Isu TAWAS Bukti Berlaku Ketirisan Dalam Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor

Thursday, October 25, 2012


Koordinator BN Selangor,Dato Seri Ir. Mohd Zin Mohamed mengecam kerajaan Negeri Selangor yang didakwa gagal dalam urustadbir negeri.Menurut beliau,berdasarkan Laporan Audit Negara 2011 yang dibentangkan oleh Ketua Audit Negara,kerajaan negeri Selangor ternyata gagal dalam pentadbiran di negeri itu.

Katanya,skim Yayasan Warisan Anak Selangor (TAWAS) yang diperkenalkan kerajaan negeri itu ternyata mempunyai ketirisan nyata.Anak kelahiran Selangor yang sewajarnya menerima manfaat dinafikan akibat daripada perancangan TAWAS yang beragendakan politik semata-mata.Malah beliau mendakwa Menteri Besar Selangor selaku Pemegang Amanah bertanggungjawab berdepan dengan isu tersebut.Ianya berikutan peruntukan untuk TAWAS dikatakan gagal dalam pengurusan perbelanjaanya.

18 comments:

Anonymous,  October 25, 2012 at 9:27 PM  

Antara kroni2 Anwar : good example is Anwar’s former private secretary Nasaruddin Jalil, Nasaruddin became owner of an airline, was awarded the privatisation of the ambulance services (which charges the poor for services provided free previously by the Government), a finance company and many others.
Kamaruddin Jaafar – a research officer in the Prime Minister’s Department was made political secretary to Ghafar Baba on Anwar’s recommendations. Ghafar was in his own simple way too trusting. He brought in an enemy into the camp, little knowing that Anwar would one day use all information gathered by Kamaruddin to topple Ghafar as deputy prime minister. Betraying the trust of people is an Anwar trademark.
Kamaruddin was rewarded after leaving Ghafar.Kamaruddin through his involvement with Charterfield, received six major contracts in the KLIA – a project chaired by Anwar Ibrahim. He became major shareholder in Kanzen after Anwar "persuaded" Chen Lip Keong to finance and guarantee the purchase of Kamaruddin’s shares. Kamaruddin became one of the richest Malays in Kuala Lumpur in six years from 1992 to 1998.
There are many others. The crude Ahmad Saad, Anwar’s deputy in the Permatang Pauh division. Since Anwar became finance minister, he did an MBO of Volvo’s Federal Auto Holdings. Ahmad Saad controls listed LBI Berhad.
Anwar’s secretary in the division - Ishak Ismail - controls Idris Hydraulics and Kentucky Fried Chicken. When the Lau brothers of Leong Hup Holdings tried to ouster Ishak in a boardroom battle, they were arrested by police. On whose instructions?
Anuar Othman of Kumpulan Pinang. The number of privatisation projects within Penang and the country that went to Kumpulan Pinang will astound Malaysians.
Sarit Jusoh, his former political secretary, who owns a piece of KFC.
Yusof Yusoh, or Yusof Perancis, his former private secretary, who has received licences for two Independent Power Plants in Sabah.

Azmin Ali, a private secretary to Anwar since he graduated in 1988. Living in a posh double story bungalow in Damansara Heights, chauffeur driven in a BMW – all on a salary of RM2500 a month. Azmin’s wife, Shida. An executive director of Phileo Allied’s property divison. Paid RM20,000 a month by crony Tong Kooi Ong.
Nazeri Abdullah of MRCB. For being a close supporter, he became controlling shareholder in four listed companies – MRCB, NSTP, TV3 and Malakoff. Not to mention the numerous privatisations and IPPs he received.
Latiff Mirasa – from being private secretary to Farid Ariffin in the Health Ministry earning RM2200 in 1993, he became a very rich businessman in 1994.
Ismail Munir – another ABIM man. Suddenly, he was awarded a RM 2 billion IPP project by Anwar. Another mega-rich friend overnight.
Salomon Salamat, a former political secretary. Overnight a shareholder in listed companies and a multi-milliionaire, barely months after leaving his RM7000 job as political secretary to Anwar Ibrahim.
Rahim Ghouse – a relative through marriage and Anwar’s divisional Youth leader. Suddenly a major shareholder in listed Abrar Corporation and its executive director. From no background in business to running a multi-million dollar corporation backed by Kuwaiti funds. It is no surprise Abrar is today on the verge of bankruptcy.
Tong Kooi Ong – a young stock-broker, a whizz-kid, who packaged the MRCB deal for Ahmad Nazeri Abdullah. He was given the Central Co-operative Bank, now Phileo Bank, and now controls three listed companies through Anwar’s largesse. All within a period of five years. Tong could threaten Securities Commission chief Munir Majid with impunity. With similar impunity, he refused to join the Malaysian Stockbrokers Association, the only non-member in the industry, because he had direct access to Anwar. Ada faham pencacai2 najis BABI.

Anonymous,  October 25, 2012 at 9:29 PM  

And then, the family.
Father-in-law Dato Wan Ismail – director and shareholder in many listed companies, including Stamford College.
His daughter Wan Fairuz, sister of Wan Azizah, received 2000 acres of land in Batu Berendam, Malacca. Her former occupation? Photographer of Bernama news agency, earning RM1200 a month.
Anwar’s sister, Farizun Ibrahim, a housewife, with no experience in business. A co-owner of the Gianfranco Ferre franchise together with his adopted brother, Sukma Dermawan.
His father, Datuk Ibrahim Abdul Rahman. Chairman and substantial shareholder of IOI Berhad. Dato Ibrahim was awarded 50,000 hectares of state land for ranching by the Sabah Government over whom Anwar exercised tremendous influence. Received bumiputra share allocations in many listed companies.
His brother, Rani Ibrahim. Deputy head of Bagan Umno division. Deputy chairman of Olympia, a gambling company which obtained gambling liciences for Sabah from the Finance Ministry despite objections from the Sabah Government. Recipient of many bumi share issues.
Brother Marzuki Ibrahim. An operator of a petrol pump. Received licence to operate another two petrol pumps. Received bumi shares in listed FACB Berhad.
Brothers Idrus Ibrahim, a teacher, and Rosli Ibrahim, no known job, but driving in Mercedes Benzs and living upper middle-class lifestyles.

Lepas itu jangna buat2 lupa ya pencacai najis BABI dan penjilat2 juboq blendir berak mencret Hero Tamil, wang rakyat RM3billion yg beliau angkut bawa lari keluar negara. Bila nak pulangkan.

Source : http://socialistmalaysia.tripod.com/oldstuff/news0812.html

Anonymous,  October 25, 2012 at 10:34 PM  

org bodoh jer tulis pjg2. takde org bace la bodoh

Anonymous,  October 25, 2012 at 10:37 PM  

video seks plz..

kami penyokong2 UMNO dah sangap ni!!

Anonymous,  October 25, 2012 at 10:57 PM  

apa hukum mb tak buat kerja mb,halalkah atau haram dia mkn gaji n alaun yg dia dapat?

berasiam,  October 26, 2012 at 1:23 AM  

pencacai pr mmg tak baca fakta walaupun tulis dua tiga patah perkataan. kepala masing2 dah diselaputi najis BABI. yang waras sentiasa mencari kebenaran akan membuka minda pada apa saja sumber. kisah 1 juta USD jadi 1 juta ringgit pun pencacai tidak tahu kerana pemikiran yang telah terbelenggu. kesian pencacai pr, soraknya berderai2, kampung habis tergadai kepada cina dap.

Anonymous,  October 26, 2012 at 2:59 AM  

kami tolak kerajaan perasuah besar bn

Anonymous,  October 26, 2012 at 7:47 AM  

selain isu tawas angkara kerajaan PR.
BN pun ada isu juga.
Isu Bernama TV yg rugi angkara siapa.

Tak kan isu ini nak sembunyi juga.

BN jolok isu Tawas.

Bernama TV juga akan terbongkar nanti.

Anonymous,  October 26, 2012 at 11:05 AM  

Org bodoh mcm ko je x nak baca kebenaran.sbb ko bodo bi kan?hahahha.mmgsama pemikiran dgn atok nuar.kih kih kih.bodo memanjang

Anonymous,  October 26, 2012 at 5:27 PM  

8 Tahun menjadi Menteri Kewangan, 8tahun dikelentong Tun Dr Mahathir. 8tahun ditipu Tun dan UMNO bulat2. 8tahun berlakun, pijak semut pun tak mati. 8tahun menipu Kak Wan Jijik, tiap kali berkata bermain tennis, tetapi tennis di dalam bilek di Tivoli Villa, bersama Syamsidar, bermain tennis di atas katil, 8tahun sembunyi malam2, siap pake rambut palsu untuk berzina, dgn pelacur2, jantan2, boypren2, isteri2 orang, 8tahun Kak Wan Jijik dikelentong dan ditipu, tetapi takan lah Kak Wan Jijik tak perasan kan. Tetapi apa nak kata, dah betina sundal, sanggup membiarkan Sang Suami bebas bergeluamng dalam kancak terkutok, juboh menjuboh.
Nasib baik Allah masih melindungi tanah bumi Melayu, Allah masih melindungi bumi Tanah Melayu, Tun Dr Mahathir dapat menghidu perbuatan terkutok beliau, dapat beliau dipecat dari UMNO.
Lihat Kelantan 22tahun, dibawah regim PAS, mendapat wabak dan bala. 22tahun rakyat Kelantan hidup dalam kedaifan dan jahil. Mesjid tak dibina, malah kuil Buddha tumbuh umpama cendawan setelah hujan. Kes2 jenayah, cerai berai, najis dadah, buang bayi semua tumbuh dan naik dgn pesat, seolah olah mengjahanam bersama PAS. Malah Kelantan bole diibaratkan sebagai Darul AIDS, kerrana selam 22tahun ditarbiyah dan assobiyah untuk menambahkan gejala2 pesakit2 AIDS dan aktiviti2 AIDS yg bertambah tambah.
Malah PAS bole berbngga dgn kejayaan memberi air teh susu terus terkeluar dari paip rumah, dari memberi air bersih.
Selangor 4tahun bersama Fuckaton haramjadah, bukan ranap dan bangkrap, malah menjadi Darul Sampah sarap dan tidak terurus.
Jikalau inginkan bala dan wabak undilah Fuckaton haramjadah, mengjahanam bersama Fuckaton haramjadah.

Anonymous,  October 26, 2012 at 9:28 PM  

org bodoh jer sokong kjan bn perasuah besar ni. eanai rakyat dah buka mata skg. tunggulah pru nanti. byk pemimpin bn masuk penjara, padan muka sialan-sialan ni.

ark October 26, 2012 at 9:50 PM  

Some & many off them are still in UMNO. This people make & iffluence people to hate UMNO. They blocked all exleader & supporter of their incumbent to work with UMNO. Their only intention is because they only make money in UMNO. No more sacrifice. UMNO COUNCIL should look & take action before its to late & they are "TALAM DUA MUKA" Thay will win at both side.

Anonymous,  October 27, 2012 at 7:41 AM  

Kenapa takut kebenaran kalau keadilan tiada adilnya

Anonymous,  October 27, 2012 at 6:16 PM  

kalau keadilan...


kembalikan konsep separation of power dalam sistem pemerintahan kerajaan pusat tu dulu..

kuasa perundangan
kuasa pentadbiran
kuasa kehakiman

tiga badan ini perlu dibebaskan dari sebarang pengaruh politik....

ubn yg memusatkan kuasa kpd pm....

pr perlu bebaskanya....

kuasa pm hendaklah dihadkan.... pr jangan tiru diktator BN....

Anonymous,  October 28, 2012 at 10:28 AM  

Dan hanya dia ni yg dah bangap.

kakbedah October 29, 2012 at 2:39 PM  

anon 9.28... ko ni marah sangat kat BN nape??? rumah ko x de air ke @ ko x dapat bantuan rakyat 1 malaysia... so yg mana satu ko rasa ????? aq x kisah sangat klu mana2 memerintah pun tp yg penting aq x nak pemimpin yg mcm kat dlm pakatan tu.. mcm lembu kena cucuk bontot je

kelly engku,  October 29, 2012 at 2:43 PM  

seteruk2 BN pun ramai gak pelabur luar yg dtg utk melabur duit diorang kat malaysia yg diperintah BN nie... tgk je lah kemajuan yg dibawa BN kat malaysia nie dari zaman pemerintahan Tun M dari dulu lg...

Abang Iman,  November 1, 2012 at 12:29 PM  

55 tahun BN dah buat banyak itu tak nampak budak budak ni...mata kat muka ke kat buntut.....nak kutut tu biar lar logik sikit.....pikia betui betui.....aku dh frust betul lar asyik nak ajar budak budak PR ni..tak faham faham ....

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP