Jangan Marahkan Nyamuk, Kelambu Dibakar - Kanang Anak Langkau

Wednesday, January 16, 2013

Memang terbaik apa yang mendiang Kanang Anak Langkau nyatakan dalam video diatas. Rakyat Malaysia seharusnya menilai sudut positif apa yang disampaikan oleh Mendiang.

22 comments:

umno pengkhianat negara,  January 16, 2013 at 9:35 PM  

Dua bekas orang kanan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini dikaitkan oleh saksi-saksi yang memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja (RCI) berhubung dakwaan pemberian kewarganegaraan untuk jadi pengundi di Sabah.

MAMAK KUTTY PUNDEK BETUL January 16, 2013 at 9:37 PM  


Bekas pegawai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah memberi
keterangan bahawa dia dan yang lain-lainnya menginap di rumah Tan Sri Abdul Aziz Shamsuddin (kanan), yang ketika itu merupakan setiausaha politik kepada Dr Mahathir, untuk mengeluarkan kad pengenalan biru kepada pendatang asing.

Yakup Damsah, yang ketika itu ketua JPN Tamparuli, memberitahu RCI bahawa beliau dan pegawai lain JPN telah diterbangkan dari Sabah ke Kuala Lumpur.

Katanya, selepas menerima arahan dari pengarah JPN Sabah ketika itu, Abdul Rauf Sani, mereka diminta pergi ke Kuala Lumpur dan ditempatkan di kediaman Abdul Aziz di Kampung Pandan.

Beliau berkata mereka ditugaskan untuk menandatangani kad pengenalan yang akan diberikan kepada pendatang, yang kemudiannya dilamina di ibu pejabat JPN di Petaling Jaya dan dihantar ke JPN Kota Kinabalu untuk pengagihan.

Anonymous,  January 16, 2013 at 9:57 PM  

kesian korang..hidup dlm khayalan.itulah byk byk sgt baca harakah.mudah sgt kene kelentong

Anonymous,  January 16, 2013 at 10:06 PM  

Hancur hancur....bo bo laa nipu ore ni umno

Anonymous,  January 16, 2013 at 10:06 PM  

Kan? Kesian betol.

Anonymous,  January 16, 2013 at 10:09 PM  

Listen ! Listen! Listen! To Deepak. Listen ! Listen Listen ! To RCI Sabah!!!!!

Anonymous,  January 16, 2013 at 10:30 PM  

Entah ape2 tah. Listen beyonce dlm dreamgirl ke? Memang kene ngan PAS PKR DAN DAP. DREAMGIRL SUNGGUH.

Anonymous,  January 16, 2013 at 10:50 PM  

Listen,listen,listen,liste,liste,....ini hujjah mereka yang bankrap berhujjah

Anonymous,  January 16, 2013 at 11:08 PM  

Fitnah Permulaan Terhadap Najib 2013

Gambar

Di atas merupakan surat yang direka oleh pihak pembangkang kononya Najib Razak yang meluluskan kitab Injil di benarkan dicetak dalam Bahasa Melayu.

Namun akhirnya surat tersebut disahkan palsu kerana didapati pada nombor rujukan surat keluaran PEMANDU. Apakah kaitan PEMANDU dengan Kitab Injil.

Setelah diselidik, rupanya surat tersebut adalah surat yang dipalsukan oleh pihak pembangkang dan cuba kaitkan Najib Razak dengan isu Kitab Injil.

Padahal kita pun sedia maklum yang PEMANDU adalah sebuah unit di bawah JPM untuk menyelia memantau GTP, ETP dan sebagainya.

Lansung tidak ada kena mengena unit PEMANDU dengan kitab Injil. Rupanya, puak pembangkang ambil salinan surat tersebut dan diubah setiap isi kandungan seperti gambar di atas.

Gambar

Yang aku nak gelak, facebook milik Nik Aziz MB Kelantan juga menyebarkan surat berunsur fitnah tersebut. Fitnah dah jadi makanan ruji puak pembangkang. Bermula daripada pemimpin mereka hinggalah penyokong yang bodoh.

Desperado betul puak pembangkang. Aku yakin kenapa mereka sanggup buat fitnah seteruk ini. Semuanya kerana Haji Hadi membenarkan perkataan Allah digunakan oleh Kristian dalam kitab injil mendapat tentangan orang Islam di Malaysia.

Untuk tutup malu perbuatan Haji Hadi ini, maka mereka buat fitnah untuk mengatakan Najib yang luluskan Injil di cetak dalam bahasa Melayu. Keji betul permainan puak pembangkang. Sampai Nik Aziz pun jadi bodoh.

Terkini, surat palsu yang diupload oleh facebook Nik Aziz Nik Mat telah dipadamkan oleh beliau. Malu derrrrr....

Sumber

Anonymous,  January 16, 2013 at 11:16 PM  

Listen ! Listen! Listen! Tolak UMNO. Listen ! Listen Listen ! Tolak BN

Anonymous,  January 17, 2013 at 1:14 AM  

Gantung Ahli Ekonomi BIMB, UMNO Menuju Kebinasaan

Ramal BN kalah, Ketua Ekonomi Bank Islam digantung. KUALA LUMPUR: Kerana meramalkan Barisan Nasional (BN) akan kalah dalam pilihan raya umum nanti, Ketua Ekonomi Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB), Azrul Azwar Ahmad Tajuddin, digantung kerja.Ekoran itu, pelbagai pihak menyifatkan tindakan itu sebagai zalim, "kerana betindak ke atas mereka yang berkata benar." Namun begitu, banyak pihak yakin, jiwa anak muda tidak goyah dengannya."Pasti ada ganjaran untuk si pemberani dan bercakap benar," komen Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution Ismail.Minggu lalu, Azrul Azwar ketika bercakap dalam satu seminar di Singapura, meramalkan BN akan kalah dalam PRU 13 nanti.Beliau berkata, BN akan kalah tipis dalam pilihan raya yang dijangka sengit itu.Azrul berkata, hasil kajian maklumat menggunakan data analisisnya mendapati BN hanya mampu memperolehi antara 97 ke 107 kerusi sahaja dalam pilihanraya umum akan datang, jauh jika dibandingkan dengan prestasi 140 kerusi yang dimenangi pada pilihanraya umum lalu.Bagaimanapun, dengan keputusan hasil maklumat ini, Pakatan Rakyat juga hanya menang antara 115 ke 125 kerusi sahaja dan ia sesuatu yang tidak stabil dari segi ekonomi sesebuah negara.Bank Islam Malaysia dalam kenyataannya 11 Januari lepas, menjarakkan diri dari ramalan ketua penganalisis ekonominya itu, dengan mengatakan “kami tidak terlibat dengan forum tersebut”.Dalam satu kenyataannya, pengarah urusan BIMB Datuk Seri Zukri Samat memberi komen tentang laporan The Straits Times Singapura itu berkata; “Kami kesal dengan laporan yang mengaitkan Bank Islam dengan pandangannya dan ramalannya, dan kami mahu laporan yang silap tersebut dibetulkan.“Untuk pengetahuan anda, Bank Islam tidak terlibat dan tidak berkaitan dalam forum tersebut,” kata Zukri dalam sebuah kenyataan dihantar ke The Straits Times.Namun hari ini, Azrul Azwar digantung dari tugasnya sebagai Ketua Ekonomi BIMB.PRU perlu dipercepatkanHujung Julai 2012, Azrul dilaporkan berkata, ekonomi dan pasaran akan memberi reaksi lebih baik seandainya pilihan raya diadakan dalam tempoh terdekat (pertengahan tahun 2012) berbanding ditangguhkan kepada tahun depan (2013).Katanya, pandangan itu berdasarkan persekitaran dan ketidaktentuan ekonomi luaran dan dalaman.Menurut beliau, pelbagai spekulasi mengenai tarikh pilihan raya telah menyebabkan ekonomi dan pasaran tidak boleh bergerak pada landasan yang betul.Jelasnya, masalah itu dihadapi oleh syarikat-syarikat korporat kerana sukar untuk membuat keputusan dalam operasi dan hala tuju mereka."Meskipun ekonomi negara sekarang dalam keadaan baik tetapi keputusan tidak boleh dilakukan kerana sukar untuk menjangkakan apa yang akan berlaku dalam tempoh jangka pendek dan sederhana."Malah, ia juga menjejaskan aliran masuk pelaburan asing kerana mereka juga mahu satu kepastian dalam pelaburan yang dibuat."Justeru, kebanyakan korporat memang menyambut baik seandainya pilihan raya diadakan lebih cepat," ujarnya sebagaimana dilaporkan Utusan -HDUlasan GBSampai begitu takut dan terdesaknya UMNO BN!

Jokiden January 17, 2013 at 1:55 AM  

Gomo,

Ada apa-apa hal ke dengan blog Pisau.net.. tak leh bukak ni.

Anonymous,  January 17, 2013 at 8:30 AM  

Pembangkang Malaysia dah tahap kronik kesakitannya hampir lumpuh sepenuhnya.. teruskan gomo dgn pendedahan bernas untuk rakyat malaysia ketahui kebengongan PR

Anonymous,  January 17, 2013 at 8:32 AM  

sedar tak mereka fitnah antara 7 dosa besa

Anonymous,  January 17, 2013 at 8:46 AM  

Pendedahan NRD Sabah dan Deepak teramat bernas. Gomo paham cuma lembu yg tak bernas je yang buat pekak badak air

Anonymous,  January 17, 2013 at 9:36 AM  

Bekas pengarah Jabatan Pendaftaran Sabah, Ramli Kamaruddin mendakwa beliau mula merekrut pengundi hantu selepas secara peribadi menerima arahan dari timbalan menteri dalam negeri ketika itu, Tan Sri Megat Junid Megat Ayub.

Ketika memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja (RCI) mengenai pendatang di Sabah hari ini, Ramli mendakwa beliau telah diarahkan untuk mengeluarkan resit kad pengenalan (IC) kepada pendatang asing menggunakan butiran mereka yang sudahpun ada dalam daftar pemilih tetapi tidak pernah mengundi sebelumnya.

Beliau mendakwa menerima panggilan dua minggu sebelum pilihan raya negeri Sabah pada 1994 untuk menemui Megat Junid di sebuah hotel.

Beliau mendakwa telah diarahkan untuk membantu memastikan akan kemenangan kerajaan negeri yang disokong oleh kerajaan persekutuan.

Ramli mendakwa telah diarahkan untuk mengeluarkan resit JPN menggunakan nama dan nombor IC pengundi yang sudah ada dalam daftar pemilih dengan tujuan bagi memboleh mereka mengundi.

Resit JPN adalah slip kad pengenalan sementara yang dikeluarkan sebelum menerima kad pengenalan sebenarnya. Dokumen tersebut adalah memadai untuk mengundi, jelas beliau.

Anonymous,  January 17, 2013 at 9:41 AM  

kahkahkah pisau.net dah lari lintang-pukang takut kena saman oleh dap. padan muka pemfitnah. ade hati nak fitnah tapi pengecut macam tuan blog sampah ni jugak wakaka

Anonymous,  January 17, 2013 at 9:44 AM  

gomo dan pisau patut buka satu kelab baru dgn nama 'kelab bloggers pengecut' yg diketuai oleh papagomo sendiri. tentu ramai ahli dari bloggers bn wakaka

Anonymous,  January 17, 2013 at 9:54 AM  

semakin dekat pru semakin banyak tekanan kpd umno/bn. macam-macam isu timbul memburukkan lagi prestasi bn yg sudah sedia buruk. nampak gaya tak lama lagilah parti perasuah tegar ini mampus

Anonymous,  January 17, 2013 at 10:01 AM  

papagomo diminta spin spin spin utk mengalihkan isu. reka lah isu seks, isu ustaz nikah dgn janda, isu ape-ape jer utk mengalih perhatian. tapi sayangnya papagomo sudah dikenali sbg blogger pengecut. sape nak percaya blogger pengecut kan. hanya lembu jer percaya wakaka

Anonymous,  January 17, 2013 at 10:05 AM  

Dah la yg bersetuju khalimah Allah itu semua sekarang tgh pusing U konar baring, Pastu bila terbabas dorg nak cari jalan pintas fitnah org lain pula. Ish ish ish Nik Aziz pun publish Surat fitnah tu. Doa KO makan tuan dah ni uhukk

Anonymous,  January 17, 2013 at 10:47 AM  

...yg konar baring korang! negeri2 yg tiada sultan boleh guna 'Kalimah Allah' Sabah Sarawak lama dah! sape yg konar ni...pas tu tuding kat PAS? PAS ada kuasa ke? puak korang pun bukan ikhlas sgt pun dlm isu ni... hanya seronok nk melaga2kan..tu sbb islam hancur kat tangan korang!

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP