PKR PORNO - Gambar & Video Pergaduhan PKR vs NGO

Wednesday, September 5, 2012

"Molek perangai PKR ni kan?"

Satu pergaduhan telah tercetus diantara dua kumpulan kira-kira pukul 12 tengah hari tadi di hadapan Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Jom layan video yang mana memaparkan betapa bermoralnya puak puak PKR ini.







Hangpa tengok ada moral ke PKR tu semua? Hahaha kelakar le beb....

"Ayooo...."

Lagi gambar pergaduhan KLIK DISINI

Psssttt.... Takda sivik le puak PKR ni dengan gaya Lucah, sama macam pemimpin depa kaki JUBOR


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Read more...

Pijak Potret Dan Tukar Bendera Malaysia Bangkitkan Kemarahan Rakyat Malaysia


Pihak pembangkang yang menganjurkan perhimpunan BERSIH pada malam Ambang Kemerdekaan di Dataran Merdeka bertanggungjawap diatas segala kejadian yang berlaku. Malah aksi penyokong BERSIH memijak potret Perdana Menteri, Tunjuk punggung dan juga berkempen untuk menukar jalur gemilang merupakan tanggungjawap Pakatan pembangkang sepenuhnya.

Ikuti temubual bersama rakyat Malaysia berhubung insiden tersebut.







Kita bukan negara Republik so apajadah pulak nak ikut kata pembangkang tukar dari negara Demokrasi kepada negara Republik.

Apa pula kata anda?



Read more...

BREAKING NEWS - Pergaduhan Tercetus Di Markas PKR

Gaduh Gaduh Gaduh itulah bila samseng PKR menjadi Gila Babi.
Baca Selanjutnya DISINI

Psssttt... Belum dapat kuasa PKR dah tunjuk samseng, Cam haram depa ni







Read more...

Generasi Muda Diliwat Minda Mereka Dengan Pengaruh Songsang Pembangkang




Bendera 'Sang Saka Malaya' yang dikibarkan oleh sekumpulan penyokong 'Perhimpunan Janji Bersih' yang diadakan di Dataran Merdeka pada ambang sambutan ulang tahun kemerdekaan negara Malaysia telah menarik perhatian rakyat dan juga mencetuskan perasaan tidak senang.

Kibaran bendera 'Sang Saka Malaya' pada tempoh hari merupakan manifestasi hasil daripada pendapat pemimpin Pakatan Rakyat dari DAP , M. Manoharan dan juga aktivis Hishamuddin Rais yang merupakan bekas tahanan ISA .

M. Manoharan dalam akaun 'twitter' milik beliau telah menyatakan beberapa perkara dalam bahasa Inggeris iaitu ;

“Pakatan will come out with a new flag. The current one is definitely out”. “The flag must go, the PM must go, UMNO must go. CHANGE”. “We don't have a world class flag. Americans are laughing. Please go to America with our flag. Before that make sure the American embassy grants you a visa to enter”

Hishamuddin Rais didalam blog yang ditulis beliau iaitu Tukar Tiub turut mempersendakan bendera Malaysia dan lagu negara ku. Selari dengan pendapat yang dilontarkan oleh M. Manoharan, Hishamuddin Rais dalam tulisan beliau yang agak berkias cuba memberikan persepsi kepada pembaca bahawa bendera Malaysia dan lagu kebangsaan yang ada sekarang adalah tak relevan disamping cuba mengambarkan bahawa bendera “Sang Saka Malaya” yang sepatutnya dikibar.

Walau bagaimanapun, hujah untuk menolak bendera “Jalur Gemilang” dengan mengatakan ia mempunyai ciri-ciri yang hampir serupa dengan bendera Amerika adalah amat dangkal sekali kerana terdapat banyak bendera negara-negara dalam dunia mempunyai ciri-ciri yang hampir sama.

Malah sekiranya “Jalur Gemilang” ditukar dengan “Sang Saka Malaya” ia juga mempunyai ciri yang hampir sama dengan bendera Singapura dan Indonesia. Namun propaganda yang dimainkan ini berjaya menarik perhatian golongan muda kerana percaya dengan fakta sejarah yang dimanipulasikan oleh beberapa pemikir yang agak ekstrim mungkin bagi terus menghilangkan jejak – jejak kebangaan UMNO sekiranya Pakatan Rakyat memerintah negara.

Golongan muda yang bertanggung jawab mengibarkan “Sang Saka Malaya” semasa malam kemerdekaan telah membuat beberapa penjelasan di dalam blog mengatakan tujuan pengibaran “Sang Saka Malaya” pada malam merdeka adalah untuk menyedarkan golongan muda tentang kewujudan bendera tanah air sebelum jalur gemilang dikibarkan.

Mereka ini bercerita secara panjang lebar mengenai sejarah Malaysia terutama perjuangan Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) dalam memerdekakan Tanah Melayu dan bendera “Sang Saka Malaya” dikatakan menjadi panji perjuangan PKMM.

Walau bagaimanapun setelah membuat rujukan, lambang “Malaya Merdeka” pertama yang pernah ditunjukkan pada dunia ialah semasa Sidang Serantau Asia di New Delhi , 1947 oleh wakil dari Malaya. Bendera itu berwarna merah putih dengan 12 simbol bintang berwarna kuning, berbeza dengan bendera “Sang Saka Malaya” yang dikibarkan.

Penafian yang dibuat mengatakan kibaran “Sang Saka Malaya” bukan bertujuan untuk menghasut rakyat bagi menukar “Jalur Gemilang” juga dipersoalkan kerana jelas terdapat risalah-risalah yang diedarkan kepada orang ramai yang dengan jelas memaparkan imej supaya “Jalur Gemilang” dibuang dan ditukar kepada “Sang Saka Malaya” .



Di bahagian bawah risalah itu dengan jelas terpapar logo ulangtahun sambutan kemerdekaan yang direkabentuk oleh Pakatan Rakyat. Adakah pengedaran risalah ini dilakukan tanpa merujuk terlebih dahulu pada atau penganjur yang terlibat semasa perhimpunan “Janji Demokrasi” itu? Penyebaran dilakukan secara terbuka dan agak mustahil penganjur atau ahli jawatankuasa yang terlibat tidak menyedari tentang perkara ini.

Seperti yang dijelaskan oleh individu bertanggung jawab mengenai niat mengibarkan “Sang Saka Malaya” pada malam ulang tahun kemerdekaan negara ke-55, kita sedar usaha-usaha pemimpin terdahulu dalam memerdekakan negara tidak boleh dilupakan.

Namun kita juga harus tahu, antara teras perjuangan PKMM dalam memerdekakan Malaya adalah dengan bergabung dengan Indonesia melalui gagasan Kesatuan Malaya-Indonesia. Bukankah dengan penggabungan ini seolah-olah menjadikan Malaya masih dijajah ?

Adakah pungutan suara telah dibuat kepada rakyat kedua-dua negara mengenai persetujuan penggabungan seperti yang dilakukan terhadap Sabah dan Sarawak semasa pembentukan Malaysia ? Oleh yang demikian perjuangan PKMM yang bersifat agak radikal pada ketika itu mungkin tidak diterima oleh orang Melayu . Sebaliknya, perjuangan UMNO pada ketika itu untuk mendapatkan kemerdekaan negara dilihat lebih serasi dengan jiwa rakyat.

“Jalur Gemilang” telah direkabentuk apabila Majlis Raja-Raja bersetuju untuk membentuk satu jawatankuasa bagi menimbang dan membuat perakuan berhubung dengan bendera Persekutuan Tanah Melayu yang baru.

Satu pertandingan yang dianjurkan oleh Majlis Perundangan Persekutuan pada tahun 1949 disertai oleh 373 karyawan. Tiga rekabentuk dipilih dan pendapat umum diambilkira bagi pemilihan.

Keputusan yang disiarkan oleh akhbar The Malay Mail pada ketika itu menunjukkan tuah berpihak pada En. Mohammad bin Hamzah, seorang arkitek dari Johor. Rekaan En. Mohammad bin Hamzah turut mendapat perkenan Majlis Raja-Raja dan akhirnya diluluskan oleh Majlis Perundangan Persekutuan.

Jelas sekali “Jalur Gemilang” yang ada sekarang dipersetujui rakyat dan pemerintah semasa negara ini berada dalam proses memperoleh kemerdekaan daripada British . Boleh juga dikatakan “Jalur Gemilang” yang direkabentuk oleh bumiputera Melayu dan juga diiktiraf Raja-Raja Melayu menjadi pemacu semangat kepada penduduk semananjung Tanah Melayu bersatu untuk menuntut kemerdekaan negara daripada British.

Ternyata negara beroleh kemerdekaan hanya selepas 7 tahun “Jalur Gemilang” diiktiraf sebagai bendera Persekutuan Tanah Melayu . Sebaliknya “Sang Saka” hanya menjadi inspirasi parti PKMM dalam perjuangan mereka, tanpa ada keterlibatan langsung samada dari rakyat atau Raja-Raja Melayu. Perjuangan PKMM yang melawan arus tidak mendapat sokongan majoriti, sedangkan penyatuan dan kesepakatan rakyat merupakan elemen yang penting dalam mencapai kemerdekaan negara.

KL POS

Jauh lebih baik kita menyokong Bendera Ni.

"Sang Saka Bangsa"

Psssttt... Hasutan pembangkang jika tidak kita cegah akan menghancurkan negara Malaysia ini.



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT




Read more...

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP