Sumber Dalaman PKR Sahkan Anwar Ibrahim Berang Dan Jerit Rafizi LEMBU

Friday, May 25, 2012




Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sememangnya debat antara Saudara KJ dan Rafizi mengenai topik PTPTN sangat hangat dibualkan. Ada yang mendakwa bahawa KJ memenangi perdebatan itu, ada yang mendakwa Rafizi yang menang, dan sebagainya. Di sini, izinkan saya menulis analisis saya mengenai debat tersebut. InsyaALLAH, saya akan mendedahkan fakta-fakta yang tepat dan benar mengenai debat itu.

1. Sikap Rafizi yang cuba mengubah topik yang tidak berkaitan dengan topik perdebatan itu sangat mendukacitakan. Pertanyaan yang tidak berkaitan dengan topik bagi saya tidak usahlah dijawab oleh saudara KJ. Kalau perlu pun, itu mungkin dalam perdebatan yang lain.

2. Saudara Rafizi kelihatan memilih perbandingan yang langsung tidak munasabah untuk menyokong pendapatan beliau mengenai pendidikan percuma. Malah, beliau memberi fakta yang salah kepada umum dan KJ tidak berkesempatan untuk membidas fakta Rafizi.

3. Maka, tugas saya di sini untuk membidas saudara Rafizi. (Sebenarnya, saya sangat berkobar-kobar untuk duduk di tempat KJ kelmarin, hehehhe...) Pertama, Rafizi mendakwa bahawa negara Finland yang lebih miskin daripada Malaysia dan hanya bersumberkan satu sahaja sumber ekonomi iaitu Nokia yang itu pun sedang mengalami masalah kerana penguasaan Blackberry mampu memberikan pendidikan percuma kepada rakyatnya, mengapa tidak Malaysia. Benarkah dakwaan itu? Sini, Kapten Malaysia (hensem?) mahu menidakkannya. :)

4. Finland sebenarnya mempunyai banyak sumber ekonomi. Saya sertakan statistik sumber ekonomi Finland untuk tatapan umum:



RALAT: Statistik yang awal telah dikeluarkan selepas beberapa penemuan dalam sumber dan statistik yang baru disertakan di bawah. Terima kasih pada orang yang sudi menegur dan berkongsi dengan saya. Apa-apa pun, ianya tidak mengubah apa-apa bahawa sumber ekonomi Finland bukan hanya bergantung kepada Nokia sahaja.

A.) Electronics (21.6 percent)
B.) Machinery, Vehicles and other engineered metal products (21.1 percent)
C.)Forest industry (13.1 percent)
D.)Chemicals (10.9 percent).

Apa-apa pun, di bawah ialah statistik daripada sumber saya sendiri.

A) Agriculture and forestry 4.5%,
B.) Industry 18.3%
C.) Construction 7.3%
D.) Commerce 16%
E.) Finance, Insurance, and Business services 14.5%,
F.) Transport and communications 7%
G.) Public services 32.4%

Sekarang ni, mana datangnya sumber dakwaan Rafizi yang mengatakan bahawa Finland hanya bersumberkan ekonomi daripada Nokia sahaja?



5. Benarkah Finland lebih miskin daripada Malaysia? Saya nak tergelak mendengarkan dakwaan saudara Rafizi itu. Hehehehe... (gelak malu). Menurut data daripada Bank Dunia, Malaysia jauh ketinggalan dalam ranking GDP. Finland menduduki tangga ke-17. Malaysia punya kekayaan menduduki ranking ke-68. Apa kejadahnya nak bandingkan Malaysia dengan Finland yang lebih kaya daripada Malaysia. Bahkan dengan kekayaan negara yang ke-17 terkaya di dunia, Finland hanya perlu menangung 5 Juta rakyat Mereka sedangkan Malaysia yang mempunyai kekayaan yang ke 68 dunia, perlu menanggung 30 Juta rakyat Malaysia.

Sumber saya di sini: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita#cite_note-3

Perbandingan ini sangat tidak relevan. Anda cuba membandingkan epal dengan rambutan (bak kata saudara KJ). Saudara Rafizi ni, awak kena adil tau. Jangan nak spin fakta macam ayahanda Anugerah Tuhan kamu itu. Hehehehe.. tak baik tau. Kita ambil epal kalau nak dibandingkan dengan Epal. Erm... nak ambil contoh apa ya ?

7. Dah dapat! Apa kata kita ambil Brazil yang menduduki di tangga yang lebih kurang sama dengan kita. Brazil ialah salah satu daripada negara yang mendirikan pendidikan percuma. Ya, pendidikan percuma tetapi tahukah saudara Rafizi bahawa cukai di Negara Brazil ialah antara yang tertinggi di dunia? Tak..tak... saya tak buat spesikulasi saya sendiri tau Pak Fizi ya? Tak percaya? Mari-mari, kita mengembara lagi. Biar celik mata semua.

8. http://thebrazilbusiness.com/article/the-16-most-common-brazilian-taxes

"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes."

Kenyataan itu dipetik daripada orang Brazil sendiri. Lihat betapa tingginya dan banyak cukai di negara mereka untuk menampung pendidikan percuma. Rafizi kena terima hakikat nothing is free dalam dunia ini. Ada harga yang perlu dibayar sekiranya mahukan pendidikan percuma. Dan harga yang perlu dibayar untuk pendidikan percuma ialah CUKAI YANG TINGGI.

9. Tak puas hati lagi? Mari-mari menjelajah negara nombor satu dalam sukan bola sepak ini. Lagi artikel yang merungut mengenai hidup di Brazil yang sangat tinggi dengan cukai. Mereka memberi tajuk kepada artikel ini dengan ayat ini:

" Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

Nak link ke ? Takut saya menipu? Ehh, jangan tuduh tau. Saya ni sesuci Anugerah Tuhan dan Pak Rafizi ye? (sarcasm). Nah, ambil ni:

http://thebrazilbusiness.com/article/everyday-taxes-in-brazil-ipva-iptu-and-iptr




10. Saudara Rafizi mengatakan bahawa pendidikan di Turki itu percuma. Heheheh, kaki kelentong betul lah awak ni. Awak fizi yang comel, tak nampak ke apa yang berlaku di Turki? Kalau pengikut-pengikut kamu, bolehlah kamu tipu ye? Tapi, tidak saya.

http://www.businessturkeytoday.com/turkey-students-arrested-for-demanding-free-education-during-protests.html


Eh, apa benda tu? Kata Turkey ni menyediakan pendidikan percuma kepada rakyat, tetapi kenapa sebaliknya? Sampai kena tangkap tu Mahasiswa Turkey. Hehehehe... Abam Rafizi, udah-udahlah tu ya menjadi penipu ?

11. Kalau kita lihat pada permulaan debat, kita dapat melihat statistik dan nombor yang dikeluarkan oleh KJ mengenai perbelanjaan yang sedang ditanggung dan bakal ditanggung oleh kerajaan sekiranya mahukan pendidikan percuma. Kemudian, Rafizi membidas bahawa fakta itu penipuan dan mereka membuat kiraan mereka sendiri lalu menampilkan nombor mereka sendiri.

12. Sekarang, saya mahu bertanya kepada semua, anda percayakah fakta daripada Rafizi ini sedangkan dia sudah menipu kita dengan teori Finland dan Turkinya? Sekali menipu, dua kali menipu, tak mustahil dia akan menipu untuk sekian kalinya memandangkan penipuan itu ialah darah dagingnya.

13. Perkara lain, saya tak perlu saya ulas pajang lebar. Isu hutang dan sebagainya, saya rasa dah dijawab dengan kemas oleh saudara KJ.

14. Oh ya, ada lagi yang saya nak perkatakan. Rafizi suruh sifu kamu tu tunaikan janji bulan bintangnya pada penduduk Selangor. Bukan satu dua ye, berbelas tau. Ini janjinya pada penduduk Selangor pada PRU yang lepas pun tak habis ditunaikan, ada hati bercakap mengenai topik yang lebih besar.



15. Meh, saya senaraikan janji-janji puak anda yang tak tertunaikan sebelum nak menabur janji lain.

- membuka tabung permulaan RM 100 bagi setiap anak kelahiran selangor.
-memberi bantaun RM 75.00 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nuseri.
-memberi bantuan RM 50 kepada seorang bagi pendidikan pra sekolah.
-memberi hadiah tawaran RM 1000 kepada setiap anak selangor yang masuk ke universiti.

Dan belasan lagi janji-janji2 yang terabai.

Kesimpulannya ialah kebanyakan daripada fakta yang dibentangkan oleh Rafizi sebenarnya lebih kepada puta belit yang dipelajari daripada sifunya Anwar Ibrahim. Dan motif artikel ini ditulis untuk menjawab tuduhan tidak berasas Rafizi. Setakat ini sahaja yang mampu saya nukilkan, InsyaALLAH kalau ada kesempatan, saya akan kembali menyambung artikel ini, mungkin dengan analisis yang lebih padat dengan fakta.



Akhir kata daripada saya, TAHNIAH SAUDARA KJ KERANA berani berdepan dengan orang seperti Rafizi Ramli yang suka lari daripada tajuk dan kaki spin ini. Hehehehe.... Assalamualaikum.

Kiriman Emel Oleh Helmi Effendy



Mantap dan terbaik dari pengirim emel saudara Helmi Effedy yang mengupas isu ini begitu baik sama sekali. Benarlah orang kata yang Rafizi ini LEMBU kerana nama sahaja Pengarah Strategik PKR tetapi otaknya serupa LEMBU.

Apa pun Gua tetap suka dengan jaji Pakatan yangdah BODOHKAN kanak kanak Tadika.

"Menang Pakatan Rakyat di Selangor kita akan beri pendidikan percuma untuk kanak kanak umur 5 hingga 6 tahun" - Pakatan Rakyat

Budak tadika boleh le depa tipu, ni mahasiswa yang ada otak dah besar panjang jangan ingat depa mudah nak diperbodohkan. Lainlah kalau mahasiswa Robot macam Adam Adli dan kumpulannya yang dah jadi penjilat tegar ANwar Al Juburi.


Psssttt.... Tak tidor malam Rafizi la ni....elok pi tidor kandang LEMBU..hahaha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


51 comments:

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:09 AM  

fakta dah ada... bukti pun dah jelas... tapi tang spin tu memang puak pr ni handal. saya pusing lagi.... wang besar! wang besar!

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:21 AM  

Ais krim...ais krim...KJ menang...Rifizi lembu kalah

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:21 AM  

HAHAHAHA

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:21 AM  

1.ada sapa-sapa nak habaq sat!!petronas tu di kontrol oleh PR atau Bn!!
2.lepas tu kita debat tentang debat kj dan rafizi!!

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:26 AM  

1.satu lagi nak tanya hangpa cai-cai umno!!jelalunya dibuat selepas atau sebelum pilihanraya!!macam janji puak PR tu!!sebelum atau selepas PR 12!!
2.ada sapa-sapa nak jawab!!

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:29 AM  

anon 11.21 - cuba tanya apa yang hang dah lakukan utk keluarga dan negara. asik sibuk nak berpolitik..anak anak hang gi sekolah dak?bodoh ka pandai ka..ada duit simpanan masa depan tak?jangan jadik mcm hang harapnye laaa...

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:37 AM  

1.ayooooo!!!koner pkot lain la pulak mamat cai umno nii!!
2.nak habaq kat hangpa la nooo!!puak-puak baya kami ni ada sijil dua tiga keping dari beberapa u!!kawan-kawan dah bergred sekurang-kurangnya 48 dan keatas!!berkhidmat dimerata jabatan kerajaan!!dah lali dengan kemungkaran puak-puak umno ni!!
3.ni nak bagi hangpa sedaq la bhaiiii oiiii!!

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:39 AM  

Lain kali moderator tentukan jangan keluar tajuk. Ni moderator kayu.

Soalan2 luar boleh lah keluar tajuk. KJ banyak statistik. Rafizi tak dan salah pula.

Tak menepati tajuk lah

Prince of Noob May 25, 2012 at 11:40 AM  

ok gua respek papagomo kerana bagi fakta dan sumber untuk hujah dia untuk melawan hujah rajizi. mohon blogger pkr juga bagi fakta dan sumber untuk melawan hujah kj.

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:47 AM  

apa kata GOMO+UMNO vs RAFIZI, tuan-tuan semua?

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:50 AM  

Dah lah... Tu anak jantan bila???

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:52 AM  

hahaha moooooooooooooo

eskrem satu

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:52 AM  

Dah laa. KJ gembong je, kelentong pasal Tajuddin dan NFC

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:53 AM  

ANON 1.2.3.

DASATNYE. LAKU KA PAPER TU

Anonymous,  May 25, 2012 at 11:55 AM  

Dr moderator tu ada hantar surat terbuka mengutuk Dr Hassan Ali. mula2 aku ingat Siapa Dr ni dari UIA rupa2nya penjilat aljuburi lagi seekor spesis Aziz Bari..

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:01 PM  

Yang penting dah sah rafizi memang lembu dan kaki penipu..orang PR ni rata-rata semua kaki penipu..

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:01 PM  

Ini lah tanda tanda orang yang kalah debat

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:03 PM  

Anak jantan ko mana??

Cheguman Waadat May 25, 2012 at 12:07 PM  

Gomo blogger, bukan penceramah politik... Tapi klu nak juga ada syarat... Rafizi tak leh nangis..

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:07 PM  

11;37

Antara pencacai otak lembu di pagi jumaat mcm Rafizi.Jngn lari tajuk la bro.Sepatutnya bro bagi hujah untk mematahkan hujah dari email Helmi Effendi di entry ini bahawa fuckta Rafizi bukan tipu ttp besandarkn sanad yng di iktiraf hehe.

Bro kena tlong Rafizi sebagaimana Helmi dan Papagomo membantu KJ secara tak langsung di sini untk di nilai.

Apalah lu ....!

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:07 PM  

ANON 1.2.3

BUAT APA NAK JAWAB

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:10 PM  

sijil dari 48 u kunun. kalau sijil 1st class ok la. ni cukup-cukup makan saja.. lagi teruk kalau mengaji kat u umno tolong. kerja gomen pun umno tolong. bukan aku tak tau hang puntya zaman graduate yang kureng (keyakinan diri dan kecardasan minda)saja yang masuk kerja ngan gomen.. ramai pulak yang pakai orang dalam. orang macam ni tak sedar diri. perasan bagus. kufur nikmat. tak tau bersyukur dan berterima kasih.

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:11 PM  

Anonymous said...
2.nak habaq kat hangpa la nooo!!puak-puak baya kami ni ada sijil dua tiga keping dari beberapa u!!kawan-kawan dah bergred sekurang-kurangnya 48 dan keatas!!berkhidmat dimerata jabatan kerajaan!!

Patut la... kalau betul kau nampak kemungkaran puak umno/bn, apsal tak buat aduan, report, takpun sekurang2nya bagi surat kat SPRM utk siasat. takkan tak percaya kat sprm gak? nape perlu senyap. takat gembang2 ckp org itu, org ini, terus jerkap jarang org umno/bn. klu betul pun BUAT LA REPORT NGOKKKK... takkan nak senyap je, takut ke gred48 /52/54 JUSA tu kena tarik?

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:15 PM  

sepatustnya malaysia kaya, macam2 ada minyak, balak, getah, sawit pastu aman, tiada bencana alam dan tanah yang subur. kita rank 68, nampak sangat kerajaan tak tau mengurus kekayaan malaysia, apa tak nyer semua kekayaan mereka sapu, rakyat miskin. Sume barang harga naik tapi gaji tahap tu jugak pastu kena bayar hutang lagi. gaji sebenar memainkan peranan yang penting, ia menunjuk kan status sesebuah negara, dan menambah kuasa beli rakyat. (market kita dah lah kecil + kuasa beli yang lemah = ekonomi slow). orang cina maju sebab kuasa beli mereka besar dan market mereka luas. (contoh kalo aku ada duit macam2 boleh beli, semua kedai tu dapat untung, kalo x de duit cane nak beli, las2 sume rugi, tu lah ekonomi)
jadi bagilah pr yang perintah pulak.

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:15 PM  

Jangan meroyan.. Tau lah KJ kalah debat

Anonymous,  May 25, 2012 at 12:40 PM  

12;15

Hahahahaha bagus ko punya tahap pemikiran bagi PR perintah semuanya akan clear.

Kamu pegi bagi tau mulut bau longkang
kamu oprng punya ketua jngn sabotaj ekonomi Malaysia ketika besedapan bercuti di luar negara dengan menyebarkn finah buruk tetang Malaysia.Lagi satu suruh anak2 ko pi belajar ambil jurusan ekonomi
dan suruh ajar ko balik ekonomi mikro dan makro dan apakah faktor yng mempengaruhi pasaran serta pertumbuhan ekonomi didalam sesebuah negara.

Klu kamu miskin kerana kamu memilih untk jadi miskin.Biasalah pemalas akan selesa dngn menyalahkn apa sahaja.Jangan mare!
Selamat menunaikan solat fardhu jumaat.

AudiQ7

Anonymous,  May 25, 2012 at 1:31 PM  

anak saya 9A SPM, tak dpt biasiswa JPA krn gaji sy tinggi, sy tak kisah krn nak bg peluang pada org miskin yg anak2 berjaya ke IPTA...

sy pun tak nak PTPTN krn tak mau anak2 sy menanggung hutang sebaik tamat belajar, krn anak2 sy perlu beli saham, rumah, kereta, insuran, simpan tabung haji etc bila dah bekerja nanti...

anak sy juga ditawarkan oleh jabatan agama negeri utk lanjut pelajaran ke luar negara tapi kami tolak walau telah berjaya interview krn nak beri peluang pd rakannya yg tak dpt peluang ke mana2 sdgkan anak sy dpt tawaran lanjut pelajaran dlm negeri juga...

jika ramai org melayu sederhana mcm sy, ramai lagi org susah dpt peluang belajar, tuntut ilmu, & akhirnya ubah cara hidup atau taraf hidup keluarga mereka @ generasi mrk... jgn jadi melayu mudah lupa diri sudah lah mcm Rafizi lembu, jenis tak sedar di untong...

agaknya mcm tu la akhirnya kalau manusia tak sedar diri & mudah lupa... bukan keturunan raja2 atau tengku yg memang sedia hidup senang pun!!!! serupa mcm si Nuar cilaka & pengkhianat melayu... sy berdoa agar dia disambar petir je waktu tgh membelit & mengutuk najib atau Tun Dr M atau sesiapa saja yg dikutuknya kecuali kalau dia kutuk situa N Aziz & hadi, sy mengaminkan...

Anonymous,  May 25, 2012 at 1:33 PM  

Ganggu ceramah orang dengan baling batu keje budak Umno keparat...Usung Umi kacau Anwar,..tak ada orang lain ke Umno??

Anonymous,  May 25, 2012 at 1:35 PM  

Pelik sungguh si Rafizi ni. Pada mula debat bukankah dia menyatakan kerisauan tentang kutipan balik duit PTPTN yang sedikit? Katanya takut Malaysia akan terjerumus dan seterusnya menjadi senasib dengan Amerika Syarikat yang terpaksa menanggung beban hutang pinjaman bagi pendidikan rakyatnya yang banyak dan tidak berbayar itu. Habistu dalam keadaan di Malaysia, macamana pulak kerajaan kita mampu menanggung seluruh perbelanjaan untuk mempercumakan pendidikan tinggi kita seperti yang diperjuangkan PR? Kalau diperhati secara teliti,saya dapati kedua-dua point yang Rafizi sebut itu bercanggah antara satu sama lain.

Satu isu lagi yang saya ingin sentuh; bukankah harga kereta dan minyak di Turkey mahal?

http://www.kirazlivillage.com/wordpress/?p=1736

http://forum.kusadasi.biz/threads/buying-a-car-in-turkey.7828/

Terima kasih.

Anonymous,  May 25, 2012 at 2:02 PM  

pe kata assmin jawab sambil makan eskrim.... he he eskrim eskrim

Anonymous,  May 25, 2012 at 2:10 PM  

He he.... mkn eskrim jom...

Anonymous,  May 25, 2012 at 2:19 PM  

Budak Umno kacau ceramah Anwar kat lembah Pantai .... Contoh contoh terdesak Umno bila KJ kalah debat dgn Rafizi..

Anonymous,  May 25, 2012 at 2:47 PM  

Bodohnya budak-budak MCKK sekarang ni... sebab ikut seekor Dajjal yg mengajar free sex.

Anonymous,  May 25, 2012 at 3:33 PM  

PKR+PUAK KOYAK RABAK+PENGIKUT KAKI REMBAT+PERLEMBAGAAN KENA ROMBAK+PARIAH KENA ROGOL=PARTY KELENTONG RAKYAT

Anonymous,  May 25, 2012 at 3:43 PM  

PKR+PUAK KOYAK RABAK+PENGIKUT KAKI REMBAT+PERLEMBAGAAN KENA ROMBAK+PARIAH KENA ROGOL=PARTY KELENTONG RAKYAT

--
PUNGGUNG KENA RODOK

Anonymous,  May 25, 2012 at 3:48 PM  

Budak PKR kacau ceramah UMI Hafilda kat lembah Pantai .... Contoh contoh terdesak PKR bila Rafizi kalah debat dgn KJ.....
ada bukti CCTV budak2 PKR baling batu, tunggu jeeer laaah.

Anonymous,  May 25, 2012 at 4:08 PM  

YEA KER.TAK TAHU PUN

Anonymous,  May 25, 2012 at 4:57 PM  

KJ betul betul bagus! I pun minat dia, sayang dia di parti yang salah...i rasa, KJ saja the only orang yang bertamadun di dalam umno sekarang.

Kalaulah, unmo semua macam KJ bukan mat rempit mesti semua orang support BN. Harapan pada KJ! internal Bersih dalam umno dan polis.

Anonymous,  May 25, 2012 at 5:33 PM  

Woi anon yg dok berlagak dgn sijil 2,3 keping n kwn2 gred 48 dsbnya, ko dgn rafizi tu sama je bingai n mmg satu spesis.perasan bagus n selalu tunjuk pandai.padahal tin kosong je.hahahaha.kalau baifa pun main langgar je.mmg dah terserlah kebodohannya.INI KE AKAUNTAN HEBAT?hahaha...buat kene gelak dgn kambing je.dah la penipu x tau bersyukur plak tu.sejak ko lahir kerajaan dah subsidi.x caya g buat survey berapa byrn bcg kat lengan kamu tu.smpai mati bcg tu akan ada kat lengan kamu.nasihat aku hiduplah bersederhana n bersyukur supaya berkat kehidupan kamu sekeluarga.cukup2la jd bengong tu.gunala otak dan iman kamu.wallahualam

Anonymous,  May 25, 2012 at 5:37 PM  

Terima kasih tuan.trharu sy sbb masih ada insan semulia tuan demi memberi peluang kpd yg berkelayakan tp tdak mampu utk menanggung kos belajar.semoga hidup tuan dan kluarga diberkati dan dilindungi ALLAH sentiasa.amin

Anonymous,  May 25, 2012 at 5:38 PM  

Yang bedarah kepaka tu sapa? Yang Umi berok menyibuk tu sape... Bangsat punya perangai

Anonymous,  May 25, 2012 at 8:23 PM  

Aku ingat Fizi je yang Lembu, rupanya ramai Lembu kat Blog GOMO ni. Ada juba Lembi (Lembu + Babi = PKR + DAP = PAS + DAP). Ice Cream satu! Jam Omega mana?

Anonymous,  May 25, 2012 at 9:34 PM  

anyway. kj/fizi hebat..bila lak najib/anwar na debat....PapaGomo bole moderator!!!

Anonymous,  May 26, 2012 at 12:19 AM  

anwar kalu nak debat ngan najib kena bersihkan kotenya dulu. Bersih kan dulu berkenaan video seks, jam omegay. pastu sumpah laknat macam najib buat psl altantuya. ada ker anwar berani sahut cabaran eskay n nalla?

Anonymous,  May 26, 2012 at 1:16 AM  

wah sini cerita pasal sek, kote, lanchow, puki,cheebai, kakakaka lain cerita tak ada ke? ada gambar muka babi lagi.. eh awak semua suka babi sangat ke selalu tunjuk gambar babi, sebut babi ... awak semua suka makan babi jugak ye? hari hari mimpi and sebut babi. sedap ke babi?? yang mana sedap? goreng atau guling?

Anonymous,  May 26, 2012 at 1:17 AM  

Nampak sangat Si Rafizi bengap tahap gaban lerr...

Ada ke dia kata Nokia dah nak tutup & kalah kepada Blackberry.... heee heee.. kalo aku malu besar wooiii... 1Malaysia tengok.

Berita pasal Nokia nie hangat diperkatakan dengan Samsung, kisah kerusi pengeluar No 1 telepon didunia yang telah dirampas oleh Samsung.. Blackberry apa celop? Memang tak ikut perkembangan ekonomi dunia Si Razifi Lembu nie..

Anonymous,  May 26, 2012 at 2:22 AM  

Buat malu kaum Accountant je si Rafizi.. .
macam bagus!

Anonymous,  May 26, 2012 at 6:44 AM  

BIAR BETOL...HASIL KAJIAN BEDAH SIASAT POST-MORTEM KE ATAS ROPIJI KELDAI MENGESAHKAN BAHAWASANYA...SEBAHAGIAN BESAR SEGMEN OTAK SI ROPIJI KELDAI ADALAH ...TERDIRI DARI KOMPONEN2 OTAK LEMBU...TERDAPAT JUGA SEDIKIT CEBISAN KOMPONEN OTAK BAGHAL...KOMPONEN OTAK KELDAI MEMANG TIDAK DAPAT DIPERTIKAIKAN...NAMUN...APA YG HARUS DITEKANKAN DI SINI IALAH...KOMPONEN OTAK LEMBU SEMEMANGNYA SUDAH SEDIA WUJUD SEMENJAK 2.0 & 3.0 MENJAK INI...ITULAH LAPORAN BEDAH SIASAT POST-MORTEM SELEPAS ROPIJI KELDAI MEMPERLIHATKAN WATAK YG SUNGGUH MENYANGSIKAN TEMPOHARI....NOKIA IS LUMIA...NOT...LUMAYAN...KEHKEHKEHKEHKEHKEH

Anonymous,  May 27, 2012 at 12:54 AM  

Pandai betul korang kat atas 2 berdebat,mengalahkn kj n rafizi.kutuk mengutuk,fitnah sesame islam.tahniah!!!korang berjaya wat aku tergelak dlm hati coz kebodohan korang.
TQ..he3

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP