Berpolitik dengan Air : Persoalan Agenda Sulit Kerajaan Negeri Selangor.

Saturday, January 26, 2013




Ketika kerajaan  Pakatan Rakyat mula menaiki tahta pemerintahan, rakyat di negeri Selangor telah berdepan dengan pelbagai isu, dari hal ladang babi mega  di mana kerajaan Pakatan Rakyat tetap meneruskan projek tersebut menganggap apa sahaja yang dilaksanakan kerajaan BN sebelumnya sebagai satu bentuk pembaziran. Kemudian menyusul isu di mana rakyat negeri Selangor diuji pula dengan perihal UNISEL diikuti oleh perlantikan bukan Melayu ke jawatan utama  PKNS dan terakhir berkaitan acahan mahu memasukan pelajar bukan Melayu ke dalam UITM.

Belum pun perkara atas reda Politik negara menjadi kecoh apabila kisah wakil DAP yang terpaka menjadi pemberi maklumat rasuah parti pimpinan Karpal Singh tersebut telah dilaporkan membunuh diri di pejabat SPRM , walaupun dipercayai DAP yang mengugutnya, namun kematian nya di jadikan wayang untuk tayangan perdana seluruh Negara. Kepada Pakatan Rakyat apa sahaja yang boleh di jadi kan isu utuk  alih perhatian terhadap rasuah dan kepincangan kerajaan Selangor ia tentu sekali akan di manipulasi dan menjadi isu.besar.

Politik baru yang di bawa oleh kerajaan Pakatan Rakyat dilihat membawa pelbagai karenah dan membebankan rakyat. Politik yang tiada batas dan hadnya telah sampai ke tahap melampau apabila bahan kegunaan harian ia itu bekalan Air telah kini tersasar ke arah sudut tersasar dari masalah utama yang dibangkitkan.

Bekalan yang terhenti di banyak kawasan telah menganggu penduduk negeri Selangor dan pinggir Kuala Lumpur. Masalah air ini  yang boleh dikira sebagai  unprecedented  kerana perkara sebegini belum pernah terjadi di negeri Selangor ketika di bawah kepimpinan kerajaan BN.Mana mungkin dengan air yang begitu banyak penduduk tidak dapat bekalan mencukupi.Bahkan kawasan perkilangan juga menghadapi ganguan bekalan air.

Masalah air ini bertambah teruk apabila kerajaan negeri memilih untuk menjadi penuduh dan penuding jari kepada seluruh pemasalahan air dan bukan sebagai penyelesai masalah.Pergeseran pendapat dan perkelahian terbuka antara kerajaan negeri dan syarikat SYABAS telah bertambah parah sehingga syarikat SYABAS terpaksa menjawap tuduhan kerajaan negeri di kebanyakan akhbar dan media tempatan.

Walaupun kerajaan negeri sendiri menjadi pemegang saham 30% di dalam syarikat pengurusan air  SYABAS, ia memilih untuk menyerang SYABAS seolah olah Syarikat SYABAS ada lah musuh nya.Lebih pelik apabila kerajaan negeri sendiri ada beberapa wakil lantikan nya di dalam Lembaga Pengarah SYABAS..Apa kah mereka hanya patung dan tunggul sahaja di dalam Lembaga Pengarah itu?Dan tidak berfungsi lansung untuk kebaikan pengurusan air?

Menteri Besar nya Datuk Khalid Ibrahim seringkali  berucap di merata tempat menyata kan betapa cukup nya bekalan air seolah olah air lombong, longkang, hujan dan sungai ada lah sumber nya tanpa membeza kan jumlah air yang di rawat dan air yang tidak di rawat.Kelihatan MB Khalid semecam cuba memperbodoh kan rakyat.

Di pihak Syarikat SYABAS pula mereka telah berusha menjelas kan kedudukan mereka dengan  had had kuasa dan kerja yang mereka boleh laksana kan sebagai pihak lantikan kerajaan negeri. Penjelasan SYABAS nampak sekali hal ini bergantung kepada kerajaan negeri.yang mempunyai kuasa penuh.dalam menetukan pelbagai peraturan.

Perang air di negeri Selangor ini sudah melimpah sehingga ke Pahang apabila Datuk Seri Adnan Yakob turut memberi kenyataan tentang projek air Langat dan betapa ianya harus di sokong dan di laksana kan dengan segera.Malah menambah kata bahawa terpulang kepada rakyat negeri Selangor untuk menentu kan nasib mereka di dalam hal ehwal air ini

Kerajaan Selangor ketika menuduh Syarikat SYABAS sengaja mahu menyusahkan rakyat dan mensyaki kerja sabotaj oleh SYABAS untuk kepentingan SYABAS dan agenda bersama kerajaan pusat, tuduhan ini telah dijelaskan bahawa amat mustahil SYABAS mahu membuat perkara ini kerana SYABAS terpaksa keluar kan kos lebih tinggi dengan kerja penyewaan lori dan kerja tambahan untuk membawa bekalan kepada penduduk dianggap tidak masuk diakal.

Bagi kebanyakan rakyat  mereka tertanya Tanya dan musykil apa kah sebenar nya permainan catur MB Khalid ini dengan  isu air. Ada kah ia nya berupa ugutan kepada kerajaan pusat agar memberi mereka wang  berbillion untuk saham SYABAS dan baru lah kerajaan negeri akan memberi kerjasama menyelesaikan nya?

Atau , ada kah kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tahu yang mereka bukan lagi kerajaan selepas PRU 13 , maka dengan itu mereka tidak perlu sangat melayani karenah air, dan membiar kan sahaja kerajaan baru menyelesai kan nya nanti?

Mungkin juga banyak wang yang telah di habis kan oleh rejim Khalid ini kepada perkara lain seperti isu bailout TALAM , lalu kerajaan Pakatan Rakyat Selangor ini perlu menyimpan sejumlah wang untuk menunjuk kan mereka tidak belanja semua nya di dalam kantong negeri lalu projek air dan urusan air ini harus di lengah kan, supaya wang tidak terhabis untuk selesai kan isu air ini?

Umum juga mengetahui kerajaan negeri Selangor telah menjual banyak aset milik kerajaan negeri lalu balance sheet kerajaan negeri Selangor harus kelihatan sihat lalu apa apa baki di dalam nya  tidak layak di sentuh kerana amat sukar memberi tahu rakyat kemana pergi jumlah besar wang setelah banyak harta negeri telah banyak di jual, maka apa apa jumlah yang ada harus di kekal kan dan bekalan air ada lah mangsa kepada percaturan ini.

Selain itu pulangan penjualan pasir yang begitu banyak di korek sekian lama juga perlu di tunjuk kan di dalam akaun negeri, maka tidak menguna kan nya untuk pemulihan air boleh menyelamat kan kerajaan Khalid Ibrahim dari menjawap kemana pergi nya kebanyakan  wang negeri.

Mungkin juga penasihat RM1 negeri Selangor sebagai boss Khalid memberi arahan
Kepada Khalid untuk berhelah itu dan ini kerana hasrat peribadi nya yang mahu memerintah Negara ada lah  lebih utama dari masalah rakyat negeri Selangor, dan sifat dendam nya kepada kerajaan pusat harus di terus kan?

Apa pun percaturan politik menguna kan air ada lah sesuatu yang merbahaya kerana air ada lah sumber kehidupan harian manusia tidak kira siapa yang mereka undi atau siapa yang dapat undi.

Ada kah ini semua petanda  kejatuhan kerajaan negeri Selangor yang di pimpin oleh 2 orang anak Ibrahim semakin jelas dan terang,  kerana jika isu air yang begitu penting pun tidak boleh di selesai kan, maka apa lagi yang boleh di harap kan dari rejim 2 anak Ibrahim ini.


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

45 comments:

gila sex,  January 26, 2013 at 2:39 PM  

khalid gagap?
tonton la video porno FREE,lepas tuh gagap la ko semua.

www.youporn.com

ada blowjob, crempie,interracial, threesome,bonde,fetish,hardcore, janji ko terus kote GAGAP lepas tonton semua tuh

Anonymous,  January 26, 2013 at 2:57 PM  

Kalau BN , Syabas salah. Kalau pakatan Kalid salah... Kah kah kah politk Melayu Gomo....

Anonymous,  January 26, 2013 at 3:20 PM  

Melopong mulut sakai-sakai melayu umno baca artikel sampah chief sakai gomo ni.

Anonymous,  January 26, 2013 at 3:25 PM  

Baca melopong takpa daripada melopong lepaih PRU 13 esok pasai rakyat dah cemuih dok masalah lagu ni.. takkan pasai centakan khalid mak gagap sampai sanggop mandi ayaq ujan kedepan kedepan.. lojik sikit cek no?

Anonymous,  January 26, 2013 at 3:29 PM  

Selangor 2x makmur dibawah Pakatan berbanding BN

Anonymous,  January 26, 2013 at 3:37 PM  

Anon 3:29pm, ya betullah, Selangor makmur dengan air lendir, sebab tu masalah air tak selesai...

Anonymous,  January 26, 2013 at 3:56 PM  

Lendiir buntut sipol yang ko puja tu ke? Kat Kelantan ko sabotaj, kat Selangor ko Sabotaj... Melayu sabitaj Melayu... Pad tu pegi Palestine nak cakap perpaduan .. Pirah

Anonymous,  January 26, 2013 at 4:13 PM  

GOMO BUDUH. SPEKTAKURARRRRRRR

Anonymous,  January 26, 2013 at 5:55 PM  

tak pe ler.. minum air sungai kelang pon takper.. janji PR tros pegang Selangor.. kan PAS dah janji negara kebajikan bagi elaun riban2 tak payah kerja duduk goyang telo saja depan bini.. nua punaisihat ekonomoney pulak dah janji minyak 8 posen seliter sama utang ptptn kasi klear.. kalau pecaya lerr..tapi manifesto bukan janji tau.. nua jugak yang kata

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:07 PM  

semua betul yang engko tulis tu, papagomo.......sekarang kita tunggu PRU 13. hahahaha padan muka engko.

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:08 PM  

Yang penting bagi umno mampos dulu kerajaan persekutuan. Lepas tu boleh strukturkan semula sistem air. Syabas kasi buang....

Mampos umno rakyat selamat. Tinggallah umno dengan sakai-sakai yang menyokong membawa rebah.

Don't worry... rakyat tak kan ikut mampos bila umno mampos. Kalau sakai-sakai termasuk chief sakai nak ikut mampos itu dia punya pasal.

Ada aku kesah????

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:08 PM  

Kembalikan kemajuan negeri selangor. Negeri ini perlukan Najib bukan penasihat ekonomi bernilai RM1.00!. Kerana nilai tersebut selangor ini mjadi sbuah negeri bermasalah dan tidak bermaya.

Lihat saja di johor - dalam bberapa tahun betapa pesat dan cepatnya mereka ditransform. Berapa byk peluang pkerjaan bpendapatan tinggi telah diwujudkan disana. Saya sangat berbangga sangat dgn RAPID, Wilayah Iskandar dan sbagainya.

Saya berharap dan ramai yg berharap agar selangor kembali kepangkuan BN. Tak sanggup melihat selangor mjadi mundur sperti dikelantan.

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:32 PM  

Macam bn tak pernah janji... Macam bn tunaikan semue janji

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:36 PM  

Sedap lah cina spore dapat harta iskandar. Ko sedap dan bangga. .. Hidup lah dgn bangga ko, harta milik orang hu hu hu

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:38 PM  

Selangor 2x maju dibawah pakatan

Anonymous,  January 26, 2013 at 6:48 PM  

Kalau syabas tak reti jaga air, tukar je lah. Nak gaji besar, tapi jaga air pun tak mampu

lord ried,  January 26, 2013 at 6:59 PM  

ABANG MAI LAAAAAAAAAGI NAK JUMPAAAA
ADIK2 BEEEEEEEEEEEEEEEEWAAAAAAK...

KALU ADIK2 BEWAK NI NAK SUH MELAYU BERSATU, TAKYAH LAAAAAA NAK BERTEPIK TERLOLONG SAMPAI KEGHING AYAQ LIUQ..... SAPATUT NYA DEBAT ATAU MUZAKARAH ATAU WACANA ATAU ROTICANAI ATAU APA2 LAGI, BERLAKU ANTAGHA PUAK2 BEWAK DAN PAS DALAM BAB AKIDAH, SABIK TEMBOK PEMISAH PERPECAHAN MELAYU DISEBABKAN MENDE TU.

KALU DOK PIKIAQ DAGHI DULU SAMPAI LANI TADAK LAGI DEBAT2 YANG BERTAJUKKAN AKIDAH. ULAMAK USUUP PUAK2 BEWAK MANA MAW DEBAT KALU TAJUK LAGU TU, TERMASUK ULAMAK LULUSAN KOLEJ ISLAM, MALAUN HARUSSANI. AMENO PEGHA HARUSSANI SEGHOPA PEGHA ANJIN. KELIBAT NIK AZIK SAJA ANJIN MENYALAK. TADAK NAK SALAK APCO KA, AKADEMI FANTASIA KA, ATAU MANA2 PROGRAM MAKSIAT UMNO DIPANDANG HALAL SAJA.

KALU NAK DEBAT TAJUK JEREBU KA,PATRIOTIK KA, LUMBU PAWAH KA, ERET PALA LUMBU KA. AKU PIKIAQ TADAK PEKDAH LANGSUNG.

KALU MASALAH AKIDAH SELESAI, JURANG PERBEZAAN PENDAPAT ANTARA PAS NGAN PARTI JAMBAN SEMAKIN MENGECIL.KALU JURANG DAH TADAK PENYATUAN MELAYU YANG PUAK2 BEWAK MAW BULIH JADI KENYATAAN.TADAK LA TUDUHAN KAPIAQ MENGKAPIAQ. SEMBELIHAN PUAK BEWAK HALAL KALU NAK MENTEKEDARAH.

KALU DOK HU HA HU HA HU HA NAK DEBAT MENDE YANG TADAK PEKDAH LEBIH BEIK TOSAH LA.

he he he
gurau ngan puak2 BEEEEEEWAAAAAAK.

lord ried,  January 26, 2013 at 7:02 PM  

SAMBUNG SIKIT LAGI HAIH......

BUDAK SPM X SKOR, TAK LAYAK MASUK U AMEK JADI CIKGU, BAGI TANGGUGJAWAB DIDIK ANAK BANGSA, DIRI SENDIRI PUN SPM TAK SKOR NAK DIDIK ORG.

BUDAK SPM DAPAT 3A KEPUTUSAN MACAM HARAM, AMBIK MASUK U, MASUK POLI, KLUAQ PAKAT JADI CIKGU KPLI, JQAF, JTK, DOK GOYANG TELOQ TGGU NAK MASUK GOMEN, SEKOQ TAK BEJENIH.

JAWATAN KERAJAAN DIA POTONG HALUIH HALUIH BAGI RAMAI BEWAK BOLEH MASUK, ALIH2 KEJA TAK DAK MAI DOK MAIN TEK NGAN TELOQ DLM JABATAN KERAjaan SAMBEY DEMAND BONUS 2,3 BULAN.

KEJA BUAT AMENO SATU TAK BEJENIH.

he he he
gurau ngan puak2 bewaks

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:08 PM  

nilah maslah cai2 pkr, anwar penasihat 1 ringgit, ekonomi merundum masa jadi menteri kewangan. Memanglah, di jururan bahasa manatau pasal ekonomi dok dengar cakap orang je . Ni dok sokong kalimah Allah terang2, cai2 pkr dok sokong lagi. Rugi Islam rugi negara malang nasib anak cuc kita tapi cai2 pkr otak dah tepu dan lebih dendam, pemimpin datang dan pergi tapi si Anwar yang dok banyak masalah tu yang dipertahankan nak dijadikan pm. Semoga dijauhi Allah. amin

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:14 PM  

balik2 cikgu balik2 cikgu.. uii lord rit kalau anak hang tu semolajadi bengap macam hang bagi kat dia prof stephen hawkings jadi cikgu pon tak bulih buat apa punya

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:15 PM  

Dah lah kalimah pun nak buat modal PRU. Kalau betul melayu ni tak terima kenapa selama ini Indon pakai, umno ke pekasa ke tak bantah. Apa islam kat indon dgn sini lain ke? Pegi laa demo kat duta Indon. Jangan buat pekak badak je. Takkan kata indon boleh pulak

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:16 PM  


mengapa pengurusan air atau utiliti awam hanya dimonopoli oleh syarikat proksi umno saja?

syarikat2 umno-linked companies ni selalunya under performance hanya mengharap ehsan kerajaan support saja! umno salah guna 'hak keistimewaan melayu mengikut artikel 153 Perlembagaan' untuk bolot wang negara untuk kayakan peribadi para pemimpin mereka hari ini! Rakyat melayu yg lain lebih terabai berbanding ketua2 bukan melayu dari BN yg hidup mewah & berkuasa mempermainkan nasib rakyat marhein itu...

lihatlah SYABAS... urus air selangor.. lebih 60% air menjadi non-revenue water (NRW) disebabkan tak urus paip bocor atau biarkan air mudah dicuri oleh industri2 besar.... hanya 40% air terawat saja yg dikutip hasilnya... sekarang ni SYABAS nak naikkan bil lagi?... kos operasi SYABAS tertumpu kepada gaji CEO/ Pengerusi Syabas RM425,000 sebulan tu...

projek loji air Langat2 hanya mainan politik umno untuk tutup kelemahan sebenar SYABAS urus air selangor yg merugikan rakyat tu....

rakyat dah tau........ pencacai2 upahan umno tak yah la dok bela lebih2 sangat kebejatan umno yg dah ditolak rakyat tu!!!!! nanti gigit jari....

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:16 PM  

johor maju konon..

tahap jenayah neraka, maju pasal? pasal budak tempatan kerja kat singapore/org singapure membawa duit belanja menjana ekonomi johor, bukan la kerajaan sendiri yg menjanakan nya, mau banding, bagus la banding pahang/ terenggaru . maju???

anwar penasihat 1 ringgit, quality dah lebih daripada RM 1 bongok, jgn la minta lebih daripada tuh.. Syabas? berjuta juta ringgit pengurusan atasan, kawalan air pun tak larat... patut pi mampus semua suckdick BN.

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:26 PM  

Anon 6.36: Eh! mesti la mana2 negara yg melabur disana mahukan keuntungan. Tolong buka yea minda anda. Rakyat malaysia dpt gaji yg tinggi. Kerajaan dapat tingkatkan pendapatannya. RAPID menyumbang 40% dari KDNK negara nanti tau!. 20k akan dpt bkerja dgn bpendapatan tinggi!. Menjadi pusat pusat minyak dan sbagainya terbesar di asia pasifik ni. Banyak tau negara lain berebut nk melabur dlm RAPID ni. Anda tak mahu kah rahmat yg melempah ruah ada di selangor? Industri2 yg berimpak tinggi dan sbagainya. Rakyat dpt peluang pkerjaan yg dpt merubah dan tingkatkan kualiti hidup mereka? Anda tak mahu kah?

Najib pegi merata ada aje yg dia bawa pelaburan utk negara ni. Bukan ratusan juta tapi berbillion! Khas utk negara dan rakyat. Anwar ada? Ada tak?????. Tuan2 anda tak habis2 dgn dunia khayalannya sdiri!. Tuan2 anda tiada kaliber menjadi pemimpin negara ini. Nak sangat memerintah tunjukkan keupayaan cara betul, bawa kemakmuran pd negeri yg diperintah. Apa2 pon dah nk sepenggal pon. Nothing!. Sorry to say. Tiada peluang utk sepenggal lagi. Jadi ada masa 2 bln lagi ni kumpul lah harta byk2, kaut pasir sbyk mungkin. Lepas tu main jauh2. U dont need in selangor anymore!.

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:29 PM  


Ehhh ... biar betui... gaji CEO/ Pengerusi Syabas RM425,000 sebulan ??????????


patut la bil asyik tinggi saja....

cuba SYABAS kaji bagaimana Lembaga Air P.Pinang boleh untung.... bagaimana mereka uruskan?

UMNO/BN jangan politikkan keperluan/ infrastruktur asas rakyat ( bil2 air, elektrik, gas, tol, telefon, dll) untuk keuntungan kroni saja!

pru13... apa kita nak kekalkan lg kekuasaan penindasan & ketamakan UMNO/BN ini?

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:29 PM  

Anon 6.38: 2 kali maju dibwh pakatan?. Merepek!.

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:41 PM  

gaji setengah juta sebulan pulak.. pencacai kalau spin tak boleh sikit.. ingat pamPASan jepun 207 ribu juta

ahli PKR seumur hidup,  January 26, 2013 at 7:44 PM  

Bukan RM425 ribu tapi RM4.52 juta sebulan. CEO Syabas juga ada buat skandal menjual air ke Singapura.

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:44 PM  

ramainya pembangkang...

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:50 PM  

maju ke belakang....seiring dengan penasihat ekonominya yg suka main belakang...kahkahkah

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:56 PM  

amboi,

masih ada ramai sakaix2 yg rase issue air ni salah selangor,ah duh.

hehehe, PM jalan merata rata membawa pelaburan, pelaburan masuk pocket kroni, tolong nyata ngan jelas sket. Adalah tanggung jawab PM membawa kemajuan negara,dier pun makan gaji cukai rakyat. kita tak yahla bersyukur pasal ini, kalo dier tak buat dengan bagus, kita tukar sahaja PM itu sahaja. senang.

Dan, negara tak akan tumbang kalo tukar PM baru, pasal PM baru ini akan bersyukur dengan peluang ini. kalo tak baik.

Anonymous,  January 26, 2013 at 7:57 PM  

Wow.anjing2 pakatan sudah menyalak backing bos dajjal mata 1 lambang parti keadilan.dr dulu dah bodoh sokong gay tua smpai la dok sokong gay tua tu.smpai bipa2 la.korangkena kencing dgn org2 tua nyanyuk gila kuasa yg terdiri drpd father niki najis.father bawang.oku kapal sing nak karam.tua kutuk lim sial pencetus 16 mei.teruskan la hasad dengki sesama melayu seislam.tp jilatla bontot pakatan dajjal tu puas2.teruskanla kebidohan korang smpai korang mati nnt ya.ALLAH dah bg otak x nak paki.hak tuih

Anonymous,  January 26, 2013 at 8:19 PM  

Nilah masalah cai2 pkr, orang kata malaysia dia kata indon, indon tak kisah la pakai kalau pakai kalimah Allah iti ini kenapa tak marah mereka , itu Indon la dik non , adik o, adik oi ingat dia orang suka orang malaysia cari pasal dan campurtangan hal mereka, mau di balunnya adik non oi, Apakata dik non pindah ke Indonesia atau buat demostrasi kat sana, silap2 helang nyawa dik non oi.

Anonymous,  January 26, 2013 at 8:27 PM  

GOMO BUDUH MADAFAKA. SPEKTAKURARRRRRRRR

Anonymous,  January 26, 2013 at 8:28 PM  

Bro, kalau ko jenis pandai cakap dan pandai buat kerja, aku boleh tolerate lagi. Tapi aku pernah jumpa orang macam ko, pandai cakap tapi kerja malas. Kerja paling mudah bagi orang macam ko, tunding jari dan salahkan orang siang malam. Mana nak maju kalau ko terus jahil.

Anonymous,  January 26, 2013 at 8:34 PM  

Lord ried anjing

Anonymous,  January 26, 2013 at 10:46 PM  

Dah bengap sgt ank lord ried mcm sakai umngok elok hntr msk maktab jdi cikgu keja sng gaji bnyk.

Anonymous,  January 26, 2013 at 11:46 PM  

Anon 3.09 Selangor 2x maju di bawah BN?? Dreaming ke mana ada teruk lagi. Habis kawasan-kawasan hijau dah dipenuhi dengan batu-batu bata, parking di PKNS naik, langskap Shah Alam tak seindah dahulu dan tak dijaga seperti dahulu, pub dan karaoke pun dah ada. Kilang CARLSBERG masih tersergam. Masa PRU 12 kata nak hapuskan tol tapi tak ada ape-ape pun. AIR DIPOLITIK, KALIMAH ALLAH TIDAK DIPERTAHANKAN. INI ADALAH Antara kemajuan yang dilakukan oleh PR selama 4 tahun .......... APA-APA PUN BN/UMNO STILL THE BEST. HIDUP BN HIDUP UMNO.....

Anonymous,  January 27, 2013 at 12:31 AM  


cukupkah amal islam kita sekadar melalak jangan guna KALIMAH ALLAH saja, sedang hukum hakam wajib yg lain 55 tahun UMNO bulldozed begitu saja?

ikhlas UMNO kata "perjuangkan Islam" jika kepura2an & penolakan kpd sistem politik Islam terlalu nyata?

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:12 AM  

cai2 pakatan kalau xde air basuh berak dgn tisu jek.ape dia nak heran.cam kote bengkok main ngan cina doll.lepas keluar gam kasi lap ngan tisu...haw...haw...haw....mampos kote bengkok...

Anonymous,  January 27, 2013 at 2:36 AM  

Najib meliwat sebarkan

-ahli neraka-

Anonymous,  January 27, 2013 at 10:17 AM  

Lepas ni khalid akan suling air kencing untuk kegunaan semua rakyat selangor.

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:26 AM  

Apa anjing pas ni merepek. Manusia sesat yg tak sedar dirinya sesat. Otak terseliuh...

gila sex,  January 28, 2013 at 1:46 PM  

khalid gagap?
tonton la video porno FREE,lepas tuh gagap la ko semua.

www.youporn.com

ada blowjob, crempie,interracial, threesome,bonde,fetish,hardcore, janji ko terus kote GAGAP lepas tonton semua tuh

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:39 PM  

Selangorkan negeri berkebajikan...! tunggu ceramah laa... dapat duit sedekah baru boleh bagi kat SYABAS beli pam air baru..!

Duit peruntukan nak buat modal kedai KUDA...!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP