TERKINI - Peruntukkan Khas Pembelian Lori Sampah RM12 Juta Untuk Ronie Liu DAP

Thursday, May 17, 2012



Tahniah dan syabas kerajaan negeri Selangor kerana waktu ini Gomo difahamkan sudahpun membeli 50 buah Lori sampai yang setiap satunya berharga 250 ribu yang mana jika didarabkan dengan 50 buah menjadikan sebanyak RM 12,500,000 Juta wang rakyat Selangor telah digunakan bagi menampung pembelian lori lori sampah ini.

Itulah kelebihan pemimpin Pakatan Rakyat yang kononya cukup efektif dalam mentadbir sesebuah negeri sampaikan pekara yang mudah berkenaan isu sampah tidak dapat diselesaikan sehinggakan terpaksa mengeluarkan wang rakyat jutaan ringgit bagi membeli lori sampah.

Gomo percaya selepas ini akan ada lagi masaalah berkenaan lori sampah ini dan selepas ini yakinlah anda semua terutama rakyat Selangor bahawa kerajaan negeri akan menyelesaikan masaalah tersebut dengan mengeluarkan lagi wang rakyat Selangor.

Cukup mudah bagi mereka Kerajaan Pakatan Selangor kerana apa sahaja masaalah mesti diselesaikan dengan perbelanjaan dan tidak ada mekanisma lain selain dari menggunakan wang rakyat Selangor.

Ini baru di Selangor mereka bertindak sedemikian bagaimana pula jika Malaysia dipimpin mereka ini? Apa akan berrlaku? Ohhh semuanya akan diselesaikan dengan menggunakan wang rakyat. Kerana pada mereka Pakatan rakyat semua boleh dibeli dengan wang ringgit dan tidak perlu peningkan kepala.


Psssttt... Siapa yang dapat komisyen pembelian lori sampah?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


44 comments:

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:05 PM  

apasal lantik kontraktor yg takde @ tak cukup lori sampah, pastu kerajaan negeri lak kene kluar duit beli lori?... very the fishy....

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:23 PM  

lepas tu dorang bangga tengok pakatan haram beli lori sampah..

macam mana tender boleh dikeluarkan kepada syarikat yang tak mampu menyediakan lori sampah, kalau macam ni maksik kedai goreng pisang masuk tender pun tak pe, sebab kerajaan pakatan dah beli lori sampah..

ni nak taya lagi ni siapa pulak dapat tender bagi kawal selia keadaan lori sampah, apakah syarat2 bagi syarikat yang sewa lori sampah dari kerajaan pakatan haram ni?

macam ni kata pentadbiran terbilang dan terurus?mana rakyat2 yang bising pasal bn pakai duit cukai semua, ni duit cukai anda sedang digunakan komenlah...

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:26 PM  

errrr, Shah Alam xde Hospital kan?
Khir Toyo buat apa dgn duit Selangor dulu?

buat rumah utk korg ke?
hahahaha...

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:29 PM  

Ling Liong Sik said:

"BN can forget Selangor"

hahahaha...

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:36 PM  

Mereka sedang fikirkan macam mana nak keluarkan duit Selangor. Perkara ini akan makin rancak mendekati PRU13.

Almaklum untuk belanja pilihanraya dan duit poket peribadi.

Mungkin Punaisihat bengok Ekonomi RM1 Selangor bagi tawaran kepada sesiapa saja yang ada idea 'punggah' duit Selangor dapat komisyen. Tu yang berlumba LUMBA sapu!

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:41 PM  

utk anon 3.26 zaman dr khir takde pun kerajaaan negeri belikan lori sampah pada kontraktor, ok jer... sila putar lagi ye anon...

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:42 PM  

Menyesal aku undi PR..... pukimak Anuar Ibrahimmm..

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:44 PM  

Kontrak dgn sykt sampah berpengalaman dihentikan semata2 nak lantik sykt baru dan beli lori baru. Ni kerja gila namanya. Hancur Selangor. Tapi nak buat camne rakyat Selangor yang pilih dulu tanpa fikir panjang. Yang senang lenang sekarang ni DAPig. 4 tahun geng DAPig buat duit selagi boleh.

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:47 PM  

hah elok la tu dah beli lori sampah byk2. pasni kalau buat perhimpinan ber shit korang jgn lupa bawak skali lori sampah tu angkut sampah korang dgn korang2 skali...

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:51 PM  

ulang soalan...

MANA HOSPITAL SHAH ALAM?

budget abis psl buat rumah Toyo ke?
hahaha...

Anonymous,  May 17, 2012 at 3:53 PM  

x abis-abis dgn BERSHIT korg tu...
carik la modal lain...

haa, pakai modal ni...
aiskrim...hahahaha...

FuCK, PUKimaK Blogger UMNO May 17, 2012 at 4:31 PM  

JAKIM Bersama UMNO - Gandingan Mantap MEDIA PRIMA dan UTUSAN PORNO membuahkan hasil. Lihat sendiri BUKTI 'Transformasi Besar Kpd Generasi Muda' telah berjaya!

Usaha Berkesan TV3
1~BUKTI 1 * (HOT)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)

Usaha Berkesan Utusan Malaysia
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3


Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155

Anonymous,  May 17, 2012 at 4:37 PM  

KUALA LUMPUR: PAS has agreed to field non-Muslim candidates to contest in Sarawak and Johor in the next general election, said Non-Muslim PAS Supporters Congress chairman Hu Pang Chaw.

wooo wooo... DAP bila nak buat MUSLIM DAP SUPPORTERS CONGRESS pulak? ke chauvinis ni tak bagi ruang pada orang islam?

Mohd Fuad May 17, 2012 at 4:38 PM  

kalau bn yg beli mgkin 450ribu sebiji...

Anonymous,  May 17, 2012 at 4:39 PM  

Hi yah
Abang sayang dah jadi fuck pukimak .
Ini lah dia ahlak Parti Rusuhan

Wow

Anonymous,  May 17, 2012 at 4:44 PM  

@anon 3:51 PM
Lari topik? Hospital Tunku Ampuan Rahimah kan masih ada. Lagipun hospital Sg.Buloh dan Selayang kan antara hospital termoden.

Lepas tu awak reply;
Hey nampak geng2 Be end bongok tunjuk pandai.

Saya reply;
...........................................................................

(lah jawab pun marah? Sewel btul mamat ni)

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:00 PM  

mentaliti puak umno sama mcm geng veteran tentera yg duk menonggeng smlm..kepala otak separas dgn punggung, patut otak biol mcm yg ckp haramjadah tu..sekali tgk dr blkng mcm lembu..lembu nfc beb!

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:04 PM  

ketua diorg dh nk kena panggil sprm dah, td dh kena report sbb mengaku byr sejumlah besar untuk title datuk..

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:10 PM  

kepada pencacai
Umat Melayu Naif Otak:-


Dijemput menghadiri jamuan makan tosai PERCUMA di rumah timbalan ketua polis negara pada pagi ahad nie..

P/s: tkpn sendiri ckp siri demo dpn rumah individu dibenarkan, so boleh lah buat dkt rumah dia jgk..kite tgk apa yg dia nk buat pg ahad nnti..tunggguuuu!

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:11 PM  

[Lepas tu awak reply;
Hey nampak geng2 Be end bongok tunjuk pandai.]

pandaiiii...hehehe...

aku melayu,  May 17, 2012 at 5:22 PM  

apala..xde modal..merabun mcm org xde akal..perlu dilihat apa sebab beli lori nih..bukanke sepatutnya kontraktor sampah yg dilantik kena ada mende ni..kalo xde watpe lantik kutip smpah..lainle kalo yg dilantik tu kroni2..pastu kena siasat katale 1 lori tu kot rege rm300K..siapa yg dpt komisennya...

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:44 PM  

Bab2 peruntukan jgn sebut..sensitif beb..sbb nie lah, puak gomo & the gang dgn umb bgaduh sakan..berebut nk dapat kan dana untuk periuk nasi masing2..ibarat babi bgaduh ngan beruk, dua2 bangang bin bahalul..korang tikam lah sesama sendiri, lg menunjuk kan juak cybertropper umno hanya penting kan dana untuk diri sendiri..lg hebat bg isu dlm blog ingat dptlah banyak dana, tp cian gomo, dana dpt ke umb..tu yg meroyan gile sakan..kah kah kah..cybertropper umno dlm kehancuran..kah kah kahP/s: mana profil ko gomo? Malu nk tunjuk jambang ko mcm babun tu ke? Ke malu nk tnjuk profile yg teloq hang xde sblh? Kah kah kah..gomo pengecut!

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:47 PM  

...GOMO spin nampak! nk tutup cerita anak menteri dapat kontrak RM30 juta kot....!!!! kah! kah! kah! pencuci najis betul

Anonymous,  May 17, 2012 at 5:54 PM  

BARU KONTREK RM 12 JUTA BERNIAGA BETUL SUDAH KECOH....BELUM LAGI RM 250 JUTA CURI DUIT RAKYAT ATAU PROJEK ATAS ANGIN........APALAH KO PUNYA OTAK PAPAGOMO, CONTRACT ADMINSTRATION ATAU MANAGEMENT TAK SEKOLAH , 50 BUAH LORRY SAMPAH TAK BANYAK.........APADAH!!!!!

Anonymous,  May 17, 2012 at 6:49 PM  

Apakejadahnya ko tak repot Sprm...kalo report, sampah pun diaorang siasat..

Anonymous,  May 17, 2012 at 7:18 PM  

Soalan : Apa beza 50 biji lori sampah dengan 50 ekor lembu?

Jwpn: lori sampah rakyat jelata boleh nikmati manafaatnya tapi lembu hanya kroni saja boleh makan sebab daging dia mahal
:. RM250juta / 4000 ekor / 450kg = RM 150 per kg siapa nak beli.............Perkhidmatan kutip sampah kat kawasan aku cuma RM 20 sebulan aja...........Aku belajar dari Papagomo la ni.

tukang telek May 17, 2012 at 7:20 PM  

Kerajaan Pakatan Haram Selangor sudah jangka akan terlingkop pada PRU 13 ni, itu sebab nya depa nak habis kan wang rakyat selangor kasi lincin, kalau tak caya tengoklah nanti. Pakatan Haram ni kerja tak reti bab nak somlap duit rakyat cukup pandai yang si bodoh kayu ni sokong.

Anonymous,  May 17, 2012 at 7:24 PM  

Puak2 pr masyukkkkkk... NFC kes loanla ngok!! Ni kontrak... Lainla beno takrifnye... Tolol pnye pncuci taik pr!!!

Anonymous,  May 17, 2012 at 7:34 PM  

Kah kah kah padan .... Lembu suka makan tose ke?

Anonymous,  May 17, 2012 at 7:37 PM  

KALAU TAK ADA LORI SAMPAH SIAP NAK KUTIP SISA SISA TULANG LEMBU KAT KAWASAN AKU TAK KAN DIBIAR SAJA ANJING ANJING PAPAGOMO BERSIHKAN .

Anonymous,  May 17, 2012 at 7:53 PM  

bandar shah alam ni dari bandar anggerik jadi bandar sampah... dari simpang tol ebor sampai roundabout seksyen 21...jalan penuh air sampah...ptg sampai ke mlm bau kuat giler...ngam2 aku lalu balik keje..punyer bedesup lori sampah dua tiga bijik lalu merecik2 air sampah kena kt aku laki bini naik moto...mcm ne diorang urus sampah??x fikir ke bau?? tengok teknologi kandang babi sampai luar negara??sampah??x nk tengok teknologi urus sampah negara luar ke??

Anonymous,  May 18, 2012 at 1:03 AM  

Org selangor lg pnting uruskn babi dr sampah..
Tulang babi tu nti sape nk angkat? Cmpak kat laut ke?
Mat sabu lbih rela makan babi sbb nk bodek PAP(mlysia).
modal lain xda, balik2 nfc. Walhal org dlm PR yg buat kerja. Jgn la bodohkn diri sndiri lg..xckup bodoh ke minum air smpah?

Anonymous,  May 18, 2012 at 1:15 AM  

Cara nk lyan pnyokong tegar barua Ambiga n Anuwar layak dgn tonggeng bontot je..da lupakh Ambiga pejuang sex bebas, anuwar kaki lubg kunyit? Xcaya p tnya Jijah trtipu la.
Pejuang Sex Bebas (LGBT) bangga angkat sepanduk di tnh suci Islam. Blajar kat mesir, tp cium lubg kunyit gak. Buat malu dgn negara2 arab. Konon prjuangan rakyat,, pkai baju kuning buat rusuhan jd berok gila. Merosakkn harta awam, mghabiskn duit rakyat. Kacau bilau, menyusahkn rakyat. Intelektual thp dunia ke4, mcm berok. Trlompat2 mcm monyet..sakai pn lg bgus la..

Anonymous,  May 18, 2012 at 1:16 AM  

Cara nk lyan pnyokong tegar barua Ambiga n Anuwar layak dgn tonggeng bontot je..da lupakh Ambiga pejuang sex bebas, anuwar kaki lubg kunyit? Xcaya p tnya Jijah trtipu la.
Pejuang Sex Bebas (LGBT) bangga angkat sepanduk di tnh suci Islam. Blajar kat mesir, tp cium lubg kunyit gak. Buat malu dgn negara2 arab. Konon prjuangan rakyat,, pkai baju kuning buat rusuhan jd berok gila. Merosakkn harta awam, mghabiskn duit rakyat. Kacau bilau, menyusahkn rakyat. Intelektual thp dunia ke4, mcm berok. Trlompat2 mcm monyet..sakai pn lg bgus la..

Anonymous,  May 18, 2012 at 2:05 AM  

keahlian umno adalah 3 juta orang termasuk bumi. Tapi keseluruhan melayu yang layak mengundi adalah 5.7juta. GE12 2008 jumlah ahli umno yang undi adalah 2 juta, yang 1 juta pergi mana? Jadi keseluruhan 3.7 melayu undi pergi kat pengbangkan. Itulah kau semua orang umno jangan mimpi lagi ya.Kita BUKAN Bodoh lah ! Itulah kau semua maki kat BERSHIT lagi lebih baik pergi makan tahi Bershit ya..
Bersih 4.0 akan jadi, kau orang umno semua pergi sana kita jumpa kat sana bau kentut annuar Ok? boleh? siapa cepat dia dapat..kakakak.. jumpa jangan tak jumpa..
Hidup Cina, Hidup melayu, Hidup India,
Dan yang baru dapat mykad BE End bagi... Hidup Indon, Hidup bangla, Hidup mamak kling, HIDUP myammar, Hidup Java..

Mampus umno.. itulah Najib takuuut nak mamtapkan tarikh untuk GE13..kau semua jangan mimpi lagi..ada 2 jenis species melayu.. 1. melayu ori 2. melayu umno..memang lain lah...Melayu ori cerdik , melayu umno pergi potong kepala lembu, pergi jual barger, pergi tunjuk buntut tapi tak berani nak tanggal seluar, samseng sini dan sana kakakaka...itulah orang panggil kau semua Pokitiang..

YB Yap Ah Loy (MP Kuala Lumpur)

Anonymous,  May 18, 2012 at 8:51 AM  

wahhh, cantiknya highway dpn kilang Proton skrg ni kan...
knp time berpuluh-puluh thn BN dulu, highway ni SAMAAAAA ajer jem x abis-abis ye?

tlg bgtau sikit, duit peruntukan dulu tu gi mana?
buat gi beli LEMBU gak ke...hehehe..

Anonymous,  May 18, 2012 at 8:54 AM  

YB, lu dasyat YB..bull eye do...

Anonymous,  May 18, 2012 at 10:01 AM  

Tahniah EXCO Ronnie....keluar duit rakyat untuk beli lori sampah berjuta-juta...sepatotnya kontraktor sampah yang beli lori sampah sediakan lori sampah utk angkat sampah...dulu ALAM FLORA urus sampah Sgor...bagus..sekarang ini kontraktor PKR+DAP+PAS...teruk...sampah di Bdr Bkt Tinggi 2 Klang dah busuk...

Anonymous,  May 18, 2012 at 10:26 AM  

Lepas beli lori makan aiskrim!

Anonymous,  May 18, 2012 at 12:29 PM  

citer byk x guna..
jom la berdebat atas pentas, live rakyat boleh tgk..

ADA BERANI KE?

hahaha..

Anonymous,  May 18, 2012 at 2:39 PM  

Hamboi !!!... Blog Papa Gomo ni dah jadi tempat sebar tenguk video porno ke pulak...Patutlah dia menggunakan nama mencarut...upenye bukan baju je kuning...otak pun otak kuning...Semuga cepat kau dapat sakit kuning...biar mampus cepat !!..BIADAP....

Anonymous,  May 18, 2012 at 9:07 PM  

Sampai hospital pun nak buat modal ke. Masjid ada x de plak nak puji.
Korang PR dak sakit konek ke nak sangat masuk hospital shah alam.
Mentali pembangkang yg bengap.
Isu skrg lori sampah la.
Menyampah betul aku.
Kilang aiskrim nak ke kat shah alam?

Anonymous,  May 18, 2012 at 10:22 PM  

Wa. Bnyk sng ahh lu punya kira2. Betul lu ckp ada 5.7 juta melayu layak mengundi. Tapi lu tau beza ka layak sama betul2 pegi undi. 2008 ada brapa ramai melayu tk pergi undi lu tau ka. Apa sbab lu tau ka. gua kasi tau lu la ahh. Itu jam melayu banyak protes sama Pak Lah. Brapa ramai ahli umno tak suka sama Pak Lah sama dia punya menantu khairy.
Itu jam kita bikin itu undi rosak atau kasi sedekah itu undi sama PR. Serupa gua pun bikin itu mcm.
Lagi itu melayu atas pagar pun serupa. Dia org ckp Pak Lah bnyk slow. Lagi itu jam Tun Mahathir pun sudah kluar umno.
Tapi skarang sudah lain maa. Itu 3.7juta ahli umno gua garenti solid undi BN. Lagi itu melayu atas pagar gua confident separuh mesti terjun kasi BN punya maa.

Sendiri mau ingat la ahh. Lu kasi bikin itu kira2 semula. Kasi kira baik2 ahh.

7242

Saiful Torres June 27, 2012 at 2:37 AM  

lori sampah tu harga 290,000 sebuah, tp spec dia hya 5 tan sampah jer leh compact. aku jual yg boleh copact 12 tan baru berharga 286,000. lori jenama japan spec, tong compact local spec. mmg hebat. yg tu semua dari china. setakat dongfeng + tong harga dia baru dlm 120,000. mmg pakatan haram bangsat tu dh seleweng duit rakyat selangor.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP