TERKINI - Geng Anti Lynas Desak PAS Pecat Yb Dr Che Rosli

Tuesday, June 19, 2012


"Geng Bodoh Piang"
KLIK DISINI


Ahli Parlimen Pas Hulu Langat, Dr. Che Rosli Che Mat yang juga seorang pakar nuklear sekali lagi menjelaskan bahawa tahap radiasi projek kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang adalah di tahap yang rendah.

Che Rosli berkata beliau berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Mengenai Projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat hari ini.

"Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa ini mengutip pandangan dan masalah masyarakat. Sebagai contoh kalau kita baca laporan di muka surat 17 dan 18 di dalam laporan itu memang betul.

"Itu bagus dan saya setuju. Tahap daripada segi radiasi memang rendah, itu saya tahu sebab saya sendiri yang mengukur (tahap radiasi). Perkara lain saya tidak berani komen... saya tidak berani sebut sama ada Lynas selamat atau tidak," katanya kepada pemberita hari ini.

Read More....



Psssttt... Apakah Ahli Parlimen PAS Hulu Langat akan dipecat PAS?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


37 comments:

Anonymous,  June 19, 2012 at 7:19 PM  

org PAS bangsat
DAP pulak keparat
PKR jubur berkulat
bukti di bagi semua lahanat!!

PRU13, memang pakatan kalah melarat
kah kah kah kah.

PAkatan rakyat?
Rakyat kepala butoh guan eng, pukimak nik aziz dan kepala bana anuwar!!
kah kah kah

Anonymous,  June 19, 2012 at 7:27 PM  

Lembu dawan ke ko ni? Dah tak da modal, sian

Anonymous,  June 19, 2012 at 7:46 PM  

Aku 10 tahun blaja kat kuantan tak ada apa pun???

tukang telek,  June 19, 2012 at 8:07 PM  

Kalau PAS buang Dr Che Rosli Che Mat dari PAS, PAS ni memang bodoh teramat. Mengnampakkan sifat hasad dengki berdendam kepada kerajaan sehingga lupa diri sehingga orang yang tak bersependapat di singkir dan di pulau. Mereka seperti menyembunyikan kebenaran. Mereka akan malu sekiranya mereka sedar akan kelakuan yang mereka zahir kan. Maka sia sialah amalan apa yang mereka lakukan. Inilah kerana mereka mereka ini suka mengagong-agongkan dan memuja pemimpin mereka sehingga menjadi taksub kepada pemimpin. Menandakan mereka ini tidak mengikut dan faham apa yang disampaikan kepada mereka dari Al Quraan. Ini adalah tahap yang menyimpang dari ajaran Islam sebenar, sehingga manusia pada zaman ini mengzahirkan sifat manusia tidak menggunakan akal yang berharga Allah kurnaikan. Riak dan bongkak ini lah menyebabkan mereka ini tidak sedar dosa yang pikul pikul.
Wahai saudara saudaraku tinggal lah pemimpin yang suka bermusuh dan berdendam. Bersukurlah apa yang Allah kurniakan.

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:20 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:21 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:21 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:22 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:22 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:23 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:23 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:24 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:25 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:26 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:27 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:27 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:27 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Prince of Noob June 19, 2012 at 9:28 PM  

apa anon ni spam kat atas ni. btw kenapa setiap kali ada ahli parti yg berlainan pendapat sedikit dengan orang lain dalam parti kena ambil tindakan, kena pecat, kena buang? dalam parti sendiri dah takde demokrasi nak cerita pasal demokrasi kat luar... sama la bn atau pr pun

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:28 PM  

Islam adalah agama yang sempurna. Ajarannya mengatur segala aspek kehidupan umat manusia dan menuntun mereka untuk menggapai kebahagiaan di dunia maupun di akhirat kelak. Buku yang ditulis Muhammad bin Ibrahim At-Tuwaijiri ini menggambarkan ajaran Islam secara menyeluruh. Semua nilai-nilai ajaran Islam secara umum dijelaskan dalam buku ini. Di antara kelebihan buku ini, dalam setiap membahas permasalahan penulis selalu mengacu kepada dalil-dalil Al-Qur`an dan hadits yang shahih. Di samping itu, buku ini dikemas secara sistematis dengan gaya bahasa yang menarik dan mudah dipahami. Buku ini terbagi menjadi sepuluh bab. Pertama, Tauhid dan Keimanan. Kedua, Fikih Al-Qur`an dalam Hal Fadhail [keutamaan], Akhlak, Adab, Zikir dan Doa. Ketiga, Ibadah. Keempat, Muamalah. Kelima, Faraidh. Keenam, Pernikahan. Ketujuh, Qishas dan Hudud. Kedelapan, Qadha` [peradilan]. Kesembilan, Jihad di Jalan Allah. Kesepuluh, Dakwah di jalan Allah. Maka tidaklah terlalu berlebihan jika buku ini disebut sebagai Ensiklopedi Islam, karena cakupannya tentang dinul Islam yang menyeluruh. Buku ini patut dimiliki dan dibaca oleh siapa saja sebagai panduan dalam kehidupannya. Terlebih bagi para pecinta ilmu dan umat Islam pada umumnya

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:29 PM  

woi pukimak bodoh..yg kau post banyak2 knp?bodoh mcm orang umno la kau ni

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:33 PM  

benarlah kata tun m..umno hanya dihuni oleh org bodoh.knp xde mp umno yg pakar dlm bab ni?psl mp umno hanya pandai bodek dan rasuah..mmg la ahli umno bodoh belaka..

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:48 PM  

Ni la di pggl pmimpin bermaruah.. Wlpn berbeza politik, bnda baik dikongsi bersama.. Tp munafik xakn puas hti.. Bnda makruf dianggp mungkar walau bnda realiti baik.. Wahai org beriman, ALLAH maha mengatahui.. Allah maha berkuasa.. Kerana bnda yg elok,demi politik, mereka xpuas hati kerana takut xmpu dpt kuasa... Ya Allah, ampunla hmba mu.. Bri la mrka pnjuk... PisauMesin@antikotor3.0

Anonymous,  June 19, 2012 at 9:56 PM  

Benarlah kata tun m, ini yang akan berlaku bila fuckatan memerintah malaysia...

PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tunjuk perasaan Bersih “yang besar dan ganas” adalah persediaan parti pembangkang jika parti lawan itu gagal memenangi pilihanraya umum ke-13.

“Kekalahan mereka (parti pembangkang) akan dituruti dengan demonstrasi ganas yang tidak berhenti-henti supaya keputusan pilihanraya ditolak dan satu kerajaan lain didirikan, yang ditunjuk oleh parti lawan.

“Kemudian mereka akan berusaha untuk mengadakan pilihanraya sekali lagi yang boleh dimanipulasi oleh mereka. Sudah tentu sebelum kerajaan pilihan rakyat digulingkan, negara akan diserang bertubi-tubi dengan demo ganas dan huru-hara.

“Perancangan dan perusahaan akan diganggu mungkin dengan mogok di sana sini anjuran parti lawan. Kestabilan negara akan tergugat. Polis dituduh melakukan keganasan supaya mereka tidak dapat kawal huru-hara dan demo dengan cara berkesan, katanya dalam coretan blog beliau hari ini.
Dalam keadaan ini, katanya kuasa-kuasa asing akan mengecam perajaan pilihan rakyat kerana kononnya mengguna kekerasan menghalang kebebasan bersuara dan berdemo dan Malaysia akan dicap sebagai ‘police state’.

Mahathir berkata memandang kepada sejarah Malaysia merdeka dan keputusan- keputusan pilihanraya, parti lawan tentu kurang yakin mereka akan menang PRU 13 dan mendirikan kerajaan pusat.

“Cara demokrasi tidak boleh menjayakan mereka. Melihat penggulingan kerajaan di negara-negara Arab, tentulah terlintas di hati pemimpin-pemimpin parti lawan bahawa cara-cara demonstrasi ganas dan berpanjangan lebih mungkin memberi kejayaan kepada cita-cita mereka,” katanya.

Beliau berkata akan tetapi parti-parti pembangkang terlebih dahulu perlu menunjuk kepada rakyat, dan lebih utama kepada dunia luar bahawa kerajaan dibawah Barisan Nasional di Malaysia adalah zalim dan menindas rakyat seperti Kerajaan-Kerajaan kuku besi Negara Arab.

“Maka diciptalah Bersih. Kononnya pilihanraya di Malaysia ditipu oleh kerajaan pusat, walau apapun bukti bahawa di Malaysia parti lawan boleh menang dan telah menang berkali-kali jika rakyat menyokong mereka dan sebaliknya di Negara Arab bukan sahaja Kerajaan yang digulingkan tidak pernah kalah tetapi pilihanraya memberi kemenangan 99% kepada pemerintah, masih juga didakwa pilihan raya umum ditipu oleh kerajaan Malaysia.

“Kerajaan bertindak untuk meneluskan lagi proses pilihanraya mengikut kehendak parti lawan. Tetapi masih juga dituduh yang Kerajaan menipu. Banyaklah lagi tuduhan kezaliman dan kemungkaran yang dilempar kepada Kerajaan semata-semata untuk memburukkan imej kerajaan,” katanya.

Katanya kerajaan tadbiran Barisan Nasional telah memberi banyak nikmat dan kebahagiaan kepada rakyatnya dan telah diiktiraf sebagai negara yang termaju di antara negara membangun.

Mahathir berkata Malaysia yang membangun dengan pesat akan bertukar menjadi negara yang tidak lagi stabil dan maju, dan tidak lagi memberi kebahagiaan dan rahmat kepada rakyatnya.

“Mereka tidak percaya dengan demokrasi maka akan hilanglah hak rakyat untuk memilih kerajaan. Negara ini akan menjadi miskin dan Wawasan 2020 tidak akan menjadi kenyataan.
“Inilah yang akan berlaku kerana parti bukan Barisan Nasional kecewa tidak dapat ke Putrajaya. Jika dengan cara ganas mereka, mereka berjaya merebut kuasa, percayalah demokrasi akan dihapuskan dan nasib yang buruk akan menimpa negara tercinta ini,” katanya.

Anonymous,  June 19, 2012 at 10:01 PM  

Komen cerdik pandai dan pakar dlm bidangnya kita bangkang tapi bila yg bukan pakar bg komen kita sokong...sapa yg kurang cerdik sekarang.jika ia dibangunkan peluang pekerjaan banyak...dan boleh menjana ekonomi...negara...kita harus pandang kedepan klu ia tak baik tak kan ahli2 kimia beri komen positif....

Anonymous,  June 19, 2012 at 10:04 PM  

yang bodoh nak mampus adalah puak hampas suku sakat peliwat
dalam umno ada berlambak pakar dlm pelbagai bidang
cuma pakar liwat main belakang tak de
pakar takzirah isteri orang jam 3 pagi x ada
pakar cakap lucah ngan bini orang x ada
pakar ciium dot dot dot x ada
itulah bezanya umno ngan pas dan penyokong2 peliwat
sendiri mau ingat bro

Anonymous,  June 19, 2012 at 10:18 PM  

Apa korang susah susah buat keje bodoh ni. Menteri seronok seronok santai kat rumah

Anonymous,  June 19, 2012 at 10:36 PM  

Ada sedikit maklumat mengenai pepecahan blogger Umno dan perangai kurang ajar Papagomo!!

Semalam 18hb Jun 2012 kira2jam 2ptg satu perjumpaan bloggers dgn Dato Menteri KBS Shabery Cheek di Bukit Kiara telah diadakan.Tujuan perjumpaan ini adalah sesi round up hari belia yang lepas dan sesi ambik upah. Dikatakan blogger pro BN "PAPAGOMO" telah bertengkar dan menumbuk seorang blogger UMB "APA a.k.a Aku Peduli Apa (http://aku-tak-peduli.blogspot.com/)"

Isu nya adalah dendam lama Papagomo terhadap Blogger APA. Papagomo (Nama sebenar Wan Azri, sila rujuk gambar Papagomo) seorang blogger yang bongkak dan angkuh ini, pada kejadian itu dikatakan berada diluar dewan lalu menumbuk blogger APA.

Blogger APA naungan UMB yang diterajui Tun Faisal (Exco Pemuda Umno Msia) ini dikatakan telah mengeluarkan gambar rumah, kereta dan beberapa gambar peribadi Papagomo didalam blognya. Oleh itu ianya mengundang kemarahan Papagomo dan terus berdendam dengan blogger APA.

Tun Faisal selaku ketua UMB ini juga adalah seorang pegawai khas kpd DS Hishamuddin dan Papagomo pula adalah blogger naungan DS Shabery Cheek. Pepecahan kumpulan blogger UMB, DS Hishamuddin dan kumpulan blogger DS Shabery Cheek (Papagomo) semakin kritikal.

Persoalannya disini adakah kumpulan blogger UMB kendalian Tun Faisal yang ber boss kan DS Hishamuddin ini memang mengatur strategi untuk menghentam DS Shabery Cheek, Papagomo and then geng? Adakah ini strategi DS Hishamuddin untuk menghancurkan semua "Rival" nya didalam Umno ataupun ini memang perangai kurang ajar Papagomo yang semakin berlagak, sombong, angkuh dan "demanding" ini?

Ada juga sumber mengatakan DS Hishamuddin juga ada membuat "engagement" dgn Papagomo secara sulit dan memberikan duit komitmen bernilai ribuan ringgit dengan kadar bulanan. Klau ini benar berlaku sememangnya DS Hishamuddin mementingkan diri sendiri demi survival politik sempitnya dan si bahlol Papagomo ni memang tiada maruah diri dan tiada integriti.

Anonymous,  June 19, 2012 at 10:43 PM  

debat kepala butuh!!!dah tau niat sinar cibai ni nak perangkap je...pudin binggung ni pun dok gi hulur kepala pasal apa??dah kena main....moderator tu pun bukan tanya soalan dia..skrip mcm PAS je.... bodoh la ko pudin..walaupun niat lu baik tapi lu masih mentah la klu ikut pandangan gua... hahahaha!!!mcm bagus je gua ni...

pakatan ni seboleh bolehnya nak tarik perhatian rakyat..tu yg sibuk mnak berdebat..lg pun mrk mana ada kerja lain.. tgk la tajuk lain bahas plak benda lain.... tp respek kat salahudin la... bukan pas gi putrajaya kata dia tapi pakatan..amboi jaga hati betul ya..takut kena cantas kot..opppsss

dah dah la berdebat ngan mrk ni..takde pekdah pun.... debat td apa dapat???bodoh je dapat..... dah la ada yg dok bertakbir...binggai mcm nak berperang plak..bodoh bodoh bodoh.... buat semak je layan sinar cibai ni..dah jd anjing upahan pakatan.......... lain kali nak berdebat kena la panggil moderator yg neutral... tang hanif omar pandai plak nak jawab.... cam ni sampai ke sudah la tak selesai... semua soalan moderator kat pudin mcm apa yg pakatan nak je!!eeeeeeeeeee tu yg geram sgt!!! mcm bangsat anjing gampang......

Anonymous,  June 19, 2012 at 10:47 PM  

Cibailaa pencacai.. Ini baru kilang proses nadir bumi belum lagi loji nuklear. Setakat tahap radiasi yang sama dgn handphone pon nak kecoh suroh diorang buang segala semat pon dan tablet yg diorang guna hari2 tu. Main tulis surat cukup.. Memalukan betul tahap pemikiran srategis PKR Pahang ni. Sepatut hal macam ni diserahkan pada cikgu Bad sebab dia boleh arrange sesi kaunseling baekk jam 3 pagi dgn Fuziah. Hehehe

Anonymous,  June 19, 2012 at 11:20 PM  

Papagomo,

Kasi publish youtube ni:

http://www.youtube.com/watch?v=RuvRqVHCTCw

Anonymous,  June 20, 2012 at 9:00 AM  

ini bkn citer politik, ini citer alam sekitar..

korg nak ke duduk sblh Lynas tu?
nak ke?

kalau korg disuruh duduk kat sblh kilang elektronik, korg nak ke?
x rasa lemas ke?

Anonymous,  June 20, 2012 at 9:41 AM  

Kwasan itu kwsan industri... Bkn nya kwsan perumahan..... Kita bncg ttg radiasi.. Pk dlu br bg tohmahan

Anonymous,  June 20, 2012 at 10:23 AM  

wa salute ini pemimpin PAS..baru la betul perjuangan Islam keran berkata benar andai kebenaran itu pahit...salute la DR CHE Rosli..and berbangga juga wa ni sabagai umat Islam kerana ada juga pakar nuklear di Malaysia ini dan ianya org Islam..Alhamdullillah...

Anonymous,  June 20, 2012 at 11:27 AM  

[Kwasan itu kwsan industri... Bkn nya kwsan perumahan..... Kita bncg ttg radiasi.. Pk dlu br bg tohmahan]

ohhhh, kawasan industri...
kenapa x buat kt Australia ajer, kalau betul-betul selamat?

Australia kan tanah diorg luassssssssssssssss...

oh, Gomo ada dpt share ye?
patut la beriya-iya suruh teruskan...

kalau betul prihatin kat rakyat la kan..
knp majoriti rakyat TAKNAK Lynas, kerajaan teruskan jugak?

rakyat didahulukan ke?

Anonymous,  June 20, 2012 at 4:23 PM  

umno bodoh....yg untung gomo dapat elaun puluh ribu tiap bulan upah buat fitnah. makanlah ko duit haram hasil fitnah jahat ko gomo sial

Anonymous,  June 21, 2012 at 10:37 AM  

wei, Gomo..
kalau ko kata SELAMAT sgt, apa kata ko gi duduk situ dgn penduduk yg berdemo tu...

ADA BERANI KE?

haaa, korg yg bongok dok sokong sgt kata selamat tu, gi la duduk sana 1 minggu ke...

PEGI LAA..
cakap ajer lebih, hahaha...

Anonymous,  June 22, 2012 at 9:22 PM  

mereka sbnrnya LUPA pd 1 ktk dulu , tgn2 mereka angkat menadah & mengaminkan DOA memohon ALLAH tunjukkan kebenaran. Mereka sbnrnya LUPA bhw ALLAH TIDAK AKAN PERNAH memungkiri janji-NYA. Ssungguhnya mereka LUPA akan JAMINAN dari ALLAH Maha Mendengar, Maha Bijaksana bhw setiap DOA dari hamba2-KU PASTI dikabulkn samada di dunia @ di akhirat kelak. Mereka itu LUPA malah SENGAJA LUPA bhw ALLAH TIDAK BERKEWAJIPAN utk tnjukkn KEBENARAN itu (bulat2) sbgaimna yg mereka minta(DOA)kn itu krn DIA ..ALLAH !! Maha Agung, Maha Pencipta. Esa TIADA sekutu bagiNYA, TIDAK beranak @ diperanakan.
Renung-renungknlh ...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP