"Janji Ditepati" Rais Yatim Bidas Pembangkang

Thursday, August 9, 2012


Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, pihak pembangkang kini sudah kekeringan ilham sehingga terpaksa 'mencedok' hasil kerja kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk dijadikan sebagai ilham sendiri.

Mengulas tindakan pembangkang yang tampil dengan tema Hari Kemerdekaan mereka sendiri, beliau berkata, tema itu sebenarnya pernah dipakai oleh Jabatan Penerangan dalam buku-buku perpaduan yang diterbitkan pada 2009.

Beliau juga menganggap langkah itu sebagai permainan politik pembangkang yang sengaja mahu memperlekeh kejayaan BN di mata rakyat, lebih-lebih lagi tahun ini diramal sebagai tahun yang akan diadakan pilihan raya umum ke-13.

"Mereka terdesak dan kekeringan ilham. Mereka juga iri hati terhadap kejayaan dan janji yang ditepati kerajaan selama ini.

"Oleh itu mereka cedok sahaja apa yang dilakukan oleh Jabatan Penerangan sebelum ini dan anggap ia sebagai ilham sendiri,” katanya kepada Bernama di sini.

Semalam, pakatan pembangkang mengumumkan negeri-negeri pembangkang akan menggunakan tiga tema berlainan untuk sambutan Hari Kemerdekaan tahun ini, kerana tidak bersetuju dengan tema "55 Tahun Merdeka Janji Ditepati" yang ditetapkan kerajaan pusat.

Kerajaan Kedah memilih menggunakan tema "Terus Berbakti", Kelantan menggunakan "Menerajui Perubahan" sementara kerajaan Pulau Pinang dan Selangor akan menggunakan tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa".

Mengulas lanjut, Rais berkata, tindakan kerajaan negeri-negeri pembangkang untuk menpunyai tiga tema berbeza bagi sambutan penting itu juga jelas membuktikan kedudukan sebenar mereka yang tidak menpunyai kesepakatan.

"Ini bukti dalam kalangan mereka pun tidak ada kata sepakat. Saya rasa dari segi ini rakyat juga dapat melihat dan menghakimi sendiri," katanya.

Sumber KL POS



Psssttt... Sejak dulu pembangkang ni suka meniru.... takda modal dah depa ni.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


25 comments:

Anonymous,  August 9, 2012 at 6:07 AM  

menerajui parubahan? lollzzz..

Anonymous,  August 9, 2012 at 6:43 AM  

Agenda pakatan menakutkan. Bangsa kita lain2. Mana boleh semua bangsa jadi satu. Contoh nama Ali bin Ahmad.....bolehkah kita panggil dia sebangsa dengan Cina atau India? Dalam perlembagaan tiada perkataan Bangsa Malaysia.

Rakyat nak tahu apa makna SEBANGSA ciptaan pakatan. Apakah pakatan mahu membuang nama2 kaum didalam negara? Sila jelaskan.

Anonymous,  August 9, 2012 at 6:54 AM  

Sebangsa, Senegara, Sejiwa.

Senegara dan Sejiwa...boleh difahami.

Sebangsa.....apa makna???

Ugama boleh sama tapi bangsa lain-lain derrrrr.

Anonymous,  August 9, 2012 at 7:05 AM  

Janji temberang syok sendiri sudah ditepati kini masa rakyat tolak umnobn .kini masa rakyat belas dendam' kempis kan perut pemimpin umno yang bontot macam tempayan ..muka macam lembu...

BeritaKini August 9, 2012 at 7:06 AM  

Kelantan guna tema 'Menerajui Perubahan'? Terbeliak biji mata saya. hahahaha

Anonymous,  August 9, 2012 at 7:14 AM  

bangsa rohingya hampir terhapus. jangan nanti bangsa melayu turut terhapus.

Anonymous,  August 9, 2012 at 7:21 AM  

Bangsa tulin pribumi ..orang asli semananjung
Pribumi Sabah Sarawak
Dalam sejarah:
Melayu asal Indon
Cina asal China
Tamil India asal India .

Anonymous,  August 9, 2012 at 7:29 AM  

Bangsa asli nusantara adalah rumpun melayu...tak kira ko asal indon ke, semenanjung tanah melayu ke....selatan thai ke...kempuchea ke...melayu piliphine ke......cina dan India sah-sah ada negara asal. Kemasukan ke nusantara adalah dasar penjajahan barat nak mengaut hasil bumi nusantara....pecahnya negeri-negeri nusantara adalah dasar penjajah yang wujudnya malaysia, indonesia, philipina dan lain-lain....pada hakikatnya rumpun melayu adalah di nusantara ada faham!!!

Anonymous,  August 9, 2012 at 7:35 AM  

Wah ada orang nak claim konon sejarah melayu pulak pendatang....
Buta sejarah ni...ni fahaman DAPig ni...sila rujuk sejarah balik....

Anonymous,  August 9, 2012 at 7:37 AM  

"Menerajui Perubahan" undilah BN...
Insyaallah kelate molek-molek belako lepas ni....

Prince of Noob August 9, 2012 at 8:59 AM  

Tema "Terus Berbakti" dan "Menerajui Perubahan" sama sampah dengan "Janji Ditepati" kerana tema2 tu pun tidak bersifat kekitaan kepada rakyat, hanya merujuk kepada pihak kerajaan/kerajaan negeri dan parti politik. Hanya tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" nampak bersifat untuk seluruh rakyat Malaysia, tapi basicnya juga sama dengan "1Malaysia", so tak nampak apa2 yg baru di situ...

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:15 AM  

prince of noob

Jangan samakan '1M'sia' dgn 'Sebangsa, Senegara, Sejiwa' kerana mesej keduanya tak sama. '1M'sia adalah perpaduan semua bangsa dlm negara tapi 'Sebangsa' takde dalam kamus kehidupan rakyat berbilang kaum di Malaysia.

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:18 AM  

Hai tak sanggup orang panggil aku sebangsa dengan komunis satu hari nanti.

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:47 AM  

harap-harap cepat-cepat la bangsa melayu ni terhapus, menyemak muka bumi jer

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:51 AM  

Ko punya lamfa lamfa...dalam nusantara bermacam etnik ..dan seluruh Asia tenggara ..tetapi Melayu asal indon dalam nusantara ..semananjung penduduk paling asal asli adalah orang asli...maksud asal asli pri bumi ialah orang yang tidak berhijrah dari tempat lain ke sini atau lebih jelas lagi tidak ada bukti sejarah Yang kuat bahawa orang asli pri bumi berasal dari mana-mana .tidak macam Melayu...sejerah jelas asal usul Indonesia .parameswara jika mitos pun sejarahnya di tulis dalam sejarah beliau berasal dari pelembang ...Melayu mengaku serumpun dengan indon tetapi mereka tidak begitu mengaku dengan jelas bahawa sejarah mereka berhijrah ke semananjung...kedatangan penjajah barulah ada perkataan tanah Melayu (Melayu).kalau tidak benar kenapa indonesia tidak menamakan rakyatnya berbangsa Melayu.Kenapa ada Bugis jawa boyan,Banjar dan lain-lain lagi.perkataan bangsa Melayu di gunakan hanya tanah semananjung.Tidak perlu imbau sejarah lampau.masa sekarang pun orang asal indon dan beranak-pinak di Malaysia jadi warga negara ..jika muslim...bangsanya pasti sudah di tulis berbangsa Melayu .Tetapi kenapa ada segelintir yang kurang senang apabila di katakan Melayu asalnya indon..bukan kah ini tidak benar.

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:56 AM  

Ramai sini tak suka logo tu. Tapi demi UMNO kita senyap je la. Sebab kami kambing bawahan. Tuan tuan kami kat atas buat salah, kita defend jugak...sebab kami jaguh kampung. Nanti tuan kasi duit sikit. Jadi logo yg tak rupa mcm logo pun kita sokong. kita SOKONG!!! yaarrrr!

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:57 AM  

senarai tempat perangkap had laju >> http://greenboc.blogspot.com/2012/08/penting-senarai-tempat-pemasangan.html

jangan keluarkan duit utk kerajaan perasuah tegar

Anonymous,  August 9, 2012 at 2:41 PM  

ni l menteri paling hodoh lam sejarah mesia

Anonymous,  August 9, 2012 at 5:33 PM  

Perubahan palo hotok nik aziz.gapo perubahan hok nik aziz wak d klate.patung budha jah banyok.arap ko pembangunan,taik pun x dok.hok mn ado d klate atas ehsan kerajaan pusat jah.gebang lebih mnate pas ni

Anonymous,  August 9, 2012 at 5:45 PM  

Bereh boh.ore mudo pilih bn loni.bo bo la pas taik nik aziz kurap.kecek pun x btul, nk pimpin negeri, pahtu ad ati nk pimpin negara.mmolek klate dulu baru blh mipi nk pege malaysia.ore mudo tolok pas

Anonymous,  August 9, 2012 at 6:01 PM  

anon klate pekat 5:33pm

perubahan atah kpalo otok pok mu..

Anonymous,  August 9, 2012 at 8:11 PM  

Bodoh la Melayu BN ni, aku yang orang sarawak bukan org melayu ni pun tau yang perkataan 'bangsa' boleh bermaksud kaum, ataupun national. Dalam hal ini bangsa tu bermakna satu bangsa Malaysia. Contohnya 'kebangsaan' tu dlm inggeris 'national; 'antarabangsa' tu 'international' bukan antara kaum.

Korang memang gagal BM masa SPM dulu kan. Malulah ada Melayu macam korang ni.

Anonymous,  August 9, 2012 at 9:59 PM  

Anon 6.01- palo otok pok mun pas mnate.kalu sokong taik ajis mu mun buleh gapo.stakat kecek jah lebih.buat dok.mano lebuhraya rakyat.mano stadium kato nok buat.jale hok kerJaan pusat buat jah aku tgk d klate ni hok banyok.atah dahi eh mnate nik aziz mun.kecek po batok.tubik jah mulut tipu laluh.kalu raso biso sgt royak gapo hok pas bui ko mun aku nk tahu.

Anonymous,  August 9, 2012 at 11:42 PM  

kepada anon 7 . 21 AM

kau ni memang bodoh dan bengap, itulah suruh belajar pemalas tapi yg bodohnya pegi plak belajar dgn cina Dap sbb tu jadi semakin bodoh dan bangang kau ni...

kau tau tak kepulauan melayu tu besar bukan setakat indon saje mangkok..kalau nak tahu kau belajar lah balik bodoh..bodoh punya melayu PR ni.. byk sgt minum air kencing cina Dap tu sbb bebal

kalau kau rasa keturunan kau pendatang mcm cina dan india mcm kau cakap tu..apa tunggu lagi keluar lah dari malaysia.. bodoh punya melayu PR lebih suka bertuankan cina dan india..satu hari kau akan lihat mata kepala sendiri anak keturunan kau ni akan ditendang oleh bangsa cina dan india ni.. apa ingat bangsa ni akan bantu kau ke anak beranak.. silap2 kau dan keturunan kau akan diludahnya balik oleh bangsa cina/india pujaan kau tu... kau tunggu je lah...

hanya kerana cina Dap, semakin ramai melayu2 PR menjadi bodoh dan diperbodoh2kan oleh cina Dap ni..sehingga lupa dan sanggup pula jual agama dan bangsa sendiri..hampehhh..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP