Produk UMNO Untuk Semua Bangsa

Saturday, December 1, 2012


UMNO parti orang Melayu, UMNO parti perjuangan kita bangsa Melayu dan juga bumiputera yang ada didalam Malaysia ini. Sejak dulu hingga kini UMNO melakukan yang terbaik buat bangsa Melayu dan Bumiputera yang ada dalam negara ini.

Gomo sendiri melihat UMNO parti yang relevan untuk Melayu dan jauh sekali berbanding PKR mahupun PAS yang jelas hanya pandai menjual air liur berbanding melaksanakan apa yang sepatutnya dilakukan sebagai parti politik.

 

Namun demikian Gomo lihat UMNO bukan sahaja parti yang banyak berjaya untuk orang Melayu. Gomo lihat UMNO parti yang banyak menabur jasa juga kepada bangsa bangsa lain seperti kaum Cina, India dan lain lain yang hidup aman dan makmur dalam Malaysia ini.

Selama 66 tahun UMNO lahir di bumi bertuah Malaysia ini dan selama itulah juga perjuangan untuk orang Melayu diperjuangkan oleh UMNO dari masa ke semasa yang mana turut membantu kaum lain menapak di bumi bertuah ini.

 

Bukan satu atau dua pekara jasa UMNO kepada bangsa bangsa lain selain Melayu di Malaysia ini malah apa yang dinikmati oleh kita hari ini adalah hasil kepimpinan pemimpin UMNO sejak dulu hingga kini yang juga bersama sama kepimpinan kaum Cina dalam MCA dan juga India MIC.

Hari ini maka tamatlah Persidangan Agong UMNO 2012, dan hari ini juga ramai perawakilan yang akan pulang meneruskan perjuangan UMNO di bahagian masing masing sama ada bahagian tersebut Majoritynya Melayu ataupun 50/50. Biar apa pun bangsa kependudukan di bahagian tersebut namun UMNO tetap menjalankan kerja mereka yang telah dilakukan sejak dulu lagi dengan membela siapa sahaja baik kaum Melayu, Cina mahupun India dan juga lain lain bangsa.

 

Gomo nak sampaikan sedikit pesanan buat semua ahli UMNO yang ada hari ini. Sedikit pesanan dari Gomo yang hanya merupakan ahli UMNO biasa yang juga tidak berjawatan didalam parti. Nasihat ini mungkin mendatangkan kegusaran kepada ahli UMNO ataupun pemimpin UMNO namun nasihat ini jika kita amati secara mendalam ianya sememangnya perlu dilakukan agar memastikan UMNO terus memimpin negara Malaysia yang bertuah ini.

 

UMNO adalah produk orang Melayu, dan dalam pemasaran produk ini pada hari ini ianya bukan lagi tertakluk hanya kepada bangsa Melayu semata mata. Namun produk UMNO ini telah berkembang menjadi satu Produk kebanggan negara dari masa ke semasa dan pada zaman era kini produk UMNO ini perlu terus diperkembangkang kepada setiap lapisan masyarakat sama ada kaum Melayu, Cina, India dan juga lain lain bangsa.

 

UMNO perlu kita pasarkan ke setiap pelusok yang ada di dalam Malaysia ini sama ada didalam bandar mahupun di desa. Produk UMNO yang utuh ini perlu sampai kepada bangsa Cina dan India agar mereka memahami apa yang dilakukan UMNO dalam membela meraka dalam setiap permasaalahan dalam negara ini.

Jual lah Produk UMNO ini kepada semua golongan agar pada PRU 13 kelak produk kita ini menjadi satu produk yang diyakini keberkesanannya berbanding produk tamat tempoh seperti PKR, PAS dan DAP. UMNO membela rakyat dan pastikan rakyat pelbagai lapisan bangsa menerima UMNO bagi menjamin kesejahteraan kita seluruh rakyat Malaysia.

 

Tampa UMNO kaum Melayu, Cina, India dan lain lain bangsa tidak mungkin akan hidup dengan aman damai sejak bertahun lamanya. Hanya 1969 Tragedi berdarah apabila parti Komunis DAP cuba memecahbelahkan kesempurnaan hidup berbilang kaum ini. Teruskan mengajak rakyat menerima UMNO kerana sesungguhnya Produk UMNO ini adalah produk yang terbaik buat rakyat Malaysia sejak dulu kini dan selamanya. Amin....


Psssttt..... Melayu, Cina, India dan lain bangsa adalah 1 Malaysia...... UMNO Denyut Nadi Rakyat Malaysia.

 

"Tanah Tumpahnya Darahku"
Melayu Bersatu Bersama UMNO Pastikan Tanah Melayu Ini Terus Dibela Dan Dijaga.
UMNO Parti Orang Melayu Sejak Dulu Hingga Kini.

104 comments:

Anonymous,  December 1, 2012 at 3:02 PM  

tepat kata papa, zaman sekarang berbeda dan umno perlu dipasarkan untuk semua bangsa.

Anonymous,  December 1, 2012 at 3:13 PM  

DAP jangan eksyen lah. Ada ramai lagi kaum cina yang berpendapatan rendah. Kalau bukan UMNO yg sanggup bantu siapa lagi? DAP? Apa DAP boleh buat? Bina rumah mewah untuk orang kaya bolehlah. Yang miskin beri pada UMNO-BN. Kejayaan mereka dibidang perniagaan lebih pada kuasa Persatuan2 dan taukeh2 yang telah berjaya. Yang berada diluar hanya layak jadi kuli dan peniaga kecil kecilan.

Anonymous,  December 1, 2012 at 3:44 PM  

Titik perubahan sokongan kaum cina pada BN bermula dari zaman Pak Lah terutama melibatkan kes PKFZ. Apapun saya kurang pasti sebab penolakan.

1. Apakah mereka sudah hilang kepercayaan atas sebab kaum cina rasa mereka ditipu oleh bekas Presiden MCA.
2. Atau kecewa dengan tindakkan Pak Lah yang mengambil tindakkan keatas bekas Presiden MCA, ketua kaum cina dlm BN.

Apapun.. Kes yang berlaku dalam GERAKAN adalah berlainan. Ia lebih pada perpecahan dalaman dan perlu perubahan kerana DAP taklah sekuat mana di P.Pinang. Jika GERAKAN boleh buat sesuatu utk rakyat P.Pinang ditambah kekuatan undi masyarakat melayu yg kembali kpd UMNO. BN masih boleh tawan P.Pinang melalui majoriti mudah.

Anonymous,  December 1, 2012 at 3:49 PM  

kuhkuhkuh...gelaka la mlog ni..

Anonymous,  December 1, 2012 at 5:27 PM  

jln penyatuan umat melayu n umat islam dunia ni hendaklah duduk dlm iktiqad ahlisunah waljamaah,dlm pas yg aku tahu terdapat 72 iktiqad dlmnya yg ditolak oleh islam/ahli sunah waljamaah.

Anonymous,  December 1, 2012 at 6:15 PM  

JANJI MANIS MU NAK BELA CINA INDIA DAH TERLAMBAT..............ANAK EMAS 'PATI' KAN DAH ADA TAK PERLU LAH NAK PUJUK PUJUK CINA DAN KELING LAGI.

Anonymous,  December 1, 2012 at 6:25 PM  

Bukan umno yang bantu bongok. Kerajaan yang bantu. Duit datang nya dari hasil bumi misa ni juga bukan datang nya dari duit rasuah komisin bisnes kroni umno. Faham kau kah!

Anonymous,  December 1, 2012 at 6:27 PM  

DAH TERLAMBAT...PAS DAH LAMA BUAT

Anonymous,  December 1, 2012 at 6:30 PM  

gelak aku tengok gambar wanita umno kat atas tu.............'mereka nakkan barang tu malam ni' kehkehkeh

Anonymous,  December 1, 2012 at 6:39 PM  

Cina tolak bn sebab tolak melayu melayu bongkak seperti papagomo

Anonymous,  December 1, 2012 at 6:52 PM  

"Tanah Tumpahnya Darahku"Melayu Bersatu Bersama UMNO Pastikan Tanah Melayu Ini Terus Dibela Dan Dijaga"........... papagomo memang dah hilang peduman sekejap bersatu melayu...satu seruan untuk menyatukan melayu. Sekejap melayu cina keling dalam 1Malaysia......Melayu dah berbelah apa cerita?
Slogan/motto pspagoml dalam blog ni pun tak bersatu. Nak spin lagi kah.

Anonymous,  December 1, 2012 at 7:06 PM  

Sekejap cina babi sekejap cina bangsat............Dr chua pun dah tekad tak akan undi calun BN pru 13 ni. Habis lah.

Anonymous,  December 1, 2012 at 7:08 PM  

uasana di tapak Himpunan Kebangkitan Rakyat Johor, Parit Raja BatuPahat

PADA pukul 11 pagi tadi, ReJaM sempat singgah di Tapak Himpunan Kebangkitan Rakyat, Johor di Parit Raja Batu Pahat, Johor.

Para petugas sedang sibuk menyiapkan pentas ceramah di Tapak Himpunan kebangkitan Rakyat Johor, yang dianjurkan di sebuah dataran di depan restoran McDonald Parit Raja Batu Pahat.

Keadaan di tapak perhimpunan masih lengang kerana perhimpunan dijadualkan bermula pada petang nanti. Jangan lupa ajak kawan-kawan sahabat handai turun ke Parit Raja mulai petang ini. Hasut rakan-rakan, ahli keluarga dan sahabat handai tum

Anonymous,  December 1, 2012 at 7:12 PM  

R I D A Y , N O V E M B E R 3 0 , 2 0 1 2

era pasca at 8:53 AM

PAU: Baca RAYUAN WANITA UMNO KEDAH.. kah3

Perwakilan Wanita Umno Kedah Halijah Putih,

"Saya merayu kepada Datuk Seri Najib... Datuk Seri, kami sayang ketua pergerakan Wanita Umno Malaysia. Tolong kembalikan, Datuk Seri (Najib)... ketua kami di mana yang sewajarnya.

"Kita merayu, tolonglah, berilah peluang dan berikan kembali kedudukan kepada Datuk Seri Shahrizat Jalil, selepas pilihan raya umum ke-13 di tempat yang sewajarnya,"

Kahkahkah sampai lagutu merayu kembalikan sharizat jadik menteri dan calon lagi.. kahkahkah Misti ada saham nih.. Apa tak bagus ke Najib sandang Menteri Wanita dalam kabinet? kahkahkah

Like Bin Talib, Chegu Kamal and 48,680 others like this.

Anonymous,  December 1, 2012 at 7:15 PM  

Home

2 0 1 2

F R I D A Y ,

3 0 ,

N O V E M B E R

Panas! Umno Bagai Tikus Baiki Labu - Muhyiddin Yassin Presiden Umno

Kuala Lumpur - by @tiewnama Presiden umno yang juga perdana menteri malaysia Muhyiddin Yassin berkata pemimpin Barisan Nasional tidak bermaksud untuk takutkan rakyat bila cuba membangkitkan mengenai keadaan porak peranda yang didakwa akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir negara malaysia.

Muhyiddin Yassin juga tidak menyebut mengenai tragedi 13 mei tetapi merujuk kepada pertembungan ideologi yang agak sama di antara parti dalam Pakatan Rakyat yang didakwanya akan menjejaskan pentadbiran dan kuasa Barisan Nasional.

berikut ucapan presiden umno dan perdana menteri malaysia iaitu Muhyiddin Yassin.

saya tak sebut begitu, tiada siapa sebut tentang 13 Mei, maksud kita keadaan akan porak peranda kerana parti ini mempunyai pertembungan ideologi yang agak berbeza besar, kalau begitu boleh rakyat bayangkan kalau mereka duduk semeja macam mana nak setuju dalam menentukan hala tuju negara pada lima tahun ke depan kalau mereka mentadbir negara.

sedangkan di peringkat negeri yang mereka kuasai pun kita tengok ada pertembungan yang nyata. konflik itu agak jelas jadi peringatan BN dan pemimpin BN terhadap ini bukan nak menakut nakutkan tapi ini jelas kita tak boleh mempermainkan dan memperjudi masa depan hanya kerana kita nak mencuba,

mengamanahkan tikus membaiki labu, mempercayai serigala menjaga biri-biri, kita ada mendengar pendapat yang mengatakan, apa salahnya memberi peluang kepada pembangkang untuk menang bagi dinilai kemampuan dan keupayaan mereka mengurus negara dan rakyat,

sikap ahli Umno sebahagiannya sudah sedar, disember ke, januari, februari atau mac kita sudah bersedia atau seperti kata presiden tadi mungkin hujung bulan empat, dari segi parti kita memang bersedia, tak perlulah media nak berteka-teki lagi,

mengikut kajian, sebenarnya ucapan Muhyiddin Yassin mengenai tikus membaiki labu dan serigala menjaga biri biri adalah di tujukan khas kepada Najib Razak dan hint kepada penyokong penyokong Muhyiddin supaya membuat undi tidak percaya untuk memilih Muhyiddin menjadi presiden umno yang baru dalam perhimpunan agung umno 2012 ini.

perkara ini sangat jelas kerana umum tahu bahawa Najib Razak adalah Perdana Menteri yang di benci hampir 80% anak muda dan rakyat malaysia kerana terpalit dengan pelbagai skandal termasuklah scorpene, altantuya, eurocopter, saiful bukhari azlan, rasuah dan rosmah mansor serta menantu mafia dan sebagainya.

tetapi Muhyiddin Yassin adalah bersih dari semua skandal skandal yang mampu untuk menjadikan Barisan Nasional sebagai pembangkang selepas pru13 nanti, oleh itu pesan kami di era pasca untuk perwakilan umno adalah melantik Muhyiddin Yassin untuk menyingkirkan Najib Razak dari kerusi empuk presiden umno.

insyaallah umno akan selamat dan Barisan Nasional akan kembali berkuasa penuh!

by @tiewnama - anak muda bukan nak buat uji kaji tapi mahu #TumbangBN kan umno. kah3

Chegu Kamal, Bovanabob Bon and 48,680 others like this.



Like

Anonymous,  December 1, 2012 at 7:17 PM  

Baca betul-betul dan ingat! Mendoakan KO BN adalah salah dari segi syariah dan boleh tergolong kafir. kahkahkah Bekas Menteri nih! bukan calang-calang.

Suka untuk diingatkan juga kepada anda semua, tahukah anda contoh jenis perbuatan yang tidak melanggar syariat Islam, bukan sahaja syariat Kelantan.

Contohnya, Rompak projek lembu untuk keluarga - sangat memenuhi

melayu

syariat sebagai seorang muslim

waljamaah..

dan juga, angkat kain sendiri, seperti video di bawah ini, kata Ulama UMNO Reezal Merican perbuatan itu di berkati Allah.. Tonton video ini.

Biasalah

HIDUP

kehkehkeh

land..

Boleh

MAMPUS MELAYU kalau UMNO TUMBANG! Sebab jika UMNO tumbang Shaizat kata NEGARA AKAN ada PERTUMPAHAN DARAH seperti 13MEI! ISHISHISH Mampus kita semua nanti.. ishishish

Chegu Kamal, Bin Talib and 48,681 others like this.



Like

Anonymous,  December 1, 2012 at 7:35 PM  

Puak fuckatan bukan ada idea sendiri. Pakai copypaste bolehlah. Bila orang mintak fakta, terus maki hamun dan lari.

Anonymous,  December 1, 2012 at 8:02 PM  

Ya lah tu. Dah dekat PRU, bela ni, bela tu termasuk kaum lain.

Dah lepas PRU, kaum UMNO kroni dan keluarga je yang dibela penuh dengan projek, jawatan dan habuan.

Rakyat bodoh macam Gomo je yang percaya kata-kata ni.

Dah terlewat dah. Kanser rasuah dah merebak dan masa menanggis teresak-esak dah sampai seperti yang dipertunjukkan.

Nak buat macam mana lagi. Orang dah tak percays kelentong 55 tahun dah.

Rakyat dah bangun minta keadilan dah.

Elok cepat punggut kekayaan haram tu dan tempah tiket kapalterbang dahulu dah.

Hanya yang berada kat atas tu yang cerdik dan siap untuk berhijrah sebelum kena merengkok kat Sg Buloh dah.

Yang masih bermimpi dan jadi pengampu, harapkan apa?

Sisa makanan orang kaya ke?

Anonymous,  December 1, 2012 at 8:34 PM  

BILA NAJIB KITOL NAK BUBAR PARLIMEN NI DAH TAK SABO NI
TAK SABO NAK TENGOK UMNGOK2 N BEEND2 DIKUBURKAB KAFANKAN DAN DITALKINKAN

Anonymous,  December 1, 2012 at 9:11 PM  

BARU SAJA KEMARIN DULU PAPAGOMO PROMO KETUANAN MELAYU, NEGARA MILIK MELAYU, HAK MELAYU, CINA BABI CINA BANGSAT.....TAK LAKU KELUAR PULAK PROMO PRODAK SEMUA BANGSA..........APA NI? AKU TAK PAHAM LAGI LAH.......
BILA NAK REMBAT HASIL KEKAYAAN NEGARA, KETUANAN MELAYU, BILA NAK UNDI , 1MALAYSIA PULAK.....BANGSA AKU MAMAK TAKDA, AKU TAK MARAH JUGA ASAL AKU DAPAT MENGUNDI IKUT PILIHAN AKU. TAK PAYAH PROMO .

Anonymous,  December 1, 2012 at 9:30 PM  

Tengok gambar atah

tungkat ali bercampur buah zakar gajah batina prodak baru papagomo.......
mohiddin kata makan 2 biji sehari, najib kata besar dia macam penumbuk aku ni ah.

Prodak wanita pulak ' seri rapat kacip fatimah'. wanita kata ' jari penunjuk akan ni pun tak masuk, mak nya.

Anonymous,  December 1, 2012 at 9:46 PM  

Bila Papagomo nak jawab dakwaan Deepak tu. Janji hari ni nak jawab. Tengok body language gambar kat atas macam dah terkena penyakit Alzheimer lah. Kasian nya.

Anonymous,  December 1, 2012 at 9:48 PM  

dah merapu2 puak khawarij pas

Anonymous,  December 1, 2012 at 10:38 PM  

hidup umno bn..xsabar nk ngundi.mari kite tengok siapa yg kene

Najib Altantuya,  December 1, 2012 at 11:00 PM  

Ya betul.... umno memang untuk semua bangsa termasuk keling macam parpukari.

Wakakakakaka........

Anonymous,  December 1, 2012 at 11:15 PM  

Ha.ha.ha..Gomo cakap berbelit2...selalu mention umno utk org melayu sahaja...tp hari ini cakap lain pulak....apa ni gomo? patutlah Si MAMAK ramai dlm umno...dan Melayu makin terhakis dlm umno..umno dikuasai olh MAMAK....

sesekali tengok mcm parti pariya pulak....patut lah si mamak ni kaki auta dan kuat rembat..

Anonymous,  December 2, 2012 at 12:43 AM  

Aku pun trgelak tngok wanita umno datas.....pndek hnya spnjang jari telunjuk x mainlah x best!!!!! semuanya mahukan yg pnjang2.baru ada ong.hehehe.

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:01 AM  

tu le org pr ni
ikut sangat anuar si anu bengkok tu
asik sex aje
jenis depan belakang boleh ni tak payah belagak le
tak kan menang le
anuar tu haram disokong
nurul ijah tu sama aje haram
geli aku tengok anak beranak ni
pas ngan tok guru khawarij nye.
ape yg dapat diharap lagi.
ds najib diterima ramai. aku pegi tengok pejumpaan ngan pm ni berebut org nak salam tanda sokong
anuar tu org siap halau, cuma jenis buta mata hati aje yg dok ikut peliwat ni
jangan kata nak salam, lalu dekat pun aku takut, entah kuman aids tengah membiak kat badan dia
hiss geli aku.

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:05 AM  

Satu yg aku pelik dan memandang najib tiada kepimpinan di sudut agama apabila berucap tidak pernah membaca petikan ayat2 alquran dan al-hadis...Najib cuma baca maksud terjemahan dlm bhs melayu...kadang2 memulakan bicara dan tutup doa pun tdk salawat dgn semprna..

sepatutnya sbg PM yg selalu berkata berjuang utk agama dan teguh pegang agama Najib kena bacalah petikan ayat AlQuran atau hadis utk berhujjah...tdk spt muktamar PAS yg sentiasa dipenuhi dgn hujah2 merujuk dalil ayat AlQuran dan Hadis serta pendapat ulamak muktabar dlm bhasa Arab dgn fasih dan lancar..

hanya dulu Pak Lah yg menyelitkan petikan ayat2 alquran dan alhadis dlm ucapannya...

Org melihat perkara ini sbg kelemahan ketara najib....

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:48 AM  

kahkahkah baru 3 ari lepas ko kate cina cibai. sial lu

Anonymous,  December 2, 2012 at 6:23 AM  

Watch "Himpunan kebangkitan rakyat di batu pahat...part 3" on YouTube - http://www.youtube.com/watch?v=GuW1xvEhFEM&feature=youtube_gdata_player

Anonymous,  December 2, 2012 at 8:58 AM  

Tak dapat sebut ayat ayat tu semua sebab mulut belum 'tayamum'

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:08 AM  

jasa n.ajis menyuruh tutup aurat adalah perkara kecil je,n.ajis mesti dikenang seumur hidup oleh umat islam kerana jasa paling besar ialah 1)boleh memecah belah umat melayu islam di tanah melayu ni 2)pembahruan yg x biasa di buat oleh ulamak2 dulu dan selepas dia iaitu berjaya membutakan ulamak2 serta penganut pas untuk sama2 dgn dia bersahabat dgn syaitan yg kena rejam

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:10 AM  

Cina tolak.BN apabila mereka rasa BN lemah. Cina tak pernah rugi. Kalau Umno lemah BN menang mereka untung. Kalau Umno kuat BN menang mereka tak rugi apa-apa. Yang rugi nya orang Islam. Tapi kalau Umno dan Pas bersatu maka Islam banyak untung.

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:12 AM  

MANA PRODAK BARUNYA . TAK KAN TAHUN TAHUN RM50 AJA . TUPPERWARE, KAIN SARONG, NASI BUNGKUS........BEG TANGAN TAK DA KAH, CINCIN BERLIAN? SANGGUN PALSU? SPRAY RAMBUT? PAKAIAN DALAM ?PEWARNA RAMBUT? MAKEUP? JEL PELINCIR ATAU KONDUM.

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:29 AM  

admin] Dari Facebook Setiausaha Politik MB Kelantan, Wan Nik Wan Yussof mencatatkan:

"Hari ni Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz memberi tiga respons terhadap perhimpunan puak Umno di KL:

1) Perwakilan Umno berucap penuh dgn maki-hamun yang 'sikit habuk' rakyat tak leh nak tumpang... kerana ucapan menimbulkan permusuhan, kebencian dan mengguris perasaan kaum lain.

2) Presiden Umno (bagi pihak Umno dan kerajaan) mohon maaf atas kesalahan dilakukan sebelum ni. Tuan Guru nyatakan, kita boleh maafkan dengan syarat: Pertama, Umno kena tukar dasar dulu (dari berjuang atas nama kebangsaan Melayu kepada Islam yang syumul). Ia selari dengan tuntutan biro ulama Umno tahun 1951 dulu; keduanya khusus untuk Kelantan kesemua peruntukan pembangunan hendaklah disalurkan kepada Kerajaan Negeri bukannya JPP; dan ketiga hak rakyat Kelantan, hendaklah membayar royalti minyak kepada Kerajaan Negeri. Jika tidak sanggup buat tiga perkara ini, maka "tiada maaf bagimu."

3) Dalam ucapan pemimpin Umno (semasa penggulungan) juga mengajak rakyat mengenang jasa-jasa Umno selama ini. Soal Tuan Guru, apakah Umno sahaja yang berjasa?--semacam Umno sahaja yang berjasa! PAS di Kelantan pun banyak jasa: Pertama, pengurusan kewangan Kerajaan Kelantan acap kali mendapat pujian Ketua Audit Negara. Membuktikan jasa PAS yang mentadbir amanah rakyat tanpa ketirisan, rasuah dan penyelewengan; keduanya menerusi pendekatan pentadbiran Islam, PAS berjaya mengubah pemikiran rakyat Kelantan berpandukan agama iaitu "orang-orang yang diberi nikmat oleh Allah" (allazina an'am ta'alaihim). Kesannya ramai wanita sudah mengamalkan ajaran agama termasuklah Wanita dan Puteri Umno pun sudah ramai bertudung (tutup aurat), berkat jasa Kerajaan Negeri di bawah PAS melaksanakan kempen berpakaian menutup aurat. Seharusnya pemimpin Umno bersikap terbuka, kenanglah juga jasa pihak lain. Sekian."

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:29 AM  

Sebenar nya tak ada pun berbelahan kaum berlaku apa lagi dikalangan melayu sendiri. Ada pun berlaku ialah perbelahan pengaroh didalam parti umno dan perhijrahan besar besaran penyokong dari parti kau ke parti keramat DAP/PKR/PAS . Orang tak suka parti kau dikata perbelahan/purakperanda, tak tahu bahasa kah? dan baru baru ni parti PATI sudah masuk pembangkang. Apa ceta lagi ni?

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:33 AM  


Nak bodek Najib punya pasal.. Khairy tipu statistik pengikut FB Anwar Ibrahim..

Kemenangan besar kumpulan pro-Aspirasi dalam pilihan raya kampus dan populariti presiden Umno dalam media sosial bukti jelas golongan muda sudah kembali kepada UMNO, kata Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin dalam ucapan penggulungan perbahasan persidangan agung Umno ke-66.

"Kalau kita tengok Facebook, penyokong Datuk Seri Najib lebih 1.25 juta berbanding ketua umum mereka yang tidak sampai 200 ribu sahaja," katanya merujuk kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ~ Malaysiakini

Kurang pasti pula aku samada sekali lagi Khairy Jamaluddin dibekalkan dengan fakta yang salah.. atau fakta yang memang dijadikan salah olehnya sendiri..

Dulu semasa berdebat dengan Rafizi Ramli banyak juga faktanya adalah salah..

Kali ini yang salah ialah tentang jumlah penyokong Facebook Datuk Seri Anwar Ibrahim, Khairy kata jumlahnya tidak sampai 200 ribu orang.. tapi hakikatnya.. lihat di bawah..

Jumlahnya ialah 408,878 bukannya tak sampai 200,000 seperti yang Khairy dakwa..

Tentang kemenangan kumpulan Pro Aspirasi pula.. Khairy sorok Pro-Aspirasi kalah di kampus utama berpengaruh yang menjadi tulang belakang pergerakan mahasiswa seperti Universiti Malaya (UM), Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Mereka hanya menang di kampus tidak berpengaruh seperti Universiti Teknologi Mara (UiTM), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) dan Universiti Malaysia Terengganu (UMT).

Dan kemenangan mereka dibayangi penipuan, salah guna kuasa bahagian hal ehwal pelajar (HEP) yang menyelia pilihanraya kampus selain kecondongan pentadbir universiti yang terlebih UMNO dari UMNO...

Anak Sungai Derhaka at Saturday, December 01, 2012

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:39 AM  

MB Kelantan dan Presiden PAS: POLITIK didahulukan dan Islam dimodalkan.

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:44 AM  

Modal jasa pembangunan negara kerajaan 50 tahun tak boleh pakai sebab ianya satu amanah tapi dalam diam diam sorok 100billion tak sebut pun, Papagomo dan akhir akhir ni salahlaku, penyelewingan , rasuah, penipuan dilakukan secara terbuka maseh juga sebut jasa kerajaan 50 tahun.
Dimana letaknya integriti dan kredibliti papagomo ni- dalam mangkok jamban!

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:48 AM  

S A T U R D A Y , D E C E M B E R 1 , 2 0 1 2

Abas® - tiewnama® at 6:44 PM

Gempar! Artis Heliza Akan Hadir Di Pentas Ustaz Azhar Idrus Di Kelantan Malam Ini!

Kuala Lumpur - by @tiewnama Ayatul Husna atau Meyda Sefira dan Heliza Helmi telah membuat kunjungan hormat ke pejabat Tok Guru Nik Aziz Nik Mat tengahari ini dan malam ini di jangkakan mereka berdua akan berada di Stadium Sultan Muhammad IV untuk program bicara selebriti bersama Ustaz Azhar Idrus, datang beramai ramai ke sana untuk memeriahkan suasana.

Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia.

by @tiewnama - artis artis cantik semua join Pakatan Rakyat, artis artis bangkrup, hampir hampir melingkup yang sudah tidak boleh lagi cari makan akan join Barisan Nasional. kahkahkahkah

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:53 AM  

S U N D A Y , D E C E M B E R 2 , 2 0 1 2

Abas® - tiewnama® at 2:13 AM

Breaking News! Anak Sabah Jangan Terpengaruh Dengan Propaganda Pembangkang - Hamid Albar

Kuala Lumpur - by @tiewnama Rakyat sabah dinasihatkan supaya jangan terpengaruh dengan propaganda media dan bloger Pakatan pembangkang kononnya mereka mampu menggugat kedudukan Barisan Nasional atau BN di negeri itu pada pilihan raya umum ke 13 nanti.

veteran umno johor yang tinggal 200 tahun di sabah iaitu Syed Hamid Albar menyifatkan propaganda yang sering dicanangkan dan di hasut oleh pemimpin pemimpin pembangkang serta bloger bloger mereka itu sebagai taktik murahan untuk mengalih pandangan rakyat daripada kelemahan dan Keburukan Barisan Nasional.

berikut ucapan penuh bekas menteri dalam negeri ini.

berdasarkan pemerhatian saya, kedudukan umno Sabah ketika ini adalah mantap, perpaduan ahli ahlinya dalam keadaan baik dan mereka tahu cabaran yang dihadapi, walau apa pun yang diumumkan pembangkang, insyaallah saya percaya BN akan mencapai kejayaan cemerlang di sabah

berdasarkan maklumat yang tim era pasca temui, umno bahagian semporna sedang bergolak, rakyat sabah kini bangkit menuntut hak kerana di dapati ketua menteri sabah terpalit dengan skandal rm 40 juta wang haram serta skandal skandal adun dan MP Barisan Nasional sabah,

menurut kajian,

hampir 70% anak muda sabah telah menjadi penghasut untuk menumbangkan Barisan Nasional di sabah dan hampir 90% sokongan anak sabah ketara dalam setiap siri jelajah pemimpin pakatan rakyat ke sabah, sabah juga bakal menjadi negara terkaya jika mandat di beri kepada Pakatan Rakyat memerintah,

kebangkitan anak muda sabah begitu ketara dewasa ini mengikuti perkembangan kebangkitan rakyat di semenanjung dengan mana puluhan ribu anak sabah akan membanjiri setiap kali ceramah Pakatan Rakyat di adakan di sabah walaupun di pendalaman sekalipun.

fakta ini menjadikan Barisan Nasional sudah tidak lagi memiliki kekuatan untuk mempertahankan sabah lagi, sesuai dengan ungkapan anwar ibrahim untuk anak sabah yang berani iaitu tanya sama najib apa sebab goyang, nanti jawab najib sabah nak hilang.

beratus billion RM Barisan Nasional telah merompak harta kekayaan sabah selama ini tanpa anak sabah merasainya langsung, semuanya di bolot dan di edarkan hanya di sekeliling mereka yang memerintah saja,

arakian dari itu kebangkitan anak sabah kini telah berlaku, lagi di nafikan lagi menunjukkan sabah memang bakal hilang dari peta Barisan Nasional.

berikut adalah janji Pakatan Rakyat jika mandat di beri oleh anak sabah sebagai kerajaan negeri dan malaysia sebagai kerajaan pusat selepas pru 13 nanti,

a. hari ini perintah esok minyak petrol turun.

b. 10% royalti minyak untuk sabah.

c. hari ini perintah sebulan harga kereta turun

d. dengan duit royalti minyak, jalanraya di sabah akan di bina merentasi sempadan

e. balak akan di gunakan untuk memberikan pelajaran percuma kepada anak sabah

f. tanah adat di sabah akan di kembalikan kepada anak sabah

g. permit semenanjung akan di hapuskan untuk pergi ke sabah

h. harta kekayaan sabah akan di pulangkan semula kepada anak sabah

i. setiap adun dan parlimen sabah akan isytiharkan harta mereka

j. sabah untuk anak sabah.

k. hutang sabah akan di kurangkan bagi membangunkan sabah.

l. jika ada lebihan dana, air percuma untuk anak sabah di setiap kediaman mereka.

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:54 AM  

puak pas khawarij tak akan bersatu dgn mana2 ahlisunah waljamaah,sbb mereka tambah 1 lagi rukun islam iaitu tak masuk pas tak isle

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:11 AM  

Sekarang Fuckaton haramjadah sudah tidak bole dudok senang. Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow, serta agen Yahudi Zionist bacul dan Nik Najis syaitan nirrajim semua sedang panik giler dan terkucil kucil. Lebih2 lagi agen Yahudi Zionist, kerana beliau tahu Boss beliau Yahudi Zionist Neocons berikan bantuan bukan percuma, mereka mahukan imbalan dan jika tidak ada pulangan, sudah pasti nasib Hero Tamil dihujong tanduk. Itu yg buat Hero Tamil gelisah siang dan malam, muka naik cengkokng, malap dan kusam.
Diakhir akhir hari, beliau akan merancanakan apasaja rekayasa, fitnah, penipuan, pembohongan dan akan menggunakan sesiapa saja waimah anak isteri sekalipun, begitu desperado, kerana yg penting nyawa beliau dan kote bengkok beliau saja, yg lain pergilan mampos. Inilah Hero Tamil yg sebenarnya, tidak ada maruah, tidak ada moral, tidak ada tanggungjawap dan tidak ada peri kemanuasian.
Itu sebab pada akhirnya ini jangan terperanjat kerana rekayasa fitnah, penipuan, pembohingan sperti Altantuya, PI Bala, Cincin Rosmah, kena racun arsenik, kena HIV, 7kotak rahsia kerajaan, semua akan diaminkan dan diulang, dicetak rompak, diberi nafas baru, dgn pelakon2 murahan yg bole mengalah pelakon2 Tamil. Inilah akal danotak berjambul Yahudi Zionist untuk "Putrajaya at all cost?
Hanya pencacai2 dan penjilat2 yg bengap nak mampos, kecik2 tak nak mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, anak isteri, mak bapak, adik beradik, hidup pun sia2 saja menghabiskan beras, sanggup menjadikan barua, keparat, bangsat kepada agama, bngsa dan negara. Yang berakal, berfikiran waras, insaf dan sedar, insaflah, selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bersetongkol dgn peliwat terkutok, agen yahudi zionist, Parti Ajran Syaitan nirrajim, Komunis biiaDAP yg rasis giler vavi, dan bermufarakah demi agama, bngsa dan negara.

Mael,  December 2, 2012 at 10:48 AM  

UMNO untk semua.bertul.
Tapi bila projek dan hasil negara hanya untuk kroni menteri saja.

kuah dan tulang untuk rakyat dan ahli umno.

apa nak buat.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:03 AM  

ds najib bagi pihak umno memohon maaf tu bukan tuju kat ko le org tua n.ajis. jangan perasan le org tua. ko tu penuh dosa ngan org umno org tua tak sedor diri
ko tuduh penyokong umno ni tak cium bau surga
ko doakan celaka
ko doakan KO
DS najib mohon maaf kepada rakyat yg lain dari penyokong PAS PKR
kerana walaupun usaha yg dah dilakukan baik tapi kita boleh jadi lebih baik.
cuma kita terpaksa membahgikan masa dan tenaga selain dari memajukan negara ni, menghadapi tomahan dan fitnah dari puak khawarij.
org tua n.ajis tu perasan le org nak mohon maaf kat dia.
dia tu musuh allah, musuh rasulullah, musuh umat islam yg lain.
sebab dia tu kawan setan iblis. dia yg ngaku.
dah tu tuhan samseng kuat mencarut
kalu dia buat salah, nabi pun buat benda yg sama, secara tak langsung dia cuba salahkan nabi. sedangkan nabi tu insan yg termulia sejak azali lagi, ni macam mat kg kata tok guru merangkap nabi anutan pas ni. tu yg ds najib perlu mintak maaf, tak payah le.
kesesatan yg n.ajis ni buat terlalu banyak.
sampai rasullullah kata kalu dia ada dia akan perangi org macam n.ajis ini yg mana ciri2 sejahat manusia dibawah kolong langit ni teserlah kat dia. tapi org pas tu bodoh mana tau benda ni semua.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:19 AM  

Acuan UMNO tidak boleh dipakai lagi, kita terpaksa menukar acuan baru (part 1)


UMNO bercanggah-canggah pemikirannya dan bercelaru arahnya. Perhimpunan Agung nya yang tamat semalam akhirnya benar-benar menunjukkan parti itu sudah tidak boleh di terima kata-kata mereka yang bersalah-salahan maksudnya dalam satu ucapan. Pangkal ayat nya lain hujung ayat nya lain.

Pada keseluruhannya UMNO tidak mempunyai perkara baru dalam Perhimpunan Agung nya selain dari mengugut dan menakut-nakutkan sesama sendiri sambil berucap bergegar-gegar sehingga hampir pecah Dewan PWTC itu. Perhimpunan itu sahajalah tempat UMNO mengumpulkan ahli-ahlinya kerana ahli-ahli UMNO di peringkat bawahan tidak akan mampu mengumpulkan orang walaupun dalam mesyuarat agung cawangan-cawangan masing-masing.

Dalam mesyuarat agung cawangan-cawangan parti itu hampir 60% dari mesyuarat itu tidak cukup korum dan minit-minit mesyuarat nya tidak melambangkan keadaan sebenar dalam mesyuarat-mesyuarat tersebut. Seperti biasa perhimpunan itu merupakan medan memaki hamun Pakatan Rakyat dan yang paling hebat di kutuk ialah parti DAP dan PAS. UMNO tidak dapat menerima kerjasama DAP dan PAS serta kehadiran Anwar Ibrahim di dalam politik tanahair yang mengamalkan sistem demokrasi, acuan Dr Mahathir itu.

Perhimpunan itu penuh dan sarat dengan ucapan menakut-nakutkan orang Melayu kononnya jika Pakatan Rakyat mentadbir negara, orang Melayu akan hilang politiknya, akan hilang Raja-Raja Melayu, akan hilang agama nya dan akan hilang segala-galanya. Dalam beretorik mengakui UMNO sebagai parti untuk perpaduan nasional, tidak pula mereka (UMNO) dapat mengenepikan sikap suka memecah belahkan perpaduan yang sedang giat di usahakan oleh PAS dan DAP serta peranan PKR dalam mencapai cita-cita murni itu.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:20 AM  

Acuan UMNO tidak boleh dipakai lagi, kita terpaksa menukar acuan baru (part 2)

UMNO masih memainkan lagu lama seperti menyanyikan lagu Momok Latif dari hari pertama sehinggalah hari terakhir perhimpunan itu semalam. Di Perhimpunan ini sahaja lah Najib dapat bercakap besar tetapi Najib sendiri tidak berani bercakap dan berbahas dengan pihak pembangkang di ‘common platform’ untuk penyelesaian isu-isu yang berbangkit. Najib hanya bercakap di atas pentas yang PR tidak dapat menjawab isu-isu yang dibangkitkan serta merta. Najib hanyalah sebagai burung yang terbang dan hinggap didahan kayu buat sementara meninggalkan tahinya di dahan-dahan tempat ia hinggap.

Isu Melayu akan hilang di dunia ini meruapakan isu biasa yang di sebut-sebut, kononnya Melayu akan hilang di dunia ini jika PR memerintah. Tetapi Najib tidak sedar yang Melayu telah hampir hilang dunianya, dan jika BN terus mendapat mandat, keadaan bangsa Melayu yang sepatutnya menjadi perjuangan UMNO akan hilang segala ‘competitiveness’ sedangkan bangsa lain telah jauh maju tanpa apa-apa masalah besar dengan parti atau badan siasah yang memperjuangkan hak mereka. Melayu akan terus terkongkong dengan penjara UMNO yang tidak mungkin membenarkan Melayu berfikir dan bertindak mengikut kemampuan mereka yang ada.

UMNO telah membunuh Melayu terus-terusan dengan tidak membenarkan Melayu menjadi ‘competitive’ dan hanya di minta mendagu kepada UMNO semata-mata. Najib tidak sedar yang UMNO mempunyai 3.2 juta ahli sedangkan orang Melayu mempunyai jumlah penduduk melebihi 19 juta orang. 15 juta orang Melayu dan Bumiputra tidak menjadi ahli UMNO tetapi mereka hidup juga dalam dunia ini.

Laungan orang melayu akan hilang segala-galanya tidak relevan lagi kerana UMNO itu sendiri sudah tidak relevan lagi. Laungan yang Melayu akan hilang tanpa UMNO itu merupakan isu meleset kerana di Kelantan UMNO boleh di sifatkan parti yang sudah mati, tetapi orang melayu masih hidup segar bugar dan tidak pula kita mendengar di Kelantan orang Melayu mati bergelimpangan di Kota Bharu, Pasir |Mas dan di daerah-daerah lain di negeri itu.

Sekarang di Kedah UMNO boleh dikatakan sebagai mati yang hampir pupus tetapi sejak PAS memerintah negeri itu adalah salah satu negeri yang mendapat pujian dari Ketua Audit Negara sebagai negeri yang di tadbir dengan baik dan orang Melayu masih bernafas malahan lebih lega dari masa UMNO memerintah negeri itu. Tidak payah kita sebut Selangor dsn P Pinang kerana semua orang sudah tahu yang kedua-dua negeri itu menjadi negari yang paling maju dan kedua-dua negeri ini menyumbang 40% dari pendapatan Persekutuan kita ini.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:21 AM  

Acuan UMNO tidak boleh dipakai lagi, kita terpaksa menukar acuan baru (part 3)

Sebenarnya UMNO sudah kehabisan modal. Justeru yang hanya tinggal yang boleh di jadikan isu hanyalah dengan menakut-nakutkan orang Melayu sahaja.

Saya teringat bagaimana orang tua-tua dahulu menakut-nakutkan anak-anak dan cucu-cucu mereka, kononnya jika bersiar-siar di waktu petang yang menghamprti maghrib, kita akan berdepan dengan syaitan-syaitan dan hantu jembalang. Anak-anak muda semasa itu semuanya percaya. Tetapi hakikatnya orang-orang tua dahulu hanya mahu anak-anak mereka duduk di rumah waktu itu kerana tidak mahu anak-anak mereka meninggalkan solat maghrib. Begitulah UMNO yang menakut-nakutkan orang melayu dalam perhimpunan agung itu.

Sebenarnya mereka mahukan Melayu tetap mengundi dan menyokong mereka kerana takutkan kuasa yang ada di tangan mereka hilang dan terus merompak dan melanun khazanah negara kita ini. Itu sahaja. Itulah sebabnya dalam posting saya yang sebelum ini saya menyebut yang memisahkan kuasa dari UMNO itu ibarat memisahkan kulit dengan daging kita. UMNO amat perit untuk menerima hakikat yang parti itu akan tumbang dalam pilihanraya kali ini. Mereka tidak dapat menerima semua pihak berhak untuk mendtadbir negara ini dengan dasar-dasarnya sendiri.

Maka itu sebabnya di dalam demokrasi rakyat berhak untuk menggilir-gilirkan pentadbiran negara mereka. UMNO tidak mahu rakyat tahu yang jika PR di berikan mandat kali ini, mereka boleh kembalikan kuasa kepada UMNO dalam pilihanraya yang berikutnya. Sebab apa UMNO takut? Jawapannya ialah kerana mereka takut tidak akan mampu untuk bangun kembali jika PR memerintah kerana UMNO merupakan parti pemalas dan tidak mahu berusaha untuk memperbaikki diri mereka walaupun jika parti itu sudah terdampar di hadapan mata rakyat.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:23 AM  

Acuan UMNO tidak boleh dipakai lagi, kita terpaksa menukar acuan baru (part 4)

UMNO tidak seperti PAS yang mana ahli-ahlinya mampu berdiri di atas kaki sendiri. Itu sebabnya saya menganggap PAS seperti ayam kampung yang boleh mencari makan sendirian. Tetapi sebaliknya UMNO itu ibarat ayam daging yang sentiasa mematukkan makanan siang dan malam dengan senang. Itu sebabnya jika ayam daging di keluarkan dari reban mereka ia akan mati dalam tempoh dua hari sahaja kerana tidak mampu mencari makanan sendiri.

Tindakan menakut-nakutkan orang melayu oleh UMNO itu adalah tektik yang sudah tidak laku lagi walaupun dikalangan ahli-ahli UMNO itu sendiri. Saya mendapat puluhan sms dari perwakilan UMNO itu sendiri sambil mengejek-ngejek ucapan pimpinan besar mereka dalam perhimpunan agung itu sendiri. Bagaimana orang diluar UMNO hendak meyakini parti itu lagi?

UMNO mesti bersedia untuk menjadi pembangkang yang baik. Tetapi nampaknya UMNO sudah belajar menjadi pembangkang sekarang ini jika kita ikuti perhimpunan itu. Mereka mengata PR seperti pihak yang membangkang. Kalau sudah berlatih untuk menjadi pembangkang itu, insyaallah merka akan menjadi pembangkang yang baik. Ciri-ciri sabagai pembangkang itu amat jelas terpapar di dalam perhimpunan agung parti itu dan kita akui yang UMNO akan menjadi pembangkang yang berguna di Dewan Legislatif Persekutuan dan DUN-DUN selepas pilihanraya ini.

Masalahnya UMNO kini di pimpin oleh mereka yang tidak tahu apa-apa tentang UMNO itu. Mereka berfikr inilah cara UMNO yang sebenarnya tetapi itu semuanya salah belaka. UMNO telah mengubah paksi perjuangannya sejal Dr M mengambil alih pimpinan dan acuan itu sudah menjadi acuan yang di guna pakai pada masa ini.

Itulah sebabnya rakyat terpaksa mengubah acuan kali ini kerana acuan itu sudah dim amah zaman dan perlu di ubah.

- Aspan Alias

Rosmah Mansor,  December 2, 2012 at 11:37 AM  

Umno untuk cina cibai macam yg ko cakap tu jugak ke?

Sebenarnya umno hanya untuk semua kaum melayu sakai dan jakun je. Mana ada class melayu moden nak join umno? Umno ni sesuai untuk melayu zaman flintstone parang terbang je.

Memang untuk melayu sakai low class je yg beratur panjang2 kutip duit brim dari santa claus.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:45 AM  

Anon2 jangan lah buat komen macam macam tu ditengahhari minggu ni kasian lah papagomo. Tak lama lagi blog ni akan ditutup sebab rosmah tak laras nak bayar. Dijangka Deepak akan menang dalam kes saman tanah tu.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:55 AM  

Tanda2 umno dah pecah berkecai...tengok gambar najib bukan main semangat lagi dia. Tapi kat belakang ada tak iklas angkat tangan ada yang slumber aja, ada yang garu kepala dan ada yang tak angkat langsung. Ni lah petanda papagomo dak kebinggungan camna nak spin lagi........masih cina sial kah atau PAS munafiq?

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:59 AM  

selamat hujung minggu. GOMO BUDUH

Anonymous,  December 2, 2012 at 12:05 PM  

Mana belia belia yang dikata sudah kembali menyokong umno papagomo ? tak kan lah OKU seorang aja. tak dapat belakun lagi kah atau tak photoshop.

Anonymous,  December 2, 2012 at 12:08 PM  

bukti nik aziz ketua ajaran sesat >>>>

http://shalehudin.blogspot.com/2012/12/betoi-kata-umno-pas-dah-sesat-ini.html#more

zam December 2, 2012 at 12:20 PM  

PAas buat awal ke bro tapi kenapa jadi barua DAP.

zam December 2, 2012 at 12:24 PM  

Dasar puak pkr dn pas pantang tegok perempuan dn bini org asyik nak tala je.

zam December 2, 2012 at 12:28 PM  

Ramai nye anjing pkr dn pas kat sini heeeee...... panas buntut ke heeee

Anonymous,  December 2, 2012 at 12:28 PM  

Zam...§UMNGOK ga barua dlm BeEnd hanya §UMNGOK satu2 komponen melayu tu pon dh byk mamak
yg lain komponen kapir lahawow

Anonymous,  December 2, 2012 at 12:31 PM  

bro...
Najib mana ada teloq dah kena picit kat kak mah
brani ker dia

zam December 2, 2012 at 12:31 PM  

Heeee...... puak PAS dn PKR dh panas bro. Ni anjing2 je ni. Tak ada yg lain. Yg pandai2 dah keluar dh yg tinggal cuma anjing2 yg kehilangan tuan je ni heeee....... bunyi mcm anjing DAP

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:10 PM  

apa la hang ni bodo tahap gomo
kalau nik aziz ketua ajaran sesat naper tak tangkap pon
bodo sama cam gomo

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:32 PM  

Zam.. Kau barua umno...
Mereka brua pr
Sama je...

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO December 2, 2012 at 1:34 PM  



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:37 PM  

UMNO hanya untuk bangsa melayu!
Bangsa lain jangan sibuk-sibuk dengan UMNO!

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:46 PM  

Kesian aku tengok pencacai2 najis BABI dan penjilat2 juboq berak mencret Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow serta Nik Najis Syaitan nirrajim yg dok meroyan giler vavi kat dalm blog ini. Kesian kerana mereka hayat dan riwayat Fuckaton haramjadah hanya tinggal hari je. Mereka tahu agenda jahat dan kotorr Yahudi Zionist dan komunis biaDAP yg rasis giler vavi dan penganutan PAS PIS PUS sudah jelas, terang lagi bersuloh adalah agenda bangsat dan harami. Pgayr hanya untuk kote bengkok peliwat terkutok dan LBGT, PAS yg hanya tahu doa pecah perut dan memecah belah umat Islam, Doa yg digunakan dan diamalkan Yahudi zionist dan komunisDAP yg rasis giler vavi hanya untuk kaum dan spesis2 yg makn babi, berak tak chaybok, kote tak sunat, anti Melayu dan anti Islam. Mereka tahu rakyat semua dapat menilai yg mana permata dan yg mana najis. Itu sebab pencacai2 najis dan penjilat2 Fuckaton haramjadah dok meroyan dalam blog ini untuk menunjokkan betapa jahil, bengap dan keparatnya mereka. Kecik2 sudah harus mampos, dah berbulu menyusahkan mak bapak dan adik beradik je. Hiudp pun sia2 saja, tiap2 hari nak kena sumpah orang je, dah lah bengap berlagak samseng pulak. Kesian dia.

Anonymous,  December 2, 2012 at 1:56 PM  

Hahaha pencacai PR dah panas punggung.. Dah tak senang dduduk dah melihat perpaduan yang semakin mantap.. Meroyan lah kau... Huhu

Anonymous,  December 2, 2012 at 2:08 PM  

Anon 1:56...ini masa nya yg sesuai untuk bubar parlimen,jika benar pr tengah kelam kabut!
Tapi ia masih belum berani dilakukan.
Mengapa mesti tangguh, nak tunggu bila?

Anonymous,  December 2, 2012 at 3:33 PM  

Eh sukati diorg la bila nak bubarkan parlimen! Hahahaha.

Anonymous,  December 2, 2012 at 3:35 PM  

penantian pru paling lama dlm sejarah negara. bodo punya pm

Anonymous,  December 2, 2012 at 3:38 PM  

nak bubar parlimen takut, nak ajak debat takut, nak tangkap anwar takut. apa punya pm macam ni. roti najib satu

Anonymous,  December 2, 2012 at 3:45 PM  

Drp komen2 datas samaada dari pr dan umnp terang dan jelas puak pr mngunakan otakbola bila brhujah mnakala puak umno mngunakan kpala lutut bila brhujah....
Nmpak sangat ktimgalan zaman.bodoh mcm lmbu.

Anonymous,  December 2, 2012 at 3:56 PM  

Anon 3:38...sebab tu aku bakar dia, bila nak bubar parlimen...kan dah yakin menang 2/3.

Anonymous,  December 2, 2012 at 4:24 PM  

Aku nk cakap sikit....korang yg anti umno tp bgsa melayu boleh la kondem umno atau bn ni skrg...buat la lawak bodoh korang skrg...kalau pkr dah dapat mesia ni n pm bg kat mata sepet masa tu kau akan sedar la nasib korang semua yg akan merempat kat mesia ni mcm mlyu sport. Cinr babi yg kau sanjung jilat bontot tu akan ketawa tepuk tgn sambil meludah kt muka kau. Masa tu menyesal pn x bguna. Pakai otak utk pkir bukan pakai kotey.

Anonymous,  December 2, 2012 at 4:35 PM  

Otak porno lah tu...

Anonymous,  December 2, 2012 at 4:53 PM  

Itu nikmat. Ada hikmah. Kok kok lingkup PAS pada PRU13 'ni, boleh buka production house dan studio perfileman kat Gua Musang. Dah cukup ramai pelakon dan pemutar belit dalam PAS - dari bawak ke atas; dari kiri ke kanan; dan dari belakang ke depan! Semua pandai...

Anonymous,  December 2, 2012 at 4:55 PM  

Anon 4:24pm...pasal dia tahu umno buat lebih kurang pada orang melayu dan dia tahu melayu tetap sokong umno.
Umpama contoh kat tempat aku dijohor tempat yg ramai sokong pembangkang macam2 prasarana yg bn sediakan...klinik 1m'sia, kedai 1m'sia, unikl, sekolah antarabangsa, sekolah seni, sekolah jepon, sekolah agama, mrsm, dan tadika antarabangsa.
Tapi sekitar tempat aku tinggal ada dua kampong yang memang totok umno, kampong p.gudang baru dan kampong pasir putih, cuba anda datang danlihat sendiri apa yang bn bagi kat mereka...

Anonymous,  December 2, 2012 at 4:58 PM  

Anon 9:29 ngaku DAP tu keramat? Islam ke kapir dia ni?

Anonymous,  December 2, 2012 at 5:30 PM  

Saya pernah tinggal di KB 2003-2005 saja untuk merasa apa yang dikata sebagai 'Serambi Makkah'. Juga bercadang untuk menetap jika selesa... Sepert saya tulis di atas, pada hujung 2005 saya cabut. Pada keseluruhan nya saya tak terpegun (kerana tidak islamik pun) terhadap akhlak dan tingkah laku masyarakat tempatan. Hanya, sama ada serupa dengan negeri-negari lain atau lebih buruk. Di sanalah saya pertama kali mengenali kelakuan mat rempit yang pada satu ketika mereka merempuh belakang kereta saya semasa berhenti di traffic light (lampu merah menyala). Minta maaf ya. Itu pengalaman saya.

Anonymous,  December 2, 2012 at 6:20 PM  

Anon 5:30...nak lebih selesa tinggal lah kat hatt yai selatan...

Anonymous,  December 2, 2012 at 8:49 PM  

Tipu klu kat pas pejuang isle sebab bila dah 22 thn perintah klantan hudud x buat2 juga. Berjuang utk kayakan diri dan kroni aje. Tgk skrg yb2 pimpin pas dah hidup mewah hasil perjuangan isle mrk. Hidud hanya slogan bila nak p'raya. Bila puak2 pkr dan dap hina islam, diam membisu. Cukup2 lah puak pas tipu Alla swt dan rasul saw.

Anonymous,  December 2, 2012 at 8:55 PM  

Kerajaan sekarang sapa

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:06 PM  

Anon 8:49pm...yb2 umno pon serupa jugak.
Yb2 dap kenapa tak sebut sekali?

Anonymous,  December 2, 2012 at 9:52 PM  

Lebih teruk.lagi bila Chua Soi Lek hina hudud dan ketuanan melayu semua umno diam dan semua katak jadi jadian Ibrahim ali, Zul Noordin dan Hasan Alu yang selalu lantang mempertahankan islam dan melayu terbanggang umpama terkena parkingson diseases di buat Chua. Tunduk lah katak peliharaan umno ni kepada cina padan muka papagomo.

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:00 PM  

Umno untuk semua tapi........ Dap untuk cina racist dan kroni lks, pas untuk geng pok nik dan pkr untuk anuwar dan keluarga 69 nya.......

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:03 PM  

woww.. ramainya pecacai2 PR merapu, meroyan sakan disini... hebat dan meriahnya blog gomo ni...

ramai rupanya ikut perkembangan umno ni.. satu petanda yg baik..

syabas.. gomo teruskan

umno dulu, kini dan selamanya... mantopppp......

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:23 PM  

Anon 10:03..pencacai umno pon sama.

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:40 PM  

Kerana tidak berani saman mana-mana pihak dan menunjukkan jam omega ada didalam simpanan beliau untuk membuktikan bahawa bukan dia yang melakukan hubungan seks dengan pelacur cina kelas 1 maka pelaku dalam video tersebut adalah 100% Anwar Ibrahim meski pun pakar-pakar teknologi video mengesahkan bahawa 99.9% adalah beliau.

Chegu Badrule Bin Fakri and 35,000,000 others like this.

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:47 PM  

Akkey mohd..jika umno dilandasan yg benar kenapa mesti selak kain orang lain?

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:51 PM  

pas ibarat kitab yg tersalah cetak,banyak huruf ayat quraan n banyak kekeliruan,nak bacaboleh menyesatkan nak simpan menyemakan kerana x berguna,eloknya ditengelamkan dlm lautan

Anonymous,  December 2, 2012 at 10:59 PM  

pas x rela bersatu dgn umno tp lebih rela di sembelih oleh dap

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:01 PM  

Saya pun pernah duduk di Kelantan selama 5 tahun mengikuti keluarga saya bekerja di sana. Tak best langsung BORING. Still di bawah BN lagi best.

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:03 PM  

ambo lebih relo berkawe dgn syaite dari berkawe denge umno - nik aziz.. aku lagi suka makan babi dgn dap dari makan ayam dgn najib - mohd sabu

Anonymous,  December 2, 2012 at 11:23 PM  

Dah tak ada idea ke penyokong-penyokong PR ini asyik nak hentam papagomo saja.Kenapa nak suruh Najib bubarkan Parlimen. Apa kata kalau kerajaan2 di bawah PR kalau dan yakin boleh menang, biar mereka bubar kerajaan mereka dulu. Kerajaan2 PR pun takutlah. InsyaAllah UMNO kini dan selama-lamanya. Janganlah kata cuma pemimpin2 dan kroni2 BN/UMNO yang kaya. Berapa banyak Melayu yang dah kaya sekarang, berapa banyak anak2 Melayu yang dah berjaya. Rakyat2 dari Kelantan pun banyak yang datang mencari rezeki di negeri-negeri di bawah BN. Bukankah semua ini berkat usaha UMNO/BN. Berfikiran dan hiduplah di dalam nyata. Jangan asyik memaki pemimpin UMNO saja. At least apabila pemimpin-pemimpin UMNO bercakap ada juga berhemat. Tak seperti pemimpin PAS. Bermula dengan ayat AlQuran kemudian diikuti dengan ayat-ayat yang kesat. Astaghrafillah. Galagat adik Nik Aziz dan Nik Aziz sendiri pun langsung tidak melambangkan sebagai alim ulama tetapi lebih kiepada seorang yang boleh dikatakan kejam dan tak berhati perut. Hilang sifat dan tarafnya sebagai ulama. Ulama songsang adalah. Allah SWT tu maha mendengar dan maha mengetahui. Apa-apa yang didoa tu kalau tak diterima Allah SWT akan terbalik kepada PR dan PAS itu sendiri. Perhimpunan PAS baru-baru ini lagi dahsyat. Diselit dengan ayat2 Alquran tetapi penuh dengab kata2 maki hamun.

Anonymous,  December 3, 2012 at 1:56 AM  

anon 11.03PM

itulah patua2 tahap songsang dari ulamak2 tersohor lagi maksum dan maha zuhud Pas utk panduan hidup para pengikut mereka..

hebattt... ulamak pas.. takebeerrr..

Anonymous,  December 3, 2012 at 2:07 AM  

anon 10. 23PM

lu pe hal.. dah tentu sini blog pro kerajaan/umno dah tentu la sokong umno dulu, kini dan selamanya..

lu perasan pe hal.. lu masuk komen pun dah kira ok pe tuan rumah tak ambik kisah pun.. lagi mau perasan ka.. aiyaa.. he2..

Anonymous,  December 3, 2012 at 6:34 AM  

Anon 2:07am....mereka pencacai pr, anda pula pencacai bn...maka serupa saja.

Anonymous,  December 3, 2012 at 7:19 AM  

Anon 10:51...kenapa JAKIM diam je dan tak keluar fatwa bahawa pas itu sesat lagi menyesatkan?
Dalam bidang agama anda ada berapa senawi, yang membolehkan anda berkata begitu?

Anonymous,  December 3, 2012 at 7:59 AM  

Lu sapa nk buat usul. Anuar di lantik bukan dari undi parti adakah cara itu di namakan demokrasi.pelantikan dalam umno cara demokrasi.

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:07 AM  

Aku akan undi Umno/BN pr tiada undi dari aku dan keluargaku. Hidup umno.

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:22 AM  

Anon 8:07...UMNO memang hidup, tapi engkau tetap akan mati.

Anonymous,  December 3, 2012 at 8:26 AM  

Betul tu saudara dulu setiap 3 bulan saya ke kelantan untuk bawa isteri buat rawatan di usm apa yang di kata kan serambi mekah kota bahru kawasan yang kotor tak seperti melaka bersih. Baru ni saya pergi ke hospital ampang puteri nyata kawasan ampang seperti kota bahru sampah banyak. Seperti di kelantan mengharapkan banjir setahun sekali untuk menghayutkan sampah. Orang selangor dn wilayah kl pangkah pr untuk megotorkan negeri saya rasa la pandai lagi orang kampong saya pangkah umno/Bn negeri melaka bersih yang di takbir olih UMNO

Wrgaklia,  December 3, 2012 at 8:14 PM  

Kesian ko PM....perhimpunan terakhir baginya!!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP