KDN Wujud Gelombang Keamanan Sejagat Kecam Kekejaman Israel

Thursday, November 22, 2012



Sejajar dengan usaha bagi mewujudkan gelombang keamanan untuk mengecam kekejaman yang dilakukan Isreal terhadap bumi Gaza,  kepimpinan tertinggi Kementerian Dalam Negeri (KDN) termasuk Warga Skuad Muda KDN bersama-sama berhimpun bagi menyampaikan mesej kepada dunia tentang krisis kemanusiaan yang berlaku di Gaza ketika ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata ekoran sekatan yang dilakukan oleh regim zionis, Tabung kecemasan Gaza hari ini berjaya mengumpulkan sumbangan sebanyak RM126,109 ribu yang akan diserahkan kepada Yayasan Keamanan Sedunia Perdana (PGPF) bagi disalurkan kepada rakyat Palestin.

"Hari ini kita lihat krisis kemanusiaan di bumi Gaza dan kita tahu mereka tidak cukup dengan keperluan harian, perubatan dan sebagainya.

"Oleh itu, saya mahu umumkan kepada dunia dalam konteks keamanan dunia sejagat maka pagi ini bermulalah gelombang semangat nilai yang kita mahu wujudkan", katanya ketika berucap di Majlis Pelancaran Gelombang Kedamaian 1KDN & Tabung Kecemasan Gaza.

Menurutnya, Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Abu Seman akan mengetuai gerakan kutipan tabung itu dan Datuk Lee Chee Leong akan mengetuai dalam usaha mewujudkan gelombang keamanan sejagat dikalangan Skuad Muda KDN.

Beliau turut memuji rakyat Malaysia  yang turut menyalurkan sumbangan dengan menanamkan sikap cintakan keamanan dan membuang sikap tanpa mengira kaum untuk membantu rakyat Palestin yang ditimpa krisis dalam masa ini.

Sementara itu, beliau turut menyifatkan Isreal sedang berada didalam keadaan tertekan selepas genjatan senjata dilakukan terhadap negara itu.

"Mungkin kerana tekanan daripada dunia yang dipaparkan oleh media massa dan mungkin juga daripada suara dan juga doa kita bersama. Kita doakan genjatan senjata ini akan berterusan", katanya.


Sumber KLPOS

19 comments:

Anonymous,  November 22, 2012 at 4:59 PM  

Saya sedih sekali dengan Ulama PAS sekarang. Ulama zaman dahulu seperti Imam Alghazali, Imam Bukhari dan lain-lain yg saya tahu amat berhati-hati dalam mengeluarkan sesuatu pendapat. Ulama PAS keluar kenyataan ikut keluar mulut sahaja. Tgna tanya Umno agama apa. Ada juga kata Malaysia bukan negara Islam sebab tak laksana hudud. Sahabat dah ajar bahawa hudud boleh ditangguhkan kerana sesuatu sebab. Saya dengar ceramah Ustaz Budak "Nabi itu orang alim, maka orang alim adalah nabi". Betul nabi orang alim tapi tak semestinya semua orang alim jadi nabi. Yg saya faham nabi ini dlantik oleh Allah swt. Macam juga mufti adalah orang alim tapi nak jadi mufti kena lantik. Saya nampak bahawa banyak Ulama Pas menggunakan akal semata-mata dalam berhujah. Ini menimbulkan banyak masalah kerana banyak yg datang dari bukan golongan cerdik pandai. Ilmu memang banyak kalau Tgna nak jadi wali tak ada masalah tapi untuk menjadi serang pemimpin memerlukan kualiti yg berbeza. Kita boleh lihat ulama dahulu seperti ibnu Sina, beliau tidak dikenali sebagai orang alim tetapi lebih terkenal dalam ilmu kedoktoran. Disini saya ingin mengatakan bahawa seorang pemimpin perlu orang alim. Tapi kita juga perlu seorang pemimpon yg terkenal kerana kepimpinannya. Nabi Mohamed saw.terkenal dua-dua. Kalau lebih terkenal kerana alim, maka baik dia jadi orang alim sahaja. Saya lihat taraf ilmu ulama Pas sebenarnya hanya sama dengan ustaz biasa sahaja. Sultan Harunal Rashid terkenal dengan kepimpinannya tapi tak terkenal kerana alimnya, sedangkan Sultan Harun alRashid sembahyang sunat 100 rakaat setiap malam. Jadi kesimpulannya kalau pernah jadi MB tapi tidak terserlah sebagai pemimpin baik jadi wali dah la.

Anonymous,  November 22, 2012 at 5:29 PM  

PM kita adalah harapan OIC, mengapa pm tidak mengisytihar perang keatas Israel.
Malaysia akan mengetuai bala tentera OIC ketika melakukan serangan keatas Israel.
Barulah negara kafir akan bukak mata...

Dink November 22, 2012 at 6:25 PM  

Memang dari dulu pendekatan Negara kita melauli diplomasi..xkan saje2 nak serang israel yg mmg dpt sokongan barat dan peralatan perang canggih?kan tindakan bodoh dan melulu tu. Sebab tu kene guna diplomasi. Ibarat menarik rambut dlm tepung. Pm kita nak buat sesuatu tindakan kene fikir impak kpd nwgara dan rakyat..bukan main ckp ikut sedap ati.

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:29 PM  

aku xpenah dgr nuar ckp terang2 menentang israel... aku x pernah dengar dia menentang LGBT... knp yer??? hehe...

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:50 PM  

Oleh Kerana fartwah Wali Terompah, orang UMNO murtad, berapa ribuan orang PAS yg berkahwin dgn orang2 UMNO, dah hidup suami isteri bertahun tahun, ada yg sampe bercucu cicit, Jadi apa pandangan ahlul2 PAS dan penyokong2 Fuckaton haramjadah dalam kesahihan perkahwinan yg begitu. Adakah hasil dari perkahwinan dgn orang murtad dan benih yg terjadi, sudah beratus ribuan, mungkin juga mencecah jutaan ramainya bilangan. Apakah kira perkahwinan tidak sah? dan hasil2 dari benih2 dari perkahwinan, anak2 dan cicit2 nya pun dikira anak luar nikah? Harap MurShit dol hampas kelapa, Wali Terompah (Gelaran yg Anwar sendiri tabalkan bukan UMNO) Nik Najis bole tampil dan beri penjelasan, kalau Wali Terompah tidak bacul sperti yg kita semua tahu. Harap ahlul2 bahalul dan penjilat2 Fuckaton haramjadah yg tidak bacul bole ajukan persoalan ini. Kesian ahlul2 PAS yg dalam situasi ni, berkahwin dgn orang UMNO dan hasil mendapat anak pinak dan cucu cicit, apakah situasi mereka sekarang setelah Fartwah Nik Najis, bahwa semua dalam UMNO adalah murtad, dan menggunakan doa Yahudi Zionist, menghancurkan dan KO BN dan UMNO. Harap tidak bacul ahlul2 dan penjilat2 Fuckaton haramjadah untuk mengusul kerumitan ahli2 PAS yg dalam situasi yg begitu.

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:53 PM  

Dink
Yer...saya dah faham apa yg anda faham dan tahu apa yang anda tahu.

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:55 PM  

6:50.
Kenapa kau pilih islam sebagai agama?

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:57 PM  

Dulu Ulama sohih yg berwibawa lagi zuhud pernah berkata jikalau Tun Dr Mahathir yg waktu masih menjadi PM, meletakkan jawatan, beliau juga akan turut sama meletakkan jawatan MB. Waktu itu melalak lalak pagi ke malam, orang2 PAS mengutuk Tun sebagai mahafiraun, mahazalim, tuo kutok tak sedar diri dan sebagainya, Sekarang sudah pun nak masuk 10tahun Tun melepaskan semua jawatan dalam Parti mahupun dalam kerajaan. Sekarang siapa yg mahafiraun? Siapa yg mahazalim? Siapa yg tuo kutok tak sedar diri? Siapa yg sudah nyanyak tahap giler vavi?
Itu sebab ada benar rakyat cakap mulut2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah bau najis vavi? Itu sebab ramai rakyat yg mengatakan penjilat2 Fuckaton adalah spesis2 keparat, nak tudoh orang lain bersalah, sedangkan cermin diri dulu, bonton tahi bersepah. Nak Tudoh orang burok, speerti nyamok di sebarang lautan bole nampak, vavi hutan didepan mata tak nampak.
Rakyat semua naik muak melihat perangai2 dan gelagat2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah yg haramjadah.

Doa pecah perut, doa KO dan celako x5, doa yg tidak di ajar oleh Rasulullah dan Islam,tetapi ini adalah doa orang2 Yahudi zionist, doa2 yg diamalkan oleh orang2 PAShit dan hanya terpalit kepada pencacai2 dan penjilat2 PAShit, orang2 bengap nak mampos termasuk pemimpin2 musibat Fuckaton haramjadah saja.

Harap sedarlah dan insaflwah wahai pencacai2 najis BABI dan PAS, bermufarakah, kerana laknat Allah sungguh pedih dan dahshat, janganlah merelakn diri menerima azab dari Allah, bermufarakah demi agama, bngsa dan negara.

Anonymous,  November 22, 2012 at 7:05 PM  

Anon 6.55pm anda Islam ke sperti suratkhabar yg mengaku Islam Haramkah gitu? Inilah spesis2 PAShits, konon mengaku lah suci tetapi suci dalam tahi vavi. Kecik2 tak nak mampos, dah berbulu menyusahkan diri, keluarga, mak bapak dan adik beradik, dah lah bengap berlagak samseng Zionist, tetapi yg sebenarnya adalah bacul dan bapok Siam macm Anwar Zionist. Hidup pun sia2 saja menghabiskn beras je, harap badan besar macam vavi hutan, otak dan kote kecil macam kacang je.

YB Raz November 22, 2012 at 7:19 PM  

mana boleh gencatan senjata..orang yahudi tak boleh percaya..perang je lah..perang!!!!

nak takut mati napa ?

Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki. (Ali-Imran:169)

Kenikmatan di syurga adalah lebih baik dari anak isteri dan harta benda yang kita ada di atas dunia ni.

Prince of Noob November 22, 2012 at 7:24 PM  

harap malaysia dapat hantar pasukan pengaman ke palestin membantu mereka.

btw jom join contest ni, cara penyertaan mudah sangat, mana tau leh dapat hadiah thumbdrive 8gb/16gb... klik je kat sini

Anonymous,  November 22, 2012 at 7:46 PM  

Yb raz
Memang betul yahudi memang tidak boleh dipercayai.
Yang aku pelik ada jugak orang masih mahu berdiplomasi dengan yahudi.
Mungkin dia cuma tahu yahudi, tapi belum faham yahudi macam mana.

Yang takut mati tak payah berjuang.

Anonymous,  November 22, 2012 at 7:50 PM  

7:05pm
Tak payah nak bersyarah panjang lebar, jawab apa yang aku tanya.....
Kenapa engkau pilih Islam sebagai agama?

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:20 PM  

Untuk membantu Palestin, jika tidak mampu menyumbang tenaga, maka sumbangkanlah harta. Jika tidak mampu menyumbangkan harta maka sumbangkanlah pandangan. Jika mampu menyumbangkan pandangan maka sumbangkan sokongan moral dan semangat. Jika tidak mampu menyumbangkan sokongan maka sumbangkanlah doa. Jika tidak mampu menyumbangkan doa, maka jgnlah memperlekeh dan mengecilkan usaha org lain dlm membantu setakat apa yg mereka mampu. Sesungguhnya dgn tidak memperkecilkan usaha org lain itu juga maka tuan-tuan juga telah memberikan sumbangan. Dan ketahuilah itu adalah sekecil-kecil sumbangan yg boleh tuan-tuan berikan dan mudah-mudahan Allah akan memberikan ganjarannya.

Anonymous,  November 22, 2012 at 10:05 PM  

Hahaha menyampah betul org 'Islam' yg sokong BN ni. Bising je kerja. Kesian keyboard.

Anonymous,  November 22, 2012 at 10:29 PM  

Kadang-kala rasa pelik kenapa Allah tidak datang hukum Israel yang kejam ini ? Bahkan kelahiran mereka masih tinggi, canggih, handar dan kaya ?

Anonymous,  November 22, 2012 at 11:03 PM  

Jangan berjuang,kalau takut mati.

Anonymous,  November 22, 2012 at 11:07 PM  

Kadang-kala rasa pelik kenapa Allah tidak datang hukum Israel yang kejam ini ?

..........................................................................

Saya petik beberapa isi drpd sebuah blog yg sy baca:

Selaku umat Islam yang wajib meyakini kasih sayang Allah sentiasa melindungi kehidupan kita. Kalimah “Bismillahir Rahman nir Rahim” – dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang – sentiasa menjadi sebutan kita. Namun ketika musibah seperti kematian, kesakitan, kemiskinan, kegagalan dan kekalahan melanda diri, mungkin hati kecil kita tertanya-tanya, mengapa? Mengapa Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang itu mentakdirkan begitu? Sudah sirnakah kasih-sayangNya?

Apabila diuji barulah diketahui apakah hati itu telah yakin (beriman) ataupun masih ragu-ragu. Firman Allah s.w.t.:

“Apakah manusia mengira, ia akan dibiarkan sahaja, mengatakan kami telah beriman, sedangkan mereka belum diuji?” (Surah al-Ankabut: 2)

Anonymous,  November 27, 2012 at 11:46 AM  

Salah Allah atau salah Israel ? Salah Israel atau Allah ?

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP