Rafizi Ramli Semakin GAGAL

Wednesday, December 26, 2012



Rafizi Ramli, satu nama yang cukup gah dengan memiliki kebolehan mengesan sebarang bentuk penyelewengan mahupun skandal yang boleh diklasifikasikan sebagai berskala besar dan dikategorikan sebagai isu yang memberikan impak yang besar.

Kebolehan beliau membangkitkan sesuatu isu sehingga mampu menjatuhkan kedudukan seorang Menteri dalam isu NFC dan isu terbaru melibatkan hasil penyelidikan juga boleh membuatkan seorang lagi Menteri bakal tersungkur jika kena pada gaya dan caranya.

Namun sejak kebelakangan ini kemampuan dan kebolehan Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini menghidu bau penyelewengan dan skandal tampak semakin merosot malah mungkin sudah tidak berfungsi lagi. Semakin banyak perkara dan isu penyelewengan begitu mudah membolosi radar pengesan Rafizi.

Agak malang, jika pada suatu ketika Rafizi mampu bergerak jauh dengan kemampuan melakukan kerja lebih masa dalam mendapatkan bahan bukti dalam kes klasik NFC, Pengarah Strategi PKR ini telah mengecewakan para peminatnya apabila lebih banyak berdiam diri berhubung dengan penyelewengan dalam kem pembangkang.

Pemberian 'nyawa' terhadap Talam Corporation oleh Menteri Besar dan kerajaan negeri Selangor gagal dimanfaatkan sebaiknya oleh Rafizi sebagai 'whistleblower'. Berkemungkinan hubungan rapat beliau dengan penasihat ekonomi RM1.00 kerajaan negeri Selangor membuatkan Rafizi terpaksa malu alah dan berdiam diri untuk seketika.

Selanjutnya klik sini


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

53 comments:

Anwar Ibrahim,  December 26, 2012 at 3:24 PM  

Semua ini hanya konspirasi, propaganda, fitnah jahat UMNO-BN!

Anonymous,  December 26, 2012 at 3:51 PM  

Mane lebih teruk ek. Kes NFC ke atau kes Rasuah Kayu Balak untuk jawatan MB Perak. Hahaha..... Tak nak suruh Datuk Ngeh atau Kor, atau Pok Nik letak jawatan ke.

Anonymous,  December 26, 2012 at 3:53 PM  

Keh keh keh..yg baik semuanya datang dr PKR kan..lawak sangat

Anonymous,  December 26, 2012 at 4:04 PM  

kah kah kah...najib lagi hilang populariti sebab dah takut sampai 7 kali gi sabah. semua orang sabah kutuk najib. buuu padan muka. rafizi kalu tak menang tak pe. tapi kalu najib nazak kalah..kantoilah kes altantuya mesti dibuka balik...kantoi lah..buuu padan muka.

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO December 26, 2012 at 4:05 PM  



Muhyiddin LEMBU tua nyanyuk yang bodoh dalam UMNO.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous,  December 26, 2012 at 4:13 PM  

Setuju PG! Video yg kononnya rakaman anak menteri baru2 ini adalah kegagalan Rafizi yg paling epic setakat ni. Video rakaman sebuah Hummer hitam tanpa bukti kehadiran anak menteri adalah antara calon utk anugerah fitnah terbodoh 2012. Patutlah dia di peti sejukkan Anwar Ibrahim.

Kes NFC pun satu hal walaupun cukup gempar tapi cepat pula surut sebab tiada bukti dakwaan Sharizat Jalil terlibat dlm NFC walaupun disiasat SPRM mula dr proses awal permohonan hingga ke operasi syarikat.

Dakwaan BAFTA juga amat berat. Bagaimana dia nak justifikasi tindakan beliau mencuri maklumat kewangan NFC jika Sharizat Jalil terbukti tidak terlibat?

Sepatutnya dia siasat penglibatan Sharizat Jalil dlm NFC dulu dan tak terburu2 dakwa Kak Jat...kan dah kena!

Anak Lenggong December 26, 2012 at 4:29 PM  

Si jantan jambu belaan nuar ni tak korek rahsia camner si mak lampir tu dapat duit beli kereta mewah.

Anonymous,  December 26, 2012 at 4:32 PM  

Rafizi kini telah insaf atas kekilafannya . Beliau Lebih banyak menghabiskan masa di surau surau Dan masjid masjid but solat lambat.

Anonymous,  December 26, 2012 at 4:33 PM  

Solat taubat ..

Anonymous,  December 26, 2012 at 4:37 PM  

Orang melayu dah jadi Murtabak (caca merba) dek kerana taksub kepada fatwa Ulamak Murtabak Hadi Awang.

Adakah melayu akan jadi Murtabak (hidangan) takdirnya PR menang pada pilihanraya umum 13 nanti ?

Fikir fikir la sebelum tiba masanya. Dah tak lama dah, 3 bulan saja lagi.

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:16 PM  

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he............no hal...lu cuma tanggung dosa jerr...melambak dosa tu. fitnah sini sana

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO December 26, 2012 at 5:22 PM  

hari tu gua ada siarkan gambar lucah kat laman2 blog... lebih teruk dari gambar sex Utusan, tak kena dakwa pun? hah!! mereka pasti takut dengan gua... :-)

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:46 PM  

Kita ni masih ada dua alam lagi. Lu fikir la sendiri? Fitnah itu lebih teruk dari membunuh.

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:50 PM  

Doa yang di pohon di makbulkan olih allah yang maha esa satu persatu. Insyaallah akan byk lagi kebenaran akan keluar.

Anonymous,  December 26, 2012 at 5:53 PM  

Insyaallah yang baik allah akan beri kejayaan kita harus berusaha.

Anonymous,  December 26, 2012 at 6:00 PM  

Masyaallah ini kah sifat penyokong pr utk mendapat sokongan rakyat. Ya allah jika benar apa yang di tulis olih sahabat ini kau bantu la kemenangan dia tapi jika sebaliknya engkau yang lebih mengetahui apa yang patut di lakukan, Amin.

Generasi Terhebat Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO December 26, 2012 at 6:04 PM  


UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~


Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...



(( PENTING )) - Adik2 semua mesti mengundi seperti di bawah... Teliti betul2 OK :-)

~ Cara2 Mengundi - Klik Di Sini ~

Anonymous,  December 26, 2012 at 6:09 PM  

Insyaallah selagi ada doa ulamak dan rakyat yang tiada kepentingan politik melayu dan rakyat malaysia akan selamat. Malaysia negara berdaulat. Selagi rakyat malaysia percaya rukun negara dan melayu dan rakyat beragama islam percaya rukun iman insyaallah.

Anonymous,  December 26, 2012 at 6:37 PM  

Sambungan...
Hal ini penting untuk difahami oleh kita yang ingin melakukan perubahan dalam masyarakat. Perkara yang pertama yang perlu dilakukan ialah mengubah jiwa dan minda masyarakat. Dalam erti kata yang lain, mentaliti masyarakat hendaklah diubah terlebih dahulu sebelum mengubah tindakan mereka. Kegagalan dalam perubahan, terutama kelompok Islamis ialah apabila wujudnya kegopohan ingin mengubah peraturan yang tersedia ada dalam sesuatu masyarakat dan negara, tanpa terlebih dahulu menjayakan agenda mengubah cara fikir dan kefahaman masyarakat. Inilah yang telah melingkupkan ‘Taliban' di Afghanistan.Manusia yang dipaksa berubah sedangkan jiwanya enggan dan membantah akan menyimpan rasa tidak puas hati dan kebencian yang bersarang dalam jiwa mereka. Mereka mungkin tunduk buat sementara waktu mereka tidak mampu bertindak. Namun, mereka akan memberontak dan menentang apabila ruang mengizinkan. Pemikiran sesetengah kelompok Islamis yang tergesa-gesa untuk mewujudkan negara yang penuh dengan hukuman terhadap rakyat yang tidak mengamalkan Islam dalam kehidupan akan meruntuhkan negara dari dalam. Mereka hanya akan membina negara yang rakyatnya hidup dalam kebencian. Lebih parah lagi kebencian kepada kelompok mullah ataupun ustaz itu nanti akan bertukar menjadi kebencian kepada agama. Alhamdulillah, hal ini disedari oleh kelompok Islamis yang berjaya mendapatkan kerajaan di Turki, Mesir, Tunisia dan lain-lain. Mereka nampaknya tidak tergopoh-gapah untuk melaksanakan hudud dan lain-lain peraturan yang dikaitkan dengan Islam sebelum proses kefahaman diperkukuhkan. Mereka sepatutnya mengambil langkah membangunkan pendidikan jiwa dan minda dalam kehidupan rakyat terdahulu.Kita hendaklah sedar bahawa memperkukuhkan, ataupun membetulkan cara fikir dan faham pada zaman ini jauh lebih sukar dan payah dibandingkan dengan zaman dahulu. Banyak unsur cabaran idea dan pemikiran yang tersebar dalam kalangan masyarakat manusia. Dunia teknologi maklumat hari ini telah menjadikan pemikiran manusia begitu rencam dan bermacam. Oleh itu, tidak memadai sekadar berceramah di masjid dan surau untuk menyelesaikan isu kefahaman rakyat. Pembinaan semula jiwa dan minda rakyat memerlukan masa dan penyusunan yang mengambil tempoh yang tidak singkat. Sedangkan arak pada zaman Nabi SAW sekalipun al-Quran mengharamkannya secara berperingkat-peringkat, inikan pula pelbagai isu yang berserabut pada zaman ini dan kepimpinan Nabi SAW secara zahir tidak lagi wujud.

Bersambung...

Anonymous,  December 26, 2012 at 8:28 PM  

Kalau itu di namakan bukti awak silap. Allah sebenar nya menguji. Ia akan menguji dalam sihat dan sakit. Dia akan menguji dalam senang atau susah, cuma mahluk nya perlu pandai bala atau ujian.

Anonymous,  December 26, 2012 at 9:03 PM  

Generasi terhebat terengganu... Waa betul bersungguh-sungguh kau nampaknya.. Sudahlaa.. Pergi balik tidur. Di sinuuuun...

Anonymous,  December 26, 2012 at 9:09 PM  

Sempena sambutan Hari Krismas baru-baru ini, Datuk Seri Najib Razak berharap masyarakat Kristian berkongsi harapan dan pandangan bersamanya untuk memastikan negara terus kekal aman dan harmoni. Najib berkata, sejak menjadi Perdana Menteri, beliau menekankan beberapa perkara termasuk konsep perpaduan menerusi semangat 1Malaysia serta Pergerakan Kesederhanaan Global (GMM). Kita sangat bersyukur kerana Malaysia sentiasa aman dan harmoni meskipun rakyatnya pelbagai kaum dan kepercayaan agama. Katanya lagi, konsep ini bukan hanya mengenai dialog tetapi saya mahu ia menjadi kenyataan. Sebab itulah, saya melawat Pope Benedict XVI tahun lalu, sekali gus mewujudkan hubungan diplomatik secara rasmi dengan Vatican City, katanya. Najib begitu yakin dengan gagasan Konsep 1 Malaysia dan GMM. Mungkin ia nampak hebat, dengan konsep 1 Malaysia dilihat untuk melayan isu-isu dalam negara dan GMM pula menjadi mekanisme Najib untuk ke pentas antarabangsa. Namun, apakah dengan mengunjungi Pope Benedict XVI itu suatu tindakan yang wajar atau satu tindakan seseorang yang sedang terdesak untuk mencari populariti di pentas antarabangsa?. Jika untuk meraih populariti, ia mungkin tercapai. Persoalan seterusnya adalah, adakah konsep 1 Malaysia itu boleh menjamin keamanan dalam negara sedangkan pada ketika ini masyarakat bergelut dengan seribu satu macam permasalahan keselamatan; kes-kes melibatkan rogol, rempit, rompak, ragut dan banyak lagi yang masih belum ada kesudahannya. Persoalan-persoalan ini sebenarnya tidak perlu dijawab, ia hanya sekadar satu bentuk ungkapan untuk difikirkan. Apa yang jelas adalah, tidak kiralah 1Malaysia atau GMM, kesemuanya itu tidak berlandaskan kepada mana-mana dalil kecuali hanya disokong oleh hujah-hujah akal seperti maslahat, mengelak risiko dan lain-lain hujah akal yang dianggap kuat dari segi berhujah. Tetapi kekuatan berhujah bukan ukuran untuk mengukur kebenaran. Sebagai indvidu yang beragama Islam dan mengaku beriman kepada Allah SWT dan RasulNya, seseorang mukmin itu mestilah mengukur sesuatu perbuatan, tindakan, dasar, polisi dsb mengikut dalil yang terdapat di dalam nas-nas syara’. Inilah yang akan membezakan setiap penyelesaian daripada Islam dan penyelesaian daripada barat (Demokrasi-sekularisme). Berbanding Sistem Demokrasi yang berlandaskan idea sekularisme, Syariat Islam adalah suatu sistem dengan aturan yang akan menyekat segala jalan-jalan yang menuju kepada kehancuran. Apabila jalan-jalan/perilaku yang boleh membawa kepada kehancuran itu disekat, maka di situlah keamanan akan muncul. Contohnya, Sistem Ekonomi Islam yang akan menjamin hak dan keperluan asas setiap individu rakyat, Sistem Pergaulan Islam yang mengatur dan menetapkan perilaku setiap individu dan Sistem Penghukuman Islam yang apabila dilaksanakan akan memberikan pengajaran kepada setiap pelaku jenayah agar tidak melakukan atau mengulangi perbuatannya. Namun, jika syariat Islam masih tidak dilaksanakan, maka selagi itulah keamanan yang sebenar tidak akan dapat dicapai. Adakah kita hendak terus yakin dengan Sistem Sekular-Demokrasi yang sememangnya digubal untuk gagal? Suatu persoalan yang bukan untuk dijawab tetapi suatu bentuk ungkapan sinis agar memberi sedikit pencerahan.

Warga Pulau Melaka n Rusila,  December 26, 2012 at 11:12 PM  

Salam .. Nicky Aziz n Hadi Boy telah di TARBIAH oleh lee kuan yew n Lim kit Siang @ Karpal Singh secukupnya ...
Jeng .. Jeng.. Jeng

Anonymous,  December 26, 2012 at 11:33 PM  

Mahathir Iskandar Mohammad = M.I.M = Mamak India Mughallazah

Anonymous,  December 26, 2012 at 11:56 PM  

Anon December 26, 2012 11:33 PM;

Wa caya sama lu, lu dapat pahala berkekalan hingga akhirat; tapi lu orang Islam ke?

Gaya tulisan mcm orang habis modal cerita aje?

Anonymous,  December 27, 2012 at 12:44 AM  

December 26, 2012 9:09
PM Warga Pulau Melaka n Rusila said...Salam .. Nicky Aziz n Hadi Boy telah di TARBIAH oleh lee kuan yew n Lim kit Siang @ Karpal Singh secukupnya ...Jeng .. Jeng.. Jeng

December 26, 2012 11:12 PM

/////////////////////////////////////////////////////////////////

Ayam dah masak?

Anonymous,  December 27, 2012 at 1:17 AM  

Anon 9.09 pm..
Inilah makanan harian pembangkang. Semua berasaskan persepsi dan sentiasa mencari ruang utk menyalahkan k'jaan. Oleh kerana saya bekas penyokong PR saya rasa saya mampu komen dan ulas lebih baik dari tulisan di atas. Tetapi saya rasa terlalu banyk kuasa negatif (iblis) dlm diri saya akibat terlalu mencari salah kerajaan.

Tapi ulasan k'jaan sekular tu dah tak valid. Saya percaya pada masa kini PKR lah bapak segala sekularis di Malaysia. Kita tahu Anwar seorang lelaki islam dan pemimpin parti politik dia sepatutnya meletakan islam sbg keutamaan dlm pentadbiran. Apa yg berlaku? Dia lebih suka menonjolkan diri sebagai liberalis dan PKR itu sendiri parti campuran yg menolak islam sbg asas parti! Ini memalukan alangkan dlm BN, UMNO begitu menonjol diri sbg pemimpin melayu islam tapi PKR?? Malu sgt ke nak tonjolkan ciri keislaman dlm PKR spai tahap sggup tunduk pd kemahuan non muslim?

Jangan lupa sekular ni sahabat rapat Anwar. Hubungan rapat Anwar dgn Turki dan Indonesia dua negara sekular juga patut diambil kira. PAS patut sedar jika mereka mahu melihat sekular di Malaysia sila rujuk k'jaan negeri Pakatan di Selangor dan Penang. Dua negeri yg meletakan perjuangan islam dibelakang semata mata utamakan kafir harbi.

Saya malas ulas panjang guna tablet. Penat taip. Saya berani cakap UMNO bukan sekular merekalah pejuang isu islam dlm BN. Saya sifatkan UMNO sbg parti nasionalis dlm erti kata sebenar di Malaysia parti yg menjunjung perlembagaan yg meletakkan islam sbg agama rasmi. Sesuatu ciri yg tak pernah ada dlm negara sekular.

Anonymous,  December 27, 2012 at 1:56 AM  

Hilang akal apa nak undi PR??? Bapak segala fitnah, caci maki, menyusahkan rakyat, ketua tak ada moral. Memang terlungkup agama, bangsa dan tanah melayu ni. Nauzubillah...

Anonymous,  December 27, 2012 at 9:05 AM  

Bapak segala finah? Deepak fitnah ko diam je. Tak repot tak sumpah sumpit

Anonymous,  December 27, 2012 at 9:27 AM  

rafizi lembu ni dapat isap kote al juburi diam la kejap..

Anonymous,  December 27, 2012 at 9:28 AM  

AIDCNews – 26/12/12 – Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan Presiden Parti India Malaysia, Senator Datuk S Nallakaruppan dan dua lagi defenden mengekalkan hampir semua penyataan dalam pembelaan bagi kes saman fitnah RM100 juta oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap mereka.

Nallakaruppan dan Utusan Melayu (Malaysia) Bhd serta Ketua Pengarang Kumpulan akhbar itu Datuk Abdul Aziz Ishak mengemukakan pembelaan justifikasi, perlindungan bersyarat serta komen yang adil, dan mereka bergantung kepada pendapat majoriti dalam penghakiman Mahkamah Persekutuan bagi kes liwat Anwar pada 1998.

Mahkamah Tinggi turut membenarkan Anwar membatalkan beberapa perenggan sahaja dalam pernyataan pembelaan dan menetapkan 18 Jan untuk pengurusan kes saman itu.

Pada 26 Mac lepas, Anwar memfailkan saman terhadap defendan berhubung perkataan Nallakaruppan, yang didakwa fitnah dan mencemar nama baiknya, yang disiar di muka depan akhbar Utusan Malaysia bertarikh 20 Mac bertajuk ““Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang – Nalla”.

Dalam kenyataan pembelaan bertarikh 23 Mei 2012, Nallakarupan memberi kenyataan berdasarkan kes-kes mahkamah yang pernah dihadapi Anwar termasuk kes Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Munawar Annes, Azizan Abu Bakar dan Shamsidar Taharin untuk membuktikan bekas Timbalan Perdana Menteri itu adalah seorang biseksual.Apakah ini dikatakan anukera tuhan? Spesis ni dikatakan Imam Mahadi?

Anonymous,  December 27, 2012 at 9:57 AM  

Mana pegi Ezam n geng dalam isu kuih talam? Rafizi tu PKR. Hero rasuah melayu mana? Takkan jadi senator dah senyap. Rasuah besar Deepak macamana?

Mar3/4,  December 27, 2012 at 10:00 AM  

Tujuan Al Juburi aman Nalla sebab menyatakan dia biseksual atau seorang biseksual tidak boleh jadi pemimpim Satu persoalan yang menarik tuk direnungkan.

Mat 3/4,  December 27, 2012 at 10:02 AM  

Tujuan Al Juburi saman Nalla sebab menyatakan dia biseksual atau seorang biseksual tidak boleh jadi pemimpim? Satu persoalan yang menarik untuk direnungkan.

Anonymous,  December 27, 2012 at 10:10 AM  

Wow Banyaknya jantan2 yg menjadi mangsa nafsu giler vavi Anwar ya! Itu yg diketahui mahkamah yg tidak diketahui secara rasmi? Tek terkira kott. Almaklumlah anukera tuhan lah katakan. Inilah spesis peliwat terkutok yang giler main jubor tetapi penjilat2 beliau samakan dgn Imam Mahadi Nauzibillah. Dek terminum air kencing Hero Tamil pare pundek, penjilat2 dan pencacai2 PgayR yg bacul sanggup buat apa saja demi menegakkan kote bengkok Hero Tamil pare pundek, peliwat terkutok, barua lahanat Yahudi Zionist Neocons, Bapa korupsi, Bapa tak bermoral, Bapa takde maruah, bapa perosak, Bapa Bacul, Bapa Kronisma parti anak beranak Sdn Bhd, Bapa terkutok, Bapa Jubor bernama BABI haramjadah. Anwar hanya layak menjadi pemimpin kepada pencacai2 najis vavi dan penjilat2 Pgayr dan pemimpin kepada spesis2 Gay dan Lesbian, termasuk bapok2 dan pondan Sedunia. Dan saya cadangkan untuk mengenang jasa beliau, Jln Hj Taib ditukarkan kepada Jalan Anwar AlJubori. Itu yg terbaik buat bacul barua Yahudi Zionist Neocons.

Anonymous,  December 27, 2012 at 10:45 AM  

...katil hospital pun depa sapu nooo!

Anonymous,  December 27, 2012 at 12:25 PM  

Merry xmas to pope nick ajis, father mat sabu, Rev khalid gereja dan Pastor nizar.... bila nak buat umah terbuka krismas anjuran Pas ni, ramai cina2 kafir tertunggu-tunggu utk menghadirinya...teriak kuat TAKE BEEEER

Anonymous,  December 27, 2012 at 12:33 PM  

Merry xmas buat Generasi hebat teganu bangkit runtuhkan umat...sembahyang gereja mana hari selasa baru ni....Gereja Jalan Air Jernih

Anonymous,  December 27, 2012 at 1:02 PM  

Erm....gilaaaaaaa.....bongok....

Anonymous,  December 27, 2012 at 3:11 PM  

Akhlak lu sudah rosak....klu lu islam kena taubat balik...tp klu lu bkn islam jgn hina org islam dan agamanya...

Lagubestbest December 27, 2012 at 5:39 PM  

BN pun kene la cari whistleblower jugak. Kami rakyat biasa bersyukur la jugak ada whistleblower, walaupun bias. Tak dapat buang semua kerja taik, sikit2 pun ok dari takde langsung

Anonymous,  December 27, 2012 at 5:48 PM  

anjing pengesan kondem upah 50 sen..kkkhhaaktuihhh..

Anonymous,  December 28, 2012 at 10:22 PM  

Mamat rafizi ni dulu pun masuk sekolah kerajaan jugak. piirahhhh!! dah berjaya nak melawan plak. Hebakkk..hebakkk...dulu, masa sekolah kerajaan x nak mampuss..skrg dah menyusahkan org

Anonymous,  December 28, 2012 at 10:34 PM  

Kah kah kah.
Hebak demo. Rafizi ni layak buat ngo yg nama dia "kita terjah".
Tapi ngo ni kena kebal dari kerajaan la.
Neutral punya ngo. Bukan bn, bkn pr.
nanti bole tengok siapa yg gelabah.
Rakyat malaysia yg neutral cam aku mmg menantikan ngo mcm ni.
Kah kah kah....

Anonymous,  December 28, 2012 at 11:00 PM  

Apa saja la labu. Asalkan ko bahagia rafizi. Kesian gak tengok ko ni. Otak cerdik. Belajar pandai. Tapi tetap ko nak lawan jugak. Ilmu2 yg ko dapat tu hasil dari sekolah kerajaan maa. Tu pasal ko tetap x menang. Labu..labu

Anonymous,  December 29, 2012 at 1:14 AM  

Rahsia strategy politik anuar dibocorkan...antara startegy nya .
1) memastikan peneroka felda dihasut utk membenci kerajaan..gunakan segala jenis isu kecil besar utk dijadikan modal utk menanam kebencian pd kerajaan...gerakan masuk ke felda diperhebat ...gerak saraf dlm felda dipertingkatkan melalui jelajah oren...mereka mahu bertapak dari dalam felda bukan diluar...sebabnya mudah..kalau felda berjaya ditembusi...maka runtuhlah kubu kubu BN yg selama ini menjadi fix deposit kpd undi melayu pd BN...cipta segala jenis isu baru lama yg boleh membangkitkan rasa tidak senang warga felda pd kerajaan ...
2) pakatan rakyat juga mahu tumpuan penuh diberi pada isu isu disabah...sabah juga perlu diruntuhkan dari dalam...kerusi parlimen BN banyak disumbangkan oleh sabah...sebab itu anuar kerap turun ke sabah malah sudah berjaya membeli yahya lampong...lajim ukin dan beberapa anchor lagi...pendekatan menyerang dan meruntuhkan BN dari dlm adalah cara yg anuar guna untuk pastikan rakyat sabah benci kan kerajaan pusat...sabah sudah lama jadi kubu kuat juga fix deposit BN...jadi anuar akan focus sabah...
3) ambiga guna "bersih" utk tarik profesional dan golongan elitis dan urban...ambiga akan terus focus kpd target group ini dlm menjalankan kempen bencikan kerajaan..
4) DAP akan focus isu Lynas utk memupuk kebencian bangsa cina kpd kerajaan...DAP juga cuba memujuk MCA utk bersama mereka atas alasan kononnya kepentingan keselamatan rakyat...
5) hindraff focus utk membangkitkan rasa marah masyarakat india pf kerajaan...isu kuil dirobohkan...isu tahanan bangsa india mati dilokap...isu sekolah tamil..isu pekerja estet akan dimainkan....
6) PAS ditugaskan utk memainkan isu kerajaan munafik..kerajaan fasik dan zalim...kerajaan tidak islamic dan pelbagai isu2 yg bakal dicipta utk menunjukkan umno tolak islam....rosmah mansor akan dijadikan focus utama memupuk kebencian pd BN dan najib...


Inilah antara strategy yg dibocorkan melalui maklumat org dlm ...double agent yg telah dikenal pasti....BN perlu lebih agresif dlm berhadapan dgn cabaran ini...


Anonymous,  December 29, 2012 at 11:03 PM  

Fuh bahaya ni.
masukkan jer diaorang dlm penjara.
kalaulah isa masih ade...

Anonymous,  January 3, 2013 at 10:42 AM  

Dah lapok semua alasan konspirasi, saya dahulu pernah tidor di khemah Khemah Kerja Pemuda UMNO Malaysia 1984 di Pulau Mentimun, Sungai Siput. Semasa Anuar Ibrahim selepas mengalahkan Datu Haji Suhaimi Kamarudin dengan kelebihan 10 undi. Nampaknya sumpah pemuda ketika itu sudah makan diri Anuar Ibrahim yang ditolak oleh UMNO dan kebanyakan masyarakt Malaysia. Teruskanlah dengan agenda kamu yang akan terus memakan diri kamu dan rakan yang sama katogeri.

Anonymous,  January 3, 2013 at 3:22 PM  

Dari ko papagomo. Asik asik konspirasi lucah ko tu. Bengap

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP