Penentang Anwar Ibrahim Akan Dihumban Ke Dalam Penjara Dan Diliwat

Saturday, March 31, 2012






"Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau memilih untuk mendiamkan diri bersabit apa jua dakwaan yang disifatkannya sebagai fitnah sehinggalah Pakatan Rakyat menang pada Pilihan Raya Umum akan datang.


" Hasrat saya untuk perjelaskan kepada rakyat apa yang saya lakukan sebaik Pakatan Rakyat menang Pilihan Raya Umum Ke-13,"

Itulah kenyataan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim Al Juburi yang sekali lagi bertindak BACHOL dengan segala yang didedahkan oleh bekas rakan karibnya sewaktu bersama sama menutuh betina dan jantan.

Kita tahu sememangnya Anwar Ibrahim tidak akan berani tampil kehadapan dengan menjelaskan kepada rakyat Malaysia dakwaan yang beliau sendiri hapadi. Auta sana sini dan pastinya akan ada lagi rakyat Malaysia yang ditipu oleh Anwar Al Juburi ini.

Buat Rakyat Malaysia, anda semua boleh menilai siapa Anwar Ibrahim ini. Menangnya PKR,PAS,DAP pada PRU 13 nanti memastikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia. Apakah anda ingat Anwar Ibrahim akan menjawap segala pertuduhan yang beliau hadapi waktu ini?

Gomo yakin dan pasti jika Anwar Ibrahim menang maka mereka yang mendedahkan Skandal Anwar Ibrahim akan diHUMBAN ke dalam PENJARA tampa ragu ragu. Kuasa yang ada waktu itu ditangan Anwar Ibrahim akan beliau gunakan untuk memenjarakan musuh musuh beliau.

Gomo sendiri yakin jika Anwar Perdana Menteri maka akan lenyaplah Papa Gomo dimuka bumi ini. Tubuh badan ini sudah pasti akan merengkok didalam penjara sg Buloh atas pelbagai kesalahan yang akan direka cipta oleh Anwar Ibrahim dan puak puak rejim Zionis PKR.

Kita kena ingat kembali bagaimana SALAHGUNA KUASA yang dilakukan Anwar Ibrahim sewaktu beliau menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri sebelum beliau dipecatt. Kita ingat kembali bagaimana pihak Polis dikerahkan untuk menangkap Umi Hafilda yang mendedahkan Skandal Anwar Ibrahim dan Shamsidar isteri Azmin Ali. Semua itu jelas bahawa Anwar Ibrahim akan menggunakan kuasa yang ada dengan memenjarakan sesiapa sahaja yang menentang beliau.

Rakyat Malaysia belum terlambat untuk menyelamatkan Malaysia. Biar kita bergasak hari ini namun demi anak cucu cicit kita haruslah kita memastikan Anwar Ibrahim ditolak sebagai Perdana Menteri Malaysia dimasa akan datang.

Caranya adalah dengan menolak undi kepada PAS,PKR dan DAP dan pastikan kememangan mutlak Barisan Nasional agar kepimpinan yang ada hari ini iaitu UMNO sebagai tunjang parti Melayu Islam terus memakmurkan Malaysia bagi mencapai Wawasan 2020 yang hanya tinggal 8 tahun sahaja lagi.

Selamatkan Malaysia dari Anwar Al Juburi dan Rejim Zionis Pakatan PAS,DAP,PKR.


Psssttt... Kalau Anwar PM, gua masuk penjara dah tentu Anwar akan arah banduan lain liwat gua.......Seram siot hahaha


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Tahniah Buat Umat Islam Pulau Pinang Bila Tanah Masjid Dijual Lim Guan Eng DAP.




Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin mencabar Ketua Menteri Lim Guan Eng untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya berhubung isu penjualan tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara di Georgetown.

Katanya, Lim patut menyamannya berhubung dakwaan bahawa penjualan tanah itu oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang kepada Ivory Kumpulan Properties Group Berhad, tidak dibuat melalui tender terbuka.

“Biar rakyat negeri ini tahu apa sebenarnya kerajaan negeri telah buat,” katanya pada sidang media, semalam sebagai mengulas laporan akhbar yang memetik Lim sedang menimbang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya kerana didakawa mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah dan berniat jahat mengenai isu penjualan tanah berkenaan.

Lim dan Ivory Properties bertegas bahawa penjualan bernilai RM1 bilion itu dijalankan secara terbuka, dan dilakukan melalui tender terbuka, dengan mengurangkan tempoh pinjaman dari lapan kepada lima tahun.

Shaik Hussein berkata beliau boleh menjelaskan kepada rakyat bahawa penjualan Bayan Mutiara adalah 100 peratus tidak melalui tender terbuka dan mendakwa bahawa tanah itu telah dijual pada harga yang tidak realistik.

“Persoalan utama adalah isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah. Kalau betul telah jual, akuinya dan bagi tapak baru untuk bina masjid di kawasan yang sama dan jangan hendak tutup isu berkenaan,” katanya.

Menurut beliau, Lim telah mengkhianati umat Islam dan bukan Islam, sambil menambah bahawa ketua menteri itu gemar mengalihkan isu dengan mendakwa ia masalah perkauman, sedangkan ia tidak begitu.

Semalam, Sekretariat Suara Keamanan Malaysia (SSKM) membuat laporan polis bagi membantah tindakan kerajaan negeri menjual tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara kepada pihak swasta.

Pengerusinya Muhamad Mukhlis Maghribi berkata SSKM mahu polis menyiasat tindakan kerajaan negeri mengubah pelan asal projek Bayan Mutiara itu sama ada mengikut prosedur yang ditetapkan atau sebaliknya.

Pelan asal projek di Bayan Mutiara yang terletak di atas tanah seluas 41.5 hektar itu, melibatkan pembinaan sekolah, masjid, balai polis, pusat komuniti dan pusat beli belah dengan nilai pembangunan kasar RM10 bilion.

Sumber Bernama


CINA BABI

GOMO: Kalau kita nak cakap lebih pun siapalah kita ni terutama yang berada dipihak UMNO. Al maklum kita ni hanya pembangkang di Pulau Pinang. Nak harapkan pemimin UMNO di Pulau Pinang pun susah kerana suara pemimpin kita tidak dilayan oleh Kerajaan Pulau Pinang yang ditadbir DAP.

Jadi nak harapkan siapa?

Kita cuba lah nak harapkan PAS yang merupakan sekutu kepada DAP di Pulau Pinang,kita dah maklum pada wakil PAS di Pulau Pinang TOLONG selamatkan tanah wakaf milik umat Islam. Kita pemimpin UMNO terutamanya di Pulau Pinang dah maklum pekara ni sejak dulu lagi. Tapi apa kan daya PAS hanya BONEKA sahaja.

Dulu ada wakil Melayu yang boleh bersuara demi kepentingan orang Melayu di Pulau Pinang mewakili PKR iaitu Fairuz bekas TKM 1 Pualu Pinang. Tapi dah pun kena singkir coz banyak sangat dok sibuk nak jaga hal Melayu dan Islam.

La ni nak harapkan siapa lah pulak?

Anwar Ibrahim? Yelah orang kata Anwar Ibrahim tu Imam Mahadi, Jijah kata Anwar Ibrahim tu Anugerah Tuhan. Tapi payah juga bila Anwar Ibrahim pun sama juga macam DAP yang memikirkan jawatan Perdana Menteri lebih dari kepentingan umat Islam Melayu di Pulau Pinang.

Takpalah, kita tunggu PRU 13 nanti. Sekarang ni pun tidak apa yang mampu kita buat di Pulau Pinang dalam nak menyelamatkan tanah umat Islam dan Melayu. Sama lah juga dengan di Selangor yang kita tidak mampu berbuat apa apa. Kita tunggu PRU 13 nanti, kita pastikan mereka ini Rejim PAS,PKR,DAP ditolak oleh rakyat.

Tapi, Gomo gusar juga dengan rakyat di Pulau Pinang dan Selangor, gusar kerana takut mereka lupa apa yang DAP telah lakukan. Biasalah Melayu mudah lupa, sekarang melayu Pulau Pinang dan Selangor marah pada Kerajaan Pakatan DAP,PAS,PKR, tapi takut bila nak PRU 13 bila dapat satu keluarga RM100 je dah lupa apa yang DAP buat dalam menghancurkan Islam dan Melayu.


"Pa, itu Melayu punya tanah kita kasi rampas"

Terpulanglah wahai rakyat Pulau Pinang, Selangor dan juga Malaysia, hangpa dah besar panjang dan boleh fikir mana elok dan mana yang buruk.....


Psssttt.... Yang dok sokong DAP sakan dulu tu khabarnya la ni dok melalak siang malam fikir nasib badan...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Pindaan Akta Mesin Cetak Bukti Tranformasi Kerajaan BN



Nik Aziz Ketika Nazak


KUALA LUMPUR 31 Mac - Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dijangka bakal membentangkan Pindaan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 pada Isnin ini di Parlimen .

Pindaan ini juga akan disusuli bersama dengan undang-undang yang akan menggantikan Akta Keselamatan dalam Negeri 1960 sepertimana yang dijanjikan Kerajaan sebelum ini. Beliau juga menjelaskan Kerajaan juga bakal membuat ketetapan untuk mengkaji secara komprehensif terhadap keperluan kewujudan akta sedia ada dengan mengambil kira kemajuan sektor teknologi komunikasi maklumat (ICT) hari ini.

"Kerajaan tidak boleh dilihat sebagai mempunyai 'double standard' (memberi layanan berbeza) dalam peraturannya terhadap media cetak dan media digital," katanya ketika berucap pada majlis Malam Kewartawanan Malaysia dan penyampaian Hadiah Kewartawanan Malaysia MPI-Petronas 2011 di sini malam tadi.


Antara yang turut hadir termasuklah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Ketua Pegawai Eksekutif MPI Datuk Chamil Wariya. Beliau yang juga merupakan Menteri Kewangan turut beranggapan antara faktor Malaysia kini pada kedudukan yang bertambah baik dalam Indeks Kebebasan Akhbar Dunia pada tahun lalu adalah disebabkan minat pihak Antarabangsa terhadap langkah-langkah yang berjaya direalisasi dengan baik di Negara ini.

Malaysia dilaporkan berada pada kedudukan 122 daripada 178 Negara yang dipantau Organisasi Wartawan tanpa Sempadan pada tahun 2011. Ini menunjukkan peningkatan mendadak jika dibandingkan dengan tahun sebelumnya (2010) iaitu di tempat 141.

"Di kalangan negara-negara Asia Tenggara, kita berada di tangga pertama menewaskan jiran kita Indonesia yang tidak memerlukan permit untuk menerbitkan akhbar. "Tetapi sebelum dibuai oleh penilaian itu, ingin saya tegaskan kita tidaklah terlalu taksub dengan 'rating' (penarafan) yang diberi oleh pihak luar itu atau menjadikan penarafan itu satu 'gold standard' (piawaian emas) dalam mengukur kebebasan media kita.

Kita mempunyai nilai dan kepentingan tersendiri yang perlu dijaga," jelasnya. Najib dalam pada itu menambah Kerajaan amat prihatin dalam mengamalkan sifat keterbukaan terhadap keperluan dan peranan media yang lebih keperluan dan peranan media yang bebas, adil dan bertanggungjawab dalam memberi kesan positif aspek pembangunan dan perkembangan sesebuah negara. "Kita perlu bersyukur kerana Malaysia semenjak merdeka telah memiliki tradisi serta budaya media seumpama ini.

Hakikatnya dalam komuniti hampir 200 negara-negara bangsa di dunia, kenapakah ada negara yang berjaya dan kenapa pula ada negara yang dikategorikan sebagai gagal. "Apakah faktor-faktor yang menentukan jaya atau gagal sesebuah negara? Adakah ia faktor sumber asli, kepimpinan, institusi, corak demografi, geografi, sistem nilai atau kombinasi faktor-faktor tersebut serta faktor-faktor lain yang tidak disebut? Jawapan kepada persoalan ini bukan mudah tetapi saya yakin dan percaya peranan dan kepentingan pihak media tidak dapat dinafikan.

"Jika media sesebuah negara tidak memainkan peranan yang sepatutnya sebagai cerminan nurani, aspirasi, denyut nadi dan keluh kesah rakyat dengan menyebar maklumat, mendidik, advokasi dan mencetuskan debat terhadap isu semasa, dasar awam dan kepentingan umum secara adil dan bertanggungjawab maka media sebenarnya 'are not doing a service' (tidak memberi khidmat) kepada negara, rakyat dan kerajaan," katanya.

Beliau bekata kerajaan menghormati kedudukan media sebagai sebuah entiti bebas yang melaksanakan peranan untuk memantau dan menegur pentadbiran kerajaan. "Seperti yang selalu saya sebut era kerajaan mengetahui segala-galanya, era kerajaan mempunyai monopoli terhadap kebijaksanaan sudah berakhir," katanya.

Beliau dalam pada itu memberi maklum balas positif terhadap usaha segenap peneraju Pengarang Media Cetak dalam menubuhkan sebuah Majlis Akhbar Malaysia yang bertindak sebagai badan pengawas untuk mengukuhkan tahap profesionalisme industri berita di negara ini. Malah beliau terlalu yakin di bawah persepakatan itu, kesemua editor dapat memberi satu kata sepakat dalam menyediakan satu satu kod etika dengan lebih terperinci berkaitan prinsip-prinsip kewartawanan. Ia mampu dijadikan panduan utama dalam melaksanakan tugas-tugas pengumpulan serta penerbitan maklumat bagi dijadikan hasil kewartawanan.

"Saya menyerahkan kepada sebuah jawatankuasa khas yang telah dibentuk oleh pengarang-pengarang itu untuk menghasilkan kod etika yang boleh digunakan dan dilaksanakan sepenuhnya. Kerajaan tidak akan campur tangan dan terpulanglah kepada industri untuk mengawal selia diri mereka berkaitan dengan profesionalisme kewartawanan ini. Kerajaan akan menerima apa juga cadangan yang dikemukakan dengan hati dan fikiran yang terbuka." "Dasar kerajaan sendiri adalah untuk mewujudkan negara tanpa wayar sepenuhnya kerana kita tidak mahu warga Malaysia menjadi seperti katak di bawah tempurung dalam era dunia tanpa sempadan sekarang.

Komitmen saya adalah untuk melahirkan warga Malaysia yang berfikiran global dengan akarnya kukuh pada peringkat lokal atau glokal," katanya sebelum mengakhiri ucapan.

sumber Berita


Psssttt.. . . . Satu lagi tranformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri Malaysia yang membuatkan pembangkang tidak keruan


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Generasi Felda Sokong FGVH Di Bursa Saham Malaysia



Tujuh NGO Felda semalam menyampaikan memorandum tanda sokongan kepada penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGVH) di Bursa Malaysia kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

Memorandum itu disampaikan oleh wakil mereka, Presiden Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM), Anuar Abdul Manap kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.

Antara mesej utama memorandum itu ialah generasi baru Felda memberikan sokongan padu terhadap langkah penyenaraian, menolak segala campur tangan serta hasutan daripada pihak luar dan mendesak usaha penyenaraian dapat disegerakan.

Sementara itu Ahmad ketika ditemui pemberita berkata, penyenaraian akan diteruskan dan dijangka akan dilaksanakan pada Jun depan dan segala persiapan mengenai penyenaraian sedang giat dilaksanakan.

"Walaupun terdapat gangguan yang lebih bermotifkan politik daripada pihak pembangkang dan terlewat sikit daripada jadual asal iaitu Mei, ia akan diteruskan,” katanya.

Ini kerana proses penyenaraian itu juga menurutnya mendapat maklum balas positif sebahagian besar masyarakat Felda demi membela nasib peneroka.

- BERNAMA


Psssttt.. Felda akan terus diserang oleh puak pembangkang kerana di Feldalah Undi Melayu terbanyak untuk direbut oleh puak Pakatan rejim Zionis


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP