Apabila Kewarganegaraan Menjadi Bahan Bidaan Politik

Saturday, January 26, 2013



Pakatan Rakyat tampak semakin tertekan sejak kebelakangan ini. Pendirian yang tidak konsisten menyokong apa sahaja asalkan mampu mendapatkan undi mula dijadikan prinsip, dasar dan amalan yang wajib diberikan penekanan.

Isu yang membabitkan dakwaan warga India tidak diberi taraf kerakyatan dan pengenalan diri mula dijadikan bahan kempen membenci kerajaan. Gambaran yang diberikan adalah golongan ini telah dinafikan haknya. Lebih parah golongan ini kononnya dibiarkan terabai dari mendapat tuntutan hak asasi.

Satu ketika dahulu Pakatan Rakyat jugalah paling kuat mendakwa kerajaan pusat BN telah “warganegarakan” pendatang asing dalam jumlah yang cukup ramai kononnya untuk kepentingan undi. Malah wakil wanita dari PKR dengan lantang menyuarakan serta menyebarkan fitnah ini.

Namum apabila dicabar untuk membawa bukti ratusan ribu warga asing yang telah diberikan taraf kewarganegaraan oleh kerajaan beliau hanya mampu menamakan seorang sahaja.

Amat malang kerana dakwaan beliau mendapat bangkangan oleh tuan punya badan, pemilik kad pengenalan baru itu melalui kenyataan di akhbar memberitahu beliau telah pun memohon lebih dari 15 tahun dan bukan seperti di gambarkan oleh Pakatan Rakyat.

Malu dengan salah dakwaan, pemimpin wanita PKR itu akhirnya melakukan 'u-turn' dengan mendesak pihak Kementerian Dalam Negeri menyiasat sendiri akibat kegagalan beliau untuk memberikan bahan bukti. Apa yang melucukan adalah pemimpin wanita PKR ini adalah 'produk asing' yang mendapat hak menjadi warganegara sehingga dinobatkan sebagai wakil rakyat.

Serangan Pakatan Rakyat semakin liar, kurang bijak dan terkeluar dari landasan “normal” setelah melihat kerajaan dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib semakin mendapat tempat dihati rakyat. Tertekan dengan peningkatan sokongan terhadap Najib, Pakatan Rakyat mulai tertekan malah mencari sebanyak mungkin isu yang boleh mengembalikan kembali kebencian rakyat kepada kerajaan.

Tampak suatu senario sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat bukan berdasarkan kepada prinsip, dasar dan kebaikan yang dibawa namun lebih kepada sebijak mana dan kemampuan mewujudkan kebencian menebal rakyat kepada kerajaan dan Barisan Nasional.

Tidak mungkin dilupakan hasutan Pakatan Rakyat terhadap isu pendatang tanpa izin di Sabah yang dimainkan oleh warga Sabah yang bukan beragama Islam. Mereka dibantu dan dihasut oleh Pakatan Rakyat agar kerajaan perlu mewujudkan SuruhanJaya bagi menyiasat kononnya terdapat puluhan ribu rakyat Filipina beragama Islam dan rakyat Indonesia Kalimantan mendapat kerakyatan Malaysia secara membabi buta melalui Sabah.

Jika di Sabah jumlah yang dilaung kan oleh Pakatan Rakyat mencecah puluhan ribu, maka di semenanjung pula jumlah yang di laungkan ada lah 300,000 walau pun yang berjaya di kumpulkan untuk demo cuma dalam sekitar 300 orang warga India sahaja.

Amat pelik keselamatan negara menjadi isu. Seolah-olah menjadi warganegara Malaysia adalah hak kemudahan untuk orang asing menyeludup masuk ke Negara ini. Pada mulanya Pakatan Rakyat memilih untuk mengkritik tapi kini demi undi dan sokongan mereka pula menyokong kebanjirannya malah membantu golongan ini untuk mendapatkan kewarganegaraan Malaysia.

Apa pun Pakatan Rakyat tetap menjadi badut di dalam kekeliruan kerana tujuan politik mahu menang mengatasi kebenaran. Di satu waktu Pakatan Rakyat menjalan kan kempen meramaikan ahli dan pengundi dengan DAP mendahului parti lain mendaftarkan ahli dan pengundi yang begitu ramai jumlahnya.

Namun begitu, Anwar Ibrahim pula di dalam beberapa kenyataan membangkitkan isu kononnya terdapat peningkatan luar biasa jumlah di dalam pendaftaran pemilih dan ini seharusnya disiasat. Malah tanpa berfikir panjang, Anwar Ibrahim memberi petunjuk bahawa SPR bakal menjadi alasan untuk beliau menangguhkan pembubaran DUN Selangor kerana jumlah pengundi baru yang meragukan.

Barangkali terlupa, jumlah teramai di daftar adalah melalui kempen DAP diikuti oleh UMNO yang mengarahkan ahli yang tidak berdaftar supaya mendaftar sebagai pengundi. Selain itu jumlah warganegara yang mencecah umur layak mendaftar juga telah mendaftarkan diri, mungkin atas kepekaan politik maka seharusnyalah jumlah baru pengundi begitu besar.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamudin Hussien membidas kenyataan wakil Pakatan Rakyat sebagai taktik mengelirukan rakyat. Malah beliau mengatakan jumlah sebenar tidak sampai pun 10,000 orang, dan itu pun tidak dilulus kan atau dilepaskan begitu sahaja kerana siasatan lebih lanjut harus di lakukan.

Apakah Malaysia mahu menerima bulat-bulat warganegara asing yang mahu membolosi negara ini tanpa sebarang siasatan? tentu sekali tidak wajar. Dipercayai warganegara India yang menyelusup masuk sebagai tukang gunting, pekerja kuil dan sebagainya akan cuba mengambil kesempatan ini.

'Politiking' harus ada garisan batas. Keselamatan negara dan ketenteramannya sepatutnya tidak menjadi bahan komoditi dan bahan bidaan. Tidak patut ada kompromi untuknya dan semua pihak baik kerajaan atau pun pembangkang harus menjadikan keselamatan negara sebagai agenda utama bukannya seperti yang berlaku pada waktu ini, menjadi bahan percaturan untuk mendapat undi pula.
Artikel dari portal KL POS


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
 Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

127 comments:

Anonymous,  January 26, 2013 at 8:42 PM  

Tengku 1juta kata Mdir. Aku baru 100k je. Islam ke tak islam ke semue bawak masuk. Skg negro pun banyak. Lingkup tanah tumpahnye darah ku....

Anonymous,  January 26, 2013 at 9:38 PM  

Tak payah cite pasal kerakyatanlah pasal kat Selangor cfm SPR dan JPN dah atur cantik nak bagi BN pakai Projek IC Baru. Ni berita terkini. Nasarudin dipecat dari jadi ahli Majlis Syura PAS, kekal jadi ahli biasa.Dengak kata blogger Umno, Najib nak letak Nasa kat Permatang Pauh jadi giantkiller. Eloklah tu, dulu bekas Imam Masjid Negara 2 kali gagal terus pencen jadi tukang baca doa Hishamuddin. Nasa letak kat Marang pun boleh, baru haru.

Pi Gaza, Zul Nordin pong ada dalam rombongan PM. Zul Nordin keluaq PKR dengar habaq minima Umno bayaq 3 juta dan dapat Dato Pahang. Tugasnya tulis maki hamun dan caci PAS dalam Utusan pakai dalil otak belajaq kat New Zealand tu.

Bagi Nasa, dia buat tugas berat mesti lagi besaq habuan dari Umno dan Najib. Tugas pertama nak connect dengan network Islam antarabangsa, supaya keluaq gambar Najib nampak bersih dan suci. Tugas kedua bawa roh dan jiwa Umno dalam PAS.

DiGaza ada Dollah mantan Menteri Ugama, Jamil penyandang skang dan Nasa boleh jadi bakal Menteri Ugama baru Najib?

Baru nampak terang sikit.

Anonymous,  January 26, 2013 at 9:44 PM  

Ko nampak ke duit yg dorang tu terima?

Ada 4 saksi ke?hukum mana ko pkai ni

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:02 PM  

Pakai je mahzab ko. Pi sumpah kat masjid. Settle, tak payah 4 saksi.

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:16 PM  

Bahalol la pencacai ni! Bukti mana bukti! Main sembur air liur je boleh laaaa. Puak jahanam!

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:22 PM  

kali ni depa nak pakai golongan macha payah dah. dulu buleh pasai hindraf sama sami velu.. macha semua pun tau ni semua mai dari india kalau kerajaan bagi ic depa pulak nanti kena besaing dgn pendatang ni semua.. satu lagi PR kata kaum india terabai.. apa depa ingat india la ni zaman estet ka.. jgn main-main ngan india la ni.. ramai lawyer, doktor, enginer, it, sama bissnessman.. india jual roti canai bukak restoran, juai besi buruk, juai rempah kari pun dah jutawan.. pr dah takdak modai dah bila tengok india la ni dah sokong kerajaan balik sejak sami vilu dah pocik

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:23 PM  

Da memang dasar munafiq.. Bnda elik, nk tolak.. Yg pntg dpt ke putrajaya.. Xgitu munafik PR??? Tggu la, allah maha mengetahui, ... Smga allah plhara mlysia jtuh pd munafiq2 niiii aminnnn ya allah

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:25 PM  

Manusia kalu dah hilang akhlak islam itulah jadinya fitnah sana fitnah sini ingat dosa kita dengan Allah boleh terampun tapi dosa dengan manusia selagi tak dapat keampunannya tanggung sendiri.

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:45 PM  

Bukan laa, sejak Hindraf dah tak haram, sejak kerajaan nak buat kuil tercantik terbesar kat kawasan melayu putrajaya, sejak yang tak dak ic nak diberi ic.. Hidup umno.. Hidup pemimpin macha..

Anonymous,  January 26, 2013 at 11:00 PM  

Politik PKR semuanya songsang. Asal matlamat menghalalkan cara spt mana dipraktikkan Israel. Politik sebegini dah menjadi isi dan kulit PKR.
Tetapi bila pemimpin mereka memperlekehkan fatwa, aku dah tawar hati dgn PKR. Aku kecewa PAS hilang arah bila berkawan dgn syaitan PKR dan DAP.

Anonymous,  January 26, 2013 at 11:14 PM  

Bermula dengan fitnah liwat ini lah balanya

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:49 AM  



UMNO PENGKHIANAT NEGARA?!!!!


DISISI PENGANUT UMNO/BN ... LEKEHKAH ATAU TIDAK SERIUSKAH ISU PENDATANG ASING & PEMBERIAN KERAKYATAN PERCUMA OLEH JPN KEPADA WARGANEGARA ASING YG BELUM TENTU KESETIAAN KEPADA NEGARA BUMI WATAN INI?

APAKAH MINDA MELAYU UMNO HANYA SEKADAR MEMANDANG ISU BESAR BILA KEDUDUKAN NAJIB TERGUGAT, BUKAN ISU KEUTUHAN NASIONAL MALAYSIA YG DIUTAMAKAN?

RAKYAT JELATA DAH FAHAM PENYELEWENGAN & KEPALSUAN KATA2 PEMIMPIN2 UMNO YG BERTOPENG WAJAH "MELAYU" TAPI BERHATI SYAITAN!

PEMBERIAN IC KPD BANGSA ASING.... MELAYU AKAN MENJADI MINORITI......

Anonymous,  January 27, 2013 at 1:00 AM  


PEMBERIAN IC KPD BANGSA ASING.... MELAYU AKAN MENJADI MINORITI......

AKU MENJANGKAKAN PADA 2020 NEGARA MALAYSIA perlu adakan portfolio dalam cabinet nanti tambahan komposisi dari kaum bangsa Bangladesh, Madura, Vietnam, Kemboja, Filipina ....... kerana pengundi2 mereka dah jadi majority disesetengah tempat hasil dari penyelewengan JPN yang bersubahat dengan lanun2 UMNO/BN ......

Apakah kita masih simpati dan ingin bersekongkol dengan korupsi, penyelewenga & penindasan UMNO/BN selama ini?

Anonymous,  January 27, 2013 at 1:02 AM  

Pakatan haram mana ade otak. Pasal anwar dah bubuh dalam hutang botnet

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:04 AM  

demi undi, umno gadai negara. celaka laknat punya melayu umno. mmg sah kena maki ngan anak cucu la esok2. khakktuiii!

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:25 AM  

cai2 pakatan kalau dah buka hujah main tabur jek fitnah.serupa dgn kote bengkok.pemimping songsang,puak cai pun songsang.makin haru bila semua dah x betul,buat u turn.salahkan org lain plak.mmg dasar anjing.ikut sangat la kote bengkok tu.kena siplis br korg tau.

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:31 AM  

anon 2.04 mmg skrg anak cucu pun dah marah.marahkan puak2 pencacai pakatan haram jadah dok jilat bontot cina dap.sape pemimpin2 pakatan yg menentang habis2san ttg kalimah allah oleh org kapir?..sape yg berani tampil mempertahankan kalimah allah oleh org2 yg bergelar ulamak dlm pas?.lu cakp guna kepala lutut la.

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:35 AM  

bodoh nak mampus punya otak udang puak2 pakatan haram.

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:36 AM  

aku punya komen cukup senang.komen ini aku selalu gunakan semasa berbahas dengan kawan cina dan india yang selalu membangkang.duhai bangsaku yang selalu menjadi pembankang...tunjukkan aku mana negara didunia yang bercakap bahasa melayu aka bahasa malaysia.tunjukkan juga dimana negara yang bercakap bahasa tamil dan cina.jadi fafahm faham lah sendiri... aku setuju dengan kenyataan tun m...bangsa yang diberi peluang kini mula menjai jadi. kalau cina menentang ada kepentinganya...kalau india membantah ada kepentingan untuk kaumnya...yang aku pelik melayu yang membantah untuk kepentingan apa...jangan jadi balikpulau bayan lepas sudah lah...

Sabahan,  January 27, 2013 at 2:47 AM  

Tahun 60an jumlah non muslim sama muslim sama bnyk ba.

Tahun 2000 jumlah muslim 2x ganda non muslim!

Sa mo tanya dri mana dtg ini suma teroris? Muslim pilipine. Muslim pukistan. Muslim indon?

Umno mo kasi sabah jadi negara islam sabah ka?

Kamu tggu ba pru13 nantik kami hntr kmu blk pilipine!!!

Sabahan,  January 27, 2013 at 2:50 AM  

Asal muslim dpt warganegara. Itu india sudah maw matai teda kerakyatan.

Jaga kamu umnu.

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:54 AM  

Rasis anak haram! Muga 1 hari kmu jdi minoriti babi!

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:43 AM  

APA BENDA WARTAWAN JAMBAN NI TULIS YA?

oooooh culup dari KL pos.....................

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:49 AM  

Dulu nak mudah sangat merdeka senang2 bagi warganegara. Skg terimalah akibat tangan orang melayu umno sendiri. Kalau sabar merdeka jugak.

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:51 AM  

Apa yang berlaku di Pelastin gagal memberikan pengajaran berguna kepada orang melayu di negara ini ATAU orang melayu sengaja tidak mahu mengambil iktibar nasib yang menimpa rakyat Pelastin.

Rakyat Pelastin mungkin mampu berdepan dengan Israel jika Hamas dan Fatah bersatu. Tetapi Israel berjaya memecahkan perpaduan rakyat Pelastin hanya dengan memilih salah satu daripada 2 suara yang mewakil rakyat Pelastin. Fatah dipilih oleh Israel ... itu pun hanya bersifat sementara ... agendanya adalah supaya tidak ada perdamaian diantara 2 puak Pelantin.

Di Malaysia, perkara yang sama berlaku. Umno itu ibarat Fatah di Pelastin. Pas itu Hamas di Pelastin. Umno dan Pas sukar nak capai kata sepakat, sama lah seperti Fatah dengan Hamas. Kalau di Pelastin, Israel telah menggunakan sebaik mungkin keadaan ini untuk melemahkan rakyat Pelastin, maka di Malaysia parti ultra kiasu DAP juga tidak ketinggalan meniru modus operandi Israel dalam usahanya memecah kesatuan melayu untuk memudahkan mereka memerintah negara ini satu hari nanti. Dan bukan mustahil nasib akan menyebelahi DAP.

Tidak mengapa pemimpin Umno dan pemimpin Pas tidak mahu menerima hakikat bahawa mereka sedang merintis jalan untuk memudahkan DAP memerintah negara ini. Tetapi kita orang sebagai warga peribumi negara ini, adakah kita tidak sedar bahawa kita juga turut sama menyumbang untuk kejayaan cita2 DAP.

Kita jangan malu mengaku. Sehingga sekarang DAP telah mecapai beberapa kejayaan. (1) Menambah parahkan perpecahan melayu bila DAP memilih untuk menyokong Pas dan PKR. (2) Memecah belahkan Pas kepada 2 puak dengan memilih untuk tidak bersetuju dengan keputusan Majlis Syura Ulamak Pas dalam isu kalimah Allah. (3) Memecah belahkan gulongan ulamak kepada 2 puak, satu puak yang mempertahankan kalimah Allah dan satu puak lagi yang bersetuju kalimah Allah digunakan oleh Kristian. (4) Menghakis keyakinan dan kepercayaan tinggi orang melayu terhadap para ulamak selama ini, kini orang melayu berani mencaci dan menhina ulamak gara2 fatwa2 karut marut, amanat sesat menyesatkan dan kesanggupan " ulamak " berkongsi Allah dengan agama lain.

Tidak dinafikan, sebelum ini Nik Aziz, Hadi Awang dan Nasrudin Hassan adalah nama2 yang diiktiraf oleh penyokong Umno sendiri sebagai ulamak walaupun tidak senada irama politiknya. Tetapi bila mereka bertiga mengikrarkan bahawa Allah kita adalah tuhan juga bagi penganut krisitian, hampir 90% melayu telah hilang rasa hormat kepada mereka sebagai " ulamak ".

Masih lagi kita tidak nampak bahawa DAP semakin berjaya sejak akhir2 ini ? Adakah kita nak tunggu sehingga DAP mengistiharkan orangnya menjadi PM baru kita nak kata mereka berjaya ... pada ketika itu kita dah terlambat kawan.

Jangan salahkan Umno atau Pas atau PKR jika DAP berjaya perintah Malaysia, salahkan diri kita kerana KEBODOHAN SENDIRI.

Hj Mansuh

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:53 AM  

islam bodoh sayang pada nama allah tapi tak ikut perintah allah.........semua negara bergolak dalam ini dunia adalah negara islam, islam suka bom, islam suka perbelahan, islam penganas hahahaha.....islam agama papagomo & mesa negara islam papagomo. dimana nilai nilai kebangaan dan kebenggangan PG.

Anonymous,  January 27, 2013 at 9:19 AM  

853am

betul tu, sayang nama perkataan sahajer, terbukti dalam mata dunia sikit sikit mau bom sikit sikit mau bakar, mau bunuh sini sana , aksi extreme yg tak diduga, konon la puak tuh mengalakkan keamanan. tuh la negara kita pernah dilabel terrorist risk country.

memalukan .

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:12 AM  

Anon 8:53 am lu bukan islam lupa apa faham tentang islam. Bodo la lu. Lu kapir lahanat.

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:14 AM  

Pakatan rakyat dia ambang kemusnahan..

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:26 AM  

Kata Hadi Awang, " Pas adalah parti yang memimpin, dan bukan parti yang dipimpin atau dipinggirkan "

Entah lah. Kalau mereka2 yang selama ini berlindung dalam jubah Hadi Awang mungkin lah akan mengiakan. Bila duduk berkurung dalam jubah Hadi Awang mana nak nampak lagi apa yang berlaku diluar.

Hj Mansuh

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:36 AM  

Bersatu macam mana pun kalo kawan ko Amerika jadi dalang, tak mampu palestine lawan de, tosak membongak lah

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:41 AM  

Pimpin ke dipimpin ke kalau rakyat yang banyak bangsa ni kecoh, apa ada... Huru hara gak

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:56 AM  

Papagom,
虽然坊间流传号召bomb orang 穆斯林星期日早上10点到槟城北 海阿末like Hamas 巴达威礼堂前焚烧圣经,不过截止今早10点 10分,现场风平浪静,不见任何参与者的踪影。

放眼望去,现场只有muslim 大批记者、melayu umno 市议会执法人员、 政治部及便衣警员在礼堂四周驻守,并没发生传言 terrorist mesa中的焚烧圣经事件。hahahah.

上周二 PRU13 finish,北海一名基督教牧师在邮箱中发 现纸条,内容是宣称星期天将有一项焚烧马来版圣 经活动,并号召民众响应。Hidup cina hidup pas hidup pr

Anonymous,  January 27, 2013 at 11:15 AM  

Terjemahan Anon 10:57am Jan 27 2013

Undi MCA anti-Islam, ketua porno
Undi MIC, Gerakan, PP semua dah mampuus macam undi tunggul kayu
Undi Umno undi Najib Bapak Munafik pakai topeng wasatiyyah nak tutup ekor penuh najis rasuah, salah guna kuasa, C4 Altantuya
Undi BN tahun depan negara bankrap macam Greece

Anonymous,  January 27, 2013 at 11:18 AM  

Wahai kapir 1.00am,

Yusuf qardawi berfatwa. Pasport org islam ke negara islam lain ialah kalimah syshadat.

Apa salahnya umno mahu tlg saudara seislam dari bangladesh, madura, Vietnam, kemboja, filipina krn mereka disembelih kapir di negara merdeka.

PR pura2 simpati dgn org islam rohingya dll hakikatnya hanya utk tujuan politik mereka lbh rela biar saudara seislam mereka disembelih kapir!

Islam mean peace, come learn islam

Anonymous,  January 27, 2013 at 11:20 AM  

berapa banyak teroris islam malaysia yang dah pegi bom rumah nenek lu kat sini? lu buat-buat lupa kah nenek moyang lu sembelih orang melayu 10 hari lepas jepun blah.. berapa banyak lu punya latok, uncle, auntie jadi bandit kasi terorist sama ini negara sebelum merdeka sampai 1990?

Anonymous,  January 27, 2013 at 11:21 AM  

kita lihat komen kat atas tu
ada yg main sentiment perkauman, konon wakil dari sabah le, yg india le dan sebagainye
teruk org pr ni, teruk sgt perangai
main api yg tebakar nanti kan payah nak perbaiki.
anuar tu haram disokong.
ngape le org melayu ni tak paham2.
anuar tu haram disokong.
setiap kata hina kepada anuar ni korang dapat pahle jika niat korang menghalang kemusnahan yg anuar tu sebarkan.
anuar tu pengkianat agama, pengkianat bangsa dan negara. pengkianat yg merosakan hanya utk kuasa.
tiada ape pun kebaikan yg keluar dari mulut anuar tu, hanya mengajak kepada kemusnahan.
dia tak kan mampu memegang kuasa, jadi dia akan memusnahkan apa yg dia tidak dapat. penyokong pkr yg bodoh kat atas, atas sebab kebodohan mereka sanggup menjadi petualan membantu merabakkan kemusnahan yg anuar buat. tidak pernah korang pikir setakat mana ketahanan malaysia dalam menghadapi pegolakkan yg anuar buat. adakah huruhara yg kita nak yg mana mengambik masa yg lama utk diperbaiki.
ingatlah anuar anak beranak tu mengajak kepada kemusnahan.

Anonymous,  January 27, 2013 at 11:27 AM  

Kalau warganegara bukan bahan politik ko nak buat bahan apa? Makanan lembu?

Anonymous,  January 27, 2013 at 11:34 AM  

Hot News!!!!!

Harussani, Gadot, Hasan Ali, PERKASA kafirkan Najib dan pemimpin Umno sendiri.

www.pencacai-semalaysia.com/2013/01/panas-nampaknya-pemimpin-di-putrajaya.html


Gara-gara terlampau nak bodek dan ikut arahan Najib suruh maki, caci, fitnah dan salahkan PAS dalam isu kalimah ALLAH terkena batang hidung Najib sendiri.

Inilah bala nak kekal kuasa dengan cara yang tidak dihalalkan Allah.

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:12 PM  

RAKYAT PEDULI APA ISU APA SEKALI PUN DIJADIKAN BIDAAN POLITIK ......... APA RAKYAT DAH PASTI BN KENA TENDANG PRU13 NI.....

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:13 PM  

guna le nama allah sesenang ko aje
cara yg tak dihalalkan allah konon
macam le ko tu tau sesgt yg mana halal yg mana tak halalnye
halal ke nama allah tu dikongsi ngan agama lain
halal ke sesgt kalu nak murtad tu tak pe kerana tu hak asasi manusia.
halal le sesgt org melayu ni boleh pilih agama dorang
halal ke sesgt agama tu semua sama
halal ke sesgt nak bemaksiat takpe asal jgn depan org ramai.
bodoh punye manusia. ni le akibat betuhan kan tuhan yg samseng yg kuat mencarut. benabikan macam mat2 kampung
bodohnye manusia ni bodohnye dia.
adoiii bodohnye

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:13 PM  


isu penyelewengan "kewarganegaraan" cukup serius & membimbangkan generasi akan datang ....... mengapa UMNO/BN sanggup khinati amanah negara ini?

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:15 PM  

Bapak merdeka kasi IC kepada PATI..........

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:17 PM  

rakyat dah pasti konon,
ape ko tau pasal rakyat ni
ko cuma sorang aje tu pun kalu ko memang pun rakyat negara ni.
tolak ke tak tolak ke nanti le masa undi nanti. ko tau le nasib ko tu.
tak payah le nak perasan seolah ko tu mewakili rakyat.
entah2 daftar undi pun tidak.

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:19 PM  

bapak liwat paksa kasi ic kepada paria india mari

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:24 PM  

Jabatan apa yang kasi keluar IC? Jabatan liwat..bodoh lembu.

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:31 PM  

tu le nak cakap org lain bodoh, diri tu sendiri tak paham tuduh org bodoh
betul le dia cakap bapak liwat PAKSA
yg dok demo tu bukan paksaan lke
keluar ic ke tidak tu hal lain
bodoh ko ni rupanye
tu lah hati dah mati, mana tau kebenaran lagi dah.
tu sebab masih sokong anuar tu.
bodoh ni aku bagitau ko yg bodoh tu
haram sokong anuar . paham tak bodoh.

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:39 PM  

Dalam politik tak boleh sentimental. Kalo tak baik ko duduk kampung diam diam. Ada orang kena bom pasal politik, itu fitnah lagi ke? Bute ke?

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:44 PM  

Sokong MCA dan Gerakkan yang anti hukum islam tak haram ke bodoh? Pengkianat bagi IC tu tak haram ke bodoh? Cerdik tapi bodih

Anonymous,  January 27, 2013 at 1:08 PM  

Sakai memang bodoh selamanya... kalau madey suruh makan taik pun dia kata sedap...

Spesis sakai umno terakhir sebelum pupus....

Anonymous,  January 27, 2013 at 1:12 PM  

siax2 jer mata pelajaran sejarah Malaysia dalam skolah.

Belajar camner konon bapa kemajuan, Tun M, majukan sabah dengan project IC. free IC bagi pati utk menipu pilihan raya, apa la dia demo-geraksi .

lepas tuh PM pulak sokong kerja jahanam bakar kitab yg mencemarkan semua umat islam yg digelar islam ni terror, astaga.

Anonymous,  January 27, 2013 at 1:23 PM  

HERAN, KENAPA KORANG TAK MAHU SOKONG ANWAR. APA SALAH NYER KITA SOKONG ANWAR ?

SEBENAR NYER,TAK SALAH KITA MENYOKONG ANWAR.

SEBAB KALAU TOK GURU AGAMA ISLAM SEPERTI HAJI NIK AZIZ DAN HAJI HADI AWANG SANGGUP SOKONG SEORANG PELIWAT, MAKNA NYER PELIWAT SEPERTI ANWAR IBRAHIM PATUT KITA SOKONG MEMIMPIN SEBUAH NEGARA ISLAM SEPERTI M'SIA NIE.

BETUL KAN.

Anonymous,  January 27, 2013 at 1:46 PM  

Hihi.. Kuta tgk muka pmpin PR, da xnpk chya nur mcm dluuu.. Allah nk tnjukkn suatu.. Munafiq2 ni ptt di bala.. Tp allah maha pgmpun, msh bg pluang mereka bertaubat...smga allah kuatkn akidah pmimpin yg ada dan elakkn mlysia jtuh kepda munafiq2... Aminnn

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:11 PM  

Dah lah 2 kali pegi court tuduh liwat tak boleh bukti. Hakim tolak, ko masih lagi tuduh nuar liwat tanpa bukti. Esok akhirat ada lah saham ko. Senang nya buat dosa.

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:12 PM  

Papagomo,
虽然坊间流传号召bomb orang 穆斯林星期日早上10点到槟城北 海阿末like Hamas 巴达威礼堂前焚烧圣经,不过截止今早10点 10分,现场风平浪静,不见任何参与者的踪影。

放眼望去,现场只有muslim 大批记者、melayu umno 市议会执法人员、 政治部及便衣警员在礼堂四周驻守,并没发生传言 terrorist mesa中的焚烧圣经事件。hahahah.

上周二 PRU13 finish,北海一名基督教牧师在邮箱中发 现纸条,内容是宣称星期天将有一项焚烧马来版圣 经活动,并号召民众响应。Hidup cina hidup pas hidup pr. Papagomo sial babi.

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:17 PM  

Cina ke India ke Melayu ke semua ciptaan Tuhan. Jangan hina ciptaan tuhan.? Apa nak bangga Melayu sangat... Ada melayu hindu, ada melayu kristian ada murtad macam macam.... Tosah racist laa

Anonymous,  January 27, 2013 at 3:08 PM  

Nak cover isu penggunaan kalimah Allah daorang menyalak pasal isu pendatang kat Sabah.....tak de benda lain ka nak auta orang. Bodo piaq punya Penipu Rakyat(PR). Bangsa itu ciptaan manusia ikut negara...tapi kalau dah membabitkan agama itu dah kira melampau. Bangsa Arab pun ramai kristian tapi tak menyibuk nak guna kalimah Allah. Cuma segelintir puak jahat kristian minoriti pro Freemason Anwar upahan dari negara Singapura dan Australia yang kurang ajar. Dulu jarang dengar orang Cina dan India kurang ajar dengan penduduk bumiputra. Tapi sekarang dah ramai puak imigran ni dah naik muka. Walaupun ramai diantara mereka majoritinya menghormati bangsa melayu dan ugama Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan bila sekor bangsa melayu bodoh cam Anwar Ibrahim melayu paling keji di Malaysia tunjuk hero....yang lain pun ikut menyalak sekali. Ade kawan keje kat pejabat PKR kata maintenance bulanan dan bil TNB pun tertunggak sekian lama tak berbayar inikan nak memerintah negara. Dia kata ANwar upah pakai gangster India dari Klang buat provokasi dalam aktiviti tertentu membabitkan duit dan pangkat tertentu bila Selangor masih ditangan mereka nanti. Bodyguardnya pun sama ditaburkan janji-janji manisnya.....termasuk pompuan. Selangor bakal mewarisi ekonomi pelacuran di Thailand kalau tak dibanteras parti ini secepat mungkin.

Anonymous,  January 27, 2013 at 3:44 PM  

correction sikit,

Dulu jarang dengar orang Cina dan India kurang ajar dengan penduduk bumiputra
- ko kena la bersyukur masa itu takder internet, main stream negara boleh la main semue nya menabur brain wash. ada kes pun ko masih lagi pakai pampers goyang leper kat kg.

Tapi sekarang dah ramai puak imigran ni dah naik muka
-puak imigran yg ko cakap tuh merupakan major tax contributor. ingat tuh. hormat puak bumi juga tapi bukan jenis apa la PERKASA buat tuh, besok mungkin dier nak jerit bunuh pope pope negara.

Anonymous,  January 27, 2013 at 3:46 PM  

Liwat dan liwat selamanya.. jom kita meliwat bersama anwar ibrahim.

Anonymous,  January 27, 2013 at 3:46 PM  

Apa yang ko merepek ni. Tak bayar bil lah apa lah... Baik ko cakap seluar dalam dia jenis apa..Ko ngaji kat Arab ke? Orang Arab kristian pakai kalimah tu. bayar bil pakai duit rakyat lagi teruk.. Apa yang ko bangga

Anonymous,  January 27, 2013 at 3:51 PM  

Pergi mahkamah liwat tipu. Akirat esok bontot ko diliwat bara api...

Anonymous,  January 27, 2013 at 4:18 PM  

Petikan Hadis Nabi saw.

Baginda telah mengingatkan kita bahawa " Pada akhir zaman akan muncul ulamak2, tapi mereka sebenarnya adalah alamak jahat yang mengumpul seramai mungkin pengikutnya untuk mengancurkan ketaatan umat islam kepada Allah Yang Maha Esa "

Tidak kah perbuatan Hadi Awang, Nik Aziz dan Nasrudin Hasan seolah-olah menyekutukan Allah dengan tuhan penganut kristian. Allah tuhan penganut islam adalah Maha Esa sedangkan tuhan penganut kristian 3 dalam satu - tuhan bapa, tuhan anak dan tuhan roh.

Adakah Hadi Awang, Nik Aziz dan Nasrudin Hasan merupakan gabungan 3 dalam satu ulamak jahat yang dimaksudkan oleh Nabi saw. Wallahulam ...

Anonymous,  January 27, 2013 at 4:32 PM  

HamPAS...diambang kehancuran..

Anonymous,  January 27, 2013 at 4:55 PM  

hari ni (ahad 27 jan) di bandar kuching dekat jambatan satok sudah 4 kali aku mendengar bunyi siren polis mengiring org besar menuju petra jaya (rumah km swk?) sambil membunyikan hon dan menghalau pengguna jalanraya yg membayar cukai ke tepi. amboooooooiiiiii..cantiknya halau pengundi/pembayar gaji depa ni ketepi macam menghalau anjing kurap. ape penting sangatkah tugas sehingga perlu memandu laju sambil diiringi polis trafik depan belakang? apa jenis tugas sampai terburu2 di hari cuti ahad ni? ade projek nak kaut harta rakyat lagi? ade tanah rakyat nak dirampas lagi?

inilah contoh golongan perakus yg telah kita undi selama 55 tahun ni. tunngulah ko pru 13 ni.

Anonymous,  January 27, 2013 at 5:11 PM  

Senang je ko suruh lah Najib buat akta kata tak boleh.. Apa melalak je. Ni mahkamah tinggi yg ko sokong kata boleh.

Puteri,  January 27, 2013 at 5:42 PM  

Kebenaran itu memang pahit. Menyampaikan kebenaran juga pasti teruji kanan dan kiri. Atas nama seorang Melayu Muslim di Bumi Malaysia, usah kau perjudi dan membida berita palsu yg konon nya didambar sbg benar. Ungkaplah dan sebarkan dengan Bukti dan Nas dan Adil.
Apa yg tuan anon berhaluan kiri post kan persis copy and paste dari penceramah yg lagak pemimpin rakus bersyair dgn fitnah persepsi. Hebatkah pemimpin itu? Hinakah pemimpin ini?
Cuba berteleku dan indahkan hatimu. Kaji, selidik dan dapatkan Akses Sahih dan juga Fakta Bertulis. Iblis selalu membisik apabila hati manusia dirasuk taksub. Dan tanganmu juga telah menulis apa yg ditipu kpd mu. Islam itu indah. Mengapakah dibobrokkan dgn kata-kata nista.
Syukurlah wahai tuan anon, bahawa Malaysia masih dibawah kepemimpinan ilmuwan bijaksana yg istiqomah melaksana tanggungjawab meski dicanang pelbagai tohmahan oleh kafir harbi dari dalam dan luar. Demi Masa, bukankah byk balasan baik dan buruk diterima cash dan telah ditunjukkan oleh Dia. Allah SWT itu Maha Mengetahui.
PERGI KAU ke seantero benua selain negara ini. Tanah tumpah darahku hanya Layak utk warganegara yg lidah dan perbuatannya menunjukkan Syukur.

~Puteri~

Anonymous,  January 27, 2013 at 6:31 PM  

bila org cakap sokong anuar tu haram
korang tak paham ke
haram sokong anuar bukan hanye sebab tuduhan liwat dia. walaupun tak sabit kesalahan tu tapi hakim tetap mengatakan kejadian liwat tu ada. tapi ni bukan le yg utama.
haram sokong anuar tu bukan sebab video dia ngan cinadoll walaupun hadi kata benda tu besi. tu bukan yg utama
haram sokong anuar ni disebabkan keluar dari mulut dia sendiri, ditempat dan masa yg berlainan, kata dia murtad tu hak perbadi sesaorng. korang paham tak ni.
bila dia membenarkan murtad sebab tu hak peribadi, dia ni disokong jadi perdana menteri, disokong jadi org yg menentukan hal tuju negara, boleh ke murtad tu jadi hak peribadi. sesape nak murtad tu dia punya pasal, boleh ke.
lagi 1 dia cakap agama ni semua nye sama, membawa kebaikan. tapi segala kebaikan didunia tidak menjamin keselamatan akhirat jika tiada tauhid.
tu sebab dia sokong nama allah, nama zat tuhan tu dikongsi ngan agama lain.
nik aziz cakap ni perkara kecik
kecik ke soal akidah. tak payah nak cerita yg lain, kalu akidah pun korang kata kecik, dosa ape pun akan diampunkan melainkan murtad ni, kekal dalam neraka. kekal dalam neraka korang paham tak. ni bukan cam nik aziz cakap undi pas masuk surga, nik aziz tu dah tua, otak dia tak betul. tu sebab dia betuhankan tuhan yg samseng dan yg kuat mencarut. dia benabikan mat2 kg. tu yg korang lantik jadi tok guru, sampai ada yg lantik dia jadi nabi.
ni semua fitnah ke.
kkorang tak pernah tengok ke kat youtube tu, org upload benda ni semua. yg keluar dari mulut dorang ni semua.
tu sebab aku cakap haram sokong anuar tu.
kalu tak paham lagi bodoh la korang ni.

Puteri,  January 27, 2013 at 6:35 PM  

Saudara Papa Gomo,

Puteri yakin byk pengurusan tertinggi dan jentera pentadbiran kerajaan kini melaksana tugas dgn bebanan tnggungjawab yg diamanahkan melebihi kapasiti peribadi.

Puteri juga khuatir bilamana kurang nya daya usaha organisasi kerajaan menyalur maklumat dan fakta benar dan sahih kpd rakyat utk membuat penafian atas kelancangan manusia lidah bercabang yg kononnya berdiri di atas tiket Pakatan Rakyat.

Pelik dan ironinya sehingga berita tidak berasas ini bertahun tahun dilagukan warga DAP, PKR dan PAS meniti di bibir rakyat. Dan akhirnya, mereka ini menanggapnya sbg fakta sahih. Dan dgn lagak konon bijak berkata, apa pun transformasi yg sedang dilaksana adalah oleh sbb BN skrg takut. Skrg sudah terlewat utk mereka ini atas faktor rakyat lebih bijak dari dahulu utk ditipu sepenggal lagi.

Paling sedih lagi, mereka yg mengaku rakyat ini juga langsung tiada akses dgn organisasi mahupun agen kerajaan dan byk pula yg tidak mahu pun toleransi dgn penjelasan yg diberikan...!!!

Paling malang, sgt sgt banyak medium dan platform kerajaan sendiri dihuni mereka yg berhaluan kiri.

Mahu saja Puteri menafikan kewujudan mereka dibumi bertuah ini. PERGI KAU...!!

Anonymous,  January 27, 2013 at 7:26 PM  

Stended la bapak peliwat. Masa bagi ic kat PATI Sabah dia la ketua gerakan pilihanraya Sabah lawan Pairin kata tak tau pasal bagi ic. BABI buat taik dekat Sabah orang lain pulak kena tuduh kena cuci.

Anonymous,  January 27, 2013 at 7:28 PM  

"haram sokong anuar ni disebabkan keluar dari mulut dia sendiri, ditempat dan masa yg berlainan, kata dia murtad tu hak perbadi sesaorng."
==================================

U faham ke tak hak asasi manusia? Apa ertinya merdeka jika U tidak dibenarkan membuat keputusan sendiri? Our body our rights lah!

Freedom of religion versi UM NO, masuk boleh keluar tak boleh? itu freedom ke?

Orang2 Melayu undi PR untuk kebebasan beragama sebenar!

Anonymous,  January 27, 2013 at 7:30 PM  

Lembu bodoh, Mdir dah mengaku 100k ko masih lagi nak bontot anuar.. Bodoh. Betul laa

Anonymous,  January 27, 2013 at 7:35 PM  

Aduh sakit nya kotek aku Puteri. Tulis komen membodek buta macam kat atas tu memang tak elok bagi puteri. Puteri kangkang aja lah. Macam wartawan utusan saja style puteri tulis.

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:05 PM  

puteri mari sini aku jilat puki kau. cepatlah mari

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:06 PM  

GOMO BUDUH. SPEKTAKURARRRRRRR

Anonymous,  January 27, 2013 at 8:13 PM  

Bro 7.28 . . . Berdasarkan komen ko, aku bertambah yakin pemimpin dan penyokong PKR telah sesat dengan kebebasan yang kononnya hak mutlak individu tanpa mengambilkira hak masyarakat lebih lebih lagi melibatkan aqidah. PAS sanggup menggadaikan prinsip perjuangan mereka apabila terpedaya dengan hasutan PKR dan DAP.

Anonymous,  January 27, 2013 at 9:39 PM  

Alah pr tu konon bengang bn bgi ic kt pati muslims, klu bn xbgi ic, ameno world@nurasyikin keling tu tak dpt la dtg sni. Xdpt peluang belajar tggi. Xdpt peluang buat blog cacai korang. Bodo punya pr.

gila sex,  January 27, 2013 at 9:51 PM  

www.youporn.com

aksi x2 gila cream pie, threesome, blonde, asian, blowjob etc

batang mantap, lubang sempit. download la porno x2 utk percuma.

bertaubat la semua,

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:23 PM  

Anon 7.28 p.m. Kalau anda berpendapat bahawa penenentangan orang Melayu terhadap penggunaan kalimah Allah dalam Injil adalah halangan kebebasan beragama bagaimana pula peruntukan Perlembagaan yang menghalang agama-agama lain menyebarkan dakyah mereka di kalangan umat Islam? Untuk siapa kalimah Allah yang hendak dimasukkan dalam Injil bahasa Melayu kalau tidak untuk orang Melayu? Keputusan Mahkamah Tinggi dibuat oleh seorang hakim bukan Islam dan keputusan tersebut adalah silap kerana dia hanya mempertimbangkan satu perkara sahaja dalam Perlembagaan dan atas dasar ini keputusan tersebut dirayu ke Mahkamah Rayuan dan sehingga mahkamah tertinggi di Malaysia tidak menyatakan keputusan mereka maka Kristian tidak dibenarkan menggunakan kalimah Allah dalam injil atau apa jua penerbitan dalam apa juga bahasa. UMNO tidak ada kena mengena dalam soal ini. Ia adalah kemahuan kebanyakan umat Islam di Malaysia kecuali mereka yang berfahaman liberal.

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:33 PM  

...Nonok PUTERI ni aku rasa terlebih tembam...he3

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:33 PM  

lagi lagi isu Allah.... tak solat tak pusa dan bayar zakat pun tak nak share share nama allah dengan orang kristian tapi makan babi minum arah duduk sama sama satu meja minta orang kristian bayar bill......bagus lah kita share share lah allah kita tu kan papagomo?

Anonymous,  January 28, 2013 at 1:00 AM  

Nko ler tu xsolat xpuasa mkn babidan mnm arak semeja dgn bos kapir ko. Klu xde pengalaman mne ko tahu ye tak.

Anonymous,  January 28, 2013 at 1:08 AM  

Kita tgk mentaliti puak pas berbanding dap dan pkr. Cara derang respon ngan pmpn mesti cara lucah, bernonok, bercipap, bersusu bagai.

Rajin cari pic lucah melayu@ artis seksi. Post dlm blog ajak org ramai tgk n kutuk konon mulia pastu bila artis yg derang hina tu bertudung derang fussy konon derang yg dakwah padehal kutuk ade la.

Cara react dgn fakta yg dlontarkn kpd mereka ialah dgn mencalarkn@ mengaibkan pemberi fakta itu bukan nk lawan hujah.

Itulah ajaran tok guru.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:20 AM  

Dei lu pegi tengok cermin dulu laa. Tak malu ke? Pati lu modal sex buat kempen

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:46 AM  

Kenapa lambat sangat keputusan. Dulu kes nuar kalau lambat bukan main melalak lagi.

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:59 AM  

Ahli neraka.lah kau tabur fitnah.

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:08 AM  

Apabila fitnah diulang cetak akhirnya semua orang percaya sebab semua orang cakap bukan kerana bukti. Tak nak beri kewarganegaraan macam mana, UFB kahwin Filipino jadi takkan tak beri warganegara kat bini no 2 dia. Sepupu aku kahwin siam no 2 juga mesti bagi. Ramai juga Melayu kahwin mat bangla mat negro jadi bagi juga. Cina ada juga kahwin Cina benua jadi bagi juga. Kalau tak ada sebab takakan kerajaan bagi. Kita dah bagi berjuta-juta IC kepada orang kafir. takkan nak bagi kat sedara kita tak boleh. Fikirlah secara rasional. Kan kita orang Islam ke kamu ni kafir.

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:16 AM  

Bro, otak ko tu yang penuh dgn sex sampai tak termampu fikir perkara lain yang lebih penting spt kewibawaan pemimpin yang ko agungkan.
Kalau pemimpin tu dah rosak akhlaknya, ko sanggup jadi pengikut???
Harap ko tak sealiran dengannya.

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:35 AM  

Anwar ibrahim for israel

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:37 AM  

Anwar ibrahim boleh buat negara LGBT je tidak untuk rakyat malaysia

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:19 AM  

Kesian umno. Rata2 org melayu syg kat umno yg ditubuhkan oleh tunku abdul rahman. Tp yg melayu tak sedar ialah umno versi tun mat dey.
Bila dah terlalu lama diatas singgahsana, hingga kuasa sultan pun dapat dilucutkan maka jadilah dia kamal atartuk versi malaysia.
Jika masih sygkn umno mintalah mereka2 yg dh expired dn x perform tu letakkan jawatan ataupun dibuang parti. Sebab rata2 mereka hanya sayangkan harta dan bukan sayangkan agama, bangsa dan negara.
Jika masih diambil mudah, maka kena terimalah apa yg rakyat mahukan nanti.

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:28 AM  

dUMNO perompak siang hari, ikut cara cam Tun M, buat undangx2 yg bengkok lepas tuh barula rompak dengan mengikut undangx2. tak salah pon, malayu sakai bersorak gembira lagi kat belakang. lepas tuh sendiri yg main tipu tarik lagi nama Tunku, kesian usahax2 tunku 50 tahun dulu.

tapi, sakai semue bersorak . habis la negara kita, IPTA semua pun quality sampah. slumer jer biar pun sarjana tuak.

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:11 AM  

Najib meliwat, sebarkan.

-ahli neraka-

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:40 AM  

Pati ko mula dengan liwat bodoh, habis lembu lembu dibodohnya. Lepas tu cina doll, bertambah bangang lembu lembu jadinya. Skg ni himpunan shamsidar, bini orang, ini lagi dajal punya tuduhan, 4 saksi takda, ikut mulut pefitnah buat modal PRU... Apa ke tak sex bodoh ni namanya.??? Hakim yang cerdik pun tolak kes sex bodoh umno ni. Ko bangga penyebat cita sex? Tak takut saham api neraka lah tu maknanya. Orang islam takut, yang kapir tak takut.
Pemimpin ko wibawake kalau boleh kena buli dgn keling karpet pun bisu tak berani ambil tindakkan? Ko bangga jadi pengikut syaitan yang dikenali??? Kata bodoh marah

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:45 AM  

Kuat nya Anwar boleh buat negara. Lembu lembu...

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:51 AM  

Bodoh tak pe yang ko tu bangang kawan dgn syaitan yang dikenali rembat duit.

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:56 AM  

Setahu aku keling lah bapak segala rasis. Kalau kat india, gengster makan sireh, kaya paw duit orang, jadi lawyer penipu macam kes sosila. Auta keling...

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:00 AM  

Betul ke msia buat binis dgn Israel? Kali betul, Msia for Israel lah

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:05 AM  

Senang nya bagi? Kenapa tak bagi kat jiran kita Rohingya yang kena sembeleh tu? Mana pegi Islam ko??? Msia jadi politik rojak sebab banyak sangat bangsa dan mereka bukan suka pun Melayu Umno. Jangan harap lah dia orang nak ikut bontot ko je sampai bila bila

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:11 AM  

Itu ikut undang undang negara bawah kuasa umno lah bodoh. Ada baca law ka? Tak baca tosah politik lah

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:46 AM  

...kat Blog ni nk berhujah ngan fakta ke Bro! tuan dia pun x mengaku blog ni dia punya...kah! kah! kah! selayaknya kat sini berlucah bercipap, bernonok je ...korang pun asyik berzikir kote bengkok je he3

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:59 AM  

Blog buat fitnah, tetiba cai cai tu nak tunjuk alim.... Betul tu bro..

Anonymous,  January 28, 2013 at 12:36 PM  

Bagi IC nak tumbangkan PBS, kalau tak menipu itu dipanggil apa?

Anonymous,  January 28, 2013 at 12:55 PM  

Msia sejak sebelum merdeka hingga sekarang tak habis habis masaalah warga. Sekarang pun 300k india tak ada taraf, macamana? Dah lebih 50 tahun jadi macam ni. Semua daerah ada wakil rakyat ada penghulu. Mana lapuran dia. Adakah banyak orang diseludup masuk.?

Anonymous,  January 28, 2013 at 1:00 PM  

Kapir harbi ni sape suruh bawak masuk??

parangpanjang January 28, 2013 at 1:11 PM  

Assalamualaikum.
Mohon untuk pautkan link blog kami http://parangpanjang.blogspot.com di blog tuan.
Blog tuan telah dipautkan di blog kami.
Terima kasih.

Anonymous,  January 28, 2013 at 1:17 PM  

For information pertaining to Anwar Ibrahim's first sodomy trial; in 2000 he was sentenced to 9 years imprisonment. In 2004 the Federal Court overturned the conviction and released him from prison.

The Federal Court judges included in their judgment the conclusion that there was evidence to confirm "the appellants were involved in homosexual activities," but added that the prosecution failed to prove the alleged offenses beyond reasonable doubt.

Anonymous,  January 28, 2013 at 1:36 PM  

Berdasarkan keputusan Mahkamah Persekutuan dalam kes liwat I dan Mahkamah Tinggi kes liwat II ternyata bahawa pihak pendakwaraya gagal daripada segi teknikal menyabitkan Anwar melakukan jenayah liwat.

Namun kita semua telah melihat video rakaman Anwar bersama dengan seorang pelacur cina dan itu merupakan bukti nyata perihal kerendahan akhlak Anwar yang bercita-cita mahu menjadi pemimpin negara.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:04 PM  

Tu lah kalo dah bodoh nak berlagak pandai. Bahan bukti tipu tu pasal hakim tolak. Jangan la nak bodohkan orang. Kes jenayah kalau setakat teknikal, hakim boleh ketepikan. Tapi kalu ragu ada penipuan tu kena tolak lah bodoh. Video keling siam penipu, pun ko percaya. Rambut perut tak sama. Lagi satu ko ingat anwar macam ko bangang nak main depan keling kay tu pas tu suruh rekod. Bodoh, bangang, bahalol lembu, politk sex. Kes sex dalam BN berlambak, apa ko bute ke?

gila sex,  January 28, 2013 at 2:13 PM  

khalid gagap? video anuar bukan betul? porno mmg betul.

tonton la video porno FREE,lepas tuh gagap la ko semua.

www.youporn.com

ada blowjob, crempie,interracial, threesome,bonde,fetish,hardcore, janji ko terus kote GAGAP lepas tonton semua tuh

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:13 PM  

Nik Aziz tak nak turun tahta ke?? Pencacai PR selalu fitnah Tun M dengan pelbagai gelaran walaupun beliau banyak berjasa. Kalau pemimpin lain PR, setakat pandai cakap tapi tak pandai buat kerja. Kerja memfitnah orang dan menunding jari tu budak sekolah rendah pun boleh buat. Yang PR buat hanya berjanji air liur, tapi habuk pun tak ada.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:18 PM  

Ko kata prosecution team ko bodoh ke??? DNA fabricated kata MD Zain. Sampai sekarang ko orang tak mampu nak jawab. Hakim bagi face saving untuk lembu je. Tak nak mamak tu malu.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:22 PM  

Kat Msia hanya lembu je percaya mangsa rogol liwat bawak gel sapu bontot. Pas tu rodok dengan plastik. Bila hakim tolak, jaja masaalah teknikal. Spesis lembu memang bangang.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:31 PM  

Baca dulu Penghakiman Mahkamah Persekutuan 2004 encik. Mahkamah sendiri menyimpulkan bahawa bukti-bukti menunjukkan bahawa Anwar Ibrahim melakukan aktiviti liwat cuma pihak pendakwaraya gagal daripada segi teknikal menyatakan kepada Mahkamah TIADA KERAGUAN YANG MUNASABAH bahawa perlakuan jenayah berlaku. Dalam perbicaraan jenayah sekiranya wujud walau satu keterangan yang meragui (contohnya kesilapan saksi menyatakan no. bilik hotel)akan menjejskan bukti-bukti lain. Itu yang dinamakan kegagalan teknikal.

Video Anwar bersama pelacur cina kalau encik tak mau percaya terpulang. Kita boleh heret seekor keldai ke takungan air tapi kita tak boleh paksa haiwan itu minum.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:32 PM  

Orang putih bodoh mana lak ni. Kalo ada evidence tapi tak boleh prove maknanya tak da evidence laa. English ape yg ko pakai? Ular pun tak belit macam ko ni.

Anonymous,  January 28, 2013 at 2:57 PM  

Orang putih bodoh mana lak ni. Kalo ada evidence tapi tak boleh prove maknanya tak da evidence laa. English ape yg ko pakai? Ular pun tak belit macam ko ni.

_______

Pasal lawyer al juburi lagi kaki belit. Dia belit evidence yang ada sampai hakim pening kepala.

Anonymous,  January 28, 2013 at 3:47 PM  

Saksi kes liwat dua penipu ko boleh pulak telan. Kes satu, munawar, sukma kata kena paksa boleh pulak ko telan. CID kata evidence fabticated boleh pulak ko telan. Spesis lembu betul lah

Anonymous,  January 28, 2013 at 3:51 PM  

Hakim tu bijak, tak pening pun. Dia tahu ko rang datang mahkamah nak menipu. Pasal tu lah sorok bahan bukti.

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:04 PM  

Anok 2.04 ko ni diberakkan ikut saluran najis ke? apa punya malang... berbilion manusia dalam dunia ada pulak 99.9 % sebijik cam al juburi wal fukiri ..pas tu member kamcing eskay lak tu.. rasanya dirty old man dalam video tu adalah mamalia klon kedua lepas kambing nama dolly kot? kah kah kah

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:11 PM  

Nak lalak kes Anwar kunun.. Kes hakim dah tolak. Kes C4 ape cite? Deepak bukak cite semue pekak badak. Sape suruh 2 mamat tu C4. Mana dapat c4.... Banyak cakap... Podah.,...

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:14 PM  

Johari dah buktikan cina siam makeup. Kakau betul bawak kah amoi tu ke mahkamah...mana boleh sebab 3 berok tu mak buat keje fitnah je, khas untuk lembu lembu umno bodoh

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:59 PM  

Aku lg kecewa bila umno masih tunduk dgn mca dan mic.

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:01 PM  

Deepak mcmana?

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:06 PM  

Memang bodoh mcm babi org umno.

Anonymous,  January 29, 2013 at 8:08 AM  

Kau org kecoh2 laaa sumber2 saheh BN menang PRU 13 niii, sebabnya PEGUNDI atas PAGAR labih ramai dari Pegundi Tegar dari Parti Politik... Ada Paham...

Anonymous,  January 30, 2013 at 10:07 AM  

Dah pegiam belanya si oku kapal singki pembelit.pandaila dia belit smpai org yg bersalah jd x bersalah.padahal dia mmg ada bukti si penjubo yu mmg brjubo.dia sendiri yg ckp dlm parlimen masa si penjubo tu keje kerajaan dulu.x caya gi tanya oku tu

Anonymous,  January 30, 2013 at 10:12 AM  

Kes najib tu lg fitnah bodoh yg anjing2 pakatan dok prcaya.tian bacul pun da ngaku dia yg siperimpose gmbr najib alyantuya.hanjing pakatan yg bodoh mcm babi ni jugak yg percaya.bodoh sejak azali korang ni.pegi msuk tadika balikla dollll

Puteri,  February 1, 2013 at 4:34 PM  

Hello Tuan-Tuan Anon,

Walaupun tuan punya blog ini memilih nama Papa Gomo, Puteri memang yakin setiap individu yg matang mahu berubah ke arah kebaikan. Dan Puteri percaya, Papa Gomo and the gang ada keutamaan misi utk menterjemah kepentingan Barisan Nasional utk memenangi majoriti 2/3. Bukan Pakatan Rakyat yg hanya berpakat memalsu fakta dengan auta yg berbillion-trillion dan diulang-ulang-tayang sehingga sebahagian rakyat yg Pekak, Buta dan Bisu percaya yg auta itu fakta.

Saudara Papa Gomo tidak berkepentingan malah tidak bergaji pun utk membulatkan biji mata Tuan-Tuan Anon Pakatan Rakyat dengan Fakta. Paling kasihan, Tuan-Tuan Anon tiada akses pun dgn Fakta tapi memuntahkan post tidak bijak dgn kata-kata sadis dan kecetekan sahsiah peribadi. Ada kah juak-juak Pakatan Rakyat yg mahu dan rela nak buat kerja percuma begini...?

Munculnya Anwar di dlm UMNO adalah bermulanya Rusak UMNO dan Barisan Nasional dan Malaysia. Sedari di UM, Anwar pelopor menang sorak kampung tergadai dan menghalalkan cara asalkan matlamat tercapai. Bkn di bidang profesional pun. Bagaimana bermulanya Anwar menceburi politik. Byk persoalan yg boleh dikaitkan dgn tindakan Anwar semasa belum ada jawatan, semasa memegang jawatan dan semasa selepas hilang jawatan. Makan tahun tu Tuan-Tuan Anon sbb satu generasi rakyat telah terbina dgn agenda yg dikaburi dgn kehancuran masa depan generasi itu sendiri.

Persoalan Induk utk rakyat berfikir,
MENGAPA ramai individu yg free lance mahu muncul sbg hero membongkar siapa Anwar?

Jawapan Logik utk difikirkan rakyat,
KERANA banyak orang awam sangat rasa mereka tahu walhal mereka tidak tahu tapi merasa diri mereka sangat tahu.

Kesimpulannya,
Anwar Petualang Bangsa...!!! PERGI KAU....!!!

Kaji sejarah dan auditlah dgn saksama. Faktanya, kepemimpinan Malaysia bersilih ganti dan Allah SWT telahpun menguji Malaysia dgn pemimpin terdahulu utk diteladani kepemimpinan skrg. Politik di Malaysia tidak pernah membosankan dan Allah SWT juga telah mengizinkan rakyat dan dunia melihat Malaysia begini.

Hadirnya sesekali Puteri disini hanya utk koleksi peribadi mentaksir sejauh mana kematangan warganegara Malaysia. Tuan-Tuan Anon sgt teruk menggunakan bahasa bila berbicara politik. Bahasa melambangkan ilmu, ekspresi pemikiran dan kebijaksanaan menghujah asas fakta.

Lihat saja post Tuan-Tuan Anon. Memalit najis kepada bangsa Melayu yg dilahirkan sbg Muslim. Akar umbi ini adalah hasil ketaksuban menelaah media Pakatan Rakyat dan lebih ramai tukang karut dicipta, lebih tinggi aras dan asas utk Puteri percaya mungkin sedikit sebanyak memberi bonus utk kemenangan Barisan Nasional.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP