PANAS - Paparazi Si Jambu Yang Ditangkap Shahrizat Jalil Rupanya Blogger Milo Suam

Sunday, February 5, 2012






Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mendakwa hidupnya kini diekori oleh ‘paparazi Si Jambu’ yang diupah pihak tertentu untuk mengintip dan mengorek rahsia bagi merosakkan reputasi politik beliau.

Beliau berkata, perkara itu terbongkar semasa membuat lawatan ke Perak selepas pulang dari mengerjakan umrah minggu lalu.

Kata Shahrizat, beliau dimaklumkan ada seorang 'paparazi muda' dan dengan perwatakan lembut mengikuti pergerakannya untuk mengetahui apa yang dilakukan setiap masa.

Malah menurut Shahrizat, ‘paparazi Si Jambu’ akhirnya terbongkar dan mendedahkan mengenai apa yang dilakukannya sebelum ini serta setiap langkah beliau, akan dijadikan modal politik.

"Si Jambu itu berjaya ditangkap dan selepas menyoalnya, dia memberitahu diberi upah oleh Rafizi dan Zuraidah yang selama ini beria-ria menyerang saya. Matlamat dia mengupah Si Jambu, untuk mencari kesalahan saya.
"Orang berkenaan akan dihebahkan kepada semua orang. Saya telah beritahu kepada Si Jambu, adakah dia hendak ganti jawatan sebagai Ketua Wanita Umno? Kalau dia mahu, saya akan serahkan padanya, tetapi masalahnya, dia lelaki," katanya pada sidang media selepas melawat 11 bayi yang baru lahir di wad bersalin Hospital Kuala Lumpur (HKL), hari ini.

Ditanya Si Jambu itu diupah oleh siapa, Shahrizat berkata, pergi tanyalah PKR terutama, Pengarah Strateginya, Mohd Rafizi Ramli dan Ketua Wanita parti itu, Zuraida Kamaruddin.

Kedua-dua mereka sebelum ini telah menggesa agar Shahrizat meletakkan jawatan.



Sehubungan itu, Shahrizat berkata, sebagai tanda kenangan, Pergerakan Wanita Umno akan memberi hadiah berupa sehelai baju berwarna merah dan putih bertulis, ‘ini jawatan Ketua Wanita yang kamu mahu’ kepada 'Si Jambu' itu tidak lama lagi.

"Mereka berdua ini yang beria-ria mahu saya berundur dari jawatan Ketua Wanita dengan mengaitkan isu Nasional Feedlot Corporation dan kedudukan saya dalam politik terutama sebagai menteri dan Ketua Wanita.

"Saya telah menjelaskan, isu ini tiada kena-mengena dengan saya kerana ia melibatkan urusan perniagaan, namun mereka tetap menyerang. Hanya ALLAH yang mengetahui apa sebenarnya berlaku dan mereka, pembangkang lebih teruk dan menjadi agresif apabila saya berdiam diri," katanya.

Sumber Sg Rapat Online

Aduh apa lah terok sangat si Rafizi dan Mak Lampir ni? Dah terdesak sangat serang Shahrizat sampaikan mengupah SPY Jambu untuk mengikuti setiap gerak geri Shahrizat. Takde kerja lain ke depa ni puak pembangkang?

Rafizi tu Gomo tahu dia memang GAY JAMBAN kerana ada skandal dengan Nuar Berahi, si Mak Lampir ni pun satu hal jugak suka menggunakan remaja untuk kepuasan nafsu serakahnya dalam melemparkan Fitnah. Apa nak jadi dengan pemimpin Pembangkang ni?

Emmm Tapi siapa lelaki JAMBU yang kantoi ditangkap mengikuti Shahrizat kehulu kehilir tu ye? Agak agak lu orang siapa? Gua rasa mamat yang dalam Gambar dibawah ni. Antara penulis dalam Blogg MILO SUAM tu coz Blogg tu ada 4 ekor Gay Jamban semuanya. So yang kena tangkap aku teka yang ni.



Lu orang Rasa????

Psssttt.. Tu lah pemimpin pembangkang, kerja lain takda tapi dok sibuk jaga tepi kain orang.. hahaha


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM
ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

BREAKING NEWS - Agen PKR Ditangkap Di Indonesia Miliki Identiti Pengenalan Palsu



Seorang warga Malaysia ditangkap petugas Imigrasi keraba memiliki KTP dan KK yang dikeluarkan Pemkot Batam.

"Awalnya kita mencurigai seseorang yang tengah mengurus memperpanjang paspor. Kita ketahui ternyata warga negara Malaysia, namun dia memiliki KTP, Kartau Keluarga dan akte kelahiran di negara kita. Sekarang sudah kita lakukan penahanan," kata Kasi Dakim Imigrasi Batam, Gindo Ginting, kepada wartawan, Sabtu (4/02/2012).

Dari hasil pemeriksaan petugas Imigrasi Batam, diketahui pria itu bernama Azmin Heli lahir di Kuala Lumpur 27 Maret 1975. Alamat Jalan 4H Ampang Selangor 68000 Malaysia. WNA ini ternyata salah seorang anggota Oposisi Partai Keadilan Rakyat (PKR) Malaysia.

Selanjutnya KLIK DISINI MEDIA INDONESIA

Siapa dari parti PKR yang ditangkap kerana memalsukan Dokumen Indonesia ni? SIapa dia Azmin Heli dari PKR yang mana mengikut laporan yang dinyatakan dalam media Indonesia kedatangan beliau untuk menetap disana adalah ARAHAN dari pihak PKR dan pembiayaan juga datangnya dari PKR.

Apa modus operandi yang telah dilakukan oleh pihak PKR dengan menghantar AGen nya kesana dan turut memalsukan Kartu Keluarga, Akta Kelahiran Negara Indonesia. Malah turut ditemui adalah Kad Pengenalan Malaysia dan juga Pasport Malaysia. Apakah yang membuatkan Agen PKR begitu Istimewa sehingga dibiayai semua tersebut?

Jelaslah disini bahawa PKR sedang melakukan sesuatu pekara yang amat besar dalam menentang Kerajaan Malaysia. Terbukti dengan penangkapan pihak Keselamatan Indonesia ketas seorang agen PKR yang memalsukan Dokumen Kartu Penduduk membuktikan mereka PKR sedang merangka sesuatu agenda jahat keatas Malaysia dan juga Indonesia.

Kita minta pihak Interpol turut sama menyiasat pekara tersebut memandangkan kenyataan dari agen PKR yang ditangkap itu mengakui telah dibiayai oleh Parti Keadilan Rakyat dalam modus operandi di Indoensia.

Indonesia mempunyai sebilangan Pengganas dan adalah tidak mustahil agen PKR yang ditangkap di Indonesia itu ada hubungan dengan pengganas yang mungkin sedang merencana sesuatu dalam menghancurkan Malaysia.

Pihak PKR juga perlu tampil kehadapan dalam pekara ini kerana yang ditangkap oleh pihak Keselamatan Indonesia menyatakan secara jelas bahawa beliau adalah ahli PKR dan juga dibiayai oleh PKR untuk menjalankan penjelajahan dari satu tempat ke satu tempat di Indonesia menggunakan Indentiti PALSU rakyat Indonesia.


* Gua yakin Lelaki yang ditangkap itu adalah Kekasih Kekasih Elizebeth Wong yang namanya dalam Kad Pengenalan Malaysia bernama Helmi Malik menetap di Ampang Selangor. APa pun kita minta PKR jawap pekara ini. Mohon rakan Blogger sebarkan maklumat ini dan desak PKR menjelaskan mengenai pekara ini.


Anda Masih Ingat Gambar Eli Wong Bogel?

Psssttt.... Yang kena tangkap sorang tetapi rasanya ramai lagi agen yang menjalankan modus yang sama dengan memalsukan identiti penduduk....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Nik Aziz Akui PAS Adalah Parti Ajaran Syaitan



Adakah selama ini umat Islam yang menyambut Hari Kelahiran Junjungan Besar Rasulullah S.A.W. semata-mata untk bertanding dan meniru golongan Kristian..???

Apajadah lah Nik Ajis tua Kutuk nak mampos ni.... Benar lah orang PAS kata bahawa Parti PAS ini adalah Parti Ajaan Syaitan. Nik Aziz bukanlah Ulamak tetapi Pukimak dan harus kita ingat beliau belajar Ugama di India.


Psssttt.. Demo dengan AMbiga boleh....cilakak punya PAS


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Masih Ramai Melayu Alpa Dengan Hak Mengundi Yang Ada



Orang Melayu paling ramai tidak daftar mengundi! Pendedahan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof itu sebenarnya bukan satu kejutan besar kerana situasi itu telah diketahui umum selama ini.Sememangnya orang Melayu memandang remeh pendaftaran mengundi mahupun hak mengundi pada pilihan raya kerana masih dibuai mimpi siang bahawa bumi yang dipijak ini akan kekal di tangan mereka hingga ke anak cucu.




Masih ramai daripada 3.7 juta orang Melayu yang layak mengundi enggan melihat apa yang berlaku di negara jiran ke utara dan selatan Semenanjung, di mana orang Melayu setempat bagaikan pendatang di tanah tumpah darah mereka sendiri.Apabila hilangnya kuasa politik dan tiada kemampuan ekonomi, maka Melayu di negara jiran hanya menumpang mencari makan daripada 'tuan tanah baru', seperti mana penduduk pribumi di Amerika Syarikat, Australia, New Zealand dan banyak lagi negara yang dijadikan koloni penjajah dari Barat.




Walaupun negara ini belum tergadai, namun telah jelas ada negeri, kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang telah 'diambil alih' akibat kealpaan orang Melayu yang tidak mahu mendaftar mahupun mengundi.Melayu dan bumiputera yang menjadi majoriti melebihi 60 peratus penduduk negara ini sepatutnya dengan mudah menentukan hala tuju politik Malaysia.Tetapi, akibat mengambil mudah proses pendaftaran dan mengundi, kaum minoriti yang sedar akan hak mereka selaku pengundi mampu menguasai kawasan yang majoriti penduduknya orang Melayu.




Ditambah pula perpecahan antara orang Melayu sendiri, maka semakin banyak kawasan yang majoriti penduduknya Melayu akan dikuasai orang bukan Melayu dalam pilihan raya, sejajar dengan sistem demokrasi yang melihat kepada jumlah undi dan bukannya kaum majoriti.'Jatuhnya' sesuatu kawasan Melayu itu kepada bukan Melayu akan mengundang kesan berangkai di peringkat DUN, Parlimen, negeri dan akhirnya negara.




Lihat sahaja bandar-bandar besar kini politiknya sudah dikuasai bukan Melayu sedangkan tidak kurang jumlah Melayu dan bumiputera yang tinggal dan bekerja di sana. Orang Melayu pula kelihatan hanya memegang kawasan kampung dan pedalaman.Jelas lagi nyata, bumi yang dipijak tidak semestinya kekal milik Melayu jika terus dibuai mimpi siang hari dan tidak menjalankan tanggungjawab mereka.




Bagi tokoh akademik, Tan Sri Ibrahim Abu Shah, sikap mengambil mudah urusan mendaftar dan mengundi ini merugikan bangsa sendiri terutamanya sekarang di mana ramai yang tidak faham negara boleh jatuh ke tangan bukan Melayu."Saya tidak faham kenapa sikap begitu masih berterusan dalam kalangan orang Melayu sedangkan anak-anak orang bukan Melayu di luar negara sanggup balik semata-mata untuk mengundi."Mereka tahu susahnya mendapat hak mengundi sementara orang kita terus pandang remeh dan tidak mengambil berat pentingnya satu undi kepada bangsa dan negara," katanya.




Menurut beliau, golongan yang 'tidak kisah' ini tidak dapat melihat kesan tindakan mereka kepada negara terutamanya yang akan ditanggung generasi berikutnya kelak.Jelasnya, melihat kepada pakatan tiga parti pembangkang menunjukkan pengaruh kuasa dan kerusi lebih dipegang bukan Melayu terutamanya kini dengan ada sebilangan Melayu sendiri yang menyokong DAP."DAP cukup condong kepada sistem pemerintahan republik.


Jika mereka menjadi ketua atau mempengaruhi kerajaan baru jika pembangkang menang, parti-parti Melayu yang lemah akan digunakan untuk kawal negara."Singapura mungkin dibawa masuk kembali bagi mengurangkan majoriti Melayu, tiada lagi Raja-Raja, Perlembagaan dipinda, Islam bukan lagi agama rasmi dan habislah ketuanan Melayu dan maruah diri kita," tegasnya.




Tambahnya, tidak mustahil juga Perdana Menteri kelak bukan orang Melayu mahupun Islam seperti mana pernah dijadikan ikrar di Pulau Pinang dan disebut bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew."Mungkin ramai tidak percaya ini semua boleh berlaku tapi lihat sahaja situasi kini! Sudah ada orang Melayu sendiri yang sokong cadangan Perdana Menteri bukan Melayu.




Oleh itu, jangan ambil mudah kesan setiap undi milik orang Melayu. Sebelum terkena, sedarlah sikit agar tidak menyesal di kemudian hari," ujarnya.


Ibrahim turut mengaitkan sokongan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada rejim Israel akan menentukan corak pemerintahan negara kelak jika pembangkang menang dan Singapura kembali menyertai Malaysia.




"Singapura mempunyai pengaruh Israel yang kuat termasuk kuasa tenteranya. Jika mereka kembali di bawah pimpinan pembangkang, orang Yahudi juga akan ada pengaruh ke atas negara kita kelak."Jika ketika itu Melayu mahu memberontak, 'polis dunia' akan sekat dengan alasan 'undian adil telah dibuat melalui pilihan raya', maka mati kataklah kita," jelasnya.




Selain itu, beliau turut menegur usaha UMNO terutama di peringkat cawangan yang dilihat kurang menumpukan masa dan usaha dalam menarik golongan muda mendaftar dan mengundi."Mungkin maklumat yang saya terima ini kurang tepat tetapi cawangan-cawang UMNO kurang atau tidak bergerak sekuat parti pembangkang dalam menarik pendaftaran dan undi orang muda.




Jentera cawangan tentu tahu anak siapa belum mendaftar dalam kawasan mereka. Berbeza dengan apa saya lihat di Subang di mana sekumpulan anak muda bukan Melayu membuka meja pendaftaran dan orang Cina paling ramai mendaftar," katanya.




Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Antarabangsa Majlis Profesor Negara, Profesor Datuk Dr. Mohamed Mustafa Ishak pula melihat masalah tersebut mungkin bermula dari sekolah atau universiti yang tidak menerapkan pentingnya mendaftar dan mengundi."Masalah utama mungkin tidak cukup kesedaran di kalangan orang muda selepas meninggalkan alam persekolahan atau universiti.




Selain mengikuti urusan kerja dan pelajaran, orang muda perlu mengikuti perkembangan politik dan tidak boleh melupakan tanggungjawab mereka dengan mendaftar dan mengundi," ujarnya.


Beliau turut menyatakan orang Melayu memang dikenali dengan keghairahan dan semangat berkobar-kobar bila bercakap tentang politik tetapi lain pula jadinya bila waktu menjalankan tanggungjawab masing-masing."Orang Melayu kadang-kadang melebih sampai berpecah belah dan putus saudara akibat politik tapi buatnya lain (daftar pengundi).




"Kita kena beringat dan tidak boleh selama-lamanya dalam zon selesa. Sudahlah berpecah belah, jumlah pengundi Melayu pun kurang, yang tanggung akibatnya generasi akan datang yang meneruskan apa kita ada," jelasnya.


Beliau menegaskan, jika orang Melayu terus tidak ambil peduli peranan dan tanggungjawab dalam menentukan hala tuju dan nasib bangsa, tidak guna lagi menyesal kelak bila apa yang dimiliki lenyap akibat kealpaan mereka sendiri."Orang Melayu perlu berfikiran strategis dalam mengambil peranan politik.




orang dahulu tidak belajar tinggi tapi semangat mereka tinggi dalam menjalankan tanggungjawab mengundi."Tiada alasan lagi untuk orang sekarang terutama golongan muda kerana semua proses pendaftaran pengundi telah dipermudahkan. Jika terus leka, kuasa politik bangsa akan semakin terancam," tegasnya.


-UM




GOMO: Tepat dan benar apa yang tertera dalam kenyataan diatas yang mana ramai orang Melayu tidak peka dengan hak mengundi yang telah diberikan kepada mereka. masih ramai orang melayu menggangap tak mengundi tidak mengapa.




Cuba perhatikan bangsa lain yang perolehi hak mengundi anda akan lihat bagaimana kesanggupan mereka untuk mengundi walaupun kesukaran dalam melaksanakannya terutama bagi warga emas.


satu undi mampu merubah segala galanya dan sebab itu bangsa lain berhempas pulas untuk membuang undi kerana mereka tahu satu undi itu mungkin memberikan mereka kuasa dalam mentadbir politik negara.




perti politik Melayu dan juga pemimpin politik Melayu tidak kira pembangkang mahupun kerajaan harus mengambil inisiatif yang pantas dalam mengajak serta mendaftarkan orang Melayu untuk mengundi. ini tanggungjawap untuk sama sama kita pastikan setiap orang melayu yang berumur 21 tahun berdaftar sebagai pengundi.




Rakyat Malaysia berbangsa Melayu pwrlu sedar hakikat ini, jangan kelak bila sudah tergadai semua yang ada barulah kembali untuk sedar.




psssttt.... Setakat ini memang kaum Cina begitu rancak mendaftar sebagai pengundi. fikir fikirkanlah.


Published with Blogger-droid v2.0.3


Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP