EKSKLUSIF - DAP Mula Edarkan Risalah "Hapuskan Politik Melayu"

Wednesday, November 14, 2012





Mungkin Melayu tidak faham apa yang terkandung dalam risalah yang diedarkan oleh DAP tetapi maknanya adalah :"Kita dah monopoli ekonomi. Ayuh! DAP, MCA, Gerakan! Mari kita kawal politik Malaysia. Sekarang atau tidak.."


Risalah risalah yang diedarkan ini dengan jelas mengajak kaum Cina tampa mengira fahaman politik sama ada disebelah pihak Kerajaan BN iaitu MCA ataupun GERAKAN untuk bersatu bagi memastikan kuasa politik orang Melayu tersungkur pada PRU 13 ini.



Apa yang Gomo faham risalah ini telah dimulakan di Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) yang pertama diadakan di Negeri Sembilan pada 03/11/2012 dan juga di ceramah ceramah yang DAP adakan bermula di Melaka pada 09/11/2012.

Nampaknya memang semakin lantang kaum kaum Cina DAP membangkitkan sentimen perkauman didalam Malaysia ini. Kuasa Melayu yang selama ini bersama sama MCA dan Gerakan serta parti parti lain telah digugat secara jelas melalui sifat Racist permainan DAP.

Jika ianya menjadi realiti maka seluruh kaum cina akan bersatu bagi memastikan kuasa politik Melayu lenyap sepertimana yang  berlaku kepada Singapura. Melayu didalam PKR dan PAS mungkin akan kenyang dengan sogokan DAP sepertimana yang telah berlaku kini di P. Pinang, Selangor dan lain lain tempat tetapi anak bangsa kelak?


Bangkitlah orang orang Melayu, bersatulah tampa mengira fahaman politik dengan memastikan bangsa bangsat cina DAP terkubur pada PRU 13 ini. Jangan kita ketawa dengan kejatuhan UMNO yang telah mentadbir Malaysia sekian lama dek kerana sikap cemburu kita dengan Melayu yang berjaya tetapi bunuhlah mereka pengkhianat yang menjadi tali barut Cina.

Sudah sampai masaanya orang Melayu bersatu. PRU 13 nanti bersatulah orang Melayu demi kuasa yang semakin mengecil ini. Bukan untuk kegemilangan kita tetapi untuk kegemilangan anak anak kita yang akan datang.

Psssttt..... Jika Cina boleh bersatu nak jatuhkan Melayu kenapa Orang Melayu tidak bersatu nak mempertahankan tanah bumi bertuah warisan Nenek Moyang kita?

106 comments:

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:22 AM  

Bersatu tapi hj hadi jadi pm....najib nak tak ko rasa?mati idup smula pun tak nak...jawatan Di utamakan rakyat Dibeku kan

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:37 AM  

hj hadi tak boleh jadi pm la brader.. orang tua ni takda kelulusan tinggi.. macam mana nak jadi pm kalau perakam video pun dia kata buat dari besi?

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:42 AM  

Dah nuar masalah sex ,ahjib risyuah....sape lagi nak bagi jadi pm?brahim ali?

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:44 AM  

bahaya cukup bahaya..kaum cauvinistik cina ni sudah memulai..kalau berjaya mereka akan merayakannya macam 13 mei 1969..kali ini pergaduhan yang 100 kali ganda lebih besar akan berlaku..kemusnahan akan menimpa mereka..mereka-mereka ini harus mengambil iktibar apa yang berlaku kepada etnik cina di indonesia pada zaman ode baru suharto dan pertumpahan darah 1998

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:45 AM  

Kelulusan Tinggi utk dunia je bro...kelulusan agama lagi penting utk dunia Dan akhirat...mak bapak ko tak ajar ke?

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:48 AM  

10.42 najib dan najib..kalau najib nak rehat.. muhyiddin take over bebeh..

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:50 AM  

10.45 bapak ko dulu hantar ko mengaji baca quran saja ke tak pegi sekolah bro?

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:54 AM  

Kalau tak skolah tak kan pandai Guna I.t ni......hahaha

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:59 AM  

Nak Najib jadi PM nak Lim Guan Eng jadi PM? jawab jawab!!

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:03 AM  

lim guan eng mana boleh jadi PM .. pm ko punya mesej boleh la..

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:06 AM  

Kalau Cina DAP mengajak semua Cina bersatu tanpa mengira fahaman politik mengapa Melayu tidak buat benda yang sama..masalah sekarang PAS sudah termakan dengan hasutan Anwar dan gembira menjadi pak turut DAP. itu sebab Cina DAP ada keyakinan. dan lebih malang TGNA dendam kesumat walaupun PAS tersingkir drp BN dahulu kerana kesalahan sendiri.Aku harapkan AGM PAS kali ini akan dapat satu rumusan supaya Melayu bersatu.

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:07 AM  

Ni sprang lagi bangang..orang dok sibuk pasal nuar @ najib je jadi pm....dia pi cakap guan eng pulak.....

belang November 14, 2012 at 11:09 AM  

blajar agama mmg penting tp hal2 dunia ni pon kena blajar. Org islam dulu pakar astronomi, medical dll tp arini cuma pakar haid dan nifas jer..kalo bodoh memerintah tak selamat jugak akhirat nanti.

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:15 AM  

DAP dah jadi China bangang bila berkawan dengan PKR dan PAS yang gila kuasa.

Pada asasnya cadangan DAP ini menakutkan tapi sebenarnya mustahil di lakukan.

MCA dan Gerakan mahukan bersatu di bawah pengurusan DAP? Apakah bila bersatu nanti mereka mendapat tempat?

Tujuan kempen ini adalah untuk mendapatkan simpati pengundi China sebagai mengukuhkan kedudukan ahli parlimen mereka yang jelasnya di kawasan majoriti China.

Sekadar untuk memenangi kawasan parlimen majoriti China untuk menguasai Malaysia ianya mustahil di lakukan.

Di manakah mahu di letakkan calun calun dari MCA dan Gerakan ini bila semua kawasan majoriti China telah di tandingi oleh ahli tulin DAP?

Kebanyakan calun MCA dan Gerakan menang di kawasan yang mejoritinya Melayu. Dalam pilihanraya lepas boleh di katakan tanpa sokongan pengundi Melayu maka MCA dan Gerakan hampir hampir hilang terus sebagai wakil rakyat.

Hidupnya MCA dan Gerakan adalah dalam tangan Melayu. Bagaimana kuasa ini mahu di pindahkan ke DAP? Sebab itu penting DAP tumpukan kepada komponen meroyan rakan mereka dalam PKR dan PAS untuk mendapat atau memecahkan undi Melayu.

Kekuatan Melayu adalah bila mereka bersatu tiada apa kuasa pun yang boleh menggugat mereka kerana mereka majoriti.

Adalah elok DAP menguatkan kempen mereka untuk memecah belahkan undi melayu dengan menggunakan anjing anjing yang mereka bela iaitu PKR dan PAS yang pada akal sihat orang Melayu Islam di panggil munafik!

Perbanyakkan kaum Munafik ini yang akan meruntuhkan ugama wahai DAP!

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:15 AM  

Bukankah nabi s.a.w dah bg tau kalau ikut Al-Quran Dan sunnah selamat dunia akhirat?

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:16 AM  

Mimpi ngeri orang cina malaysia ialah melihat pas dan umno bersatu.mimpi ngeri orang melayu pulak melihat dap memegang sebahagian tampuk pemerintahan pabila pr menang macam penang.korang pikirlah sendiri.

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:38 AM  

anony 11.15 good points

Anonymous,  November 14, 2012 at 12:21 PM  

11.15 ko ckp ikut Al-Quran n Sunnah tp ko sedar x PR skrg ikut sunnah x?ko maen ckp atas angin je..ko kne fhm yang musuh islam berusaha meruntuhkan perlembagaan malaysia yg meletakkan islam sbg kedudukan tertinggi..think outside the box la..jgn duk nmpk yg indah2 jer..nk islam membangun kene ekonomi stabil..nk bg tampuk pemerintahan ni bkan sembarangan,negara ni bukan untuk eksperimen..

Anonymous,  November 14, 2012 at 1:15 PM  

Ya Allah kau bukakan lah hati dan mata pada mereka3 yg bersekongkol dengan DAP , bukan kata Yang UMNO itu betul sangat, tetapi kita kena lmelihat jauh kesan, agenda tersirat, penyatuan umat islam dan melayu. Saya dulu antara orang yang menggundi pkr dan pas atas dasar nak bagi peluang. Setelahh lima tahun memerintah, saya nampak sendiri tiada yang lebih baik , malah ada yang lebih teruk lagi. Kalau dulu masa zaman BN di Selangor ada banyak rumah urut, tapi ia makin bertambah lagi sejak PAS bergabung dgn PKR dan DAP diselangor. Begitu juga soal kroni, sama juga cerita dia..sebab itulah aaya katakan senang bercakap dan berjanji daripada melaksanakan...jadi kepada semua orang MELayu yg menyokong Pakatan , lihatlah perkara yg lebih besar di depan anda daripada mengikut emosi .

mas azrin November 14, 2012 at 1:20 PM  

Balik2 yg bertengkar sesama melayu apa nak jadi da?.

TRW,  November 14, 2012 at 1:46 PM  

Mno buktinya ini kejo DAP!!!kot2 kejo papagomo....

Anonymous,  November 14, 2012 at 1:57 PM  

Cina sdang kira skrang ni....bila depa campur ngan Sabah n Serawak yg bkan Islam dah pasti depa lebih aje dah pasti depa dpat perintah Malaysia.Yg bkan Islam di Sabah n Serawak tungu masa aje utk gabung ngan Cina n Hindu.Masa ni la Melayu akan mampus semuanya.Jaga Melayu.

burner from hell,  November 14, 2012 at 1:57 PM  

11:15 Ko ikut Quran dan sunnah ke?..Nampak jelas ko tu hnya pandai berlakon yg kononnya ko ikut Quran n sunnah...alaa biasa ler si-munafik laknatullah memang pandai berlakon untk menakut nakutkan org lain sedangkan dia sendiri jenis Cakap Tak Serupa Bikin, Kokok Berderai Derai Ekor Bergelumbang Najis, kalau bercakap konon dia tau ilmu Quran n sunnah tapi bila di-test Habuk Pun Tarak, kepala otak kering macam tempurung yg tak ada isi, hati dan jiwa kosong...si-munafik laknatullah hanya pandai menyeru org lain supaya mengikut Quran n sunnah tapi dia sendiri TIDAK tau apa yg di-katakan Roh Quran dan sunnah tersabut. Suka kelentong dengan menjual agama islam demi kepentingannya sendiri dan juga demi kepentingan parti politik yg di-sokongnya. Puak munafik laknatullah tidak pernah melihat hakikat cermin diri mereka sendiri kerana itulah mereka selalu beranggapkan mereka saja yg betul yg lalu menimbulkan sifat riak,dan takkabur, kononnya mereka saja yg serba tau walaupun mereka langsung tidak tau. Puak munafik laknatullah tidak sedar bahawa puak ini lah yg Maha di-Murkai,Maha di-Benci oleh Allah SWT....Puak inilah juga yg akan di-Binasakan dan di-Hancurkan oleh Allah SWT.

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:00 PM  

komen TRW diats ni melambangkan pemikiran dia dh dikorupkan oleh daging babi dan arak yg diberi percuma oleh cina2 rasis kepada melayu2 keldai dlm PKR dan Pas..

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:05 PM  

Allah lebih benci kepada manusia yang mencaci Dan melaknat orang lain...kat rumah ko takde cermin ke?

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:19 PM  

Perkara2 yg Hero Tamil kencingkan rakyat dan terus kencingkan rakyat.
1) 7 Kotak rahsia negara, hingga ke hari ini satu pelutik kotak pun tarah
2) Akan heret Tun Dr Mahathir yg telah mengaibkan nama baik beliau dalam skandal kes liwat pertama. Hingga ke hari ini janji tinggal janji, cakap je berkobar kobar, taik hidung jelah.
3) 16th September - "we are confident we have more than enough" lalu kantoi. inilah mulut bau najis vavi.
4) Di suruh bersumpah tidak melakukan liwat terhadap Saiful = alasan bacul Otak Zionist, ' Sumpah ini tidak Islamik, saya sudah telpon Yusuf Qardhawi dan dia melarang saya dari bersumpah" Ayat2 power dari pembohong bersiri.
5)Kes Liwat Saiful - bila keluar dari tempat persembunyian di KEdutaan Turki " Saya ada banyak bukti dan alibi yg akan membersihkan nam baik saya dan saya akan buktikan di mahkamah nanti" Selama 3 tahun berbicara, apa alibi yg ditunjokkan? Satu pelutik alibi pun takde, yg ada setiap kali hadir, pake bengkok leher, bengkok badan, jalan kena papah kiri dan kanan, nak dudok kena alas bantal busok, pelakon sundal no. wahid. Inilah kaki penipu.
6) Jam Omegay dia mengaku ada dalam simpanan Kak Wan Jijik, bila wartawan datang ke rumah suruh tunjokkan, ditengking, naik sawan anak beranak " are you the prosecutor" Keluarga 69 lah katakan.
7) Insiden kampong Buah Pala = sebelum undi " I Promise 2 weeks after the election I will ask the MB to come and signed...if not this is not Anwar lah" Akhirnya semua pendudok Kampong kena halau macam binatang. sampekan ada yg hendak bunoh diri dgn membakar kerana tidak tahan dizalimi begitu rupa. Inilah dikatakan regim Fuckaton Haramjadah.
8) Siap buat laporan polis terhadap Videoporn yg sudah disahkan 99% oleh pakar video, rupa sama tetapi tetek dan perot tak sama. Alasan bacul otak Zionist,

Inilah antara perkara2 yg telah dilakukan oleh penipu dan pembohong bersiri Hero Tamil pare pundek. Hanya pencacai2 najis BABI dan penjilat2 juboq hero Tamil yg terus terusan sanggup dikencingkan oleh Hero Tamil kote bengkok. Hiduplah, berbahagislah, dgn lenalah dgn air kencingkan spesis yg keparat, bngsat dan lahanat.

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:19 PM  

Burner from hell

Kau dah tahu di mana letak kau. Kau akan jadi bahan bakar api neraka. Kau sendiri mengaku.

Kes tutup.

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:26 PM  

Ko sendiri mengaku dari neraka...hehehee..bangang tahap gaban dah akidah ko tu...bawa2 lah bertaubat.

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:35 PM  

Tiada yang mustahil bagi mereka. Kalau 2x5=10, 5x2 pun 10. Ada faham? Yang akan melatah apabila terkejut? Melayu.. memang dah layu.

Anonymous,  November 14, 2012 at 2:41 PM  

Semoga malaysia tak jadi macam syiria selepas PRU 13 nanti. Seruan DAP tu memang bahaya, bahaya kepada kuasa politik melayu.

Aku dari awal lagi dah nampak bahawa PKR ini diujudkan oleh DAP untuk memudahkan mereka menguasai politik malaysia. Sebab kalau melayu berpecah kepada Umno dan Pas sahaja mereka bimbang bila terdesak melayu Umno dan Pas akan bersatu dengan mudah. Tetapi bila ada PKR, ia menjadikan sukar melayu nak bersatu, maksud aku PKR akan membantah jika Pas berhasrat nak bersatu dengan Umno.

Bukan semua ahli Pas percaya penuh kepada DAP termasuklah aku. Kalau Tokguru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi nak percaya kepada Karpal Singh dan Lim Kit Siang .. ahhhh itu dirang punya pasal lahhhh.

Ahli Pas 1956

Anonymous,  November 14, 2012 at 3:15 PM  

bau macam kerja puak umno jer. rakyat bukan bodoh nak percaya bulat-bulat pada risalah. hanya penganut umno jer yg percaya kerja bodoh ni. termasuk la papagomo yg tak berpelajaran ni

Anonymous,  November 14, 2012 at 3:42 PM  

Anon 315

Aku pun tak lah berapa setuju dengan Umno. Tapi tak lah fobia sangat bila dengar nama Umno. Tapi hang ni lain macam. Sikit-sikit nak tuduh Umno.

Entah2 mak hang buncit sampai mengandungkan hang pun kerja jahat Umno juga apa .. maknanya mak hang berzina dengan orang Umno la sampai termengandungkan hang. Ish ish jahat sungguh Umno.

Orang Pas ni lebih jahat daripada yahudi la, kata orang " kalau ada 2 musuh, satu orang Pas dan satu lagi orang yahudi, kalau nak selamat bunuh lah orang Pas tu dulu ". Betul macam tu kan ????

Ustaz Rock

Anonymous,  November 14, 2012 at 3:50 PM  

Baru cadang ajak Melayu bersatu, kita dah mula tunjuk2 & buka2 kesilapan sesama sendiri. Pastu nak rebut kuasa siapa yg layak jadi PM. Mari kita semua cari titik persamaan. Ayuh, hayya alalfalah..

-thethinker- November 14, 2012 at 4:10 PM  

hampir hampir tertipu , tapi 4 patah perkataan akhir 现或绝不 menyelamatkan keadaan , itu hasil online translation , tanya la mereka yg tahu bhs cina , tak ada ayat tunggang langgang hemtam ketam macam tu.

Anonymous,  November 14, 2012 at 4:30 PM  

Papagomo dah bersedia ke bagi undi ke calon melayu? x kira calon melayu pas ke, pkr ke, melayu dap ke, melayu umno ke? Ada brani?
Atau melayu umno je..

Anonymous,  November 14, 2012 at 5:01 PM  

GOMO BUDUH

atuk ko,  November 14, 2012 at 5:06 PM  

ngencing yg tak berkesudahan. sikit hari kena batu karang la tu..

Anonymous,  November 14, 2012 at 5:51 PM  

KALAU TAKUT SANGAT DENGAN DAP, HARAM KAN SAJA DAP TU SEBAGAIMANA MENGHARAMKAM PKM.
NAK LAGI SENANG HARAMKAN SEMUA PARTI PEMBANGKANG, DAN UMNO BOLEH PERINTAH MALAYSIA SAMPAI KIAMAT.........

Prince of Noob November 14, 2012 at 6:00 PM  

betul ke perkataan cina tu seperti digambarkan? mohon pembaca cina bagi pencerahan

Anonymous,  November 14, 2012 at 6:05 PM  

aku pembaca cina. ayat terakhir dlm risalah tu cakap GOMO BUDUH

Anonymous,  November 14, 2012 at 7:08 PM  

Ini translation nya....yay saw kaw tilam..tilam lama tukar Balu tilam,tilam,tilam

Anonymous,  November 14, 2012 at 7:57 PM  

Tapi kenapa sy lihat kepimpinan utama PR lebih baik? silap saya atau realiti?

baharudin November 14, 2012 at 8:18 PM  

al quran dan sunnah tu bukan cerita pasal ilmu akhirat ye bro.... ada ilmu sainsnya.. ada ekonominya... masalahb
nya kita sekarang tak kaji yang dunia tu...

baharudin November 14, 2012 at 8:29 PM  

inilah masalahnya orang kita... kalau orang melayu hancur inilah salah satu puncanya..

Anonymous,  November 14, 2012 at 8:49 PM  

Melayu tetap melayu..tetap gila kuasa.sejak zaman kesultanan melaka lg.sanggup buat ape saja untuk kuasa.mula2 portugis lepas tu belanda,inggeris,jepun dan skrg?cuba pk berapa ramai org melayu yg kerja dgn bangsa lain..malang betullah

Anonymous,  November 14, 2012 at 9:45 PM  

Yes... aku setuju untuk bersatu demi melayu tapi bukan dalam umno sebab umnolah yang menjahanamkan melayu selama ni.

Dah perintah lebih 50 tahun habis banyak hak melayu tergadai.

Taikun2 cina yang ada skrg ni siapa yang develope kalau bukan umno?

Jangan jadi bangang percaya propaganda bodoh camni. Umno perlu mampos untuk melayu maju.

Pegi mampos sama umno... wakaka

Anonymous,  November 14, 2012 at 9:55 PM  

Nak harapkan Anuwar lagi jahanam. Ilmu dia taraf bercakap berapi kerja tak da berjasa apa pun. Lagi lingkup masa dia jadi punaisihat ekonomi Selangor.

N.ajis dan Hadi atau ularmak PAS. Kenyataan Nurul tiada di jawab. Mana amal makruf nahi mungkir. Belum cerita N.ajis perintah Kelantan atas prinsip budu. Dah 20 tahun dah di budukan. Jadi surga terus. Mana taknya air teh terus dari paip dirumah. Mana nak dapat.

Jangan cakap lah... politik memang kotor tapi pilihlah yang paling kurang buat kotor.

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:30 PM  

Aku rasa mak bapak ko yang tak ajar ko betul2... Sedangkan Nabi Muhammad pun suruh umat dia sediakan diri dengan ilmu dunia dan akhirat..

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:33 PM  

PASAL YG KELUARKAN STATEMENT TU NURUL....
MAKA MEMANG BANYAK BANTAHAN DAN BANGKANGAN......
SEANDAI NYA NAJIB LAH YANG BERKATA DEMIKIAN, DARI AKAR UMBI HINGGI PERINGKAT TERTINGGI SEMUA HANGGUK BELAKA....
SEBAB NYA.....NAK JAGA PERIUK NASI...
NAJIB NAIK PENTAS BERSAMA K-POP YG SEPARUH BOGEL.....SIAPA YG BERANI KONDEM....
HASSAN ALI? IBRAHIM ALI? ZUL KULIM? PAPA GOMO?
SEMUA NYA SUNYI SEPI, GELAP GELITA, DIAM MEMBISU......PASAL NAJIB YG BUAT BENDA TU.....

SEBELUM NI DAH RAMAI DAH MELAYU MURTAD, ZUL KULIM DAH DULU DAH SEBUT HAL NI.....TAPI....ADA UMNO KESAH

NURUL INI PON BANGANG JUGAK,...MACAM DIA TU RETI SANGAT....
SEKARANG NI AMBIK BAHAGIAN KAU....

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:36 PM  

Dua parti besar Melayu sekarang PAS+PKR
Jangan cakap byk. Rakyat yg pilih.

Anonymous,  November 14, 2012 at 10:38 PM  

10:30pm
Sekiranya anda anda benar2 ikut apa yang diajar oleh nabi muhammad s.a.w saya yakin tidak begitu bunyi bahasa anda.

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:04 PM  

Ko type Nabi Muhammad s.a.w pun tak de s.a.w..dari.situ orang dah tau ko jenis lahanat.

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:32 PM  

11:04pm
Kau memang bijak belum pernah aku jumpa orang yang bijak macam kau....
Tolong tarbiyah aku...

Anonymous,  November 14, 2012 at 11:54 PM  

KALAU ITU MENJADI REALITI MAKA TAK ADA LAGI MELAYU DI DUNIA....MALAYU TIADA LAGI PUSAKA TINGGALAN MOYANG UNTUK DIWARISI OLEH GENERASI AKAN DATANG.....MELAYU AKAN MEREMPAT DI TANAH AIR SENDIRI......USAH MENYALAHKAN BANGSA LAIN YANG OPURTUNIS TAPI SALAHKAN BANGSA SENDIRI YANG TIDAK BERAPA CERDIK BERPOLITIK.....BANGSA SENDIRI YANG BERPECAH DAN BERPUAK-PUAK......PADA MASA ITU MUNGKIN ADA BANGSA KU YANG MENANGGIS AIRMATA DARAH MENYESALI PERBUATAN LALU TETAPI NASI SUDAH MENJADI BUBUR......MENYESAL DAHULU PENDAPATAN, MENYESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA....BUMI BERTUAH INI SUDAH JADI MILIK ORANG.......yg ikhlas MAMUD KOTA BHARU

Anonymous,  November 15, 2012 at 12:10 AM  

Hj Hadi tak layak jadi PM, memang dia ada ilmu agama tapi ramai lagi yang lebih ilmu agama daripada dia. Dalam al-Quran ada mengisahkan bagaimana mencari pemimpin. Bani Israel pada ketika itu sedang mencari seorang pemimpin untuk menentang palestine. Mereka telah mendapatkan seoarang ahli agama yang amat alim sehinga hampir ketaraf nabi(mungkin hebat lagi daripada Hj Hadi dan Datuk Nik Aziz diiktiraf sebagai pewaris nabi oleh ahli Pas) selepas itu merek telah mendapat petunjuk daripada tuhan bahawa seoarang pengembala kambing adalah calon yang paling layak. jadi Hj Hadi saya cadangkan diberikan Jawatan Ketua Tok Guru ke. Apa yang Hj Hadi telah buat yang telah menaikkan negeri terengganu semasa jadi MB. Datuk Idris lebih bagus drp Hj Hadi sebagai pemimpin yg mana negeri terengganu telah mendapat booster sebagai negeri yang lebih maju. Sekolah Imtiaz. Pendidkan cemerlang. Apa yg Hj Hadi sedang buat bagi memulihkan akhlak remaja Islam. Tiada langsung. Kalau betul-betul peearis nabi sayangkan ummah seperti nabi sayangkan ummah tak perlu jasi PM baru nak buat sesuatu. Dalam.al-Quran juga ada kisah bagaimana seorang yg diiktiraf oleh malaikat kecundang masuk neraka. inikan pula seorang yg diiktiraf sebagai pewaris nabi. Pewaris nabi bukan nabi tau. Pewaris nabi hanya bersifat tabligh iaitu menyebarkan ilmu. Buktikan bahawa Hj Hadi Fatanah, amanah dan sidik. Kita orang ganu tahu ada isu bukan main bising lagi ada perkara Hj Hadi takut nak bersuara. Kelulusan Hj Hadi juga boleh dipertikaikan kerana ada juga orang kata Hj Hadi tak habis pengajiannya di Azhar. Itu saya tak tahu betul atau tidak. Kita orang Islam di Malaysia kita dah amalkan kesemua kehendal Islam kecuali Hudud. Ini adalah seperti rumah kita dah siap cuma.bahagian bumbung bermasalah. Jadi kita baiki bumbung sahajalah takkan nak roboh rumah dan buat rumah baru pula. Silap-silap kena rampas tanah kerana tak mampu nak bayar bata, simen dll. Saudara seIslam fikirkan betul-betul sebelum anda teruskan sokongan dengan cara Pas yg berjuang secara setaraf dengan kafir. kita islam ada banyak musuh. Tapi orang Islam banyak yang bodoh dan tak reti bahasa. Dan banyak yg jahat. Tak hairan kerana 1/75 drp orang Islam sahaja yg masuk syurga. Tak ke orang pas yg bodoh tahu bahawa orang Islam Malaysia amat lemah drp segi akademik, perniagaan dll. Tak ke orang Pas boleh bezakan negara kita dengan Arab Saudi. Saya berpe.dapat situasi negara kita drp bilangan penduduk adalah lebih kurang asama dengan SingPura tahun 1960an yg mana bilangan Melayu dan bangsa lain hampir sama. Fikirkan risiko yang akan kita hadapi. Memang tok guru pernah berdoa supaya rakyat jadi buta dan hanya pangkah PAS tapi yg terangnya orang PAs lah yg telah jadi buta mata dan buta hati. Ingatlah Andalusia. Ingatlah Singapura sayangkanlah Malaysia. Semoga Malaysia terus mendapag rahmat drp Allah swt. Semoga anak-anakku .mendapat rahmat seperti yg ku nikmati sekarang.Terima.kasih kepada bekas-bekas pErdana menteri malaysia. Orang Pas orang Islam fikirkanlah panjang-panjang dan jangan ikut nafsu amarah sahaja. Mungkin ada Melayu yg lupa daratan. Tapi jangan korbankan Islam. Jangan lagi berbohong pasal hudud, jangan kata UMNO tak nak buat hudud. Jangan cakap nak buat Istana besar kalau kais pagi makan pagi. Cakaplah.nak buat istana besar kalau wang sudah berjuta.

Anonymous,  November 15, 2012 at 12:10 AM  

tak usah kita bertegang urat sesama kita kerana inya tidak mampu untuk mengubah apa-apa....sebaliknya jurang dan perpecahan kita semakin melebar...oleh itu carilah titik persamaan antara kita bagi mebina kekuatan atas nama ukhwah dan persaudaraan sejati.....percayalah hanya kita hanya bangsa kita yang mampu mempertahankan bumi ini dan bangsa ini dari dihina.....usah termakan dengan janji pemimpin yang tamak haloba serta gila kuasa sahingga sanggup mengadai maruah bangsa dan agama demi sedikit kuasa.....pertahanlah segala yang kita ada sebelum kita kehilangan semuanya.....sedikit kuasa politik yang masih tersisa itulah azimat untuk kita meneruskan survival kehidupan di tanah air yang semakin getir dan sulit.......percayalah selagi kita bersatu......bumi bertuah ini akanjadi milik kita selamanya......ABE ZUL KELATE

Anonymous,  November 15, 2012 at 12:43 AM  

Dengar perkataan umno pun aku rasa nak muntah sekarang ni. Tah pesal tah.

Parti jual nama melayu tapi hakikatnya menjahanamkan melayu. Kalau nak tolong melayu dah lama umno tolong kelantan. Sekarang umno sendiri yang menjahanamkan kelantan seolah2 rakyat kelantan bukan warganegara malaysia.

Memang PUKIMAK punya umno...

Mampos lagi baik daripada terus menerus menipu orang melayu.

YOUR MOTHER FUCKER...

Anonymous,  November 15, 2012 at 12:49 AM  

DAP amat berdendam kesumat akan ekosistem Bangsa Melayu.
Marah dan benci bangsa melayu membara sesudah PRU 12 dan kemenangan PR rampas beberapa kerajaan negeri PR semenjak 2008.

Contoh terbaik ialah KM di pulau Mutiara.
Sebagai saorang Kafir melawat pemimpin ugama Islam di Kelantan dan sangat intim demi “the enemy of my enemy is my friend”.

Semua komponen ekosistem Bangsa Melayu ambil iktibar dan berhati hati serta cemburu akan tindak tanduk musuh musuh ekosistem Bangsa Melayu saperti di contoh kan Peminpin DAP .

najib sudah kasi muka berlebihan akan vernakular di Malaysia.
tetapi usaha najib sia sia saja,sebab mereka tidak akan puas hati sehingga ekosistem bangsa Melayu jatuh dan terus lenyap.

ekosistem Bangsa Melayu jatuh bukan kerana ucapan ucapan hasutan DAP PR kapada melayu ,tetapi akan jatuh kerana pemimpin melayu saperti tundol najib dan muhiyudin ,yang beri jalan,beri kunci, beri muka...
arjuna waspada
changkat lobak.
dapat lesen besar 1M.

Anonymous,  November 15, 2012 at 1:21 AM  

1malaysia punya penangan...orang keling dah sibuk mintak biasiswa, nak jadi timbalan perdana menteri keling....atas alasan, kita 1malaysia maa..

Ramai peguam dari kalangan orang keling, doktor pon di monopoli oleh orang keling jugak...

Tapi melayu terus bercekau sesama melayu...

Anonymous,  November 15, 2012 at 1:37 AM  

Kalau ikut agama umno keling kena masuk melayu dulu macam chandra muzafar dan parpukari.

Anonymous,  November 15, 2012 at 1:43 AM  

Kah Kah Kah Kah.....rupa2nya ada lagi yg percaya kat papagomo, siap bertekak lagi kat sini. Memang bahaloooool...

Anonymous,  November 15, 2012 at 4:37 AM  

anon 1.21, aku ni keling. cuba ko ulang lagi ayat ko depan muka aku ni. aku nak dengar lagi sekali kalau ko berani.

Anonymous,  November 15, 2012 at 6:34 AM  

4:37am
Sorry keling aku cuma cakap mulut je,,tapi dalam hati memang yer

Anonymous,  November 15, 2012 at 7:38 AM  

Melayu nie jenis spesis bodoh tk kira Umno,Pas,Pkr....sifat malas tpi nk cpat kaya,berhasad-dengki sesama bangsa,terlalu mementingkn diri,bertuankan nafsu hingga akal hilang penilaian...itula Melayu...

Anonymous,  November 15, 2012 at 7:51 AM  

nie la spesis yg akal dh dirosakkan melayu bodoh....undi
Pas tpi salahkn Umno...tk ke bebal...termakan hasutan..kesian

Anonymous,  November 15, 2012 at 7:56 AM  

pada jenerasi ke 2 anak2 peneroka yg dapat rm5k,x payah berterima kasih n bersyukur sbb itu duit kita,n.ajis yg ajar..kes nurul izah pula ketua ulamak pas kata bab akidah n muenyuruh murtad perkara kecil,nanti padri p kat org pas suruh tukar ugama pun x dak masaalah..n.ajis kata perpaduan melayu x perlu yg perlu perpaduan islam saja..yg dia jadi mb klantan tu dia pakai teket org bkn melayu kut..mmg n.ajis ni bala tentera dajjal yg berjaya membutakan mata penganut ajaran pas

Anonymous,  November 15, 2012 at 9:20 AM  

Undi PAS = Undi DAP,
Undi PgayR = Undi DAP,
Undi Anwar Zionist = UnDi Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow
Yg Undi PAS dan sokong Anwar Zionist apa bodoh kah? Anda sebenarnya mengundi dan menyokong Bapak Komunis rasis giler dan parti rasis, anti Melayu dan anti Islam. Ingatlah jikalau itu yg terjadi anda dikira bersubahat dan sudah tentu mendapat saham atas keranapan dn kenhancuran Bumi Tanah Melayu, Islam dan bngsa anda. Jawaplah dalam kubor nanti. Bengap nak mampos, kecik2 taknak mampos, dah tuak menyusahkan diri, anak isteri, mak bapak dan adik beradik. hidup pun sia2 saja meghabiskan oxygen, berlagak samseng konon, tetapi bacul macam idola kamu Hero Tamil pare pundek je.
Yg sedar, insaflah dan bertaubatlah, bermufarakah demi nasib anak2, agama, bngsa dan negara, janganlah sesekali jad bengap macam pencacai2 najis BABI dn penjilat2 juboq blendir pemimpin2 Fuckaton haramjadah.

Anonymous,  November 15, 2012 at 11:53 AM  

bengap ke ape baha ni..anon kat atas tu dah tulis dunia akhirat..maksudnya dah semua la tu.

Anonymous,  November 15, 2012 at 11:55 AM  

Melayu bodoh. PAS nak jalan kan hudud sebenarnya samalah PAS nak buat lebuhraya tok guru dari KB Ke K Krai. Tiada perancangan tiada alat. NAk buat hudud apa perlu ada. Mestilah majoriti 2/3, pas duk canang ianya hanyalah macam buat undang-undang biasa saja tapi sebenarnya ianya melibatkan perubahan perlembangaan. Macam juga nak benarkan ofang Melayu tukar agama ianya melibatkan perubahan perlembagaan. Kalau nak benarkan melayu tukar agama leboh mudah sebab dap, pkr, pas. Mca mic dll boleh sokong.

Anonymous,  November 15, 2012 at 11:59 AM  

Bodoh kalau nuar tak ada Lim Guan Englah jadi PM

Anonymous,  November 15, 2012 at 2:36 PM  

Ko lagi bodoh...kalau guan eng tak de sape jadi pm?ko yang nak jadi sbenarnye kan.....tubuhla parti baru..parti bodoh Dan bangangang

Anonymous,  November 15, 2012 at 2:56 PM  

Hai orang Melayu marilah kita undi DAP beramai-ramai tak kisah siapa jadi PM asal bukan Najib. Biar puashati sebab UMno tak beri kuasa untuk ulama jadi PM. Jadi macam Singapura pun tak apa.sebab Singapura pun orang Melayu bebas beragama. Patut Najib datang berikan jawtan Pm kepada Tg sebab tok guru adalah ulama pewaris nabi. Member aku kata Tg Nik Aziz masa kat Mesir seluk poket keluar duit macam dia berkat boleh tarik duit. MEMBER aku cerita juga ada orang nak tembak Tg Nik Aziz tapi.pistol.tak meletup. Hebat tak cerita Tg Nik Aziz pewaris nabi. Itu dua cerita kehebatan Tg Nik Aziz kalau ada orang tahu cerita lain. Ceritakanlah jangan segan segan.

Anonymous,  November 15, 2012 at 3:20 PM  

Aku dengar ada orang kutuk Hj Hadi akhirnya dia naik gatal. Lepas mandi air kolah Masjid Rusila baru semboh.

Anonymous,  November 15, 2012 at 3:26 PM  

Kalau nak senang gini jer....
Haramkan semua parti pembangkang....dan umno boleh perintah malaysia sampai kiamat, atau rakyat sendiri akan bangkit....sehinggalah pM menyorok dalam lubang macam saddam hussien....

Anonymous,  November 15, 2012 at 3:34 PM  

abaikan je, slagi ada Raja2 Melayu, tentera dan polis majoriti Melayu, Cina bergabung pun x jadi apa sebab lepas tu Melayu pun akan bersatu lawan balik... klu diorang nak ubah Perlembagaan, pun boleh bertindak gantung Perlembagaan dan tarik balik hak kerakyatan/mengundi bukan Melayu... Yg bahaya sebanarnya agenda Kristian je, dah lama diorang kumpul sokongan di Sabah/Sarawak, smua pribumi nak diconvert agar sokong agenda Kristian walhal Kristian Malaysia dikawal Cina gak... bawah nama Cina x mungkin bleh tawan Malaysia, bawah nama Kristian ada kebarangkaliannya... Kristian kat negara lain pun mesti join sama masa tu... klu smua sibuk dok gaduh lagi sampai adik bradik pecah belah pasal politik, tunggu jela melingkup negara ni lepas PRU13... Harap anak2 kita x hidup macam di Singapore tu... kita smua nangis dalam kubur jela nanti...

Anonymous,  November 15, 2012 at 4:31 PM  

Bodoh kita sokong je Dap jadi PM. Sebab nanti kita hidup senang sebab ekonomi akan jadi lebih baik dan kita mudah dapat kerja.

Anonymous,  November 15, 2012 at 4:33 PM  

inilah masa terbaik bgi kaum cina...cina akan dapat kuasa dgn sokongan segelintir melayu bodoh yg malas tpi nk cpat kaya....lepas dpt kuasa cina blh nyahkan melayu dr msia!!

Anonymous,  November 15, 2012 at 4:43 PM  

Sapa kata kalau DAP jadi PM kita tak bebas melaksanakan agama masing masing. Siapa kata Dap akan tarik subsidi Haji, siapa kata kita tak boleh lagi bayar zakat dan dapat rebat lhdn. Siapa kTa kita tak akan dapat buat korban lembu masa aidil adha. Siapa kata Dap taka akan bagi peruntukan buat masjid. Jadi kita sokonglah Dap. Dalam alquran kata tak boleh lantik kafir jadi pemimpin japi tak apalah sebaba ulama Pas tak kata apa-apa mungkin ulama ada rahsia atau ada mukjizat yg boleh mengawal Dap. Nampak je ulama lemah dan tunduk kepada Dap tapi ini helah sahaja jangan bimbang semuanya akan jadi baik sebab berkat tok guru. Tengok kelantan semua orang senang saja. Mana ada mti kebulur. Inilqh berkat tok guru. ul mama dah hal Pas nampak

Anonymous,  November 15, 2012 at 5:33 PM  

http://al-keramatibrother.blogspot.com/

Anonymous,  November 15, 2012 at 6:03 PM  

CAKAP BOLEH LEH. SUME BERKAT AIR LIOR TUK GURU PAS. KELANTAN MMG TAK KEBULUR SBB RAKYAT KELANTAN TAK MALU CARI REZEKI KAT NEGERI YG RAKYAT SOKONG BN. SEDAR LER DIRI BILA CINA NAK SOKONG DAN NAK TOLONG MELAYU. YG TAK PERNAH BEKERJA DENGAN CINA SUKA2 CKP DAN TUMPANG SECAWAN. YG BERTAHUN-TAHUN BEKERJA DGN CINA JER TAHU AZAB KE TAK. TIADA WAKTU SOLAT ZOHOR & ASAR. PEKERJA LELAKI ISLAM/MELAYU TAK DI BERI LEBIH WAKTU UNTUK SOLAT JUMAAT. INI BELUM LAGI DALAM PERINTAH DAP/CINA. CINA TAK PERNAH SUKA DAN NAK SGT DGN ORG MELAYU/ISLAM. YG MEREKA NAK MALAYSIA NI UNTUK DIRI DAN BANGSA DIA ORANG SAHAJA. SAYA PERNAH BEKERJA SELAMA 15 TAHUN DENGAN COMPANY CINA HK/SPORE. APA YG SAYA TULIS INI BERDASARKAN PENGALAMAN YG PERNAH SAYA LALUI. SENANG CKP CINA NAK MELAYU NI JADI BANGSAT JER..PIKIR2KAN LAH.

Anonymous,  November 15, 2012 at 7:15 PM  

Aku dengar orang Pas sama Pas cakap Lim Guan Eng nak masuk Islam cumq malu kat bapa dia je. Karpal singh pun cakap kita boleh bincang pasal hukum hudud. Ini adalah kerana TG Nik Aziz dan Hj Hadi yg berkat. Patutnya semua orang dalam dunia ni datang jumpa TG untuk.minta nasihat dan berkat. Tengok orang kelantan pergi mana-mana pun boleh berjaya jadi usahawan dan jadi orang besar.

Anonymous,  November 15, 2012 at 9:39 PM  

6:03AM
Betul apa yang kau cakap tu...kat pasir gudang pon pernah berlaku seperti mana yg engkau alami....
Tapi perlu anda ingat, dalam perjanjian perlabur asing dan kerajaan malaysia, tidak ada pon menyebut: "wajib bagi pelabur asing yang melabur dimalaysia membenarkan pekerja muslim menunaikan solat jumaat/solat fardu"..
Itu lah jawapan yang kami dapat apabila kami membantah tindakan syarikat berkenaan.
Cuba renung dan fikir siapa yg salah dalam hal ini,rakyat? Pembangkang? Pemerintah?

Anonymous,  November 15, 2012 at 11:22 PM  

Anon 9.53 Sejak satu kes pekerja Melayu dibuang kerja oleh majikan kerana didapati waktu solat jumaat tidak pergi solat jamaah tapi main snuker dan mereka ini membawa kes tersebut ke mahkamah perusahaan dan seterusnya mahkamah sivil, diputuskan mahkamah bahawa waktu solat jumaat adalah hak ke atas pekerja islam tak kira sama ada dia nak pergi solat atau tidak. Soal solat waktu bukan isu kerana dzohor dapat dilakukan pada hujung waktu makan tengahari dan asar sebaik saja lepas habis waktu bekerja.

Anonymous,  November 15, 2012 at 11:58 PM  

Orang Cina cari peluang lagakan sesama kita! Si Melayu bangang tolong jadi tukang tutuh!Memang lah tak sama pemikiran bangsa Melayu yang terkebelakang melawan tamaddun Cina yg melebehi 5000 tahun. Maka kesilapan dikalangan kepimpinan Melayu menunjukkan kekurang matangan. Masih boleh diperbaiki kalau orang Melayu faham dan menerima kelemahan dan memperbaiki kelemahan tersebut. Peliknya yang mengaku bijak pandai pra matang pun turut serta jadi tukang tutuh! Kalau dah kuasa jatuh ke tangan yang tidak mengenal budi lingkuplah Melayu! Inilah strategi bangsa lain! Buanglah sifat dengki dan sakit hati tu.Jaga-lah gunting dalam lipatan ada di mana-mana. Mereka mementigkan peluang diri sendiri! Jangan buat kesilapan kerana Yang penting ialah bangsa dan agama dan negara!

Anonymous,  November 16, 2012 at 1:03 PM  

Ngaku pun belaja kat sekolah.maknanye ko terima la jasa umno buat sekolah utk bagi ilmu bukan sekadar agama je kat ko kan?lagi x mau bersyukur.ilmu agama tu kalau puak pas manfaatkan betul2 utk menyatukan umat islam bagusla.ini guna agama utk pcahbelahkan umat islam n sesuka hati nak kafirkan org umno dgn amanat haji ngok tu.betapa berdosanya dia sbb dah pecahbelahkan umat islam di malaysia dgn amanatnya.aku risau dia mati nnt x tutup mata rapat sbb dah terlalu byk aniaya org n x sempat mintak maaf.nauzzubillah

Anonymous,  November 16, 2012 at 1:07 PM  

Anon 7:57 pm.ko dah sedap kena liwat ke??hahaha

Anonymous,  November 16, 2012 at 1:14 PM  

Anon 3:15 pm.risalah superimpose bangang yg pkr buat psl najib altantuya razak tu boleh plak ko percaya kan?dasar pencacqi bangang

Anonymous,  November 16, 2012 at 1:19 PM  

Anon bangang otak bengap12;43 am.dah lebih 20 thn pas setan yg perintah kelantan.yg ko masih salahkan umno pesal?pegila maki tok gundu nyanyuk ko tu.dia yg x bgunkan kelantan.boh sama bodoh dgn tok guru dia.bangang nak mampus!!!!

Anonymous,  November 16, 2012 at 2:16 PM  

Jangan bimbang kawan sekali TG Pewaris Nabi berdoa semua perkara akan settle. Tengok Kelantan, berkat TG lah Kelantan dapat jambatan kedua dar KB ke pasir pekan. Kelantan tak perlu keluar duitpun. Rezeki datang dengan sendiri. Berkat Tg guru Nik Aziz juga kawan aku bagi tau tiap minggu ada rombongan orang Cina datang ziarah jumpa TG. datang dari Johor Dll. Berasa nak cium tangan TG je.

Anonymous,  November 17, 2012 at 1:52 AM  

aku x paham la ngan org melayu ni,, lapsap,, x nmpk ke cina nk jtuhkn melayu? tapi stil nk bertelagah,, ok,, lantak korang la,, korang yg pilih,, tgk sape yg menyesal nanti,, bg la tok war jubori uh jd pm, tgk cane malaysia ni, klu melayu jadi cm smpah kat malaysia nh,, lantak korg la,,bru korg rase,, brsatu la, bkn tau nk brtelagah je,, bek umno ke, pas ke,, sama je, dungu, x prasan dap, mca, mic tngah glak2 tu,,

wAkw November 18, 2012 at 7:55 AM  

ANoN 1;57am
Melayu tidak mengamalkan Islam sebagai cara hidup, make sebab itulah melayu berpecah.
Dan perpecahan itu tetap wujud.

Melayu Islam Dan suka kepada islam---
Melayu Islam tapi tidak suka kepada islam---

Maka...
Pilihan ditangan anda nak bersatu dengan melayu Yang mana satu....

Mohd Khairul Bin Hamim November 19, 2012 at 9:43 AM  

Saya boleh undi pas...dulu pun saya undi pas...tp bukan pr selagi pas bersama pr satu undi pun aku tak nak bagi...pemimpin pr lagi teruk dari bn....umno berkuasa dlm bn...pas...jd macai dap..pas tu kene kencing ngan cina dap...menyesal aku undi dr mariah @ pas...

Anonymous,  November 22, 2012 at 8:08 PM  

pokok pangkalnya Ilmu...
tanpa ilmu pun lari jadi likang pukang...

Ugama Islam itu Indah dan bersih... bukan mainan nama semata mata ...

akhir zaman ... Hadith (Hadis) banyak yang klon... bidaah banyak....

kita sesama insan bernama Islam sepatut nya tunjuk tauladan kepada bangsa lain...

Al-Quran menerangkan....
ALLAH tak ubah KAUM itu melainkan DIRI Kaum itu Sendiri...

renung renungkan surah Ar-rad ayat 11.


bagi sy tiada isu pun... nak politik biarlah dengan berilmu... bukan main sedap rasa tanpa ilmu...

hal ugama mana boleh di bawa mainkan..apakah lagi di jadikan perbualan bangsa lain.

bila ALLAH tunjuk Israel serang gaza... kita semua termasuk bangsa bangsa lain... mengucapkan FREE GAZA... padahal ALLAH nak tunjukkan bahawasanya ISLAM PERLU BERSATU .

nie ada yang nak berdoa nak hantar bantuan...
sedarkan kah KITA sudah BER ABAD LAMANYA PALESTIN DI TINDAS>...mengapa baru sekarang baru nak BERDOA .

renungkan bersama...

2 jalan tak akan sesat pesan baginda...

AL-QURAN dan Hadith (Hadis)

sama sama renungkan...

Anonymous,  November 27, 2012 at 7:03 PM  

ha ha ha pademuko ore klate....cerdik tokleh nak aja bodo tokleh nk tungjuk....keh kehkeh aper2 pung tawakkal kpd Allah

Anonymous,  November 27, 2012 at 7:13 PM  

Anonymous, November 14, 2012 7:08 PM
Ini translation nya....yay saw kaw tilam..tilam lama tukar Balu tilam,tilam,tilam...........


kah kah kah kah tadi maser aku tido kat umah aku ader ciner jual tilam naik lori keh keh keh

Anonymous,  November 27, 2012 at 7:34 PM  

Anonymous said...
Aku pernah belajar kat satu tempat yng mana separuh adalah cina dan separuh bumiputera dan segelintir melayu....di tempattersebut ader 3 gereja di kawasannya dan hanya satu masjid....nak di jadikan cerita...pernah satu kali minggu sblm hari raya cina dia org bising2 main mercun sedangkan aku tgh tension pasai kerja khusus...diorg man sampai pagi....tiada pung org2 lain berani tegur....ada satu kali masa bulan puasa... aku cuba ler test main mercun maser dio org tgh sibuk giler pasa khijer khusus...bising satu blog...diorg ciner babi ni terus dtg ramai2 sound org2 lain khusus melayu kalau berani gaduh mari laaa...jgn bikin bising....

kesimpulannya....tu baru kawasan diorg ramai sikit berbanding bumiptra dan melayu....kalau negara jadi macam tu tak tau laa....jgn jadi bodo la org melayu...ingat pepatah org dulu2....cina berniaga tempat melayu boleh hidup....melayu berniga tempat cina boleh mampos....


pikir2KAN LAH....aku sudah duduk di sabah dan sarawak banyak tahun daaa....kecut perut woi...kadang2...tu baru kawasan dia...masih lg Bn memerintah....kalau DAP wuiiiiiii tak leh nk pikir ldaaaa

Anonymous,  December 11, 2012 at 1:16 PM  

http://www.malaysiakini.com/news/215219 bacalah ni cina dh mtk mcm2 n derang kantoikan diri sendiri bahawa green march tu bukan utk lynas tp utk perjuangan org2 cina kahkahkah..melayu bodo sokong pakatan!

Tipu Punya Olang,  December 11, 2012 at 11:35 PM  

Kesian ketuanan melayu tak abis abis meroyan..
Harap semangat aje yang ader..
Harap nafsu aje besar..
Tenaga dah tak der..
Kah kah kah..
Abis la ketuanan melayu..
Asyik bincang pasal lubang jubur ajer..
Balik balik ceta cina la..kominis la..israel la..zionis la..
Ketuanan melayu rasuah tak der kisah pun..
Kah kah kah..

Anonymous,  December 12, 2012 at 8:59 AM  

Kalau orang Melayu Islam ada berpuluh orang ditangga teratas billionaire di Mesia ni, bagilah kpd siapa pun nak perintah kerana kuasa ekonomi sangat kuat. Ia boleh beli kuasa politik seperti Syarikat Feri di Langkawi asalnya kepunyaan kerajaan tapi dah bertukar tangan kepada syarikat persendirian kerana liciknya syarikat menggulakan kakitangan kerajaan dan beberapa kerat orang penting kerajaan supaya belot kepada amanah dan mengikut telunjuk syarikat dengan beberapa habuan yang menarik hati mereka. Sekarang aku sangat sakit hati naik feri yang dulunya hak kerajaan tapi telah bertukar menjadi hak orang lain. Orang Mlayu awaslah taktik sebegini yang digunapakai untuk menawan hak yang lebih besar pulak.. Pentingkan hak rakyat teramai dahulu sebelum mementingkan hak sendiri yang tak seberapa. Inilah kelemahan kita dan perpecahan bermula dari atas bagi parti yang mempunyai pemimpin yang tidak mahu menerima fikrah bawahan. Senang cakap perjuangan PAS dan PKR tidak jelas kepada rakyat tetapi lebih kepada puak tertentu atau orang tertentu....

Anonymous,  December 12, 2012 at 11:21 AM  

dulu aku pernah komen tentang cina ni,tapi dia kata kalau tak ada cina, melayu makan taik ,dia kata,tapi dia tak tau dia orang ni kalau tak ada melayu dia orang tak kaya pun ,dia orang tak pandai pun berniaga ni tapi alif baa taa nya tak ada jadi semuanya boleh,pandai tipu .satu cara nak ajar dia orang ni boikot semua kedai/projek mereka. baru dia tau.zaman nabi dulu kenapa islam boleh berjaya? .mereka berurusan sesama islam ,selain dapat pahala dapat juga menolong sesama islam . mahal sikit pun tak apa angap itu sedekah ,lagi pahala dapat.ambil semangat perang uhud,jangan berpecah/bertelagah, pasti akan menang. jadi dari sekarang BOIKOT SEMUA BERKAITAN EKONOMI MEREKA,baru dia tau kuasa orang melayu.

Anonymous,  March 20, 2013 at 2:41 PM  

setuju...brahim ali atau hasan ali ok tak?

Anonymous,  March 20, 2013 at 2:45 PM  

aku nak sultan brunai jadi pemerintah malaysia bleh ke?

阿信 April 13, 2013 at 10:05 PM  

Sorry, bukan saya nak kata apa..Tapi sebagai seorang CINA Malaysia, saya ingin mejelaskan satu penipuan dalam artikel ini. Apa yang ditunjuk dalam kertas atas dalam bahasa Cina pasti bukan dari orang Cina. Kerana, ayat tu.....tidak jadi ayat yang bermakna dan betul. Mungkin dari Google translate atau orang yang tak pandai Bahasa Cina....orz(kalau nak tipu pun cari sesiapa yang tahu Bahasa Cina...)
Sebab itu, pasti bukan dari DAP atau PKR......dari penipu mana? Gunalah otak.
Kerana ayat pertama "我们已经垄断经济" takda masalah, ayat ni pasif, mudah dijemah oleh google.
Tapi ayat kedua..“行动党,马华,民政党,来!” bahasa cina tiday guna ayat macan ni,ni ayat cara Bahasa Melayu ...dan lagi “,” yang diguna ayat atas....biasa cina guna "、" lagi tepat(kerana BM & BI memang tak ada titik ni "、").
Dan lagi ayat terakhir "现或决不", ni betul betul bukan satu ayat...hanya beberapa perkataan Cina berdiri bersama-sama with no meaning...hehehe

Anonymous,  April 24, 2013 at 5:09 PM  

pandai cakap issue kaum je,majulah sikit,org fikir demi negara,kau ni masih dalam kampung,takut org rebut

Anonymous,  April 24, 2013 at 5:27 PM  

Sebagai org Cina, saya kurang nampak msg2 tentang isu kaum di website, ceramah-ceramah DAP ataupun masyarakat cina, sebab ini bukan tujuan kaum cina nak ubah, tujuan kita ialah hapuskan rasuah, hapuskan corruption antara BN, unite Malay, Cina, India sebagai Malaysian! Kalau anda ada baca surat khabar kerajaan atau dengar ceramah BN, anda boleh tahu, hanya BN yang selalu main issue kaum, tanpa fikir akibatnya. Selain itu, kertas itu is totally fake, tanya kawan cina anda.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP