PANAS - Hussam Musa Dakwa Tun Mahathir Dan Muhyiddin Yassin Dalang Serangan Deepak Ke Atas Najib Razak & Rosmah Mansor.

Monday, December 3, 2012



Seorang pemimpin parti yang berkawan dengan syaitan dari Kelantan telah membuat kenyataan seperti berikut di malaysiakini di hari Perhimpunan Agung Umno dirasmikan. 
Naib presiden PAS Datuk Husam Musa berkata Datuk Seri Najib Razak tidak boleh lagi berdiam diri dengan dakwaan terbaru Deepak Jaikishan memandangkan usahawan itu mengaitkan keluarga perdana menteri dengan isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Katanya, Deepak "secara langsung dan tidak langsung" mengaitkan perdana menteri dalam isu pembunuhan berkenaan – dalam dakwaan yang dibuat sejurus sebelum perhimpunan agung Umno.

"Najib harus mengambil langkah memberikan penjelasan sepenuhnyna. Jika tidak, selain dirinya, Umno adalah pihak yang akan terkesan," kata Husam yang turut memberi peringatan bahawa pilihan raya juga semakin hampir.

Husam seterusnya mencadangkan supaya Umno "melepaskan Najib" demi kelangsungan parti itu dalam pilihan raya umum nanti.

Katanya, beliau melihat Najib kini berada dalam kedudukan "begitu lemah" apabila timbul dakwaan baru daripada Deepak itu – seperti disiarkan dalam tiga portal berita termasuk Malaysiakini.

Husam juga membayangkan kemungkinan wujud campurtangan pihak tertentu dalam tindakan Deepak.

"Saya yakin, Deepak tidak berani membuat kenyataan jika beliau tidak mendapat apa-apa jaminan oleh sesiapa. Bermakna, ada pihak dalam menggerakkan tindakan Deepak.

"Deepak bukan ahli politik tetapi kenyataannya dibuat menjelang perhimpunan agung Umno – menampakkan pertimbangan politik telah diambil kira.

"Najib ternyata sudah begitu lemah dan hayat politiknya kini bergantung kepada ihsan rakan separtinya (agar) tidak mengambil apa-apa langkah susulan.

"Satu kenyataan oleh (bekas perdana menteri) Tun Dr Mahathir (Mohamad) atau (Tan Sri) Muhyiddin (Yassin) cukup untuk menamatkan hayat politik Najib sebelum pilihan raya umum ke-13," tambahnya.

Husam berkata demikian dengan memetik kenyataan Deepak dalam wawancara bersama Harakahdaily, di mana peniaga permaidani itu antara lainnya menyebut mengenai nasib yang dialaminya ekoran penglibatan dalam pengakuan bersumpah penyiasat persendirian P Balasubramaniam.



Kalau mengikut pekiraan aku ada tangan Ghaib dibelakang Deepak ni yang membuat satu Konspirasi menfitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor. Tangan Ghaib yang mungkin dari pimpinan UMNO ataupun musuh seteru iaitu Pakatan Pembangkang. Apa sekalipun konspirasi ini telah di rancang  untuk melaga lagakan pimpinan UMNO agar UMNO berpecah belah ketika Persidangan 2012 kelmarin.

Gomo tidak mahu mengulas panjang kerana sedang menganalisis apa yang bakal berlaku kepada pihak UMNO mahupun pembangkang apabila pendedahan sebenar tentang Konspirasi Deepak menfitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor dibuktikan.

Apa sekalipun Gomo harap seluruh pembaca blog agar kerap melayari Blog Blog Pro Kerajaan memandangkan ada ura ura menyatakan Bukti Dalang Konspirasi Deepak akan didedahkan dalam masa terdekat ini. Blog mana yang keluarkan Gomo tidak pasti namun pastinya kita semua ingin tahu siapa Dalang sebenar Konspirasi Deepak Merekayasa menfitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor.
Psssttt....Siapa dalang Konspirasi Deepak Fitnah Najib dan Rosmah? Tun Mahathir? Muhyiddin? Ataupun Pembangkang?

57 comments:

Tipu Punya Olang,  December 3, 2012 at 10:25 AM  

Cuba faham ceta ni betul-betul Gomo.
Rosmah minta kawan dia jumpa deepak suruh jumpa pulak Bala minta tarik balik SD dan buat SD baru pas tu janji bg Bala RM5mil.
Deepak juga di janjikan duit dan projek kerana tolong rosmah.
Pas tu Bala dan Deepak mengaruk sebab dia orang tak dapat duit.
Jadi siapa kencing dan siapa terkena kencing?
ROSMAH KAH?
NAJIB KAH?
DEEPAK KAH?
BALA KAH?
MADEY KAH?
MOHIDEEN KAH?
GOMO KAH?
KAH..KAH..KAH!
SATU KAPAL KAKI AUTA!
Idup Melayu..idup Mamak..idup keling..

Anonymous,  December 3, 2012 at 10:38 AM  

Aq xkisah sapa yg korng nak angkot jadi saksi kata DSN dan DSR trbabit dlm pmbunohan Altantuya ...sbb bg aq selagi xde bukti sahih ...aq xkn percaya...

Dulu RPK prnah wat fitnah kata DSR kat tmpt pembunohan itu tapi trnyata fitnah xmnjadi krn DSR punya alibi yg kukuh..dari situ cukup mnampakkn bhw puak pembangang SIAL cam korg mmg sengaja merekayasa sgl bukti utk mnjatohkn DSN..

Sbg seorg ISlam aq lbh percayakn penafian yg di buat oleh DSN dan DSR krn mrk berdua dgn yakin dan berani telah mmbuat SUMPAH MUBAHALAH menafikn penglibatan mrk dlm kes altantuya...sedangkn ANUwar yg kemain menyalak menudoh org itu , org ini tapi jahat langsong xbrani brsumpah sbg seorg yg mngaku Islam ..yg percaya pada Allah yg satu..yg percaya pada keESAan Allah S.W.T..

Jadi kenapa aq harus mmprcayai tohmahan yg di bawa oleh sekor Al Kafirun yg trlalu byk kesangsian dlm kenyataannya...

Kalo pembawa fitnah itu kafir, aq masih bole trime kenyataan sbb mmg kafir Harbi akan sgp berbuat apa saja utk mnjatohkn Islam ..tapi kalo pemfitnah itu seorg yg mngaku Islam ..bg aq mrk adalah golongan yg MUNAFIK. FASIK dan ......

Anonymous,  December 3, 2012 at 10:45 AM  

Biasa lah ... dulu anuar kena tendang Umno , Mahadir yang buat konspirasi, Pak lah Mohidden dan Najib buat. Sekarang Najib Mohidden juga.
Apa pulak salah kan pembangkang...kalau parti lawan atau musuh buat conspirasi itu stretigi namanya....tapi kalau dari dalaman itu namanya mutiny. Bodoh lah papagomo ni biarkan lah.

Anonymous,  December 3, 2012 at 11:01 AM  

Agenda komunis biaDAP, Yahudi Zionist adalah agenda terkutok, jahat lagi kotorr. Fuckaton haramjadah aadalah Fuckaton yg takde berkat. Fuckaton untuk menghancurkan dan meranapkan keharmonian, kemakmuran dan kekayaan negara. Itu saja matlamat spesis2 Cheebai ini. Mereka hanya tahu menipu, berbohong dan menfitnah dan kencingkan rakyat. Komunis biaDAP dan Pork Nik yg dendam kesumat dari dulu lagi bertahun tahun lamanya adalah spesis2 yg tak bermoral, takde maruah, bacul lagi keparat dan bangsat. Kepentingan rakyat tidak ada dalam agenda mereka, agenda dendam kesumat, irihati, hasad dengki, busok hati dan agenda memperkayakan barua2 dan konco2 mereka. Sama sperti agen Yahudi zionist, peliwat terkutok cara mereka adalah membeli, menyogok, merasuah, membayar maruah individu2 supaya dapat mereka mempergunakan, dapat mereka meliwat, dapat mereka menjadi perkakas, dapt membeli harga diri seseorang untuk menjadi keparat, bngsat, lahanat dan badut mereka. Inilah cara dan taktik Yahudi zionist bacul di negara2 Islam, untuk membuat huruhara, porak peranda dan kacau bilau. lihat saja yg berlaku di Libya, Iraq, Tunisia, Yemen, Pakistan, Afghanistan, Egypt dan Syria. Dan di bumi Tanah Melayu juga mereka akan melakukan sama.
Hanya Penjilat2 dan pencacai2 najis spesis2 haramjadah, yg bengap nak mampos, kecik2 tak nak mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, anak isteri, mak bapak, adik beradik, dahlah bengap berlagak samseng kampong dusun, hidup pun sia2 saja menghabiskan beras. Mereka saja yg betul, orang lain semua salaha, dengan anak isteri pun pukol bantai. Inilah sifat2 bacul pencacai2 dan penjilat2 agen Yahudi zionist dan komunis biaDAP yg rasis giler vavi. Dekat2 PRU yg akan datang, akal Yahudi Zionist bacul dgn - Putrajaya at all cost, akan bermula lah rekayasa, fitnah2 1001malam, sperti kena suntik HIV lah, Racun arsenik lah, sakit tulang belakang kronik lah, Altantuya lah, Pengakuan Bersumpah sarana PI Bala pelakun murahan, 7kotak rahsia negara lah, dan banyak lagi cerita2 dongenh yg akan didendangkan oleh spesis2 keparat, bngsat dan lahanat ini. Belum termasuk janji2 manis bulan, bintang dan cakrawala, dan janji2 kampong buah pala untuk kencingkan rakyat tertu terusan.
Yg sedar dan insaf, bertaubatlah, bermufarakahlah, demi agama, bangsa dan negara. Jangnlah merelaan diri di laknat Allah, kerana sanggup menjadi barua kepada spesis2 yg brensex lagi bngsat dalam Fuckaton haramjadah.

Anonymous,  December 3, 2012 at 11:01 AM  

Rukun iman
Rukun islam
Rukun haji
Rukun sembayang
Rukun negara...yang semua orang dah tahu dah, tapi rukun nak menang pilihanraya....
Ada 7 rukun menang pilihanraya....
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

mat syabu hotel perdana,  December 3, 2012 at 11:03 AM  

anuat kena tendang sebab dia cibai.

zam December 3, 2012 at 11:19 AM  

Betul betul betul. Saya sokong pendapat lu bro

Nua-Cynadoll,  December 3, 2012 at 11:23 AM  


Salam..
kita kena sedar PRU13 ini bukan soal UMNO Najib Rosmah lagi, tp soal survival Islam dan Melayu.. ini perkara serius.. musuh2 Islam terutama DAP dan PAP Singapork yg menjadikan kelemahan UMNO BN sbg ruang utk merampas negara.

Malangnya kejahatan PAS sgtlah jahat.. mereka lebih utamakan kuasa Putrajaya wpun apa berlaku itu keutamaan mereka...

Husam cukup jahat dn jentera2 PAS.. mereka lontarkan fitnah menggunakan PARIA Deepak mana ntah kemudia mereka laga2kan pemimpin UMNO..

3x dosa menggandakan fitnah.. inilah PERANG SARAF jentera PAS dan PKR dlm menyerang UMNO krn mereka tidak yakin dgn kuasa Allah lg.. mereka bertuhankan politik yg amat KOTOR!!




Anonymous,  December 3, 2012 at 11:31 AM  

umno sudah tunggang-langgang. padan muka parti perasuah terbesar ni. padan muka ko gomo sial

Anonymous,  December 3, 2012 at 11:38 AM  

selepas PAU sokongan kepada bn semakin meningkat >>

http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/2697-yang-najib-suka-sangat-nak-tengok

faizfakhirin December 3, 2012 at 11:49 AM  

Aney nih, dlm cerita keling pn byk auta.... tu sush kalau aney jadi pemimpin... auta makin byk.. PUIII

Anonymous,  December 3, 2012 at 11:59 AM  

Hahaha cerita kelakar mcm ni org UMNO nk percaya? mmg tak la..ada ke bukti video yg mmg najib terlibat? ikut perangai PAS video ada masih tak percaya.. bukti terang, tp xblh pakai lg..sbb besi..jd kalau setakap ckp..blh blah..tak akan percaya..bg bukti dl le...sbb saksi ni kalau ada habuan apa2 pun blh..tah2 nuar dh bg jubur kat mamat tu suh bt kenyataan.

bro yul December 3, 2012 at 11:59 AM  

x sabar rasa nyer aku nk menunggu haram jadah mana yg membayar si mangkuk deepak karpet nie utk membuat fitnah terhadap najib dan rosmah.....aku rasa x lain x bukan ini mesti kerja pemimpin2 pakatan harami..

Anonymous,  December 3, 2012 at 12:15 PM  

suka tgk wajah Rosmah...

penuh dengan Nur keimanan..

berseri2...

Anonymous,  December 3, 2012 at 12:27 PM  

BILA PAK LAH BERJAYA DISINGKIRKAN OLEH MOHIDEN BARU ORANG TAU TU KERJA DALAMAN.
PEMBANGKANG DAH TAU SEDARI AWAL.

TAPI KALI NI SAMA JUGA MODUS OPERANDI NYA...PEMBANGKANG JUGA DIKAITKAN. PAPAGOMO MASEH TAK NAK TERIMA KENYATAAN KAH BAHAWA DALAMAN UMNO DAH BERBELAH BELAH.

MUTINY NI BIASA BERLAKU DALAM UMNO.

PAPAGOMO MAKAN LAH LAGI KEPALA IKAN BANYAK2 SAMPAI KETAHAF NYANYOK

Anonymous,  December 3, 2012 at 12:46 PM  

Macam real jer ko cerita ni... ko ada skali ye masa dia orgbuat deal tu.... bodoh, bangang.... ni la dia mentaliti pencacai jubur anuwar....

Anonymous,  December 3, 2012 at 12:56 PM  

haha..kecoh plak musang nk lagakan org umno.sokongan untuk umno mg da kuat skrg.pru bile2 masa pn dah gerenti menang.musang2 berbulu ayam tlg jaga reban masing2.nt kene halau secara kehormat.yg lemah adalah pembangkang skrg.berkira-kira ajelah nk buat ape lepas pru nt

Tipu Punya Olang,  December 3, 2012 at 1:18 PM  

Siapa yang mula keluarkan ceta ni?
Anuar kah?
Nik Aziz kah?
Lim Guan Eng kah?
PR kah?

Siapa boleh bagi analisa yang bijak kat sini?
Penyokong UMNO/BN?
Penyokong PR?

Kalau bodoh duduk diam diam nanti org tau engkau bangang...
Ini lah politik..kalau tak tau pasal politik :
1) tak payah cerita pasal ketuanan melayu
2) tak payah cerita pasal Islam
3) tak payah rekrut Tuhan masuk parti
4) tak payah tunjuk engkau budiman, beriman dan melayuwan
5) tak payah mintak mahap
Kalau tak paham juga maknanya Gomo berjaya bodohkan engkau orang semua..
KAH..KAH..KAH!
Idup mamak..idup keling!
3

Anonymous,  December 3, 2012 at 1:39 PM  

Dah sesak Husam yang berdarah darah dalam PAS pun sibuk nak campur tangan pasal Najib betulkan BN dan kerajaan dalam tempuh cepat.

Najib betul betul jadi musuh yang kuat pada PR.

Sampai PR langsung tak ada isu lagi untuk di bangkitkan selain dari menghasut hasut emosi rakyat dengan fitnah.

Pada mereka Muhyiddin lagi senang kencing dari Najib.

Ini kira penyakit: Agak2 perbicaraan tak memihak kita tukar hakim!

hahahaha

Anonymous,  December 3, 2012 at 1:44 PM  

ooo aku ni bodoh rupanye baik aku duduk diam jer

Anonymous,  December 3, 2012 at 2:16 PM  

pengunduran pak lah bukan sebab konspirasi dalam UMNO bodoh... buat homework jangan baca satu buku jer... buku rujukan ada, google ada cari la bukti ngan fakta bukan main sedap tangan menaip. tu la melancap selalu. Pak Lah terlalu lembut dan slow. pengunduran beliau di minta dari akar umbi ahli UMNO sendiri. Dan bukan seperti kaki jubo yg tak reti malu tu Pak Lah rela melepaskan jawatan beliau apabila itu kehendak majoriti ahli parti.
korang bila pulak nak suruh kaki jubo tu lepaskan jawatan die? nak lepaskan kote bengkok die memang takde la

exPAShit

Ahmad Z,  December 3, 2012 at 2:16 PM  

Ala cerita pundekkutty,pegarahnya siapa ?. Kalau tak salah aku pegarah dia anwarkutty...hahaha...

Anonymous,  December 3, 2012 at 2:31 PM  

Salam 1 Malaysia.Saya melihat ini semacam cubaan untuk memperlahankan momentum gerak kerja Dato Seri Najib yang semakin diterima ramai.Isu yang dibuatkait seperti isu lembu Fedlot yang mana hanya berkaitan dengan suami Kak Jat sahaja & kita pun tahu ceritanya.Pejuang maya BN kena hati-hati dengan kelicikan puak-puak ini.Mereka agak terkedepan dalam peperangan maya ini.

wasim46 December 3, 2012 at 2:34 PM  

bodoh org umno meka ganti pemimpin hampas cerdik org pas meka puja pemimpin meka walaupun nyayuk, penipu, auta atau hamprak .

Gempur Wangsa,  December 3, 2012 at 2:53 PM  

Tunggu la bukti...PR akan musnah

Gajah Mengamok,  December 3, 2012 at 2:54 PM  

penjual karpet nak popular..nak promote kapet ke?

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:01 PM  

Beza Perhimpunan UMNO Dengan Muktamar PAS (part 1)

Perhimpunan Agung UMNO tahun ini yang berakhir semalam diadakan hanya berselang dua minggu dengan Muktamar Agung PAS yang diadakan di Kota Bharu pertengahan bulan lalu. Kedua-duanya, UMNO dan PAS saling menyedari bahawa perhimpunan dan muktamar tahun ini adalah yang terakhir sebelum piliharaya umum diadakan.

UMNO berhimpun kali ini dalam suasana ketakutan hilang kuasa, sementara PAS pula dalam keghairahan mahu menggenggam kuasa.

Ini menjadikan suasana kedua-duanya dapat dilihat mempunyai perbezaan yang nyata.

Dalam perhimpunan UMNO kali ini, bermula daripada ucapan dasar yang disampaikan oleh Najib selaku Presiden UMNO, serangan terhadap pembangkang dan tokoh-tokohnya begitu jelas dapat didengari. Nama Anwar, Nik Aziz, Hadi Awang, Lim Kit Siang dan lain-lainnya begitu menghantui pemimpin UMNO sehingga mereka dan parti masing-masing dilabelkan dengan pelbagai gelaran oleh perwakilan dan pemimpin yang berucap di majlis penggulungan.

Meskipun ada mesej perpaduan dan ingatan supaya jangan ada sabotaj terhadap parti dan calon yang dipilih tetapi nada ucapan Najib menggambarkan ketakutan beliau terhadap perkara ini mungkin memberikan mimpi lebih buruk kepada UMNO dan BN dalam pilihanraya nanti.

Serangan yang keterlaluan terhadap pembangkang dan para pemimpinnya yang dizahirkan oleh UMNO sepanjang pehimpunan kali ini jelas menggambarkan ketakutan yang terlalu menghantui UMNO tentang kekuatan pembangkang itu sendiri. Najib dan UMNO seolah-olah sepakat bahawa kekuatan pembangkang hanya dapat dilumpuhkan dan sokongan rakyat dapat dikembalikan melalui serangan dan kutukan yang tidak henti-henti itu.

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:03 PM  

Beza Perhimpunan UMNO Dengan Muktamar PAS (part 2)

Anehnya, sementara Najib dan semua pemimpinnya menyedari bahawa kemerosotan sokongan terhadap UMNO lebih berpunca daripada persepsi yang berjaya dilakarkan ke wajah mereka oleh pembangkang melalui pelbagai isu yang didedahkan kepada umum, tetapi UMNO tidak pula berusaha menjawab semua isu-isu tersebut.

Antara isu yang dipercayai telah menjejaskan keyakinan rakyat terhadap UMNO ialah berkaitan rasuah pemimpin, salah guna kuasa, Scorpene, pembolotan peluang perniagaan oleh keluarga dan kroni pemimpin UMNO, campurtangan dalam pentadbiran kerajaan dan terakhir ini isu pengakuan Deepak yang melibatkan keluarga Najib sendiri.

Semua isu yang berlegar ini tidak dijawab sepanjang perhimpunan UMNO walaupun beberapa isu itu muncul seiring dengan perhimpunan seperti isu Deepak, Scorpene dan pengakuan bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan tentang campurtangan Hishammuddin dalam urusan polis.

Sementara perwakilan takut untuk membangkitkannya kerana bimbang dicop pro pembangkang dan tidak mahu nama tercicir sebagai calon pilihanraya, Najib dan kepimpinan utama UMNO pula sengaja mengelak untuk menjawab dan menangkis segala isu berkaitan perkara itu walaupun menyedari ianya amat menjadi perhatian di kalangan rakyat.

Naib Presiden UMNO, Zahid Hamidi yang sebelumnya nampak gah dengan berjanji akan menjawab isu Deepak ketika ucapan penggulungan, sekali lagi mungkir janji dengan rakyat Malaysia apabila langsung tidak menyentuh isu itu. Beberapa bulan sebelum ini, Zahid juga tidak menunaikan janjinya untuk menjelaskan isu beliau menggunakan jet untuk menunnaikan haji ke Mekah.

Baik Najib, Muhyiddin, Naib-Naib Presiden dan lain-lain pemimpin yang berucap tidak menggunakan pentas terbaik ketika perhimpunan ini untuk menjelas dan menjawab segala isu-isu yang menjadi buah mulut rakyat. Sewajarnya UMNO membuktikan mereka sentiasa dekat di hati rakyat dengan menggunakan kesempatan kali ini untuk menjawab semua isu-isu yang bermain di fikiran rakyat.

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:05 PM  

Beza Perhimpunan UMNO Dengan Muktamar PAS (part 3)

Dengan tidak menjawab semua isu-isu yang menjejaskan imej UMNO dari sudut persepsi itu, rakyat akhirnya berandaian ianya bukan lagi sekadar persepsi, tetapi adalah realiti dan kebenaran yang hakiki.

Perhimpunan kali ini menyerlahkan bahawa UMNO lebih sibuk menjaga rumahtangga orang lain daripada memperbaiki dan mencantikkan rumahtangga sendiri. Dengan asyik menyerang rumahtangga orang lain, UMNO terlupa halaman rumahnya sendiri bersepah dan cat luar rumahnya sudah pudar.

Selain tidak menjawab isu-isu yang berlegar dalam masyarakat, UMNO juga tidak menampakkan ia sebagai parti harapan untuk masa depan. UMNO lebih menyerang peribadi parti lawan dengan gambaran-gambaran yang menakutkan tetapi mereka sendiri tidak pula memberi tawaran yang terbaik atau membalas tawaran-tawaran yang dilakukan oleh pembangkang.

Buaian dan nyanyian nostalgia masih menjadi senjata UMNO sedangkan rata-rata rakyat lebih memikirkan tentang masa depan berbanding masa lalu. Ucapan dasar Najib jelas menyerlahkan hakikat itu tanpa beliau sedari bahawa generasi muda yang menjadi penentu dalam pilihanraya adalah generasi pasca merdeka dan juga pasca 13 Mei yang menjadikan pemikiran mereka lebih tertumpu kepada masa depan daripada nostalgia masa lalu.

Berbanding dengan muktamar PAS, tumpuan ucapan dan perbahasan kelihatan lebih tertumpu untuk memperbaiki parti, memberi cadangan dan teguran kepada pemimpin serta menggariskan apa yang harus dilakukan dan apa yang sepatutnya dielakkan dalam usaha menawan Putrajaya.

Beberapa pemimpin PAS ditegur keras oleh perwakilan, media rasmi Harakah dikritik dan lontaran idea bernas untuk memperbaiki kedudukan parti di mata rakyat dilontarkan tanpa sekatan. Dalam masa yang sama walaupun dipersetujui secara konsensus dalam PR bahawa Anwar adalah bakal PM jika berjaya memenangi pilihanraya tetapi keberanian untuk mencadangkan Haji Hadi untuk jawatan yang sama dilihat menggambarkan kematangan dalam menyuarakan pendapat.

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:06 PM  

Beza Perhimpunan UMNO Dengan Muktamar PAS (part 3)

PAS melalui muktamarnya yang terakhir sebelum pilihanraya ini dilihat berjaya meneguhkan lagi keyakinan mereka untuk terus mara menawan Putrajaya melalui kerjasama dengan PKR dan DAP. Walaupun bermacam tohmahan dan "batu ronson" muncul, keyakinan mereka tidak mudah goyang dan perpaduan antara tiga parti itu kekal utuh

Berbeza dengan UMNO, perhimpunan terakhirnya ini lebih menyerlahkan ketakutan yang nyata. Selain Anwar, kemaraan pembangkang dan kematangan rakyat yang mahukan perubahan yang turut menghantui Najib dan UMNO, mereka juga mempunyai ketakutan terhadap pemimpin sendiri yang mungkin melakukan sabotaj, tidak bekerja, menutup bilik gerakan atau melompat parti jika tidak terpilih sebagai calon nanti.

Ini menjadikan sekurang-kurangnya untuk tempoh sebulan dua ini, Najib masih tidak terjumpa tarikh sesuai untuk diadakan pilihanraya. (SH 02/12/2012)

ahmad jany December 3, 2012 at 3:12 PM  

ni la taktik kotor pengotor mereka.sampai bila mereka nak taubat !

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:12 PM  

tergapai gapai papagomo nak satu kan melayu apa hal? jangan kata takda masalah pulaq.

Pemimpin amno kat atas tu tak kisah Papagomo saja yang lebih.

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:20 PM  

Taktik berita fitnah sensasi dr pembangkang dh laku sbb teralu kerap dimainkn...yg percaya fitnah tu cume penyokong bengap pr je...kesian

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:22 PM  

tk laku**

Anonymous,  December 3, 2012 at 3:30 PM  

siapa dalang dibelakang deepak tak penting, yg penting apa jawapan najib sebagai org no 1 kerajaan & umno. jgn nak malukan melayu dan mesia dgn jawapan kebudak-budakan dan membodohkan rakyat seperti yg dilakukan oleh tuan punya blog ini yg bernama wan azri

Anonymous,  December 3, 2012 at 4:18 PM  

Hari ini buka Sinar harian online ada perkara menarik yang dilihat iaitu keputusan undi yang di buat oleh Sinar Online diantara BN dan Pakatan Rakyat dan hasil yang di perolehi dari pengundian pembaca memihak kepada Pakatan Rakyat didalam semua jenis soalan pengundian.

Walaupun ini hanya bancian dari Akhbar Sinar harian dan bukan mewakili dari pengundi sebenar tetapi sedikit sebanyak membuat kepala Najib Tun Razak pusing dan pening .

Terbukti satu contoh ketara kepala najib pusing dan pening ialah belum pernah dalam sejarah pilihanraya di Malaysia tarikh pembubaran parlimen menghampiri keakhir mandat pemerentahan, mandat kerajaan BN hanya berbaki 4 bulan sahaja tetapi masih belum kedengaran tarik keramat pembubaran dewan rakyat yang sangat di tunggu tunggu oleh orang ramai.

Selepas kejutan pada PRU12 yang di gelar 'Tsunami politk " susaana politik Malaysia dilihat agak panas dan bergelora. Dari pembentukan kerajaan oleh kompenan BN sehingga la kesaat ini senario politik sentiasa panas.Saban hari ada sahaja isu isu yang timbul dari semua parti politik.

Berbalik kepada keputusan yang di capai pada pengudian dalam sinar online walaupun ia memihak kepada Pakatan Rakyat dan mengembirakan penyokong tetapi harus diingat ini hanyalah bancian semata mata.

Kepada penyokong PR Jangan syok sangat akan keputusan pengundian ini,Biarkan Najib dan grombolannya pening kepala yang penting kita semua terusukan perjuangan dengan mempertingkatkan lagi keazaman dan gerak kerja parti untuk menghadapi hari pengundian yang sebenar.

Kepada penyokong PR Ayuh jangan kita toleh kebelakang , gerakan kerja parti anda semaksima yang boleh dengan tujuan yang satu iaitu untuk menjatuhkan Umno/BN Kerana pada pru 13 ini peluang dan pontensi untuk Pakatan Rakyat menawan Putra Jaya di lihat bergitu cerah.

Akhir sekali jangan sekali kali kita alpa akan permainan licik musuh dan menganggap Umno/Bn itu lemah.Sesungguhnya Umno itu sungguh licik dan pandai dalam permaian politik. mereka mempunyai segalnya dari kewangan,media,penggunaan jentera kerajaan dan sebagainya yang akan di gunakan untuk memanupulasikan PRU13 ini

Anonymous,  December 3, 2012 at 4:34 PM  

betul tu anon 4:18 kita tingkatkan usaha menumpaskan parti perasuah terbesar negara kali ini.

sambil itu kita imbas sejenak saham fgv hari ini >>
http://bpe.bursastation.com/prices.pl?type=15&view=1&alphabet=F

Anonymous,  December 3, 2012 at 4:39 PM  

PAKATAN RAKYAT SENGAJA NAK ALIH ISU DARI TERTUMPU PADA PAU 2012.
Hello encik pencacai Anuwar.. Konspirasi tak akan wujud sebelum PRU13 kecualilah selepas PRU13 ketika musim Pemilihan UMNO akan bemula..! Menipupun beragaklah

Usaha lagakan PM dan TPM ni cerita lama yg di-recycle dari cerita panas 1-2 tahun yg lepas. Ini semua percubaan untuk mengugat kekuatan dan keselesaan yg dimiliki UMNO menjelang PRU13. Tun M sendiri akui UMNO kini berada ditahap terkuat. Org melayu jelas kembali pd BN dan sokongan dr kaum cina dan india pula semakin pulih.

Jika dikaji dgn adil, Najib Razak kini dihadapan Anwar Ibrahim dari semua aspek. Najib Razak lebih bijak dari Anwar Ibrahim dan perlahan lahan mula diiktiraf negara luar. Saya sbg pemerhati dan bukan ahli UMNO saya dapat rasakan Anwar masih tercari cari kelemahan2 terbaru Najib Razak. Nasib tak menyebelahinya kebanyakkan isu klimaks lebih awal dari sepatutnya. Cuma isu Altantuya dan Scorpene yg diperjuangkan oleh SUARAM dan Mkini saja masih jd sandaran. Itupun sebab dapat tajaan barat bukan hasil buahtangan Anwar sendiri tau! Huhu... tanpa Raja Petra, suara PKR boleh dikatakan tenggelam. Rafizi? Chegu Bad? Sam Ketot? Semua gagal menyerlah.

Anonymous,  December 3, 2012 at 4:45 PM  

oo bn ditahap terkuat ye, sokongan cina dan india semakin pulih ye. kenapa tak cakap sokongan cina dan india tak pernah pun luntur selama ini?

kalau begitu keadaannya moleklah dibubarkan parlimen esok yer encik?

Anonymous,  December 3, 2012 at 4:50 PM  

undian sinar harian memihak kpd pakatan dgn nisbah 9:1. jauh beza tu

Anonymous,  December 3, 2012 at 4:52 PM  

misalannya soalan:

Susulan Perhimpunan Agung Umno 2012, jika anda seorang pengundi, parti pilihan anda?

Pas 94 % (9667)
Umno 6 % (609)

Jumlah Undian: 10276

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:05 PM  

kahkahkah...plawak2 nie kalau bg contoh xnk pandang belah dia..nie la dikatakan Kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tidak nampak..muniti tu mcm azmin nk jatuhkan tan sri khalid la..cuba bg cth mcm tu..

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:45 PM  

Aku tak baca sinar harian pun? semua org tahu sinar harian ni pro pembangkang lagipun org muda lebih minat harian metro dr sinar harian. lagipun 10 ribu tu layak menang satu kerusi je bro lagi 223 nak cekau maner?

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:48 PM  

KALAU FITNAH TU KENA TANG NAJIB, MAKA PUAK-PUAK BAPA SAMPAI KECUCU CICIT DUBUK [ BINATANG MAKAN BANGKAI HASIL KEJAYAAN ORANG LAIN ] PERCAYA SERATUS PERATUS DAN MINTA PENJELASAN. NI AKU NAK PERJELASKAN " PENJELASANNYA ADALAH KEPALA BAPAK KAMU, DASAR ANAK HARAM " ITULAH JAWAPAN YANG HANG PA MINTA. SI PARIA KARPET TU TIBA2 SAJA MUNCUL DAN TAK SIASAT SIAPA BARUA TU YANG HANGPA SIBUK DOK PERCAYA CERITA DIA BUAT APA? DAH TAK ADA MODAL. BODOH PUNYA PEMIMPIN,MATA DAH LA CEROL BANGANG PULA, MCM MANA DIA DILANTIK JADI YB KAT NEGERI TU. SEKARANG NI DOK TIPU RAKYAT KATA NAK BUAT LEBUH RAYA DAN DOK KUTIP/SAKAU DUIT RAKYAT YANG DIAMANAH TAK BUAT, KERJA TIPU SANA TIPU SINI SEMENTARA ADA KUASA. JANGAN HIDUP HARAPKAN FITNAH SAJA NANTI JENUH JAWAP KAT DALAM KUBUR BARU TAU. KALAU KENA KAT PEMIMPIN PR ADA VIDEO PUN TAK PERCAYA APA PUNYA MANUSIA. TAPI AKU TAK HERAN SEBAB DEPA-DEPA NI SEMUANYA DAH DIJOLOK DALAM MULUT DEPA TU KOTE ALJUB, SEBAB ITULAH DEPA SUNGGUH2 DOK PERTAHAN ALJUB TU.

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:59 PM  

Tapi kenapa muka 2 orang tu pesalah ditutuplingkup...bukan VIP pun?

Anonymous,  December 3, 2012 at 11:13 PM  

ini citer politik standad PAS.... citer Pak Lah turun pon nak heran... semua orang tahu Pak Lah fail sebgai PM... apa kena mengena dengn konspirasi..... Memang Tun Najib n Muhyidin cakap terang2 kat Pak Lah demi bangsa dan negara Pak Lah kena berundur...

Anonymous,  December 3, 2012 at 11:24 PM  

sori.... kenyataan syok sendri.... cuba lagi len kali...

MIRA EDORA,  December 4, 2012 at 12:15 AM  

cerita al tantuya tu dah basi n semua dah tahu yg tu bknnya kena mengena dgn najib, kenapa pulak kita kena singkirkan seorang PM yg berjiwa rakyat sedangkan najib seorang btl2 berwibawa orgnya. tak perlu dgr ckp org.

dol.mat,  December 4, 2012 at 12:16 AM  

nak buat macam mana dah anwar tu saitan besar biasalah orang dah gila kuasa najip dengan rosmah dijadikan magsa fitnah mmg tak guna anwar ni..

BOB MALAYA December 4, 2012 at 12:20 AM  

husam masih berkokok rupanya..ingat dah p mana..lepas 2 siap menuduh tun ..dah tak ada kerja lain kot..semua permainnan politik husam sudah kolot dan ketinggalan zaman dan akhir kebodohan husam akan terbuka...sebelum nak buat tuduhan cermin diri sendiri dahulu wahai husam..

Anonymous,  December 4, 2012 at 3:51 PM  

Lu lg sial....

kelly eng,  December 4, 2012 at 4:26 PM  

husam ni dah mcm anjing gila aku tgk dia melalak lps tu dia sorok bila dpt umpan ckit dia keluar blk dia melalak lg...low class btl lah husam masam ni

kakbedah December 4, 2012 at 4:28 PM  

aq rasa pembangkang dah xde motif tau drg saja je ungkit cite2 yg dah basi semua..emm jemu aku eh bodoh sgt pembangkang ni semua..kang aq jentik telur sekor2 br tau

Anonymous,  December 5, 2012 at 10:10 AM  

apa yg ko ckap ni wahai en husam kambing....kamu kata najib dh lemah...! kami dibawah ni akan bg undi kpd BN lg.tetap sokong PM...lu ckap je bg pihak PAS PIS PUS..kim salam la nk bg undi kt PR....Hidup UMNO...hidup BN...syushh....syushh..PKR<PAS<DAP..

Leftenan Caine December 5, 2012 at 9:45 PM  

kepada anon yg guna tajuk:
BEZA pERHIMPUNAN UMNO DENGAN MUKTAMAR PAS...

amboi kau,,,,xletih ke taip panjang2??bkn main lagi kau ckp erk..aku ad soalan utk kau..

kenapa masa muktamar hari tu PAS tidak mengambil peluang utk mmbincangkan berkenaan hukum hudud??seperti yg kita semua tahu bhawa DAP dgn lantang kan menolak hudud dan bila Karpal Sinki bersuara haji hadi dan nik aziz hanya mendiamkan diri sahaja,kenapa apabila Karpal Sinki bersuara mengenai hukum hudud PAS tdak tampil dgn alasan yang konkrit dan cuba jelaskan apakah situasi sebenar hudud di dalam PAS??adakah ia bnr2 akan dilaksanakan ataupun satu bentuk pelacuran agama yag dilakukan oleh PAS semata2 utk mndapat undi??

Anonymous,  December 8, 2012 at 8:26 PM  

alaaa.. nak gaduh pun xgune.. papagomo ni mmg bodo.. nk wt cane..
suke laga2kn org.. bia la die bodo sorg2..

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP