Cas RM 50 Body Massage Akan Disumbangkan Kepada Kanak Kanak Tadika - Khalid Ibrahim

Friday, May 25, 2012



Kah kah kah....Adoi betul betul Pakatan Haram lah depa ni. PAS,PKR DAP memang semuanya pakatan HARAM. Pemimpin depa takpayah cakap lah dah tentu harami.

Meh sini baca sat:

"Setelah berulang kali ditegur kerana tidak melaksanakan janji manifestonya, kerajaan negeri Selangor hari ini mengumumkan pemberian elaun tadika RM50 sebulan kepada 3,000 kanak-kanak mulai Julai ini.

Peruntukan RM150,000 sebulan di bawah Skim Tunas itu diumum Ahli Exco negeri, Dr Halimah Ali pada sidang media petang tadi di sini selepas mesyuarat EXCO kerajaan negeri.

Halimah mendakwa bantuan RM50 itu akan membantu “ibu-ibu muda yang tertekan dengan kenaikan harga barang".

Menurut beliau, bantuan itu akan diberikan kepada isi rumah yang berpendapatan kurang daripada RM1,500 sebulan.

Beliau tidak menyatakan bagaimana kerajaan negeri akan memilih 3,000 kanak-kanak itu ataupun butiran isi keluarga di Selangor yang masih mempunyai pendapatan kurang RM1,500."


Kah Kah Kah.... Lepas kena tibai dengan KJ barulah Kerajaan Pakatan Selangor melompat macam kera busuk sampaikan dengan tergesa gesa umumkan akan beri bantuan RM50 Hinggit pada kanak kanak berumur 5 hingga 6 tahun.

Tapi hangpa ingat rakyat bodoh ke? Depa Pakatan Haram Selangor baru UMUM dan ianya belum dilaksanakan. Malah lebih malang apabila janji mereka sebelum PRU 12 yang lalu untuk beri semua kanak kanak di Selangor berumur 5 ke 6 tahun tidak dilaksanakan sebaliknya hanya memilik kanak kanak yang layak untuk diberikan RM50 Hinggit tu.

Tak cukup degan itu Janji PRU 12 lepas yang mereka janjikan nak beri RM100 seorang telah dikurangkan menjadi RM50 Hinggit. Kenapa tak tunai janji RM 100 yang dijanjikan dulu? Kenapa dikurangkan? Kenapa bantuan yang kononya nak diberikan tu tidak kepada semua kanak kanak berumur 5 ke 6 tahun?

Ini lah Pakatan Haram yang kerja mereka hanya tahu menipu dan berbohong sahaja. Mereka sebenarnya tertekan dengan kenyataan KJ dalam debat tempoh hari yang mana GAGAL dilaksanakan mereka Pakatan Rakyat Haram ini untuk memberi bantuan kepada kanak kanak tadika. Justeru itu mereka UMUM kan nak beri bantuan walhal mereka sendiri pun tidak tahu hala tuju bantuan yang nak diberikan tersebut.


RM 50 hinggit nak diagihkan kepada kanak kanak tadika. RM 50 Hinggit tu sama dengan satu package Body Massage di Selangor. Apa duit dari rumah urut ke yang nak diagihkan kepada kanak kanak tadika tu?

Rakyat Selangor usah lagi ditipu Pakatan Haram ini. Pastikan PRU 13 kita tolak mereka pembohong dan perompak wang rakyat. Lori sampah Berpuluh juta boleh beli. Kanak kanak tadika nak bagi RM 100 Hinggit sorang pun tak boleh. Nampak sangat kuat MENYAMUN pakatan Haram Selangor ni.


Psssttt... Duit Massage pi bagi kat bebudak Tadika.....gila lah

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Belia Akan Pastikan Putrajaya Di Pertahankan


"Kami akan pertahankan Putrajaya"







Rata rata belia yang ditemui di Perhimpunan Jutaan Belia di Putrajaya menyatakan kepuasan dan penghargaan kepada pihak kerajaan Malaysia kerana mengadakan hari sebegini dalam mengiktiraf para belia.

Malah dalam perhimpunan Jutaan Belia di Putrajaya ini juga warga tua yang diluar lingkungan belia menyambut baik usaha kerajan atas penganjuran hari Belia ini. Dan mereka mengharapkan agar Hari belia terus diadakan dari masa ke semasa.

Aktiviti yang berfaedah dan mendatangkan manfaat buat seluruh warga belia dari membuang masa mahupun melakukan aktiviti yang tidak berfaedah sepertimana yang dilakukan beberapa belia dengan melakukan Demo dan tidor diatas jalan.

Malam ini dijangkakan lebih hangat dengan konsert konsert yang berlangsung. Jom ke Putrajaya bagi meraikan Hari Jutaan Belia 2012.

Psssttt... Cuaca baik, sesuai untuk hadir malam ini......


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

PANAS - Penduduk Kelana Jaya Perli Azmin Ali YB Jamban




Kecoh dan memang kecoh apa yang berlaku semalam di Kelana Jaya apabila penduduk diparlimen tersebut membantah tindakan kerajaan Pakatan PAS,DAP,PKR Selangor yang cuba merompak tanah rakyat dengan menjadikan projek komersial.


"Min mak kau panggil balik"

Paling teruk dikecam adalah YB Jamban ataupun dikenali dengan nama Asmin Ali. Kronologi lengkap kejadian semalam serta gambar rakyat yang berang KLIK DISINI


Psssttt... Kerakusan Pakatan Haram ni memang keterlaluan sampaikan padang awam pun nak dirembat depa. Celako


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Sumber Dalaman PKR Sahkan Anwar Ibrahim Berang Dan Jerit Rafizi LEMBU




Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sememangnya debat antara Saudara KJ dan Rafizi mengenai topik PTPTN sangat hangat dibualkan. Ada yang mendakwa bahawa KJ memenangi perdebatan itu, ada yang mendakwa Rafizi yang menang, dan sebagainya. Di sini, izinkan saya menulis analisis saya mengenai debat tersebut. InsyaALLAH, saya akan mendedahkan fakta-fakta yang tepat dan benar mengenai debat itu.

1. Sikap Rafizi yang cuba mengubah topik yang tidak berkaitan dengan topik perdebatan itu sangat mendukacitakan. Pertanyaan yang tidak berkaitan dengan topik bagi saya tidak usahlah dijawab oleh saudara KJ. Kalau perlu pun, itu mungkin dalam perdebatan yang lain.

2. Saudara Rafizi kelihatan memilih perbandingan yang langsung tidak munasabah untuk menyokong pendapatan beliau mengenai pendidikan percuma. Malah, beliau memberi fakta yang salah kepada umum dan KJ tidak berkesempatan untuk membidas fakta Rafizi.

3. Maka, tugas saya di sini untuk membidas saudara Rafizi. (Sebenarnya, saya sangat berkobar-kobar untuk duduk di tempat KJ kelmarin, hehehhe...) Pertama, Rafizi mendakwa bahawa negara Finland yang lebih miskin daripada Malaysia dan hanya bersumberkan satu sahaja sumber ekonomi iaitu Nokia yang itu pun sedang mengalami masalah kerana penguasaan Blackberry mampu memberikan pendidikan percuma kepada rakyatnya, mengapa tidak Malaysia. Benarkah dakwaan itu? Sini, Kapten Malaysia (hensem?) mahu menidakkannya. :)

4. Finland sebenarnya mempunyai banyak sumber ekonomi. Saya sertakan statistik sumber ekonomi Finland untuk tatapan umum:



RALAT: Statistik yang awal telah dikeluarkan selepas beberapa penemuan dalam sumber dan statistik yang baru disertakan di bawah. Terima kasih pada orang yang sudi menegur dan berkongsi dengan saya. Apa-apa pun, ianya tidak mengubah apa-apa bahawa sumber ekonomi Finland bukan hanya bergantung kepada Nokia sahaja.

A.) Electronics (21.6 percent)
B.) Machinery, Vehicles and other engineered metal products (21.1 percent)
C.)Forest industry (13.1 percent)
D.)Chemicals (10.9 percent).

Apa-apa pun, di bawah ialah statistik daripada sumber saya sendiri.

A) Agriculture and forestry 4.5%,
B.) Industry 18.3%
C.) Construction 7.3%
D.) Commerce 16%
E.) Finance, Insurance, and Business services 14.5%,
F.) Transport and communications 7%
G.) Public services 32.4%

Sekarang ni, mana datangnya sumber dakwaan Rafizi yang mengatakan bahawa Finland hanya bersumberkan ekonomi daripada Nokia sahaja?



5. Benarkah Finland lebih miskin daripada Malaysia? Saya nak tergelak mendengarkan dakwaan saudara Rafizi itu. Hehehehe... (gelak malu). Menurut data daripada Bank Dunia, Malaysia jauh ketinggalan dalam ranking GDP. Finland menduduki tangga ke-17. Malaysia punya kekayaan menduduki ranking ke-68. Apa kejadahnya nak bandingkan Malaysia dengan Finland yang lebih kaya daripada Malaysia. Bahkan dengan kekayaan negara yang ke-17 terkaya di dunia, Finland hanya perlu menangung 5 Juta rakyat Mereka sedangkan Malaysia yang mempunyai kekayaan yang ke 68 dunia, perlu menanggung 30 Juta rakyat Malaysia.

Sumber saya di sini: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita#cite_note-3

Perbandingan ini sangat tidak relevan. Anda cuba membandingkan epal dengan rambutan (bak kata saudara KJ). Saudara Rafizi ni, awak kena adil tau. Jangan nak spin fakta macam ayahanda Anugerah Tuhan kamu itu. Hehehehe.. tak baik tau. Kita ambil epal kalau nak dibandingkan dengan Epal. Erm... nak ambil contoh apa ya ?

7. Dah dapat! Apa kata kita ambil Brazil yang menduduki di tangga yang lebih kurang sama dengan kita. Brazil ialah salah satu daripada negara yang mendirikan pendidikan percuma. Ya, pendidikan percuma tetapi tahukah saudara Rafizi bahawa cukai di Negara Brazil ialah antara yang tertinggi di dunia? Tak..tak... saya tak buat spesikulasi saya sendiri tau Pak Fizi ya? Tak percaya? Mari-mari, kita mengembara lagi. Biar celik mata semua.

8. http://thebrazilbusiness.com/article/the-16-most-common-brazilian-taxes

"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes."

Kenyataan itu dipetik daripada orang Brazil sendiri. Lihat betapa tingginya dan banyak cukai di negara mereka untuk menampung pendidikan percuma. Rafizi kena terima hakikat nothing is free dalam dunia ini. Ada harga yang perlu dibayar sekiranya mahukan pendidikan percuma. Dan harga yang perlu dibayar untuk pendidikan percuma ialah CUKAI YANG TINGGI.

9. Tak puas hati lagi? Mari-mari menjelajah negara nombor satu dalam sukan bola sepak ini. Lagi artikel yang merungut mengenai hidup di Brazil yang sangat tinggi dengan cukai. Mereka memberi tajuk kepada artikel ini dengan ayat ini:

" Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

Nak link ke ? Takut saya menipu? Ehh, jangan tuduh tau. Saya ni sesuci Anugerah Tuhan dan Pak Rafizi ye? (sarcasm). Nah, ambil ni:

http://thebrazilbusiness.com/article/everyday-taxes-in-brazil-ipva-iptu-and-iptr




10. Saudara Rafizi mengatakan bahawa pendidikan di Turki itu percuma. Heheheh, kaki kelentong betul lah awak ni. Awak fizi yang comel, tak nampak ke apa yang berlaku di Turki? Kalau pengikut-pengikut kamu, bolehlah kamu tipu ye? Tapi, tidak saya.

http://www.businessturkeytoday.com/turkey-students-arrested-for-demanding-free-education-during-protests.html


Eh, apa benda tu? Kata Turkey ni menyediakan pendidikan percuma kepada rakyat, tetapi kenapa sebaliknya? Sampai kena tangkap tu Mahasiswa Turkey. Hehehehe... Abam Rafizi, udah-udahlah tu ya menjadi penipu ?

11. Kalau kita lihat pada permulaan debat, kita dapat melihat statistik dan nombor yang dikeluarkan oleh KJ mengenai perbelanjaan yang sedang ditanggung dan bakal ditanggung oleh kerajaan sekiranya mahukan pendidikan percuma. Kemudian, Rafizi membidas bahawa fakta itu penipuan dan mereka membuat kiraan mereka sendiri lalu menampilkan nombor mereka sendiri.

12. Sekarang, saya mahu bertanya kepada semua, anda percayakah fakta daripada Rafizi ini sedangkan dia sudah menipu kita dengan teori Finland dan Turkinya? Sekali menipu, dua kali menipu, tak mustahil dia akan menipu untuk sekian kalinya memandangkan penipuan itu ialah darah dagingnya.

13. Perkara lain, saya tak perlu saya ulas pajang lebar. Isu hutang dan sebagainya, saya rasa dah dijawab dengan kemas oleh saudara KJ.

14. Oh ya, ada lagi yang saya nak perkatakan. Rafizi suruh sifu kamu tu tunaikan janji bulan bintangnya pada penduduk Selangor. Bukan satu dua ye, berbelas tau. Ini janjinya pada penduduk Selangor pada PRU yang lepas pun tak habis ditunaikan, ada hati bercakap mengenai topik yang lebih besar.



15. Meh, saya senaraikan janji-janji puak anda yang tak tertunaikan sebelum nak menabur janji lain.

- membuka tabung permulaan RM 100 bagi setiap anak kelahiran selangor.
-memberi bantaun RM 75.00 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nuseri.
-memberi bantuan RM 50 kepada seorang bagi pendidikan pra sekolah.
-memberi hadiah tawaran RM 1000 kepada setiap anak selangor yang masuk ke universiti.

Dan belasan lagi janji-janji2 yang terabai.

Kesimpulannya ialah kebanyakan daripada fakta yang dibentangkan oleh Rafizi sebenarnya lebih kepada puta belit yang dipelajari daripada sifunya Anwar Ibrahim. Dan motif artikel ini ditulis untuk menjawab tuduhan tidak berasas Rafizi. Setakat ini sahaja yang mampu saya nukilkan, InsyaALLAH kalau ada kesempatan, saya akan kembali menyambung artikel ini, mungkin dengan analisis yang lebih padat dengan fakta.



Akhir kata daripada saya, TAHNIAH SAUDARA KJ KERANA berani berdepan dengan orang seperti Rafizi Ramli yang suka lari daripada tajuk dan kaki spin ini. Hehehehe.... Assalamualaikum.

Kiriman Emel Oleh Helmi Effendy



Mantap dan terbaik dari pengirim emel saudara Helmi Effedy yang mengupas isu ini begitu baik sama sekali. Benarlah orang kata yang Rafizi ini LEMBU kerana nama sahaja Pengarah Strategik PKR tetapi otaknya serupa LEMBU.

Apa pun Gua tetap suka dengan jaji Pakatan yangdah BODOHKAN kanak kanak Tadika.

"Menang Pakatan Rakyat di Selangor kita akan beri pendidikan percuma untuk kanak kanak umur 5 hingga 6 tahun" - Pakatan Rakyat

Budak tadika boleh le depa tipu, ni mahasiswa yang ada otak dah besar panjang jangan ingat depa mudah nak diperbodohkan. Lainlah kalau mahasiswa Robot macam Adam Adli dan kumpulannya yang dah jadi penjilat tegar ANwar Al Juburi.


Psssttt.... Tak tidor malam Rafizi la ni....elok pi tidor kandang LEMBU..hahaha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Putrajaya Milik Belia - Shabery Cheek






PUTRAJAYA kini milik belia dan apa yang dinyatakan oleh Menteri bertanggungjawap dalam Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya ini Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek sememangnya benar dan tepat sama sekali. Sejak hari pertama dan semalam Putrajaya dibanjiri oleh para belia yang cintakan kemanan dan sayang pada Putrajaya lambang pentadbiran negara Malaysia.

Jom kita lihat sekitar Putrajaya yang mana membuktikan bahawa Belia Malaysia telah menawan Putrajaya:















Apa yang pasti hari ini pastinya lebih hangat dengan kehadiran para Belia yang lain dalam mengisi masa mereka dengan pelbagai aktiviti yang berfaedah untuk pembangunan modal insan negara.



Jom ke Putrajaya.......

Psssttt... Jangan jadi belia yang berdemo atas jalan sambil berguling guling macam team Adam adli tu dok buat...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Pengganas Cuba Sabotaj Hari Belia Negara Digagalkan Comando Malaysia





Demonstrasi Banteras Pengganas Oleh Angkatan Tentera Malaysia
Sempena Hari Belia Negara 2012 Di Putrajaya.


Psssttt... Terbaiklah Abang Tentera kita.....Lepas ni PDRM pulak...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP