TERKINI - Rafizi Gay Jamban Didakwa! Bakal Menghuni Penjara Kajang Dan Diliwat

Wednesday, August 1, 2012




PADAN MUKA
Dah salah buat tak bersalah dan dah kena gari buat muka tersengeh pulak.




Juak Pakatan dah mula spin kata Mahkamah Kejam tetapi hakikatnya apa yang dilakukan oleh Rafizi Gay Jamban ini adalah satu kesalahan Jenayah yang serius dan selayaknya menjadi pengajaran kepada semua. Meh layan kiriman emel dibawah ni.


4KESALAHAN AKTA BAFIA, 1989: KEDAULATAN UNDANG-UNDANG MALAYSIA DICABUL OLEH RAFIZI RAMLI

Pada 7 Mac 2011, BekasPenasihat Ekonomi di Pejabat Kerajaan Negeri Selangor dan juga PengarahStrategik PKR, Rafizi Ramli telah menyebarkan kepada umum melalui media massatentang maklumat peribadi akaun pelanggan Public Bank Berhad.

Akibat dari tindakan itu,laporan polis dan laporan kepada Bank Negara Malaysia telah dibuat namunsetelah hampir lima bulan berlalu (sehingga surat ini ditulis), tidak adaapa-apa tindakan yang diambil oleh pihak polis dan BNM keatas Rafizi Ramli.

Kita perlu ketepikan soal samada tindakan Rafizi itu bermotif politik atau sebaliknya, namun isu utamaialah Rafizi Ramli telah menceroboh maklumat akaun peribadi pelanggan bank dan mengedarkannyauntuk tatapan umum dan secara tidak langsung terdedah kepada keselamatan danmaruah pemiliknya.

Kelemahan kita dalammenangani isu yang cukup kritikal ini telah dijadikan cerminan kepadakebanyakan pengguna bank dan pelabur asing luar tentang integriti dankredibiliti institusi kewangan Negara dalam menjaga hak privasi pelanggan bankdan juga kedaulatan undang-undang Negara. Seperti yang ditegaskan sendiri olehAhli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim:

Negara akan berdepan pelbagai masalah jika maklumat peribadi pelanggan boleh dijualbeli oleh sesiapa sekali gus membantutkan usaha kerajaan dalam mencapai negaraberpendapatan tinggi.

Ini kerana, bank merupakan institusi terpenting dan asas kepada matlamat itu dan iatidak mungkin akan tercapai sekiranya kedudukan dan nama baik bank-bank diMalaysia terjejas.(Utusan Malaysia, 31/5/2012)

Terdapat empat (4)pembohongan yang melanggari akta BAFIA oleh Rafizi Ramli yang kita kirapihak-pihak yang bertanggunbgjawab harus segera bertindak agar reputasiInstitusi kewangan dan perbankan kita terus dianggap sebagai antara yangterbaik di dunia dalam konteks kerahsiaan dan keselamatan maklumat akaunpelanggan bank tempatan mahupun pelabur luar.

Pertama, Rafizi telahmencerobohi 21 akaun peribadi dan syarikat pelanggan Public Bank Berhad.Pencerobohan yang dilakukan oleh Rafizi Ramli ini boleh kita fahami sendirdalam kandungan akta BAFIA 1989 yang menyebut seperti berikut:

BANKING AND FINANCIALINSTITUTIONS ACT 1989

PART XIII INFORMATIONAND SECRECY

Restriction oninquiring specifically into affairs of a particular customer

96. Except as providedin section 43 (2), and without prejudice to the powers of inspection,examination, investigation or inquiry conferred on the Bank or on aninvestigating officer under this Act, nothing in this Act shall— (a) authorisethe Minister to direct the Bank; or (b) authorise the Bank, to inquirespecifically into the affairs of any individual customer of any licensedinstitution.

Secrecy

97. (1) No director or officer of any licensedinstitution or of any external bureau established, or any agent appointed, bythe licensed institution to undertake any part of its business, whether duringhis tenure of office, or during his employment, or thereafter, and no personwho for any reason, has by any means access to any record, book, register,correspondence, or other document whatsoever, or material, relating to theaffairs or, in particular, the account, of any particular customer of theinstitution, shall give, produce, divulge, reveal, publish or otherwisedisclose, to any person, or make a record for any person, of any information ordocument whatsoever relating to the affairs or account of such customer.

97. (3) No personwho has any information or document which to his knowledge has been disclosedin contravention of subsection (1) shall in any manner howsoever disclose thesame to any other person.

Kedua, Rafizi Ramli telahmendakwa bahawa beliau memperolehi maklumat akaun tersebut melalui seorangpekerja Public Bank yang didakwanya sebagai “whistle blower”. Hari ini kitadapati pekerja bank tersebut menafikan beliau adalah “whistle blower” dan inicukup jelas bertentangan dengan dakwaan Rafizi. Kita khuatir, terdapat unsur-unsurrasuah dalam situasi ini dimana Rafizi Ramli berkemungkinan menawarkan “habuan”kepada pekerja bank tersebut.

Kesalahan ketiga Rafiziialah meletakkan tekanan yang cukup dasyat keatas pekerja bank tersebut yangkita kenali dengan nama Johari Mohamad hingga beliau diberhentikan kerja setelahhampir 15 tahun perkhidmatannya bersama Public Bank. Ada yang menyebut hariini, Rafizi Ramli telah tinggalkan Johari tanpa memberi apa-apa pertolonganseperti yang pernah dijanjikan oleh Rafizi sendiri dalam salah satu sidAngakhbarnya. Kita boleh rujuk semula di (minit ke 6:8 – 6:16)

http://www.youtube.com/watch?v=vKPU1xNey1E&feature=related

Manakala kesalahan keempatyang dilakukan oleh Rafizi Ramli dalam konteks akta BAFIA, 1989 ini ialahbeliau telah dengan secara terbuka kepada media membuat pelbagai manipulasi dansalah guna fakta untuk mempengaruhi kerajaan dan orang ramai. Bukan sahajamembuat sidang akhbar terbuka, malah lebih dasyat lagi beliau telah edarkandalam bentuk cetakan maklumat terperinci akaun pelanggan Public Bank kepadaseluruh wakil media yang hadir.

Apa lagi yang tidak kenadengan sistem Undang-Undang Negara kita sehingga individu seperti Rafizi Ramliyang telah secara jelas mencabuli undang-undang BAFIA masih lagi bebas terusmenerus memanipulasi banyak perkara berkaitan kerajaan bukan sahaja tentang NFCmalah termasuk Prasarana, FELDA dan PTPTN?

Bersempena dengan bulanRamadhan yang mulia ini, sama-samalahkita mencari kebenaran hakiki yangselama ini terlalu banyak kebenaran itu disembunyikan dan dinafikan olehindividu yang taksub dengan politik semata-mata.

"Barang siapa yang beriman kepada Allah danhari akhirat maka hendaklah dia berbicara yang baik atau diam sahaja" - Hadisriwayat Bukhari

Wan Mahmoud Wan Abd Mutalib,58
Kelantan

Psssttt.... So nak kata Rafizi tu betul lagi? Dah salah tetap salah le...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

40 comments:

Anonymous,  August 1, 2012 at 1:22 PM  

Bukti dah ada.... Mahkamah Tak Mendakwa, Kerajaan pon xberi keterangan balas....

Tiba2 Rafizi yang kene...astaga....Mengucap papa gomo...ko memang da terpesong jauh...aku tak tau la kalo benda yang salah ni pon ko cakap betul... tak mengapa lah... tak payah hari kiamat, kubur pon UMNO dan PAS tak tolong...tapi amal ibadat menolong

Anonymous,  August 1, 2012 at 1:23 PM  

Rafizi lembu tu ade sijil akauntan beli ke??? BAFIA pun dia tak tau...

Anonymous,  August 1, 2012 at 1:43 PM  

Apa-apa pun kena ikut peraturan dan undang-undang. Kalau penahanan bukan berasaskan undang-unang, Rafizi boleh saman balik mengikut peruntukan undang-undang. Kalau hangpa nak tahu lebih lanjut, cuba pi tanya Karpal, langgar BAFIA tu salah ke tidak? Dia kan lawyer tersohor Pakatan Rakyat, cetanya, cetanya.....

zack August 1, 2012 at 1:43 PM  

Penganaiyaan terhadap Pekerja Bank terbabit. pasti pekerja Bank tu Penyokong Taksub PR.

Last2 ketaksuban membawa padah..kasihan

Anonymous,  August 1, 2012 at 1:47 PM  

Saifudin Nasurion pun sama-sama dgn Rafizi buat cereka NFC ni, tapi si Saifudin tak langgar mana-mana peruntukan dalam BAFIA. Maka si Rafizi yg memandai-mandai langgar BAFIA terpaksalah ditahan atas tuduhan langgar BAFIA. Bukan tuduhan buat cerita pasal NFC. Susah betul la nak kasi faham org bodoh ni. Akibat perbuatan si Rafizi, seorang pegawai Public Bank yg bersubahat dgn dia telah diberhentikan.... naya kawantu.

Anonymous,  August 1, 2012 at 1:52 PM  

Aku nak kuarkan semua duit di Public Bank nak masuk mana-mana Bank lain. Rafizi yang tak ada kena mengena ngan Bank tu boleh dapat rahsia pelanggan, bahaya tu. Rasanya aku nak pindah duit ke HSBC atau Standard Charted Bank. Bank kat Malaysia ni bahaya sebab ada pekerja dia yg sokong pembangkang.... senang-senang jer kasi rahsia pelanggan kat org lain.

tok gajah August 1, 2012 at 1:57 PM  

kalau tak silap Tok, cerita BAFIA dan cerita NFC tu berlainan tajuk nye, sekarang ni si Rafizi ni kena charge di bawah undang2 BAFIA sahaja - tak kene mengene dengan NFC.

Anonymous,  August 1, 2012 at 2:33 PM  

Kena gari pun senyum megah. Betul2 puak PKR ni tak hormat undang-undang? macam ni nak jadi barisan pemimpin Malaysia?

peerrrgghh,  August 1, 2012 at 3:05 PM  

Semua ni akan buat BN tumbang, dan PKR nampak seperti mangsa.

Serious bodoh punya tindakan. Sori la, tapi nampaknya pembangkang la yg akan lagi kuat masuk PRU13.

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:09 PM  

Pembangkang akan lagi kuat? Kahkahkahkah perasan tak sudah!

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:10 PM  

Kenapalah penyokong UMNO ni tak sedar lagi.....aku pon xpaham....Rafizi dah bongkarkan scandal Rm250juta yg pakai duit rakyat untuk beli condo dan mcm2 lagi untuk kegunaan sendiri,masih lagi nak salahkan Rafizi. Duit rakyat tu duit korang jugak tak kisah UMNO ke PR. Korang nak ke duit korang kene seludup dgn orang2 mcm ni?pakai duit rakyat untuk kegunaan sendiri??bila negara dah corrupt dgn orang mcm NFC nanti, baru korang dapat rasa nanti.Anak2 korang nak masuk universiti nanti pon nak kene rasuah mcm di Indonesia. haiiihh....tak faham aku penyokong UMNO ni...bende baik pon nak dibangkang jugak.

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:16 PM  

Kesian puak-puak UMNO mmg tak paham lagi duit mereka pi mana ntah. Tak terpikir ke? Keluarga Sharizat sudah amik semua duit korang tau tak?

Kalau nak contribute lagi, sokong la. Duit korang hilang je la.

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:25 PM  

Lu semua geng tampar-tumbuk presiden UMNO ke? dapat contract berjuta-juta ke belum? gaji cukup ke nak beli Ferrari tu? ke masih guna myvi??

Duit cukai yg u bayar tiap tiap bulan dah pi mana??

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:29 PM  

apela korang nih...lawyer2 hebat kat luar tutak komen pun lagi..korang dah tunjuk jaguh kat sini..
kalau dah lawyer2 hebat pun duduk diam..sepatutnya korang lagi patut tutup mulut.
rafizi tu didakwa berdasarkan peruntukan undang2. dia dulu nak dedah tak fikir panjang. excited sangat. sepatutnya dia dedah melalui undang2 jugak..lawan di mahkamah.
memang dia silap. dan skrg tanggung sendirilah padahnya.

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:33 PM  

Rosmah handbag berpuluh ribu bersepah kat rumah dia...isteri korang dapat apa?

Anak menteri bawak sportscar, sekolah overseas, semua best...korang mcm mana plak? sama standard ke?

Suka sgt nak kutuk pembangkang, tak pikir pasal parti sendiri merompak duit korang depan mata

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:34 PM  

sebab itulah..kalau nak dedah ke apa ke..ikut undang2. kalau dah berita yang korang nak dedahkan tu kemungkinan besar akan dibawa ke mahkamah, maka segera bawa ke mahkamah juga. ikut proses undang2. bukan ke rafizi and gang kononnya ada ramai lawyer terbilang? mengapa tak segera failkan di mahkamah? jangan pula bagi alasan mahkamah dicontrol oleh kerajaan. alasan tu dah tak relevan.
ini tak..sedap2 je jaja cerita, buat press conference sesuka hati..bertindak ikut undang2 dilambat2kan..nah, bila orang retaliate melalui undang2..amekaw!!!

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:36 PM  

Rosmah handbag berpuluh ribu bersepah kat rumah dia...isteri korang dapat apa?

Anak menteri bawak sportscar, sekolah overseas, semua best...korang mcm mana plak? sama standard ke?

Suka sgt nak kutuk pembangkang, tak pikir pasal parti sendiri merompak duit korang depan mata

YANG KO DENGKI SANGAT APEHAL? TAU LA KO JENIS TAL LAYAK BAYAR TAX PUN. JANGANLAH DENGKI..

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:38 PM  

mamat johari tu pun tak nak mengaku dia sbg whistleblower. so, nampak sangat rafizi dah bagi habuan kat dia. ini pulak masuh kategori RASUAH.

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:48 PM  

Sayang sgt ke kat kerajaan yg amik duit korang? nak dengki apa? patut ke UMNO/BN/PKR/DAP/PAS/sesiapa pun amik duit rakyat untuk kegunaan sendiri?

Tak pernah ke ckp 'ey wtf?'

kita semua bayar cukai hari hari. Apa jadi ngan duit tu? Suami Sharizat dah beli dah condo sini sana. Patut ke? Duit kita tu...

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:49 PM  

Rasa
in lo rafizi...

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:53 PM  

AIYOYOYOYO RAFIZI...JANGAN TAKUT...
KALAU MAHU SELAMAT IKUT ITU DAJAL UMPORNO SERUPA IZAM SESUMPAH...SAIN KONTRACT SAMA UMPORNO...SEKARANG TENGOK IZAM SUDAH JADI SENATOR...DULU TENGOK DIA SAMA PEMBAKANG PENJARA JUGA, HIDUP BANYAK SEKSA...TAPI LU JANGAN SERUPA ITU IZAM SESUMPAH LA...DIA IMAN TARAK KUAT MAA...SUSAH SIKIT JOIN UMNO...SATU SAJA KITA MAU LAWAN ITU UMPORNO...TUKAR KERAJAAN MAAA...NANTI DIA TAHU APA KITA....
BANYAK HERAN WOOO....KALAU PEMBAKANG BANYAK CEPAT TANGKAP....
TENGOK ITU ZUNAR....BERAPA LAMA MAHU MENANG KES....
WA PUNG TENGOK ITU RAFIZI...HATI BANYAK SEDIH WOOOO....

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:54 PM  

Sayang sgt ke kat kerajaan yg amik duit korang? nak dengki apa? patut ke UMNO/BN/PKR/DAP/PAS/sesiapa pun amik duit rakyat untuk kegunaan sendiri?

Tak pernah ke ckp 'ey wtf?'

kita semua bayar cukai hari hari. Apa jadi ngan duit tu? Suami Sharizat dah beli dah condo sini sana. Patut ke? Duit kita tu...

TAK SAYANG PUN...TAPI BUKTIKAN SECARA BENAR.BAWA SEGERA KE PENGADILAN. KALAU SALAH, HUKUM. ITU PEMIKIRAN MANUSIA RASIONAL..
KALAU DOK PUM PANG PUM PANG DENGAN PC JE WATPER? TAK NAK PULAK BAWA KE MAHKAMAH SECEPAT MUNGKIN. BILA ORANG DAH BERTINDAKBALAS, BARU NAK KATA WHISTLEBLOWER LA..PADAHAL DIRI SENDIRI TAK SEDAR2 DAH LANGGAR UNDANG2..TAK KE BODOH NAMANYE TU?

Anonymous,  August 1, 2012 at 3:58 PM  

Jabatan Audit Negara dah siasat kes tu, yg si Rafizi pandai2 suruh kawan tu bocorkan "bank satatement" buatpe? Skrg dlm bank2 dan agensi kjaan yg lain ada "talibarut" PKR nih termasuk(JAN.)Akhirnya makan diri. Ari nie masuk opis esok dah keluar paper muka depan ttg salahlaku kakitangan kerajaan. Walaupun penjelasan dah diberi namum mereka akan dedahkan juga. Akhirnya bila dibentangkan di-Parlimen baru settel.

Azfar Rashidan August 1, 2012 at 4:05 PM  

Ape la cai2 merepek..aku rs kalo mak bapak ko dulu belajar rajin2 n jd org kaya mesti ko x jeles anak2 menteri n kroni2 pkai kere sport..Pakatan ni penuh hasad dengki..amalan syaitan.

Mr Jailbird,  August 1, 2012 at 4:13 PM  

.. come to papa sweet boy..let me sling your white meaty ass you bitch..

Dhanyaraam August 1, 2012 at 4:19 PM  

padan muka gay jamban tu!! kah kah kah (gelak mcm Ameno)

Anonymous,  August 1, 2012 at 4:22 PM  

Pecacai pecacai Anwar bukan main hebat tuduh BN rasuah, orang itu seleweng, orang ini kroni dll tapi nwar songlap duit rakyat RM3 billion Azmin songlap RM30 milion depa tak sebut pun. Rumah Anwar beli RM7 juta, bodyguard, beberapa biji kereta mewah, bayar gj pekerja pejabat PKR, beli pelompat katak, sponsor bahan pilihanraya berjuta2 ringgit untuk PAS/PKR/DAP dlm PRU12, pecacai semua tak, apa punya korup Fuctakan niii.. fuckatan ni. Tapi nak marahkan pencacai pun x boleh juga sebab mereka semua dah jadi lembu macam Rafizi jangkit dari NFC. Tak tanya pun dari mana Anwar dapat duit. su-su-su ai lembu.

Anonymous,  August 1, 2012 at 4:43 PM  

Azmin pun bawak sportcar jugak... Jgn cite pemimpin umno jer.... Pemimpin pakatan haram pakai saga BLM ker... Keta nik ajis pun ada brape biji..... Bodoh nye pakatan haram punye pencacai....

nizbzam August 1, 2012 at 4:53 PM  

pencacai pr ni bodoh,klau nk bg komen pro rafizi pun pahamlah citer dulu,dia di sabitkan dgn kesalahan berkaitan BAFIA kerana mendedahkan akaun individu lain dgn mengunakan saluran yg salah.so dia skrng layak ambil lawyer mempertahankan diri dia dimakamah atau pun klau ikut standard pencacai bleh la berkira kira buat demo depan makahmah...dah la taksub membabi buta pastu bodoh membabi hutan.

Anonymous,  August 1, 2012 at 6:47 PM  

Masuk penjara lagi best!
Boleh campur dengan banduan dan bagi tazkirah pada mereka supaya jangan sokong kerajaan yang suka rasuah dan yang cinta dunia dan takut mati.

Neutral Stone August 2, 2012 at 12:19 AM  

Polis bangsat pukul org awam dgn tapAk pistol pasal duit baki beli aiskrim di hotel tak kena gari.elok je dgn megah berjalan..geng blogger pro fulus tak berbunyi apa pun pasal insiden tu..,tapi org yg mendedahkan penyelewengan duit rakyat di gari..oh malaysiaku..bloger jalanan la konon.. porah..juak juak juak juak..ha ha..Kalau satu artikel Gomo tak guna perkataan juak memang tak sah..mana dia dapat tah juak tu ha ha ha..hua hua hua gomo

Anonymous,  August 2, 2012 at 9:27 AM  

aku x paham betulla..juak pkr ni xtau bacake/buta hati..kalo dah langgar undang2 mestilah dihukum..pasal kes NFC pun pesalah akan didakwa gak..yg bodohnya rafizi nak jd hero tp guna saluran salah..langgar undang2..padan lah muka..

Anonymous,  August 2, 2012 at 11:26 AM  

bangga dengan gelang berangkai!

Johan August 2, 2012 at 12:29 PM  

PKR nakkan BAFIA tak sah.... elok juga tak sah, boleh sama-sama tengok dan pamerkan akaun kewangan Anwar, Ambiga, Lim Guan Eng...LIM KIT SIANG malam....

Anonymous,  August 2, 2012 at 12:50 PM  

Dia dh dedah dn dh msuk mahkamah dh psl nfc tu. Rafizi pulak dihukum sbb cara dia dpt maklumat tu menyalahi akta bafia. Aku xtau cmne org pakatan berfikir. Dangkal sungguh akal kome.

Anonymous,  August 2, 2012 at 3:13 PM  

Tahun ni korang raya mane woi?

Anonymous,  August 2, 2012 at 5:11 PM  

Anon:
Rosmah handbag berpuluh ribu bersepah kat rumah dia...isteri korang dapat apa?

Anak menteri bawak sportscar, sekolah overseas, semua best...korang mcm mana plak? sama standard ke?

Suka sgt nak kutuk pembangkang, tak pikir pasal parti sendiri merompak duit korang depan mata


BINI AKU PUNYA BEG PUN MELAMBAK DARI GUCCI SAMPAI CHANEL SAMPAI LV SEMUA DIA ADA... SEBAB BINI AKU KERJA KERAS BUAT BISNES, MUNGKIN BINI KORANG PAKATAN NI DUDUK RUMAH KANGKANG PEHA, TAK PUN SEKOLAH TAK HABIS, TAX PUN TAK BAYAR, SLEPAS TU KOMPLEN MCM2... KORANG USAHA TAK SUNGGUH2, TU PASAL KORANG TAK MAMPU, BUKANNYA UMNO ATAU BN YG CURI DUIT KORANG...BANGANG PUNYA PAKATAN!!!

Anonymous,  August 3, 2012 at 9:19 AM  

Gomo citer pasal pendedahan dokumen akaun bank bukan nya rasuah.Pro Pembangkang kena faham topik lah.Satu lagi jgnlah gunakan perkataan sial,bodoh tak baik.

athirah radzi May 2, 2013 at 11:53 PM  

Ade bukti yang dia gay? Ada saksi? Cukup Saksi. Kalau ade, semua org percaya. Saksi yang BOLEH DIPERCAYAI!!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP