Lagak BERSIH Sana Sini Tapi Rupanya A.Samad Said Tidak Pernah Mengundi

Thursday, August 2, 2012


Gua begitu terpukau dengan apa yang dihasilkan oleh seorang penulis yang hebat dari Singapura. Penulisannya buat Gua terpegun kerana memberikan bukti bukti nyata dan bukannya auta tentang diri A.Samad Said yang dulunya Sasterawan tetapi kini Haramjadah buat DAP terutama Ambiga dalam menghancurkan Malaysia.

Pagi tadi Gua dah keluarkan surat terbuka tersebut untuk tatapan pembaca dan atas keterujaan Gua yang masih bermain dibenak otak ini aku keluarkan sekali lagi agar semua pembaca Blog Papa Gomo dapat menilai surat terbuka tersebut yang penuh dengan kenyataan dan bukannya omongan kosong.



Assalamualaikum Pak Samad,

Masih Pak Samad ingat puisi yang Pak Samad berikan kepada saya 10 tahun dahulu (10 Jun 2003), Pak Samad Kata "Jika Bukit Menjadi Gunung, Gunung Menyuburi Rimba, Jika Sakit Mendorong Menung, Menung Merangsang Dewasa, Lorong Hidup Banyak Cabarannya".

Pak Samad tentu lupa bagimana peritnya hidup di Kota Singa, sehingga di mata Pak Samad sudah biasa melihat wanita-wanita menjual tuboh raga mereka, untuk sesuap nasi. Apa Pak Samad sudah lupa bagaimana Pak Samad harus menerobos jantung Kota Singa, terutama ketika Zaman Jepang melanggar pusat kota, mengambil segala macam harga diri. Jika tidak Pak Samad sudah tentu tergolong dalam golongan pengemis, lintah darat, nasib baik Pak Samad segera membawa diri ke ibu kota Tanah Melayu, Kuala Lumpur yang indah.

Kini Pak Samad memasuki Lorong terakhir. Lorong yang Pak Samad tidak ada bedanya dengan rencana Pak Samad tahun 50an, ketika orang bersastera karena masyarakat, Pak Samad bersastera karena seni. Akhirnya Pak Samad asyik termenung panjang, sakit kerana terlalu lama termenung. Pak Samad mengapa perlu termenung lagi, Kota Singa sudah 50 tahun kita tinggalkan. Wanita Salina itu sudah lama kerepot, sudah lama mati agaknya, usah Pak Samad bermimpi dia datang lagi.

Dalam puisi itu Pak Samad menyebut lagi, "Jika Rakit Menjadi Kapal, Kapal Meningkat bahtera, Jika Bangkit Melawan Gagal, Gagal membibit Hemah, Landas Hidup Banyak Tuahnya".

Mana mungkin mimpi dan igauan lama Pak Samad boleh membina Kapal sebesar bahtera Nabi Nuh, sedangkan rumah tangga Pak Samad tidak mampu bertahan lama. Kini Pak Samad bersama segala macam petualang negara yang mahu menjual negara ini atas nama kebebasan sebangsa, mengumpulkan segala macam igauan lama Pak Samad menjadi satu jiwa yang bersatu dengan Pak Samad dan orang tua yang Pak Samad lihat-lihat saja di lorong Kota Singa tanpa membuat apa-apa, Inikah jiwa-jiwa yang hendak disejiwakan. Semua ini berontakan jiwa mu yang tidak pernah tenang.

Mana perginya petikan guitar anak mu yang bernama Az itu. Dia hilang membawa dirinya jauh dari kebobrokan ciptaan Pak Samad yang tidak mungkin Pak Samad boleh gapai sama panjang dengan Ambiga dan Nga Ngeh itu. Pak Samad sangat kecil dan pendek untuk berada di atas mereka, mana mungkin sejiwa menjadi sebangsa jika selepas PRU13. Diri Pak Samad, bangsa Pak Samad, saudara Pak Samad yang mengucap La Ilaha Illallah Muhammad Dar Rasulullah dibuang dipinggirkan dihumban di tepi longkang. Sama seperti keadaan rumah sewa Pak Samad di Kota Singa yang ditampal-tampal dengan paku-paku berkarat dan papan-papan lusuh yang kita sama-sama pungut di tepi jalan. Ada Lee Kuan Yew peduli kita? Lee Kuan Yew kata kita Melayu rakyat bodoh dan pemalas? Itulah juga suara Chen Man Hin, LKS dan LGE yang Pak Samad puja itu!

Apakah pemerintah durjana Singapura ada membantu kita, Tidak Pak Samad! Malah kita dihumban di lembah kemiskinan dan wanita-wanita Melayu dibiarkan Melacurkan harga diri dan jiwa-jiwa mereka. Jiwa mereka menangis pun Pak Samad tak mampu tolong melainkan hanya tulisan-tulisan English Nice Pak Samad yang Pak Samad bukukan untuk menjadi Sasterawan Negara. Itulah Pak Samad yang saya kenali, menipu di dalam seni karena segenggam ringgit. Jika tidak mana mungkin hendak mogok seni begitu-begitu saja, melainkan sudah mendapat suapannya menyambung semula.

Pak Samad mahu berdebat dengan saya? Apa tema Pak Samad, Sehati Sejiwa Berdansa? Sebangsa Senegara Sejiwa? kenapa bukan Seni Untuk Seni? Kenapa bukan Seni Untuk Masyarakat? Kenapa tidak Bersihkan Bangsa, Bersihkan Negara, Bersihkan Jiwa?

Bersih 3.0 Pak Samad itu saya 100 persen menolaknya? Karena saya tahu Pak Samad jua tidak sebersih Bersih. Sudah berapa kali negara kita Pilihanraya? Pak Samad Pernah kah Mengundi? Anak Bini Pak Samad pernahkah mengundi? Sila jawab dengan benarnya, Betul atau Tidak? Maka bagaimana Pak Samad bisa bercakap Bersih untuk Pilihanraya sedangkan diri dan keluarga Pak Samad sendiri tidak menunjukkan kepekaan itu! Senang berkata, mudah menulis, sukar melaksanakannya Pak Samad, bukankah Pak Samad dalam puisi di atas menyebut Hidup ini banyak cabarannya.

Saya berhenti di sini dahulu, saya tidak sanggup membongkar segala macam penyelindungan diri yang Pak Samad lakukan demi ringgit-ringgit dari mana pun. Jika Pak Samad mahu berdiskusi dengan saya silakan, jika mahu berdebat dengan saya mari kita bentang tikar bicara, bangsa Malayu tidak perlu tunduk kepada sebangsa pembohong, bangsa Melayu tidak harus tunduk kepada jiwa-jiwa yang berbuih kosong, negara ini negara bertanah, dan tanah itu Tanah Melayu!!!

Salam Hormat,

Aku Yang Kau Kenali
Kota Singa.





GOMO:
Sungguh tak Gomo sangka rupanya A.Samad Said yang begitu lantang menyatakan BERSIH sana sini rupanya tidak pernah menunaikan kewajipan sebagai pengundi. Sungguh malang kepada mereka yang menyokong A.Samad Said kerana rupanya beliau seorang hipokrit dan penuh dengan sandiwara kepalsuan demi kerana wang ringgit.

Apa kata anda para pembaca?


Read more...

EKSKLUSIF - Najib Razak Pandi Kutty Kata Mereka



Gambar diatas adalah gambar Najib Razak yang telah diedit sebegitu hebat oleh gerombolan Pakatan Pembangkang. Hebat mereka dalam memutar belitkan gambar gambar asli kepada gambar superimpose sepertimana gambar diatas ini. tubuh badan orang lain tetapi berkepalakan Najib Razak Perdana Menteri Malaysia.

Siapa peduli tentang gambar tersebut? Malah apabila pihak pembangkang menyebarkan gambar FITNAH diatas berkerumum mereka dari pakatan Pembangkang yang masuk komen menghina dan mencerca Najib Razak. LIKE di gambar tersebut dalam FB boleh menjangkau ratusan yang mana gelagat mereka pakatan pembangkang cukup terhibur dengan sandiwara yang mana seorang Islam di jadikan bukan Islam sepertimana dalam gambar diatas.



Harakah Marah tentang gambar diatas. Apa yang salah?

Semalam Harakahdaily sebuah portal pembangkang milik PAS telah mengeluarkan satu entri yang mana membidas kerja superimpose gambar yang dilakukan oleh ANTI PKR CLUB (APC). Gambar super impose yang mana menggunakan badan orang lain dan menggunakan kepala Menteri Besar Kedah dan dua orang lagi yang juga dari Pakatan Pembangkang.

Kata portal Harakah itu semua kerja kotor yang dilakukan oleh pihak Pro Kerajaan keatas Pakatan Pembangkang dalam memburuk burukkan kepimpinan Pakatan Pembangkang. Harakahdaily yang kononya berimejkan Islam telah mengutuk sekeras kerasnya gambar tersebut yang jelas merupakan satu perbuatan jahat pihak Cybertroopers UMNO.

Wah hebat lah Harakdaily sampaikan membuat artikel berkaitan gambar superimpose yang dikeluarkan oleh APC. Bukan main lancang lagi Harakahdaily berkata kata apabila taik sudah menepek diatas muka mereka.



Bagaimana pula dengan gambar diatas ini? Mengapa Harakhdaily yang kononya membawa Islam dan menolak fitnah tidak mengeluarkan artikel berkaitan dengan gambar diatas dan membidas pihak yang membuat gambar super impose diatas?

Gomo tidak jumpa sebarang artikel dari Harakahdaily ataupun mana mana portal pembangkang dalam membidas gambar super impose ini sebaliknya mereka menyokong malah memperluaskan lagi gambar tersebut agar disebarkan kepada rakyat Malaysia yang seolah olah Najib Razak Perdana Menteri Malaysia adalah orang sebenar didalam gambar diatas.

Itulah portal pembangkang yang mana turut digauli taik taik yang ada bersama sama dengan para blogger dan Cybertroopers mereka yang disokong kuat oleh pemimpin pembangkang sendiri. Satu kerja berkumpulan yang begitu hebat yang mana amat jelek dan sememangnya FITNAH yang terancang sama sekali dalam memburuk burukkan Najib Razak serta kepimpinan Kerajaan BN yang lain.


Anwar Pandikutty

Bagaimana dengan gambar diatas ini? Adakah ianya super impose? adakah ianya palsu? Hahaha......

Menurut Blog Blog Pembangkang, Portal milik Pembangkang dan juga penyebaran oleh Cybertroopers pembangkang bahawa gambar Anwar Ibrahim diatas itu adalah satu fitnah Jahat oleh UMNO. Dakwa mereka bahawa apa yang dipaparkan didalam gambar diatas yang mana Anwar Ibrahim sedang memakai calitan adalah satu gambar super impose dan berniat jahat keatas Anwar Ibrahim.

Namun demikian mereka pakatan Pembangkang GAGAL memberikan bukti bahawa gambar tersebut adalah gambar Super impose sebaliknya apa yang dibuktikan adalah benar dan sememangnya Anwar Ibrahim lah yang memakai calitan didahi sepertimana didalam Gambar.



Kebenaran Buat Rakyat

Fakta sudah Gomo berikan, Auta pembangkang sudah kami dedahkan jadi apa kata anda wahai pembaca blog Papa Gomo yang budiman? Apakah kita mahu fitnah dari pihak Pakatan pembangkang berterusan dalam menghasut rakyat yang mana akhirnya rakyat juga menjadi mangsa?

Harakahdaily yang kononya berimejkan Islam adalah satu retorik semata mata kerana tidak pernah melaporkan kebenaran buat rakyat. Baik melalui portal ataupun akhbar mereka Harakah ianya penuh dengan penipuan, fitnah, rekayasa jahat dan pekara pekara jelek untuk dibaca dan dipertontonkan.




Pemimpin Pembangkang yang Ajar FITNAH.

Itulah kebenaran yang seharusnya rakyat lihat, lihat dengan mata yang luas dan hati yang tenang bahawa Pakatan Pembangkang ini cukup suka dan gemar bermain fitnah Jahat walau apa cara sekalipun. Dengan kumpulan mereka yang ramai serta dibantu keewangan yang kukuh memastikan mereka lebih jauh kehdapan dalam penyebaran fitnah ini. Malah sokongan dari pemimpin pembangkang dari setiap sudut memberikan lebih banyak sokongan buat tenaga pengerak Fitnah pembangkang ini untuk menghasilkan episod demi episod fitnah buat pimpinan kerajaan terutama Najib Razak.

Psssttt..... Kenapa pihak PAS tak pertikai Anwar Ibrahim ataupun keluarkan isu tersebut dalam Harakahdaily ataupun Harakah? Kata demo tu Isle?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Read more...

Pergh Berdarah Hidung Pak Samad Said Kalau Baca Surat Terbuka Ni.


Assalamualaikum Pak Samad,

Masih Pak Samad ingat puisi yang Pak Samad berikan kepada saya 10 tahun dahulu (10 Jun 2003), Pak Samad Kata "Jika Bukit Menjadi Gunung, Gunung Menyuburi Rimba, Jika Sakit Mendorong Menung, Menung Merangsang Dewasa, Lorong Hidup Banyak Cabarannya".

Pak Samad tentu lupa bagimana peritnya hidup di Kota Singa, sehingga di mata Pak Samad sudah biasa melihat wanita-wanita menjual tuboh raga mereka, untuk sesuap nasi. Apa Pak Samad sudah lupa bagaimana Pak Samad harus menerobos jantung Kota Singa, terutama ketika Zaman Jepang melanggar pusat kota, mengambil segala macam harga diri. Jika tidak Pak Samad sudah tentu tergolong dalam golongan pengemis, lintah darat, nasib baik Pak Samad segera membawa diri ke ibu kota Tanah Melayu, Kuala Lumpur yang indah.

Kini Pak Samad memasuki Lorong terakhir. Lorong yang Pak Samad tidak ada bedanya dengan rencana Pak Samad tahun 50an, ketika orang bersastera karena masyarakat, Pak Samad bersastera karena seni. Akhirnya Pak Samad asyik termenung panjang, sakit kerana terlalu lama termenung. Pak Samad mengapa perlu termenung lagi, Kota Singa sudah 50 tahun kita tinggalkan. Wanita Salina itu sudah lama kerepot, sudah lama mati agaknya, usah Pak Samad bermimpi dia datang lagi.

Dalam puisi itu Pak Samad menyebut lagi, "Jika Rakit Menjadi Kapal, Kapal Meningkat bahtera, Jika Bangkit Melawan Gagal, Gagal membibit Hemah, Landas Hidup Banyak Tuahnya".

Mana mungkin mimpi dan igauan lama Pak Samad boleh membina Kapal sebesar bahtera Nabi Nuh, sedangkan rumah tangga Pak Samad tidak mampu bertahan lama. Kini Pak Samad bersama segala macam petualang negara yang mahu menjual negara ini atas nama kebebasan sebangsa, mengumpulkan segala macam igauan lama Pak Samad menjadi satu jiwa yang bersatu dengan Pak Samad dan orang tua yang Pak Samad lihat-lihat saja di lorong Kota Singa tanpa membuat apa-apa, Inikah jiwa-jiwa yang hendak disejiwakan. Semua ini berontakan jiwa mu yang tidak pernah tenang.

Mana perginya petikan guitar anak mu yang bernama Az itu. Dia hilang membawa dirinya jauh dari kebobrokan ciptaan Pak Samad yang tidak mungkin Pak Samad boleh gapai sama panjang dengan Ambiga dan Nga Ngeh itu. Pak Samad sangat kecil dan pendek untuk berada di atas mereka, mana mungkin sejiwa menjadi sebangsa jika selepas PRU13. Diri Pak Samad, bangsa Pak Samad, saudara Pak Samad yang mengucap La Ilaha Illallah Muhammad Dar Rasulullah dibuang dipinggirkan dihumban di tepi longkang. Sama seperti keadaan rumah sewa Pak Samad di Kota Singa yang ditampal-tampal dengan paku-paku berkarat dan papan-papan lusuh yang kita sama-sama pungut di tepi jalan. Ada Lee Kuan Yew peduli kita? Lee Kuan Yew kata kita Melayu rakyat bodoh dan pemalas? Itulah juga suara Chen Man Hin, LKS dan LGE yang Pak Samad puja itu!

Apakah pemerintah durjana Singapura ada membantu kita, Tidak Pak Samad! Malah kita dihumban di lembah kemiskinan dan wanita-wanita Melayu dibiarkan Melacurkan harga diri dan jiwa-jiwa mereka. Jiwa mereka menangis pun Pak Samad tak mampu tolong melainkan hanya tulisan-tulisan English Nice Pak Samad yang Pak Samad bukukan untuk menjadi Sasterawan Negara. Itulah Pak Samad yang saya kenali, menipu di dalam seni karena segenggam ringgit. Jika tidak mana mungkin hendak mogok seni begitu-begitu saja, melainkan sudah mendapat suapannya menyambung semula.

Pak Samad mahu berdebat dengan saya? Apa tema Pak Samad, Sehati Sejiwa Berdansa? Sebangsa Senegara Sejiwa? kenapa bukan Seni Untuk Seni? Kenapa bukan Seni Untuk Masyarakat? Kenapa tidak Bersihkan Bangsa, Bersihkan Negara, Bersihkan Jiwa?

Bersih 3.0 Pak Samad itu saya 100 persen menolaknya? Karena saya tahu Pak Samad jua tidak sebersih Bersih. Sudah berapa kali negara kita Pilihanraya? Pak Samad Pernah kah Mengundi? Anak Bini Pak Samad pernahkah mengundi? Sila jawab dengan benarnya, Betul atau Tidak? Maka bagaimana Pak Samad bisa bercakap Bersih untuk Pilihanraya sedangkan diri dan keluarga Pak Samad sendiri tidak menunjukkan kepekaan itu! Senang berkata, mudah menulis, sukar melaksanakannya Pak Samad, bukankah Pak Samad dalam puisi di atas menyebut Hidup ini banyak cabarannya.

Saya berhenti di sini dahulu, saya tidak sanggup membongkar segala macam penyelindungan diri yang Pak Samad lakukan demi ringgit-ringgit dari mana pun. Jika Pak Samad mahu berdiskusi dengan saya silakan, jika mahu berdebat dengan saya mari kita bentang tikar bicara, bangsa Malayu tidak perlu tunduk kepada sebangsa pembohong, bangsa Melayu tidak harus tunduk kepada jiwa-jiwa yang berbuih kosong, negara ini negara bertanah, dan tanah itu Tanah Melayu!!!

Salam Hormat,

Aku Yang Kau Kenali
Kota Singa.






Ehsan My Massa



Amacam Pak Samad Ambiga? Tu yang hantar member sendiri dan bukan orang lain pun. Rakan dalam perjuangan Pak Samad Ambiga yang dulu yang masih lagi waras dan berakal berbanding Pak Samad Ambiga yang nampak gaya macam dalam keadaan paranormal.

Jawap Pak Samad Jawap

Psssttt... Mantap le beb, ini macam baru superb

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Menang Atau Tewas Khir Toyo Hari Ini?




Kerinduan insan yang bertaqwa pada Ilahi akan menumbuhkan kemesraan dan kecintaan yang membara dalam kalbu. Kasih sayang Allah SWT menerbitkan cahaya makrifat dan menguak tabir hitam di dalam minda. Segenap jiwa dan raga tertumpu pada harapan untuk memperoleh keberkahan dan rahmatNya.

Doa mereka bertaqwa mengandungi keajaiban yang luar biasa, kerana Allah SWT melimpahkan rahmat seketika tangan ditadahkan di hadapan Ilahi. Sesungguhnya orang-orang yang zuhud dalam bermunajat kepada Allah SWT akan terbukalah tirai harapan dan makbulnya doa, umpama salji mencair disinari mentari.

Sabda Rasulullah SAW, "ada tiga golongan yang tidak ditolak doa mereka: Orang-orang yang berpuasa sehingga ia berbuka, doa imam yang adil dan doa orang yang dianiaya atau dizalimi...".

Semoga rahsia orang-orang yang makbul doanya ini memberikan motivasi dan dorongan bagi setiap umat Islam dalam bertaqarrub dan mendekatkan diri kepada Ilahi, insya Allah.


Psssttt.... Semoga Dato Seri Khir Toyo perolehi kemenangan buat beliau dan keluarga. Amin


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP