"Pantun Serambi Sampah"

Friday, March 9, 2012





Malam ni kita layan pantun kiriman seorang pembaca Blogg Papa Gomo. Pantun yang hebat khas buat ahlol ahlolPakatan PAS, DAP dan PKR yang ada dalam Malaysia mahupun luar Malaysia. Jom layan.............

Pegi Kota Baru
Dari Tanoh Meroh
Taksub amanat Tok Guru
Bini pun ambo sedekoh

Pegi Hulu Langat
Lupa pakai kot
Benci ko UMNO sangat
Setan pun ambo ikut

Balik kapong makan baulu
Waktu petang turun sawoh
Kapirkan UMNO dahulu
Janji kito perintoh

UMNO saing MCA
PAS saing DAP
Barisan tu kapir
Pakatan ni hok suci

Pegi Masjidil Haram
Terlupo seluar londeh
Dahulu kerjasama haram
Sekarang sudah boleh

Waktu pagi pergi memburu
Bimbang pula terjumpa babi
Kalau dulu panggil Tok Guru
Loni panggil Nabi

Tgk cerita labu-labi
Sampai lupa nak mandi
Kalau hok tu panggil Nabi
Yang ni panggil Mahdi

Pergi Golok beli lidi
Ternampak pula ubat kuat
Nasib baik tak ikut Mahdi
Silap-silap kena liwat

Sedap sungguh berpoligami
Masih terliur bini orang
Kalau sudah perangai keji
Lambat laun ditahu orang

Lawak Sepah Memang spontan
Ingatkan sampah Rupanya ahli Pakatan

Hujung minggu makan kepah
Nasib baik bos bayarkan
Ingatkan tempat buang sampah
Rupanya negeri Pakatan

Sampah dibuang hari-hari
Dikutip orang seminggu sekali
Kalau tak mampu urus negeri
Buat apa diundi lagi?

Kiriman saudara Mr Belimbing

Psssttt... Puak pembangkang dipersilakan jawap pantun ni hahaha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Nurul Izzah Berang Najib Razak Potong Stim






Semalam Najib Razak Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembatalan skim SPBA yang dilihat ramai kakitangan kerajaan ianya tidak adil buat mereka kerana hanya mengguntungkan VVIP dalam Kakitangan kerajaan.

Dalam masa yang sama Najib Razak mengumumkan kenaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 13% yang mana pembayaran bermula sejak bulan Januari 2012. Tunggakan kenaikkan gaji tersebut akan dibayar mulai bulan Mac dan juga April ini kepada kakitangan kerajaan keseluruhannya.



Syabas Najib Razak dan juga Kerajaan Barisan Nasional.

Dari respon yang Gomo lihat ramai kakitangan kerajan yang gembira akan pengumuman Najib Razak ini. Ramai yang berasa lega bukan kepalang kerana mereka menolak SBPA ini sejak ianya mula diperkenalkan lagi. Bukan sahaja kakitangan awam yang berasa gembira malah para peniaga juga turut senang hati kerana kesan kenaikkan gaji kakitangan kerajaan ini akan membawa rezeki lebih buat mereka.

Yang tak seronok cuma Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai dari PKR. Kenapa beliau tidak seronok sedangkan kakitangan kerajaan beronok ronok akan pembatalan skim SBPA? Apa yang membuatkan Izzah kurang bernafsu dengan keputusan Najib Razak?

Kata Nurul Izzah:

"Hanya setelah didesak menerusi kritikan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat berserta wakil-wakil pekerja CUEPACS barulah tindakan seraya ‘sudah terhantuk baru terngadah’ diambil oleh Perdana Menteri hari ini,” kata Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Izzah, pembatalan SBPA itu juga menggambarkan kegagalan kerajaan untuk prihatin terhadap jurang pendapatan penjawat awam, dan mempamerkan sikap sambil lewa dan elitis pemerintah"


Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai yang sepanjang beliau berkhidmat boleh dibilang berapa kali sahaja turun kepadang berjumpa dengan penduduk Lembah Pantai. Nak kata beliau prihatin masaalah rakyat Malaysia tu kita lupakan sahaja kerana di Lembah Pantai Parlimen beliau sendiri pun apa pun tidak dijayakan demi penduduk setempat Lembah Pantai.

Nurul Izzah menyatakaan bahawa Hasil Desakan "Pakatan Rakyat" maka Kerajaan membatalkan SBPA. What??? Desakan dari Pakatan Rakyat? Bila mereka desak untuk kerajaan batalkan SBPA? Bila ni? Cer tolong Gomo nyatakan bila dan dimana kenyataan mahupun ceramah ataupun Demo yang mereka lakukan dalam membantah SBPA ini?


Mana Pemimpin Pembangkang Dalam Perbincangan
SBPA ni? Mana satu mana? Hoii Mana?

Ini lah Puak Pembangkang yang cukup ligat SPIN sesuatu isu. Umum mengetahui Kerajaan Malaysia amat prihatin dalam menjaga kebajikan rakyat Malaysia. Barisan Nasional bukan baru sepenggal mentadbir Malaysia tetapi sejak Kemerdekaan lagi sudah menjaga rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini. Setiap keputusan akan diperhalusi bagi memastikan rakyat tidak mendapat kesan yang besar ataupun terjejas dek kerana keputusan kerajaan.

Maka oleh sebab itulah Najib Razak membatalkan skim SBPA bagi memastikan rakyat tidak mendapat musibat apabila SBPA dilaksanakan kelak. Kerajaan menilai dan membuat keputusan melalui penilaian yang bijak dan bukan disembang dikedai kopi macam Mahfuz Omar dok buat.



Apakah anda semua tahu bahawa penyokong SBPA dilaksanakan adalah mereka dari pakatan Pembangkang ini? Mereka lah yang sebenarnya beriya iya agar kerajaan BN melaksanakan SBPA agar memastikan kakitangan awam yang beratus ribu lain akan naik angin dengan keputusan kerajaan dan seterusnya memastikan BN tidak akan memperolehi Undi dari kakitangan kerajaan yang marah itu.

Itu lah harapan sebenar Nurul Izzah dan juga kepimpinan Pakatan Pembangkang. Dan bila Najib Razak umumkan SBPA dibatalkan maka terhuyung hayang lah mereka kerana tidak dapat menyerang Kerajaan dan manghasut kakitangan Kerajaan yang lain. Pendek kata mereka dah pun CHEKMATE.

Buat kakitangan Awam bersyukurlah dengan pembatalan SBPA ini dan juga kenaikkan gaji yang diumumkan Kerajaan. Pastikan negara terus maju dan makmur bersama Barisan Nasional kerana setiap keputusan yang dilakukan kerajaan pastinya memikirkan kesan sampingan yang rakyat akan terima. Berbeda dengan pembangkang yang hanya padai bercakap dan adu sana sini berbanding melaksanakan tugas dalam menjaga rakyat Malaysia.



Ingat lah wahai kakitangan Awam bahawa Tony Pua dari DAP sekutu PAS dan PKR telah menyatakan secara jelas jika mereka Pakatan menang dan menawan Putrajaya pada PRU 13 ini pekara pertama yang akan dilakukan DAP adalah memastikan SEPARUH Kakitangan Awam dibuang. Jadi renung renungkanlah.......


Psssttt... Nurul Izzah nak balik Permatang Pauh...... awat tak bertanding je kat Lembah Pantai?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Badrul Amin Yang Sedap Berkhalwat Tengku Mahkota Pahang Yang Salah







Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah bertitah supaya pihak yang terlibat berhenti mengaitkan nama baginda dengan siasatan kes khalwat pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Badrulamin Baharon di negeri ini baru-baru ini.

"Ketika kejadian saya tidak ada di dalam negara, saya cuma nak tahu siapa yang terlibat...tak bolehlah kaitkan saya dengan kes ini sebab ini adalah masalah peribadi.

"Minta jasa baik hentikan perkara ini, saya harap tak perlulah kaitkan lagi nama saya dan jika kes ini (khalwat) memang berlaku, biarlah pihak yang bertanggungjawab yang menyiasat dan saya ikhlas tidak menyebelahi mana-mana pihak," titah baginda.

Gomo pun hairan bila Badrul Amin yang ditangkap khalwat bersama isteri orang cuba mengheret Istana dalam apa yang berlaku pada dirinya. Istana Pahang cuba diheret bagi melepaskan dirinya yang sekarang ini sudah dipandang serong oleh ahli serta pimpinan PKR semenjak kejadian tersebut.

Penasihat Ugama Islam Menteri Besar ini dilihat semakin tidak keruan setelah ditangkap Khalwat malah jika anda semua masih ingat bagaimana beliau mendakwa telah dipukul serami 20 orang pada waktu kejadian sedangkan Laporan Polis beliau tidak lakukan kerana dipukul suami wanita yang ditangkap khalwat bersama beliau.

Waktu ini Badrul Amin hanya berdiam diri, beliau masih lagi seperti kes Elizebth Wong yang mana tidak ada sebarang tindakan diambil berhubung insiden berkenaan. Mengapa tidak ada sebarang tindakan dari PKR mahupun Kerajaan Negeri Selangor keatas penasihat Ugama MB ini?

Ini lah realitinya apabila mereka didapati bersalah dan terbukti bersalah. Pekara busuk yang dilakukan Badrul Amin ditutup rapi oleh pihak PKR dan juga kerajaan Selangor. Jika pemimpin BN sudah pasti akan ada DEMO dihadapan pejabat BN bagi mendesak pemimpin BN itu letak jawatan dan sebagainya. Tetapi bila pakatan PAS,DAP dan PKR yang terlibat maka ianya akan didiamkan dalam memastikan rakyat diperbodohkan.



Semoga rakyat Malaysia membuka mata mengenai pekara ini. Jika sudah bersalah mengapa perlu disimpan orang yang sebegini? Mengapa tidak diambil tindakan demi memastikan ketelusan Kerajaan yang mentadbir serta mengambarkan kepada rakyat parti yang Bersih?

Ingat kes liwat Anwar Ibrahim? Sama je coz Anwar Ibrahim yang meliwat Saiful Bukhari tapi Najib Razak yang salah. Sekarang ni Badrul Amin yang ditangkap Khalwat tapi Tengku Mahkota Pahang pula dijadikan alasan. Emmm game biasa le pemimpin pembangkang. Last sekali bila dah habis modal maka UMNO lah yang akan dipersalahkan.


Psssttt.... Badrul Amin tunggu masa, tunggu masa untuk malu besar


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Rafizi Lembu Kini Berhadapan Dengan BAFIA



Rafizi Ramli dakwa jutaan ringgit daripada NFCorp ke dalam dua bank sebagai deposit tetap sebagai langkah mudah untuk mendapatkan “kemudahan kredit” daripada bank membeli hartanah mewah.

Rafizi Ramli sudah mengesahkan pembelian unit kondominium berharga RM10 juta di Orchard Scotts Residence di Singapura, dan lapan unit ofis mewah di KL Eco City di Bangsar berharga sekitar RM12 juta.

Persoalan cukup menarik ... Bagaimana Rafizi Ramli mampu mendapatkan maklmumat-maklumat sulit NFCorp? Read More...


Psssttt.... Rafizi Ramli bakal calon Gombak? Hua Hua Hua......?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP