50 Lori Sampah Dibeli Untuk Kontraktor Keroni Kerajaan Pakatan Selangor, Rakyat Dapat Apa?

Tuesday, March 20, 2012



Exco PBT Selangor mengumumkan dengan bangganya Kerajaan Selangor akan membeli 50 Compactor ataupun Lori sampah untuk disewakan kepada kontraktor sampah dalam menyelesaikan isu sampah yang semakin kronik di Selangor waktu ini.



Mengikut kata Ronnie Liu DAP, kompaktor tersebut dibeli untuk memastikan urusan pengendalian sampah menjadi lebih efisyen. Pembelian dibuat memandangan beberapa kontraktor yang mendapat tander kutipan sampah tidak mempunyai kompaktor.

Malang sungguh nasib rakyat Selangor yang mendapat kerajaan yang bangang dan Exco yang pendek akal. Untuk pengetahuan, antara syarat penting yang perlu ada untuk setiap kontraktor sampah adalah mereka harus mempunyai keupayaan untuk membekal tenaga kerja, peralatan dan keperluan-keperluan lain untuk memunggah sampah. Itu adalah syarat wajib.

Kompaktor adalah kategori peralatan yang wajib disediakan oleh kontraktor untuk membolehkan mereka layak mendapat tender yang ditawarkan kerajaan negeri. Dibawah adalah bukti syarat-syarat tender yang ditawarkan oleh kerajaan Selangor yang jelas menyatakan syarat-syarat wajib untuk memasuki tender. Masalah sewa yang tinggi bukanlah tanggungjawap kerajaan negeri untuk menyelesaikannya tetapi itu adalah terkandung di dalam kos operasi yang ditanggung oleh pihak kontraktor dan disitulah harga tender tersebut ditentukan.





Baca dalam kotak Merah

APA KEJADAHNYA pula Wang rakyat Selangor dibazirkan untuk membeli 50 Lori Sampah buat kontraktor yang telah mendapat Tender kutipan sampah? Jika macam ni sesiapa sahaja yang bukan Kontraktor pun boleh mohon untuk buat kutipan sampah di Selangor kerana Lori akan disediakan Kerajaan Negeri.

Ini lah masaalahnya Kerajaan Pakatan PAS,DAP,PKR Selangor yang kerja mereka Mencuri dan Menyamun selagi mampu. Sudahlah tender sampah diberikan kepada Keroni keroni mereka sampaikan ada seorang Kontraktor meraih 3 tender bagi mengutip sampah. Ini kan pula dengan pembelian Lori sampah.




Bayangkan jelah satu lori sampah RM100 Ribu dan didarabkan dengan 50 unit. Berapa tu agaknya? Kominsyen? Bla bla semua lain lain tu? Fuh kalau begini lah Selangor ditadbir Pakatan PAS,DAP,PKR untuk penggal akan datang jawapnya habis lah lingkup negeri Selangor dan yang paling mendapat kesan adalah rakyat Selangor itu sendiri.


Psssttt... Beli 50 Lori untuk Kontraktor tunjukkan pemikiran pemimpin pakatan cara nak Songlap duit dengan lebih lagi. Cilako



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

TERKINI - Isteri Yang Ditangkap Khalwat Bersama Badrul Amin Penasihat MB Selangor Tuntut Fasakh Keatas Suaminya



Seorang wanita yang sebelum ini dikaitkan dengan satu kes kontroversi di Kuantan, Pahang, akhir bulan lalu bertindak menarik balik permohonan cerai terhadap suaminya di Mahkamah Rendah Syariah Rompin di sini semalam.

Sebaliknya, Izatil Iwani Rashid, 28, yang bertugas sebagai juruteknik di sebuah kolej kemahiran di sini memutuskan akan membuat tuntutan fasakh terhadap suaminya, Fazli Pungut, 32, di Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan.

Wanita itu yang hadir ke mahkamah seorang diri membuat tuntutan notis tarik balik tersebut di hadapan Hakim Syarie Abu Kassim Pilus di dalam kamar hakim.

Read More.....



GOMO: Wow tak jadi cerai pulak? Hebat le Kaunseling dari Badrul Amin Ostaz yang merupakan Punaisihat Ugama MB Selangor ni. Mula mula bila dah kantoi Khalwat dan Badrul kekasih hati dibantai dengan suami wanita isteri orang ni Tuntut Cerai. La ni tak jadi pulak dan sudah pasti agenda permainan politik Badrul lah yang menyebabkan penceraian tidak dibawa ke Mahkamah.

APa sekalipun ini satu contoh jelas yang mana Badrul Amin Ostaz yang sering berkopiah menyamar Warak dan Alim sebenarnya adalah SYAITAN besar yang suka mengambil isteri orang untuk dipuaskan Nafsu Serakah beliau.


Khalwat

Kejadian ditangkap Khalwat di Kuantan Pahang bersama Isteri Orang sudah cukup membuktikan bahawa orang orang Pakatan ini berlakon sahaja Alim dan Warak tetapi mempunyai Nafsu buas bagaikan binatang.


Psssttt... Penasihat Ugama MB Selangor tibai bini orang. Bini MB Badrul tibai tak?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Read more...

Rompakan Besar Besaran Wang Rakyat Selangor Semakin Menggila




Tan Sri Khalid Ibrahim ( KHALID GAGAP) Menteri Besar Selangor semalam mengadakan perjumpaan dengan dua operator air antarabangsa - Suez Environment yang berpangkalan di Perancis dan Wessex Water dari United Kingdom. Tujuan perjumpaan ini adalah untuk mendapatkan pandangan pengurusan air yang cekap sebagai persediaan Kerajaan Negeri mengambilalih industri air.

Jika ini bukan bukti mentaliti dijajah yang masih membelenggu fikiran pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat (PR), maka ia adalah bukti bahawa PR mempunyai agenda tersembunyi dan dengan sengaja menolak mentah-mentah penyelesaian yang boleh dicapai yang ditawarkan oleh kerajaan pusat tetapi meminta ‘nasihat’ pakar asing bagi mengatasi masalah ini.

Pakar asing tersebut dikatakan bersedia berkongsi kepakaran dalam pengurusan air bagi memastikan model kerajaan Negeri bukan saja cekap dan berkesan malah boleh dibekalkan pada tarif yang munasabah.

Logiknya, tidak mungkin mereka tidak ‘bersedia’ untuk apa saja jika ia bermakna membawa keuntungan kepada syarikat mereka.

Tindakan Khalid ini bukan sahaja menimbulkan kesangsian di kalangan rakyat Selangor tetapi ia juga dilihat sebagai pengkhianatan terhadap negara kerana beliau secara terang-terangan menggambarkan kepada pakar luar tersebut bahawa kerajaan pusat bersikap tidak telus dan syarikat pengurusan air yang ada di negara ini tidak mahir belaka.

Malah beliau dengan ‘khianatnya’ berkata “kes di Selangor bukan soal apa yang anda boleh lakukan tetapi siapa yang anda kenal."

Pakar-pakar tempatan telah membentangkan masalah air yang bakal melanda Selangor jauh lebih awal sebelum ini. Lanjutan dari itu, kerajaan pusat telah mengambil langkah-langkah tertentu untuk menangani masalah ini.

Untuk tujuan itu, fasa awal projek air bernilai RM8.65 bilion itu telah diluluskan oleh kerajaan Selangor semasa di bawah perintah Barisan Nasional, tetapi fasa berikutnya terhenti selepas Pakatan Rakyat menguasai Selangor dalam pilihan raya umum 2008.

Kerajaan negeri Selangor menawarkan sebanyak RM5.7 bilion untuk membeli kesemua syer-syer bukan milik kerajaan negeri dalam SYABAS, Puncak Niaga, SPLASH dan ABBAS dan berjanji untuk menurunkan tarif air sebanyak 24%. Logiknya bagaimana kerajaan negeri mahu menurunkan tarif sebanyak 24% sedangkan untuk membeli keseluruhan aset ini sahaja kerajaan negeri perlu membuat pinjaman sebanyak RM5.7 bilion?

Kerajaan negeri Selangor juga telah mengadakan perbincangan dengan syarikat dari Timur Tengah sebagai pilihan untuk menguruskan air Selangor dan syarikat tersebut bersedia menawarkan sehingga RM20 bilion bagi mengambil alih pengurusan air di lembah Klang. Tetapi, ini pasti bermakna tariff air akan meningkat dengan drastik sekali. Tidak mungkin kerajaan negeri dapat membekalkan air dengan murah setelah menghabiskan RM20 billion untuk tujuan itu?

Kerajaan Persekutuan telah membayar pampasan bagi pengambilan tanah untuk menampung penyaluran air mentah dari Pahang dan semua syarat permohonan telah dipenuhi. Untuk itu, kerajaan Persekutuan memerlukan kebenaran kerajaan Selangor untuk memulakan kerja-kerja pembinaan melalui empat Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) termasuk Majlis Perbandaran Kajang, Majlis Perbandaran Ampang, Majlis Perbandaran Petaling Jaya dan Majlis Perbandaran Subang.

Kerajaan Pusat juga telah beberapa kali membuat rundingan dengan kerajaan Selangor mengenai isu berkenaan termasuk mengenai pelan pengambilan tanah untuk pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 untuk Projek Penyaluran Air Mentah dari Pahang ke Selangor tetapi masih tidak dipersetujui oleh kerajaan negeri Selangor.

Khianatnya kerajaan negeri Selangor ini sehingga mereka sanggup mengarahkan semua Majlis Perbandaran dan Pejabat Tanah supaya menghalang sebarang kerja-kerja pembinaan laluan paip penyaluran air dari negeri Pahang dilakukan.

Kerana ingin mengaut keuntungan licik, sama ada melalui perlantikan pakar asing atau apa saja, Khalid sanggup membiarkan rakyat Selangor menderita sedangkan beliau tahu yang bekalan air akan terus susut sehingga 13.4% jika penyelesaian tidak dilakukan dengan segera iaitu menyiapkan projek kerajaan pusat tersebut sebelum Jun 2014.

Justeru, tidak ada cara lain untuk rakyat Selangor menyelamatkan diri dari terus dikhianati oleh Menteri Besar sendiri. Caranya ialah mengembalikan Selangor ini kepada kerajaan pusat melalui pilihanraya nanti.

Mungkin ada yang menganggap artikel ini sebagai bahan kempen pilihanraya namun, sama ada ia bahan kempen atau tidak, ia hanya membawa fakta kebenaran semata-mata. Sesungguhnya nasib rakyat Selangor berada di tangan sendiri.

Sumber Kita Gempur


Psssttt... Pakatan PAS,DAP,PKR Rompak dan terus rompak Wang Rakyat untuk diagihkan kepada Keronisme kerana BN akan rampas Selangor PRU 13 kelak.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP