyembah Buddha tetapi di Malaysia adalah Kuil yang berbeza mengawal oleh Ahli Jawatankuasa.

Kami berharap semua orang memelihara ajaran Buddha dan sila keselamatan sami kami, tidak melihat wang hanya kerana ini Kuil. Apabila kami bertanya kepada beberapa rakyat kita (Myanmar) dan penduduk tempatan, jawatankuasa adalah sangat rendah fikiran kerana fikiran mereka sangat sempit dan tanpa pendidikan agama. Dan Ahli Jawatankuasa tidak akan mengganggu dengan Sami-Sami kami, Sami-Sami seperti ayah anda kami untuk menjaga agama Buddha dan Kuil adalah seperti tempat kita menyelesaikan masalah kita.

Baru-baru ini, Sami (Sadayaw Ashin Indaka asal daripada Mandalay, Myanmar) telah tinggal di Kuil ini juga tidak berpuas hati kerana Ahli Jawatankuasa tidak membayar apa-apa kepadanya, dia bekerja di sukar untuk menasihatkan orang ramai dan kami juga kecewa dan sedih apabila mendengar berita buruk dari Sami-Sami kami. Kadang-kadang Ahli Jawatankuasa datang dan menjerit dalam Kuil tanpa mempunyai apa-apa sebab dan melakukan apa yang mereka perlu lakukan, Sami kami berkata, jawatankuasa kuil ini tidak mempunyai ajaran Buddha dalam fikiran mereka, mungkin masa depan Buddha boleh memusnahkan.

Daripada kumpulan Myanmar Buddha di Malaysia ..
Kita menterjemahkan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP