DAP Tidak Menghormati Raja Melayu Sebagai Ketua Negara..Pulangkan Segala Gelaran Yang Diterima

Tuesday, December 25, 2012



Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mempertahankan pingat gelaran “Datuk” yang dianugerahkan kepada dirinya oleh Sultan Perak pada tahu 2008 yang lalu.

Beliau menegaskan sebelum dirinya menerima pangkat “Datuk”, isu ini pernah diketengahkan dalam mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) dimana majoriti berkata beliau “harus menerima anugerah itu”, tetapi Karpal menentang idea tersebut.

“Saya harap saudara Karpal Singh akan menerima keputusan majoriti CEC dan tidak menggunakan isu ini untuk memecahbelahkan kepimpinan parti.

“Jika saudara Karpal Singh mahu bertegas dengan pandangannya, beliau seharusnya membawa isu ini kepada CEC,” kata Ngeh dalam kenyataannya hari ini.

Beliau berkata demikian susulan kenyataan Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh yang mendakwa polisi parti pimpinannya itu menolak kesemua anugerah melibatkan Kerajaan melainkan atas dasar keberanian atau apabila sudah bersara dari politik.

Karpal berkata Ngeh dan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor Datuk Teng Chang Khim gagal “menyerahkan” anugerah mereka walaupun diminta melakukan sedemikian.



Sumber

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan 
Umat Islam Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

18 comments:

Anonymous,  December 25, 2012 at 3:34 PM  

Pati mana paling tak hormati Raja dalam sejarah?

Tukang Komen December 25, 2012 at 4:38 PM  

DAP benci segala yang MELAYU.

1 islam
2 bahasa melayu
3 tulisan jawi
4 raja raja melayu
5 hak istimewa melayu
6 ORANG MELAYU

Apa saja yg ada sangkut paut dgn MELAYU parti rasis ini tetap benci.

Anonymous,  December 25, 2012 at 5:50 PM  

Amat setuju DAP amat benci,sebab legasi dari PTR,MM Lee.
Tapi ingat ya ada ahli berseketu DAP a.k.a, Tamrin, dari Melaka datang ke Ampang Selangor, bulan November, untuk memuji dan minta orang Skangor sayang DAP, kerana DAP sayang dan kasih Islam dan Melayu, kata sepanduk nya.

Hebat lah Tamrin .

arjuna waspada
changkat lobak

YB Raz December 25, 2012 at 6:03 PM  

aku setuju org politik tak terima darjah kebesaran..apa bagus sangat ke org politik ni bro? bersih sangat ke dorang ni? apa besar sangat ke jasa org politik ni pada rakyat dan negara ?

aku ada sebab kenapa sokong orang politik ni tak patut terima darjah kebesaran.

http://malaysiaheaven.blogspot.com/2012/12/sokong-ahli-politik-tolak-darjah.html

Anonymous,  December 25, 2012 at 7:04 PM  

Ini yg paling betul sekali..

saffron rice December 25, 2012 at 8:55 PM  

Bro betul lah apa karpal cakap tu,,, sy bukan penyokong pembangkang tapi sy menyokong kebenaran,,,, rata rata bintang kebesaran di beri sesuka hati tampa penilaian... Bintang di jual ole org poloitik dgn harga ratusan ribu... Ada di beri secara percuma kerana kepentingan dan kroni... Separuh dari itu ketua jabatan,, dah lah di beri gaji mahal mahal , salah guna kuasa, di beri driver serta kemudaha dan ada yg rasua kemudian ckup masa di beri bintang,, betul ke ini,,?sepekara lagi cina cina yg tak bersebab pun di anugerakan bintang krn duit.. Ada along ada gangstr dan berbagai lagi termasuk lah artis,,, apani semua? Tengok lah sekeliling kita?

Anonymous,  December 25, 2012 at 9:56 PM  

betul gak tu tu banyak sangat dato skang nih.. ac mizal pun dato

Anonymous,  December 25, 2012 at 10:04 PM  

yg benci islam, raja2 melayu, tulisan jawi melayu semua tu ialah amenongok la.. ameno tak langsung nak jadikan islam sebagai undang2. kekebalan raja2 melayu dihapus oleh amenongok. tulisan jawi dihapuskan oleh persidangan agong amenongok. klu mu ingat klu mu ikut perkembangan tulisan jawi lah mu mesti marah amenongok. klu mu bodo mu tak ikutlah. orang melayu dipinggirkan..siapa pinggirkan klu bukan amenongok. buat bandar siapa yg duduk? buat ekonomi siapa yg untung? kata deb 30 peratus nak capai..mana? hanya capai 18 peratus je. kenapa tak leh capai? sebab bodo memerintah lah. tulah amenongok.

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:04 PM  

mu lagi bongok apa beza tulisan rumi sama jawi? dedua bukan orang melayu yang punya. kerajaan utamakan rumi dalam bahasa melayu sebab cita-cita memperkasakan bahasa melayu..nak jadikan bahasa ni selari ngan indonesia supaya boleh jadikan bahasa melayu antara bahasa terbesar dunia. Itu pun sebab kerajaan ganti nama bahasa malaysia jadi bahasa melayu. Brunei pun dah tak pakai lagi tulisan jawi dalam urusan rasmu. Boleh ke mu kata Brunei pun pinggirkan orang melayu bila jawi tak dipakai lagi?

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:09 PM  

pasal ekonomi mu jangan kecoh-kecoh la mu. 18% tu belum masuk Petronas, TNB, TM, Maybank dll GLC. Walau pun tu syarikat berkepentingan kerajaan tapi tu semua orang melayu kontrol.

Anonymous,  December 25, 2012 at 11:47 PM  

Tu dia, dok pcaya lg puak dap tu.. PASpisPuS dok angkat lg puak2 dap tu

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:08 AM  

Dia suka makan setable berlaukkan babi....sebb atas kebenciannya terhadap umno....dari makan ikan yg halal setable ngan umno.... Alaa yg ckp umenogok tu bukan tau politik dan ekonomi.... Itu smer ikut2 jer mane ada panduan idup.....nanti dah kene batang kotey baru dia sedor

Anonymous,  December 26, 2012 at 8:57 AM  

Cina ke Dap. Cina lain suka ke? Bodoh lah ko ni.

Anonymous,  December 26, 2012 at 12:07 PM  

Laporan ulangan. Kutuk kutuk kutuk. Bagi la cadangan penyelesaian Bro (kalau rasa ada akal lah). Dah la komen keluar dari tajuk blog. Meroyan tak tentu hala.

Anonymous,  December 26, 2012 at 1:30 PM  

Bahasa melayu kat Msia dah tenat, itu pasti.

Anonymous,  December 26, 2012 at 2:29 PM  

gahhh...gahhh..ngaaah.. ngaliee 5!!,..ammgo agiiegi enggcimkg2 ammeh rajgge..podaaa!!

Anonymous,  December 27, 2012 at 12:00 AM  

DR M PERNAH BUAT LAWAK . RAJA-RAJA PERLU DIKEKALKAN SEBAB SERONOK JUGA DAPAT GELARAN DATUK.................. KALAU LAH DIA.NI TAK DI KASI GELARAN TUN TU DAH LAMA DAH DIA MEMBRONTAK KEHKEHKEH.WAKTU TU PAPAGOMO MASEH MAIN AIR INGUS.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP