Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera - Fathul Bari

Friday, July 13, 2012






Apa kata anda?


39 comments:

Anonymous,  July 13, 2012 at 11:59 PM  

Artis mana boleh jadi ulama, kalau setakat berucap macam tu, bukan ulama tu dia cuma bagi pendapat.

Lagipon semua orang umno dah alim2 belaka tentu mereka tahu membezakan antara ulama dengan bukan ulama.

Maka tak perlu bimbang mereka tahu apa yang mereka buat dan faham apa yang mereka cakap.

Anonymous,  July 14, 2012 at 12:18 AM  

Tahniah Dan selamat pengantin baru buat pengerusi penang...cinta tak mengenal usia Dan wang ringgit

Anonymous,  July 14, 2012 at 12:22 AM  

Ustaz, orang politik buat dan cakap lagi terok Ustaz, ustaz jangan lupa tegur ya... Jangan tegur artis je, yang tak artis tu macam Umi , mintak ustaz tolong tegur sikit, lazer dia terlebih laa ustaz

Anonymous,  July 14, 2012 at 1:18 AM  

artis masuk pas jadi ulama..artis masuk UMNO jadi penyamun...baik jadi penyamun 1Malaysia...

gasing July 14, 2012 at 1:27 AM  

politik buat dan cakap terok, semua org tahu dan tak akan tertipu krn itu hanya politik. tapi kalau politik menjual agama dan memfitnah nama tuhan! akan tertipulah org2 yg disebabkan fanatik oleh dari org2 munafik, lazer umi disebabkan terlalu lama dia mendiamkan diri dan memberi peluang sekian lama krn umi termasuk golongan org2 yg terinaya dan diinaya di dlm lokap. harap anda dapat berfikir menggunakan akal bukan tangkal. kalau nak komen buang sifat fanatik dan sifat pembenci yg ditanam didalam diri anda.

Anonymous,  July 14, 2012 at 6:19 AM  

Manusia zaman sekarang ni dah makin keliru. Maksud taubat itupun dah di salah tafsir. Cukupkah sekadar masuk parti politik yg menguna pakai nama islam? Kalau betul si Abby ni berilmu boleh saya tahu berapa lama dia sudah dapat bimbingan dari Pas? Adakah dia rasa dia sudah perfect atau setakat biasa2 shj? Ada juga artis yg menjadi penceramah sebelum ini tapi kebanyakannya berkelana menuntut ilmu selama bertahun lamanya sebelum menjadi penceramah atau pembimbing. Setahu saya dia ni baru putus cinta dgn anak ikannya. Yang heran lepas beberapa bulan tup tup dia dah jadi ostazah! Yang lebih heran tiba2 dia dah pandai sebut hal politik! Giler be......

Anonymous,  July 14, 2012 at 7:23 AM  

6 :19
Anda pernah berjiran dengan dia?
Pernah bermuamalah dengan dia?
Pernah bermusafir dengan dia?
Bermuzakarah dengan dia?

Anonymous,  July 14, 2012 at 7:37 AM  

Jiwa yang kacau ...

Anonymous,  July 14, 2012 at 8:03 AM  

6: 19
Dalam hal ni anda kena tanya artis berkenaan kenapa dia memilih pas tidak umno.

Artis masuk pas menjadi suatu isu bagi umno, artis masuk umno tak jadi masalah bagi pas.

Maka kita kena muhasabah kenapa boleh berlaku demikian, jangan cepat menyalahkan orang lain, sama ada pas atau umno....

Anonymous,  July 14, 2012 at 8:57 AM  

ONIE
8.03

MASAALAHNYE ARTIS YG MASHUK UMNO X KEMARUK NK BERCERAMAH....TAPI ARTIS YG MASHUK PAS DALAM MASA 1 HARI DH GI BERCERAMAH, MENGUTUK MEMAKI HAMUN DAN MENFITNAH, DAN LEBIH PELIKNYA DAN KELAKARNYA, DH DPT GELAR OSTAZ N OSTAZAH LGI TU....X HAIRAN KE? SAPE KISAH DAE ORG NK MASUK MANA2 PARTI TAPI DAE ORG TU YG PERLU BERMUHASABAH DIRI DULU... KLAU NK BERCKAP GUNA LE OTAK YG ALLAH BERIKAN TU....MASYALLAH...

Kjee July 14, 2012 at 9:12 AM  

Saya tak takut dgn ulamak tetapi saya takut dgn perkataan ulamak tu. Arwah m rajoli pernah beritahu saya, ulamak adala singkatan ular dalam semak. Betul ker? Konfius lahhh.

Anonymous,  July 14, 2012 at 9:17 AM  

Cukgu"S";
Artis ini bukan nak jadi ulama,dia orang cuma nak ambil kesempatan cari duit sekupang dua melalui pentas ceramah PAS.Dia orang jual namalah senag cakap.Nak berlakun orang tak ambik,takut film tak laku jual.Penerbit film tak mahu hadai risiko rugi kerana ambil pelakun kerepot jadi pelakun filimnya.So,jalan pintas nak dapat dut maka jadilah bahan pamiran atas pentas.Nama sikit2 dah ada,maka orang kampung pun datanglah nak tenguk.Kalau tak ade bahan penarik ini,ceramah PAS lengang.Melopong.
Kalau tentang ilmu,artis ni kosong.Mereka mana pernah berjinak-jinak dengan ilmu agama?Cuma berlakun aje.Berlakun siape pun boleh.Main buat2 aje kan.
Okey.Adoa geringgo

Anonymous,  July 14, 2012 at 9:17 AM  

Siapa kata artis masuk umno tak menjadi isu kepada pas, lupa ka..atau buat2 lupa dengan Datuk Siti Nurhaliza? hai..munafiq sungguh puak parti isle ni.!! siap dengan bangganya suruh orang muhasabah lagi. tak pernah kencing dalam tempurung cirmin muka dulu ka? Nak jadi Hang Tuah kau tak layak, nak jadi Hang Jebat Badan kau kerempeng, maka jadilah kau Hang Kebun nanti bila di beri cangkul...cangkul..pun..cangkul lah?!!

Anonymous,  July 14, 2012 at 9:23 AM  

siannya la Muslim kt Malaysia ni..
nak berubah jadi baik pun, org keji-keji..

diorg cuma kongsi pengalaman berhijrah ajer pun..
apa la korg ni..

ya Allah..

Global Products & Services Review July 14, 2012 at 9:27 AM  

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://ReadandDecide.blogspot.com/2011/10/uinvest.html


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous,  July 14, 2012 at 10:31 AM  

masaalahnya diorang berhijrah dari maksiat kepada yang lebih besar...FITNAH.. Pegi kesana sini mencacai mengutuk orng islam lain yng kononnya pada mereka mereka ini tidak islam..

Anonymous,  July 14, 2012 at 10:41 AM  

bila mat rempit meragut - org akan ckp budak tu jahat, memang pun jahat, tapi bila tok imam merogol org akan lihat ape dah jadi pada islam. mungkin akan kata tok imam tu cuma manusia, tapi impact tak secara direct tetap ada.
tu sebab ada ayat alquran, hadith nabi mengancam golongan berimage islam agar meneliti masalah ni.
org yg berilmu islam akan dibakar dulu dari peyembah berhala kalu terpedaya.
pekara kecik ke ni
bila sahabat ditanye perihal dia oleh nabi, sahabat mengaku dia tu islam, nabi cakap ape, berhati2 buat pengakuan yg bukan yg sebenar, bila sahabat menceritakan hal dia yg bila bepagi hari merasa tidak sampai kepetang dan .... baru nabi beri pengakuan dan suruh bepegang ngan tu.
org islam ni tak leh cakap tak serupa bikin.
dan yg penting sekali tak leh menipu. bemaksiat masih nabi akui umat islam tapi menipu nabi kata tidak, org islam tu tak menipu.
anuar cakap ape kat org kg pala, masih layak lagi ke nak jadi saksi, layak lagi ke besumpah.
bodoh org pas ni

Anonymous,  July 14, 2012 at 10:44 AM  

Tugas gasing putar. Mak Chik Felda tertipu dek politik, ada apa. Hari ni oren pegi Istana merayu tu melapur tertipu. Logik nya bila jual tentu dapat berbillion billion. Rakyat tahu dan arif pati mana yang dapat berbillion billion. Beli arak berbillion pun rakyat tahu. Contoh fitnah agama dan tuhan tu ialah bila tuhan bagi undang undang di ingkar dia tolak dia remehkan , haa ini fitnah tuhan lah tu.......Umi tu dek dia teraniaya dia berhak lazer orang sampai kiamat ke? Orang lain tak niaya ke? Dia dalam lokap, bulu pun tak kene cabut, apa ada, berapa tahun dia di lokap, orang ISA macamana?? Umi tu orang yang awal kaki lazer, sebelum ditahan pun.... Guna akai lah gasing... Kalau tak nak kena lazer, jangan lah lazer orang.... Kalau tak nak teraniaya jangan aniaya orang dan kalau tak nak kene tipu jangan tipu orang. Kalau tak nak jadi bodoh, jangan bodohkan orang... Boleh??

Anonymous,  July 14, 2012 at 10:47 AM  

8 : 57
Artis yg masuk umno kena tunduk dan patuh dan jangan cakap banyak, walaupon apa yg nak dikatakan itu benar,

Kalau tak kena gam kat tv & radio, maka jalan terbaik ialah jangan komen apa yang umno buat, maka akan selamat lah anda.

Artis kalau masuk umno tak tutup aurat pon tak apa, tak der sapa nak marah.

Anonymous,  July 14, 2012 at 10:52 AM  

Kjee
Anak murid m rajoli ke?
Macam gitu m.rajoli ajar pakai jilbab?

Anonymous,  July 14, 2012 at 10:56 AM  

Tak tahu ugama jangan cakap laa, habis tu dalam umno banyak kaki penipu tu kira nabi tak mengaku umat lah. Habis tu bermaksiat tu kira takpe laa kira ringan... Nanti budak Umno kata ko ni ketua ajaran sesat macamana??

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:00 AM  

Artis kalau masuk Umno dengan lembu pun boleh kawan. Artis kalau masuk PAS lepas tu ceramah kutuk pas tentu yang ini ok, siap masuk TV3 lagi.. Banyak ajaran gila sejak akhir akhir ni.

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:03 AM  

09:23
Mereka semua orang jadi seperti mereka.
Lagi pon mereka tak tahu apa yang mereka tak tahu,
Dan mereka pon tak nak tahu apa yg mereka tak tahu..

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:08 AM  

Ce ko cakap fitnah tu apa??? Kalau macam tu orang dakwah pun ko kata fitnah. YANG DAH TERANG TERANG FITNAH SIAP DAPAT BAYARAN TU MACAM UMI KO BUTA PULAK. SIap UMNO BUAT PENTAS SIAP PAKAI PENGIRING . Yang tu ko tuli dan pekak

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:08 AM  

10 : 56
Tengok siapa yang buat perkara itu, sekiranya dia orang UMNO! maka ianya dibolehkan,

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:10 AM  

Tu yang susah dengan spesis lembu. Sebab tu Melayu kata jangan jadi bodoh macam lembu.

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:15 AM  

Tu yang dikata salah guna kuasa yang ada ditangan..diahkirat yang ada kuasa pasti ditanya apa dia guna kuasa nya. Di dunia boleh lah dia orang buat joke babi.

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:23 AM  

tu sebab org cakap blajor agama bukan dengor ceramah pas, ni hadith yg dah sahih ko tau tak. bila ditanye oleh abu zarr ada kah org islam tu bezina lah ape lah nabi ngaku ada, tapi bila ditanya adakah org islam tu menipu nabi kat tidak.
berdosa le seperti buih dilaut, akan diampunkan oleh oleh melainkan syirik
bahkan hadith nabi pun ada kaum yg tak bedosa akan digantikan ngan kaum yg bedosa dan bertaubat. ko paham ke ni.
taubat tu menunjukkan ubudiah sedang kan syrik tu penghinaan.
ko paham ke ni
ko cakap
hukum islam diremehkan.
ko tu tau ke ape tu hukum yg allah perintahkan. ko tau ke pengajaran dari sirah nabi.
ko tu penah ke dapat hidayah, macam bodoh sungguh

ko bodoh. ulamak pas tu penipu.
bagi yg meneliti ilmu yg allah turunkan, dia akan mengakui bahawa malaysia ni negara islam yg mengikut ajaran yg diturunkan oleh allah.
bila hadi awang mengaku bahawa hudud hanya beberapa % dalam islam tu dia mengakui perkara yg selama ini dia cuba sembunyikan.
dia jual hudud agar org bodoh macam ko tepengaruh.
aku ckp org pas ni bodoh, memang pun bodoh, kalu tak masakan masih bersama pas yg sesat lagi menyesatkan ni.
dan ada kah ko akan paham,
ko bodoh manakan mampu ko paham.
bagi yg bodoh tu terima aje le betaklid bahawa malaysia ni negara islam.

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:25 AM  

Tak de apa pun, elok je Siti nyanyi sana sini tak de pas sibuk. SiTI tu tolong Umno buat ceramah sana sini, tolong kempen tak da pun Harakah kutuk.. Ko banyak baca Meloya ke?? Bodoh ko yaa, bertani tu kerja mulia tu, dapat Pahala tu. Najib paling sayang orang Felda, lebih dari orang Umno sendiri...Siti tu kalo satu hari esok dia masuk PAs dengan dengan Khalid, tentu Umno akan melakak sewel. Tapi tunggu, tak mustahil lepas PRU esok bila pakatan menang...

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:37 AM  

Orang melayu tahu dah yang bodoh tu lembu. Ko jangan nak memalsukan hadis. Jangan jadi penipu... Mana ada hadis cakap berzina lah ape lah, nabi kata ada??? Hadis ko buat ke?? Skg ko cakap syirik pulak, mula mula ko cakap penipu, mana satu ni? Syirik tu sama ke dgn penipu??? Habis Umno, Umi, Saipol ramai yang penipu tu ko kata nabi tak mengaku umat ke???? Kah kah kah

Anonymous,  July 14, 2012 at 11:57 AM  

11:15am
Dia orang mana reti hal tu.
Mana ada menteri datang kuliah maghrib?
Atau pergi seminar agama?
Atau menteri itu sendiri yg yang mentarbiyah rakyat nya sendiri?
Atau jadi imam solat berjamaah, ada?
Kalau ada berapa orang?

Anonymous,  July 14, 2012 at 12:39 PM  

Anon..11:57 PM
Negara kita dah ramai lahirkan ulamak. Biarlah mereka dengan peranan mereka pada rakyat. Itu lebih baik dari pemimpin Pas yg menganggap dirinya maksum dan lebih besar dari ulamak lain. Didalam Islam ini digelar golongan KHAWARIJ.

Anonymous,  July 14, 2012 at 12:43 PM  

Tapi kat cafe lepak ramai lah

Anonymous,  July 14, 2012 at 12:52 PM  

Jangan jual nama orang yang dah mati, dia takda nak pertahankan tuduhan ko. Kecuali kalau dia ada tulis kitab

Anonymous,  July 14, 2012 at 1:00 PM  

11:57
Itu juga satu masalah dalam umno,
ulama mereka cuma berani mentarbiyah kepada rakyat sahaja,
tapi tidak kepada pemimpin.

Menteri ikut nasihat ulama,
Bukan ulama ikut nasihat menteri...

Anonymous,  July 14, 2012 at 1:04 PM  

12:39
Masalah nya, ulama hanya berani tegur rakyat,
tapi takut nak tegur pemimpin,

Pemimipin kena dengor cakap ulama,
bukan ulama kena dengor cakap menteri.

Anonymous,  July 14, 2012 at 9:42 PM  

tu bukan dakwah la ngok..tu politik benci dan konfontrasi...abih lu ingat artis2 tu free ker.. kalau tak tak da masanya hulur kantong kutip derma... tangan di atas lebih mulia dari tangan yng menerima.. nsk bust hiway pon nak derma... senang banyk la jadi menteri camtu.. pi la buat keje..gegar kerajaan pusat ke..jkr ke..pinjam bank ke... pemimpin ko kena piki la camne nak siapkan projek.. asik nak ceramah kutip derma. . ceramah mengutuk kutip derma...buat surau boleh la...

Anonymous,  July 15, 2012 at 12:16 AM  

dalam PR ulamak yg kena dengar cakap pemimpin, siap anggok2 geleng lagi yg hampehhh tu pemimpin kafir pun ulamak dalam PR kena tunduk...he3 hebatnya ulamak Pas...

Anonymous,  July 15, 2012 at 12:48 PM  

12 : 16am
Janagan pedulik pas, yang penting ulama umno mesti berani, koman koman pon kena tegur bini najib supaya pakai jilbab, kalau itu pon tak berani....maka apa beza nya...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP