Mak Lampir Miliki Kemampuan Luar Biasa Sejak Bergelar YB Parlimen Ampang 4 Tahun Lepas

Wednesday, November 21, 2012



Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu. Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin.  Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

Penglibatannya dalam PKR bermula selepas dia menyertai sebuah pertubuhan pro pembangkang yang dikenali sebagai Gerakan Mansuhkan ISA. Hasil pergaulan dan perkenalan beliau dengan orang-orang pembangkang dalam pertubuhan itu membawa beliau menyertai PKR. Kebetulan pada masa itu PKR berada dalam keadaan hidup segan mati tak mahu dan tidak ramai orang yang sanggup menerima jawatan -jawatan dalam parti. Kesempatan itu di ambil oleh Zuraida untuk menonjolkan dirinya dengan suara-suara lantangnya yang akhirnya membawa beliau berjaya memegang jawatan Ketua Wanita PKR.

Zuraida yang terkenal dengan bau badan yang masam di kalangan orang-orang PKR telah dipilih oleh PKR untuk menjadi calon mereka di Ampang dalam PRU ke 12 memandangkan pada waktu itu tidak ramai orang-orang PKR yang berminat untuk jadi calon. Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Zuraida menang di Ampang dan dalam masa yang sama PKR berjaya membentuk kerajaan di Selangor. Ramai orang-orang PKR yang terlopong melihat orang yang selalu diperli dengan bau badan masam sebelum itu diangkat sebagai ahli parlimen oleh pengundi-pengundi Ampang.

Bermula Mac 2008 kehidupan Zuraida sekeluarga berubah setelah bergelar wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Zuraida tidak perlu lagi menjual buah. Selain sibuk sebagai ahli parlimen Zuraida juga sibuk memenuhi undangan-undangan ceramah di seluruh negara untuk membongkar ‘penyelewengan dan rasuah Umno’.

Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

No kenderaan : WNL 8994
No enjin : E94A84B
Model : Perodua Myvi 1.3 Ezi (Auto)
Tarikh daftar : 31.10.2005
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206

Namun seperti yang kami katakan diatas tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Daripada seorang penjual buah dan ubat-ubatan tradisional yang hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi kehidupan Zuraida berubah sekelip mata selepas menjadi wakil rakyat.

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.


No kenderaan : WRL 575
No enjin : B5254 T2 A027402
Model : VOLVO XC90 2.5 T
Tarikh daftar : 01.07.2008
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan : RM 355,000.00

Bayangkan daripada Perodua Myvi yang berharga RM 40k terus melonjak kepada Volvo yang berharga RM 355k. Itulah yang dinamakan rezeki.

Tahun 2009 tidak ada sebarang kenderaan baru yang dibeli oleh Zuraida. Manakala pada tahun 2010 Zuraida membeli sebuah lagi kenderaan seperti berikut.


No kenderaan : WTY 1547
No enjin : 2KD650 8915
Model : Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT
Tarikh daftar : 31.05.2010
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan: RM 99,000.00

Mungkin dua kenderaan baru belum mengcukupi untuk menggantikan Perodua Myvi yang dimilikinya sebelum itu, maka pada tahun 2011 Zuraida membeli lagi sebuah kenderaan seperti berikut.

No kenderaan : WNA 276
No enjin : 1KD687 8384
Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT
Tarikh daftar : 03.11.2011
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan: RM 107,000.00

Nampaknya tiga kenderaan di atas masih belum mengcukupi lagi buat Zuraida, satu lagi kenderaan berikut dibeli tahun 2012.


No kenderaan : BLR 9680
No enjin : 1129 1331 8818 93
Model : Mercedes Benz E240
Tarikh daftar : 24.05.2012
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206

Sehingga setakat hari ini itulah kenderaan yang dimiliki oleh Zuraida sejak bergelar YB empat tahun lepas.

Semakan kami di laman web MyEG juga mendapati keempat-empat kenderaan Zuraida kecuali Mercedes E240 ada 20 saman tertunggak yang belum dibayar.



Akhir kata sebagai penutup kepada siri pembuka bicara kali ini kami di sel13 mengucapkan tahniah kepada YB Zuraida kerana berusaha bersungguh untuk mengubah kehidupan. Inilah contoh seorang melayu yang berjaya.

Kami akan berehat beberapa hari dan kami akan kembali selepas ini untuk mendedahkan pula apakah rahsia di sebalik kejayaan Zuraida.

Sama - sama kita nantikan..

Sumber

87 comments:

Anonymous,  November 21, 2012 at 4:55 PM  

Papa gomo bongkar lagi lain lain warga asing yang mendapat kerakyatan malaysia yang kini hebat menentang kerajaan

Anonymous,  November 21, 2012 at 4:57 PM  

aku pun nak jadi ahli parlimen jugak la....

Anak Lenggong November 21, 2012 at 5:04 PM  

Lorr...kan Zuraidah tu buat part time urut batin so tak hairan laa kumpul banyak duit beli kete mewah.

Anonymous,  November 21, 2012 at 5:13 PM  

Mal Lampir mulut macam Cheebai ni melalak lalak pagi sampe ke malam pasal korupsi lah, kronisma lah, keadilan lah, demokerusi lah, rasuah lah, tetapi jubor sendiri berak mencret bersepah. Orang punya tahi hidung bole nampak, tetapi tahi vavi kat jubor sendiri tak nampak. Inilah spesis2 haramjadah dari Fuckaton haramjadah, yg perangai dan gelagat lebih teruk dari Yahudi Zionist. Sudah harus direjam dgn najis vavi, hidup pun sia2 saja, kecik2 tak nak mampos, dah tuak, badan bau najis, dah bengap berlagak bongkak, penipu dan pembohong. Seburok burok manusia dah muka hodoh perangai macam musibat. Inilah spesis2 haramjadah dari Fuckaton haramjadah, perangai tak ubah macam Yahudi Zionist, perosak kepada agama, bngsa dan negara.

Anonymous,  November 21, 2012 at 5:15 PM  

Mak Lampir ni mulut macam Cheebai ni melalak lalak pagi sampe ke malam pasal korupsi lah, kronisma lah, keadilan lah, demokerusi lah, rasuah lah, tetapi jubor sendiri berak mencret bersepah. Orang punya tahi hidung bole nampak, tetapi tahi vavi kat jubor sendiri tak nampak. Inilah spesis2 haramjadah dari Fuckaton haramjadah, yg perangai dan gelagat lebih teruk dari Yahudi Zionist. Sudah harus direjam dgn najis vavi, hidup pun sia2 saja, kecik2 tak nak mampos, dah tuak, badan bau najis, dah bengap berlagak bongkak, penipu dan pembohong. Seburok burok manusia dah muka hodoh perangai macam musibat. Inilah spesis2 haramjadah dari Fuckaton haramjadah, perangai tak ubah macam Yahudi Zionist, perosak kepada agama, bngsa dan negara.

Anonymous,  November 21, 2012 at 5:35 PM  

pendatang indon rupanya ... Pakatan Rakyat kata kerajaan BN zalim sezalimnya kepada rakyat , tapi pendatang indon PKR zuraidah ni kereta makin mewah pulak aku tgk , pemimpin Pakatan pun semuanya ada driver.. tak caya tgk yian chua dulu bawak keye buruk sekarang naik Merc duduk belakang , belum lagi sentuh pemimpin tertiunggi mereka ..

DAP pun hebat semuanya kaya raya ... tapi setiap hari dalam ceramah DAP dan PAS kata kerajaan BN zalim dan menindas ... makin pelik aku tgk hahaha

Anonymous,  November 21, 2012 at 6:03 PM  

Akak angkat Milosuam la ni.. Bayangkan baru berjinak sbg Ahli Parlimen dah kumpul kekayaan. Nampak sangat berlaku korupsi kalau sebijik dua bolehlah percaya ini empat!
Kalau dicampur pula harga keseluruhan jumlahnya menghampiri SATU JUTA RINGGIT wo!!! Mana loan bank dia pakai tak taulah, berapa sebulan dia bayar lagilah tak tau. Tapi mana ada 100% loan utk kereta mewah. Konfem downpayment tinggi duit datang dr mana... Jeng x3.

Anonymous,  November 21, 2012 at 6:18 PM  

Bole buat calon mak mertua ni..mane tau bole tukar x6 nanti

Anonymous,  November 21, 2012 at 6:39 PM  

PRU 13 ni bungkus PKR nanti...jual la balik keta tu...nk bayo ngn ape...dia jual la grg pisang kt ampang tu nanti..ape susah

Anonymous,  November 21, 2012 at 6:53 PM  

Baru nak kaya sikit sudah papagomo sebok belum lagi bawa Hummer atau 911 apa dah!

Anonymous,  November 21, 2012 at 7:04 PM  

Pe susah nya, lagi banyak dia buat temberang, lagi banyak duit masuuk. Lagi banyak di buat fitnah lagi banyak fulus masuk. Keja dia tu je. Lain keje tak da. Sama lah macam Rafizi Lembu tu. Tak caya. Ce cuba selongkar tabung dia. Hahaha...Siapa yang bayar. Hang pikir la sendiri.

Anonymous,  November 21, 2012 at 7:09 PM  

Uisk, kaya giler. Guna duit dari mana tu? Kalau setakat gaji ahli Parlimen tu takder maknernya nak beli kereta sampai 4 biji gitu...

Anonymous,  November 21, 2012 at 8:35 PM  

pilih lagi la PKR dapat kat hangpa indon...patut la muka sama kating indon cuci jamban..bukan main lagi mulut macam cenciwi pi kata orang ni rasuah orang tu sapu duit..tu semua woyang cina..dia pun 2 x 5.. kalau pkr kena terajang pru depan pun indon ni tetap dok kaya pasai projek meniaga hak rakyat yang dia sapu masa pegang jawatan mp dia punya tapi letak nama suku sakat..nasik dah jadi buboq..tu la akibat pecaya kat hantu..hantu mak lampir pulak tu..padan ngan muka

Anonymous,  November 21, 2012 at 8:56 PM  

Baru nak kaya sikit sudah papagomo sebok belum lagi bawa Hummer atau 911 apa dah!

..........................................................................


Betul tu. Tetapi pemimpin kerajaan tidak pernah menyerang dan mempersoalkan kekayaan milik pemimpin pembangkang. Dlm ceramah politik, hampir semua pemimpin kerajaan digambarkan sbg korup, tidak beramanah, mengaut kekayaan utk diri sendiri. Sibuk bercerita tentang kezaliman kerajaan. Memberikan contoh kpd rakyat yg miskin dan sengsara. Sibuk mempertikai usaha kerajaan dlm menangani isu kemiskinan rakyat. Tetapi hakikatnya diri sendiri juga berada dlm kehidupan mewah. Kezaliman kerajaan hingga membolehkan diri sendiri mengumpul kekayaan. Bicara dan perbuatan sama sekali tidak seiring.

Anonymous,  November 21, 2012 at 9:14 PM  

memang jenis pendatang ni tak tahu berterima kasih sama seperti anjing tersepit bila kita tolong nak baham kita pula. mcm tu perangai mak lampir tu dalam ceramahnya bukan main lagi dok mengata orang, zalim la, kroni la dan mcm2 lagi. rupa2nya mereka yang buat benda buruk tu. TUHAN NAK TUNJUK KEBENARAN. MUKA DAH LA HODOH PERANGAI NYA PUN SAMA HODOH.EEEEE GELI GELEMAN AKU TENGOK SI MAK LAMPIR NI. SAPA2 YANG BERKENAN BOLEH AMBIK JADI TEMAN HIDUP.HA....HA.....HA...... TAUBAT AKU TAKBOH DEH......TAK KAWIN PUN TAK PA DARI AMBIK MAK LAMPIR NI.

Juara Wira,  November 21, 2012 at 9:17 PM  

kak zuraida bela toyol kot... ataupun dia ketua geng penyamun kat malysia ni??mak aii...4 tahun 4 biji keta... kalah bill gates lagu ni weh.zuhudnya...MasyaAllah......

Anonymous,  November 21, 2012 at 9:28 PM  

8;56
Anda wajib pertahankan umno, sekiranya anda tidak mahu mati kekeringan.

Anonymous,  November 21, 2012 at 9:34 PM  

1.oii matt!!keta-keta diatas rosmah bawaq pi pasaq beli ikan jee!!apa yang ko nak hairan!!cikgu kat sekolah pun belambaq pakai merc atau volvo!!
2.ko cari la isu lain mamat oii!!lagipun keta-keta tu tak dapat lawan keta-keta azlina pengerang Johor punnnn!!

bumiputera,  November 21, 2012 at 9:36 PM  

woit banyak tu.. hampir 1 juta..4 tahun aje..
ini baru 4 tahun belah PR..
klu lama lagi tentu dapat lobang2 duit masyuk lg banyak kan..
harap2 MP ampang ni buat contoh kpd puak2 pas pulak yg asyik2 dok doa KO aje..duit tak pandai cari lobang..lembab..miskin..
jg jd contoh dan sumber inspirasi kpd melayu2 malas mudah lupa supaya pandai cari lobang2 duit..
biar dia terus berjaya mcm melayu2 bumiputera yg lain2 yg dah berjaya tu..
biar dapat pakai hummer ke 911 ke baru hebat melayu berusha mcm gini..
cuba bg cadangan dia cari lobang ternak lembu ke pulak..mcm usahawan melayu bumiputera yg sorang tu bukan setakat sejuta..
250 juta maa..lg besar masyuk woo..
itu tak masuk untung lg..kalu dikira untung tak tau la byk mana..bangga..bangga..
sebenarnya politik pun byk lobang2 duit juga kalu kita rajin berusha..
dan usaha itu tangga kejayaan..

Anonymous,  November 21, 2012 at 9:36 PM  

eleh zuraidah..kau xkaya lg..
kau ada cincin rm24juta?
kau ada handbag birkin rm300k?
kau ada pg saloon buat rambut kembang?
oppsss!!

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:02 PM  

20 puluh kali kena saman sebanyak RM150 satu. Jumlah semua RM3000. Bayar saja lah Mak Lampir buat penat aja Papagomo masuk isu ni kat blog dia. Lain lah kalau engko tu anak menteri....RM50 pun pesan ayah untuk selesai luar pejabat. Belum lagi kes besar besar melibatkan sehingga jutan RM. Sekejap saja selesai...............Pesan untuk semua kat sini kalau tak nak bayar saman pi lah masuk parti Papagomo.

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:08 PM  

Hebat3...tabik spring untuk mak lampir.mata pandang atas,tangan didada tanda hormat.aku yg guna kete malaysia ni pon utang bank sampai 7taon.bole join x mak lampir?

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:12 PM  

8;56
Anda wajib pertahankan umno, sekiranya anda tidak mahu mati kekeringan

..........................................................................

Perkara yg tidak wajib jgn dikatakan wajib. Soal hukum ni jgnlah dibicarakan. Takut terkeluar akidah kita. Terus terang, sy tidak faham apa yg tuan cuba sampaikan. Mohon pencerahan...

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:13 PM  

Gomo kau nak tujuk apa masuk butir-butir kendraan dan saman YB pembangkang tu. Kau nak kasih tahu pencacai umno lain bahawa kendraan milik YB pembangkang kerita biasa saja tak ada Ferrari, Lamborghini, Porsche, Hummer dll dan saman kena lunaskan segera tidak seperti YB pemerintah............oh! papagomo nak promo rupa nya.

racer x,  November 21, 2012 at 10:21 PM  

Tengok saman mak lampir banyak spedding dari krian sampai ke kulai dari kulai sampai ke maran. Ni le tour le mak lampir ni. Woit langga isyarat trafik pun ada!!

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:24 PM  

INI KES KEBANYAKAN . BERAPA BANYAK RAKYAT mALAYSIA BUAT MACAM NI.SIAPA-SIAPA PUN BOLEH BUAT. CUBA LAH PAPAGOMO LETAK CETA YANG YUNIK YUNIK SIKIT SEPERTI KES BUNUH, KES RASUAH, KES SELEWING, KES ISTERI, BOROS BELANJA, TAK TUTUP KEPALA DAN MACAM MACAM. INI BUKAN NYA MEMBUNGKAR SALAH LAKU, INI BUSY BODY NAMA NYA.....ALAHAIIIIIIIIIIIIIII

bumiputera,  November 21, 2012 at 10:25 PM  

satu kerja mulia yg gomo cuba buat..
pembongkaran harta2 orang politik dan harap2 bukan setakat zuraidah hampir satu juta saja..
cuba cari maklumat dan bongkarkan kejayaan mengumpul harta kesemua pemimpin tak kira parti..lebih2 lg dipihak umno yg telah lama memegang kuasa dan mendapat lobang2 baik punyer..
mesti menarik punyer la..
lakukan untuk melayu gomo..jgn lakukan untukn lobang duit hang saja..k..
kita nak pemimpin yg bersih gomo..

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:31 PM  

racer x,
papagomo tak bawa keta tak tau lah camna keadaan stress seharian orang yang bawa keta......bukan langgar lampu merah, u turn dll ...maki hamun pun banyak. Dah jadi asam garam pemandu kendraan lah. Apa diheran sangat. Macam rusa masuk kampung pulak.

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:34 PM  

Azalina Osman ke Syarizat ke Hishamuddin ke diorang ni bekas2 peguam pemilik syarikat peguam sendiri. Ni indon bekas penjual buah 4 tahun dah boleh pakai kereta2 mewah. Lu pikiiiir la sendiri.

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:38 PM  

Tidak kisahlah kalau kaya baik pembangkang atau kerajaan. Kalau mmg dapat dr usaha sendiri apa masalahnya? Yg menjadi topik ialah dlm pada menceritakan kezaliman kerajaan, kesengsaraan rakyat, peningkatan taraf hidup dan pelbagai masalah kemiskinan, yg bercakap itu lupa membawa cermin bersama utk melihat bagaimana keadaan diri sendiri. Tidakkah ini bermuka-muka?

racer x,  November 21, 2012 at 10:42 PM  

Ni bukan rusa masuk kampung ni. Ni indon masuk malaysia dapat duit terpijak pasal jadi wakil masyarakat malaysia.Fullamaklampir

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:53 PM  

papa...cuba check suaminya keje apa? pandai fitnah kata dekat zuraidah tu mcm2. papa tu dah jadi pak lampir pula ye...

racer x,  November 21, 2012 at 10:54 PM  

woit 2 kali mak lampir langga isyarat trafik kat sepang tu. Ni mesti kes lepas geram sebab mak lampir tak dapat masuk racing kat litar huahuahuahua!!

Anonymous,  November 21, 2012 at 10:55 PM  

cube kita amek iktibar dari kisah diatas..
seorang wanita biasa yg bermula dari bawah dan menjadi seorang yg berjaya.
dari penjual buah dan ubat tradisional berjaya beli xc90.
hanya bermodalkan air liur je dan mulut tahap laser gaban.
dasyatnya..kejayaanya dalam masa 4taon mengalahkan tauke mlm.

MIRA EDORA,  November 21, 2012 at 11:00 PM  

mmg menghairankan dlm 4 tahun ini zuraidah dah jadi kaya raya mmg sesuatu yg terkejut. mesti ada yg sponserlah itu dgn kejahatan yg dia lakukan.

Anonymous,  November 21, 2012 at 11:01 PM  

10:12pm
Oleh kerana anda beriktiqad bahawa umno saja yang layak memerintah malaysia, maka wajib atas anda mempertahankan umno.
Wajib disini bukanlah kalau ditinggal berdosa, seperti mana pengetua sekolah meWAJIBkan guru hadir mesyuarat....
Maka begitulah wajib nya anda mempertahankan umno.

Anonymous,  November 21, 2012 at 11:02 PM  

Banyak nya saman. Ni baru memerintah kat negeri Selangor je. Tu pun dah tunjuk samseng. Belum perintah satu Malaysia lagi. Tengok je ler bodyguard Nuar tu. Cam ne. Aku rasa, kalau mereka memerintah Malaysia, undang2 semua dalam tangan mereka je lah. Nak buat ape pun mereka tak peduli. Bukan saja harta2 kerajaan di jualnya, satu Malaysia ni pun kalau boleh nak di jualnya.

ah long penjual kereta recond,  November 21, 2012 at 11:06 PM  

Tatak baca ka pemilik kereta luxury tu sapa.. Saman tu sapa punya nama..

Prince of Noob November 21, 2012 at 11:09 PM  

tula sapa suruh tak isytihar harta, kan tak pasal2 kena dedah ada kereta mahal. apa2 pun pendedahan mcm ni sgt bagus, tak kira dari parti mana untuk kita nilai untuk pru13 nanti

Anonymous,  November 21, 2012 at 11:14 PM  

Nie dasar makan rasuah aa nie si ketiak masam nie

kakbedah November 21, 2012 at 11:28 PM  

Woi..jangan la jeles.. Zuraida dah kaya.. kan dia kuat keja....
Kuat keja dgn aljuburi tu dapat la habuan..
Puak PKR kaya tkde siaapa yg nak kacau..SPRM tak kacau..PDRM tak amik tau..penyokong buat tak nampak je..
Biar kan biarkan... Penduduk Ampang happy sangat pasal wakil rakyat meka dah kaya...

kelly engku,  November 21, 2012 at 11:29 PM  

Mati-mati aku ingat, orang2 Ampang cerdik pilih pemimpin, al-maklumlah orang bandar, tak macam aku orang kampung nih, senang kena tipu. Rooopa-rooopanya tak cerdik jugak, kena tipu jugak dgn bibik dari Indon. Hahahahaha...padan muka aku.

Minum air kencing bibik Indon.

pas dajjal,  November 21, 2012 at 11:31 PM  

adalah menjadi harapan kami agar mak lampir dapat lah kira nya di nikahkan dengan khalid gereja.

mereka tu pasangan se cocok.

kejora malam November 21, 2012 at 11:39 PM  

kata Umno hidop mewah...
kata umno kaki rasuah..
kata umnonbanyak duit..
ini apa pulak..dulu jual buah je pakai kereta sekarang fuyoo berkereta kereta..
sape bagi????
haaa juburi kan3

Anonymous,  November 22, 2012 at 12:08 AM  

Lagi banyak harta, lagi banyak soalan....
Dari mana kita dapat....
Macam mana cara kita dapat....
Kemana kita habiskan...

Kalau rasa-rasa nak banyak kena soal, maka himpunlah harta sebanyak mungkin....
Yang pasti kita tinggal untuk orang yang kita tinggalkan

Anti PAS,  November 22, 2012 at 12:29 AM  

yang dok bandingkan kekayaan zuraida ngan org umno memang bengap gila!!!!

woi bahalol..masalah kat sini bukan siapa lagi mewah atau siapa lagi kuat tipu duit... masalahnya paku dulang paku serpih..mengata org dia yg lebih...

siang malam pakatan dok putar isu ketelusan...mcm ni ka ketelusan??? ada akai fikir lah...

kalau ada org bunuh kanak2 kita kata kejam..sedangkan kita bunuh org dewasa..jadi apa bezanya kat sini???

lagi mau spin kelaut ke???kami tak cakap semua pemimpin umno tu telus... tapi kami tak macam korang..kalau tau pemimpin sendiri salah..tapi spin ngan cite basi..

malulah siang malam ceramah pasai ketelusan andai diri sendiri pun palit taik!!!puihhhhh!!!

Lagubestbest November 22, 2012 at 2:17 AM  

La.. dok fight siapa lagi busuk, PKR lawan BN. Ape da.. bukan matlamat blog macam gomo ni tuk tuk bagi politik Malaysia jadi cemerlang ke? Patut buat parti baru buang semua parti politik yang dah ada kat Malaysia nih, semua busuk dah. Ahli politik semua dok korek tabung negara, hasil cukai kerah duit rakyat.

Anonymous,  November 22, 2012 at 5:48 AM  

Standard lah spesis2 keparat dan bngsat dari Fukcaton haramjadah ni, sama je macm ketua mereka yg peliwat terkutok, Bapa korupsi, Bapa Zina, Bapa pelacuran, agen Yahudi zionist Neocons, kalau dah berak di tempat umom, sudah pasti tidak akan mengaku itu lah tahi dia. Sama je kenyataan Mak Lampir, orang pencuri tidak akan mengaku dia yg mencuri.
Spesis2 haramjadah ni yg tidak tahu bersyukur, tidak tahu mengenang budi, buat perkara seolah olah itu semua mak bapak mereka yg punya.
Harap2 bloggers jangan gentar teruskan perjuangan dan londehkan spesis2 sampe mereka tresungkor dibumi Allah. Perangai dan gelagat mereka, sama sperti ketua umom mereka, pejuang keselematan Yahudi Zionist, perangai sekor2 tak ubag macam Yahudi zionist juga. Spesis2 keparat dan bngsat ini sudah harus kecik2 mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, sahabat handai, hidup pun sia2, nak minta orang ramai menyumpahkan kat diri mereka, hidup takde maruah, tak bermoral, takde pendirian, keparat, bngsat dan lahanat kepada agama, bngsa dan negara.

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:15 AM  

Elok juga ... disenaraikan kereta-kereta yg dipunyai oleh setiap YB-YB sebelum PRU13 ... supaya RAKYAT boleg buat pilihan siapa yg dah terlebih kaya.

Especially ... menteri-menteri ... YB-YB yg menganggotai Majlis Tertinggi / Central Committee.

Juga ... YG yg ade jawatan sampingan ... seperti peguam.

Mungkin blogger UMNO dan PR boleh bersatu tentang ini ... bongkar lawan masing-masing.

Tentu teruja semua.

BOLEH ?

man as,  November 22, 2012 at 7:34 AM  

YB-YB UMNO/Pas/PKR/Dap/BN
Masuk kg naik kereta buruk.
Kereta baru simpan di KL.
Jumpa rakyat bawa isteri.
Di luar kawasan bawa betina.

Tanah kerajaan pun depa dah balun.
Buar-buat bodo tunjuk susah tak ada duit.
Baru 4 tahun jadi YB rumah dah macam istana.

Elaun MP dgn elaun lain-lain 15 ribu.
EXCO 19 ribu
ADUN 10 ribu

elaun jadi Board GLC tak kurang 10 ribu.

rakyat dibawah kena tipu.
politik kerja cari salah orang dan lawan.
suruh rakyat berkorban.
depa sapu bersih.

rakayt kena tipu dgn orang politik.

depa hidup senang lenang.
elaun sana sini,
tuntutan sana sini.

buat ceramah kata orang tak betoi saja.

semau YB Umno/pas /pkr/dap kaya raya.

bila berenti dapat pencen beribu-ribu.
depa tipu rakyat lagi.
semua projek depa sapu.
rakyat kena tipu lagi.

semua [projek kroni depa yg kebas.

rakyat kena tipu lagi.



Pru 13: pilih lah faktor calon.bukan fakyor parti.

pengundi bersatu padu demokrasi kuat.
pengundi bersatu padu.
rakyat tak boleh ditipu.

yg kaya raya orang politik atasan.

Anonymous,  November 22, 2012 at 8:24 AM  

Jangan salahkan pemimipin jika mereka kaya raya dan bermewah-mewah, kerana mereka menjadi pemimpin atas sebab rakyat sendiri yang melantik mereka sebagai pemimpin.
Jika mereka bermewah...jangan cepat menyalahkan mereka...sama ada pembangkang atau pemerintah, muhasabah diri mading2.
Kita sebagai rakyat mesti cerdik dalam memilih pemimpin....i
Imam solat berjamaah yang kita hanya guna pakai selama lebih kurang 10-20 minit pon kita pilih sewarak yang mungkin...ini kan lagi pemimpin yang kita nak guna pakai 5tahun...
Maka fikir lah sendiri imam/pemimpin macam mana yang patut kita pilih....
Persoalan ini bukan didunia saja, tapi yang lebih berat diakhirat nanti....
Kita sudah tahu perangai dan akhlak seseorang itu tetapi kita masih lagi melantik dia sebagai pemimpin....

Anonymous,  November 22, 2012 at 8:33 AM  

Zuraida dia sebelah pembangkang...
Kalau lah isteri PM, kaya macam mana pon tak sekor pon pacal2 umno berani 'usik'....
Kerana mempertikai apa yang dilakukan oleh pemimpin tertinggi dalam umno, adalah derhaka dan berdosa besar, walaupon yang dilakukan oleh pemimpin berkenaan perkara maksiat dan mungkar...

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:03 AM  

apa nak hairan..zuraida kan dulu tauke minyak..ha ha ha

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:03 AM  

ENTAH LER YANG MSNA SATU BETUL NI CHAI
Kamera Had Laju, Polis kata RM17K sebuah, Hishamuddin kata RM223K sebuah.. cuba tengok harga sebenar ni..

Gambar di atas ialah jawapan bertulis kepada soalan lisan MP Jerai, Mohd Firdaus bin Jaafar, Hishammuddin menjelaskan kamera perangkap had laju dibekalkan secara berperingkat kepada PDRM sejak tahun1995.

Kamera yang dibekalkan itu terbahagi kepada dua jenis iaitu model laser Digicam sebanyak 85 unit berharga RM173,925 seunit dan model laser Truecam sebanyak 39 unit berharga RM223,500 seunit.

Dan jumlah keseluruhan harganya ialah RM23.5 juta.

Berikut pula adalah kenyataan dari ACP Mohd Fuad Abd Latiff dari Bukit Aman kepada The Star pada 21 September 2011 mengenai Kamera Laser Truecam tersebut.

Apa yang berbeza dengan kenyataan Hishamuddin ialah Hishamuddin mengatakan harga kamera tersebut adalah RM223,500 seunit.

Tetapi menurut ACP Mohd Fuad Kamera Had Laju LTI 20-20 TruCam berharga hanya kira-kira US$6,000 (RM17,000) seunit..

Siapa yang berbohong sebenarnya?

Adakah Hishamuddin sepupu Najib yang berbohong atau ACP Mohd Fuad yang berbohong..

Untuk mengetahui siapa yang berbohong sila lihat sebut harga dari Laser Technology US tentang harga Kamera Had Laju ini..

Sebut harga ini untuk Michigan, US..

Jelas apa yang dinyatakan oleh ACP Mohd Fuad dari Bukit Aman adalah benar kerana harganya hampir sama.. tetapi sepupu Najib?

Sudahlah beli kapal selam kena bagi komisyen takkanlah beli Kamera Had Laju pun ambil komisyen juga kot?? kalau macam ni.. bangkraplah negara...

Pencacai UMNO tentu gembirakan?? sebab banyak komisyen tu.. tentu korang dapat merasa sorang sikitkan sebab menyokong pemimpin UMNO ni..

Anak Sungai Derhaka at Thursday, November 22, 2012

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:08 AM  

daripada cara dia hentam menteri kata main duit aku mati2 ingat dia ni memang telus hidup sederhana perjuangkan hak2 rakyat...rupa-rupanya.... memang bijak sape2 yang dulu bagi gelaran kat dia mak lampir..memang macam hantu..

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:14 AM  

9.03 am kau pergi area zuraidah ni.. tiap-tiap bulan ada saja projek..tambah dekat nak habis penggal ni makin rancak..buat pagar kaler-kaler sepanjang tepi jalan..tiap2 100 meter ada bas stand walaupun bas tak lalu kawasan tu dan banyak lagi.. tebang pokok tanam balik pokok.. sapa kontraktor dan berapa sebut harga buat projek tu..emmmm?

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:30 AM  

9:03am
Sekiranya apa yang posting itu memang benar dan memang sahih umno pelakunya..maka ia dibolehkan dan tidak salah.
Kerana dalam umno...ada berdosa besar jika mempertikai apa yang dilakukan oleh pemimipin, satu saja yang rakyat kena sebut"YES SIR...."

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:51 AM  

Rafizi tuntut Parlimen ambil tindakan pada Nazri 3:50PM Nov 21 2012 Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli berkata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mungkin memberi makluman salah kepada Dewan Rakyat berhubung "sumbangan politik" berjumlah RM40 juta kepada Umno Sabah.

Pemimpin NGO Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat (NOW) itu menuntut Parlimen mempertimbangkan untuk mengambil tindakan ke atas Nazri.

"...(Tindakan) Nazri boleh dikira cuba menyalahmaklumkan Parlimen dengan kenyataannya bahawa (yang) seolah-olah kesimpulan bahawa wang RM40 juta itu adalah sumbangan politik kepada Umno dibuat oleh ICAC (Suruhanjaya Bebas Menentang Rasuah Hong Kong), sedangkan ia dimaklumkan oleh pihak berkuasa Malaysia kepada ICAC.

"Ketua Pesuruhjaya SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia), Datuk Seri Abu Kassim Mohamaed perlu berterus terang segera kepada Parlimen dan rakyat mengenai status sebenar siasatan SPRM terhadap tuduhan rasuah RM40 juta," katanya lagi. Dalam kenyataan itu, beliau turut meminta Abu Kassim menjelaskan sama ada SPRM bertanggungjawab memaklumkan bahawa wang berkenaan merupakan sumbangan politik kepada ICAC - sehingga menyebabkan ICAC menghentikan siasatan

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:53 AM  

Kong: Kontraktor AES sedia kenderaan untuk JPJ Ahmad Fadli KC | 5:35PM Nov 21 2012 Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha hari ini menjelaskan bahawa kontraktor Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) ditetapkan untuk menyediakan kenderaan penguatkuasaan untuk Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Dalam satu ucapannya di Dewan Rakyat hari ini, beliau bagaimanapun tidak menjelaskan sama ada kakitangan kontraktor tersebut dibenarkan untuk mengguna kenderaan tersebut. "Di bawah perjanjian syarikat penyedia perkhidmatan perlu sedia kenderaan (tetapi) penguatkuasaan bukan dibuat syarikat, penguatkuasaan masih dibuat JPJ.

"Oleh kerana itu kita tak boleh kata 'Oh! itu kereta itu taruh nama syarikat dan jalankan penguatkuasaan', bukan begitu.

"Penguatkuasaan bukan dijalankan mereka tetapi dijalankan JPJ sahaja yang berkuasa menyemak semua imej.

"Lepas kita puas hati dengan imej-imej itu baru pegawai JPJ sahaja yang boleh memuktamadkan saman," katanya.

Beliau mengulas isu yang dibangkitkan Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) yang mendakwa kontraktor AES menggunakan kereta berlogo JPJ sewaktu memasang kamera itu di pelbagai lokasi.

Mahfuz semalam mendakwa dua kenderaan – satu didaftarkan atas nama Ates Sdn Bhd dan satu lagi atas nama Preferred Synergy Sdn Bhd – menggunakan warna dan logo JPJ.

Beliau turut menggesa polis menyiasat perkara itu mengikut Seksyen 170 dan Seksyen 171 Kanun Keseksaan, iaitu menyamar sebagai penjawat awam dan memakai pakaian atau membawa tanda yang digunakan oleh penjawat awam dengan niat untuk menipu.

Beliau membuat laporan polis atas dakwaan itu semalam.

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:58 AM  

Oleh kerana anda beriktiqad bahawa umno saja yang layak memerintah malaysia, maka wajib atas anda mempertahankan umno.
Wajib disini bukanlah kalau ditinggal berdosa...

.........................................................................................................


Tuduhan tuan itu berat. Sy tidak pernah beriktikad UMNO shj yg layak memerintah Malaysia. Jika ada parti lain yg lebih baik dr UMNO dr segi pengurusannya, pentadbirannya, rancangan pembangunannya, keadilannya dan yg terpenting dr segi akhlak pemimpin-pemimpinnya, sy tidak akan teragak-agak utk menyokong dan mempertahankannya.

Dan sekali lagi sy mohon soal hukum jgn dibicarakan sewenang-wenangnya, kelak akan mengelirukan diri dan org lain. Tidak ada suatu perkarapun yg wajib yg jika ditinggalkan tidak berdosa. Bila diwajibkan kita dtg mesyuarat maka berdosa kita jika tidak dtg tanpa alasan yg munasabah. Sy tidak suka berbicara soal hukum disini krn kita sama-sama tidak tahu batasan ilmunya, kelak kita rosak dan akan merosakkan.

Anonymous,  November 22, 2012 at 10:21 AM  

Yg VolVo tu aku pernah tengok dia naik...masa tu dia dtg ke taman ahmad razali ampang masa raya korban...masa tu azmin ali pun ada..aku lbh tgk azmin ali sbb aku nk bandingkan sama tak dgn dlm gmbr ais krim tu..bg aku 100% betul..sebijik...sah2 azmin

Anonymous,  November 22, 2012 at 10:25 AM  

tu la........ sokong la PKR lagi......... sekarang baru sedar sapa yang jd YB korang semua.. bibik indon rupa-rupanya...kuikuikui...

Ahmad Z,  November 22, 2012 at 11:10 AM  

Cow tanya apa hukum mendoakan menjahanamkan sesama muslim. Apa kata cow mulim di malaysia bebas menukar agama. Cow jangan jadi manusia 2 alam la,@pun cow ni memang manusia hipokrit sehingga sanggup berimankan seorang yg tak bermoral kerana terlalu anti dgn UMNO. Satu je aku nasihat cow, perbanyakan solat du'ho & hajat, mintak petunjuk dengan ALLAH. cow jgn ingat cow pergi dgr ceramah pas, pankah pas, cow boleh masuk syurg.

Anonymous,  November 22, 2012 at 11:37 AM  

9:58am
Saya yakin anda seorang yang bijak.
Gunakan lah kebijakan anda itu dengan adil.
Dari apa yg anda posting kan begitulah saya menilai diri anda.
Kenapa nak berdalih lagi, bukan kah umno yg anda sokong sekarang ini di pihak benar, atau anda masih meragui kebenaran umno?Mana prinsip anda?

Anonymous,  November 22, 2012 at 11:39 AM  

harga kamera aes rm17 ribu jadi rm100++ ribu. itulah umno celaka


http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/11/kamera-had-laju-polis-kata-rm17k-sebuah.html#more

Anonymous,  November 22, 2012 at 11:49 AM  

"Penemuan terbaru oleh saintis barat tlh menemukan satu kaum di bumi berkulit sawo matang yg hanya mempunyai 'sebelah mata' dan separuh shj otak yg berfungsi... kaum@puak@CAI ini mempunyai perangai pelik jenis ' bodoh x boleh diajar, cerdik x boleh diikut' kerana mrk sendiri x tau yg mereka tu bodoh(spt mana yg digambarkan oleh imam Ghazali)...bagaimana pun para saintis amat kecewa dgn penemuan mereka itu kerana Al- Quran telah dulu menceritakan jenis kaum@puak@ cai yg spt ini!

Anonymous,  November 22, 2012 at 1:34 PM  

Gomo mu dok dengki ngan mak lampir apahal? Keluar la deposit lawan dia kalu berani. Ada telur ka?

Anonymous,  November 22, 2012 at 1:43 PM  

umno jadi murtad pasai syarat isle pas(puak khawarij) kena jadi ahli pas

Anonymous,  November 22, 2012 at 1:46 PM  

Terbukti dari dulu, kini dan selamanya, Ahli-ahli parlimen BN terutamanya UMNO memang tak boleh diharap untuk nak membela atau menyelamat rakyat.. Sia-sialah pengundi-pengundi yang mengundi mereka memberi kemenangan pada PRU12 2008 yang lalu...

Sebelum ini kita semua tahu, ramai ahli Parlimen terutamanya UMNO meminta kabinet mengkaji semula perjalanan sistem kamera AES, ini termasuk Ketua Pemuda UMNO yang juga AP Rembau pun senada tak bersetuju...


Tetapi hari ini lain cerita, AP BN terutama UMNO hanya sekadar bercakap di kedai kopi sahaja,, dalam parlimen di depan menteri semua dah kena kapit teluq....

Buat rakyat terima sahajalah atas apa yang berlaku,,, tahniah buat orang-orang UMNO kerana kamu meredhai kezaliman berlaku ke atas rakyat...


Anonymous,  November 22, 2012 at 2:18 PM  

Kalau nak diiktraf pandai, sokong lah umno.
Kalau nak dikatakan bodoh sanggah lah umno.

Begitulah umno meng'GULA-GULA'kan rakyat malaysia.
Bodoh itu sesuatu yang biasa, tapi kalau selalu diperbodohkan, ini sangat luar biasa.

kotasinga,  November 22, 2012 at 2:39 PM  

orang yang cakap di atas sememang nya bodoh sentiasa sampai anak cucu

Anonymous,  November 22, 2012 at 2:44 PM  

Kiranya Diwajibkan Isytihar Harta, UMNO Akan Kalah Sebelum Bertanding

Sebagai langkah untuk menunjuk sikap amanah, jujur dan ikhlas dalam perjuangan, PAS telah mengambil langkah proaktif dengan meminta semua calonnya mengisytiharkan harta dalam pilihanraya akan datang ini.

Semua pimpinan Pas menyambut baik dan bersetuju dengan langkah itu. Haji Hadi dalam ucapan penggulungan di Muktamar Agung Pas, baru-baru ini menyatakan bahawa beliau orang pertama bersetuju dengan langkah pengisytiharan harta itu.

Ketua Pemuda Pas, Nasharudin Tantawi malahan secara terbuka telah mengisytiharkan harta dan jumlah pendapatannya di Muktamar Pemuda. Tanpa rasa rendah diri, beliau juga mengumumkan jumlah simpanannya di bank hanya berjumlah RM9,000,00 sahaja.

Adalah dipercayai semua calon Pas akan diminta mengisytiharkan harta masing-masing sebaik saja nama mereka diumumkan nanti. Ia bagi memperlihatkan sikap telus dan terbuka terhadap rakyat tentang apa yang mereka miliki dan dengan itu rakyat boleh menilai sama ada harta pemimpin akan bertambah atau sebaliknya selepas bergelar YB dan memegang jawatan dalam kerajaan.

Di Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah pun membuat pendekatan agar semua Exco diwajibkan mengisytiharkan harta kepada umum. Langkah tersebut bukan saja membuktikan sikap telus sebagai pemimpin tetapi juga menunjukkan keseriusan untuk berjuang membela nasib rakyat.

Sementara itu bagi UMNO dan kerajaan BN pula, amalan yang digunakan hanyalah menghendaki pemimpinnya mengistiharkan harta kepada Perdana Menteri sahaja, bukannya kepada umum atau rakyat. Ini bermakna hanya PM yang tahu berapa jumlah harta pemimpin dibawahnya.

Anonymous,  November 22, 2012 at 2:45 PM  

2:39pm
Saya yakin tentu anda seorang yg bijak.
Maka gunakan lah kebijaksanaan itu dengan adil.

Anonymous,  November 22, 2012 at 3:06 PM  

mak lampir??? hehehehe....

Anonymous,  November 22, 2012 at 5:47 PM  

Hajah Zuraida dilahirkan pada 14 Mac 1958 di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Beliau merupakan anak bongsu daripada empat beradik. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia[perlu rujukan], keluarganya telah berhijrah ke Singapura yang ketika itu masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu.

Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia, keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin. Selepas itu mereka telah diberi kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.[perlu rujukan] Kini beliau menetap di Ampang bersama-sama suami dan tiga orang anak.

Beliau memulakan persekolahan rendah di Jalan Eunos Primary School dan seterusnya ke peringkat menengah di Tanjung Katong Girls School, Singapura. Keputusan cemerlang G.C.E ‘O’ Levels dan rekod kecemerlangan aktiviti luar darjah melayakkan beliau melanjutkan pelajaran di Raffles Institution.

Beliau menyambung pengajiannya dengan mendapat Ijazah Sains Sosial dari Universiti Singapura dan Ijazah Sarjana Muda dalam Sales and Marketing (UK MITD). Beliau juga telah menyelesaikan pengajian dalam Management Excellence Program (AIM Filipina) dan Marketing Research Advance Program (Taiwan).

[sunting] Kerjaya

Beliau mula berkhidmat dalam sektor swasta pada 1980 di Frank Small & Associates, Australia. Beliau menjawat jawatan Pengurus Kajian Kualitatif sebelum ke Chuo Senko Advertising( Japan) sebagai Pengurus Penyelidikan Pemasaran dan Perancangan Akaun. Selain itu, beliau pernah bekerja di American International Assurance (AIA), Saatchi & Saatchi Advertising, AVON (M) Berhad dan Flaireborne (M) Sdn Bhd.

Pada 1998, beliau menjadi perunding latihan dan motivasi memberi khidmat nasihat kapada organisasi seperti Petronas, Majlis Majlis Perbandaran, Oriflame, Nutrimetics, Shinetsu, Texas dan juga syarikat syarikat penyelidikan pemasaran, pengiklanan dan barangan.

Jawatan lain termasuk menjadi ahli Lembaga Pengarah Maahad Tahfiz Az-Zahra, Penasihat ALQAS Education & Charity Home, Penasihat GEMMA Humanitarian Relief dan Persatuan Pelajar Malaysia di Yaman. Beliau juga adalah pengasas dan pengerusi WIRDA yang mempunyai anggota di dalam dan luar negara. WIRDA menjadi Pusat Khidmat Masyarakat yang mengendalikan kaunseling dan perlindungan kepada golongan yang memerlukan termasuk ibu tunggal, musafir, mualaf dan remaja.

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:37 PM  

wei bdk hitam..suka2 panggil org mak lampir..deyy macha gomo sedar lah kau tu bkulit hitam..paras rupa memang stok jd kelendan lori simen..mulut kau busuk bau parit pasar dkt tmpt bahagian potong daging..hati kau hitam busuk getah scrap..yg sokong kau pun sama lah mcm kau..ppuiihh!!

Anonymous,  November 22, 2012 at 6:58 PM  

Kenapa nak berdalih lagi, bukan kah umno yg anda sokong sekarang ini di pihak benar, atau anda masih meragui kebenaran umno?Mana prinsip anda?


..........................................................................

Sy tidak pernah meletakkan mana-mana kumpulan yg dianggotai manusia biasa sbg kumpulan yg benar. Krn selagi ia adalah manusia selagi itulah ia tidak lepas dr salah dan silap. Benar sy menyokong UMNO tetapi sy sama sekali tidak akan membenarkan apa yg salah didalam UMNO. Sy tidak menyokong pakatan, tetapi sy juga tidak akan menidakkan yg benar dlm pakatan. Sokongan sy pd UMNO krn pd pandangan sy mereka membuktikan yg mereka lebih baik dr pakatan. Jika tuan menyokong pakatan dan tuan merasakan pakatan itu lebih baik dr UMNO maka sy akan berlapang dada.

Anonymous,  November 22, 2012 at 9:12 PM  

standard la pencacai PR ni... komunis, kaki jubo dan skang ni mana punya indon pulak di sanjungnya... patut le otak beku....

exPAShit

pssst... kalau dah bos main bontot anak buah lagi la... lobang idung lobang telinga pun jadi di tenyehnya...

Anonymous,  November 22, 2012 at 10:22 PM  

hahahaha..cai-cai lembu PR kelupoq buih dah hahaha... wei cai2 PR lu worang kalu bongok bek diam je la, lglu worang bnyk merepek lg bnyak la org len lu worang pnya sawan kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah..rest sat..kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah......

Anonymous,  November 22, 2012 at 11:06 PM  

Anon 5.47 tu ambik dari wikipedia. Wikipedia adalah:

Wikipedia merupakan ensiklopedia bebas dan terbuka dan merupakan hasil usaha gabungan penglibatan individu dan kumpulan sukarelawan yang berusaha untuk membangunkan sumber pengetahuan rujukan orang ramai. Struktur projek ini membolehkan seseiapa sahaja yang mempunyai sambungan Internet untuk mengubah kandungannya. Dengan ini, dimaklumkan bahawa sebarang maklumat dipaparkan dalam Wikipedia tidak semestinya telah dinilaikan kesahihannya oleh golongan profesional dalam sebarang bidang yang berkaitan untuk ketepatan dan kesahan maklumat.

Wikipedia tidak dapat menjamin sebarang kesahihan maklumat di sini.

PERHATIAN ARTIKEL WIKI TERSEBUT - Laman ini diubah buat kali terakhir pada 14:53, 21 November 2012.

YAKNI LEPAS SAJA HOUSE OF PARPUKARI (20/11/2012) DAN BEBERAPA BLOG LAIN MENYATAKAN MAK LAMPIR DULU ADALAH PENJUAL BUAH

racer x,  November 22, 2012 at 11:12 PM  

Woit jangan main Mak Lampir pernah jadi Penasihat Petronas ok bukan penjual buah-buahan wakakakakakakaka!!!!

Anonymous,  November 24, 2012 at 1:29 PM  

kak bedoh oiii..
muka kok bedoh cam bapok blkg mati
mulot pon cam bapok

Anonymous,  November 24, 2012 at 1:32 PM  

HANG PA SEMUA LER BODOH
HANG KUTUK MAK LAMPIR TP MAK LAMPIR DAH KAYA RAYA
HANG PA ADA PER BERKOKOK JER
....PUIIIII

Anonymous,  November 24, 2012 at 11:52 PM  

ha tu dia...padan muka hangpa dok kata sangat dekat zuraidah. kata yang bukan2 dekat dia. yang nfc tu telan beratus juta hangpa tak loghat sangat.

Anonymous,  November 25, 2012 at 12:01 AM  

kak bedoh oooii...yang mulut besaq dan celupa tu hangla. dari gambaq tu pun menunjuk kau tu awww. chow kit road mai ke..hang ni peminat setia papa gomo ye?

Anonymous,  November 25, 2012 at 11:32 PM  

Itulah standard fukiar. Kuasa belum penuh lagi dah berburit2 kumpul kemewahan. Kita nanti tunggu sempadan atau mana2 check poit pastikan pendatang haram dan penyeludup tak terlepas begitu sahaja. Rampas kad pengenalan bernombor 71 tuh. Senawat atau rotan sahaja dengan totey pak seihkulop biar sampai berayaq…

Anonymous,  November 26, 2012 at 1:25 PM  

apa nak jadik la korang semua.... insaf la wahai ummah...tak baek la hina2 ummah sesama kita ni.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP