Sultan Muhammad V Wajar Teruskan Siasatan Perompak Wang Balak Rakyat Kelantan

Saturday, November 17, 2012



Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, menegur pengurusan air oleh kerajaan negeri dan diperintah segera menyelesaikannya bagi memastikan rakyat menikmati sumber air bersih serta terjamin. Read More....

Syabas diucapkan buat Sultan Muhammad V atas sikap dna keterbukaan baginda yang nampaknya semakin matang dalam menilai setiap inci ruang yang ada didalam negeri Kelantan dan Jajahannya. Syukur juga Gomo ke hadrat Ilahi kerana kenyataan Baginda Sultan bukan sahaja melalui teguran kepada kerajaan PAS negeri Kelantan tetapi kerana sifat tanggungjawap beliau sebagai anak YM Tuanku Sultan Ismail Petra dan Permaisuri Tengku Anis.

Sudah berbulan bulan Gomo tidak mencampuri urusan Istana Kelantan setelah jembalang yang selama ini mengucar kacirkan Istana Kelantan telah tersembam ke tanah. Ada orang kata penangan Blog Papa Gomo berjaya membuka mata pihak Istana sehinggakan jembalang tersebut rebah dengan begitu hina dan jijik sama sekali.

Gomo bukan  nak mendabik dada tetapi tanggungjawap sebagai anak Kelantan yang lahir di Kelantan membara dalam jiwa ini untuk melihat negeri Kelantan terutamanya Istana Kelantan aman dan makmur tampa perbalahan tikam menikam dek kerana percaturan jembalang yang mempunyai kepentingan dan agenda tersendiri.

Umum mengetahui bekas penasihat Sultan Muhammad V sebelum ini Datuk Shukri Mohamed ataupun lebih dikenali dnegan panggilan TENGKU SHUKRI telah pun disingkirkan dari Istana Kelantan. Tuanku Sultan Muhammad V telah sedar dengan kecurangan penasihat baginda itu apabila tomahan yang dilemparkan melalui blog Papa Gomo ini serta beberapa individu yang tampil memberikan bukti bahawa sememangnya terdapat kegiatan pecah amanah berlaku sewaktu Shukri menjadi penasihat Tuanku Sultan.



Artikel berkaitan yang telah menyingkirkan Shukri dengan begitu Hina :

Tuanku Sultan Kelantan Sembunyikan RAHSIA Besar Penyelewengan Penasihatnya?

Kerakusan Penasihat Sultan Kelantan Akhirnya Sampai Ke Pengetahuan Tuanku Sultan Muhammad Ke V

Sejak Shukri ini disingkirkan pihak Istana Kelantan suasana semakin aman dan tenang didalam Istana Kelantan. Ini dapat digambarkan apabila beberapa bulan yang lepas Sultan Muhammad V telah membawa Bapanya yang juga YM Tuanku Sultan Ismail Petra mendapatkan rawatan. Malah Ibu Sultan Muhammad V juga diberi penghormatan dengan diberikan polis pengiring apabila ibunya iaitu Tengku Anis hendak keluar menjalankan urusan seharian.

Ini semua berlaku setelah Shukri disingkirkan dan inilah juga satu bukti jelas bahawa serangan blog Papa Gomo sebelum ini keatas Jambalang Dato Shukri adalah satu kebenaran yang tidak dapat dinafikan mana mana pihak sekalipun.

"Pitih Balok banyok Nikoh Artis le Wei"

Dengan keadaan Istana Kelantan yang kembali aman diharapkan agar Sultan Muhammad V dapat terus menjaga keutuhan kekeluargaan baginda tampa campurtangan pihak luar sepertimana yang Shukri lakukan sebelum ini. Seluruh rakyat Kelantan pastinya mengharapkan yang sama iaitu istana Kelantan terus dihormati dan disanjung tinggi bagi memberikan keyakinan buat rakyat akan sistem Beraja terutama di negeri Kelantan.

Namun demikian Gomo dengan ini juga meminta agar Sultan Muhammad V terus menjalankan siasatan keatas mana mana pegawai Istana, Kerajaan PAS Kelantan dalam isu penyelewengan wang Balak Kelantan yang mana Gomo difahamkan nilai pecah amanah tersebut dianggarkan mencecah Bilion ringgit sejak PAS mentadbir Kelantan.

Modus operandi yang sebelum ini dikesan terutama dilakukan oleh Shukri adlaah dengan memaklumkan kepada pihak Istana Kelantan bahawa terdapat satu lokasi yang dikatakan mempunyai bijih besi. Hasil dari laporan palsu tersebut kelulusan diberikan untuk menerokai kawasan tersebut yang mana balak balak dikawasan tersebut ditebang. Dan apabila habis balak balak ditebang kawasaan yang kononya dikatakan mempunyai Bijih Besi itu didapati tidak mempunyai apa apa hasil mineral apatahlagi Bijih Besi sepertimana yang dilaporkan oleh penasihat Sultan sebelum ini.


Hakikatnya BALAK lah yang menjadi keutamaan mereka kerana balak yang mereka inginkan dan bukannya Bijih besi mahupun apa apa mineral yang ada dikawasan tersebut. Modus operandi sebegini bukan sekali dua berlaku tapi ianya telah berulang ulang sehingga mengenyangkan pihak pihak yang terlibat termasuklah EXCO Kerajaan PAS negeri Kelantan terutamanya Yb Husang Musang yang difahamkan cukup rapat dengan Dato Shukri bekas penasihat Sultan Muhammad V.

Ini merupakan masaalah besar buat seluruh rakyat Kelantan kerana hasil balak yang sepatutnya sampai kepada rakyat tidak sampai sebaliknya hanya menkayakan keroni keroni dalam rompakan secara terang terangan itu melalui pintu Istana Kelantan.

Sultan Muhammad V perlu bertindak tegas dalam pekara ini demi memastikan rakyat Kelantan mendapat manfaat dari hasil bumi Kelantan secara rata tampa mengkayakan pihak pihak yang boleh Gomo anggap sebagai LINTAH DARAT.


Semoga Istana Kelantan terus aman dan damai tampa sebarang kemelut yang berlaku dan Gomo juga mengharapkan agar pihak pihak yang bertugas di Istana Kelantan usah menjadi si BANGSAT speertimana yang dilakukan Shukri sebelum ini.

Gomo masih berpegang kepada YM Tuanku Sultan Ismail Petra sehingga baginda Sultan menghembuskan nafasnya yang terakhir. Daulat Tuanku......


Psssttt.... Si Shukri tu waktu berkuasa arah rakyat Kelantan paggil dia Tengku Shukri...Gila Saiko menatang tu.

134 comments:

Anonymous,  November 17, 2012 at 11:09 AM  

TGNA bagi 25 jam sehari untuk SPRM buat siasatan salah laku pentadbiran Kerajaan Kelantan.... takkan habuk pun tak ada?.... makan gaji buta ka? Kena hantar Papa Zola buat siasatan ni... tak pun hantar je Probe.

Anonymous,  November 17, 2012 at 11:20 AM  

Nan tebaih semua balak kata ada bijih besi... habih la gondoi hutan Kelantan... padan la ayaq sungai kelantan jadi lagu tu... tak lama pi masuk pulak kawasan taman negara. Takpa binatang2 macam cipan, kera, gajah, musang dll buleh husam musang ambik bela kat banglo dia kata para sohabat..

Anonymous,  November 17, 2012 at 11:31 AM  

Kes camna boleh ke sprm campur?
Kerja bersih sungai Kelantan - 'sampah' akan di angkut. ("sampah" dalam sungai = pasir sungai)

Kerja 'mencuci hutan' untuk aktiviti lombong bijih timah = 'mencuci' bermaksud membuang sampah2 tu la = sampah dalam hutan = balak.

Ladang rakyat pun sama, buat surat nak buka ladang, ok-lulus. Cuci la hutan utk tanam kelapa sawit. "Cuci" tu lebih mendapat hasil dari tanam kelapa sawit. kalau seleweng anak benih kelapa sawit baru boleh panggil sprm.

Bijak tak pemimpin PAS?

Bijak3

Anonymous,  November 17, 2012 at 11:40 AM  

Anon 11:09 AM

Fuyo takutnyerrr Nik Ajis ngamok tu HAHAHA..! Dey Gomo lu jangan main2 sama dia, sekali dia hempuk kepala lu dengan tongkat mukjizat boleh ICU setahun wooo. HAHA eleh ni taktik basi saja je nak buat gempak nak cover Laporan Audit Negara la tue. Dey selesaikan dulu janji PIS pd rakyat Kelantan jangan hanya pandai cari jalan nak melepaskan diri saja.

Patut ke tidak tanah diambil tapi pampasan tak bayar walaupun perjanjian ambil alih menyatakan kerajaan negeri janji bayar hasil dari pemaju. Ini antara kisah kejam kerajaan Pakatan bukan saja di Kelantan tapi juga di Penang, Selangor, Kedah dan Perak. Sukati rampas hak milik melayu serahkan pada taukeh lepas tu gadai aset negeri pulak juga pada taukeh.

Anonymous,  November 17, 2012 at 3:28 PM  

Kalau salah segera tahgkap Dan siasat....take kira sapa2 Samada pembangkang atau kerajaan( Yang ni kalau boleh Bio je....)

Anonymous,  November 17, 2012 at 4:27 PM  

4 bulan jer lagi sebelum umno mampos. buat le keja ko gomo demi duit. wakakaka padan muka ko

Anonymous,  November 17, 2012 at 6:04 PM  

Giler!!! G Umrah Pun Gune Duit Rakyat KELATAN!!

Anonymous,  November 17, 2012 at 6:34 PM  

org umno yg selalu minta perlindungan dari syaitan kena rejam pun,syaitan datang menghasud utk buat kejahatan,tapi ada mursyid yg nak berkawan pula dgn syaitan.

wasim46 November 17, 2012 at 7:51 PM  

Kalu pkr pegang malaysia agaknya sultan boleh main politik lagi ko gamoknye?tak perlu tunjuk zuhud kalu negara hancur nanti sembahyang pun kena halang..

wasim46 November 17, 2012 at 7:58 PM  

Kecerdikan bererti kita punya maruah tak blh kita diperbodohkan lagi lagi oleh org bangsat habis tanah air digadai seolahnya baka kita ni terlampau la bodohnya kononya atas dasar ugama ujung ujungnya tokong siam lebih tinggi dr masjid tak nampak lagi ko?

Anonymous,  November 17, 2012 at 7:59 PM  

Menybok aja engko Papgomo, berapa banyak harta negeri Sarawak Pak Tiab dan keluarganya punggah - minyak, balak, gas,tanah - sedikit pun engko tak berani cakap.
Baru semalam engko membodek Big Mama, ari ne sultan Kelantan pulak ....apa punya wartawan engko ne? reporter kasim baba

Anonymous,  November 17, 2012 at 8:29 PM  

Buktikan non 7.59. Sekurang-kurangnya papagomo berani menurunkan nama-nama individu terbabit. Kau eja nama pun salah pasal takut kena cekup buat finah.

Anonymous,  November 17, 2012 at 8:59 PM  

pemuka2 n penganut pas kata akidah perkara kecil n x penting,pru 13 n menjatuhkan umno bn lebih penting...apa macam kalu pemuka2 atau penganut pas yg ada 1 juta lebih meletak akidahnya x penting mati dulu sebelum pru 13

Anonymous,  November 17, 2012 at 9:09 PM  

Teringin nak tgk pr uruskan kewangan negara ni spt yg telah dibuktikan, ayuh kita ubah skrg demi kesejahteraan rakyat..jgn tunggu lg...

Anonymous,  November 17, 2012 at 9:12 PM  

Kami x kata begitu, hanya pandangan anda..jom ubah..

Anonymous,  November 17, 2012 at 9:22 PM  

akidah x penting bohhh,perkara kecil ja...kesian aji adi,n.ajis kena zalim 50 tahun lebih

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO November 17, 2012 at 9:28 PM  



Muhyiddin Pemimpin LEMBU tua nyanyuk nak MAMPUS!!!.... Puteri UMNO Kump ANJING menyalak Gila Babi....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... Tua2 NYANYUK nak mampus!!!

Lihat Bukti Transformasi Pemuda UMNO otak lembu telah berjaya!!!

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous,  November 17, 2012 at 9:31 PM  

cerdik sampai jadi barua dap

Anonymous,  November 17, 2012 at 9:34 PM  

akidah x penting perkara kecil itu org pandai???

Anonymous,  November 17, 2012 at 10:06 PM  

Itu hanya pandangan anda, jom bersama kami benteras penyelewengan dan salah guna kuasa..hentikan perkauman..

Anonymous,  November 17, 2012 at 11:24 PM  

Papa Zola siasat

v
v
v
Bersama JOZAN >> KLIK SINII

Anonymous,  November 17, 2012 at 11:58 PM  

Penyelewangan dan salah guna kuasa yang nampak nyata pada PKR parti keluarga 69.

Anonymous,  November 18, 2012 at 12:07 AM  

Barang diingat Al Juburi masa dalam kerajaan dia salah guna kuasa sampai kena masuk penjara. Kalau dia ada rezeki jadi PM lepas PRU13 dia lebih lagi akan salah guna kuasa sebab mabuk kuasa.

Mimie November 18, 2012 at 12:46 AM  
This comment has been removed by the author.
Mimie November 18, 2012 at 12:47 AM  

Salam,

Bpa kali mau cakap daaa....proofread blk artikel sebelum post. Cuba kira bpa byk typo & T.A.N.P.A bkn T.A.M.P.A

HUH!

Anonymous,  November 18, 2012 at 1:28 AM  

Kalau bukan bodo, bukan la UMNO namanya....

wasim46 November 18, 2012 at 1:41 AM  

Umno bodo tapi dapat kekalkan kuasa selama 50+ tahun melayu merasa pas berkuasa 20 tahun abis tanah,balak dan ugama digadai yg ada utk rakyat tokong berdiri..

Anonymous,  November 18, 2012 at 7:26 AM  

apa hukum mendoakan kehancuran org islam yg berbeza parti ja.akidah perkara x penting,,,yg penting jatuhkan kerajaan yg di pimpin oleh org melayu n berugama islam bohhh

Anonymous,  November 18, 2012 at 7:26 AM  

Kena terima kenyataan tuan, hati x boleh menipu..

Anonymous,  November 18, 2012 at 7:31 AM  

Kita kena yakin pr akan lebih baik spt yg telah dibuktikan..buka hati kita utk buat perubahan..

Anonymous,  November 18, 2012 at 7:34 AM  

Kita cuma nak naikkan orang melayu yg beriman..jom tekad berubah..kita x akan rugi

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:14 AM  

akidah x penting perkara kecil(pemuka pas kata)pemuka pkr kata bole pilih ugama sendiri,bole kawan dgn syaitan n.ajis kata,mcm tu beriman ke bohhh,rugi dunia n akhirat bohh...non 7.34am n penganut pas pi beli n baca kitab aktiqad ahlus sunnah waljamaah karangan kh sirajuddin abbas pustaka aman press...perbetul diri sendiri n nilai aktiqad pemuka2 pas,pkr n umno

zam November 18, 2012 at 8:17 AM  

Bijak2 heee..... tu guna lebai atas kepala nnt org kampung percaya

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:34 AM  

Selagi beruk PAS yang bernama Syukri Abdul pegang SPRM selagi tu la rekod PAS clean & clear. Bersih memanjang walaupun jelas ada taik.

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:36 AM  

"Murtad adalah perkara kecil" kata ulama PAS.

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:41 AM  

Itu hanya pandangan anda, jom bersama kami benteras penyelewengan dan salah guna kuasa..hentikan perkauman.

..........................................................................

Perkauman apa tuan? Tuan selidiklah sejarah. Hanya Raja-Raja Melayu shj yg sgt bertoleransi hingga sanggup memberikan kewarganegaraan kpd bangsa lain. Sbg balasan, bangsa lain perlu sedar bhw keistimewaan org melayu sbg bangsa berdaulat di Tanah Melayu jgn dipersoal.

Bila skrg semakin ramai org bukan melayu malah yg melayu juga mula mencabar hak keistimewaan ini, menghina kedaulatan Raja-Raja Melayu, menghina agama rasmi persekutuan, kami org melayu yg hanya berpegang kpd perjanjian lama, kenapa dituduh sbg perkauman?

sorang lagi atas pagar,  November 18, 2012 at 8:46 AM  

Wa sebagai warganegara yang tidak pernah miss mengundi dalam PRU senang saja. Kalau pembangkang bukan diterajui oleh mereka-mereka yg ada sekarang wa akan bagi pertimbangan untuk kasi undi lagi. Zaman wa undi pada pembangkang sudah tamat bila wa lihat bukti bahawa Anwar Ibrahim sebenarnya adalah pembohong besar, pengalah dan tidak bermoral dan pembangkang tidak tau buat kerja utk majukan negara jadi lebih baik dari dulu-dulu. Macam mana nak bagi peluang kpd pembangkang ganti BN kalau undi pembangkang tidak dapat tidak Anwar Ibrahim akan jadi PM? Anwar adalah liabiliti pada barisan pembangkang. Wa rasa mungkin lebih setengah drp rakyat atas pagar macam wa yang undi pembangkang PRU 12 dulu sependapat macam wa.

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:55 AM  

Silap tu, 20 tahun agama dimartabatkan..kena terima hakikat saudara

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:59 AM  

Jgn bergaduh..mari umat islam lakukan perubahan kepada yg lebih baik

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:02 AM  

salah tu, mgkin anda salah menafsir..mari berubah kpd islam

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:05 AM  

Pr telah tunjuk kepimpinan yg baik di dlm 4 negerri, x perlu ragu lg..yakinlah

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:08 AM  

Kalau begitu, kembalilah kpd ajaran islam..sy yakin org melayu akan dihormati..

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:08 AM  

Islam bawah UMNO lebih baik daripada PAS apa tah lagi PR.Jangan terpengaruh dengan jarum halus agenda kristian, yahudi dan anti islam yang nak hancurkan kekuatan islam dan runtuhkan satu persatu negara islam macam di negara-negara arab.

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:20 AM  

Jngan bercakap macam masa sebelum 1969 dan era melayu baru di zaman bapak-bapak kita bila orang melayu dipandang macam paria dinegara tanah tumpah darah mereka sendiri dan jangan sesekali bagi peluang untuk orang melayu kempali seperti ayam yg mati kebuluran di kepuk dan itik yg mati kehausan di air.

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:25 AM  

Untuk kembali kpd ajaran islam perlukan dakwah dan saling mengingatkan. Kita tidak perlu tunggu kuasa politik ditangan kita utk kembali kpd ajaran islam.

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:31 AM  

Pendirian Obama yang mengutuk Hamas dan pegangan Anwar Ibrahim bahawa beliau mempertahankan keselamatan Israel adalah sama seperti sokongan kpd Israel yang terus-terusan menghancurkan bumi Palestin dan serangan besar-besaran Israel keatas Hamas kini.

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:48 AM  

Siapa memertabatkan islam ia lebih baik..nilailah dgn jujur

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:50 AM  

Yakinnya anon 7:31am kat penjubo tu.jubo ko da kena toron skali ke?

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:52 AM  

Kepala hotak ko

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:54 AM  

Bagus la camtu, kuasa yg ada skrg gunakanlah sebaik mgkin utk dakwah dan mertabatkan agama..

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:56 AM  

Sabar tuan, benda yg baik kita terima

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:59 AM  

Bersama kita doa keselamatan rakyat palestin setiap lepas solat..itu lebih utama..

Anonymous,  November 18, 2012 at 10:48 AM  

Tp pr bergerak atas pertubuhan HARAM. Dah lebih 5 tahun tapi masih tak berdaftar. Belum pape dah tak hormat Rukun Negara yang ke tiga. Memang ada benda baik yang pr buat tapi benda yang tak baik juga wajib diambil kira. Kalau yang tak baik lebih banyak dari baik. Kita kasi tukar je.

Anonymous,  November 18, 2012 at 10:55 AM  

Jom UBAH!! UBAH Kelantan, UBAH Kedah, UBAH Pulau Pinang, UBAH Selangor dan UBAH Sarawak!!

Anonymous,  November 18, 2012 at 11:20 AM  

saya lebih percaya pemimpin ulama dan beriman menguruskan harta negara dapd puak2 umno yg sudah terbukti penyamun & perompak yg sgt rakus.

Prince of Noob November 18, 2012 at 12:04 PM  

tengok gambar keluarga sultan kelantan masa dia kecik nampak sangat bahagia, baik je semua adik beradiknya, tak sangka bila dah besar ada kemelut adik beradik. takpe, doakan yang terbaik utk mereka

Anonymous,  November 18, 2012 at 12:06 PM  

Kalau x silap pendaftaran pr tak dibenarkan,betul ke? rugi juga ya yg dah baik nak ditukar semula..tak pa masing2 ada pandangan..buat pilihan dgn bijak.

Anonymous,  November 18, 2012 at 12:11 PM  

Yakin dgn kepimpinan mereka je..bukan sbb kena toron atau apa2..

nizbzam November 18, 2012 at 12:35 PM  

tinggalkan wayang agama peminpin politik pas,taat pada pemerintah islam yg sah...(ahlulsunnah).

Anonymous,  November 18, 2012 at 12:36 PM  

Macam ni lah. Kita minta SPRM buat siasatan. Kalau betul, ambil tindakan. Kalau betul, kita-kita yang selama ini mati-mati percaya Pas tak serupa dengan Umno, kena lah bertafakur sejenak di atas sejadah .. Siapa yang boleh kita percaya ?

Bagi aku, kalau Umno rasuah dan seleweng, aku masih boleh terima lagi, maklum lah puak pemimpin Umno tu puak berfahaman sekular dan jahil agama. Tapi kalau yang rasuah tu pemimpin Pas, minta maaf aku tak boleh terima sama sekali, dan aku seru kita-kita yang duk bercadang nak undi Pas pada PRU 13 ni, " tolong kaji balik nawaitu kita tu ", kerana pemimpin Pas adalah pejuang islam yang tak buta hukum Allah.

Kata Tokguru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi, " tak apa Karpal Singh nak tolak Hudud sebab dia orang kafir yang tak faham apa satu berkenaan Hudud, tapi kalau Najib tolak hudud, itu sudah kes berat kerana Najib tu orang islam ".

Umno rasuah .. itu biasa la. Tapi kalau Pas rasuah .. itu kes yang maha berat.

Ahli Pas 1956.

Anonymous,  November 18, 2012 at 1:07 PM  

Rasuah bukan biasa.disini lah masalahnya jika anda berkata boleh terima umno jika rasuah dan seleweng..lihatlah hasilnya skrg..

Anonymous,  November 18, 2012 at 1:13 PM  

Yang taat kpd perintahNya..

Anonymous,  November 18, 2012 at 1:19 PM  

pas berpegang ahli sunahwaljamaah ka? rasanya x,pasai mengkafirkan org islam yg x sama pendapat/parti adalah fahaman khawarij.

Anonymous,  November 18, 2012 at 1:47 PM  

rasulullah pernah kata berfahaman khawarij,akhidah mereka terkeluar spt keluar anak panah daripada busur panah n termasuk dlm 72 puak yg sesat

Anonymous,  November 18, 2012 at 4:10 PM  

Mari lah kita berdoa :

" Ya Allah. Kami mohon kepada mu. Jangan lah kau hancur kan Pas dan jangan lah kau hancur kan Umno. Sebaliknya kau satu kan lah hati2 mereka pemimpin kedua2 parti itu agar sama2 berjuang untuk menegakkan agama mu. Ya Allah. Kau tanam lah perasaan berkasih sayang sesama islam di antara pengikut Pas dengan pengikut Umno. Ya Allah sesungguhnya mereka pengikut Pas dan pengikut Umno adalah hamba mu yang taat kepada segala perintah mu "

" Ya Allah, jika pemimpin kedua2 parti Pas dan Umno itu telah tersesat daripada landasan mu, maka kau bawa lah mereka balik ke landasan yang kau redai. Ya Allah kau buka lah hati dan fikiran Tokguru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi Awang. Ya Allah kau buka lah hati dan fikiran Datok Seri Najib dan Tan Sri Muhyidin. Agar masuk ke dalam diri mereka itu perasaan berkasih sayang sesama islam dan sesama melayu. Ya Allah kau buangkan perasaan benci membenci dan berhasad engki dalam diri mereka berempat. Kau sucikan hati2 mereka dengan cahaya keimanan kepada mu dan kau nyahkan raja2 syaitan yang cuba menguasai mereka "

" Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim. Hamba dengan ikhlas dan suci hati mohon kau batalkan dan kau tolak lah doa mereka2 yang bersembahyang hajat di Kota Baru Kelantan kerana doa mereka itu tidak membawa kebaikan dan kebajikan kepada agama mu, kepada kami hamba2 mu dan kepada negara kami Malaysia ini. Mereka berdoa pada mu bukan kerana menyahut seruan keimanan tetapi mereka berdoa kerana mendengar bisikan syaitan yang tidak mahu umat islam bersatu hati mempertahankan agama mu "

" Akhir sekali Ya Allah, bantu lah kami agar bangsa kami ini terus memegang teraju pemerintahan di negara ini atas nawaitu kami untuk melihat Pas dan Umno sama2 menjaga kesucian agama mu "

Ameeennnn ....

Bila anda baca doa saya ini, bermakna anda sama2 turut berdoa dan menyimpan harapan seperti yang saya harapkan.

Ahli Pas 1956

Anonymous,  November 18, 2012 at 5:44 PM  

non 4.10pm kalau berpahaman wahabi,khawarij n syiah x akan bersatu dgn ahlisunah waljamaah...penganut pas terang2 berfahaman khawarij kerana pemuka2 n penganut pas kebanyaknya mengkafirkan org umno...nak bersatu pakat2 ambil ahli sunahwaljamaah baru boleh

Anonymous,  November 18, 2012 at 6:50 PM  

takda bukti langsung agama dimartabatkan dlm 20 tahun tu... tu hakikat

nizbzam November 18, 2012 at 7:30 PM  

ko thu ke dia tk taat??bukankah dia berkuasa atas redho allah..jawab jawab

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:14 PM  

UMNO = rasuah. PAS = Telus. Siapa yg mendoktrinkan ni? Seolah-olah semua ahli dan pemimpin UMNO itu rosak. Dan seolah-olah semua ahli dan pemimpin PR itu bersih. Dlm setandan takkan semuanya busuk atau semuanya sihat. Sy memilih UMNO krn keadaan negara kita skrg yg x perlu sy nyatakan. Sy juga ingin sekali memilih PAS dgn syarat PAS mampu membuktikan Kelantan sbg negeri contoh dr segi agama, akhlak, ekonomi dan sosial kpd negeri lain.

Anonymous,  November 18, 2012 at 8:59 PM  

n.ajis telah menyatakan dirinya berfikrah khawarij sebentar tadi...kita tengok sapa yg kena...cakapnya mmg terasok mcm syaitan yg bercakap

Anonymous,  November 18, 2012 at 9:21 PM  

pas telus ke 100%..mb kelantan bagi jawatan tertinggi bidang ekonomi kelantan kat anak menantu dia tu tak ke dinamakan kronisme..kronisme adalah salah satu cabang korupsi

Anonymous,  November 18, 2012 at 10:05 PM  

betul tu. 20 tahun guna agama utk politik adalah.. masjid stakat sebiji je 20 tahun perintah kelantan. hudud yg diwarwarkan cuma stakat perbincangan biasa je. draft cadangan pun tk pernah di kemukakan. yg selalu buat cuma sembahyang hajat supaya umat islam lain hancur itupun buat kat masjid dan stadium yg didirikan kerajaan pusat. tak paham dgn org2 buta mata dn hati ni.

wAk November 18, 2012 at 10:12 PM  

Wahai kaum!
Syukuri Tuhan kamu atas nikmat yang diberikan kepada kamu, dan jangan kamu kaitkan semua itu dengan orang lain.
Tidakkah kamu pernah mendengar apa kata Allah dalam firman Nya:
"dan tiada satu nikmat yang kamu terima melainkan datang nya dari Allah"
(an-nahl:53)
Cari orang yang miskin dan berikan mereka nikmat itu, dan berushalah jangan sampai engkau tertipu dengan helah orang munafiq yang menadah tangan sedang dia sebenarnya adalah pendusta, kerana dia buat-buat fakir pada hal dia kaya.
Dia cuba pura pura fakir dengan keadaan nya dan oakaian nya, tangisan nya dan penghinaan nya kerana hendak merampas hak fakir miskin.
Jika ada orang jenis ini datang menadah tangan nya kepada mu, cuba periksa dulu dan tanya hati mu baragkali dia bukan miskin tapi pura-pura miskin.
Rasakan apa yang dikatakan oleh lintasan hatimu, dan jangan peduli apa yang dikatakan orang ramai.
Orang mukmin boleh mengenalm manusia bila melihatnya, pada beberapa tanda, kerana hatinya sangat perasa, dia melihat dengan cahaya Allah yang telah dilengkapkan didalam hatinya.
Celaka engkau! Kenapa engkau terlalu malas, sebab itu lah tiada suatu pon ditangan mu.
Jiran tetangga mu, saudaramu, kaum kerabatmu, semua mereka telah keluar belayar mencari rezeki, ada yang berniaga, ada yang berladang, ada yang berkerja sehingga mereka memperolehi kelebihan dari limpahan Allah, ada yang beruntung satu darham menjadi sepuluh atau dua puluh.
Mereka kembali dengan membawa harta, sedang engkau terus duduk ditempat mu ini.
Apa yang ada ditangan mu sekarang, aka pupus akhirnya, dan bila engkau sudah tidak punya lagi, nanti engkau terpaksa menadah tangan pada orang lain.
Celaka engkau! Berusahalah pada jalan Allah, dan jangan sekali-kali engkau bertawakal saja atas takdirNya. Tidakkah engkau dengar apa kata Dia didalam firmanNya: "Dan mereka yang berjihad pada jalan Kami, akan Kami bukakan bagi mereka jalan-jalan Kami."
(al-ankabut:69)
Lancarkan segera usahamu, dan orang lain sudah mendahuluimu untuk menyempurnakan urusanmu. Semua perkara ditanganTuhan, awas jangan meminta sesuatu dari selain Dia. Dengarlah apa kata Dia didalam firman Nya : "Setiap sesuatu melainkan ada pada Kami khazanah nya, dan Kami tiada menurunkan kecuali sesuai dengan kadatnya yang tertentu."
(al-hijr:21)
Selepas membaca ayat ini, tidak ada bicara yang lain lagi.
Wahai orang yang mencari wang rainggit! Semua itu ada ditangan Tuhan, jangan sampai engkau memintanya dari manusia, dan jangan memakai lidah syirikmu untuk memperolehinya, atau engkau mengaitkan per mintaanmu dengan sebab-musababnya.
Ya Allah ya Tuhan pencipta semua manusia!
Wahai Penyebab dari segala sebab! Bersikan kami dari belenggu syirik yang mengait dengan mahlukMu dan sebab-musababnya.
Tuhan kami! Kurniakan kami kebaikan didunia dan kebaikan diakhirat, dan selamatkan kami dari siksa api neraka!

Anonymous,  November 18, 2012 at 11:33 PM  

Pas pejuanng islam..??
berlandaskan al quran dan sunnah..??

ularmak Pas cakap...

-murtad tak penting..
-melayu islam boleh pilih apa2 agama.. tak salah
-sokong seks songsang.. boleh
-semua agama sama.. tak salah
-akidah terpesong.. perkara kecik
-berkawan dgn syaitan.. boleh
-kafirkan/menolak perpaduan sesama islam dan doakan keburukan sesama islam tp sebaliknya mengagung2kan dan mempertahankan bangsa kafir...
-bersahabat dgn kafir yg terang2 menolak negara islam...
-mempertahankan/menyokong penghinaan bangsa kafir terhadp islam....
-menandatangani perjanjian buku jingga yg langsung tiada menyebut perlaksanaan negara islam dan hudud..
-pemimpin Pas HJ Hadi sendiri yg mengatakan negara islam tiada dalam al quran dan hudud tidak akan dilaksanakan

ini ke yg dikatakan Pas berjuang utk islam..?????
pejuangan Pas berlandaskan al quran dan sunnah...?????

agama islam, negara islam dan hudud hanya mainan utk berpolitik oleh Pas..
pejuang Pas hanya utk keduniaan melebihi akhirat... sebab tu ularmak Pas kata pejuangan utk ke puterajaya lebih penting dari segala2nya...

Pas menyebabkan agama islam semakin dihina..
Pas memutar belitkan agama/alquran demi politik..
Pas perosak islam...

pejuangan Pas semakin SONGSANG..

Anonymous,  November 19, 2012 at 2:21 AM  

setuju....

wAk November 19, 2012 at 6:43 AM  

Anon 11:33pm
Umno jika dilandasan yang benar,kenapa perlu nak kondem pas?
Laksanakan apa yang pas tak buat dan jangan buat apa yang pas dah buat...

Anonymous,  November 19, 2012 at 7:36 AM  

non 6.43am tunjuk bukti ada islam lagikah dlm pas dan tunjuk bukti tiada syaitan dlm pas.kesemua 72 fikrah yg tertolak dari islam ada dlm pas yg x selari dgn ahli suni.yg pas x buat lagi keluar dari fikrah yg 72 termasuk syiah,khawarij dll.

Anonymous,  November 19, 2012 at 9:18 AM  

PAS for all:-

for khawarij, syiah, athiest, komunis and LBGT

wasim46 November 19, 2012 at 10:49 AM  

Pada yg islam ucapan dan doa pada muktamar dah boleh menilai.semuga allah tunjukan kebenaran.

Anonymous,  November 19, 2012 at 10:55 AM  

Apa yg PAS buat? Ceramah agama? Pergilah ke masjid atau surau dan kita akan lihat bagaimana jawatankuasa melaksanakan kelas agama yg tersusun dan terancang drpd penceramah yg bertauliah. Pendidikan islam? Cuba lihat berapa byk sekolah agama dan maahad kerajaan negeri yg diambil alih pengurusannya oleh kementerian pelajaran yg lebih membela pelajar dan pendidiknya? Ekonomi islam? Cuba lihat berapa byk sistem perniagaan islam, pinjaman islam, pajak gadai islam yg telah diperkenalkan yg menjadi perintis kpd perbankan islam. Skrg kerajaan dh byk laksanakan apa yg perlu ada utk membentuk sebuah negara islam. Berilah kerajaan masa utk melaksanakan lebih byk syraiat islam yg akhirnya akan membawa kita kpd sistem perundangan islam.

Anonymous,  November 19, 2012 at 10:58 AM  

Kepada sipulan yg kata 20 tahun ugama dimartabatkan d klate cuba tnjuk bukti.stakat aku lahir d klate ni aku x pernoh tengok pun pas buat sremo tu.gapo hok aku tgk hanyalah timbunan sapoh yg x terurus,timbunan kayu balok hok digondol dr ute klate,timbunan arang batu sdio diimport ke china,timbunan pasir sungai hok dimonopoli cino taik.cino sokong pas sbb cino blh utung.pembinaan tesco kb telah meranapkan ekonomi org islam mlayu yg menjaja ditepi jalan satu ketika dulu.itu sbg cth.klau btul2 nak jaga melayu islam btulkah tindakan tersebut.

Kalu sapo2 blh bui bil brapo buoh masjid hok dibina d klate dipersilakn.

Membangun bersama sampah: n.ajis aka taik

Anonymous,  November 19, 2012 at 11:19 AM  

tak payah le buat tecso mesco kat kb tu..pasar rakyat banyak tu tradisi identiti kb yang patut dikekalkan sampai bila2..tu sumber ekonomi rakyat jelata..tesco tu mat salleh punya

Anonymous,  November 19, 2012 at 2:18 PM  

kalu pas menang,kerajaan islam pas akan masuk neraka pasal x ikut aktiqad ahli sunah waljamaah...rukun islam kena ditambah satu lagi oleh pas,x masuk parti pas x islam...elok aji adi jadi khadam dap n pkr,bukan khadam rakyat

Anonymous,  November 19, 2012 at 2:32 PM  

apabila satu golongan mengkafir/memurtadkan satu golongan lain,,,sedangkan golongan itu masih taat kpd allah ,,,maka kafir n murtad itu kembali kpdnya semula...kita tengok sapa yg kena???

Anonymous,  November 19, 2012 at 2:40 PM  

allah letak pelacur dlm syurga kerana bertubat kpdnya n meletak org alim dlm neraka kerana sombong n angkoh

Anonymous,  November 19, 2012 at 4:14 PM  

Aku dgr adik nik aziz ad 25000 ekar tanah sawit atas nama proxy dia.betul ke ek.nampak nik aziz simple jer.kalau betul la kn,memang pandaila diorang ni main kroni utk kekayaan sndiri.ish2

Anonymous,  November 19, 2012 at 4:33 PM  

imam mahadi,khalifah akhir zaman membawa syariat rasulullah s.a.w dan kuat berpegang dgn ahli sunnah waljamaah.

Anonymous,  November 19, 2012 at 5:11 PM  

eden raso adik nik ajis tuh byk sgt nengok cucu main games .... tu yg masuk ko ko ko..... siap anak eden tanyo napo dio sobut ko ko ko ...... cam main game tinju je.... he he sengal

Anonymous,  November 19, 2012 at 5:18 PM  

DEMI NEGARA KU YANG TERCINTA INI, KELANTAN DARUL NAIM, AKU POHON KEPADAMU AKAN DIMAKBULKAN PERMOHON AKU UNTUK MENDAPATKAN ROYALTI MINYAK DARI KERAJAAN PUSAT DEMI KEMAKMURAN DAN KESEJAHTERAAN RAJA RAKYAAT DAN NEGERI INI. SESUNGGUHNYA AKU TIDAK MEMBODEK MANA2 RAJA DAN MANA2 PEMIMPIN KERAJAAN UNTUK KEPENTINGAN AGENDA DIRI AKU SENDIRI.

Anonymous,  November 19, 2012 at 6:16 PM  

Anon 5.18, mu tak bodek mana2 pemimpin bukan isunya yg dibincangkan. Hok kito dok royak sikap dan sifat tok guru yang tidak meletak ajaran islam sebagai panduan hidup rakyat. Siang malam tok guru cuma fikir politik sampaikan tok guru angkuh dan sombong. Ambo kesal hok tu dan ambo tak akan psngkah pas lepas nie.

Anonymous,  November 19, 2012 at 6:26 PM  

apa guna negara islam pas,tapi allah x redo,alamat masuk semua penganut pas ke neraka,sbb duduk dlm fahaman khawarij dan jauh sekali berfahaman ahli sunah waljamaah

wasim46 November 19, 2012 at 7:34 PM  

anon 5.18 jangw cerito pasal royalty la buat malu ore klate jah.kalu minyak hok nick ajis bakpo dio suruh ore lain sedut suruh la musang musa dio tu kan lagi pandai lain kali la.ini tidok hok org nok kat ore maki hamun bangsa apa tak tau la

wAk November 19, 2012 at 8:10 PM  

Anon 6:26pm
Maka dengan ini umno termasuk golongan AHLUL SUNNAH WAL JAMAAH?

Anonymous,  November 19, 2012 at 8:10 PM  

Rasanya dah jelas sbb mengapa Kelantan diberi wang ehsan dan bukannya royalti. Tetapi tunggu shj keputusan mahkamah. Tetapi apa yg dimusykilkan, knp begitu di hrap pd royalti semata-mata utk membangunkan negeri Kelantan? Adakah Kelantan sudah tiada sumber lain yg boleh menjadi pendapatan negeri? Knp negeri lain yg langsung tidak menerima royalti mahupun wang ehsan masih mampu membangunkan ekonomi negerinya?

Anonymous,  November 19, 2012 at 8:12 PM  

Maka dengan ini umno termasuk golongan AHLUL SUNNAH WAL JAMAAH?

..........................................................................

Dan siapa tuan utk menjustifikasikan org UMNO sbg terkeluar dr golongan Ahli Sunnah?

Anonymous,  November 19, 2012 at 8:42 PM  

Orang Pas mengkambing hitamkan Kerajaan denganisu hudud supaya dapat meraih undi orang islam. sedangkan di Selangor sejak pas memerintah bersama Dap dan PKR, rumah urut makin bertebaran...tak percaya pergi lihat sendiri...so tak perlu nak hujah panjang2, bersandarlah kepada fakta dan jangan ikut emosi sehingga mengadaikan agama...

Apa Jaminan Pas akan melaksanakan Hudud bila dapat putrajaya . ingat DAP tu bodoh, Diselangor baru kena sound sikit dengan DAP selangor dah gelabah... adui cakap tak serupa bikin...Apa yang berlaku sekarang orang melayu berpecah belah, Dap ketawa terburai perut bila tengok orang islam bergaduh sesama sendiri, Siap DOA lagi hancurkan UMNO dan BN, yang rata2nya orang Islam...Apalh ulama PAS nie takleh pikir ke

Anonymous,  November 19, 2012 at 8:43 PM  

Wak...

masaalahnya sekarang Pas yg mendabik dada mengatakan Pas pejuang islam berlandaskan al quran dan sunnah..

bagi Pas selain parti Pas semuanya kafir/murtad/tak ada agama sbb tu umno dah lama dikafirkan, dikatakan dah tolak islam malah telah dimurtadkan dan terbaru umno tiada agama... nauzubillah

bila dah tak mampu, sudah tersasar pejuangan, bercelaru kenapa tetiba org islam yg Pas patua sebagai dah murtad/tolak islam dan tak ada agama ini pula yg kena dipertanggungjawapkan pulak...???

ularmak tersohor Pas kata org selain Pas iaitu umno sudah tiada agama/murtad, kenapa pula wak salahkan dan mahu umno memikul ambil alih kesalahan keburukan kepincangan kegagalan kesongsangan yg Pas dah buat..??

sama2 saksikan tahap keilmuan ularmak2 Pas yg kononya maha maksum terpelihara dari dosa dan ahli syorga mengkafirkan sesama umat islam..

amat2 memalukan dan mengaibkan
memang betullah bagi Pas politik mengatasi segala2nya

kerana dunia/putrajaya Pas semakin songsang.......

Anonymous,  November 19, 2012 at 10:15 PM  

allah tidak asobiah mcm org pas n org kelantan...

wAk November 19, 2012 at 10:36 PM  

8:43pm
Kenapa mesti kena selak kain pas?
Adakah ini jalan terbaik?

Anonymous,  November 19, 2012 at 10:42 PM  

Orang Kelantan dah banyak sedar akan betapa dungunya Menteri Besar dia. Ramai pakat akan buktikan PRU akan datang milik orang Islam yang berakal. Orang Klate dan orang asli disana dah cukup menderita bagi Keldai mentadbir negeri Klate.

Anonymous,  November 19, 2012 at 10:49 PM  

Anwar Ibrahim kan tukar nama PUTIK jadi KOT*K. PAS berjaya dia takluki setelah gagal menakluki UMNO. Takziah buat PAS kerana berjaya membuktikan bahawasanya perjuangan mereka bukan berlandaskan Islam tetapi berlandaskan dendam kesumat terhadap UMNO yang lebih baik Islamnya. Takziah sekali lagi.

Anonymous,  November 19, 2012 at 11:07 PM  

wak.. berlapang dada la..
siapa selak siapa...

Pas yg telah selak kain sendiri sehingga menampakan rupa sebenar Pas..

berfikir dan kaji kelemahan diri sendiri dan cuba baiki kelemahan yg ada, adalah lebih baik dari terus mencari jalan, menuduh org lain untuk menutup kelemahan diri sendiri.. jika tidak sampai bila2 kita akan menganggap diri kita adalah maksum selamanya sehingga apa yg dilakukan dianggap betul walaupun ada kecacatan/penyimpangan dan kelemahan sebagai manusia dan dalam masa yg sama menganggap org lain semuanya salah dan berdosa

wAk November 19, 2012 at 11:46 PM  

11:07pm
Pas ada selak kain umno ke?

Anonymous,  November 20, 2012 at 1:08 AM  

bukan setakat selak lagi wak.. tapi lebih parah dan berat mengkafirkan/murtadkan umno lagi adalah....

berat selakan tu wak.. zuhud betul org2 Pas ni.. sehingga mampu pertikaikan pegangan agama jutaan org islam lain... belum lagi bab mencaci, menghina, memfitnah, memaki, oleh ulamak2 tersohor Pas terhadap umno, tak kan tak pernah dengar atau buat2 tak dengar...

memang sebagai manusia tidak lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawap tetapi sehingga menuduh saudara seislam sebagai murtad/kafir/tolak islam semata2 tak sealiran dalam politik adalah lebih berat dari segala2nya..


betullah apa yg dicakap, kalau diri dah anggap maksum dan ahli syorga dan lebih alim tahap tertinggi dari org lain.. merasakan diri terhindar dari dosa, apa yg dilakukan semuanya betul dan dapat pahala walaupun menfitnah org lain, mendoakan perpecahan, kemusnahan org islam lain.. rasuah pun dianggap sedekah/hadiah tapi pada org lain berdosa sbb rasuah..

wAk November 20, 2012 at 4:56 AM  

1:08am
Ooo macam gitu ye pas buat pada umno...

Adakah atas semua perbuatan pas itu meng'halal'kan umno pulak selak pulak kain dia?


Zuhud tu bukan situ tempat dia...

Anonymous,  November 20, 2012 at 6:44 AM  

memanda menteri hang dok buat apa lagi,nak biaq sampai mcm mana lagi ni,ka nak suruh org pas doa kehancuran dlm rumah hang,tersengeh sengeh.apa la lembek sangat.guna la kuasa yg ada ni dgn adil.ka hang pro n.ajis???

Anonymous,  November 20, 2012 at 7:00 AM  

Haram kan semua parti pembangkang, maka umno boleh perintah malaysia hingga kiamat.

Demi aqidah umat islam dimalaysia, haramkam pas.....kalau tak nanti habis sesat belaka....

Anonymous,  November 20, 2012 at 7:09 AM  

umno mmg layak perentah malaysia sampai kiamat,kerana masih selari lagi dan berpegang dgn ahli sunnah waljamaah

Anonymous,  November 20, 2012 at 7:24 AM  

UMNO x pernah selak kain PAS. Kain PAS terselak sendiri akibat kenyataan dan tindakan PAS sendiri. Dan kita hanya bercakap, berdebat dan menilai apa yg kita dengar dan yg kita nampak.

Anonymous,  November 20, 2012 at 7:43 AM  

allah tak asobiah macam org pas dan org kelantan

Anonymous,  November 20, 2012 at 8:34 AM  

Ularmak nik aziz di klate uruskan balak gondol habis ute gua musang....bgtu ka anon 11.20

Anonymous,  November 20, 2012 at 8:42 AM  

Tu mknonyo mnate tok sdar diri boh.ore kato nik aziz ikhlas jd mb klate kito ni,x gilo harto.btul ko?mati pun aku x cayo ko nik ajis,ular dale semok

Anonymous,  November 20, 2012 at 9:32 AM  

KETINGGALAN ZAMAN DOH WEBSITE NI...
CERITA BASI DAN TAK MENARIK....
APA DOH JADI NI....
BORINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG.......................BORING............................BERITA BODOH.................

Anonymous,  November 20, 2012 at 10:04 AM  

tak boring la bahlul..kalau gomo lambat post sini kita bertarong..perpatah moden kini menyatakan PAS TERSELAK KAIN SENDIRI NAMPAK RUPA-RUPANYA KULOB..

Anonymous,  November 20, 2012 at 10:16 AM  

Tok soh nok kecek klate la batok kalu tok reti gak.wak malu ko tuk garu nik ajis mun jah.doh la nik ajis mun tuo nok mapuh doh,paka serban bukan main lagi nok tutup sifat buruk dio.punoh 2

Anonymous,  November 20, 2012 at 10:49 AM  

1.alahai!!yang "rompak" kupang-kupang!!lima duit!! hangpa perbesaqkan!!tupun tak dak bukti pun!!
2.yang rompak berbillion duit petronas!!duit GLC!!duit rakyat!!hangpa buat pekak badak jee!!
3.poooorahhhhh!!

wasim46 November 20, 2012 at 11:00 AM  

rompak umno makan sama sama rompak cara pas kenyang sendiri sampai nak nyayuk pun mau lagi..

Anonymous,  November 20, 2012 at 12:15 PM  

Kalu bagi bukti pun mnate puok2 pas ni buke nok cayo pun.maklumla kno tarbiah nga tok garu najis sampai takut nok cayo kebenaran hok sbenar.bui video x cayo kt bsi, bui surat siap ad cop lg sbg bukti x cayo,bui tok guru pondok suruh nasihat pun x cayo.

Kalu hok tok garu najis royak lembu blago nga kambing mene kucing blh plk dio cayo.apo punya taat la puok2 pas ni.kno wi minum air kcing tuk garu najis ko tok tahu la

wasim46 November 20, 2012 at 1:12 PM  

anon 12.15 ambo skong demo tq

Anonymous,  November 20, 2012 at 1:23 PM  

p7:24am
Berdebat bukan budaya kita : kata PM

Anonymous,  November 20, 2012 at 1:30 PM  

Kito rakyat klate buleh tahu hok mano btul nga hok mano saloh doh loni.tahun ni kito pakat tolok pas masuk dale tanoh.cubo kito tgk balik gapo hok kito buleh stakat pas retoh kito rakyat klate.

Pikir habis2.ty hati masing2 gapo hok pas bui.ladang rakyat?stadium hok katao nok buat tok buat2? Lebuhraya rakyat hok loni senyap doh pasal x dok duit (mano gi duit hok rakyat dermo aritu),kt nk settle masalah air x settle2,mn keretapi laju hok kt nk buat( harakah daily),duit ehsan kerajaan pusat bui ado ko buleh ko kito rakyat klate,brapo byk masjid pas buat d klate,idup ko skoloh agama dgn pas kl x diambil alih kerajaan pusat?

Kalu kito benar anok jati klate,kito tahu hakikat sebenar.jgn tipu hati demi ego diri.ego kito buat anok cucu kito merana seksok.pikir2 la rakyat klate.

Membangun bersama sampah aka tuk garu najis

Anonymous,  November 20, 2012 at 2:14 PM  

p7:24am
Berdebat bukan budaya kita : kata PM

...............................................................................................................

Berdebat mmg bukan budaya utk menguruskan pentadbiran kerajaan. Itu maksud PM. Sbb debat nak cuma mahu menunjukkan yg org lain salah, kita yg betul. Debat tidak akan memberikan jalan penyelesaian kpd masalah. Kalau peringkat sekolah nak debat tu bagus sbb nak latih daya analitikal dan kritikal. Dlm pentadbiran nak didebat buat apa?

Dlm pentadbiran kalau ada kekurangan tunjukkan bukti dan bentangkan jalan penyelesaian. Contoh, kalau bajet kerajaan tu x sempurna, kaji dan selidik mana yg x sempurna. Berikan fakta dan bukti. Bentangkan jalan alternatif utk menyelesaikan masalah. Bukan asyik kata itu salah, ini x betul dan anak ajak berdebat shj kerjanya.

Anonymous,  November 20, 2012 at 4:36 PM  

anon 2.14 caya la bai aku sokong sangat2 hang... mabok tu sampai dah terkedu dah asyik perli berdebat bukan budaya kita..

Anonymous,  November 20, 2012 at 9:58 PM  

Anon 7:09am
Saya yakin anda seorang bijak...

Apa sifat yang perlu ada pada individu bagi melayakan menduduki jawatan tertinggi yang selari dengan ahlul sunnah wal jamaah?

Bagaimana cara menangani jenayah, yang selari dengan ahlul sunnah wal jamaah?

Anonymous,  November 20, 2012 at 10:45 PM  

pas semakin bercelaru, berkat solat hajat pas dan masa tu juga Allah swt tunjukan bertapa songsangnya puak2 pas ni... sangat memalukan umat islam dan agama islam

Anonymous,  November 21, 2012 at 5:27 AM  

Semakin kecut & takut puak2 umno....sebagamana takut nya thamud, add dam puak2 terdahulu...kerana terlalu cinta dunia dan takut mati...

Wrgaklia,  November 21, 2012 at 4:15 PM  

perompak plg besar kayu balak ialah di serawak....sapo kah dio????

Anonymous,  November 21, 2012 at 11:44 PM  

duit dan kuasa serban pun boleh melayang... janji masyuuukkk... ana buat tak salah tak berdosa sbb ana parti pas tapi org lain buat dosa, masuk neraka...

Pas takebeerrrr...

Anonymous,  November 22, 2012 at 7:34 AM  

Saya sedih sekali dengan Ulama PAS sekarang. Ulama zaman dahulu seperti Imam Alghazali, Imam Bukhari dan lain-lain yg saya tahu amat berhati-hati dalam mengeluarkan sesuatu pendapat. Ulama PAS keluar kenyataan ikut keluar mulut sahaja. Tgna tanya Umno agama apa. Ada juga kata Malaysia bukan negara Islam sebab tak laksana hudud. Sahabat dah ajar bahawa hudud boleh ditangguhkan kerana sesuatu sebab. Saya dengar ceramah Ustaz Budak "Nabi itu orang alim, maka orang alim adalah nabi". Betul nabi orang alim tapi tak semestinya semua orang alim jadi nabi. Yg saya faham nabi ini dlantik oleh Allah swt. Macam juga mufti adalah orang alim tapi nak jadi mufti kena lantik. Saya nampak bahawa banyak Ulama Pas menggunakan akal semata-mata dalam berhujah. Ini menimbulkan banyak masalah kerana banyak yg datang dari bukan golongan cerdik pandai. Ilmu memang banyak kalau Tgna nak jadi wali tak ada masalah tapi untuk menjadi serang pemimpin memerlukan kualiti yg berbeza. Kita boleh lihat ulama dahulu seperti ibnu Sina, beliau tidak dikenali sebagai orang alim atau nabi tetapi lebih terkenal dalam ilmu kedoktoran. Disini saya ingin mengatakan bahawa seorang pemimpin perlu orang alim. Tapi kita juga perlu seorang pemimpon yg terkenal kerana kepimpinannya. Kalau lebih terkenal kerana alim, maka baik dia jadi orang alim sahaja. Saya lihat taraf ilmu ulama Pas sebenarnya hanya sama dengan ustaz biasa sahaja. Sultan Harunal Rashid terkenal dengan kepimpinannya tapi tak terkenal kerana alimnya, sedangkan Sultan Harun alRashid sembahyang sunat 100 rakaat setiap malam. Jadi kesimpulannya kalau pernah jadi MB tapi tidak terserlah sebagai pemimpin baik jadi wali dah la.

Anonymous,  November 22, 2012 at 7:39 AM  

Aku kalau Hj Hadi dan TGNA berhenti politik memang aku respect. Tapi aku respect mereka sebagai orang alim tapi aku tak suka mereka sebagai pemimpin kerana tiada bakat sebagai pemimpin seperti yg aku nak.

Anonymous,  November 22, 2012 at 7:46 AM  

Lebuh raya kalau nak.buat perlu pembersihan. Perlu bersihkan hutan simpan yg ada. Aku perasan tapak pelancaran lebuhraya dekat benar dengan hutan simpan. Dah gondol kut hutan simpqn tu.

Anonymous,  November 22, 2012 at 8:55 AM  

Anon 7:34am
Setiap pemimpin ada kelebihan dan kelemahan, sama ada anda setuju atau tidak ia tetap wujud.

Anda sudah syarah pasal kelemahan pemimipin pembangkang dan saya pon dah faham apa yang anda faham.

Kelemahan/kelebihan pimpinan dalam umno, sila syarah sikit....saya yakin anda seorang yang berani mengatakan yng hak itu hak dan yang batil itu batil...

wasim46 November 23, 2012 at 2:47 PM  

sekurangnye pemimpin umno tak ade busuk hati cakap merapu berlakun seolah dia la yg plg zuhud tapi tuk tuk tokong berdiri plg tinggi dasar musang berjanggut

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP