UMB PORNO Menggila, Kenapa Blogger UMB Sahaja Yang Menggila?

Thursday, May 17, 2012



"Adakah kerana perebutan Wang?"

Kadang kala aku malas nak masuk gelanggang bab bab Blogger ni, tapi tak boleh sebab Gomo ni jenis BROTHERHOOD dan ini bukan baru tapi sejak dulu lagi memang jenis suka jaga kawan kawan.

Agak kecoh dengan anak buah didikan seorang pemimpin UMNO yang berjawatan EXCO selaku pengerusi UMB yang melabelkan Gomo dengan pelbagai gelaran. Dan yang pasti kaki POW dan Sakau Duit dimainkan mereka bertalu talu. Ianya berpunca dari artikel Gomo yang sebelum ini mengkritik kegagalan UMB melahirkan Cybertroopers membantu UMNO dan BN.

Artikel tersebut : Cybertroopers UMNO Gagal, Syabas Buat Jentera Pembangkang

Tak mengapa lah jika mereka tak menerima kritikan Gomo, tapi sayang bila Fitnah yang dilemparkan cukup dasyat sampaikan dikatakan Gomo sekarang sudah memakai Kereta Toyota Alphard hasil duit yang disakau dari Pak Menteri dan Agensi agensi.

Gomo malas nak ulas panjang bab pekara tersebut kerana pada Gomo mudah, datanglah apa sekali pun tomahan tetapi pada mereka yang kenal Papa Gomo dan tahu apa yang Papa Gomo lakukan mereka akan peka tugas Gomo dan tahu apa yang Gomo lakukan. Tanyalah pada Pak Menteri ataupun Agensi mana sekalipun apa pandangan mereka keatas Gomo ini.

Beratus Blog pro kerajaan tetapi yang menyerang Gomo hanya mereka yang bernaung dibawah UMB. Pelik kenapa yang tidak dibawah UMB tak menyerang Gomo? kenapa yang tidak dibawah UMB tak melabelkan Gomo kaki Pow dan Sakau Duit? Kenapa? Mungkin pihak yang berkenaan perlu tanya pada diri mereka kenapa Blogger lain tidak menyerang Gomo?

Brotherhood dan itulah yang selalu Gomo amalkan dalam perjuangan ini. Tak ramai brotherhood Gomo tapi Gomo boleh sebut sebilangan nama mereka hari ini buat tatapan semua dan jika tidak benar boleh minta mereka nafikan yang mereka adalah Brotherhood Papa Gomo.

Gelombang Rakyat, Gelombang Wangsa Maju, Badut Rakyat, Malay Delima, Suara Lensa adalah Brotherhood yang paling Gomo sayang. Pendek kata apa yang berlaku sekalipun memang inilah Brotherhood yang benar benar kasih sayangnya ditanam sejak 2009 lagi.

Parpu Kari, RBF Online, Gerakan Anti PKR, Medan Info Kita, The Flying Kick, Sanggah Tok Janggut,Padi Jantan, Politik Putera Merdeka, Pas Beruk, Azmy Awang Kelana, Asam, Darul Ehsan Today, Jebat Berkokok, Jas Salleh adalah Brotherhood Gomo yang selalu gerak kerja kami lakukan bersama disamping nama nama lain yang Gomo tak cukup nak menaip diruangan ini.

Belum lagi bercakap soal sokongan oleh kumpulan kumpulan tertentu sepertimana MYKMU yang merupakan orang lama dalam pentas media baru in. Malah kumpulan Nadi Rakyat yang diasaskan oleh Gomo, Azmy Awang dan Pas Beruk pada tahun 2009 berperang dilaman Facebook sememangnya tetap utuh dan stabil walaupun pernah cuba dipecahkan oleh pengerusi UMB melalui Wang. Pendek kata memang Gomo mempunyai ramai Brotherhood sampaikan di Sabah dan Sarawak Gomo ada Brotherhood yang sama sama berjuang dalam pentas media baru ini.

Pada Gomo ianya mudah, jika kita nak membantu Blogger dan pejuang maya yang pro Kerajaan usah dilabelkan orang ini adalah UMB dan orang ini bukan UMB. Inilah masaalah utama UMB yang selalunya tidak membantu sahabat pejuang yang lain. Tapi bila hasil kejayaan para pejuang dipuji oleh pemimpin maka UMB tampil pula ke hadapan dengan menyatakan "Semua itu adalah usaha keras mereka team UMB". Tak ke lucu tu?

Yang menyerang Papa Gomo hanyalah Unit Media Baru UMNO. Kenapa Blogger UMB sahaja yang menyerang? Nak tahu sebabnya?

Inilah sikap Melayu, bila orang berjaya maka ada pihak yang tidak akan puas hati dan akan menjatuhkan pihak satu lagi. Dan inilah kuasa Wang bila sudah kenyang dimakan maka takut rezeki nya terputus. Dan inilah juga ketakutan apabila RAHSIA wang yang disonglap dan juga Projek yang dijaja kononya untuk membantu Blogger takut terdedah. Ini puncanya, ini lah jawapanya.

Gomo dah maklumkan pekara tersebut kepada beberapa pihak tertentu dan juga pemimpin parti akan apa yang berlaku. Malah bukan suara Gomo keseorang menyampaikan pekara ini sebaliknya bersama dengan Gomo adalah Brotherhood yang lain.

Apa motif kami? Kenapa kami ni terutamanya Papa Gomo menyibuk nak kacau UMB?

1) Tidak mahu wang UMNO dibazirkan

2) Elakkan UMB yang merupakan entiti UMNO dijadikan alat pemimpin tertentu.

3) Menghapuskan KASTA yang UMB selalu labelkan "Ini Orang UMB dan Ini Bukan UMB"

4) Memastikan semua pejuang maya meraih hasil yang sama rata sama rasa mengikut tugas yang dipertanggungjawapkan dan kekuataan Blog tersebut.

5) Tidak memilih puak dalam pemberian bantuan baik dari keewangan ataupun kelengkapan. "Orang UMB layak Bukan UMB tak layak"

5) Dahagakan kekuatan sebenar pejuang maya untuk disatukan tampa mengira fahaman asalkan terus menyokong Kerajaan BN.

Ini lah beberapa elemen yang Gomo dan sahabat lain selalu katakan. Dan Gomo rasa ramai Blogger lain yang tidak Gomo sebutkan dalam artikel ini tahu apa yang Gomo lakukan dan apa yang Gomo cuba bantu semua sahabat pejuang yang lain.


"Brotherhood Itu Penting"

Cuma Gomo harap mereka yang telah Gomo bantu tidak GIGIT kembali tangan yang memberi ini. Jika Gomo salah ataupun silap boleh bersemuka tampa rasa ragu kerana Gomo jenis yang Out Spoken. Tidak mahulah seperti kisah 2 orang Blogger yang dulunya dididik dan diberi makan oleh Gomo kini menjadi pencacai kepada seorang EXCO pemuda Umno.

Oh mesti nak tahu siapa Blogger tu kan? Meh nak story sikit!

Double Y - adress Blog nya adalah Yuseri Yusof dan anda boleh tanya beliau siapa yang memberikan tunjuk ajar berblogg. Malah boleh tanya beliau sewaktu beliau hendak memulakan Blog siapa yang memberikan nasihat untuk memilih nama blog. Anda boleh tanya beliau benarkah jika Papa Gomo turun ke Bukit Bintang maka beliau akan mencuri masa yang ada lari dari kerja semata mata untuk melepak dengan Papa Gomo. Tanya lagi kepada beliau siapa yang mengambil berat kepada beliau ketika beliau susah dipulaukan oleh sebilangan umat.

Mungkin beliau lupa atau buat buat lupa tetapi itulah realitinya dan sampai ke hari ini Parpu Kari, Gerakan Anti PKR, Medan Info Kita, RBF Online dan beberapa yang lain sering memerli Gomo bila Bloger UMB no 1 ini membalun Papa Gomo.

Mereka akan kata "Tu lah kau, sekarang budak yang kau didik dah jadi anjing gigit tangan kau"

APA - Atau lebih dikenali dengan nama Aku Peduli Apa, beliau ni orang tua yang tidak punya apa apa. Anak isteri ... Oh tak mengapa malas nak cerita hal rumahtangga beliau. Beliau tidak mempunyai kawan dalam berblogg ini, pendek kata waktu lalu beliau hanya keseorangan kerana ramai yang melabelkan beliau sebagai "Orang Gila".

Kerana beliau keseorangan dan Gomo lihat artikel beliau yang adakalanya bagus maka Gomo berkawan dengan beliau. Setiap hari APA akan menghubungi dan SMS kepada Gomo dengan bermacam macam cerita. Dipendekkan cerita ada satu Event dan Gomo memang memerlukan beberapa orang Blogger. Oleh kerana APA dirasakan boleh membantu maka Gomo panggil beliau untuk membantu Blogger lain.

UMB? Waktu itu UMB pun memulaukan beliau kerana artikel Gila yang beliau lakukan. Dan pada hari Gomo bawa beliau ke Seri Pacific hari itu beliau benar benar menghargai Gomo sebagai seorang kawan. Dan Gomo tidak boleh lupa ayat beliau sambil mengengam erat tangan Gomo dengan berkata " Terima kasih Mo, ni lah pertama kali aku dapat rasa duit hasil berblog"

Apa yang beliau cakapkan masih segar dalam ingatan Gomo dan boleh tanya kepada beliau pekara tersebut dan Gomo yakin beliau tidak lupa pekara itu.

Dan hasil dari membawa APA ke perjumpaan tersebut Gomo sekali lagi dihentam oleh sahabat Blogger lain kerana memanggil sorang blogger GILA untuk membantu UMNO.

Ingat bila Gerakan Anti PKR cakap " Blogger Gila kau bawak, kau dah kena nasi kangkang ke Gomo".

Tapi itulah realitinya waktu lalu dan hasil dari pertemuan hari tersebut maka blogger Azmi atau APA telah mula kenal dengan blogger blogger lain termasuk lah UMB. Gomo tidak pernah menghalang sesiapa nak menyertai UMB tetapi Gomo halang kepada mereka yang sanggup dijadikan pencacai oleh mereka yang berkepentingan serta lupa perjuangan kita bukan hanya tertakluk pada keroni itu dan ini sahaja.

Hari ini Double Y dan Aku Peduli Apa cukup hebat menyerang Papa Gomo. Ya mungkin sebab Gomo tidak mampu memberikan hasil wang ringgit tiap tiap bulan ataupun baju yang berlogo serta membawa bercuti ke sana kemari maka Gomo tidak menguntungkan. Tetapi itu semua tidak mengapa kerana Gomo masih punya ramai lagi Sahabat Blogger seangkatan dan juga rangkaian pejuang media maya yang lain yang terus menyokong Papa Gomo.


"Demi Sahabat Pejuang Maya Dan Bukan UMB Semata Mata"

Inilah realitinya, orang yang Gomo bantu akan lupa apa yang Gomo lakukan sebelum ini kepada mereka. Semoga sahabat Blogger lain yang Gomo pernah bantu ataupun belum dibantu tidak bertindak sepertimana Dua orang yang dinyatakan sebentar tadi.

Buat blogger UMB yang baru seperti Kris 7 Lok, Kulaan Niring, Pisau Kedah, brader Jai dan yang lain usahlah meroyan sakan kerana anda semua baru dalam permainan klasik ini. Anda belum wujud sewaktu UMB tertubuh diatas tenaga dan usaha kami otai otai Blogger yang waktu itu niat ikhlas membantu UMNO tampa mengharap sebarang imbuhan.

Dan buat Blogger seperjuangan yang bernaung dibawah UMB seperti Dr Novandri, Pisau.Net, Empayar Pemuda, Bro Jinggo, Cucu Tok Selampit, Rezqeen Hill dan rakan UMB yang bersama dengan Gomo diharapkan tidak merasa marah atas artikel ini kerana minda anda berbeza daripada minda kanak kanak UMB yang baru belajar ini.

Kita ni hanya Blogger jalanan dan kita hanya mengikut arus semasa. Menang BN PRU 13 belum tentu kita dipandang. Kalah BN PRU 13 belum tentu kita hidup selamat. Jadi apa yang ada hari ini kita gunakan sebaik mungkin. Jika ada rezeki maka itulah rezeki kita. Kita boleh bantu membantu dan Gomo faham apa kehendak anda semua. Yang sudah dapat syukur, yang belum maka bersabarlah. Akan ada harinya nanti.



"U FUCK With Me U FUCK With The Best"

* Maaf kepada para pembaca yang tidak mengemari pertelagahan antara Papa Gomo dan UMB. Apa yang Gomo lakukan dalam artikel ini adalah untuk kebaikkan UMNO dan BN sepenuhnya. Apa sekalipun Gomo menerima setiap teguran yang diberi demi kebaikkan semua.





Psssttt... Jangan kita taksub kepada pemimpin dan dijadikan pencacai semata mata.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

TERKINI - Peruntukkan Khas Pembelian Lori Sampah RM12 Juta Untuk Ronie Liu DAP



Tahniah dan syabas kerajaan negeri Selangor kerana waktu ini Gomo difahamkan sudahpun membeli 50 buah Lori sampai yang setiap satunya berharga 250 ribu yang mana jika didarabkan dengan 50 buah menjadikan sebanyak RM 12,500,000 Juta wang rakyat Selangor telah digunakan bagi menampung pembelian lori lori sampah ini.

Itulah kelebihan pemimpin Pakatan Rakyat yang kononya cukup efektif dalam mentadbir sesebuah negeri sampaikan pekara yang mudah berkenaan isu sampah tidak dapat diselesaikan sehinggakan terpaksa mengeluarkan wang rakyat jutaan ringgit bagi membeli lori sampah.

Gomo percaya selepas ini akan ada lagi masaalah berkenaan lori sampah ini dan selepas ini yakinlah anda semua terutama rakyat Selangor bahawa kerajaan negeri akan menyelesaikan masaalah tersebut dengan mengeluarkan lagi wang rakyat Selangor.

Cukup mudah bagi mereka Kerajaan Pakatan Selangor kerana apa sahaja masaalah mesti diselesaikan dengan perbelanjaan dan tidak ada mekanisma lain selain dari menggunakan wang rakyat Selangor.

Ini baru di Selangor mereka bertindak sedemikian bagaimana pula jika Malaysia dipimpin mereka ini? Apa akan berrlaku? Ohhh semuanya akan diselesaikan dengan menggunakan wang rakyat. Kerana pada mereka Pakatan rakyat semua boleh dibeli dengan wang ringgit dan tidak perlu peningkan kepala.


Psssttt... Siapa yang dapat komisyen pembelian lori sampah?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Belia Kecewa




Salam saudara..
Saya adalah seorang mahasiswa IPTA. Saya berharap artikel saya dikeluarkan oleh saudara. Saya teramat kecewa dengan generasi saya sekarang yang tak mengenal budi langsung!

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia.

Buat pertama kalinya admin Tinta Pemikir akan mempublishkan satu artikel tentang pendapat kami tentang isu politik. Sebelum itu sukacitanya dimaklumkan bahawa artikel pendapat ini tidak mewakili kesemua admin tinta pemikir.

Pertama kalinya artikel saya ini tiada berpihak kepada mana-mana pihak parti politik. Apa yang saya tulis zahir dari hati dan pemerhatian saya sejak mengenali dunia politik. Perkhabaran yang hangat pada tahun 2012 ini adalah tentang taikh pilihanraya. Dato’ Sri Najib masih berteka – teki dan ada ura-urayang kata bahawa piliharanraya mungkin tidak akan dibuat pada masa ini untuk memberi keyakinan penuh kepada Barisan Nasional menang besar atau sekurang-kurangnya 2 per 3 Dewan Negara. Justeru itu pelbagai usaha yang dibuatoleh kepimpinan Barisan Nasional.

Antaranya :

1. Kedai 1 Malaysia
2. Bantuan Rumah 1 Malaysia
3. Menu Rakyat 1 Malaysia
4. Klinik 1 Malaysia
5. Voucher RM200 1 Malayisa

Itu hanyalah sedikit daripada apa yang telah dilaksanakan kerajan Barisan Nasional (BN) semasa Dato’ Sri Najibmemegang tampuk pemerintahan (belum dikira 50 tahun).

Apa yang merisaukan saya ketika ini saya melihat rata-rata anak pasca-merdeka generasi muda pada masa kini tidak menghargai kesenangan dan kemudahan yang diberikan oleh kerajaan BN.Mereka hanya tahu ambil dan menggunakannya tanpa mengerti kenapa dan apa yang digunakapakai oleh mereka. Analoginya seperti seorang perempuan yang memakai tudung tetapi memakai seluar pendek dan baju tidak berlenggan. Berbalik kepada topik perbincangan, pengertian yang saya maksudkan adalah siapa yang beri kemudahan tersebut? Kenapa mereka perlu mengambilnya? Mengapa kerajaan BN memberi kemudahan tersebut? Malangnya, pengertian mereka tidak tersemat dan terfikir oleh mereka.

Jika mereka mengerti (contoh pemberian VoucherRM200) maka ini jawapan ini yang mungkin terlintas :

Siapa yang beri kemudahan tersebut?
Kerajaan Barisan Nasional.

Kenapa mereka perlu mengambilnya?
Untuk kemudahan beli buku, alat tulis untukkemudahan pemebelajaran.

Mengapa kerajaan BN memberi kemudahan tersebut?
Kerana kerajaan memahami situasi pelajar/mahasiswa dan sayang akan anak bangsa mereka.

Sungguh malang saya rasa kerajaan sekarang ini kerana memimpin generasi muda belia yang tidak tahu bersyukur akan apa yang mereka dapat malah sudahlah tidak bersyukur dikutuk pula mereka yang memberi, meminta lebih-lebih, mengutuk pula pemberian yang kononya tidak sempurna dan mempertikaikan niat suci kerajaan BN. Saya sungguh tidak faham apabila ada segelintir rakan-rakan saya yang tidak menyokong dan mempertikaikan sumber wang PTPTN tetapi mereka juga mohon bantuan tersebut! Dalam hati saya, dah tak tahu manusia jenis apa mereka ini. Itulah yang saya cakapkan mereka tidak mengerti sesuatu perkara tersebut.

Pada kacamata saya, sepanjang saya membina kehidupan baru sebagai mahasiswa, saya melihat generasi muda pada hari ini tidak berpihak kepada kerajaan BarisanNasional bukan kerana kerajaan mengabaikan tanggungjawab, tidak bagus, berlaku korupsi ataupun salah guna kuasa. Pelbagai tuntutan-tuntutan daripada generasi muda belia mahasiswa sudah kerajaan tunaikan seperti pemansuhan/pindaan AUKU.Dari masyarakat pula seperti pembentukan Akta Perhimpunan Aman untuk memberi kebenaran golongan muda belia ini berhimpun secara aman. Namun? Apa yangterjadi mereka kata itu tak sempurna, mahu lebih lagi.

Golongan pemikiran seklaian, apa yang saya lihat golongan seperti ini boleh dikategorikan kepada 2. Iaitu golongan yang bencikan kerajaan Barisan Nasional,kedua golongan yang mahukan pembaharuan kepada kerajaan (tukar kerajaan).Tentang golongan benci kerajaan biak pi la meraka. Saya dah tak tahu nak cakap apa lagi dan apa yang kerajaan harus buat. Saya hanya mahu ulas meraka yang mahukan pembaharuan kerajaan atau tukar kerajaan.

Memang saya sangat mengerti apabila sudah lebih 50 tahun sesuatu kerajaan memerintah negara melalui sistem pilihanraya demokrasi mesti ada yang berkata berlaku penyelewangan di dalam Suruhanaya Pilihan Raya. Saya nak tanya mereka adakah semua negeri dipimpin oleh kerajaan Barisan Nasional? Apakah kita sangat yakin bahawa Kerajaan BN lebih kuat menipu berbanding pihak pembangkang? Kemudian,adakah kerajaan BN pada masa kini menjerut ekonomi rakyat, membiarkan rakyat kesusahan (seperti sampah tak angkat), biarkan mahasiswa belajar dengan fasiliti yang mundur ataupun tiada langsung pembangunan serta pelaburan yang masuk ke dalam Negara Malaysia? Sudah tentu tidak!

Oleh yang demikian, bila da terang lagi bersuluh sesuatu kerajaan itu lebih baik daripda pembangkang buat apa nak pemabaharuan lagi? Sudah cukup ditunjukkan bagaimana pembangkang mentadbir Selangor sekarang! Saya tidak kisah jika suasana politik kita seperti di Amerika Syarikat ataupun di Britain,pembangkangnya berkebolehan dan ikhlas. Tukar ganti kerajaan samaada democr attau repbulikan Amerika masih lagi maju,wujud dan masih kuasa ekonomi dunia.

Pada pemikiran saya, kesimpulannya pertama rakyat perlu menyemai pengertian,berfikir dengan membuat pembandingan rasional dan membaca kedua-dua medium kerajaan mahupun pembangkang agar kita boleh membuat pertimbangan rasional. Kepada Kerajaan Barisan Nasional teruskan membangunkan anak bangsa dengan ikhlad, kepada parti pembangkang berharap sangat jadilah pembangkang yang mempunyai niat ikhlas yang suci sehingga boleh mengeluarkan kenyataan seperti parti Repbulikan selepas kalah pilihanraya mereka ‘Disaat ini marilah seluruh rakyat Amerika memberikan sokongan padu kepada Obama dan kerajaan sekarang (Demokrat) untuk kebaikan bersama!’.

Menang sorak kampong tergadai!;
Ayuh rakyat mari bersatu,
Tumpahkan setia pada kerajaan yang jitu,
Didalam politik berbeza diluar saudara,
Habis musim bersatu,
Datang musim jadilah penentu!




Kiriman Emel Pembaca Tinta Pemikir


Psssttt.... Sayang seribu kali sayang kerana yang banyak lupa diri adalah bangsa melayu itu sendiri....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Ambiga Pandikutty Merayu Rayu Pada Pihak Polis & DBKL






Ha ha ha
Kerana takut dengan adengan yang berlaku depan rumahnya si Ambiga Pandikutty telah merayu rayu kepada pihak Polis untuk menghantar pasukan kereta peronda bagi menghalang orang ramai dari terus berdemo depan rumahnya.

Tak cukup dengan pihak Polis si Ambiga Pandikutty merayu bagai nak gila dengan Dato bandar minta DBKL angkut mereka yang menjalankan perniagaan depan rumahnya.

Kah Kah Kah
Baru kau rasa ye Ambiga Pandikutty?
Sebelum ni kau tak rasa?

Apa pun itulah Ambiga Pandikutty Bangsat yang mana bukan main hebat BERSHIT sana sini Demo sana sini yang kononya kebebasan bersuara. Bila tang ada pihak lain yang demo depan rumahnya maka mula lah kata privasi kehidupan terganggu.

Pundek punya Ambiga Pandikutty Bangsat.
Go To Hell

Psssttt... Syabas pihak PDRM dan DBKL yang tak peduli cemuhan Ambiga sebelum ini. Itu namanya Profesional


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP