Peluang Keadilan Buat Mangsa Liwat Masih Terbuka

Wednesday, July 11, 2012




Saya bersyukur kehadrat Allah SWT dan menerima baik keputusan Pihak Peguam Negara didalam memfailkan Petisyen Rayuan ke Mahkamah Rayuan kelmarin terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9hb Januari 2012 yang telah melepas dan membebaskan tertuduh.

Saya dan keluarga ingin menyatakan disini bahawa dengan pemfailan Petisyen Rayuan tersebut, hak untuk aduan saya sebagaimana laporan polis yang saya buat pada tahun 2008 didengar dan melalui proses keadilan sehingga ke peringkat Mahkamah yang tertinggi menurut undang-undang adalah terlaksana.

Kami berharap, tarikh rayuan yang bakal ditetapkan kelak tidaklah terlalu lewat dan prosiding berjalan dengan lancar.

Untuk rekod, pada 28 Jun lepas, genap 4 tahun dari hari saya membuat laporan polis. Walaupun ia satu tempoh yang lama, namun saya akan terus berdoa, istiqamah dan sabar, tidak sesekali saya akan menyerah kalah.

Akhir kalam, Saya dan keluarga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung memberi sokongan kepada saya agar hak saya sebagai warganegara untuk melalui proses keadilan ke peringkat Mahkamah Rayuan terlaksana.

Kepada Allah saya berserah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN

11hb Julai 2012



Syukur atas apa yang dilaksanakan oeh pihak peguam negara hari ini apabila memberikan peluang buat keadilan membela mangsa liwat Saiful Bukhari dalam sistem perundangan di negara Malaysia ini.

Gomo masih menyimpan kuku ini dalam menengakkan keadilan buat Saiful Bukhari kerana dalam artikel sebelum ini Gomo telahpun memberikan peringatan kepada Ketua Peguam negara bahawa jika Rayuan tidak dilakukan maka Gomo akan berikan satu tekanan jitu kepada pihak yang bertanggungjawap dalam isu liwat ini.



Apa pun sama sama kita mendoakan agar Keadilan buat Saiful Bukhari dapat dibela dan Gomo yakin dan pasti bahawa Anwar Ibrahim adalah PELIWAT TEGAR dan sememangnya beliau MELIWAT SAIFUL BUKHARI.

Yang Hak Pasti Berdiri
Yang Bathil Pasti Jatuh


Psssttt.... Anwar Ibrahim dan juak mereka pasti akan spin berhubung rayuan ini.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Read more...

Presiden Boneka PKR Wan Azizah Terus Menyerang PDRM & Hishammuddin


Presiden Boneka


Gomo melihat sahaja setakat ini pergerakkan permainan Wan Azizah Presiden PKR dalam arena politik tanah air. Boneka yang memainkan peranan begitu besar waktu ini dalam mewujudkan sentimen benci Kerajaan terutama pihak PDRM dan khusunya Menteri Keselamatan Dalam Negeri Dato Seri Hishammuddin Tun Hussin Onn.

Dah hampir sebulan Wan Azizah menfokuskan mengenai isu jenayah yang ada di Malaysia dan boleh Gomo katakan Wan Azizah sedang membina keupayaan untuk terus mengasak PDRM dan KDN yang kononya tidak berektika dan profesional.

Semalam daam satu sidang media Wan Azizah mempertikaikan peranan yang diambil oleh pihak Polis atas tindakan melepaskan tembakan kepada penyerang pedang Samurai di hadapan Pejabat Perdana Menteri. Malah tidak cukup dengan mengkritik PDRM beliau memperlekehkan peranan yang dimainkan oleh Hishammuddin selaku menteri yang bertanggungjawap.

Kenyataan Boneka Anwar Ibrahim:

Semalam, seorang lelaki yang bersenjatakan parang telah ditembak di perkarangan Jabatan Perdana Menteri, manakala seorang sukarelawan St John Ambulance (Tang Mui Choo) mati akibat terjatuh daripada motosikal kerana kejadian ragut berhampiran Damansara Jaya dan mayatnya telah ditemui di saluran air.

Ini hanyalah beberapa contoh kejadian yang berlaku.

Apa yang saya benar-benar melihat adalah kenyataan Menteri Dato' Seri Hishammuddin Hussein itu tidak punyai perasaan ihsan kepada seluruh rakyat Malaysia.
- Wan Azizah Presiden PKR



Apa yang Gomo nak persoalkan disini adalah isu keselamatan rakyat Malaysia itu sendiri yang mana jika pekara sepertimana yang berlaku dihadapan pejabat Perdana Menteri berulang kembali apakah penjenayah sebegitu perlu diberikan layanan bagaikan diraja? Apakah penjenayah perlu disambut dengan paluan kompang?

Wan Azizah dan beberapa pimpinan Pakatan sebenarnya sedang cuba menjatuhkan imej PDRM yang mana dalam masa yang sama menghasut rakyat agar memperlekehkan peranan yang dimainkan oleh PDRM selama ini dalam menjaga rakyat Malaysia. Apa yang Wan Azizah selaku Presiden PKR dan juga bekas Ahli Parlimen lakukan dalam membantu pihak Polis dalam membanteras jenayah?

Ini lah pemimpin pembangkang yang cukup mudah mengkritik dan melemparkan tuduhan yang tidak berasas kepada PDRM dan agensi kerajaan terutama pengkuatkuasa yang lain. Ironinya sedikit pun mereka tidak sama membantu PDRM dan agensi lain dalam mengembeling usaha dan tenaga dalam mengurangkan kadar jenayah di Malaysia dan memberikan kesedaran kepada rakyat untuk menajuhi jenayah.


Kejayaan PDRM Di Selangor Mendatangkan Benci DAP pada pihak POLIS

Lihat sahaja di Selangor apabila Pakatan PAS,DAP,PKR mengambil alih kerajaan dari Barisan Nasional apa yang mereka lakukan? Judi internet berleluasa, rumah urut penuh setiap ceruk dan bermacam macam lagi perniagaan yang mana boleh ditakrifkan sebagai HARAM berleluasa begitu hebat di Selangor. Apakah itu semua tidak menyumbang kepada jenayah? Apakah dengan melambakkan perniagaan sebegitu mampu mengurangkan kadar jenayah?

Rakyat Malaysia waktu ini sebenarnya sedang dalam amukkan pemimpin pembangkang yang sedang berusaha gigih untuk menjatuhkan imej dan intergriti pihak PDRM. Pelabagai cubaan yang mereka lakukan dalam menyerang PDRM dan kita sendiri pastinya masih ingat bagaimana kemarahan mereka ini dilepaskan secara membuak buak pada BERSIH 3.0 tempoh hari.

Rakyat Malaysia perlu jujur pada diri sendiri bahawa PDRM memberikan satu perlindungan keselamatan buat rakyat Malaysia. Jika wujud salahgunakuasa ataupun sebarang insiden yang melibatkan anggota ataupun pegawai PDRM ianya semua adalah masaalah peribadi dan pihak PDRM mengambil sebarang aduan dan tomahan dalam kes tersebut.

Rakyat Malaysia perlu sedar peranan dan tanggungjawap PDRM dan sudah pastinya asakkan dari pemimpin pembangkang terutama Wan Azizah waktu ini perlu diperhalusi dengan mendalam dan melihat skop politik yang dibawa oleh mereka pembangkang ini.


Pembangkang yang tidak bertamadun

Jangan kerana kita mudah terhasut dengan permainan pihak pembangkang maka kita terhasut dan menekan pihak PDRM. Jika tidak berpuas hati ada saluran yang boleh dilakukan dan jika ada yang sumbang maka suarakan secara berhemah dan bukannya dengan amukan sehingga melabelkan pihak Polis sebagai anjing kerajaan.

Rakyat Malaysia semakin matang dan Tranformasi yang dibawa Perdana Menteri Malaysia adalah satu mercu tanda yang kita semua warga Malaysia perlu matang dan membuka minda akal ini untuk pergi lebih jauh dalam membawa Malaysia ke peringkat lebih tinggi.


Peratahankan PDRM

Psssttt.... Wan Azizah boneka Anwar Ibrahim... Sungguh memalukan


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Bila Cina Pembangkang Halang Pembinaan Sekolah Agama, Apa PAS Buat?



Apa yang diungkapkan oleh Lee Boon Chye dihadapan penyokong Pas bahawa beliau tidak berniat untuk mengganggu Sekolah Agama Rakyat adalah satu pembohongan dengan niat agar penyokong Pas dapat menerima bantahannya. Kali ini kelibat Lee Bon Chye tidak kelihatan tetapi Lee Bon Chye mengarahkan beberapa pemimpin cina PKR Gopeng membuat sidang akhbar di hadapan Sekolah Agama Rakyat. Read More...

Gomo melihat apa yang dinyatakan sepertimana diatas adalah satu contoh jelas bagaimana masa akan datang bila mereka pimpinan DAP berjaya menjadi sebuah kerajaan Malaysia. Ops.... DAP menjadi kerajaan hasil dari bantuan PAS dan PKR yang mana mewujudkan sebuah kerajaan campuran berpaksikan Cina DAP.

Sekarang ini sudah banyak cerita cerita yang tidak enak didengar apabila melibatkan kepentingan orang Melayu Islam. Macam macam ragam yang keluar dari mulut pimpinan Cina DAP ataupun PKR dalam menafikan hak bumiputera dan juga Islam sebagai agama rasmi Malaysia.

PAS? Ohhh kita lupakan PAS kerana PAS BODOH!!! Gua takda mood nak cakap pasal ni sebab ikutkan hati Gua memang Gua nak TIKAM je si Babi Babi bangsat yang tak sedar dek untung duduk dalam Malaysia ni... Lu orang Fikirlah sendiri

Psssttt... Ada yang patut disembelih.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Ahmad Luth Buktikan Melayu Boleh





Anak melayu yang berjaya memecahkan tradisi yang mana kebiasannya acara olahraga 10,000 meter meter ini dikuasai oleh bangsa India. Namun semalam anak Melayu dari Negeri Sembilan ini melakar satu sejarah yang mana larian jarak jauh juga mampu dikuasai oleh anak Melayu.

Artikel ini bukan berkaitan perkauman namun mengingatkan kepada sesiapa sahaja jika semangat untuk menjadi terbaik ada dalam diri kita maka semuanya akan berjaya dicapai.

Syabas buat Ahmad Luth Hamizan dari Negeri Sembilan yang memenangi emas dalam acara larian 10,000 Meter kategori Lelaki.

Psssttt.... Yakin Boleh beb...


Lagi Video Video terkini SUKMA 2012
KLIK DISINI




Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP