Pembangkang Usah Politikkan Misi Kemanusian Kelab Putera 1 Malaysia Ke Rohingya

Tuesday, August 28, 2012



Presiden Kelab Putra 1Malaysia (KP1M), Dato' Abdul Azeez Abdul Rahim menegaskan pemergian misi bantuan kemanusiaan Malaysia ke kem pelarian etnik Rohingya tidak perlu dipolitikkan.

Beliau turut menegaskan KP1M tidak akan mencampuri sebarang urusan konflik politik di Myanmar.

Abdul Azeez memberitahu KP1M akan menghantar pasukan pertama seramai empat orang ke Bangladesh dan Myanmar, yang akan bertindak sebagai peninjau di kem pelarian tersebut.

Beliau bekata pasukan pertama ini akan berlepas ke Bangladesh pada 31 Ogos ini dalam mengkoordinasi segala persiapan dan penyaluran bantuan kemanusiaan di khemah pelarian etnik Rohingya.

"Seramai 44 orang akan menyertai misi ini dan masuk melalui Bangladesh dahulu.

"Kami akan cuba sampai ke Arakan, Myanmar, dimana etnik Rohingya berada jika keadaan memerlukan.

"Kita sudah mengumpulkan hampir 280 tan barangan bantuan walaupun sasaran kita sebenarnya adalah diantara 480 hingga 500 tan, berupa makanan, pakaian, minuman dan ubat-ubatan yang akan dibawa melalui kapal Tentera Laut Diraja Malaysia". katanya.

Beliau turut berkata barangan lain yang turut akan dibekalkan adalah seperti sabun mandi, ubat gigi, berus gigi, tuala mandi dan berbagai barangan keperluan yang lain.

Manakala pek makanan berupa makanan mengandungi beras, gula, susu, tepung, teh/kopi, Linkbiskut, maggie, minyak masak, tepung gandum, sardin, air mineral dan juga pakaian.

KL POS



Psssttt... Sumbang yang mana kita mampu demi saudara kita umat Islam Rohingya



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT




20 comments:

Anonymous,  August 28, 2012 at 8:19 AM  

Bukan nak politikkan tapi cuma nak tanya sebab confused. Kelab putra umno atau kelab tambi mic?

Anonymous,  August 28, 2012 at 8:52 AM  

bukan la bodoh. yg buat ni unit Amal pas!

faiz fakhirin August 28, 2012 at 9:13 AM  

kalau niat untuk membantu bagus lah. xkisah parti mana..janji niat untuk membantu tu betul. bukan nk menunjuk2.

Anonymous,  August 28, 2012 at 9:29 AM  

Buat dua ekor anon yang bangang bodoh nak mampus.
ni nak tanya sikit.
Kerja2 yang baik lagi mulia bagi mebantu saudara seagam walaupun jauh berbatu adalah kerja yang mulia.Yang anon bangang bodoh nak mapus apa sumbangan anda?
hal sedemikian terpaksa la ditunjuk2 untuk mendapatkan lebih banyak sumbangan.
Nak harapkan Unit Amal parti anak sial/setan/sundal,apa yang mereka sumbangkan?
Penyatuan umat islam di malaysiapun tak mampu dilakukan yang mereka tahu pungut derma dari totok bahlul kemudian masyukkkk poket.
Kalau dah dasar peminta sedekkah apa nak dikata.
benda2 baik kalau tidak dipolitikkan nak buat mcm mana laagi.
Sumbangan yang diterima di salurkan dgn baik InsyaAllah akan mendapat ganjaran yang baik tapi kalau sumbangan jihat untuk buat jahat,jahatlah nanti balasannya.
Hanya kerana dilakukan oleh Umno maka semuanya salah.
Anak manusia ka atau anak babi kau orang ni.
baik kau orang sembah saja tuhan dapigs dan tok guru tua bangka Pas tuhan kau org tu.
buat benda baik pun nak di burukkan.
memang perangani totok paspkr ni mcm BABI

Anonymous,  August 28, 2012 at 9:30 AM  

Takyah dipolitikkan, jadi gambar najib takyah ditampal atas kotak tu la.

Cakap tak serupa bikin la korang ni. Hhahahahahahha

Anonymous,  August 28, 2012 at 9:31 AM  

HaAAH gaduh, GADUH!!!

Meow Bergaya,  August 28, 2012 at 9:48 AM  

Anonymous 9:30 AM said...
Takyah dipolitikkan, jadi gambar najib takyah ditampal atas kotak tu la. ....


Kalau pembangkang pergi bantu, tampallah gambar Anwar Ibrahim atau Lim Guan Eng atau Hj Hadi BESAR-BESAR kat mana pun. Tak payah nak sibuk-sibuk.

Cerita senangnya : siapa yg bantu, dia punya kuasa nak buat apa pun dia suka. Org lain buat apa nak sibuk pertikaikan itu ini.

Yg penting, pergi bantu. Ini lain pulak - "Lembu punya susu, sapi pulak marah tak dapat nama".

Anonymous,  August 28, 2012 at 9:58 AM  

Takpe, tolong je sesiapa yg perlu pertolongan.

Tak nampak pun pembangkang tulis apa apa berkenaan dengan perkara ni.

Anonymous,  August 28, 2012 at 10:06 AM  

Betul tu... patutnya tampal gambar rosmah lagi orang tak berani kacau. Ketua tambi mic pun akan sengeh lebih nampak gigi.

Dey macha... lu melayu ka keling? Ayoyo kadawaley.

Anonymous,  August 28, 2012 at 10:16 AM  

Allah swt tidak lihat KELING atau TAMBY tapi NIAT mnurni kita. Walau sebesar zahrah kebaikan akan Allah balas dan begitu juga kalau se zahrah kejahatan.

Orang PAS tak biasa tengok orang lain buat kebajikan sebab mereka terbiasa sangat hulur kantung..di ceramah-ceramah. KUTIP duit rakyat. Heboh cangang parti kebajikan. Kebajikan rakyat pada mereka bukan sebaliknya.,, Jadi LUAR BIASA sangat pada mereka bab buat bantuan kemanusian ini..lagi pula terkait nama UMNO yang buat baik..lagi mereka tak tahan.

Anonymous,  August 28, 2012 at 10:16 AM  

Kah kah kah....

Ketua tambi Malay-Indian-Congress (MIC). Patutnya parpukari jadi chief baru kena dengan stout dia.

Kah kah kah...

Alamat umno dah nak mampos.

1india
1malaysia

Janji dicapati

Janji umno mampos

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Kah kah kah...

Melayu bangang percaya cakap keling. Dah la kena bangang dengan piem bangang. Kena bangang dengan keling mengaku melayu lagi.

Confirmed melayu umno memang bangang takleh nak repair lagi.

Kah kah kah...

Anonymous,  August 28, 2012 at 10:20 AM  

Kah kah kah...

nak dakwah lagi. Kalau kau ikhlas kau salah tempat beb. Bukan dalam parti Malay-Indian-Congress.

Parpukari mentekedarah stout tu makruh ke?

Samada kau ni buat-buat dakwah ataupun bangang dah tak boleh nak repair dah.

Meow Bergaya,  August 28, 2012 at 10:25 AM  

Anon 10:06 AM dan juga 10:16 AM,

Yg kau BERDENDAM KESUMAT dgn Rosmah tu apa hal pulak. Pasal tak dapat kawin dgn dia ke dulu? Atau tak berupaya nak tackle anak dia ke?

Aku Melayu ke keling ke itu takde kena mengena dgn kau atau sesiapa saja.

Yg penting mempunyai niat ikhlas nak bantu org dlm kesusahan.

Kerja KUTUK-MENGUTUK tu kerja setan, sedar-sedarlah.

Anonymous,  August 28, 2012 at 10:26 AM  

woow.. check this!

http://says.com/my/hahanim/recommendations/30-nights-holiday

Prince of Noob August 28, 2012 at 11:38 AM  

mohon dibawa semua orang2 rohingya yg ditindas ke malaysia utk dibantu sebagaimana kita bantu org2 bosnia dulu

Anonymous,  August 28, 2012 at 1:38 PM  

bodoh punya Prince Noob. Bantu kat sana cukup la. Ni nak bawa penyakit masuk dlm negara lagi. Tuh jauh kat Sabah, keturunan2 pelarian selatan filipina yg dibawa masuk atas dasar persaudraan tu lah yg bawak byk gejala sosial.

kalau nak bawak semua 1 juta rohingya tu masuk msia jugak, gnkau tanggunglah makan minum & tempat tinggal dorang. Bodoh la hang ni

Anonymous,  August 28, 2012 at 1:47 PM  

bangladesh & myanmar tak terima bangsa rohingya ni, mesti sbb dorang ni pembawa masalah. Pengotor lagi tu. Ssuai sgt la diberikan sabun, berus gigi, tuala. Ajar dorang mcm mana menjaga kebersihan diri. Malu doh, ada saudara pengotor mcm ni

Anonymous,  August 28, 2012 at 8:33 PM  

anon 10.16
klu ko dlm kesusahan nk mampos,tiba2 datang keling nk bantu..ko amek x??klu nk tgu org hijau lambat cket..kene g ceramah kutip derma dulu.sedarlah cket sb motto pkr kan kesamarataan untuk semua kaum.masuk bab umno mamak muslim pn nk jd perkauman.aptb ko ni...

Anonymous,  August 29, 2012 at 1:11 AM  

jgn lupa bawak balik pemuda2 rohingya ke malaysia kita daftar ahli umno..dan tukarkan mereka jadi bangsa melayu..
takkan melayu ilang di donia..

Anonymous,  August 30, 2012 at 1:28 AM  

Pas pun tengah buat plan utk bantu etnik ni tp sory lambat sikit sebab kena buat ceramah banyak2 utk kutip derma utk penceramah.. ops utk etnik ni... bila dah banyak dapat duit derma nanti baru lah duit ni akan dimasukan ke poket penceramah..ops dihulurkan ke etnik ni...

derma lah banyak2 utk akhirat tp duit derma jgn tanya nanti tak akan tersenarai nama masuk syorga..

takebeerrr...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP