DAP Jangan Sekali Perlekehkan Islam

Tuesday, December 25, 2012



Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dituntut tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang memperlekehkan perasaan umat Islam di Negara ini susulan tindakan membangkitkan isu tuntutan kalimah Allah semalam.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (MUAFAKAT) Ismail Mina Ahmad menegaskan, kenyataan terbaru Guan Eng itu bakal mengundang ketegangan masyarakat Islam dan Kristian setelah isu tersebut telah diputuskan pihak Kerajaan Pusat.

 "Ini adalah satu provokasi yang serius kepada umat Islam di Malaysia dan kita harap (Lim Guan Eng) berhenti membuat provokasi ini.

Selanjutnya klik sini


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

87 comments:

Anonymous,  December 25, 2012 at 8:39 PM  

DAP tu parti utama PR.

Bila berdeham saja ketua keluarga dalam DAP maka PKR & PAS akan tarik kenyataan mereka.

Moga Rakyat tidak lagi undi DAP pada PRU13 nanti.

Undi untuk UMNO, PAS & PKR tu pun tengok-tengok dulu. Yg dah expired kita tolak dulu. Yg tak reti bahasa kita tolak dulu. Yg bercita-cita tinggi menggunung kita tolak dulu. Yg ... sendiri tulis ... leh.

AMIN.

Berita dari gunung December 25, 2012 at 9:20 PM  

DAP faham bahawa PRU13 adalah waktu terbaik untuk memecahbelahkan orang Melayu. Anwar dah diaorang pegang teloq, PAS diaorang rentap serban.

Anonymous,  December 25, 2012 at 9:36 PM  

yg perlekeh islam selama ni amenongok lah. 55 tahun kuasa mana ada nak jalankan undang2 islam. kilang arak bercambah dibuka. tauke2nya orang2 kuat ameno bahkan madey sendiri tauke arak. kelab2 malam dibuka disetiap negeri taukeh2nya juga datuk2 n tan sri2 amenongok. pusat2 judi juga bercambah taukenya termasuk najib razak (nazak). mana yg kata nak islam? klu bercakap islam bukan main lagi nak pertahankan konon..sembahyg pun jarang2. kilang arak terbesar di asia siapa punya? klu bukan datuk2 amenongok punya. mu papagomo solat jarang sekali..togok arak no 1 nak cakap islam..mamposlah mu.

Anonymous,  December 25, 2012 at 9:47 PM  

ce kecek kat aku sapo menteri2 ameno tak togok arok? Lim kit sing pernah tanyo di parlemen siapa antara kamu menteri2 yg tak minum arak..muyuden senyap tak berketok nazri gitu juga..kj kecut perut takut rahsia minum arak dibonkar. lim kit siang kata walaupun saya bukan islam tapi agama kami haramkan arak dan sy tak pernah minum arak. rosmoh menggigil klu tak minum. islam dijadikan topen je oleh amenongok kaburkan mata rakyat.

Anonymous,  December 25, 2012 at 9:52 PM  

anon 9:36 : kenapa besa besarkan hal arak? d kelantan ada patung buddha yang paling besar! kenapa tak bising? d selangor ada kilang arak. kenapa pas tak tutup. kata pkr yang memerintah. tengok cerminlah sebelum komen yang mengarut. janganlah jadi bodoh macam tok guru yang dah nyanyok.

Anonymous,  December 25, 2012 at 9:54 PM  

Kahkahkah. Melayu Umngok gagap lepas MCA sound, "Lu gila ka mau laksana itu hudud!". Kahkahkah.

QuiNcy QuiRks December 25, 2012 at 9:56 PM  

Kat tempat aku ada orang pas/umno.1. Kebanyakan yang jadi imam orang pas, jarang sangat orang umno jadi imam.2. Bila tiba hari raya haji, biasa nya orang pas yg tukang sembelih, orang umno tukang lapah dan tukang agih je.3. Orang pas yang biasa nya jadi kadi, orang umno dia tak berapa minat.4. Kalau hal mandi mayat 100% orang pas memang pandai, orang umno cuma tolong-tolong je.5.Orang pas memang suka solat jenazah dan jadi imam, orang umno lebih suka sembang.6. Gali kubur, tanam mayat dan baca talkin memang selalu orang umno bagi keutamaan pada orang pas.7. Terima atau tidak ibadat kita atas 2 syarat...1. Ikhlas 2. Ikut syarat & rukun. Tak kira pas@umno.P/s: Ini aku cerita orang pas dan umno kat tempat aku.

akulah69 December 25, 2012 at 10:10 PM  

Tiap kali cerita buruk Nik Aziz, pas buleh cabar balik. Contoh isu tanah Ngeh dan Nga sbg pertukaran Nizar jadi MB. Rupanya Awang Adek beri sokongan pada Upayapadu utk mohon tanah drpd kjaan Kelantan. Tapi x mampu nak usaha dibeli oleh Ngeh dan Nga...hehehehe... bodoh betul orang yang bongkar citer tu. kalu nak fitnah pun biarla yang orang x ble sangkal... Tapi cerita Deepak tuh, PM Najib n Rosmah tak jawab2 lagi... apa komen paparogo...eh gomo....

Anonymous,  December 25, 2012 at 10:19 PM  

Nauzibillah.
Melampaunya fitnah kamu ni.

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:00 PM  

eleh...
nuwar berahim tak jawab mana jam omega dia takde plak anjing pr bising

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:01 PM  

Apalah baghal punya Melayu! Hal yang dah lepas tu lepaslah! Kita berserah pada Allah untuk menghukum sesiapa yang bersalah, yang menyesal dan yang bertaubat!. Kenapa suka sangat nak menghakimi orang? Yang penting perthan apa yang kita ada sekarang! janganlah ungkit perkara yang jelas pun kekdudukannya! Kalau sibok berselingkoh dh mudah terpedaya dgn diversi akan hilaglah fokus dan kesatuan! Yang penting pertahankan hak Melayu dan Islam di Malaysia ini. Hanya inilah satu-satunya yang kita ada!

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:01 PM  

Tuhan-tuhan langit sudah meeting nak beritahu manusia tentang nama tuhan suka hati kamu yang penting kamu ada kesetian kepada mereka. TQ

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:12 PM  

9.52pm. patung budha dibina pd zaman mat yaacob mb amenongok. kilang arak selangor dipunyai oleh anak madey amenongok. yg buat kilang tu sejak zaman mat taib 11 kg. semua tu amenongok punya lah bongok. kenapa amenongok tak tutup aje..kata pejuang islam..sebab takut nanti menteri2 amenongok tak dapat mentahkedarah arak lah bodo..macam papa gomo la taik arak la..

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:15 PM  

Kalau kita tak mampu berentikan penghinaan ini dari physical, atau luahkan kemuka kafir ini, harap2 kita jgn undi mereka - mari kita tunjukkan ke mereka - ini tanah melayu!

tOy December 25, 2012 at 11:26 PM  

cai2 pakatan butthurt..hahaha.. bab akhlak kemain..bab aqidah buat donno.. kesian.. masih dok berangan Paspispus dominan lam pr..

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:39 PM  

Salam bahasa yang saudara gunakan bukan bahasa seorang islam tulin. Musahabah diri dulu tunjukan kita seorang islam dan jgn guna title islam utk politik. Sepatutnya islam lebih besar dari politik.

fakhrul December 25, 2012 at 11:42 PM  

Cukai kilang arak sekarang masuk kat kerajaan pusat ke kerajaan negeri..?Kalu masuk ke kerajaan negeri, jd paham2 jelah sebab apa xtutup2 lagi....

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:55 PM  

Apalah nak gaduh2. Tengok perbnndingan kat bwh dn fikirkan
1. Umno - maju sebab ada klcc dn kl. Pas ada putik jer.
2. Umno - ada highway bertol. Pas ade ker?
3. Umno - bole ada disco ngan klb mlm. Pas sibuk dengan tazkirah jer.
4. Umno - ramai melayu jadi kaya raya. Pas ramai yang pentingkan agama jer.
5. Umno - bole ade rumah urut. Pas pasal saloon pn nk kecoh.
6. Umno - ade universiti. Pas ade madrasah jer
7. Umno - pemimpin berpendidikan barat, baru maju. Pas kelulusan madrasah dgn mesir jer.
8. Umno - ade media perdana. Pas alahai... harakah jer.
9. umno - orang mca kaya. Pas nak bagi projek tanah gua musang kat dap pun kedekut. Tenure 50thn jer.
10. Umno - disayangi oleh muslim sebab memerintah berlandaskan alquran dan sunnah. Pas terpesong kot sebab sibuk nak perbetulkan orang jer.
11. Banyak lagi perbandinganyer. Korang fikirlah sendiri.
Hahaha....

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:59 PM  

Ya allah kalau anon 9:47 pm berkata atas matanya sendiri yang nampak perbuatan orang yang dituduh saya bermohon pada mu agar orang yang di tuduh mendapat hidayah mu jika sebalik nya diharap anon 9:47 mendapat hidayah dari mu allah

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:07 AM  

Salam saudara saya setuju dengan saudara ada fakta tapi jgn la jadi seperti mereka yang tak ada adap. Tunjukkan kita islam yang ada adap.maafkan saya jika menyigong perasaan saudara.

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:18 AM  

Maaf bagi saya hudud bolih di laksanakan jika orang islam berkuasa sepenuhnya. Hukum hudud mesti dilaksanakan untuk semua rakyat sesuatu negara tak kira agama.

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:27 AM  

Alhamdulillah dari cerita ni nampak nya org kampung awak memang utamakan agama dari politik. Agama islam lebih besar dari politik sebenarnya cuma yang mengejar keduniaan membesarkan politik sebab itu jiwa terganggu.

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:37 AM  

Ya allah tunjukkan kebenaran utk mahlok mu yang tak tahu mana yang benar.

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:45 AM  

Salam 11:12 jika benar apa yang dikata kau berilah hidayah jika sekira fitnah ku mohon pada mu allah yang lebih megetahui segala nya.

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:37 AM  

Mana polis? Kalau samseng UMNO boleh bertindak sewenang-wenangnya,negara ni sudah tak ada undang-undang lagi.Ayuh kita sama-sama sertai undang-undang rimba ini.

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:52 AM  

Nampaknya sejak akhir-akhir ini, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak begitu rancak melakukan promosi dengan menyeru kepada “Pergerakan Kesedaran Global”. Seruan sebegini adalah seruan yang penuh kebatilan kerana secara tidak sedar ia sebenarnya mengajak umat Islam untuk berkompromi sambil bersifat ala kadar serta menyisihkan Islam di dalam banyak perkara demi menjaga kepentingan yang ingin diperoleh.Sebagai contoh, Islam dikhabarkan sebagai agama yang “aman” serta memberikan kebebasan kepada umat Islam samada mereka hendak mengamalkan Islam atau tidak. Ini dapat difahami daripada seruan kepada umat Islam untuk mengambil jalan tengah serta bercakap di luar kotak pemikiran Islam, demi menjaga “hati” penganut agama lain. Seruan-seruan sebegini sebenarnya bertentangan dengan perintah Rasulullah yang menyuruh umatnya bercakap benar meskipun pahit untuk diterima. Seruan kepada pendekatan kesederhanaan ini pastinya akan lebih menjauhkan umat Islam daripada jalan yang lurus. Amat menyedihkan seruan sebegini dilakukan sempena bulan Hijrah ini. Apakah wajar seruan kepada perubahan sempena bulan Hijrah ini diarahkan kepada konsep kesederhanaan? Walhal, pelbagai aktiviti telah dilakukan seperti Bacaan Yassin, Doa awal tahun dan Akhir tahun serta majlis sambutan dan anugerah yang diadakan secara besar-besaran tetapi kesemuanya adalah untuk mempromosikan idea yang jelas-jelas tidak berlandaskan Islam. Bersikap sederhana yang disamaertikan sebagai wassathiyyah tidak boleh  dirujuk sebagai maksud jalan tengah sehingga umat Islam harus berkompromi dengan fikrah lain, tetapi ia sebenarnya harus menjadikan umat Islam umat pilihan dan bukannya berada ditengah-tengah di dalam semua isu.  Seruan sebenar yang perlu diserukan kepada seluruh umat Islam, termasuklah kepada para pemimpin Malaysia ialah seruan kepada penerapan Islam secara keseluruhan. Ini bermakna, seruan untuk meninggalkan segala sistem kufur yang rosak serta pemimpin yang tidak amanah mesti dilakukan. Sistem kufur yang telah banyak menyesatkan serta menindas umat selama ini haruslah dibuang serta diganti dengan sistem Islam yang sempurna. Para pemimpin yang tidak amanah serta mengutamakan dunia daripada keredhaan Allah haruslah ditukar kepada pemimpin lain yang mampu untuk melaksanakan Islam. Sempena mengambil momentum bulan Muharram, iaitu bulan Hijrah, umat Islam tidak seharusnya terpengaruh dengan seruan ke arah kesederhanaan yang akan menjebakkan mereka untuk berkompromi dengan sistem kufur. Seruan yang benar adalah seruan kepada pemikiran Islam yang benar yang diwarisi daripada Rasulullah SAW dan para sahabat. Barulah sambutan Maal Hijrah sempena bulan Muharam ini lebih bermakna.  Wallahu alam.

Anonymous,  December 26, 2012 at 7:04 AM  

Dia org sebenarnya sayangkan Islam yang suci murni. Tapi pas oerjuangkan isle yang jauh tersasar dari islam sebenar. So mereka adalah insan2 yg tertipu sepanjang hayat.

Anonymous,  December 26, 2012 at 7:35 AM  

anon 5.52 am ..... fahamkah kamu maksud “Pergerakan Kesedaran Global”... PM menyeru kearah keamanan tanpa meninggalkan pegangan agama masing masing..Cuba kamu bandingkan dengan nicky ajis atau ularmak PAS..isu isu Pluralimsme dan nama Allah pun sepi membisu macam tak de telor..sebab ape ?... sebab mereka hanya memikirkan periuk nasik mereka sahaja, sebagai contoh nicky ajis al munafiik sanggup untuk menjadi wakil rakyat dan menteri besar lagiii...aku berharap tegur dulu pemimpin kamu yang korup ini sebelum menegur orang lain..

Anonymous,  December 26, 2012 at 8:49 AM  

Anon 7:35
Ape ko merepek ni?
Nama ALLAH bukan untuk melayu jer.
Itu perkataan arab. Masih tak sedar lagi ker?
Abu jahal yang kafir pun sebut nama ALLAH.
bilal bin raabah pun sebut nama ALLAH.
so apa beza kedua-duanya?
akidah mereaka. Bagaimana mereka mentauhidkan ALLAH.
Takut sebab murtad x jadi isu sebab islam pun bekembang dizaman abu jahal. Sebenarnya kena takut akidah kita yang telah dijual kepada barat pada masa ini secara x langsung.
Jihad akbar di lupuskan oleh barat sebab takut umat islam bersatu.
Contoh plg nyata, majlis ilmu agama x mau pegi tapi k-pop bole lak pegi siap berjemput lagi artis.
So betulkan diri kita sebelum menghina orang2 alim.
Kalau islam pada nama jer dan bukan akidah dan fitrahnyer, janganlah mencaci org yang jauh lebih baik dari kita.
Sekularism adalah lagi busuk dari pluralism yg mane ia adalah sebab musabab islam jadi lemah dan pengikutnyer bercakap mcm ulama walaupun dah ditegah oleh rasulullah.
Pluralism dalam islam kena faham betul2. Bkn surface jer. Ada ayat quran yg menyatakan manusia ini sama, biological, social dan agama masing2. Dlm islam mereka berhak menganut agama masing2 tanpa halangan tapi bukan akidah.
Ini terjadi semasa umat islam menawan mekah. Baca sejarah, adakah umat islam melarang org jahiliyah gunakan nama Allah? Dan ikut agama christian yg paling hampir dgn ajaran nabi isa ialah christian ortodoks syria.
Ikut logik mengapa dr harun din tak benarkan nama Allah diguna pakai oleh bangsa lain dimalaysia ialah sebab iman org melayu pada masa sekarang yg nipis mcm kulit bawang. Disogok dgn harta duniawi, semua bole jadi.
jadi kita belajarlah dr org2 warak bukan mempersendakan mereka. Kalau rasa org umno warak x salah saudara nak ikut, tapi sebagai saudara muslim adalah harus kita saling ingat mengingati.
Wassalam.

Anonymous,  December 26, 2012 at 9:01 AM  

Dap jangan sekali, MCA dan Gerakkan boleh berkali kali. Ha haha ha

Anonymous,  December 26, 2012 at 9:14 AM  

DAP ni makin Melayu kutuk makin ramai Cina sokong termasuk cina Gerakkan dan MCa. Tak kemana pun ko orang kutuk.

Anonymous,  December 26, 2012 at 10:39 AM  

melayu dalam Pakatan Kafir ini dah terlampau takstub dan teruk berpolitik, sampaikan nama Allah bg umat islam pun mereka nak GADAI pada org2 kafir.. Sumpah undi ku bukan utk PR.. kalau ku beri undi pd PR,PAS seperti aku menjual agamaku sndri..

Anonymous,  December 26, 2012 at 10:57 AM  

Orang UMNO kaffir, murtad, masakan orang UMNO haram, duit dari UMNO haram tetapi kalau hasil dan wang dari peliwat terkutok, kuat main jubor, kuat berzina, kuat melanggani pelacur, kira halal ke? Hasil dan dana bantuan dari Yahudi zionist pembunoh rakyat Palestina yg tak berdosa, menzalimi rakyat Palestina, itu hasil kira halalan Tayibbah ke? Dapat wang dan duit dari YB Jamban kira halal ke? Duit hasil jual lendir isteri itu kira halalan Tayibbah ke?

UMNO Kaffir dan murtad? Tetapi awak tu meliwat isteri kira halal ke? Pukol bantai anak isteri kira halal ke? Berzina di hotel puduraya dgn isteri orang kira halal? Berkaunsling dgn isteri orang jam 3pagi siap pake tuala basah kira halal ke? Balun isteri kawan dalam koch keretapi kira halal ke? jilat cipap isteri orang sampe biarkan misai dan janggut bekas air sembruit dibiarkan kira halalan Tayibbah ke? Menyokong dan menggalakan LBGT, perkahwinan sejenis, pedang lawan pedang, jantan dgn jantan, jubor menjubor, betina dgn betina, puki dgn puki, itu kira ajaran Islam ke? Makan hasil dan dana anak2 Yatim dan balu2 Memali kira halal lagi orite ke? Kekayyaan dan hasil negeri dan rakyat tidak diuruskan dgn baik, hingga hutan dan bukit sampe gondol kira halal ke? Air bersih tidak dapat diberikan hingga diberikan air teh o terus dari paip kira canggih dan halal ke?
22tahun memerintah hanya 1 mesjid dbina itu kira syiar Islam yg terbaik ke?

Dgn tidak mengikut ajaran Rasulullah dan Islam tetapi sebaliknya hanya tahu memecah belah, mendoakan pecah perut, doakan hancur dan musnah, doa KO, apakah anda Islam dan pengikut Rasulullah S.A.W.? Jangnalh nak menipu diri sendiri, jawap lah dalam kubor ya. Dgn bersetongkol dgn ajaran sesat dan pemimpin yg terkutok anda juga mendapat saham terkutok sama. Ganjaran lumayan Allah maha mengetahui di dunia bole sembunyi2 tetapi dalam kubor nak lari mana? Nak suroh Hero Tamil dan wali terompah jamban bantuan waktu itu? kah..kahh..kahh baru tahu langit tinngi dari bumi.

Anonymous,  December 26, 2012 at 11:55 AM  

Kahkahkah. Liwat, jubur, dubur, zina, khalwat, haram satu pun takde kes. Puak melayu umngok laknat ni, kalau nak makan rezeki haram fitnah laknat sorang2 tak kisah la. Kesian anak bini kena kongsi rezeki babi tu. Kesian puak babi ni, asyik jaja citer fantasi lucah jer. Kahkahkah.

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:21 PM  

Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari menafikan ada mengeluarkan kenyataan mengatakan beliau menyesal menyertai Pas.“Kenapa saya perlu menyesal bersama Pas. Saya sudah buat pilihan yang tepat. Kenapa masih ada yang pertikai dan ragu-ragu dengan tindakan saya ini.“Saya rasa tindakan saya menyertai Pas membuatkan ada beberapa pihak tidak senang hati. Sebab itu mereka sengaja mencipta isu ini,” katanya, semalam.Sebelum ini, terdapat mesej melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), yang mendakwa Fauzi menyatakan penyesalannya menyertai Pas.Mesej itu berbunyi: “Kalau saya tahu begini keadaan Pas taubat saya tidak akan menyertainya. Masuk Pas umpama masuk parti DAP. Belum apa-apa saya disuruh bersumpah baiah cerai isteri talak tiga jika saya tinggalkan Pas.”

Anonymous,  December 26, 2012 at 1:16 PM  

Duit 5 juta bagi Bala tu haram ke halal?? Kah kah kah, tosah spin laa mamat.tuduh zina tanpa 4 saksi halalke? Taik ko!!!

Anonymous,  December 26, 2012 at 1:21 PM  

Sebelum jual surat kabar lama yang buat ko makin sasau, pegi buat report kat Bala dan Deepak dulu laa.

Anonymous,  December 26, 2012 at 1:23 PM  

Orang UMNO kaffir, murtad, masakan orang UMNO haram, duit dari UMNO haram tetapi kalau hasil dan wang dari peliwat terkutok, kuat main jubor, kuat berzina, kuat melanggani pelacur, kira halal ke? Hasil dan dana bantuan dari Yahudi zionist pembunoh rakyat Palestina yg tak berdosa, menzalimi rakyat Palestina, itu hasil kira halalan Tayibbah ke? Dapat wang dan duit dari YB Jamban kira halal ke? Duit hasil jual lendir isteri itu kira halalan Tayibbah ke? UMNO Kaffir dan murtad? Tetapi awak tu meliwat isteri kira halal ke? Pukol bantai anak isteri kira halal ke? Berzina di hotel puduraya dgn isteri orang kira halal? Berkaunsling dgn isteri orang jam 3pagi siap pake tuala basah kira halal ke? Balun isteri kawan dalam koch keretapi kira halal ke? jilat cipap isteri orang sampe biarkan misai dan janggut bekas air sembruit dibiarkan kira halalan Tayibbah ke? Menyokong dan menggalakan LBGT, perkahwinan sejenis, pedang lawan pedang, jantan dgn jantan, jubor menjubor, betina dgn betina, puki dgn puki, itu kira ajaran Islam ke? Makan hasil dan dana anak2 Yatim dan balu2 Memali kira halal lagi orite ke? Kekayyaan dan hasil negeri dan rakyat tidak diuruskan dgn baik, hingga hutan dan bukit sampe gondol kira halal ke? Air bersih tidak dapat diberikan hingga diberikan air teh o terus dari paip kira canggih dan halal ke?22tahun memerintah hanya 1 mesjid dbina itu kira syiar Islam yg terbaik ke?Dgn tidak mengikut ajaran Rasulullah dan Islam tetapi sebaliknya hanya tahu memecah belah, mendoakan pecah perut, doakan hancur dan musnah, doa KO, apakah anda Islam dan pengikut Rasulullah S.A.W.? Jangnalh nak menipu diri sendiri, jawap lah dalam kubor ya. Dgn bersetongkol dgn ajaran sesat dan pemimpin yg terkutok anda juga mendapat saham terkutok sama. Ganjaran lumayan Allah maha mengetahui di dunia bole sembunyi2 tetapi dalam kubor nak lari mana? Nak suroh Hero Tamil dan wali terompah jamban bantuan waktu itu? kah..kahh..kahh baru tahu langit tinngi dari bumi.

Anonymous,  December 26, 2012 at 1:27 PM  

Pencacai2 pr kat sini lebih hina dari binatang anjing dan babi...sehina-hinanya diaorang ni....orang bercakap pasal agama/akidah,diaorang boleh perlekeh dan pusing kearah lain..pas tu sibuk tuduh orang lain perlekeh islam...hina sunggug korang ni....semuga Allah memberi hidayahNya kepada korang semua...

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:11 PM  

Sape nak bising jam bodoh ko tu.

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:15 PM  

Lagi hina ko yang takdak teloq nak report deepak buat fitnah..kihkihkih

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:17 PM  

hakgagaga..nueeh!! wodoh2..nueeh taqde2 gehwee2 ang geguwieh...geragan ulu agie 6 geganam...nueeeh!

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:19 PM  

Desas desus semakin bertiup kencang bilamana ada perkhabaran dalam kem polis sendiri bahawa bekas ketua polis negara tan sri musa hasan bakal hadir pada petang 12 januari 2013 untuk bersama rakyat malaysia untuk hari himpunan kemarahan dan kebangkitan rakyat di kuala lumpur dataran atau stadium merdeka.
Perkara dan khabar angin ini sudah merebak dalam kem kem polis dan juga kemkementerian dalam negeri sendiri, di katakan turut hadir sama pada petang harisejarah anak muda itu adalah bekas orang nombor 3 dalam polis dan bekas pengerusi SPR sendiri.
Bekas ketua polis negara ini juga di katakan akan bersama sama dengan rakyatdalam kempen kebangkitan rakyat untuk menghumban Barisan Nasional yangselama ini mengganggu tugasan polis serta membuat pelbagai arahan yangtidak sepatutnya kepada pihak polis yang di paksa bekerja untuk umno.
Menurut sumber bocor dari wisma putra, berkemungkinan musa hasan akanmenyertai Pakatan Rakyat bagi meneruskan agendanya untuk memastikanpolis adalah polis di raja malaysia kembali dan bukannya polis di raja umno.

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:25 PM  

Yang Idris Jala bawak balik bible Allah kat Serawak tu sape yang bagi?

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:28 PM  

Apa nak jadi, teruk betul laa skg ni. Gila kuasa punya hal.

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:51 PM  

Betul kata QiuNcy tu. Nak tau pasai apa, sebab PAS nak bolot semua kerja kerja seperti Imam, tukang sembeleh, tukang mandi jenazah dan semua berkaitan dgn ugama kerana mereka pandang UMNO tu kapir mereka lah yang pandai semuanya tu. Tapi biar lah yang nak tanggung dosa nanti bukannya orang UMNO.

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:52 PM  

hoi babi mata sepet DAP..benda ni dah setel lu apa lagi mau..mau perang salib kat msia ke? nanti kristian semua kena sembelih..gereja kena bakar sebab lu punya pasal

Carlos Santiago December 26, 2012 at 3:02 PM  

Keh Keh Keh...Org Umngok xder kluarkan kenyataan mcm tu ker...PUI!!! BANkami

Anonymous,  December 26, 2012 at 3:05 PM  

ooi!!!2.52..gegaganam!! wodoh!! tuting tulappp!! gelejhee phunyee phashaal engho bekulappp! wodooh!

Anonymous,  December 26, 2012 at 3:18 PM  

anun 3.05 pm = si gila terlepas dari hospital gila masuk siber kafe

Anonymous,  December 26, 2012 at 3:22 PM  

jangan salahkan Lim Guan Eng bila dia berani giller mempersendakan nama Allah. dia sebenarnya nak try tengok apa tindak balas ULAMAK MURTABAK Pas (ulamak yang genuin disebut ULAMAK MUKTABAR) iaitu Hadi Awang dan Nik Aziz.

setakat ni nampaknya dua ULAMAK MURTABAK Pas ini tak berani nak tegur si kafir lahanat Lim Guan Eng tu.

USTAZ MAHADI, Melor


Anonymous,  December 26, 2012 at 3:40 PM  

kesian ustaz tengok para NGO melayu/islam dan para pemimpin Umno. hari-hari riuh minta Ulamak Murtabak si Hadi Awang supaya tarik balik amanatnya yang telah merosakan perpaduan umat melayu/islam. tapi si Hadi ni buat pekak badak macam tak ada apa-apa jer.

ustaz yakin 99% bahawa si Hadi tak akan tarik balik amanat setan tu jika tetakat orang melayu dan Umno saja yang duk keriau riuh rendah.

dan ustaz juga 99% yakin si Hadi tu akan tarik balik amanat setan tu jika diminta berbuat demikian oleh sama ada Karpal Singh atau Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.

kalian tak kan dah lupa. apa jadi kepada Hudud bila dibantah oleh DAP ? apa jadi kepada negara islam bila ditentang oleh DAP ? apa jadi kepada undang-undang MPKB yang melarang salon wanita gunting rambut lelaki bila ditegor oleh DAP ? apa jadi dengan permintaan akar umbi Pas yang mahukan Hadi jadi PM jika PR menang bila DAP bantah ?

kesimpulan ustaz adalah. dua Ulamak Murtabak Pas iaitu Hadi dan Nik Aziz tak akan mendengar dan melayan tegoran daripada siapa pun kecuali lah tegoran daripada Karpal Singh atau Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.

USTAZ MAHADI, Melor

Anonymous,  December 26, 2012 at 3:52 PM  

Saya terfikirkan kata-kata ummul mukminin Aishah RA mengenai penurunan (kedatangan) ayat-ayat al-Quran. Kata ‘Aishah: "Sesungguhnya (peringkat) awal al-Quran yang turun ialah surah daripada al-Mufassal (surah-surah pendek bermula dari Surah Qaf sehingga an-Nas) yang menyebut di dalamnya tentang syurga dan neraka. Sehinggalah apabila manusia telah kembali (datang) kepada Islam, maka turunlah (ayat-ayat) halal dan haram. "Jikalau (peringkat) awal al-Quran turun menyatakan: Jangan kamu minum arak, nescaya orang ramai berkata: Kami tidak akan tinggalkan arak sama sekali. Jikalau peringkat awal al-Quran turun: Jangan berzina. Nescaya mereka berkata: Kami tidak akan tinggalkan zina sama sekali."Apa yang Aishah beritahu ialah mengenai pendekatan al-Quran dalam mengubah manusia. Ayat-ayat awal bukan menekan isu halal dan haram, sebaliknya penegaskan tentang syurga dan neraka. Dalam erti kata lain membangunkan iman tentang Hari Akhirat bahawa setiap insan akan dibalaskan kebaikan dan keburukan yang dilakukannya. Setelah hal itu mendalam dan dapat dihayati oleh manusia, barulah ayat-ayat berkaitan halal dan haram datang untuk membentuk peraturan syariat dalam kehidupan. Hasil dari pembentukan jiwa yang begitu menghayati tentang konsep syurga dan neraka, maka dengan mudahnya halal dan haram itu dihayati dalam kehidupan manusia ketika itu. Jikalau al-Quran pada awalnya berkempen soal halal dan haram sebelum pembentukan minda dan jiwa tentang Hari Akhirat pastinya manusia akan gagal mematuhi hukum-hakam tersebut.

Anonymous,  December 26, 2012 at 4:54 PM  

kepada sahabat-sahabat yang masih bersama Pas, ustaz nak ingatkan kita ni dah jadi Murtabak (perpaduan melayu islam caca merba habis) kerana percaya kepada amanat setan yang dibuat oleh Al Murtabak Hadi Awang .. laki bini bercerai, putus adik beradik, hilang kemesraan, solat pilih-pilih imam, solat Jumaat dua imam.

Allah tak suruh kita buat macam tu kan. Islam suruh kita bersatu kan. sebab tu ustaz berani kata dan yakin teramat yakin bahawa Amanat Hadi Awang itu adalah Amanat Setan.

tapi ustaz sedih kerana ada sahabat-sahabat yang tak tinggal solat tapi masih mahu berpegang kepada Amanat Setan itu. sedarlah wahai sahabat, hubungan kita jadi tidak mesra hanya kerana kita berlainan parti tapi agama kita satu, bangsa kita juga satu.

Amanat Setan oleh Hadi Awang telah merosakan bangsa kita dan agama kita.

USTAZ MAHADI, Melor

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:22 PM  

LGE tu kapiaq...Soi Lek pun kapiaq..mmg depa tak reti pon..tapi yg melayu islam dok tolak hudud, dok kata hudud tak sesuai kat malaysia ni, yg tu lagi terok. awat hg tak kupas topik tu. tatak belani ke.....

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:36 PM  

hudud kalau nak buat kena buat kat semua islam ka. selam ka, kapiaq ka kelipiaq ka.. ni pas harambejadah kata hudud kat orang islam saja hudud kepala bapak apa..nik ajis wali terompah jamban patut tangkat tauk lam laut..

Anonymous,  December 26, 2012 at 8:03 PM  

Orang Kristian di Malaysia sibuk nak pakai nama Allah bukan tujuan apa, tapi sebenarnya untuk menyesatkan dan mengelirukan umat islam di Malaysia dan bertujuan untuk penyebaran agama kristian, jadi umat islam melayu yang jahil akan terpedaya. Satu dunia panggil tuhan mereka Jesus, paderi kristian di USA, Rome Europe mana ada yang pakai nama Allah, cuma di Malaysia dan Indonesia, tapi di sesetengah negara berbahasa Arab, penggunaan nama Allah adalah untuk tuhan, Tapi
umat Kristian di Malaysia ramai berbangsa Cina atau India bukan berbahasa Arab, Tujuan penggunaan nama Allah hanya untuk mengelirukan bangsa melayu, dikalangan bangsa mereka kalau di gereja meraka kalau semua pengunjungnya adalah cina,
mustahil mereka akan menggunakan nama Allah, mereka sendiri tidak suka. Jadi umat islam di Malaysia yang menyokong penggunaan Allah untuk tuhan, janganlah ambil mudah dengan maksud yang tersirat, sebab itu di Indonesia ramai bangsa indonesia yang menjadi Kristian sejak dari dakyah mubaligh kristain semasa penjajahan Belanda menggunakan Bible berbahas indonesia and Allah dalam Bible mereka, Jangan jadi naive, di kalangan mereka sendiri kalau sesama meraka, tak ingin mereka menggunakan nama Allah. Kalau di USA sendiri, tuhan umat islam sendiri mereka gelar 'Moon God', bukan Allah, Saya sendiri pernah berada di gereja di USa untuk tujuan interfaith , jadi saya faham dan mereka tidak suka nama Allah
apatah lagi sebagai panggilan tuhan mereka. Umat Islam yang tidak tahu asal usul Kristian jangan terpedaya seperti umat Kristain diperdaya oleh Paul the saul berbangsa Yahudi pengasas ugama Kristian bukan Jesus saw. Paul yang pada awalnya anti kristian dan telah membunuh ramai penganut Kristian, telah mengubah
doktrin ugama kristian menjadi seperti sekarang. Dia sendiri penentang ugama Kristian tiba2 berubah menjadi penyokong kuat dan dia sendiri tidak pernah berjumpa
Jesus saw atau bukan salah seorang 12 disciple. Ini cara tersembunyi untuk merosakkan agama asal Kristian . Paul adalah seorang yang mahir didalam ugama2 pagan seperti tuhan Parsi 'Osiris' telah memperkenalkan konsep Trinity dan
menjadikan ugama kristian universal, ugama seluruh umat bangsa dan menjadikan Jesus saw seperti tuhan. Jesus saw sendiri diutus hanya untuk bangsa Yahudi bukan Cina, India, English atau Mat salih dan sebagainya dan ini sendiri tercatat di dalam Bible. Rasul seluruh umat dan terakhir adalah nabi Muhammad saw. Umat Islam di Malaysia jangan naive dan terpedaya.

'Mereka sepatutnya mengelarkan tuhan mereka 'Paul' bukan Jesus saw atau Allah.'

Traveler

lowprofile December 26, 2012 at 8:07 PM  

Anon 5:36.
Carik kitab fiqah manhaji, belajar dengan mana2 ustaz yang engkau percaya dan yakin.
Engkau kena ingat...
Hudud itu hukum Allah, bukan hukum pas.

Anonymous,  December 26, 2012 at 8:53 PM  

Hanya pencacai yang telah diliwat fikirannya sahaja yang buta tak tahu menilai niat sebenar puak2 kafir harbi nak guna nama Allah. Pemimpin PAS yang ada prinsip macam Ustadz Haron Din sendiri tak setuju dengan hal tersebut. Bagi pencacai PR, meroyanlah kau di blog ni.. Hu hu

Anonymous,  December 26, 2012 at 10:23 PM  

Anon 9.36pm. Mu KO...KO...KO...
Itu doa yg diajar PAS yg kononnya memperjuangkan ISLAM.
Fikir fikirkan apa yg benar dan apa yg batil.

Anonymous,  December 26, 2012 at 11:37 PM  

apalah yg ko merepek...

Anonymous,  December 26, 2012 at 11:53 PM  

Cerita pasal ugama lagi??? Tak payah cerita panjang lebar la PR. Hudud la, nama Allah la... Bukan kami tak tau korang punya perangai. Politik no 1 ugama ntah no berapa korang letak. Cakap le apa korang nak cakap... selagi hidup bertuhankan kaki jubo tu tak payah la korang membising cerita pasal ugama...

exPASreallyshit!

Anonymous,  December 26, 2012 at 11:55 PM  

KLCC Petronas punya, HIGHWAY BERTOL Plus punya, Disco kelab malam ada kat Kedah, Pulau Pinang Shah Alam. Pas ada Mat Sabu. Pas ada TVPAS. PAS ada blogger. PAS ada BERSIH. PAS bagi upti tanah Sepuluh ribu ekar kat DAP. PAs ada amanat HJ Hadi senjata yang paling ampuh. Pas terpesong kerana nak betulkan orang lain, video itu besi, umno palestine, bagi tau penyokong Umno boleh buat hudud tanpa menyatakan caranya dengan betul. PAS ada perjanjian dengan DAP untuk tidak membawa isu hudud dan negara Islam jika PR menang. PAS adalah mimpi. UMNO adalah reality. PAS tergolong dalam golongan tahu tapi tak faham.

Anonymous,  December 27, 2012 at 12:02 AM  

Orang kristian kat Malaysia ni orang Arab ke. Kalau Allah itu nama tuhan dalam Arab jadi pakai tuhan dah lah untuk injil melayu.

Anonymous,  December 27, 2012 at 12:53 AM  

Setiausaha Agung MCA Datuk Seri Kong Cho Ha telah menempelak apabila saya menegaskan bahawa MCA adalah parti yang anti-Islam .Saya melihat beliau pura-pura bertanya: "Adakah PAS juga menganggap DAP sebagai anti-Islam?"Persoalannya, kenapa pula setiausaha agung MCA bertanya demikian? Bukankah pemimpin pemimpin MCA, terutamanya dalam media milik mereka The Star secara konsisten menegaskan kepada masyarakat non-Muslim bahawa "undi untuk DAP adalah undi untuk hudud"?Ertinya MCA seperti mahu mengesahkan bahawa DAP menyokong hudud. Maka apa masalah DAP bersama PAS dalam Pakatan Rakyat? Dan apa perlunya PAS menganggap DAP anti-Islam pula? MCA yang sangat ketara sikap anti-Islamnya.Pemimpin MCA juga selalu mengulang kenyataan bahawa "DAP tunduk kepada PAS".Selayaknya tidak berbangkit persoalan yang dikemukakan oleh setiausaha agung MCA tersebut sebaliknya apa yang pasti ialah MCA sangat tegar menentang Islam.Presiden MCA pada 23 September 2011 pernah menegaskan di hadapan para wartawan, jika Umno melaksanakan hudud, MCA akan keluar BN. Ekoran ugutan keras MCA, sehingga kini Umno terpaksa menikus demi kepentingan survival politik mereka.Pada 4 Disember 2011, selepas merasmikan forum mengenai hudud di Wisma MCA, sekali lagi Datuk Seri Chua Soi Lek menegaskan bahawa Malaysia akan kehilangan pelabur dan negara akan binasa jika hudud dilaksanakan. Malah beliau juga menekankan bahawa hudud tidak adil kepada semua khasnya kaum wanita di samping menyebut bahawa undang-undang Islam adalah kejam.Menambah "kecutnya" Umno berdepan MCA ialah apabila presiden MCA itu menulis dalam Twitter pada 1 Julai 2012 (sebagai respon kepada ADUN Kemelah yang mencadangkan perlaksanaan hudud di Johor) bahawa: "ADUN Umno Johor itu tentu sudah kehabisan idea dan hilang akal untuk mencadangkan hudud di Johor meliputi bukan Islam."Dituduh hilang akal pun, Umno masih tidak mampu membentak MCA apa lagi mengambil apa-apa tindakan berkesan ke atas MCA agar tidak biadab terhadap Islam dan penganutnya seperti menuduh hilang akal, habis idea dan sebagainya.

Anonymous,  December 27, 2012 at 8:23 AM  

Amanat Setan dari ulamak Pas yang bertopengkan Setan. Orang Pas terpedaya dan tertaksub kepada Setan yang berjubah, berserban dan berjanggut sampai tergamak membenci sesama bangsa dan sesama agama. Orang Pas takut kepada Umno lebih daripada takut kepada DAP. Orang Pas melihat Umno sebagai musuh islam manakala DAP sebagai puak yang akan membantu islam.

Begitulah hebatnya pengaruh Amanat Setan yang dikeluarkan oleh Hadi Awang. Bahaya besar kepada politik melayu .....

Anonymous,  December 27, 2012 at 9:04 AM  

kalau baca amanat hadi bawang kepala setan ni memang anggap umat islam malaysia yg sokong BN sebagai musuh PAS dan kalau diperangi mati syahid. Amanat hadi 100% khawarij. Daripada amanat beracun ni tercetus isu dua iman, mengkafirkan umno dan peristiwa Memali. Tapi setan berjubah ni tak pernah nak dan tarik balik amanat tsb dan disokong oleh si tua keparat murshitdol am PAS iatu n.ajis.

Anonymous,  December 27, 2012 at 10:37 AM  

Anon 904

Hadi Awang keluarkan Amanat Setan. Nik Aziz pula buat Fatwa Setan. Dua2nya Setan yang diutuskan kedunia dalam bentuk berjubah, berserban dan berjanggut (nampak macam orang alim) untuk melemahkan perpaduan orang melayu islam untuk membantu Parti Setan (DAP) membentuk kerajaan.

Orang2 Pas ni asal nampak saja orang berjubah, berserban dan berjangkut .. depa taksub giller bro kerana itulah ulamak pada depa.

Sheikh Tan

Anonymous,  December 27, 2012 at 11:26 AM  

11:12

saya nak tengok pas tutup kilang arak dan musnahkan patung buddha. kenapa tak boleh buat? takut dengan dap? pkr berkuasa atau ikut telunjuk dap? kalau umno salah betulkan. kata akan tutup kilang arak jika berkuasa. sekarang sudah berkuasa d selangor. mengapa tak tutup? jangan kata umno tak betul. pas pun tak betul. mungkir janji merata rata. serban besar bakul. elok letak tong sampah atas kepala. biar lagi besar.

Anonymous,  December 27, 2012 at 11:37 AM  

Inilah yang dap suka. Orang melayu gaduh sesama sendiri. Cuba renung sebentar dan tengok akibatnya. Siapa yang untung? Apalah eloknya kita bergaduh? Akhirnya dap yang berkuasa. Adakah itu yang kita mahu? Adakah bangsa melayu dan ugama islam lebih terjamin dibawah dap? Jarum dap sangat tajam dan halus. Mereka sedang ketawakan orang melayu.

Anonymous,  December 27, 2012 at 1:57 PM  

Memang dap suke tapi dia lagi suke org melayu yg buta hati.
korang mencaci PAS seperti mencaci agama sendiri.
bukti yg nyata korang yg mencaci pas mesti tak faham apa itu hudud. Hanya ikut kata pemerintah yg mengatakan hudud pas.
ade baca enakman hudud pas yg di bentangknn ke kerajaan?
Seksyen 41 dan 42 hukum zina telah disangkal oleh kerajaan sedangkan apa yang diambil adalah bulat2 dalam alquran.
Sedangkan semua tahu alquran itu lengkap dan sesuai untuk semua zaman. Sesiapa yg menolak hukum Allah semua tahu orang itu telah mungkar.

Berkenaan nama allah, itu sesuatu yg subjektif dimana mengikut sejarah sebelum kedatangan islam nama allah telah digunakan.
Jadi kepada yg bukan ahlilnyer, kita serahkan pada alim ulama.
Takyah nak menghina agama lain.

Janganlah pasal pro politik nak jadikan agama satu isu.
Ade setengah benda umno benar tapi bukan dari segi agama khasnyer.
yang benarnyer umno telah memerintah selama 55thn dan memerdekakan negara tapi selama 55thn jugalah akhlak dan iman umat islam semakin lemah dan mudah digoda dengan kemewahan duniawi.

Kalau mahu kemewahan dunia dan takut pada mati. Pilihlah umno
kalau mahu kemewahan akhirat dan cinta pada mati Pilihlah pas
Kalau berani berubah dari kepompong Pilihlah pkr
kalau rasa melayu kuat menghadapi cabaran pilihlah dap.

Undi ditangan anda untuk semua rakyat.

Wassalam




Anonymous,  December 27, 2012 at 2:13 PM  

Anon 1137

Kita bukan nak bergaduh dengan penyokong Pas. Kita tak benci mereka. Mereka sebangsa dan seagama dengan kita. Kita cuma nak mereka "mewaraskan kembali" aqal dan fikiran mereka yang dah banyak jumud hanya kerana percayakan Amanat Setan oleh Hadi Awang dan Fatwa Setan oleh Nik Aziz.

Dek kerana Amanat Setan dan Fatwa Setan itu lah maka melayu Pas memandang melayu Umno lebih jijik daripada cina DAP.

Saya takut akhirnya melayu Pas dan melayu Umno sama2 menangis, menangis meratapi nasib angkara dua ekor Setan yang berselindung disebalik jubah, serban dan janggut.

Haron Din ada dimana ? Adakah dah jadi Ulamak Bisu atau Setan Bisu ? Ulamak Bisu tak apa lagi, tapi kalau dah jadi Setan Bisu ... bahaya ni. Dalam Pas hanya pendapat Haron Din saja yang kita rasa boleh dipakai semacam mana kita menerima pendapat Tan Sri Datok Harussani, Mufti Perak.

Amanat Setan Hadi Awang ternyata dah banyak negatifnya kepada kekuatan melayu dan islam, tak kan Haron Din nak diam hanya kerana dia adalah Timb Mursidul Pas. Bersubahat menutup kemungkaran juga sama nilai dosanya dengan pihak yang mungkar.

Kita merayu kepada Haron Din .. tolonglah selamatkan bangsa melayu dan agama islam dinegara kita ini.

Sheikh Tan

Anonymous,  December 27, 2012 at 2:35 PM  

Anon 157

Aku yakin kalau tak ada Hudud, Pas dah lama mampus kerana orang melayu pakat ramai ramai keluar dari Pas.

Dulu Pas ada modal Negara Islam dan Hudud. Tapi bila dah rapat dengan DAP maka tinggal Hudud saja lah untuk buat modal nak kelentong orang melayu yang tak berapa cerdik islam supaya menyokong Pas.

Aku berani kata Pas kaki kelentong kerana :

1. Pada awalnya kelentong habis kata quran menuntut penubahan Negara Islam. Aku percaya, mak bapak aku percaya .. maka kami tak pernah miss pangkah Pas bila ada pilihanraya. Tau2 ulamak yang buat Amanat Setan tu kata dalam quran tak sebut pun pasal Negara Islam.

2. Dari mula lagi Pas duk kelentong orang melayu kata Umno kafir kerana pakat dengan orang kafir membentuk kerajaan. Aku percaya, mak bapak aku percaya .. sampai sadara mara kami yang sokong Umno kami pandang semacam jer. Tau2 Pas sekarang pakat dengan DAP nak bentuk kerajaan Pakatan Rakyat. Awat sekarang dah jadi islam kah puak2 DAP tu ?

Nak balas hujah aku tak perlu pakai hadis atau ayat quran. Pakai aqal yang waras pun dah cukup.

Hujah aku adalah, "kalau Pas kata Umno Kafir, aku nak kata sekarang Pas adalah 10 kali lebih Kafir daripada Umno" kerana Pas juga buat apa yang Umno buat yang menyebabkan Umno dihukum Kafir oleh dua Ulamak Setan dalam Pas. Siapa karekter Setan dalam Pas itu kau cari lah sendiri...

Sheikh Tan

Anonymous,  December 27, 2012 at 5:23 PM  

papagomo ni orang islam ke kafir? amenongok gerentilah dah kafir. papa gomo? pengikut ajaran budha ke?

Anonymous,  December 27, 2012 at 5:25 PM  

sheikh tan taik babi.

Anonymous,  December 27, 2012 at 6:34 PM  

Kita ni orang bawah. Lebih elok jika suruh orang orang atas UMNO dan PAS duduk berbincang untuk bersatu. Kalau bergaduh sampai bila pun tak habis dan dalam pada itu orang lain ambil kesempatan. Yang sudah sudahlah. Dua dua pihak ada kelemahan dan kelebihan. Bangsa lain memang tak mahu orang melayu bersatu.

Anonymous,  December 27, 2012 at 10:44 PM  

Rasanya pro kerajaan ni yng banyk berzakat dan pdrgi keumrah...

Anonymous,  December 28, 2012 at 6:19 PM  

WOW....CAM CERITA HOLLYWOOD

Anonymous,  December 29, 2012 at 12:33 AM  

Apa nak gaduh2 & fanatik sangat daa..Yg untung esok2 diaorg. Bukan diaorg nak bagi duit belanja pun. Kita gak yg teruk buat kerja carik rezeki. Buat je pilihan yg terbaik utk PRU13 nanti. Kuasa di tangan anda.

Anonymous,  December 29, 2012 at 12:00 PM  

Sebelum undi tanya diri sendiri -

Adakah Islam dan bangsa melayu lebih selamat dibawah dap? Jika jawapan ialah TIDAK undilah BN. Siapa buat duit biarlah dia jawap. dap tak buat duit? Asalkan hak orang melayu masih ada, anak kita boleh masuk u, boleh dapat biasiswa dan pinjaman, senang dapat kerja dan kemudahan lain. Itu diaorang nak kaut berapa banyak dia punya pasal. kalau kena tangkap dia jawap. Mati dia jawap.

Anonymous,  December 29, 2012 at 2:40 PM  

Pr tu totally DAP ker? Bn totally umno ker?
Hak org melayu mcm mane maksud nyer?
tanah rizab melayu yg tergadai?
agama islam yg mudah diperlekehkan bangsa lain?
55thn memerintah br hari ni nak cerita undang2 islam?
Rumah 7% bumiputra yg harga 1/2 juta?
Masuk u tapi keluar x ade keje?
ptptn yg membebankan orang melayu khasnyer?
Sapa yg kaut byk kena tangkap?
Mahmud taib? Musa aman? Nazri?
Tuhan tak akan merubah nasib sesuatu bangsa kalau kita takut untuk berubah.

Anonymous,  December 29, 2012 at 4:34 PM  

2:40

Kalau dia tak kena tangkap nasib dialah. Pandai dialah. Mati tetap mati. Baru dia tau.

Dah habis belajar pandai pandailah hidup. Dah bagi belajar carilah kerja sendiri. Tak kan itu pun tak boleh buat. Bagi pinjaman marah. Tak dapat pun marah. Nak buat apa?Tapi tak ramai yang marah.

Bawah PAS tak juga ugama islam kuat. Mat Sabu buat apa dengan bini orang dalam bilik hotel? Masih lagi berjawatan dalam PAS! Hududlah!

Jadi janganlah jadi benda benda ini sebagai alasan. Tengoklah macam mana Islam di Singapura di hakis secara sistematik. Sampai azan pun tak boleh pakai speaker. Di sana pejabat ugama islam hanya kendalikan nikah cerai dan kematian saja. Undang undang islam yang lain tak wujud. Tak payahlah nak cerita panjang. Buatlah kajian sendiri. Sekali salah pangkah menyesal seumur hidup. Oh ya lagi satu. Di Singapura tak ada tangkap basah. Mungkin Mat Sabu suka macam ini!!!

Anonymous,  December 29, 2012 at 7:18 PM  

Anon434
Anda bertuah kerana dapat pekerjaan dan hidup senang.
tapi berapa ramai dapat hidup senang yg mcm saudara?
Mungkin saudara pernah terbaca sejarah tokoh2 islam terutamanya saidina abu bakar, umar, uthman dan ali.
bagaimana sifat seorang pemimpin yg dikehendaki oleh islam terutama mashalat umat islam. Bagaimana mereka uruskan baitul mal untuk org islam.
Jika terlupa, bacalah dan saudara akan dapat jawapan untuk politik kita sekarang.

Tak samakah undang2 islam kita berbanding spore? Mahkamah syariah kat sini pn utk nikah, cerai dan kematian je. Lina joy tetap gak mng kes murtad. Saudara terlupa kot.

Masyarakat melayu mmg suke gossip. Tangkap basah, zina, jadi dosa yg terlalu besar. Tapi adakah kelakuan zina itu dosa kepada masyarakat? Itu dosa si penzina dgn allah bukan dgn umat islam. Tapi bila pemimpin yg dipilih pecah amanah, dia berdosa besar kepada umat islam yg memilih beliau dan dilaknat oleh allah.

Dan jika saudara membenarkan pemimpin yg pecah amanah untuk memerintah umat islam yg lain, tidakkah ada rasa bersalah pada diri saudara?

Jika takut sgt kepada DAP, sampai bila2 pun pemimpin2 melayu kita tak akan berubah. dap dan MCA adalah sama jer. Bn menang diaorang untung, pr menang pun untung. Tak ada perbezaan.

Anonymous,  December 29, 2012 at 7:51 PM  

Melayu...melayu..hahahaha. Bangsa lain xda plak gaduh sampai mcm ni. Berpuak mcm melayu ni ramai sgt di Malaysia. Sifat dengki dan dendam tak habis2. Bangsa lain aku tgk relaks je. Kalah menang ekonomi kontrol. Sbb apa? Sbb malayu tak bersatu. Apa la nak heran melayu woi..bangsa lain xda halal haram la..esok pegang kerajaan pun halal haram apa nak heran? Woi melayu...bukak sikit minda tu. Bersatulah. Ini bergaduh mcm esok nak kiamat. Hahahaha.

Anonymous,  January 2, 2013 at 3:48 AM  

anon 5:25
aku harap sdr beristghfar banyak..
perbuatan sdr sebenarnya sudah melewati perbuatan Syaitan..

Anonymous,  January 2, 2013 at 4:01 AM  

Seharusnya kita memandang ke hadapan bukannya kebelakang..
Bila kita berhujah itu biarlah yang menguntungkan Islam dan Melayu..
jangan meletakkan dendam dan hasad melebihi persefahaman..
sebagai orang Islam seharusnya dicari titik persamaan bukan kelainan..
jika itu dilakukan, sampai kiamat pun Islam akan terus bergaduh.....

terimalah hakikat bahawa fatwa Hj Hadi itu telah banyak mengakibatkan kerosakan dalam hubungan sesama Islam terutama dinegeri negeri yang majoritinya Melayu Islam.. pendapat mengatakan bahawa fatwa Hj Hadi lebih bermotifkan politik ada kebenarannya berdasarkan bukti sahih melalui pengisytiharan Hj hadi yang kita semua ketahui.. Hj hadi memang bersalah dan bukannya PAS, jadi sebagai pengikut sukar sangat kah untuk menerima hakikat ini? sukar sangat kah menjadi Islam yang waras?
Soal arak? kita semua tahu apa yang kita mampu dan tidak.. dosa dosa ini tidak sehebat dosa dosa menyesatkan akidahj umah..
soal rasuah? ini soal sejagat.. rasuah melanda seluruh umat manusia.. walaupun rasuah itu haram disisi Allah, tapi mana yang lebih bahaya disisi Allah haram melakukan rasuah atau menyesatkan akidah umah?.. bukan aku bermaksud menggalakkan arak.. ada dosa yang kita tanggung akibat perbuatan kita sahaja, dan ada dosa yang kita buat dan menyebabkan orang lain turut serta berdosa malah lebih dari itu menjadi sesat dan hilang akidah?
akhir sekali aku nak tanya..
Hilang akidah ke seseorang yang minum arak?
Hilang akidah ke jika mempercayai sesuatu taklik yang sesat?
mana yang lebih bahaya?
kerdua dua nya sama sama ditegah disisi Allah...
berhujah lah secara waras mulai sekarang..

Anonymous,  January 2, 2013 at 4:04 AM  

Jangan kerana emosi kita hilang pertimbangan dan kewarasan kerana kita telah diingatkan IKUT HATI MATI IKUT RASA BINASA..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP