Pengumuman Penting Malam Ini

Sunday, April 15, 2012




Dilaporkan jam 3 pagi nanti Ostaz badrul Amin PKR yang sebelum ini ditangkap Khalwat dengan isteri orang akan mengadakan sesi Kaunseling bersama para mahasiswa didalam Khemah bertempat di Dataran Merdeka.

Turut hadir malam ini Elizebeth Wong Ratu bogel PKR dalam sesi "Pukul pukul Bantal" yang juga bersama para mahasiswa demo anti PTPTN.


Dua Khemah, sorang satu untuk Badrul Amin dan Elizebeth Wong. Memang sesuai....






Psssttt... Hahaha dua Khemah je tinggal..hahaha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Hantu Bonceng - Anwar Ibrahim Dan Najib Razak Dalam Gelagat Pelik


Anwar Ibrahim


Gambar diatas Anwar Ibrahim yang sedang membonceng motosikal. Gambar yang kalau kita lihat muka Anwar Ibrahim penuh ketakutan barangkali risau jika dirinya dicabul oleh penunggang motosikal. Ops... Siapa Cabul siapa?
He he he


Najib Razak




Gambar diatas ini pula Najib Razak Perdana Menteri Malaysia yang juga membonceng motosikal. Muka penuh ceria tampa perasaan takut dan curiga dengan penunggang motosikal tersebut.

Tapi Lepas Najib Razak naik motor ni berlaku
satu kejadian yang READ MORE....


Psssttt.. Jauh beza riak wajah Anwar Ibrahim dan Najib Razak......


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT




Read more...

Eksklusif - Video Demo PTPTN Yang Cuba Disembunyikan Pembangkang






Video ini mungkin biasa buat para penyokong Kerajaan tetapi bagi pembangkang respon dari rakyat mengenai pemansuhan PTPTN yang mereka lakukan demo semalam pastinya menikam benak mereka. Satu jawapan yang spontan dari rakyat Malaysia mengenai kehendak yang mereka Mahasiswa Robot pembangkang lakukan dalam isu PTPTN.

Ingat pakcik tu kata:

"Dah Pinjam Bayar Lah Balik"


Psssttt.... Abang tu dengan 3 orang anaknya pun tak setuju pinjaman PTPTN dimansuhkan


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Read more...

Pendidikan Percuma Di KUIS Dan UNISEL Bermula September Ini




KELAM kabut pemimpin-pemimpin BN apabila PR mencadangkan agar PTPTN dihapuskan. Sejak perkara ini dibangkitkan boleh dikatakan setiap hari akhbar-akhbar perdana serta blog-blog penyokong kerajaan termasuk yang picisan cuba menjustifikasikan bahawa cadangan PR itu adalah mustahil dilaksanakan.

Kata mereka cadangan itu akan menyebabkan kerajaan akan menanggung beban sebanyak RM43 billion di mana segala beban itu akan berpindah ke bahu rakyat dan rakyatlah yang akan menderita.

Nampak benar yang kerajaan BN tidak mampu berfikir panjang atau berfikir di luar kotak. Tidak mungkin Dato’ Seri Anwar, seorang yang berpengalaman sebagai Menteri Kewangan dan Menteri Pelajaran akan mencadangkan sesuatu yang tidak masuk akal dan membebankan rakyat.

PR sentiasa mendahulukan rakyat dan tidak akan sekali-kali membiarkan rakyat menderita sepertimana yang dilakukan BN hari ini. Kerana itulah, PR menjanjikan pendidikan percuma untuk semua peringkat jika PR memerintah.

Bagi membuktikan kepada rakyat bahawa PR bukannya bercakap kosong seperti yang dituduh oleh BN, maka kerajaan negeri Selangor akan melaksanakan cadangan ini di dua IPTS iaitu Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) dan Universiti Industri Selangor (UNISEL) sebaik sahaja menang pilihanraya yang dijangka paling lewat pada September depan.

Untuk makluman, jumlah untuk menampung kos pendidikan di KUIS ialah RM369.98 juta dan UNISEL RM851.29 juta. Dengan jumlah sebanyak itu, BN memandang sinis janji PR dan menuduhnya sebagai janji palsu.

Namun, PR mempunyai pemimpin yang mampu memandang ke hadapan dan menyedari bahawa untuk melahirkan generasi yang cemerlang, maka ia harus bermula dengan memastikan para pelajar tidak dibebankan dengan hutang serta tidak perlu menanggung kerisauan memikirkan kos pengajian dan sara hidup. Hanya dengan cara ini maka mereka dapat menumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran.

Sebenarnya, memberikan pendidikan percuma di kedua-dua universiti ini bukan mustahil sepertimana yang dimomokkan BN.

Dengan kebijaksanaan kepimpinan PR di Selangor, belanjawan Selangor 2012 negeri ini mengaggarkan peningkatan hasil cukai (8.23%) dan hasil bukan cukai (40.12%) untuk 2012. Simpanan tunai kerajaan Selangor kini mencecah RM1.2 bilion – jumlah tertinggi dalam 28 tahun.

Kecekapan dan ketelusan kepimpinan membantu menjadikan penjimatan dan pelonjakan pendapatan negeri sesuatu yang berterusan dan dengan itu, pendidikan percuma kepada kedua-dua universiti tersebut adalah tidak mustahil sama sekali.

Hari ini, walaupun mendapat pinjaman PTPTN, masih lagi ada pelajar yang bekerja secara separuh masa di hari minggu untuk menampung hidup mereka. Kita juga sering membaca pendedahan mengenai pelajar-pelajar pusat pengajian tinggi yang membuat kerja-kerja haram termasuk menjadi GRO atau pelacur.

Kita faham bahawa tekanan pelajar hari ini bukan sahaja untuk lulus periksa, tetapi yang lebih sukar ialah tekanan arus kemodenan dunia di mana gajet atau barangan teknologi canggih adalah satu keperluan dan bukan lagi kemewahan. Kerana itu, ramai pelajar-pelajar universiti terpaksa mencari wang tambahan untuk memenuhi keperluan ini.

Jelaslah di sini bahawa pinjaman PTPTN yang tidak seberapa itu tidak membawa erti kepada mereka.

Justeru, sebaiknya pelajar tidak dibebankan langsung dengan yuran dan kos-kos lain. Dengan cara ini, mereka tidak perlu mencari wang tambahan dan bolehlah menumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran dan sekali gus menjadi insan yang berjaya di masa hadapan.

Sumber Beruang Biru



Psssttt.. Kalau benar pakatan Rakyat ni nak hapuskan PTPTN dah lama depa buat di negeri depa kuasai


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP