Hasan Ali Kecam Nurul Izzah Yang Buka Ruang Umat Islam Tukar Ugama

Saturday, November 24, 2012


Jelas sekali apa yang dinyatakan oleh Yb Hassan Ali berhubung kenyataan Nurul Izzah anak Anwar Ibrahim yang menyatakan orang Melayu boleh menukar agama kepada agama lain. Itulah Nurul Izzah anak Anwar Ibrahim yang mana kita tahu akan menghalalkan apa sahaja asalkan mereka memperolehi undi dari pihak pihak lain selain umat Islam.

Psssttt.... Kau orang nak tukar agama ke?


54 comments:

Anonymous,  November 24, 2012 at 8:39 PM  

GOMO BUDUH

Anonymous,  November 24, 2012 at 8:40 PM  

Belum pernah dalam sejarah negara sebelum ini, seorang Perdana Menteri masih ragu-ragu dan takut nak bubar parlimen.. Belum pernah!!!!

Anonymous,  November 24, 2012 at 8:49 PM  

alamakkk.. puak2 cai yg dulu..

tapi syabazzzz.. cepat betul beri respon... tahniah gomo, cai2 ni semakin rindu pada mu.. celik mata gomo, nak tutup mata pun gomo.. dalam diam2 ramai peminat2 ko dari puak2 cai ni... kalau dicalonkan pasti menang.. boleh tinggalkan 8 tiang pemuda pas yg kuat kelentong tu..

jelesnya aku...

Anonymous,  November 24, 2012 at 9:10 PM  

Huru-hara aku tengok pakatan sekarang. Macam2 isu terkehel lidah, yang kita tak terfikir boleh dibuat oleh pakatan. Rupanya ada hikmah DS Najib lambatkan PRU13.

Lepas ni apa lagi petunjuk....hu hu hu....

Anonymous,  November 24, 2012 at 9:13 PM  

aku dengar bn akan tersungkur sampai tertonggeng jubur dlm pru kali ni. betul ker gomo?

Anonymous,  November 24, 2012 at 9:34 PM  

Janganlah sebut "tertonggeng jubur". Suka bang non mendengarnya.

Anonymous,  November 24, 2012 at 9:40 PM  

wow!!!! pencacai pecah rekod...gomo bru msuk..bru nk teguk air..pencacai dah msukkkk...mcm lipas kepanasan...wakakaka...cayala gomo...pencacai haprak ni mcm tunggu lubang juburr...bau taik pun takpa...janji nk gomol....hahahahaaa...

takbirrrr....

Anonymous,  November 24, 2012 at 10:13 PM  

Isu murtad sejak 1998 oleh zul kulim, masa tu umno tengah gagah&perkasa dia tak psndang pon isu murtad ni.
Masa tu pon dah berkoyan surat permohon murtad oleh melayu. Ustaz kamal assahari sampai kering air liur /hilang suara sebut pasal murtad.
Sikit pon umno x jeling....pasal apa?umno kuat lagi masa tu..
Tapi pada 2012,yang bercakap pasal ni pembangkang maka ia jadi isu....
Walaupon sebelum ini ramai melayu dah murtad, dan perangai pon lebih murtad dari orang yang murtad...itu tidak jadi isu bagi umno.

Anonymous,  November 24, 2012 at 10:22 PM  

Suka hati dialah nak murtad pergi murtadlah ! Baju yang dia pilih yang penting dia happy ! Paksa nanti tak pakai apa guna ! Baju yang bapa pakai tak mesti anak suka. Ini zaman baru semua orang ada pilihan. Suka hati dialah !

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:05 PM  

DAP dan kepala DAJJAL(DAJ) ada di kelantan

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:13 PM  

Betul lah tu
Ikut suka hati aku lah nak cakap isu apa.
Kau tak boleh paksa aku ikut suka hati kau!
Aku pon tak paksa hati kau

Prince of Noob November 24, 2012 at 11:20 PM  

dlm perlembagaan dah elok2 dinyatakan org melayu seorang yg beragama islam, tak payah la nak pertikai apa2 dah. byk lagi isu lain yg boleh dibangkitkan...

btw jom join contest ni, cara penyertaan mudah sangat, mana tau leh dapat hadiah thumbdrive 8gb/16gb... klik je kat sini

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:21 PM  

Isu murtad sejak 1998 oleh zul kulim, masa tu umno tengah gagah&perkasa dia tak psndang pon isu murtad ni.

..........................................................................

Pd masa itu kes yg berlaku adalah drpd individu. Yg mencetuskannya ialah individu. Dan kerajaan melalui sistem kehakiman yg ada cuba seberapa upaya mempertahankan individu terbabit dr keluar islam. Lihatlah berapa lama kes-kes seumpama itu berpanjangan. Dan ianya tidak gembar-gemburkan keseluruh rakyat krn bimbang isu itu dpt digunakan dan dijadikan contoh oleh lebih ramai org lagi utk murtad.

Bezanya skrg isu ini dicetuskan oleh pemimpin dan yg mendengarnya adalah rakyat, dan dgn kecanggihan teknologi masa kini kenyataan itu akan dpt didengar oleh segenap lapisan masyarakat dgn mudahnya. Setiap kata-kata pemimpin akan dijadikan rujukan, bukti, panduan dan alasan kpd rakyat utk melakukan sesuatu. Sekiranya ada org islam yg mahu keluar dr agamanya dgn menjadikan kenyataan YB Nurul Izzah itu sbg alasan untuk dia berbuat demikian, dan kenyataan itu juga mendapat sokongan padu dr pemimpin lain maka siapa yg akan turut sama menanggung dosanya?

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:24 PM  

Masa isu murtad pada 1998, hassan kat mana?
Belum lahir lagi ke? Masa tu ibrahim ali belum bersunat lagi ke?
Kenapa la ni baru dua panglima baru nak tunjuk hero pasal murtad?

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:24 PM  

Suka hati dialah nak murtad pergi murtadlah !

..........................................................................


Dan suka hati kami orang islamlah mahu menghalang dia dr murtad.

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:30 PM  

1998 itu individu. Individu itu terus berdepan dgn mahkamah. Pemimpin waktu itu menyerahkan dgn kebolehan mahkamah.

Sekarang yg bercakap adalah pemimpin. Yg dicakapkan adalah perkara dasar dlm perlembagaan. Maka yg perlu menjawab adalah pemimpin. Yg dijawab oleh pemimpin itu ialah mempertahankan perkara dasar dlm perlembagaan.

Bezakan situasi ini tuan.

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:34 PM  

You happy I happy very good ! Hidup mau happy pasal agama menjadi tak happy !

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:37 PM  

Sy beragama dan sy sgt gembira yg sy ini dipilih utk menjadi muslim.

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:39 PM  

Allah dah bagi kita ISLAM.
Allah pon dah bagi cara macam mana nak jaga ISLAM, tapi tak nak pakai cara yang Allah bagi, konon-konon dia lah lebih pandai dari Allah.

Bersidang lah semua pemimpin islam yang ada dalam dunia ni dan buat lah beribu-ribu undang-undang baru untuk mencegah murtad dan jangan pakai cara yang Allah perintah.....sampai kiamat pon isu murtad tidak akan selesai

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:42 PM  

Hidup mesti happy, seba hujung hidup mati

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:48 PM  

Sudah lewat ! Tidur lagi Happy ! Good night !

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:49 PM  

semasa dalam pas dia ni jadi hero nak halang murtad.. ingatkan pas akan menyokong dia sebab dia dalam parti islam dan pas pulak ada kuasa tapi rupa2nya parti islam iaitu pas yg tendang dia sbb pas lebih sayangkan undi dari kristian dari isu murtad..

ingatkan pas berkuasa akan pertahankan islam tapi rupanya perosak islam..

sbb tu ada org pas cakap isu murtad tak penting tapi isu undi lagi penting... kasian dia ni, ingatkan duduk dalam pas boleh pejuangkan islam tp rupa2nya kena kelentong.. rupanya pas lagi rosak/hancor..

jawatan tertinggi pas di selangor pun terus ditukar ke jawatan penjaga adat dan sukan..

aduss... hinanya pas dimata Pkr/Dap.. bermati2an pertahankan kristian tapi tetap kena turunkan pangkat.. nak buat mcm mana kalau dah balaci tetap balaci..

Anonymous,  November 25, 2012 at 12:27 AM  

Allah dah bagi kita ISLAM.
Allah pon dah bagi cara macam mana nak jaga ISLAM

..........................................................................


Pd pandangan tuan, bagaimana caranya kita mahu menjaga ISLAM?

Anonymous,  November 25, 2012 at 12:34 AM  

betul le tu, dulu mana org melayu dok criter sokong murtad ni. semua kutuk. yg paling lemah iman tu. ikut hadis tu gitukan. kalu yg dok sokong murtad tu takde iman.
dulu mana ada org kapir dok sebok pasal islam. sejak dap disokong khawarij, tetiba aje sikapir nak ngajor islam, org pas siap betakbir.
dulu mana ada sikapir nak bertakbir raya. tak pernah, la ni dap pun nak betakbir raya, dan org pas sokong.
ape le kena org pas ni. bodoh semacam. sekarang org melayu, anak perempuan kepada(a/p) bukan binti kot kepada org melayu yg dok memberi pilihan agama org melayu. disokong oleh tok guru pas.
korang penyokong pas memang bodoh.
lepas tu dok nak berdoa konon kat tuhan yg berfirman yg dia akan ampunkan dosa apa pun sebanyak mana pun kecuali syirik. tok guru pas cakap akidah tak penting. bodoh sesape yg ambik org tua cam ni jadi tok guru.
tok guru sesat lagi menyesatkan.

Anonymous,  November 25, 2012 at 12:40 AM  

Anuwar dan keluarga seks bebasnya!

Apa lagi tinggal. Ada ugama tak pandang lagi. Perjuang LGBT lagi.

Keluargan Neraka!

Setidak tidaknya membuat ramai orang panas oleh api neraka anak beranak puaka ini.

Anonymous,  November 25, 2012 at 12:57 AM  

doh pas bodo supe lembu nok wat guane.hok pasti nok malaysia je mendw nok jd jdlah..

Anonymous,  November 25, 2012 at 7:12 AM  

hassang akidah
....hasan pon tak de akidah
kahhh...kahhhh
bile ler nk pilihanraya ni tak sabo nk tengok najob jadi pembangkah.
nk tengok fitnah per lak lepas ni dia orang nk cipta.
mmmm...AZIZAH LESBIAN....

Anonymous,  November 25, 2012 at 7:16 AM  


Anti Lynas: Ahli PAS diseru ke Dataran esok

PAS menyeru ahli-ahlinya yang berkelapangan untuk turut menyertai kumpulan pejalan kaki Stop Lynas ke Dataran Merdeka, pagi esok.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, berkata ahli-ahli PAS yang berada di sekitar Lembah Kelang digalakkan menyertai perarakan mereka sebagai tanda solidariti terhadap perjuangan mereka.

Tambah Mahfuz, perjuangan kumpulan Himpunan Hijau itu perlu dihargai memandangkan mereka sanggup berjalan kaki sejauh lebih 300 kilometer dari Kuantan ke Kuala Lumpur.

"Perjuangan mereka bukan kecil. Mereka berjalan kaki, demi menyelamatkan masa depan generasi akan datang. Saya seru ahli-ahli PAS untuk bersama-sama mereka. Lebih baik, jika dapat berjalan bersama mereka ke Dataran (Merdeka) esok," tegas beliau ketika dihubungi Harakahdaily, hari ini.

Seruan sama turut dinyatakan seorang lagi Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang menyifatkan kumpulan pejalan kaki itu sebagai pejuang rakyat.

"Kita amat mengharga usaha dan jerit perih mereka dalam menentang isu Lynas hingga sanggup berjalan kaki, tanpa mengira hujan dan panas. Maka, kita perlu menyatakan solidariti kita kepada mereka dengan bersama mereka," tegas beliau kepada Harakahdaily.

Kumpulan pejalan kaki yang diketuai Pengerusi Himpunan Hijau, Wong Tack tiba di Tol Gombak, jam 3 petang tadi sebelum berarak ke Kolej Universiti Islam Dr. Zulkifli Mohamed ((KUIZM), di Taman Melewar pada jam 4 petang.

Ketibaan mereka disambut PAS kawasan Batu dengan Yang DiPertua PAS Batu, Cikgu Ishak Surin yang turut bersama-sama berjlan kaki dari Tol Gombak ke Taman Melewar.

Selain PAS, turut bersama mereka berarak ke Taman Melewar ialah Exco kerajaan negeri Selangor, Ronnie Liu.

Ahli parlimen Batu, Tian Chua turut bersama menyambut ketibaan kumpulan pejalan kaki Stop Lynas, di Taman Melewar.

Malam ini, kumpulan tersebut akan bermalam di KUIZM, sebelum memulakan perjalanan mereka ke Dataran Merdeka esok.

~ Harakahdaily

Anak Sungai Derhaka at Saturday, November 24, 2012

Anonymous,  November 25, 2012 at 7:23 AM  

PAS sentiasa relevan dalam realiti baru

Khair Mutanazzar Ismail, 24 Nov 2012

PAS adalah parti yang sentiasa terbuka untuk menerima teguran dan kritikan sama ada daripada dalam atau luar parti. Dalam muktamar baru-baru ini, ahli diberikan hak seluas-luasnya untuk menegur pimpinan. Isu penolakan terhadap Kepimpinan Ulamak, penstrukturan semula Harakah, ketegasan dalam perlaksanaan undang-undang Islam dan lain-lain telah menjadi fokus para perwakilan untuk menegur pimpinan. Ia jauh sekali berbanding parti UMNO yang menutup pintu ahlinya untuk menegur.

PAS juga bersedia untuk menerima teguran daripada luar. Bahkan PAS menjemput mereka untuk berdialog dan menegur secara direct dalam majlis yang dianjurkan oleh PAS sendiri walaupun ada orang yang sehingga sekarang tidak memberikan tarikh setelah bersetuju untuk datang.

Doktrin yang perlu ditolak

Menjawab teguran bukan bermakna tidak menerima teguran tersebut. Kadang-kadang jawapan perlu diberikan sebagai satu penjelasan. Doktrin bahawa teguran yang dijawab dianggap tidak diterima harus ditolak. Di samping itu, ada yang menuduh bahawa jawapan yang diberikan adalah reaksi melenting dan melatah. Perlu diingat bahawa senyap, tidak menjawab tidak semestinya bermakna menerima teguran kerana kadang-kadang ia ditolak kerana malas menjawab.

Keras atau lembut dalam menjawab pula adalah berdasarkan teguran yang diberikan. Ini kerana kadang-kadang teguran yang dibuat bukan untuk membaiki tetapi lebih untuk membina persepsi yang buruk terhadap orang yang ditegur.

Justeru itu, tidak pelik jawapan yang diberikan kadang-kadang agak keras. Lihat sahaja kata-kata Saidina Abu Bakar yang keras terhadap Urwah bin Mas'ud, wakil musyrikin Mekah dalam peristiwa perjanjian Hudaibiyyah: "Kamu ini manusia yang menghisap kelentik kemaluan berhala al-Latta." Jawapan keras ini dihamburkan oleh Abu Bakar r.a. apabila Urwah menegur Rasulullah s.a.w. yang dilihat ingin menghapuskan dan memusuhi bangsa sendiri (Lihat Sofiy ar-Rahman, 1991).

Anonymous,  November 25, 2012 at 7:53 AM  

Lynas. Auta yg cuba ditegakkan melebihi fakta yg diberikan.

Anonymous,  November 25, 2012 at 8:26 AM  

jaga2 kalau ada penceramah atau khatib hijau,kena mengucap siap2 nanti depa ni nak murtadkan org umno

nizbzam November 25, 2012 at 8:32 AM  

bagus kumpulan pembangkang lynas ini bodoh dan senang dipergunakan......tk lebih dri baghal baghal yg digunakan utk mengangkat barang.

Anonymous,  November 25, 2012 at 8:39 AM  

Knp bangkit isu lain? Isu disini ialah kenyataan YB Nurul Izzah. Keluarkan hujah tuan-tuan jika tuan-tuan mahu mempertahankan kenyataan YB Nurul Izzah itu.

Tetapi sy mahu memberikan satu hujah sahaja tentang isu LYNAS dan tentang keterbukaan PAS menerima teguran dan kritikan. Berikut ialah kenyataan wakil rakyat PAS Dr Che Rosli Che Mat yg dipetik dr sumber Pahang Daily:

"Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya. Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiationlah apa semua macam-macam". "Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah".

Isi utama yg mahu sy utarakan ialah:

1. Kenyataan YB PAS sendiri yg mengakui LYNAS selamat. JAdi mengapa masih dikatakan LYNAS tidak selamat?

2. Kenyataan YB PAS sendiri bhw dia diarahkan jgn memberikan apa-apa komen tentang isu ini. Inikah yg dikatakan terbuka dlm menerima kritikan dan teguran?

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:10 AM  

syarat sah jadi isle pas,mesti tambah 1 lagi rukun iaitu beriman dgn n.ajis,jadi ahli pas dan murtadkan umno

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:10 AM  

Anon 12:27am
Hukum orang murtad ada dalam islam, maka laksana kan lah hukuman itu.
Dalam kitab fiq manhaji pon ada sebut masalah ini, silia rujuk pada kitab tersebut, dan saya yakin anda tentu lebih arif dalam hal ini.

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:13 AM  

sempurna isle pas kena murtadkan umno

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:14 AM  

Hukum orang murtad ada dalam islam, maka laksana kan lah hukuman itu...

..........................................................................

Itu peranan pemerintah tuan. Dan alasan pemerintah yg mereka belum mampu utk melaksanakannya patut diambilkira. Apa pula peranan kita dlm isu ini tuan?

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:28 AM  

Anon 9:14am
Jangan sokong, jangan bergabung, jangan cenderong pada mana parti, pemerintah, pertubuhan tertentu yang membenarkan, mengalakan orang murtad dan tidak mencegah mencegah murtad...

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:46 AM  

Anon 9:14am
Jangan sokong, jangan bergabung, jangan cenderong pada mana parti, pemerintah....

..........................................................................

Terima kasih tuan. Sy sgt bersetuju dgn pandangan tuan itu. Sy kira itu adalah penyandaran kita kpd org lain dlm menghadapi isu ini. Tetapi kita juga ada peranan kita sendiri yg khusus dlm menghadapi permasalahan ini.

Anonymous,  November 25, 2012 at 10:06 AM  

Baru lepas mengikuti video clip bila mana anak jati pahang mula bertindak menghalang pendemo LYNAS yg terdiri dr org luar dr memasuki kawasan mereka. Bilakah masanya anak jati kawasan sendiri akan mula bertindak menghalang org luar dr masuk ke kawasan mereka utk mengadakan demonstrasi atau perhimpunan.

Anonymous,  November 25, 2012 at 11:34 AM  

Sampai sanggup jalan kaki 300km sebab projek tu tak dapat ke depa. kalau bukak ladang babi tak mau berarak pulak sebab babi lagi bahaya boleh bawak virus h1n1. ceebai punya komunis tu pun ada melayu sokong janji menang pilihnraya nak merasa projek masuk juta2

Anonymous,  November 25, 2012 at 11:35 AM  

Orang islam bercerita tentang hebat nya ugama mereka . Sementara itu di Palestin , yahudi zionis pula membunuh orang islam sesuka hati mereka selama 60 tahun . orang islam tak bole buat apa apa selain berdoa dan sembahyang hajat . Di afghanistan , pakistan dan iraq pula , orang islam berbunuhan sesama sendiri . Di malaysia pula , orang bukan islam ketawa terbahak bahak lihat orang islam bergaduh sesama sendiri ( umno lawan pas ) . Macam mana orang bukan islam nak percaya islam itu hebat ?

Anonymous,  November 25, 2012 at 11:44 AM  

barang siapa yang menyertai cibai2 yang lawan projek lynas mereka melanggar undang2 kerana tak mematuhi keputusan mahkamah...polis boleh menahan mereka dibalai untuk ambik keterangan

Anonymous,  November 25, 2012 at 5:43 PM  

Belum pernah dalam sejarah malaysia seorg pemimpin islam kafir kan org islam...

Bukan takut bubar parlimen. .. Takot pas n pkr ko jer..

Thn 2008 aku ngan 15 ahli kluarga aku x mengundi mana2 pun. Tp pr time kita org smua undi umno...

Itu baru kluarga aku.. Jiran aku kat sblh umah pun x sabo nak undi umno/bn...

Warga gombak fasa 1 tolak asssmin aiskrim... Tolak pkr/dap/pas sesat...


Anonymous,  November 25, 2012 at 8:00 PM  

KEPADA ORG UMNO/BN...eloklah tukar agama daripada merosakkan agama Islam.....

Boleh la mfitnah, rasuah, tolak Islam dgn sesuka hati..... lu pikirla sendiri....islam pun takat atas IC jer......

Anonymous,  November 25, 2012 at 8:59 PM  

8:00pm
Apa pon anda nak kata....lihat dulu siapa pelaku nya.
Sekiranya umno/bn yang melakukan nya, maka ia diboleh kan dan tidak salah.
Tapi jika puak lain yang berdoa, itu pon boleh dianggap salah dan laporan polis boleh dibuat.

Anonymous,  November 25, 2012 at 9:49 PM  

KEPADA ORG UMNO/BN...eloklah tukar agama daripada merosakkan agama Islam.....

......................................................................

Siapa yg merosakkan agama tuan? Pemimpin BN tidak pernah bercakap tentang hukum agama, mengeluarkan fatwa atau amanat jauh sekali melabel dan mempertikai pegangan agama org lain. Semua urusan agama dirujuk kpd org yg ahli dan mempunyai ilmu tentangnya.

Tetapi pemimpin tuan secara bebasnya bercakap tentang hukum, mengeluarkan fatwa dan amanat dan malah melabel serta mempertikaikan pegangan agama org lain. Dan mungkin krn itulah didikan dan contoh yg tuan terima dr pimpinan tuan, maka dgn mudahnya tuan juga mempertikaikan pegangan agama org lain. Adakah ini akhlak pejuang islam yg sebenar? Maafkan sy tetapi ianya "jauh panggan dr api" tuan.

Anonymous,  November 25, 2012 at 10:39 PM  

Video murtad mana? Lama tunggu dah ni

Anonymous,  November 26, 2012 at 12:04 PM  

Melayu juga manusia kalau murtad apa jadi ?

Anonymous,  November 26, 2012 at 11:18 PM  

AKU ISLAM - TIADA TUHAN YAG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH DAN NABI MUHAMAD PERSURUH ALLAH.

ISLAM MILIK SEMUA BUKAN MILIK PARTI POLITIK ATAU HAK INDIVIDU.

BANYAK ILMU SEBAR DAN TUNJUK AJAR2KAN BUKAN JADI SOMBONG, BIADAB DAN SEMPIT.




Anonymous,  November 27, 2012 at 9:59 AM  

Halo kaku komen semua ada baca The Star harini ka?

Page 10. One of the country leading hairstylist Wienie Loo telah melancaukan mulutnya mengatakan:-

"I feel upset that some of my fellow colleagues are affected by such"jurassic rulling".

Halal &Haram is not jurassic rules my friend.

What say you about this issue?

Anonymous,  November 27, 2012 at 10:51 AM  

Anon 9.59 AM
Jurrassic adalah penyekat tamadun manusia. Manusia harus mempunyai kebebasan berfikir dan memilih bukan dipengaruhi agama. Amat malang Jurrassic semakin merebak menjadi dunia ini semakin mundur !

Anonymous,  November 27, 2012 at 11:24 AM  

There is a limit for freedom.

Freedom to think is ok but not freedom untuk menghina agama lain.

Dunia mundur bukan kerana hukum hakam yang tidak boleh diubah atau dihina.

Mundurnya seseorang itu kerana their brain very limited.

Anonymous,  December 1, 2012 at 10:30 PM  

giler la Nurul Puaka tu..orang yang murtad atas saranan ko tu..ko pun tumpang dosa sama..huhu...

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP