EKSKLUSIF - Najib Razak, Kanak Kanak & Sekampit Beras

Monday, January 14, 2013


 
"Umpan beras tapi himpunan Najib Razak gagal saingi PR"

Itulah kata kata yang dimainkan oleh blog blog dan media portal Pakatan Pembangkang sejak semalam bagi memperlekehkan apa yang dilakukan Kerajaan Barisan Nasional dibawah pimpinan Najib Razak di Klang Selangor.

PERTAMA:
Gomo nak mengucapkan syabas buat Barisan Nasional Selangor yang telah berjaya memecah kubu Pakatan PAS,DAP,PKR di Klang Selangor. Satu pekara yang sebenarnya telah mematikan akal pimpinan pakatan Selangor yang selama ini cukup gah kononya masyarakat India di Klang menolak BN.

Apa yang anda semua perlu tahu bahawa pada PRU 12 yang lalu masyarakat India di Klang telah ditipu hidup hidup oleh Pakatan Pembangkang yang mana akhirnya telah memenangi kerusi Parlimen Klang dan Dun.

Strategi Barisan Nasional untuk menang kembali Selangor adalah cukup mudah iaitu memberikan fakta jelas kepada pengundi di Selangor akan apa yang telah dilakukan BN dan bandingkan dengan apa yang dilaksanakan kerajaan pakatan PAS,DAP,PKR selama mana mereka mentadbir Selangor.

Dari situ majoriti rakyat Selangor sudah sedar bahawa Barisan Nasional menepati janji sepertimana yang dikatakan "Janji Ditepati" berbanding Kerajaan Pakatan Selangor yang hanya pandai berpolitik sebaliknya tidak menunaikan janji manifesto PRu 12 yang lalu sehingga kini 2013.

Masyarakat India yakin kepimpinan Najib Razak

KE DUA:
Masyarakat India pada PRU 12 yang lalu begitu membentak jiwa mereka kerana dihasut oleh HINDRAF yang dijanakan oleh Pakatan PAS,DAP dan PKR sehingga menyebabkan kebanyakkan dari mereka tidak mahu memberikan undi buat BN sebaliknya memberikan undi buat parti Pakatan yang cukup hebat menabur janji palsu buat masyarakat Kaum India.

Kaum India di Selangor daa juga seluruh Malaysia merupakan peti Deposit kekal buat Barisan Nasional sekian lama dan dengan kesilapan Pakatan PAS,DAP dan PKR yang lebih mengutamakan undi kaum cina serta tidak mengotakan janji mereka pada PRU 12 yang lalu kepada masyarakat India menyebabkan masyarakat India menolak Pakatan PAS,DAP dan PKR pada PRU 13 ini.

Beberapa insiden penindasan ke atas masyarakat India oleh pakatan PAS,DAP dan PKR sejak tragedi Kg Buah Pala sehinggalah kepada pencerobohan rumah ibadat di Sepang tempoh hari membuatkan masyarakat India sedar bahawa janji janji manis Pakatan PAS,DAP dan PKR untuk PRU 13 ini tidak boleh langsung dipercayai lagi dan mereka telah sepakat untuk menolak Pakatan PAS,DAP,PKR pada PRU 13.

 
 Majlis BN berlangsung dengan aman

KE TIGA:
Program hari Pongal yang dihadiri Perdana Menteri Dato Sri Najib Tun Razak dan Isteri Datin Sri Rosmah semalam merupakan satu langkah yang tepat dalam mendekati para pengundi masyarakat kaum India di Selangor dan terutamanya di Klang.

Kehadiran Najib Razak dna isteri di Padang Chetti memberikan isyarat jelas bahawa satu Tsunami akan melanda Kerajaan Pakatan Selangor pada PRU 13 ini kerana di Padang Chetti ini lah Hindraf bermula yang mengakibatkan majoriti kaum India menolak BN pada pRU 12 yang lalu.

Kehadiran PM dan isteri semalam dilokasi tersebut dengan dihadiri sekitar 5 ribu orang terutamanya masyarakat India telah memberikan isyarat jelas bahawa masyarakat India akan mengundi Barisan Nasional pada PRu 13 ini.

KE EMPAT
Pembangkang menyatakan Najib Razak memberi RASUAH beras kepada masyarakat yang hadir dalam program Pongal semalam. Kenyataan dari pihak pembangkang ini sebenarnya telah memperlihatkan kebodohan mereka kepada rakyat Malaysia khusunya Selangor.

Atas keperihatinan dan tanggungjawap lah maka Barisan Nasional memberikan sumbangan beras dan pelbagai yang lain kepada rakyat bagi memastikan rakyat menerima manfaat dari kesejahteraan ekonomi negara yang mana tidak dapat dilakukan PAS,DAP dan PKR walaupun mereka telah mentadbir Selangor sejak 2008. Jangan kata Pakatan PAS,DAP dan PKR Selangor nak jaga kebajikan rakyat BERAS SEKAMPIT pun mereka tidak berikan tanda kasih dan sayang kepada rakyat Selangor.
 
KE LIMA
Pihak pembangkang memainkan isu kanak kanak memikul beras dipergunakan oleh Najib Razak dan Barisan Nasional untuk kepentingan politik. Itu kata kata pembangkang yang sebenarnya jahil lagi keji kerana disinilah rakyat sendiri dapat menilai sama ada parti mana yang mempergunakan kanak kanak. Di bawah ini contohnya:

 Program BN mengajar kanak kanak
"Membantu Ibu Bapa"

 "Si anak pikul beras untuk Bapanya"

 "Sumbangan BN ini untuk keluarga saya"

 "Terima kasih Najib Razak"

Program Barisan Nasional beri Sekampit Beras membuktikan bahawa kanak kanak yang hadir dalam program semalam dan pada program program yang lain diajar dengan cara yang beradad dan berakal untuk menjadi masyarakat Malaysia yang cerdik akal. Malah nilai nilai murni menolong ibu bapa dan mempunyai tanggungjawap ke atas keluarga membuatkan kanak kanak ini tahu untuk membantu orang lain dimasa hadapan.

 Di bawah ini pula Program Pakatan PAS,DAP dan PKR pada Himpunan KL112

 "Tidak tahu ke mana arah yang nak dituju"

 "Menjadi boneka parti politik "

 "Menemani Ibu sikap terpuji tetapi keji buat seorang ibu yang
memberikan pengalaman tidak berafedah buat si anak"

 " kasih sayang si Ayah, tetapi salah tempat untuk membawa
anak beriadah dalam program yang tidak mendatangkan
manfaat buat si anak"

 "Si anak kecil terkulai lalu kepenatan akibat pimpinan Pakatan Pembangkang
yang menjadikan kanak kanak sebagai pentas Boneka kemasyuran politik
mereka sendiri."

Itulah realitinya kebenaran yang Gomo tampilkan disini. Program Barisan Nasional dan juga Program Pakatan PAS,DAP dan PKR. Pekara sebegini bukanlah pertama kali berlaku malah telah wujud sejak Merdeka lagi. Cuma sejak akhir akhir ini banyak kanak kanak dijadikan Boneka Politik kotor pihak pembangkang.

Antara "Sekampit Beras dari Najib Razak" dan "Demo Jalanan Pembangkang" memberikan satu perbedaan yang ketara untuk kita sama sama renungkan dan fikirkan.


"Contoh perjuangan Pakatan Pembangkang yang sia sia,
Jika mati bukanlah Mati Syahid sebaliknya mati untuk
dijadikan modal politik pimpinan Pembangkang"

Gomo harap rakyat Malaysia sedar akan apa yang Gomo jelaskan ini agar menjadi renungan anda semua dimasa mendatang. Marahnya kita pada UMNO ataupun BN tetapi jangan kita beremosi untuk memilih parti yang caca merba serta hanya pandai menabur janji sepertimana yang dilakukan Pakatan PAS,DAP dan PKR.


"Sayangi Selangor
Yakini BN"


Buang yang keruh ambil yang jernih kerana dibawah pentadbiran Perdana Menteri kita sekarang Dato Sri Najib Tun Abdul Razak banyak TRANFORMASI yang dibawa untuk faedah dan kebajikan rakyat Malaysia tampa mengira Agama dan Bangsa.

Psssttt.... Najib bagi sekampit beras, Anwar Ibrahim? Hadi Awang? Lim Kit Siang? Depa semua tu bagi apa pada rakyat sampai sekarang?

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.



143 comments:

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:02 AM  

Peringatan Menjelang PRU13

Sokong Hadi + Nik Aziz = Sokong Lim Kit Siang + Lim Guan Eng = Sokong DAP = Sokong Perjuangan Kristian = Sokong Perjuangan Menjatuhkan Melayu + Islam.

Hj Mansuh

Kek Bedah,  January 14, 2013 at 10:24 AM  

Orang India dan Cina hairan mengapa UMNO hilang akal. Jika PR memerintah, yang jadi PM tetap orang Melayu. Tatap ba!. Bukan Guan Eng atau Kit Siang. Bahasa Melayu tetap bahasa rasmi. Ugama Islam tetap agama rasmi dan tetap dianuti oleh orang Melayu. Kesemua kepentingan Melayu ini tidak diancam pun. India dan Cina tidak mahu mengubah ini semua.

Raja2 Melayu tetap Raja Melayu bukan Raja Cina atau India. Mereka tetap muslim yang baik, menjaga kesucian agama Islam dengan menjadikan diri mereka ummatan wasatho- umat pertengahan yang jadi contoh teladan.
Yang diubah ialah UMNO disingkirkan digantikan dengan orang Melayu lain. Kalau UMNO lawan PAS, UMNO kalah, orang Melayu jugak yang menang. Kalau PAS menang, UMNO kalah, orang Melayu jugak yang menang. Kalau saya menang PRU13, saya kalahkan seorang Cina MCA. Yang menang ialah Melayu. Melayu saya tidak kurang dari Melayu orang UMNO.

Jadi apa masaalah? Yang berdepan dengan masaalah ialah pemimpin Melayu dari UMNO yang rasuah dan korap yang sudah menyamun harta benda rakyat. Mereka yang takut dan cemas. Yang rasa takut ialah Shahrizat Jalil, Raja Ropiaah, Zahid Hamidi, Syed Mokhtar Bukhari, ketua2 bahagian UMNO yang rasuah dan sapu tanah rakyat. Yang takut ialah Najib bila kita kemukakan Deepak Jaikishan dan suruh menyanyi macam burung kenari. Yang takut ialah tauke2 Cina yang bersekongkol dengan pemimpin UMNO untuk samun Negara ini. Tauke India juga.
Apa yang perlu nya majority orang Melayu ratapkan apabila segelintir kaki busuk bangsa Melayu ini ditumpaskan? Rakyat Melayu yang menang!
Najib kata di gembira melihat ramai manusia datang bertemu dengan nya di Tesco Semenyih. Memang itu perasaan orang feudal yang melhat hamba abdi berpusu pusu dan bersyusyun syusyun menadah tangan mendapatkan ole2 yang dibawa nya.

Ribuan kaum India dikerah oleh IPF untuk bertemu dengan Najib. Mereka diangkut dengan bas dan dijanjikan akan mendapat ole2 dari Najib. Najib bilang, terus sokong dia, maka banyak masaalah kaum India akan selesai. Kamu ada 55 tahun tak dapat selesai maka sekarang dalam masa 5 tahun, pasti beres?

Saya setuju. Kaum India mesti terus beri Najib nambikei mereka dan apa apa lagi yang mahu diberi. Berikan Najib tairu, apom dan tosei. Najib akan terus memperlakukan kaum India terutama yang susah sebagai peminta sedekah. Keadaan kelam kabut apaila orang ramai berpusu pusu mendapatkan kampit hamper yang disediakan sebagai penarik kehadiran kaum India. Mengikut kiraan Rais Yatim, lebih 50,000 datang. Tesco hampir habis semua barangan mereka. Bil akan dihantar ke JPM untuk mendapat bayaran.

Inlah yang boleh UMNO tawarkan. Jangan tanya apa UMNO boleh buat, Tanya apa kamu boleh buat pada UMNO. Maklum sahaja, UMNO itu tuan dan kita hamba. UMNO penjaga keselamatan dan kebajikan. Orang Melayu yang beragama Islam sia2 mengistiharkan solat dan ibadat mereka, hidup mereka dan mati mereka kerana Allah- sebab sebaik sahaja keluar pintu, pemberi rezeki ialah UMNO.

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:26 AM  

HJ MANSUH BUDUH

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:37 AM  

Haji sponsor pasal tu buduh. Dia yang sengaja meletakkan diri dia dalam kelompok sakai.

Tuhan dia umno... mampos umno hilang agama dia.

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:46 AM  

PENCACAI PR BODOH! PENYOKONG AL-JUBORI PELIWAT TERMASYHUR PUIIIIIIIIIIIII!!!

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:50 AM  

Kah kah kah... aku dah cakap sakai-sakai ni akan meroyan 3D2N.

Lahir dari perut melayu tapi dengan sengaja pilih jadi SAKAI sebab beriman dengan umno. Mampos umno agama dia akan hilang sama.

Wakakaka....

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:53 AM  

kakaka najib nabi umno akhir zaman

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:55 AM  

Ini yang Najib katakan berani. Ini yang di katakan anak jantan.

Bukan berani bakar kereta, jahanamkan harta benda awam.

Mat sekor tu siap lari ke kedutaan lagi. Biasalah pondan dua alam

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:01 AM  

Benar tu kak bedah orang Melayu Umno yang korup diganti dengan orang Melayu yang lain dari PKR yang juga korup seperti Anwar dibantu oleh orang Melayu PAS yang gemar lelong Islam untuk undi...jadi 2x5 juga. DAP nak menjadikan kristian agama rasmi Malaysia menggantikan Islam. Anwar nak meyamaratakan semua agama di Malaysia dengan agenda pluralisme. Anwar jadi PM atas sokongan DAP akhirnya jadi boneka DAP seperti Nizar di Perak yang sanggup memenuhi semua kehendak DAP untuk kekal berkuasa. Akibatnya cina dapat tanah dengan pegangan 999 tahun he he he

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:07 AM  

BLOG HARAMJADAH....SAJA JA NAK MAKI HANG PAPAGOMO OIII....PEMBAWA BERITA HARAMJADAH...FITNAH DAN BELIT...

usin January 14, 2013 at 11:07 AM  

kerajaan bagi beras ada bangang yg kata rasuah. habis, sapa nk tolong hulur beras, bapak sibangang tu ke nk bagi? memang la t/jwb kerajaan bantu rakyat. cer jgn bodoh sgt, boleh?

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:21 AM  

Ishhhh.....Najib nak jual negeri ini kepada India ke!!!!!


Kekekee....ini le cara komen pencacai umngok.....


Kesian Najib diperkudakan MIC.....Nak murtad ke NAjib? kakakakakaka

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:37 AM  

PAS gagal tarbiah DAP pasal ISLAM,sebaliknya dap berjaya tarbiah PAS pasal tanah!!

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:48 AM  

Kerajaan bg beras hampa kata rasuah, abis nik aziz bg duit tepi jalan pd org asli masa pilihanraya tu apa dia? Zakat ya ka?

Hampa baca sifir politk sekerat tu pasal tak matang. Hampa ingat bila pas menang, org melayu menang jugak, negara masih diperintah org melayu. Itu yg hampa lain dari kami. Kami lihat pas menang, pkr menang, yg tadbir org DAP. Hampa tgk takkan nak letak mat sabu, mahfuz, hadi awang jd menteri? Cina DAP tu pon dah kata awai2 puak2 Pas ni lack intelligent dlm blog LKS. Hampa baca ka? Lani pun kat selangor, puak2 depa ja pulun semua kontrak, tarak lori sampah pon buleh g tender jugak. Rasuah pon byk, kontraktor kelas F nama ja melayu, tp buat cina DAP jugak? Dapt la persen sket.

Hampa ingt DAP tu semua bersih, tu sebab hampa lembab sebab dorang la paling korup. Tp pas pon bukan bersih lagu mana pon, rasuah jugak kalau tak takkan menyilau kereta besaq2 dtg kws.

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:58 AM  

Kak Bedah bagi sikit bukti apa yang Syed Mohktar buat yang kata tak betul tu?? jangan sembang dan fitnah semata-mata.. tak takut ALLAH ke??

MymassaVoice January 14, 2013 at 12:07 PM  

Lebih baik pergi program BN boleh dapat beras, dari pergi program fuckatan habis duit disakau dek puak-puak hamPAS.

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:08 PM  

Kak Bedah

Umno bukan takut kalu Anwar naik jadi PM. Memang Anwar tu melayu. Umno juga bukan takut kalu Hadi Awang naik jadi PM. Memang Hadi Awang tu melayu.

Tapi Anwar tu melayu yang paling teruk moral .. kes Anwar suka main pungkoq satu dunia tahu, kes Anwar sapu Shamsidar bini Azmin ... Azmin tahu, mak bapa Azmin tahu, adik beradik Azmin tahu, Nallakarupan lagi lah tahu.

Cik Bedah ooiiii, tak malukah awak dunia kata PM Malaysia Manusia Rosak Akhlak ?

Hadi pulak, memang lah melayu dan islam. Tapi islam dia hanya pada serban, jubah, janggut dan dahi hitam saja. Macam mana kami Umno nak ikut dia sebab Allah kami hanya untuk sembahan orang islam saja, sedangkan Allah Hadi Awang sama dengan Allah sembahan orang krisian (Tuhan bapa, tuhan anak dan tuhan roh).

Iqra' (baca lah) kenyataan dibawah ini wahai Cik Bedah :::::

Peringatan Menjelang PRU13

Sokong Hadi + Nik Aziz = Sokong Lim Kit Siang + Lim Guan Eng = Sokong DAP = Sokong Perjuangan Kristian = Sokong Perjuangan Menjatuhkan Melayu + Islam.

Hj Mansuh

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:13 PM  

buduhnya kek bedah!!!tk research ke kek bedah!!!krn parti umno ni lah bangsa melayu terbela dn mmg tidak dinafikan jga ada kelemahannya,,tp sptmana janjinya,sya percaya di bwh kerajaan dibwh tanggungjawabn tok jib...byk transformasi dia akn buat,,bg sokongan,,in sha Allah...
jgnnn la undi pkr,,,jgnla undi pas..krn maknya anda telah undi DAP!!!nauzubillah!!!kaum cina ni akan lakukn apa saja bg mendpt sokongan melayu,,setrusnya dpt kuasa,,,

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:15 PM  

Himpunan yg kat stadium merdeka x dibayar ke? janganlah jadi bangang... Org bahlol macam kau aje yg masih berfantasi.... kesian2...

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:18 PM  

sokongggggg benarrr dgn hj masuh..
dn hj mansuh mmg benar,,,hehehe

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:50 PM  

korang tengok kat u.s, jepun, britain, singapore ade tak pemimpin die hulur beras, siap campak dari lori lagi tuh. memalukan betul la. macam dalam negara afrika yg kebuluran plak. inilah negar 1 malaysia

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:53 PM  

kenapa org ramai berebut ambik beras? sebab mereka hidup susah. kenapa susah? sebab kerajaan rasuah guna duit rakyat kayakan kroni.

Anonymous,  January 14, 2013 at 12:59 PM  

bila first time aku tengok org india berkerumun amik beras yg kena lontar dari atas lori aku ingatkan gambar diambik di sri lanka, rupa-rupanya di negara kita yg dikatakan makmur ini.
dgn bangunan pencakar langit yg byk masih ade rakyat yg berebut2 sampai ade yg pengsan utk mendapat sekampit beras. memalukan betul la. org singapore tengok sambil tersengih geleng kepala

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:01 PM  

org singapore kate nasib baik kami keluar dari malaysia dulu wakakaka

Akal Chedet,  January 14, 2013 at 1:07 PM  

Ade satu kawan india aku yang tidak minat dgn politik, tapi lepas saya tunjuk gambar najib campak beras untuk orang india, terus dia sangat marah. Aku pun jadi batu api sikit dan dia ikrar tak akan undi BN lagi.

Kah kah kah kah kah.....

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:10 PM  

Tolong sebarkan cerita basi yang boleh MENGGEMPARKAN macai-macai bawahan Umno nehh... Sebarkan agar melayu di Semenanjung Malaysia tidak terus di tipu oleh Umno

SEBARKAN...

Bagi macai-macai Umno yang terhegeh-hegeh nak tegak benang basah korang tuh, boleh la tolong jawabkan soalan cepumas neh...

Terdapat hampir 400,000 ahli Umno yang beragama Kristian. Apakah tidak mungkin suatu hari nanti, kepimpinan Umno akan beralih kepada kristian...??


Anonymous,  January 14, 2013 at 1:12 PM  

Kalau lori beras datang area rumah kau nak bagi beras free,kau juga yang berebut nak dapat barang free.Macamlah tak tahu perangai orang Malaysia.Janganlah munafik sangat..

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:14 PM  

400,000 ribu tu kau korek tang mana?Bagila buktilah macha dei

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:17 PM  

Melayu pkr yg memerintah akan dicucuk hidung sebab semua rahsianya dalam gengaman DAP n PAS jgn la nk harp sangat dorg akn bela nasib melayu n agama Islam. Nama Allah pun dia tak pertahankan nasib baik majlis syura tidak bersetuju nama Allah dishare. Syukur

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:18 PM  

Kalau aku bodoh macam sakai umno si haji sponsor tu aku akan cakap undi umno sama dengan undi ipf atau sama dengan undi mca si kapir harbi. Atau undi umno sama dengan undi vincent tan.

kah kah kah

Malangnya aku sekolah tinggi bukan macam sakai2 pekida yang tak habis sekolah sekarang jadi kuli batak workshop dan rumah penyunndalan cina. Jadi cara aku fikir tak sama macam ayahanda haji sponsor pikir. Bangang dulu, kini dan selamanya...

Wakakaka

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:19 PM  

Sebutkan nama seorang saja kristian yang memegang jawatan tinggi dalam umno kalau ada.Janganlah nampak bodoh sangat cai oi

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:19 PM  

org brunei plak kate nasib baik kami tak pernah ade hati nak join malaysia dulu wakakaka

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:21 PM  

Bersepah kafir dalam pkr pegang jawatan tinggi dalam parti sampai jumlah MP pkr pun separuh kafir,pencacai tak nampak.Tak pulak dia tanya,tidakkah satu hari nanti kafir akan pegang jawatan PM melalui pkr?

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:23 PM  

ketua umno bahagian penampang beragama kristian >>

http://www.erapasca.com/2012/11/pecah-berita-ketua-umno-murtad-di-sabah.html

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:24 PM  

1:18pm,

Tinggi manalah sekolah kau tu ye phd ke?Setakat diploma,degree bersepah dah orang tak heranlah huhuhu

Bahasa kau pun lebih kurang kutu tepi jalan aje tak macam org sekolah tinggi pun

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:26 PM  

1:23pm,

Ketua bahagian je ke?kahkahkah...lawak apakah ini?KO cek dulu jawatan2 dalam pkr tu dulu dol

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:27 PM  

Kenapa melayu nak bergaduh pasal berebut tuhan. Kalau orang melayu yang Umno, kenalah faham tuhan Allah yang Pas nak kongsi dengan kristian tu tak sama dengan tuhan Allah yang orang melayu Umno sembah punya.

Allah yang Umno punya hanya satu (esa) dan Allah yang Pas punya 3 dalam satu (dilahirkan, ada anak dan ada roh). Nama sama tapi sifat tak serupa apa.

Haiya jangan jadi bodoh gaduh kerana berebut tuhan lah. Gaduh kerana berebut harta atau kekayaan lagi baik apa.

Melayu Cyber

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:27 PM  

aku bumiputera penan sabah dah lama dah masuk umno. ape masalah?

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:28 PM  

ishhh... teroknya umno ni. ..Ketua UMNO pun boleh Murtad, apata lagi ahli-ahlinya yang lemah akidah

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:30 PM  

pkr tu parti berbilang bangsa tak hairanla ade bangsa lain pegang jawatan tinggi. ini umno. cube ko bace penuh name parti umno ko tu wakakaka nampak sangat menipunye wakaka umno & tipu berpisah tiada wakakaa

Kak Bedak January 14, 2013 at 1:31 PM  

Sokong UMNO =====> Sokong Murtad

Lu orang pikir sendiri

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:36 PM  

Umno tu bumiputera bkn Islam pun boleh masuk ,tak tahu ke?Kesiannya..So apa masalahnya?

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:36 PM  

aku bersama keluarga ku berbangsa kadazan dusun di tenom sabah sudah menyertai umno sejak 10 tahun dulu. tiada masalah walaupun kami beragama kristian. hidup umno

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:37 PM  

Yang sokong murtad tu bukan pakatan ke?Anuwar sokong lina joy murtad,pas sokong gerakan murtadkan Islam sampai pecat hassan ali.Adoyai buta mata ke buta hati?

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:42 PM  

org sarawak plak kate menyesal kami masuk malaysia dulu wakaka

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:44 PM  

Umno membela bumiputera tak kira agama.UITM untuk bumi,ramai aje anak2 kadazan,iban,penan,bidayuh,dayak,murut diberi peluang belajar dan jadi bijak pandai menaikkan anak bangsa.

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:46 PM  

Org sarawak yg mana?Jangan sorang dua cakap macam tu kau kata semua.Macam tak biasa korang ni

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:46 PM  

Bukan ke umno hanya untuk melayu? kan nama united MALAY national organisation...

Rupa-rupanya kene tipu kaw kaw oleh UMNO

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:48 PM  

Baik aku join PAS yang pure melayu dan islam.......

Puiii UMNO yang hipokrit

Anonymous,  January 14, 2013 at 1:51 PM  

UMNO TAK BOLEH PAKAI LANGSUNG

Anonymous,  January 14, 2013 at 2:10 PM  

Patutlah umno bangang sampai ke sudah... ramai sakai sabah sarawak rupanya. Kalau campur sakai semenanjung adalah dlm 2 juta ahli...

Tu belum campur bumiputra bangla dan indon lagi... kikiki

many... many...

Anonymous,  January 14, 2013 at 2:30 PM  

Orang2 pakatan rupa2nya kurang cerdik dan kurang berpengetahuan.Tak mengapa.Mari kami ajar kamu sedikit.Orang2 bumiputera adalah dianggap sebagai sebahagian daripada keluarga besar Melayu atau rumpun Melayu kalau kamu mahu tahu.Sebab itu bumiputera diterima dalam umno.

Rupa2nya juga org2 pakatan sangat memandang hina pada bumiputera Sabah Sarawak.Tak mengapa undi bumiputera rupanya tak bernilai untuk pakatan.Terima kasih pakatan.

Anonymous,  January 14, 2013 at 2:36 PM  

Wooohooo... sedihnye....

Sakai tetap sakai.... kikiki

Anonymous,  January 14, 2013 at 2:37 PM  

Yang sakai nak jadi melayu...

Yang melayu nak jadi sakai...

Hihihi...

Anonymous,  January 14, 2013 at 2:41 PM  

Kak Bedah kata " Sokong UMNO =====> Sokong Murtad "

Haiya kak bedah, awak betul2 sudah kena tinggal keretapi la. Sekarang orang sudah tak main lah dan sudah tak heran la, awak mahu kata " Murtad kah atau Kafir kah " siapa ada ambil kisah.

Kalau mereka mari kata, " awak sokong parti saya, awak masuk syurga. awak sokong parti mereka, awak masuk neraka ". Saya akan jawab balik, " woi pak haji awak pegi cakap sama batu lagi baik apa, itu batu mesti percaya punya "

Awak ingat bila Hadi Awang kata " sokong Umno kafir ", ada orang peduli kah. Orang macam aku awak mahu kata apa pun, lu suka lah.

Lu mahu kata, " kerjasama dengan bukan islam untuk memerintah negara " itu Kafir dan Murtad atau " benarkan kalimah Allah untuk kristian punya kitab Bible ", itu juga Kafir dan Murtad ... aku hanya ketawa berdekah kah kah kah kah. Kerana aku ialah yang boleh hidup dalam semua keadaan.

Melayu Cyber

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:00 PM  

Tol kesas akan turun malam ni. Tol cheras dah hapus sebelah. Inilah hasil pembangkang kuat umno lemah.

Sakai-sakai melayu umno mana tau... sekolah pun tak habis.

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:00 PM  

Undi pakatan haram membawa padah pada negara

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:06 PM  

Sekolah tinggi begini cara bercakap Dan berfikir? I don't think so.

Merah January 14, 2013 at 3:10 PM  

Perut melayu tu mak dia. apa kena mengena dgn mak dia. nak berpolitik janganlah sampai nak hina ibu yg melahirkan. Pendek akal kamu ni.
Marah tak klu saya ckp "kesian perut manusia yg melahirkan kamu yg gila ni "

politik agak2 la.

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:12 PM  

Ko pulak kenapa tak keluar Dari Malaysia? tukar warganegara terus, ko ingt org Malaysia heran ko takde? Bukan menyumbang apa2 pun tau hidup nak free jer kan puiiii

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:15 PM  

Yang perasan pandai suka hina2 orang ni aku bajet baru grad diploma kolej swasta hahaha

Merah January 14, 2013 at 3:16 PM  

Agreed ... totally agreed......

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:36 PM  

Beras = Nasi.
Sesedap manapun Pizza Hut, KFC, McD, tapi nasi jugak yg dimakan hari2. Perubahan lauk-pauk sudah cukup tak perlu tukar menu makan McD hari2 yg menjemukan dan kurang khasiat.

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:41 PM  

bila berbudi dgn baik maka rakyat akan berterima kaseh pd pemipin.jika berbudi dgn jln sesat maka rakyat akan turut sesat.pr akan hancur.
hidup umno.
1 undi aku utk BN.

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:57 PM  

ANDA tak perlu sembah Tok Pekong, Tak Perlu Hina Nabi, Hukum Hudud Islam, Hina Rasul untuk Jadi Murtad/Kufur, Tak Perlu Kata Babi Tu Halal, Tak Perlu Istihar Masuk Sikh untuk Jadi Murtad?kufur. Cuma Cakap "Axxxh Ada Anak", "Jesus anak " xxxx", anda dah Kufur. Jika anda setuju dan sokong dengan kenyataan tersebut anda pun Kufur juga, kena mengucap balik kalau nak jadi Islam dan bertaubat tarik balik kenyataan tu; Kalu tak Tobat Halal Darahnya. Syaitan Yang Alim pun Kufur Kerana Takabur nya. Hadi Awang Pun Jenis manusia Takabur Juga, Pernah tuduh Satu bekas menteri tu Murtad di awal 1980 an dulu.

Anonymous,  January 14, 2013 at 3:58 PM  

Kalau pr perintah memang le melayu juga yg jadi pm nya tapi melayu pliwat, pelangan cina dool, yang ada anak haram. Ni ke yang kita nak sbgai pm kita

Anonymous,  January 14, 2013 at 4:03 PM  

Hj.adi nabi pas yg kata video tu besi sejuk jeh, kalau orang tegur dia tu cikgu sekolah jeh.

Anonymous,  January 14, 2013 at 4:12 PM  

Butul tu anon 12:13pm dap sangup ngaku silap kira undi sbb nak ambik ati melayu bila rasa ada melayu yg nak tersedar tipu daya mereka.

Anonymous,  January 14, 2013 at 5:05 PM  

Sian budak keling ni. Emak bapak dia tak tau ceta agaknya. Terima beras satu packet harga RM10.....duit nenek moyang dia ratusan ribu pampasan kerajaan jepon RM207 billion dah kena ngap.

Anonymous,  January 14, 2013 at 5:07 PM  

Bukan kah mahathir cakap dalam perlembagaan definasi melayu :
1. Mesti cakap bahasa melayu
2. Hidupan mengikut budaya melayu
3. Mesti beragama ISLAM

Apamacam UMNO yang digelar sebagai parti Melayu ada ahli bumiputera kristian?

Aku penyokong UMNO seumur hidup dan aku tak tahu ade ahli kristian dalam UMNO..kesian ku!!!!!

Anonymous,  January 14, 2013 at 5:10 PM  

Berita ini belum disahkan secara rasmi oleh pihak berkuasa negara. Seorang ketua NGO yang rapat dengan sebuah parti politik Malaysia telah ditahan di lapangan terbang Cairo dua tiga hari lepas kerana membawa keluar wang sejumlah kira-kira RM500,000 dari negara itu.

Tidak dapat dipastikan wang itu dalam not negara mana, tetapi jumlahnya dikata kira-kira RM500,000.

Wang itu katanya adalah lebihan daripada wang yang dibawa hasil derma orang ramai untuk misi bantuan rakyat Palestin di Gaza.

Menurut sumber yang dapat dengan pejabat kedutaan Malaysia di Cairo, penahanan ketua NGO itu diketuai oleh pejabat kedutaan Malaysia di Mesir dan dipercayai membantu meyelesaikan panahanan berkenaan.

Ketua NGO berkenaan kerap membawa misi bantuan kemanusiaan di beberapa buah negara dan terbaru di Filipina.

Penahanan ketua NGO bersama wang RM500,000 itu menimbulkan persoalan kenapa wang itu harus dibawa balik kenapa tidak dihabiskan saja untuk membantu rakyat Palestin yang sekarang ini dizalimi oleh Israel.

Maklumat penahanan ketua NGO ini katanya telah pun ada ersebar di beberapa Facebook rakyat Malaysia yang berada di Timur Tengah termasuk di Dubai. Berita penahanan ini bagaimana pun masih belum tersebar di kalangan pelajar Malaysia di Mesir, Jordan khasnya.

Mungkin sumber lain dan pelajar di Mesir boleh merisik pihak kedutaan bagi mengesahkan kejadian ini. Berita lanjut sedang ditunggu. [wm.kl.1:15 pm 14/01/13]

Anonymous,  January 14, 2013 at 5:15 PM  

Haa.....Ini mesti Mamak hitam UMNO

Anonymous,  January 14, 2013 at 5:20 PM  

bukankah ari tu abby abadi ade kate duit derma palestin dari rakyat malaysia tidak sampai kepada penerimanya di palestine?

Anonymous,  January 14, 2013 at 5:53 PM  




Salaam

Alhamdulillah serta terima kasih kpd kerajaan UMNO/BN

Bulan lepas aku terima notebook 1Malaysia. Walaupun jenis murah aku terima kasih jugak. Dapat aku gunakan utk promosi perniagaan dan anak aku dpt tambah knowledge dan bantu pelajaran dia

15hb ni insyAllah dpt bantuan rm100 utk anak2 yg bersekolah

bulan Februari insyAllah dpt lagi rm500 BR1M

kerajaan pimpinan Dato' Najib kutip hasil cukai dr pelabur2, peniaga2 serta individu2 kaya dan diagihkan kpd rakyat

Very Islamic....dont you think?

Alhamdulillah Allah telah aman sejahterakan Malaysia selama ini

Semoga Allah mengekalkan kesejahteraan yg dinikmati, memberkati dan merahmati bumi Malaysia dan rakyatnya

-abu aliff, melaka-




Anonymous,  January 14, 2013 at 5:53 PM  

Ini Nizar Laknatullah kaki pembohong, kalau Msia dapat 207 Bilion, negara lain mau dapat bayaran 500Billion. Cina,Korea, Indonesia, Burma, Vietnam,Phillipines, Singapore,Australia; Mau Bangkrap Jepun kena bayar 3 Trillion. Nak Tipu pun , cari la angka yang munasabah-

Anonymous,  January 14, 2013 at 6:03 PM  

ngokngekngokngek..org india mkn beras free macai pr mkn temberang free

Anonymous,  January 14, 2013 at 6:35 PM  

Hahaha... jakun tak pernah dapat komputer bila dapat komputer cap ayam umpama dapat macbook. Mau disembahnya najib kalau jumpa... kih kih kih

Kesian kat sakai melayu ni. Tu mesti sakai perkasa atau pekida yang hidup tak pernah maju. Hidup dengan susidi je.

Meh sini aku sedekah kat kau beras tajmahal 2 kampit

kih kih kih...

Anonymous,  January 14, 2013 at 6:50 PM  

undi.aku utk BN...kih kih kih

Anonymous,  January 14, 2013 at 6:53 PM  

pakatan dah mcm sakai mabuk tuak...hahaha...jgn mimpilah nak menang....piiirah!!!

Anonymous,  January 14, 2013 at 7:14 PM  

unmongok kafir harbi apco umnongok . umnongok apco. umnongok yahudi. yahudi umnongok. papagomongok kafir iblis.

Anonymous,  January 14, 2013 at 7:18 PM  

umnu taik palat rosmoh.

Anonymous,  January 14, 2013 at 7:20 PM  

Salaam
Alhamdulillah serta terima kasih kpd kerajaan UMNO/BNBulan lepas aku terima notebook 1Malaysia.

Walaupun jenis murah aku terima kasih jugak.

Dapat aku gunakan utk promosi perniagaan dan anak aku dpt tambah knowledge dan bantu pelajaran dia

15hb ni insyAllah dpt bantuan rm100 utk anak2 yg bersekolahbulan Februari insyAllah dpt lagi rm500 BR1Mkerajaan pimpinan Dato' Najib kutip hasil cukai dr pelabur2, peniaga2 serta individu2 kaya dan diagihkan kpd rakyatVery Islamic....dont you think?
Alhamdulillah Allah telah aman sejahterakan Malaysia selama ini.

Semoga Allah mengekalkan kesejahteraan yg dinikmati, memberkati dan merahmati bumi Malaysia dan rakyatnya-

abu aliff, melaka-

January 14, 2013 at 5:53 PM

&&&

Mudah-mudahan segala diagih dengan adil!
Jangan macam tempat aku, orang taman perumahan dapat segala nya atas sumbagan bn, tap kampong disekitar taman perumahan aku tempat aku tinggal tidak dapat seperti mana yang aku dapat, walaupon penyokong kuat umno...tak kesian ke?
Pergi dan lihat sendiri kg p.gudang baru, kg p.putih, kg perigi acheh dan kg kong-kong di johor

Anonymous,  January 14, 2013 at 7:22 PM  

papagomo babi utan.

Anonymous,  January 14, 2013 at 7:37 PM  

MOST COMMENTS FROM PAKATAN SIDE HERE OBVIOUSLY RACIST AND INSULTING WE KAUM INDIA - vote for BN. I love PM.

Anonymous,  January 14, 2013 at 7:58 PM  

Anon 7.37, Engko dah dikasi beras , ko ambil lah, itu beras dari engko juga asal sumbarnya. Tak lama lagi engko akan dapat wang sebahagian dari RM207B pampasan kerajaan japon . Tak lama lagi dapat lagi sebahagian wang hasil dari RM 50B kes saman Najib Mohiddin berkenaan sekolah tamil.......Duit pampasan Japon tu entah dimana dan Najib Mohiddin boleh bayar kah saman tu. Alamat jadi jutawan terutang lah engki. Ambil aja lah beras tu dulu.

Anonymous,  January 14, 2013 at 8:07 PM  

Ni lah dia budaya parti rosmah merasuah rakyat untuk dapat undi. Program PR tak perlu ganjaran tak perlu upah untuk meriahkan nya. Yang ni ada beras cuma 900 saja yang datang.

Anonymous,  January 14, 2013 at 8:08 PM  

Himpunan 12 Jan: PM ucap terima kasih pada Pakatan

Hazlan Zakaria
4:33PM Jan 14 2013 

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menyampaikan penghargaan kepada Pakatan Rakyat atas tindakan semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat yang menurutnya menunjukkan kejayaan politik BN dan reformasi kerajaan.Katanya, walaupun beliau tidak bersetuju dengan pembangkang, beliau berterima kasih kerana kumpulan berkenaan menghormati semangan Akta Perhimpunan Aman.Beliau berkata demikian semasa pembukaan satu persidangan undang-undang di Kuala Lumpur hari ini.Tambahnya, itu menunjukkan bahawa Islam atau reformasi yang dijalankan BN adalah tepat.Najib turut memuji pihak berkuasa atas tindakan profesional mereka semasa perhimpunan yang membanjiri Stadium Merdeka dan kawasan sekitarnya.

Anonymous,  January 14, 2013 at 8:30 PM  

umno bagi beras kata rasuah tapi puak2 pr terutama pas hari2 siang malam buat ceramah/demo lepas tu bagi rasuah pada parti dari dulu hingga sekarang sampai pemimpin2 depa yg tak ada keje yg tau buat berceramah je, pun boleh hidup senang lenang, kaya raya jual air liur je bro.. ishh..ishh rasuah

hampeh punya pr tapi lagi hampehh.. pas.. tak cukup tin milo bawak plak plastik sampah kutip rasuah dari balaci2, mudah2an kesyorga.. ye lah tok gulu kata dalam pas tak ada rasuah tapi sedekah... fuhh.. songsang

Anonymous,  January 14, 2013 at 8:38 PM  

umno bagi beras kata rasuah tapi puak2 pr terutama pas hari2 siang malam buat ceramah/demo lepas tu bagi rasuah pada parti dari dulu hingga sekarang sampai pemimpin2 depa yg tak ada keje yg tau buat berceramah je, pun boleh hidup senang lenang, kaya raya jual air liur je bro.. ishh..ishh rasuahhampeh punya pr tapi lagi hampehh.. pas.. tak cukup tin milo bawak plak plastik sampah kutip rasuah dari balaci2, mudah2an kesyorga.. ye lah tok gulu kata dalam pas tak ada rasuah tapi sedekah... fuhh.. songsang

January 14, 2013 at 8:30 PM

&&&

Rasuah, sedekah. Nak yang mana satu?

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:06 PM  

betul ke ni. Harap dapat komen

Agenda Utama himpunan HKR. Sumber dari blog suara pakatan rakyat

http://suarapakatanrakyat.com/2013/01/suku-juta-sokong-penggunaan-kalimah-allah-oleh-pihak-gereja/


Utama|January 13, 2013 9:39 pm
Suku Juta Sokong Penggunaan Kalimah Allah Oleh Pihak Gereja


SELAIN menunjukkan kekuatan politik, Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) semalam juga bertujuan untuk mempamerkan kepada BN dan UMNO akan kesatuan Pakatan Rakyat dalam soal penggunaan kalimah Allah oleh pihak Gereja yang disokong oleh Pakatan Rakyat.

Tidak mengapalah kalau 250 ribu (suku juta) sahaja yang dapat hadir, bukan 1 juta seperti yang diharap-harapkan. Yang penting, hampir 90% yang hadir semalam adalah terdiri dari orang Melayu/Islam. Kehadiran mereka ini merupakan satu sokongan moral yang penting kepada Pakatan Rakyat dan juga Gereja.

Lagipun, banyak sebab kenapa himpunan semalam tidak mencecah 1 juta orang, antaranya banyak bas-bas peserta himpunan dari Kelantan, Terenganu, Pahang dan Kedah, dihalang pihak polis dari masuk ke Kuala Lumpur. Lebih 800 bas terlibat dan penulis difahamkan satu laporan akan dibuat mengenai perkara ini.

Itu tidak kira lagi kereta penyokong yang turut terlibat dengan sekatan tidak sah ini. Penulis akan menyiarkan artikel mengenai perkara ini sebaik maklumat yang lebih lengkap penulis perolehi.

Pemimpin utama PAS seperti Datuk Seri Abd Hadi Awang dan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat dikhabarkan sungguh lega dengan sambutan semalam, kerana itu membuktikan mereka tidak berkeseorangan dalam soal ini.

Maklum sahajalah, ada ura-ura sedang berlaku gelombang tentangan yang begitu besar di dalam PAS sekarang yang mahu kedua pemimpin ini disingkirkan kerana memilih untuk bersama Pakatan Rakyat dalam hal ini.

Tapi penulis yakin tentangan ini akan dilemahkan dengan mudah melalui penyingkiran beberapa pemimpin utama PAS yang menjadi dalang kepada perkara ini seperti Timbalan Mursyidul Am, Datuk Harun Din, Ketua Majlis Ulama, Datuk Harun Taib dan ahli Majlis Syura Ulama, Nasharudin Mat Isa sedikit masa lagi.

Ketua Pemuda, Nasharudin Tantawi yang asalnya menentang, telah berubah fikiran dan memberi sokongan kepada keputusan tersebut. Mungkin beliau takut namanya akan tercicir dari senarai pencalonan untuk pilihanraya yang akan datang.

Penulis sudah katakan, tidak ada orang politik yang akan melepaskan kenikmatan untuk menjadi orang berkuasa.

Dalam masa yang sama, majlis Paderi-Paderi juga dilaporkan telah mengadakan sembahyang khas pagi tadi di beberapa buah gereja, bagi mengucapkan terima kasih kepada Allah, Jesus dan Mariam atas kejayaan himpunan semalam mengumpulkan sokongan orang Islam dalam jumlah yang besar.

Sokongan besar itu amat melegakan kerana sejak isu ini kembali panas, masyarakat kristian begitu bimbang jika peristiwa tidak enak seperti yang pernah berlaku pada 2010, berulang semula.

Nasib baik atas usaha Pakatan Rakyat, kebarangkalian itu tidak timbul lagi sekarang, melihat kepada sokongan besar ditunjukkan oleh orang Islam melalui HKR yang turut membawa mesej sokongan terhadap penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja.

Malah, kalau sesiapa perasan, ketika takbir dilaungkan di stadium semalam, orang-orang Kristian turut sama-sama bertakbir, menunjukkan semangat yang membara dan bukti jelas bahawa semua agama adalah sama

PAS FOR ALL, ALLAH FOR ALL!!

Artikel Berkaitan:

Kalimah Allah: Keputusan Majlis Syura PAS Bercanggah Pakatan Rakyat

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:09 PM  

Najib patut debat, tak berani bawa Dr M sekali

Harakahdaily,14 Jan 2013KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim (gambar) mencadangkan agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melawan pembangkang dengan cara yang lebih terdidik dan demokratik.Bagi beliau, dengan pilihan raya yang sudah sangat dekat, Najib patut melawan pembangkang dengan berdepan dengan mereka dalam isu-isu yang dibangkitkan.Bagi beliau, BN mempunyai pakar-pakar ekonomi, agama dan penerangan yang hebat untuk berlawan dengan Pakatan Rakyat."Bila Datuk Seri Anwar sedang memperhalusi semula erti Merdeka di depan 100,000 peserta dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat, PM sibuk dengan memberi pelbagai habuan, kali ini di Semenyih," tulis Zaid dalam blognya."Apa yang menghairankan saya adalah, kenapa dia tidak bangun dan melawan pembangkang dengan membahaskan isu," kata Zaid.Bagi beliau, Najib sepatutnya mengarahkan para pendebatnya berlawan dengan mereka."Dia patut arahkan menteri yang menguruskan hal ehwal agama menyatakan sikapnya dalam isu nama Allah, bandingkan dengan pendirian Anwar Ibrahim, dan debatkan isu itu keseluruhannya."PM mempunyai pasukan penasihat yang baik dalam isu ekonomi."Dan jika tidak cukup bawa sekali Tun Dr Mahathir untuk membantu beliau berdebat dengan Anwar dalam pelbagai isu ekonomi," kata Zaid.

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:13 PM  

Iam indian but my vote only for PR!!

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:15 PM  

Pok nik patut bersara lama dah makin lama makin nyanyok org tua ni. Org pas ape komen anda pok nik dah semakin parah nyanyok nya sekarang ni?

Anonymous,  January 14, 2013 at 9:38 PM  

Berita hangat dari Puterajaya ............... http://zeenews.india.com/news/world/malaysian-pm-najib-razak-mired-in-scandal-involvin_822878.html

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:19 PM  

Apalah bangang sngat kamu ni..pee aRr gadaikan semua hak melayu pun kamu masih kata tak der apa2...kesianya datuk nenek asal usul kamu mndapat zuriat macam ni yang tak mengenang budi thadap bangsanya sendiri

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:26 PM  

Pakatan haram di ambang kehancuran...

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:28 PM  

Sure kawan india ko tu jenis yg tak sedar diri. mentang2lah dah berjaya agaknya, rasa terhina pulak bilakaum sendiri terminta2..

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:35 PM  

Kawan ko tu sure jenid melayu tak de jati diri. Perasan bagus, macam kita tak tahu malang nasib mereka sebenarnya. Melambak Singaporean migrate bkn krn mereka bagus sgt pun, tapi mereka langsung tak de tempat kat sana. Tak sedar diri merempat, negara tempat tumpah darah sendiri pun tak sudi dgn mereka. Jgn nak torak lah... kawan ko tu sewel agaknya. Tak pun hotak tak reti nak fikir. Tak pun saja nak cover KEBODOHAN diri sendiri.. Agak2 lah kalau nak berlagak pun. Jgn tunjuk sgt kebodohan tu..

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:49 PM  

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-m-perhimpunan-di-kl-untuk-jatuhkan-kerajaan-bn/

Kenyataan madey untuk tatapan para sakai melayu umno.

kih kih kih...

Dia ingat orang suka2 demao? Sudah barang tentu tujuan utama nak gulingkan kerajaan umno.

Inilah satu2nya keling yang menjahanamkan minda melayu sampai melayu jatuh ke tahap sakai pariah.

Happy pulak tu sakai2 ni kena kelentong...

Wakakaka...

Anonymous,  January 14, 2013 at 10:49 PM  

apa yg menyakinkan kak bedah jika pr menang melayu masih berkuasa?? tp dgn BN saya yakin kerana pemimpin kita yg terdahulu telah menubuh parti BN yg telah dipersetujui oleh semua parti komponen yg UMNO (melayu) menjadi ketua ... tetapi didalam PR adakah mereka berani menubuh sebuah parti seperti BN yg mempunyai parti2 komponen yg lain? sudah tentu tidak berani kerana masing2 hendak menjadi ketua ... bagaimana kita nak naik kapal yg mempunyai lebih dari seorang kapten ...?? dah tentu tak kemana arah tuju kapal kita .... sekarang mmg anwar dilantik sebagai ketua umum, tetapi adakah jawatan ketua umum tu dipilih oleh ahli2 bedasarkan sistem demokrasi ... saya rasa disini pun pr tidak melaksanakan demokrasi kerana ada kepentingan terte tu .... adakah mereka boleh melaksana demokrasi untuk sebuah negara kelak? bagi saya UMNO pun pernah melakukan kesalahan, tetapi Alhamdulillah najib telah terpilih untuk mentadbir malaysia seterusnya telah membetulkan kesalahan2 pemimpin umno yg lalu ... dan melakukan transformasi untuk negara ... apasalahnya kalau kita sama2 rakyat malaysia (khusus rakyat pembangkang) menerima kebaikan yg najib telah lakukan .... kita tidak boleh menolak kemungkinan yg ALLAH telah menghantar najib utk 'tugas' ini .... kita juga percaya tanpa keizinan ALLAH sesuatu itu tidak akan terjadi .... jadi kak bedah renung2kan la ..... jgn selalu memikirkan kesalahan/kejahatan orang lain sebelum tgk kesalahan sendiri dulu .... jika benar ada kesalahan org itu, fikirkan la juga kebaikannya .... Perlembagaan UMNO tetap relevan cuma kadangkala pentadbirnya sahaja yang leka yg perlu diperbetulkan jika ada.. maka pertahankanla UMNO (BN) yg terbukti telah membawa malaysia terus maju seiring dengan keamanan dan kesejahteraan rakyatnya yang bersyukur ...

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:04 PM  

10 orang yang berilmu itu lebih baik dari 1000000 orang yang jahil..., dan itulah sebenarnya masalah dalam BN.

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:08 PM  

sekurang kurang dia bersyukur .... apa salahnya .... kamu jgn takbur sangat .... tak baik utk diri sendiri ...

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:17 PM  

...dan 1 orang yang beriman lebih baik dari semua makhluk yang jahil....

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:18 PM  



aku bersyukur kpd Allah yang telah memelihara bumi berkah Malaysia serta Rakyatnya drp anasir2 yg merosakkan

sekiranya sesuatu parti itu dinilai dr segi komen2 pembaca blog, kita tahu penyokong2 parti mana yg lebih baik

alhamdulillah UMNO masih menerajui Malaysia

-abu aliff, melaka-

**terima kasih Dato' Najib utk notebook 1Malaysia!

dah sebulan guna utk promosi perniagaan...ada peningkatan skit..alhamdulillah

anak pun dah pandai main chess..blaja online hehe


x-pas,  January 14, 2013 at 11:31 PM  

N ajis dan hadi keluar fatwa sesat,berduyun2 pengikut2 jahil mereka sanggup jual agama untuk undi kafir.Bila harun din dan majlis syura kasi hantam sama dua orang ulama su' ini atas pendirian sesat mereka,tiba2 2 orang ini buat u turn serta-merta.

Pengikut2 jahil kat sini tak kata apa2 ke?Dulu dah terlanjur menyokong sekarang 2 tokong sudah u turn,mestilah mau u turn sekali kan?

Inilah akibat orang jahil yang cuma pandai bertaklid bodoh.

x-pas

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:42 PM  

PG-TKASIH krn membenarkan makhluk2 PR ni melepaskan geram mrk. Ternyata KL112 hanya berjaya utk mendongengkan mimpi2 barisan pemimpin mereka aje. Ternyata KL112 Xberjaya menyatakan hasrat barisan penyokong2 PR. Sbb itu mrk bertandang&meroyan kat sini.
Kak Beda'ah,
Org India & Cina hairan mengapa penyokong2 PR hilang akal. Jika PR memerintah, PM ialah orgnya Layu yg ditanjul telornya oleh Guan Eng @ Kit Siang. B.Melayu cuma menjadi bahasa rasmi. Islam cuma menjadi agama rasmi(bukan lagi Agama Persekutuan-ada bezanya Kak Beda'ah oiii)yg dianuti sbhgn besar masyarakat Kesemua kepentingan Melayu akan terancam&mendtgkan kesan keatas kaum2 lain. Masyarakat India & Cina Xmahu mengubah semua ni.
Raja2 Melayu hanya menjadi raja utk org2 Melayu shj Xlagi raja utk rakyat majmuk. Mrk tetap muslim yg baik, menjaga kesucian Islam dgn menjadikan diri mrk ummatan wasatho>umat pertengahan yg jadi contohteladan hanya pd rasminya shj
Bila diubah, UMNO disingkirkan&digantikan dgn orang2 Layu. UMNO lawan PAS, UMNO kalah, org Layu yg menang. PKR menang, UMNO kalah, org Layu jugak yg menang. Dlm PRU13, jika saya dpt kalahkan seorang Cina DAP, kemenangan adalah utk Melayu. Melayu saya tak se Layu Kak Beda'ah. Namun gitu Melayu saya Xlah setanding Melayunya UMNO.
Apa masaalahnya? Yg berdepan dgn masaalah ialah pemimpin2 Layuan PR yg rasuah-korap-menyamun tanah-balak sbgnya dlm jgkmasa singkat mrk memerintah dibbrp negeri. Mrk yg takut&cemas. (Apasal Deepak pulak Kak Beda'ah ooii. Takpe..)DJ adalah manusia yg sungguh berbakat. Pandai berniaga, bernyanyi spt burung kenari dsbgnya. Bila PR kalah, mereka khuatir Xmendpt khidmat DJ lagi. Tauke2 Cina yg bersekongkol dgn pemimpin PR tentunya irihati dgn kebolehan 'survival' DJ.
Apa yg perlu diratapkan oleh majority Melayu pabila segelintir kaki busuk bangsa Layuan ni tumpas? Kan Melayu yg menang!
DSN amat gembira melihat ramai rakyat kaum India dtg bertemu dgnnya diTesco Semenyih. Begitulah perasaannya seorang pemimpin pabila dpt melihat sbhgn rakyat berpusu-pusu & berduyun-duyun dtg, & bersyukur mendpt sumbangan kecil kerajaan.
Ribuan kaum India, atas usaha IPF&jentera2 BN yg lainnya, berpeluang utk bersemuka dgn DSN. Mrk dilayan dgn penuh penghormatan, diberikan pengangkutan bas percuma selain mendpt sumbangan kecil keperluan harian dr krjaan. DSN memohon sokongan demi kemajuan kaum India. Krjaan telah melakukannya selama 55thn & akan berterusan melaksanakannya dimasa hadapan. Sesuatu yg Xmungkin dilakukan sesingkat 5thn, jadi kenapa perlu ubah?
Setuju! Kaum India mesti memberikan nambikei mereka kpd DSN. Keamanan & kesejahteraan akan membolehkan kehidupan mereka yg penuh dgn kesederhanaan dilangsungkan, disamping menikmati kegemaran harian mereka spt tairu, apom, tosei & berbagai aktiviti yg lainnya. Sudah cukuplah golongan ini teraniaya & diperlakukan seperti peminta sedekah oleh pimpinan negeri Pakatan. Walaupun keadaan sedikit kelam-kabut ketika orgramai berpusu2 mendptkan sumbangan kecil krjaan, namun jelas terpancar kepuasan diwajah mereka yg hadir. Menurut DSRaisYatim, dianggarkan CUMA lbhkurang 50,000 aje yg hadir. Dtgnya CUMA dr bbrp kawasan diSelangor(Berbanding dgn 50000?80000? Lantak engkoranglah, yg dtgnya dr segala pelosok Malaysia utk KL112. Kenapa BN terus menzalimi & menyakiti PR?Why?Why Kak Beda'ah?) Sambutan yg menggalakkan hampir menybbkan TESCO kehabisan stok. Don't worry, send the bill to BN.
Ini cuma merupakan sesuatu yg kecil UMNO/BN lakukan dlm negeri jajahan PR. Jgn malu utk bertanya apa lagi yg UMNO boleh buat, jgn lupa juga utk bertanya apa yg kamu boleh sumbangkan utk UMNO kerana UMNO memegang peranan utama dlm menjaga keselamatan & kebajikan. Tidak akan sia2 orang Melayu yg beragama Islam mengisytiharkan solat, ibadat, hidup & mati kerana ALLAH, sbb sebaik sahaja mereka melangkah keluar dr pintu rumah saban hari, mereka mungkin akan terus dpt menikmati rezeki kurniaan ALLAH menerusi krjaan pimpinan UMNO/BN, insyaALLAH, amiiin. Waullahua'lam.
EVLee

Anonymous,  January 15, 2013 at 12:01 AM  


Undi aku hanya utk UMNO/BN...terima

kasih Malaysia

Anonymous,  January 15, 2013 at 12:17 AM  

Bo bo laa nipu ore ni.

Anonymous,  January 15, 2013 at 1:27 AM  

Memang bodoh punya soalan.. Kalau dah org melayu macam korang yg tak mahu pertahankan bangsa (racist konon!), tak juga mahu pertahan agama... bukan saya kepimpinan umno boleh porak peranda.. Malaysia ni pun akan hancur!! Tulah... susah jugak kalau org yg tak berpandangan jauh cuba cakap pasal politik nih...

Anonymous,  January 15, 2013 at 1:38 AM  

Tapi... malang sungguh Malaysia ada rakyat seperti ko nih! Menyesal sungguh Malaysia menjadi ibu pertiwi kamu..

Anonymous,  January 15, 2013 at 2:45 AM  

Masalahnya PAS pulak sekarang dah kecoh dan berlawan majlis ulama baru buat keputusan tentang kalimah Allah utk bukan islam tp presiden PAS masih pertahankan. Hok mano yang betul. UMNO awal lagi dah tentang. Kawe bukan PAS dan bukan UMNO. Lagu ni PRU 13 pangkoh BN wehh...

Anonymous,  January 15, 2013 at 4:07 AM  

Aku undi papagomo!!! Mcm maharajalawak mega.!!hahaha.

Anonymous,  January 15, 2013 at 7:42 AM  

Aku hairan dgn puak pembangkang nie... nak kata bodoh, semua dah besar2.. depa duk bilang selama 55 tahun umno tak buat apa2.. tp yg aku nampak.. puak Pembangkang yang bengap ni apa sumbangan??? Banyak sifat munafik.. janji sana, janji sini.. ngaku baik tapi haram.. hari ni kata lain esok kata lain.. macam ni nak bagi memerintah.. hancur negara.. PASpispus zaman dulu disegani kenapa sekarang macam hamprak... takde sumbangan langsung.. janji PR ibarat janji orang gila ditepi jalan.. baik bagi orang gila je ceramah bg pihak PR sbb depa suka merapu dari bercakap benar.. Yang penyokong plak macam keldai.. ikut aje apa yang dikata..

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:05 AM  

hampa nak tau pemuka2 pas ni kuat taqiah n merapu2.depa ni punyalah nak putra jaya sangup jadi kapir dulu sebelum dpt putra jaya n islam balik kalu dah dpt putra jaya,tak sayang aqidah rupanya mereka itu.nasib baik malaysia ni ada undang2 kalu x...

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:09 AM  

Pakatan haram diambang kemusnahan yang dasyat

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:11 AM  

Pakatan haram semakin hari semakin jahil

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:40 AM  

Perhimpunan KL itu adalah perhimpunan seluruh jentera PRU pas pkr dan dap tetapi majority dari pas yg datang dari seluruh pelusuk tanah air yg twlah dirancang berbulan bulan lamanya...kalau setakat 60 ke 70 ribu yg hadir ini jelas pakatan gagal dlm menghimpun apa yg dikatakan rakyat sebenar...sepatutnya nama perhimpunan itu ditukar menjadi perhimpunan pengikut tegar pakatan pptp...ia lebih sesuai....stadium merdeka tu kecil sgt hanya mampu menampung 30k kapisiti dan padang hanya boleh menampung 15k manusia...diluar stadium mungkin ada 20k...jadi ada tak sampai pun 70 ribu org yg rata ratanya jentera pilihanraya pas...mana rakyat yg menyokong PKR? ...jelas parti ini semakin menuju ke alam ghaib...najib razak lebih bijak lebih fokus....beliau tahu masyarakat india semakin menjauhkan diri dari pakatan diselangor...india semakin meluat dgn khaled brahim...jadi beliau fokus kpd undi india yg sgt penting utk menjatuhkan kerajaan pakatan di selangor...jelas masyarakat india semakin percaya dan dekat dgn najib...sehari sebelum itu beliau di kelang dan kemudian d semenyih... beribu masyarakat india yg hadir....jelas india akan bersama BN semula di PrU 13...khaled brahim pasti semakin tidak tidur malam....hatta ijok kalau beliau masih bertanding disitu juga mungkin jadi pru terakhir beliau sebagai calon pru....gerak saraf BN diselangor sgt berkesan tanpa ada perhimpunan yg besar2 yg gah tapi hasilnya masih gagal ditwrjemahkan dipeti2 undi....prn sarawak jelas sebagai bukti....perhimpunan yg dianjur DAP dikuching pd malam terakhir kempen yg dihadiri anuar ibrahim dan berpuluh ribu manusia gagal juga diterjemah di peti undi...barubiyaan yg diistihar bakal KM sarawak gigit jari anuar ibrahim lari ke london sebelum keputusan rasmi diumumkan
Kerana beliau sudah mengetahuinya sebaik shj dewan pengundian ditutup...tweeter..sms sudah berterbangan menunjukkan dari 45 kerusi yg pkr tandingi...mereka hanya mampu menang 3 kerusi shj....ini berlaku pd tahun 2011 yg lalu...masih baru...rakyat tetap bersama BN walau tanpa pwrhimpuanan raksaksa....umno tahun 2012 meraikan 66 tahun penubuhannya dan perhinpunan yg dibuat dibukit jalil utk ahli umno shj tanpa melibatkan jentera MCA, MIC, gerakan ppp dan lain lain parti komponen berjaya dihadiri hampir 100 ribu ahlinya di stadium yg 5 kali ganda lebih besar dari atadium merdeka....bayangkan kalau najib menggerakan seluruh jentera BN dari semua komponen utk ke bukit jalil utk perhimpunan gelombang biru....sudah pasti setiap inchi stadium itu penuh dgn manusia berbaju biru...cuma apa perlu ini semua kalau ia tidak mampu diterjemahkan di peti2 undi....sekadar mahu menunjukkan pd dunia bahawa majority rakyat bersama mereka? Itu silap besar....

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:48 AM  

Tak kesah laa tunggu 90 hari je lepas tu tengok cita ko tu cita bodoh ke cita cerdik?

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:51 AM  

Undilah umno, nanti najib bagi beras!

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:53 AM  

Dengan Deepak dan Bala ko tak hairan pulak. ko tu lah keldai

Anonymous,  January 15, 2013 at 9:27 AM  

Dey mamak madey! kasi roti najib satu! sama kari NFC! banjir...- kata mohdin..

Anonymous,  January 15, 2013 at 9:46 AM  

Anon 8.40 am well said.

Anonymous,  January 15, 2013 at 9:50 AM  

Nama pun bedah...

Slalu nyer nama mcm org kpg ni kurang cerdik...

Mintak maaf la klo ada nama sama yg terasa...

Anonymous,  January 15, 2013 at 12:17 PM  

artikel ni memang kena sebijik kat muka penjilat nuar nik ajis hahaha

Anonymous,  January 15, 2013 at 1:24 PM  

Bagus membantu rakyat, tapi aku amat berharap selangor kekal dibawah pr setelah melihat perubahan yg amat ketara terutama intergriti..

Anonymous,  January 15, 2013 at 3:18 PM  

Bgus.pndai brhujah.tp simple je jwpan sy. Pemimpin 1M tlg jgn paksa bdn2 kerajaan,bdn brkanun,tenaga pengajar, pasukan rela,pasukan bruniform skolah ,student2 utk sertai skali dgn menyertakan surat berwajib yg disusuli dgn ugutan tindakan akn diambil.. Seinci tiada pun tmpat kosong atau brpulau2 dlm stadium.harap maklum ye pencacai.
-cikgu ptrjya-

Anonymous,  January 15, 2013 at 3:25 PM  

Papagomo tetap dihati.
Mcm Maharajalawak Mega!!! Kahkahkah
Tlg,ini bukan blog politik..ini blog maharaja lawak mega musim durian..
Undi papagomo!!!

papagomo,  January 15, 2013 at 4:05 PM  

Hari ini sgt gembira.... dpt bonus 1 bulan... baru jer aku beli nasi goreng babi kat kopitiam, sedap giler.....harum super...

minum lagi arak VSOP! syiok betul...

Anonymous,  January 15, 2013 at 6:20 PM  

aku 100% setuju dgn ulasan Anon 8.40 AM.

Anonymous,  January 15, 2013 at 6:26 PM  

..itguu mhukhan endeaa..ithu whataa chgniee mangelhaa..whoo huntgong mangelhaaa namad bheeah..ngahh..ngahh.. ngah..ghenghal amgo hahaha..nguling2 ahgu..hahaha

Anonymous,  January 15, 2013 at 6:30 PM  

..itguu mhukhan endeaa..ithu whataa chgniee mangelhaa..whoo huntgong mangelhaaa namad bheeah..ngahh..ngahh.. ngah..ghenghal amgo hahaha..nguling2 ahgu..hahaha

Anonymous,  January 15, 2013 at 8:53 PM  

Anon 9:50 engkau ni mmg mcm aji adi juga bila x bleh jwp kata le cikgu skolah lah, org kg lah tahap iq cipan

Anonymous,  January 15, 2013 at 9:52 PM  

Reply paling bodoh sekali..khawarij bodoh. Sekolah ke nkau no?

Anonymous,  January 15, 2013 at 10:49 PM  

Tuan haji.
Islam dn melayu dh lme rebah dek umno.
Tgk sekeliling hj. Bangga masjid byk jer ker?
Makmumnyer dimne?
Sy cadangkn hj dengarlah tazkirah ustaz kazzim elias. Moga2 hj dpt petunjuk

Anonymous,  January 16, 2013 at 8:10 AM  

maharaja lawak? best aper program tu

lagi best klau amek mat sabu jadi peserta

nik aziz pun ok...leh blakon jadi cikgu tadika KEMAS ajar ABC

hadi awang leh jadi peniaga kecil yg jual nama Allah

guan eng leh jadi tokey botol kosong

stadium Merdeka pasti penuh klau buat program tu kat sana

-jairil a/l johali-

mohammad azren January 16, 2013 at 6:49 PM  

Biar la dia bro. Puak pakatan rakus ni sedar yg sokongan rakyat pd mereka sedang menurun. Sebab tu beri hujah pun merapu. Mcam nk luahkn kekecewaan je. Hiduo Umno. Dulu,Kini dan Selamanya.

Anonymous,  January 16, 2013 at 11:51 PM  

Kalaulah dah ada masjid yg cukup makmurkan lah, bagaimana kalaulah tak de masjid pula,

Anonymous,  January 17, 2013 at 6:02 AM  

Klu undi UMNO bkn ke kita undi MCA ngan MIC skali?ckp guna otak lah..sbb diorg BN gak..undi nanti BN yg bertanding..

Anonymous,  January 17, 2013 at 6:20 AM  

tengok saja komen totok puak puaka ni..!@#$$%%^ sungguh...takde jenis ayat baik...huhu..nama aje pakai kopiah..buat malu je..

Anonymous,  January 17, 2013 at 6:51 PM  

Nak debat apa kLau dng nuar ni, cakap dia semua bohong dan tipu belaka, 16 september satu dunia dia tipu, kena suntik hiv, kena ra un arsenik & mcm lg dia jaja cerita dlm ceramah ada dia bg fakta auta adalah. org mcm ni langsung layak nak debat membazir masa je

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP