10 Resolusi Mengecam Kekejaman Israel Zionis Ke Atas Rakyat Palestin

Tuesday, November 20, 2012


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz hari ini membentangkan usul mengecam sekeras-kerasnya serangan Israel ke atas rakyat Palestin di Gaza di Parlimen lisan berakhir jam 11.30 pagi.
Berikut merupakan 10 resolusi Usul Mengecam Serangan Israel Ke Atas Wilayah Palestin di Gaza yang dibentangkan.
1. Mengecam sekeras-kerasnya serangan ketenteraan Israel ke atas wilayah Palestin di Gaza yang mengakibatkan kehilangan nyawa rakyat awam Palestin, termasuk golongan wanita, kanak-kanak, bayi dan warga tua dan kemusnahan harta benda dan insfrastruktur serta menggesa pengunduran menyeluruh Israel dari wilayah Palestin di Gaza dan Tebing Barat.
2. Menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) membuat ketetapan supaya Israel menghentikan dengan serta merta serangan ketenteraannya  ke atas Wilayah Palestin di Gaza dan memutuskan untuk menempatkan pasukan pengaman PBB bagi menguatkuasa gencatan.
3. Menggesa Perhimpunan Agung PBB supaya mengadakan sesi tergempar khas perhimpunan agung PBB- "Uniting For Peace- di bawah resolusi 377 A(V) sekiranya Majlis Keselamatan PBB gagal menjalankan tanggungjawabnya.
4. Menggesa pihak-pihak yang terlibat supaya menyambung semula usaha terhadap proses damai serta melaksanakan dan mematuhi pelbagai resolusi yang telah ditetapkan oleh PBB berhubung isu Palestin dan konflik Arab-Israel.

5. Memutuskan Malaysia bekerjasama dengan negara anggota-anggota Pertubuhan Kerjasama Islam, Pergerakan Negara-negara Berkecuali, Liga Arab dan negara-negara sependapat untuk mengambil tindakan yang lebih konkrit bagi mendukung prinsip-prinsip undang-undang antarabangsa dan Piagam PBB dalam menangani konflik yang berlaku di Timur Tengah sekarang.
6. Menzahirkan sokongan padu rakyat Malaysia kepada perjuangan rakyat Pelestin ke arah mewujudkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.
7. Menyeru rakyat Palestin supaya bersatu padu dengan tujuan mempertahankan hak mutlak dan menubuhkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.
8. Merayu kepada masyarakat antarabangsa supaya menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada penduduk wilayah Palestin di Gaza dengan serta merta.
9. Menggesa Majlis Keselamatan PBB menyiasat dan mengambil tindakan bagi maksud pendakwaan ke atas jenayah perang Israel yang disyaki terlibat dengan kekejaman dan keganasan ke atas rakyat Palestin.
10. Mengambil keputusan untuk menyampaikan resolusi ini kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen yang berkenaan, khasnya kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen, khasnya Kongres Amerika Syarikat (AS), Parlimen Britain dan Perlimen Kesatuan Eropah, Setiausaha Agung PBB dan Presiden Majlis Keselamatan PBB.

Psssttt.... Bersatu lah wahai umat Islam..... apatahlagi kita sesama umat di Malaysia ini.

17 comments:

Anonymous,  November 20, 2012 at 9:13 PM  

Aku TAK sokong! - Brader Anwar Bin Ibrahim

Anonymous,  November 20, 2012 at 9:35 PM  

Pukimak punya umno harbi, umnolah rakan terbaik israel di asia tenggara.umno harbi tidak mengiktiraf Hamas sebagai pemerintah palestine yg sah.ternyata umno harbi bersekongkol dgn yahudi celaka..hamas adalah pilihan rakyat palestin tp tiada kedutaan di malaysia..celaka punya umno harbi...

Prince of Noob November 20, 2012 at 10:04 PM  

ok.. demo dah... kecam dah... sekarang harapnya pihak kerajaan dapat menyekat semua produk2 israel zionis dari masuk lagi ke malaysia agar rakyat semua tak payah susah2 nak boikot sebab mmg dah tak terjual lagi produk israel kat malaysia.

Anonymous,  November 20, 2012 at 10:37 PM  

pasal nuar yg sokong keselamatan israel lah puak2 yahudi ni besar kepala.. Pas pulak cakap boleh berurusan dgn yahudi...

haram jadah punya israel tapi lagi haram jadah punya Pkr/Pas...

sama2 sekat barang israel tapi boleh ke..?? banyak barang israel yg kita guna.. contoh mcm benda yg kita taip/guna hari2 ni sistem dari israel

YB Raz November 20, 2012 at 11:14 PM  

mana boleh kecam israel.haram hukumnya.merajuk syeikh nuar nanti.tak pasal pasal malaysia dapat bala..

resolusi ni tak boleh pakai sebab pembentang resolusi ni kafir..hanya PR je boleh bentang resolusi sebab dorang kununnya terlebih isle..

selain pas dap pkr, semuanya kafir..

Anonymous,  November 20, 2012 at 11:30 PM  

Tak berkutik bapa Yahudi SeMalaysia pelindung dan penjaga keselamatan Israel Brother Anwar Bin Ibrahim aka BABI.

Dah berapa hari ni mana kenyataaan Ketua Pembangkang? Mana tanggungjawab? Tau jadi ketua jer. Tak kira lah kenyataan nak memihak Yahudi ke Palastin. Berbunyi lah sikit.

Dengar kokok sana sini gila punya kuat. Dalam Dewan Rakyat yang di suruh berkokok sampai terburai taik tak buat pulak.

Untuk rekod: Satu satunya orang Melayu Islam yang menyokong kedaulatan dan keselamatan Israel.

Anonymous,  November 20, 2012 at 11:48 PM  

pelik gak.. mana pergi suara sinuar ni senyap jee.. ye la kalau keselamatan israel patut dilindungi tak kan tetiba nuar nak cakap israel ni kejam plak...

memang tali barut israel dia ni...

Anonymous,  November 20, 2012 at 11:52 PM  

ANON 9:35PM
TAK PAYAH NAK MENYMAR JADI PENCACAI PRMBANGKANG....

Anonymous,  November 20, 2012 at 11:57 PM  

kutuk & kecam yahudi, itu saja lah yg mampu anda srmua lakukan dan tidak lebih dari itu...

Anda kutuk,
anda cerca,
anda kecam, yahudi tu.... Tak jafi apa ponnnnn...

Anonymous,  November 20, 2012 at 11:58 PM  

Kita di Malaysia menunbangkan kerajaan UMNO DA BN adalah lebih penting. Semua perkara tak lagi penting. Bersubahat dengan Zionis pun tak apa asal BN ko. Sebab Hj Hadi boleh jadi PM. Dap tu politik saja kata nak Anwar. Berkat kewalian TG Nik Aziz maka Hj Hadi akan jadi PM.

Anonymous,  November 21, 2012 at 12:57 AM  

Anon 11.58. Apa ke bangang. Kita pun bukan bincang jauh sampai Gaza sana. Kita cakap lembu kau tu semua apasal tak bersuara? Kita main dekat jer ni.

Selagi banyak benda tak dapat nak di terangkan.... tak da siapa nak kerajaan bodoh dari PR.

Telur pun tak da. Pasal isu Gaza ni dah jadi isu nasional. Tak nak ke Nuar dan PR perjelas dan meraih keuntungan?

melayu bersatu.,  November 21, 2012 at 7:09 AM  

melayu ada kawasan majoriti melayu 170 kerusi.tak payah lah gadug-gaduh.
tak payah lah pilih umno.pas.pkr.
undi dan pilih calon melayu bagi menang dulu.
kalau menang tak payah perlu ada sokongan kerusi cina.india.
lepas tu buatlah hudud ke,apa saja boleh.
melayu asyik bergaduh.kemudian suruh orang pelastin bersatu.
yang melayu dimalaysia bersatu ke.
dalam umno pun serabut.dalam pas pun celaru.dalam pkr lagi teruk bukan parti melayu.

pru 13 pilihlah calon.
jgn pilih parti.

yg ini baru bersatu.
parti sudah tak relevan lagi.

tokgaru November 21, 2012 at 8:03 AM  

Alahaiiii sedihnya teman mendengor. Kita umat islam ni setakat mampu meluluskan resolusi jer untuk menolong saudara seagama kita di Pelastine. Setakat tu saja lah yang kita mampu buat.

Sedor kah kita bahawa Israel tu bapa pengganas yang paling kejam dalam dunia di abad ini. Resolusi kah kutuk kah boikot kah .. ada dia kisah. Kita ni tak ubah macam anjing nyalak bukit ajer.

Kalu lah hari tu Pas buat sembahyang hajat dan berdoa supaya Allah musnahkan Israel, kan cantik macam tu, ini idak buat sembahyang hajat minta Allah musnahkan Umno, sure Allah tak layan nya doa semacam tu sebab ngikut rekod Allah Umno ni bina mesjid berpuluh kali lebih banyak daripada mesjid yang Pas bina. Betul taaakkkkk...?

Wan Teri,  November 21, 2012 at 10:56 AM  

sapatutnya pas hari itu doalah utk kejayaan israel dlm serangan keatas palestin.hadi kata tak apa kita bersubahat dgn zionis, akidah perkara kecil aje yang penting ke Putrajaya,hadi jadi pm, tuan guru jadi penasihat seumur hidup atau mungkin dia tak nak lepaskan jawatan MB kot mahu pegang title mb sampai akhir hayat, maklumlah orang lain tak layak-takbir.........

Anonymous,  November 21, 2012 at 12:18 PM  

senyap sunyi brother anwar bin inrahim aka BABI.. senyap tanda sokong..eh lupa dia memang sokong pun israel laknat ni secara rasmi didalam sokkabor yahudi WSJ

Anonymous,  November 21, 2012 at 6:39 PM  

Resolusi apa ini? elusi tin atas angin atau resolusi kentut-kentut melayu.....Malaysia anjur lah yang dramatik sikit. Bukan anjur yang lembek macam pondan........ ' kita orang nak bidas tindakan engko ya yahudi, jangan marah ya bang"..... kena keras sikit, kita anjur lah semua negara-negara islam untuk serang hendap Israel malam ni. Malaysia kan ada kapal selam , pesawat pejuang yang dibeli dengan harga berlipat lipat ganda . Pasti yahudi tu tertanya tanya apa kehibatan disebalik harga nya yang mahal. Papagmo kn bangga dengan kecanggehan peralatan tentera kita. Kalau tak cukup kita embago perdangan kita dengan negara tu...kita gantung export kelapa sawit, minyak balak makanan dalam tin dan bungkusan. Kan berkesan....... Kolot kampungan

Anonymous,  November 23, 2012 at 8:49 AM  

Dah tu ko nak bua apa??? Ko kuat e ke?
Dlm malaysia melayu pas pkr duk sibuk kafir n murtad org melayu sana sini macam mana hang nak lawan yahudi..

Nafsu xnak makan mCdonald pun x leh nak lawan...
Sekurang2 nya malaysia menyatakan pendirian.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP