Kerajaan Khalid Gagap Mahu Lepas Tangan Isu Air

Monday, January 28, 2013



Polemik membangkitkan isu penstrukturan dan pengambilahan SYABAS oleh kerajaan negeri Selangor tidak seharusnya berlaku pada waktu yang cukup kritikal sehingga membangkitkan keresahan dan menyulitkan lagi para pengguna, termasuk di kawasan Lembah Klang.

Krisis air yang sebelum ini diwar-warkan akan berlaku akhirnya menjadi kenyataan akibat berpunca dari kegagalan rumah pam Wangsa Maju dan Pudu Hulu Baru sehingga menjejaskan rutin hidup setengah juta pengguna.

Ini bukanlah kali pertama berlakunya krisis air pada masa rakyat masih lagi menyambut tahun baru 2013, malah peristiwa terputusnya bekalan air di Lembah Klang bermula pada awal tahun 2012 dimana penduduk di sekitar Hulu Langat, Petaling, Kuala Langat dan Klang telah dikejutkan dengan insiden gangguan bekalan air selama beberapa hari.

Puncanya adalah disebabkan peningkatan mendadak sehingga menyebabkan kolam-kolam utama tidak mampu untuk menampung permintaan dan berlakunya penyusutan air di kolam-kolam utama ini. SYABAS tidak mampu meningkatkan paras kolam memandangkan kapasiti pengeluaran loji-loji rawatan air berada pada tahap maksimum. Malah terdapat loji rawatan air yang telah melepasi had maksimum pengeluaran.

Selanjutnya di KLPOS


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

59 comments:

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:05 PM  

Pembantu tadbir atau pentadbir batu?

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:19 PM  

Yang Syabas gaji besar tu buat ape??? Tido. Semue MB 2 Bn ni kerje jage air ke?? Dulu felda bera bertahun tahun tak de air ko tak salahkan Nan pun. Dei tipu punya cerita

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:29 PM  

Bo laa nipu ore . Tok dapat Selangor pon

Lord ried,  January 28, 2013 at 4:43 PM  

HIII PAHABAQ SUMA,

AKAI NAK PELINGKUP MELAYU. KEJA BAGI MAKAN ATAIH ANGIN.

BELAJAQ BODO SPM TAKAT 3A MULIH MASUK IPT, KOLEJ, POLI, MAKETAB. KELUAQ PAKAT GOYANG TEK NGAN TELOQ TGGU NAK MASUK GOMEN.

NAK MENEGA TAK RETI. JADI PENGARAH SYABAS MAI DOK GOYANG TELOQ MKN GAJI BUTA SETENGAH JUTA.

BELAJAQ BODO REDULT 2A NK MASOK MANA TAK BULIH LAST MASUK MAKETAB JADI CIKGU, KEJA MARAH BDK.

GRADUATE XLAKU PEMASUK GOMEN MAI GOYANG TELOQ NGAN TEK KEJA XDAK TAPI DEMAND MCM2 BONUS 2BULAN. CUTI MAU LAMA. RMH MAU BANGLO.

PRODUK AMENO XBEJENIH..

hehehe
Saja gurau ngan bewak....

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:46 PM  

kote bengkok berlendir kata kalau nak air terurus dgn baik,pertahankan PR di Selangor.busuk pya statement.rasuah menjelang pilihanraya.Rakyat selangor bkn kaki makan RASUAH.
Kote bengkok harus dihapuskan.

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:48 PM  

Kerajaan Negeri ada pegangan 30% dalam Syabas tapi tak nak bertanggungjawab untuk cari penyelesaian masalah air dan sebaliknya menyalahkan Syabas seolah-olah mereka entiti luar.
Aku harap isu air ini diselesaikan secara berhemah tanpa dipolitikkan kerana rakyat dah muak dengan permainan tunding jari.

Lord ried,  January 28, 2013 at 4:49 PM  

ELOOOOOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU KEDARAH TAIK BEWAK GOMO.......HE HE HE BEWAK2 SUMA DAH KENE KENCING KAT GOMO TAU. DALAM VEDIA TU AKU TAU LA .....TU BEWAK DATO' ASKEY NGAN RAHIM TAMBY CHIK YANG ROGOL BUDAK 15 TAHUN SAMPAI BERANAK.AKU BUKAN KISAH SANGAT NUAR KA ASKAY KA. YANG PASTI HANGPA NI SUDAH MABOK CITER SEX SAMPAI JADI PE AYAM MABOK TAIK HE HE HE

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:53 PM  

Inilah yang berlaku bila gunakan khidmat Penasihat Ekonomi RM1.00. Bila minta penyelesaian, nasihat yang Kerajaan Negeri dapat tak ada nilai langsung sebab guna air liur tunding jari salahkan orang lain.
Kata Mat Salleh," You throw peanuts, you get monkey".

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:53 PM  

aku nak habaq mai kat hangpa suma.kalau pr bagi apa2 hangpa sume ambik.jgn malu2. segan2.tp undi jgn pangkah PR.nnt hangpa suma menyesal tak sudah.

Anonymous,  January 28, 2013 at 4:57 PM  

buat pa la nak barisan pengerusan dalam SYABAS? sampah pukimak. jaga air pun kena la ditendang si gagap baru la gerak sket.

siapa ka yg politik kan issue nie? BN sendiri la yg main kerja kotor camtuh. camner la nak berhemah utk menyelesaikan ini? dUNMO rakus nak telam duit rakyat jer dalam apa cuaca pun.

Anonymous,  January 28, 2013 at 5:22 PM  

Mcm mana PR ni nk mmerintah negara ni?. Masalah air pon tak boleh nk selesaikan sdiri. Rakyat dah pilih kamu. Jgn salahkan kerajaan pusat. Sbb kamu sudah dipilih. Jadi apa gunanya kamu dipilih?

Ibu tunggal kamu janji nak tolong. Now apa jadi? Kesian makcik2 tu. RM1.00 buat apa? MB?

Wahai penyokong2 PAS dan PR. Sedarilah kamu sudah lemah lagi bercelaru. Bbalik lah kamu kpd UMNO dan BN. Kamu akan tenang.

Anonymous,  January 28, 2013 at 5:33 PM  

tak perlu nak ajak pencacai PR ni masuk BN nanti jd porak peranda lak BN yg semakin teguh la ni. Apa yang kalian perlu kata kat pencacai PR ni ialah PERGI MAMPOS LA HANG!!!!! KAHKAHKAH

Anonymous,  January 28, 2013 at 5:53 PM  

bengong MB

haritu kata air masih banyak, tak payah buat loji Langat 2. tengok-tengok air tak cukup. lepas tu salahkan kerajaan pusat. Dan pada masa yang sama:

a) 30% saham dia yang pegang
b) mencadangkan 'sedut air dari tasik kenyir'
c) mencadangkan guna air tanah (gile pe, kering dalam masa 2 hari)
d) 'teknologi membran'
e) suruh SYABAS diberi kepada MBI untuk diambil alih

Siapa yang tak duduk selangor dia tak tau. Banyak janji tak tertunai, semua kaum tak kira umur marah pada MB ni, korporat keparat

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:07 PM  

Tak apa la anon 5.33PM: saya alu2kan mereka; JIKA MEREKA TERSEDAR LA. Kita melayu-islam - Kita boleh ddk smeja bsama mereka. Kita boleh mkn mkanan yg dimasak oleh mereka. Kita boleh bsolat dimasjid mereka. Kita boleh belaka bcampur bsama mereka. Termasuk komen di blog papagomo ini. Tetapi tidak mereka. Mereka sudah ditipu. Mereka sudah hanyut dan bercelaru. Oleh itu kita pelawa mereka dan ajar mereka bfikir dgn betul. Bbaik sangka dgn org2 sekeliling. Bfikir scara rasional. Tapi buat onar gak. Memang kene sepak la pastu.

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:09 PM  

Cina tak nak sokong ko rang pun

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:11 PM  

Setakad isu air, tak dapat ko de Selangor

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:13 PM  

BN semakin teguh butoh hang... PR pun tak kelapaq nak masuk BN yg dah tinggai nyawa2 ikan nie...hari2 BN dok berkelaei sama2 depa hang kata BN semakin teguh...hang pi mampos la woi...

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:21 PM  

Anon 6.09PM: melayu-islam pentingkan perpaduan kaum.

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:26 PM  

Anon 6.13PM: Melayu-islam umno pentingkan perpaduan umat.

GotYou!,  January 28, 2013 at 6:29 PM  

PKR dah nak runtuh tapi pemimpin dan pencacainya masih bermimpi akan berjaya menakluki Putrajaya. Mimpi basah ya amat!

Anonymous,  January 28, 2013 at 6:52 PM  

Tggu je PRU13.kita tgk siapa yg basah bro!

gila sex,  January 28, 2013 at 7:07 PM  

cerite gagap lagi, boring la tak habis habis...

bagus tonton la porno free kat internet. aku pasti batang ko pun gagap.

www.youporn.com

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:08 PM  

Rumah pam wangsa maju siapa yang tadbir. Tentu saja tak ada masalah air , tak kan timbul jika pegawai kat Syabas tak bahlol , tak tau atur pelan tindakan contingency. Gaji saja besar otak macam papalembugomo

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:11 PM  

Aku kat selangor pr 2x terbaik

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:24 PM  

Korg bleh terima ke kekalahan? Mesti turun berdemo dkt kaw peniaga melayu kn babi.

Anonymous,  January 28, 2013 at 7:36 PM  

AKU SYAK PENULIS ARTIKAL KAT BLOG NI MENGIDAP PENYAKIT R.A.M DEGRADATION.......... MASAALAH KAT WANGSA MAJU DAN PUDU HULU BARU ADALAH MASALAH BEKALAN YANG TERSEKAT KERANA KERORAKAN PUM.....TAPI APA KENA MENGENA NYA DENGAN KAPASITI LOGI RAWATAN AIR PENULIS BANGKITAN KAT ATAS TU.....KALAU PUN LANGAT2 TU ADA , SELAGI SYABAS TAK BUAT KERJA PENGURUSAN PEMELIHARAAN KEATAS RUMAH PUM DENGAN TERATUR DAN BETUL MASALAH BEKALAN AIR KAT WANGSA MAJU DAN PUDU HULU BARU TETAP JUGA TIMBUL.....LAAAAAAAAAAAA......MASAALAH KORDANASI BERFIKIR RUPANYA DIA NI.

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:08 PM  

kesian sangat lu gomo.....

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:21 PM  

raya cina ni takdak ayaq lagi hapa pendudok selangoq.. tu tak sampai dua minggu saja lagi.. kalau lepaih pru 13 pakat pakat tunggu haghi saja bila pakat kena pi beghak kat jamban tesco lam masa 5 taon kedepan.... takpa sayang kat anwaq pukoi kelilin sama dap punya pasai.. ayaq pree la pun satu melasia kalau pakai letrik bawah 20 inggit pree jugak cek..

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:47 PM  

Apa jenis pengurusan yang kerajaan negeri pakai. Dia ada share 30% tapi salahkan semua orang termasuk Syabas sendiri. Sepatutnya biar pihak professional yang uruskan masalah teknikal dan bantu percepatkan kekurangan yang dikemukakan.
Kalau masalah kecol sebeginipun tak dapat selesai, aku tak nalk undi PR kali ni.

Anonymous,  January 28, 2013 at 8:58 PM  

Bro, Menteri Besar Selangor dah pandai main belakang Syabas hasil didikan pemimpin besar mereka.

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:09 PM  

Senang aja selesai masalah . Kita buat logi teknologi membran dan agehkan air tu kat puterajaya dan kawasan Setapak. Yang ni air teknologi tinggi mesti kasi kat orang orang elit dan pencacai dia dan pegawai pegawai Syabas. Hahahaha.
Air teknologi lapok tapisan guna tawas kasi aja kat keling dan cina dan pembangkang abis ceta selesai masalah.........................Cacai kenapa gelak? Tak betul kah aku tulis.

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:16 PM  

GOMO BUDUH. SPEKTAKURARRRRRRRRR

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:55 PM  

Ko ni x kaji betul2.buat homework sblm bercakap nt jd mcm kalid tu bile bercakap tergagap gagap..kenapa rumah pam bermasalah?kerana pengeluaran melebihi kapasiti menyebabkan pam overrun.ko pn klu tiap2 hari overrun bole mati mengejut.kenapa overrun?untuk memenuhi permintaan..kenapa tak bina rumah pam baru?rumah pam bole dibina tp sumber air nk cedok dari mane..dgn adanya langat 2 secara xlangsung meringankan beban rumah pam sedia ada dgn membuat paip2 bypass tanpa menjejaskan kawasan lain.ini barulah plan contigency tanpa effect tempat lain.paham tak korang sume?lain kali klu xde air ajak mb korang sekali duduk serumah

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:56 PM  

Sedar2lah penyokong2 tegar pembangkang. Bukalah hati dan minda anda. Cuba senaraikan kerja2 yang dilakukan oleh parti pakatan kamu dengan parti barisan selama nak sepenggal mmerintah. Kemudian cuba buat perbandingan - Cuba senaraikan amanat hadi 1981 dan perjanjian 2004 (kalau tak silap) kemudian bandingkan ucapan najib dari beliau mjadi pm sampai skrg. Dan bandingkan juga kerja2 RM1.00 di selangor dgn kerja2 najib di johor. Dan bandingkan kerja2 dap dengan kerja2 umno dan mca.

Anda akan mendapat jawapan disitu. Samada PR yang bkerja utk menyatukan dan membela serta memakmurkan rakyat or BN.

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:04 PM  

Kerajaan selangor ada share 30% dlm syabas.sape yer wakil dorang dlm syabas?xbuat keje ke?mkn gaji buta..ke dok kontrol syabas xbg buat keje.bodoh..nk politik pegilah politik sampai mampos pon xde org kisah..tp bile xde air ni ramai yg kisah,stenbyla turun tahta

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:10 PM  

Share holder dan pengurusan lain lah bodoh!!!

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:15 PM  

Kat negeri lain yang tak de air, MB dia tersenyum je

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:33 PM  

Rakyat apa peduli pertelagahan dan rakyat dah muak dengar alasan. Rakyat cuma nak masalah air selesai. Tu rakyat yang duduk flat mana dapat air percuma pun. Rakyat dah bagi mandat. Antara Kerajaan Negeri dgn Syabas , siapa lagi kuasa ?

Anonymous,  January 28, 2013 at 10:44 PM  

Takda video porno baru al-juburi ke? Yang Razak Baginda claim Najib jubok minah mongolia tu baru terbaik.

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:00 PM  

Khalid gagap cakap tak serupa bikin. Sama la dengan semua pemimpin PR cakap tak serupa bikin. Manisfesto bukan janji, buku jingga juga bukan janji saje pemanis mulut, rakyat dibodoh dan didungu kan oleh PR.

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:16 PM  

Najib meliwat sebarkan

-ahli neraka-

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:18 PM  

PR menang PRU 13 bentuk kerajaan kuasa Melayu di Parlimen akan hilang. Parlimen adalah tempat penggubalan undang-undang. Jadi fikir-fikirkan lah dahulu sebelum memberi undi kalian kalau sayangkan bangsa dan agama.

Anonymous,  January 28, 2013 at 11:26 PM  

Bagi air free berapa kerat sangat isi rumah yang guna air kurang dari 100 meter padu sebulan? Dah tu bukan semua yg dapat. Rumah bertingkat air keluar cam kencing budak pulak tu kena pakai filter.

Cina adalah pendatang,  January 28, 2013 at 11:46 PM  

PR menang PRU13 bentuk kerajaan kuasa Melayu di Parlimen akan hilang.
-------------------------------------------

Auta la nko. BN kalah 5 negeri, suara melayu di parlimen makin ramai. Ko p check klu xpercaya.

Anonymous,  January 29, 2013 at 12:22 AM  

Terima lah hakikat cina warganegara msia dan sebaggian dari kita, hasil kewarganegaraan merdeka dulu. Ramai cina yang islam jugak

wan muhamad azri wan deris,  January 29, 2013 at 3:03 AM  

Sy lah papagomo..hahhahaH

Anonymous,  January 29, 2013 at 3:31 AM  

kalo terlibat dengn pemaju pelaburan hartanah di selangor ni lagi tau betapa serius dah masalah air ni.... pembangunan selangor akan parah dlam setahun dua ni... bangsat punya exco kerajaan negeri PR...

Anonymous,  January 29, 2013 at 3:38 AM  

syabas dah tau benda2 ni akan jadi seblom 2008 lagi... tapi bila sibongok ambik alih kerajaan negeri... ni lah jadinya.... kalo tak tuka pru ni... hancur selangor...

Anonymous,  January 29, 2013 at 6:21 AM  

nanti aji adi buat hari jadi kat umah lim kit siang.bertambah ukwah bersama kafir harbi n bermusuh dgn org islam bertambahlah iman dlm isle pas.

Anonymous,  January 29, 2013 at 8:51 AM  

yang Aku tau setakat ni Tun Mahathir dgn Najib diizinkan ALLAH masuk ke dalam KAABAH.. TAPI ANUAR ADA ?
hehehehe

Anonymous,  January 29, 2013 at 8:53 AM  

Dalam Dunia ni Orang KaFir pun tak nak Perdana Menteri atau Presiden dia orang dari Kalangan Penzina / Gay / homosek / Lesbian - tapi akau heran mcm mana orang sanggup nak jadikan golangan2 yang mcm ni nak diangkat jadi Perdana Menteri... Masyaaallah..

Anonymous,  January 29, 2013 at 9:01 AM  

ABU=Allah Bersama Umno

Anonymous,  January 29, 2013 at 9:03 AM  

penganut pas dah mula bertaubat n minta maaf kpd org umno kerana mengkafirkan mereka,aji adi yg keluarkan fatwa tu n n.ajis bila lagi nak buat mcm org bawahan pas,tapi setahu aku sapa2 yg berfahaman khawarij akan tetap pendirian bahawa mereka yg betul tetapi dah terkeluar dari ahli sunah waljamaah

Anonymous,  January 29, 2013 at 9:10 AM  

Pengundi cina nak papa gay jadi PM. Sape stuju?

Anonymous,  January 29, 2013 at 9:36 AM  

Ko sape , dia orang menyampah kat ko, ikut suka dia orang la nak undi sape. Tosah sibuk laa.

Anonymous,  January 29, 2013 at 9:38 AM  

Tosah merepek lah politik khawarij. Cina india tak reti apa ko repek ni

Anonymous,  January 29, 2013 at 9:53 AM  

bagus MCA+ MIC keluar BN, habis UMMO tak pun perlu sokongan dua ekor tuh. bongkak konon mesti menang tanpa sokongan dua puak tuh.

aku pun nak tengok.. brapa kerusi dierang boleh menang nanti tanpa sokongan 2 puak tuh.

The Gunners February 4, 2013 at 9:28 AM  

Tak payahlah MB nak manipulasi lagi isu air ni. Semua pihak dah tau siapa dalang sebenar masalah ini. Terima sajalah kekalahan pada PRU13 nanti. Rakyat S'gor mahukan perubahan.

Ahmad Albab,  February 4, 2013 at 9:36 AM  

Khalid tahu nak salahkan kerajaan pusat je pasal krisis air kat S'gor ni. Beliau sepatutnya dipersalahkan sebab kerajaan negeri ada saham 30 peratus dalam SYABAS. Tapi apa nak buat, bila ludah tertimpa batang hidung sendiri, mulalah gelabah cari alasan lain.

Post a Comment

Lu nak tulis apa lu tulis lah. Tapi jika ada sebarang komen yang lu tulis yang mana boleh di dakwa maka lu jawap sendiri di Mahkamah. Gua empunya Blogg tak tanggung. He he he

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP