Realiti Atau Fantasi Antara Pemimpin BN & Pemimpin Pembangkang

Wednesday, March 7, 2012







Bahang pilihanraya semakin hampir dan pastinya parti parti politik akan memperhebatkan kempen mereka dalam menawan hati para pengundi. Baik tua, muda, miskin, kaya semuanya akan diraih simpati dari parti politik dalam memastikan parti mereka menang pada PRU 13 kelak yang dijangkakan pada bulan (Tanya Pak Jib) tahun 2012.

Apa yang Gomo nak perkatakan hari ini adalah mengenai kerja yang selama ini pimpinan Barisan Nasional lakukan. Apa yang pemimpin BN buat waktu ini dengan kuasa yang tidak cukup 2/3 dalam parlimen.

Barisan Nasional atau dulunya parti Perikatan telah menang pada tiap kali pilihanraya yang diadakan. Sepanjang Malaysia Merdeka BN lah yang menjadi Kerajaan dalam mentadbir serba serbi bagi membangunkan Malaysia ini. Pendek kata celik mata sahaja pemimpin BN memikirkan pekara yang perlu dibuat dalam menjaga rakyat Malaysia.

Sekarang ini kita sendiri boleh lihat bagaimana komitednya Najib Razak selaku Perdana Menteri turun ke padang dalam berjumpa dengan rakyat baik dibandar mahupun dipendalaman. Banyak Tranformasi yang dilakukan Najib Razak demi memastikan rakyat Malaysia sedar bahawa kerajaan BN terbaik dalam menjaga kebajikan rakyat.


Belum ada lagi negara di Dunia yang memberikan subsidi kepada rakyatnya, tetapi tidak di Malaysia yang mana kita sendiri dapat lihat pelbagai jenis bentuk subsidi diberikan buat rakyat dalam memastikan rakyat mendapat hasil keuntungan dalam pentadbiran negara yang membangun dengan pesat ini.

Pemimpin BN yang lain baik Menteri, Timbalan Menteri, Menteri Besar, Exco Negeri malah pemimpin UMNO, MCA, MIC dan lain lain berhempas pulas membawa masaalah rakyat ke peringkat pihak atasan dalam membantu rakyat yang memerlukan bantuan.

Lihat sahaja bagaimana tugas seorang ketua Bahagian yang ada dalam sesebuah parlimen. Orang selalu bercakap ketua Bahagian UMNO kerja nya relax dan banyak beri arahan semata mata. Walhal hakikatnya jauh berbeza dengan apa yang dilemparkan pembangkang.

Anak nak masuk Universiti, Nak bantuan buku sekolah, tak cukup duit nak bayar bil api, baju sekolah anak, duit tuisyen anak, bantuan beli dapur, bantuan perniagaan dan bermacam macam lagi bantuan demi bantuan yang diperlukan rakyat dalam sesebuah parlimen.

Pendek kata hidup sebagai ketua Bahagian ni tak sempat untuk berkempen ceramah siang dan malam dalam menerjah sepertimana yang pembangkang lakukan. Ini lah yang Gomo nak nyatakan hari ini mengenai tugas dan amalan pemimpin BN berbanding pemimpin Pembangkang.



Pemimpin BN

Bangun tidor fikir masaalah rakyat, cari jalan selesaikan masaalah rakyat. Urusan pejabat dalam membantu rakyat yang memerlukan masaalah. Bermacam macam pekara perlu dilakukan dalam memastikan setiap rakyat yang datang meminta pertolongan dibantu dalam memastikan pucuk pimpinan tidak menerima tempiasnya.



Pemimpin Pembangkang

Bangun tidor dah mula start sebar fitnah dan hentam kerajaan salah dan sebagainya. Apa sahaja yang dilakukan kerajaan pastinya akan cuba dicari kelemahan dan akan menghentam serta menjaja cerita tersebut sampai dibawa kedalam rumah ibadat dalam memburukkan Kerajaan BN.



Pemimpin BN

Jadi wakil rakyat memang memenatkan kerana banyak pekara terpaksa diharungi kerana amanah yang dipikul. Ditambah pula dengan BN selaku Kerajaan pusat yang pastinya banyak pekara perlu dilakukan dalam memastikan Kerajaan Pusat tidak dipersalahkan jika sesuatu pekara berlaku.



Pemimpin Pembangkang

Jadi wakil rakyat pembangkang cukup mudah dan senang kerana hanya perlu menabur fitnah dan memburukkan kerajaan. Jika ada rakyat yang minta bantuan itu ini pastinya disuruh pergi berjumpa pemimpin BN dalam kawasan tersebut atas alasan Bajet Kerajaan Pusat yang pegang. Mentaliti pemimpin pembangkang akan terus memburukkan setiap apa yang dilakukan kerajaan BN sampaikan Gula, beras habis dikedai pun yang akan disalahkan adalah Kerajaan Barisan Nasional.



Pemimpin BN

Setiap masa fikir dan cari jalan dalam membangunkan negara bagi memastikan negara membangun dan menjana ekonomi buat rakyat. Setiap plan dan projek yang dibangunkan pastinya akan membawa impak besar buat negara dan juga rakyat Malaysia. Lihat contoh pembangunan kerajaan BN seperti Menara KLCC, FI Sepang, KLIA dan sebagainya. Ianya membawa banyak faedah buat negara sehinggakan Malaysia dikenali seluruh dunia dan dalam pada masa yang sama ianya membawa pulangan buat negara dengan kehadiran pelancong masuk ke Malaysia serta menjana ekonomi penduduk Malaysia itu sendiri.



Pemimpin Pembangkang

Jika sehari tak buat sidang media menfitnah dan memburukkan kerajaan maka itu bukanlah mentaliti pemimpin pembangkang. Lihat sahaja apa yang berlaku hari ini bila setiap hari diadakan sidang media dalam menghentam setiap apa yang dibangunkan kerajaan. Duit BR1M yang diagihkan oleh Kerajaan buat rakyat hasil keuntungan Kerajaan dalam mentadbir negara juga dijadikan modal kononya ianya adalah duit Haram.

KLCC, F1 Sepang, KLIA semuanya dikatakan membazir pada satu masa lalu. Putrajaya dikatakan oleh mereka pemimpin pembangkang untuk dijual jika mereka menang pilihanraya. Tetapi sekarang? Hari hari kempen tawan Putrajaya, hari hari bangga dengan dunia luar bahawa mereka ada KLCC. Tu semua Hipokrit yang ada dalam benak pemikiran pemimpin pembangkang.



Pemimpin BN

Waktu kempen berjanji berbagai bagai dan selepas pilihanraya jalankan amanah serta janji yang telah ditabur sewaktu kempen. Semua dilaksanakan mengikut peringkat sampaikan ditempat yang kalah pun BN kotakan apa yang dijanji waktu pilihanraya. Hari pertama jadi ahli wakil rakyat dan mula mengatur langkah dalam membela rakyat serta membangunkan tempat yang beliau diamanahkan.



Pemimpin Pembangkang

Janji manis kempen pilihanraya ditabur serba serbi dan bila menang pilihanraya satu haram pun tidak dilaksanakan. Bila jadi wakil rakyat apa yang dibuat adalah kenduri kesyukuran. bukan sekali tapi kalau dan 6 bulan tiap tiap minggu buat kenduri kesyukuran dengan menggunakan wang yang dikhaskan buat rakyat adalah satu pekara yang songsang dan tidak telus sebagai wakil rakyat. Lihat Nizar Bekas MB Perak yang mengadakan kenduri doa selamat selama berbulan bulan ekoran Pakatan menang di Perak.

Banyak lagi sebenarnya Gomo nak cerita disini tapi memandangkan jari tak berapa bernafsu nak menaip Gomo stop disini dulu. Lepas ni Gomo nak cerita berkenaan KERONISME yang selalu Pembangkang dok kata pada Kerajaan BN.

BN amalkan Keronisme? Ya memang betul memang wujud amalan Keronisme itu tetapi apakah pembangkang tidak mengamalkan Kerosnime? Nanti kita sembang......


Psssttt... BN buat Kerja, Pembangkang Khalwat, Zina bini orang....tu realitinya


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Surat Anwar Ibrahim Minta Dana Dari Soros Yahudi Keparat Didedahkan




KLIK IMEJ


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ

Untuk cerita lanjut mengenai dokumen yang didedahkan ini
sila layari Blogg AIDC KLIK DISINI


Link Israel Dan Anwar Ibrahim


Lu Orang Nak Anwar Jadi Perdana Menteri Ke?




Hidup Tun Dr Mahathir


Psssttt... Undi PAS, DAP, PKR bermakna menjadikan Anwar Ibrahim Perdana Menteri Boneka Israel

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

EKSLUSIF - Dokumen Khalid Ibrahim Projek Elizebeth Wong Didedahkan





KLIK IMEJ

Rakyat Malaysia sering disuapkan cerita dongeng yang kerajaan PAS,DAP dan PKR ini BERSIH, JUJUR, AMANAH dan BERTANGGUNGJAWAP. Manakala BN pula disuapkan dengan cerita Keronisme, Rasuah dan sebagainya sehingga menjadikan rakyat termakan hasutan yang dibuat oleh pembangkang.

Dokumen diatas merupakan salah satu dari dokumen yang ada pada pihak kami OCEAN 13. Dokumen yang mana akan kami keluarkan berangkai selepas ini dalam memberikan penjelasan kepada rakyat Malaysia khusunya rakyat Selangor untuk menilai sendiri pimpinan Kerajaan Pakatan Selangor dalam menyamun wang rakyat dan penuh dengan skandal dan Korupsi.



KLIK IMEJ

Khalid Gagap membuat kenyataan sepertimana diatas dan kemudiannya disebarkan oleh para jentera mereka yaang kononya memperlihatkan Kerajaan Pakatan Selangor adalah BERSIH dan TELUS tampa Keronisme dan sebagainya. Namun demikian hakikat yang sebenarnya:



KLIK IMEJ


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ

KLIK IMEJ

Dokumen diatas adalah dokumen sahih dan tulen. Jika ianya satu Fitnah kami OCEAN 13 menggalu alukan saman dari pihak kerajaan Negeri Selangor.

Ini baru sedikit penyelewengan dan juga Korupsi yang dilakukan kerajaan PAS,PKR dan DAP Selangor dalam menyamun hasil rakyat dan nantikan selanjutnya akan apa yang kami bakal dedahkan.

Mungkin Khalid Ibrahim kata beliau tidak bersalah dalam hal ini tetapi beliau mesti ingat Anwar Ibrahim yang menjawat jawatan Penasihat Ekonomi Selangor. Jeng Jeng Jeng


Sampai bila Khalid Ibrahim nak
melindungi Elizeth Wong?

Amanah dan tanggungjawap kerajaan negeri mesti dipikul dengan baik dalam memastikan rakyat memperolehi hasil dan maanfaatnya. BN kata BN laksanakan dan bukan seperti pemimpin pembangkang yang janji tinggal janji sebaliknya menyamun apa yang ada dalam menanti sisa sisa yang ada dalam mereka mentadbir Selangor.


Psssttt... Lepas ni lagi dasyat, Video dan rakaman suara Korupsi pemimpin Selangor akan didedahkan....Tunggu lah Jinggay 13...ha ha ha


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Bantuan Rakan Blogger BN & PR Diperlukan





Kanak-kanak berusia 5 tahun ini hilang pada 1hb Mac 2012 di bawah Blok A, Pangsapuri Sri Delima, Bandar Seri Alam, Masai, Johor Darul Takzim.

Sekiranya mempunyai sebarang maklumat mengenai kanak-kanak malang ini, hubungi Noor Rubeena Baharuddin ditalian 012-5997705 atau Hotline Kontinjen Johor ditalian 07-2254422

Psssttt.. Sebarkan ikut kemampuan yang boleh


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP